فناوری DLSS برای Red Dead Redemption 2 چه معنایی دارد؟
بازی Red Dead Redemption و پیشدنبالهی آن دو تا از مهمترین آثار دو دههی اخیر دنیای بازیهای ویدیویی هستند. حال یک بهروزرسانی جدید ارتقاهای بیشتری را به این دو بازی اضافه کرده است.
وقتی Red Dead Redemption 2 در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، شاهد دریافت نقدها و نمرات بسیار مثبتی از سراسر جامعهی بازی توسط آن بودیم. شاهکار گسترده و اتمسفریک راکستار گیمز (Rockstar Games)، جهانی درگیرکننده داشت که با ساعتها گیمپلی خود، شما را سرگرم میکرد. این اثر بدون شک دستاوردی عظیم برای صنعت بازیهای ویدیویی بود که تا به امروز میتوان آثار آن را مشاهده کرد. Red Dead Redemption 2 همچنین مکانیکهای گیمپلی خلاقانهی بسیاری را هم به نسل جدیدی از بازیها اضافه کرد.
حال یکی از تحسینشدهترین بازیهای تاریخ با بهروزرسانی جدید از پیش هم بهتر شده است. این بهروزرسان در واقع از نظر بصری به بهبود بازی پرداخته است. فناوری Deep Learning Super Sampling انویدیا که به اختصار DLSS نامیده میشود، یک فناوری هوش مصنوعی پیشرفته است که به بهبود وضوح تصویر، جزئیات اشیا به هنگام حرکت و ثبات فنی بیشتر کمک میکند. این فناوری همین حالا هم در برخی از بازیهای دیگر مثل Cyberpunk 2077 و Rise of the Tomb Raider وجود دارد و در آینده به بازیهای بسیار بیشتری هم اضافه خواهد شد. با اضافه شدن DLSS به Red Dead Redemption 2، گیمرها میتوانند دلایل زیادی برای بازگشت به این بازی داشته باشند.
ورود به غرب وحشی
اکشن ماجرایی وسترن راکستار گیمز روی Arthur Morgan و گروه Van der Linde تمرکز دارد. این بازی داستان این گروه و تقابل آنها با نیروهای دولتی، ماموران پینکرتون و گروههای رقیب را دنبال میکند. بررسی روابط Arthur و سایر اعضای گروه Van der Linde بخش زیادی از بار احساسی بازی را به دوش میکشد. این روابط انسانی هستهی اصلی این داستان تلخ و شیرین وسترن هستند.
با توسعه دادن این روابط و تعامل با شخصیتهای دیگر است که گیمر میتواند نسخهی خود از Arthur Morgan را شکل دهد و با جهان بازی ارتباط برقرار کند. Red Dead Redemption 2 پیشدنبالهی جذابی برای Red Dead Redemption است که بیشتر روی John Marston به عنوان یک شخصیت واحد تمرکز داشت. در آن بازی به عنوان شکارچی اعضای گروه سابق خود زمان بیشتری را به تنهایی صرف میکردید.
محیطهای Red Dead Redemption 2 همانند روایتی که دارد گسترده است. حتی در سال ۲۰۱۸ هم گرافیک و صحنهسازی این بازی نفسگیر بود. گیمرها قادر بودند تا با اسب خود سرزمینهای وسیع را بگردند. این لحظات در واقع بخشهای آرامتر بازی در میان ماموریتهای سرقت و تیراندازیهای هیجانانگیز بودند. روایت حماسی بازی شما را به بخشهایی خیالی از غرب و جنوب ایالات متحدهی آمریکا و همچنین جزیرهای در نزدیکی کوبا میبرد. بازی پر از فعالیتهای مختلف است که گیمرها میتوانند به کمک آنها خود را سرگرم کنند. راکستار تمام تلاش خود را کرده تا بازی تا حد امکان واقعگرایانه باشد. شما قادر هستید تا به صورت کامل رابط کاربری را از صفحهی خود حذف کنید. همچنین وقتی به فروشگاهها میروید به جای یک منو، باید کاتالوگ خود فروشگاه را ورق بزنید.
