عدم تجربهی کافی پلاتینیومگیمز یکی از دلایل لغو بازی Scalebound بوده است
هیدکی کامیا میگوید که تیم پلاتینیومگیمز (PlatinumGames) تجربهی کافی برای مقابله با چالشهای مختلف در توسعهی بازی لغو شدهی Scalebound را نداشته است.
هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، کارگردان عنوان Scalebound و از مدیران استودیوی پلاتینیومگیمز، اخیراً مصاحبهای را با کانال یوتیوب Cutscenes انجام داده و در خصوص دلایل لغو این بازی صحبت کرده است.