اضافه شدن DLSS
با توجه به دقت زیادی که در طراحی جزئیات بازی دیده میشود، اضافه شدن DLSS برای عنوانی که همین حالا هم از نظر بصری بسیار غنی است اصلا دور از انتظار نبود. جلوههای بصری Red Dead Redemption 2 همیشه یکی از مهمترین المانهای آن به هنگام تعریف از بازی بوده است. شاید برای بسیاری این سوال پیش بیاید که اصلا چطور میتوان جلوههای بصری این بازی را با استفاده از سختافزار نسل کنونی بهبود بخشید.
Red Dead Redemption 2 در کنار امثال God of War و The Last of Us Part 2 جزو بازیهایی است که نهایت بهره را از سختافزار موجود بردهاند. این بازیها توانستهاند جلوهای از بازیها را به نمایش بگذارند که پیش از این دیده نشده است. پس ارتقای این عناوین از نظر بصری حتی با استفاده از سختافزار جدید هم کار دشواری به نظر میرسد. این جا است که DLSS وارد معادله میشود. آخرین نسخه از DLSS انویدیا به چندین بازی اضافه شده و بازیهای بیشتری هم در راه هستند. این فناوری به گیمرها اجازه میدهد تا بدون کاستن از نرخ فریم و جزئیات گرافیکی به وضوح تصویر بازی بیفزایند. به این ترتیب گیمرها قادر خواهند بود تا از جزئیات محیطی بیشتری لذت ببرند.
قابلیت تضمین نرخ فریمهای بالاتر و بدون افت را نباید دست کم گرفت. کافی است نگاهی به مقایسهی پهلو به پهلوی گیمپلی بازیها با DLSS بیندازید تا متوجه اهمیت این فناوری شوید. یکی از مهمترین تفاوتها، بهبود ظاهر المانهای درون بازی در فواصل دور است. این ویژگی خصوصا برای عنوانی مثل Red Dead Redemption 2 که شامل مناظر گسترده میشود مهم است.
DLSS و آیندهی بازیهای ویدیویی
طبق گزارشات DLSS 2.3 عملکرد بازی Red Dead Redemption 2 در وضوح تصویر 4K را ۴۵ درصد بهبود میبخشد. این افزایش قابل توجهای برای یک بازی است. هنوز هم گیمرهای زیادی مشغول تجربهی این نامهی عاشقانه به غرب وحشی هستند و از ویژگیهای Red Dead Online بهره میبرند. پس اضافه شدن DLSS بدون شک خبر خوبی حتی پس از گذشت چندین سال است. نسخههای مختلفی از DLSS از زمان عرضه در سال ۲۰۱۸ در بازیهای مختلف به کار گرفته شدهاند. این طور که به نظر میرسد فناوریهای این چنینی به زودی به یک استاندارد در بازیهای ویدیویی تبدیل خواهند شد. این عواقب گوناگونی برای مدیوم بازی خواهد داشت.
DLSS میتواند به کارتهای گرافیکی که پایین رده محسوب میشوند کمک کند. همچنین کارتهای قدرتمند هم از این فناوری بهره خواهند برد و به وضوح تصویرهایی خواهند رسید که پیش از این ممکن نبود. تمام اینها بدون ضربه زدن به نرخ فریم بازی است. این پروسه باعث فراگیرتر شدن بازیهای ویدیویی خواهد شد تا در آینده گیمرها برای تجربهی بازیها با کیفیت بالا نیازمند یک PC خیلی قدرتمند نباشند.
اوایل امسال بود که تایید شد موتور بازیسازی Unity در آینده به صورت پیشفرض از فناوری DLSS استفاده خواهد کرد. این دومین موتور مشهور و شناختهشدهی بازیسازی است که از چنین فناوری مهمی برخوردار خواهد شد. افزایش نرخ فریم به خصوص برای بازیهای وابسته به سرعت واکنش و آگاهی محیطی مهم است. بازی آنلاین زمینهای دیگری است که DLSS در آن دارای اهمیت ویژهای خواهد بود. بدون شک در عناوین PvP گیمرهای زیادی از نرخ فریمهای نابرابر آسیب میبینند و رسیدن به شرایط برابر برای چنین عناوینی دستاورد بزرگی است.
بازی Red Dead Redemption 2 در حال حاضر روی پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پلتفرم PC در دسترس است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
اسپم:
کسی Psychonauts 2 رو بازی کرده؟ بازی خوبیه؟ من یکم گیم پلی بازی رو دیدم به نظر خیلی بچهگانه میومد دقیق متوجه نشدم که یه بازی با ارزش فانتزیه یا واقعا بچگانست، میخوام بدونم از نظر داستان و گیم پلی ارزش بازی کردن داره یا نه
ارزش بازی کردن شک نکن که داره ولی اگه برات بچه گانه به نظر میاد بهتره سمتش نری وگرنه بازی خوبیه
خاص پسنده
کاملا ارزش تجربه رو داره.
الکی که متای ۸۷ نگرفته.
بچگانه😂😂
اصلا بچگانه نیست برو بازی کن
بازی خیلی خاصیه. به نظرم همه باید تجربش کنن.
حاجی بازیش فضای عجیبی داره :/ پشمات میریزه بازی کنی
DLSS مخفف desire liquid source solution . اپتیمایز و هنگام ساز انجین فعلی راکستار با system EX protest کنسول های نسل حاضر و جهت افزایش بازدهی core funeral funfact استفاده میشود . شایعات حاکی از ان است که سیستم نام برده قابلیت .. (خودم از دست خودم خسته شدم .این حد از اراجیف نوبره والا ) قابلیت های زیادی دارد . کیت های توسعه به زودی به سازندگان ارسال میگردد
بابت مقاله ممنون چندتا نکته جدید درباره ی dlss فهمیدم
خواهش میکنم . خوشحالم که مفید واقع شدم
زنده باد راکستار گیمز
تازه بازیشو نگاه کردم به صورت اورجینال روی pc دارمش اما چیزی به نام این فناوری در بخش تنظیمات گرافیکی که نگاه انداختم ندیدم . به روز رسانی نیومده هنوز حداقل روی نسخه ی pc
بالای آپشن TAA هست به اسم Nvidia Dlss نسخه تون آپدیت نیست شاید ، اضافه کنم که فقط روی کارت های گرافیک سری Rtx میشه استفاده کرد
دلیل این همه منفی رو درک نمیکنم . میشه توجیهم کنید
باید گرافیک سری RTX (از ۲۰۶۰ به بالا) داشته باشی
متنو کامل نخوندی این فناری با فناوری ری تریسینگ فرق داره و حتی میتونه کارتهای پایین رده را به چالش بکشه وقتی متنو کامل نمیخونید خوب جوگیر میشید یهو
دوست عزیزم متنو ول کن فقط سری ار تی انویدیا از دی ال اس اس پشتیبانی میکنه
داداش بازی teardown رو بازی کرده باشی میفهمی که روی کارت های قدمی ری ترسینگ هست خودمم پشمام ریخت
داداش ری تریسینگ روی بی اف وی / تومب ریدر هم میشه رو سری ۹۰۰ و ۱۰ و ۱۶ استفاده کرد ، هرچند بماند که پرفورمنسش افتضاحه ولی اینجا صحبت راجع به DLSS هست
من در پاسخ به دوستمون کامنت گذاشتم
اها حله عذرمیخوام دوست عزیز اشتباه از من بود
حیف که فناوری DLSS مختص گرافیک هایی که هسته Tensor دارا میباشد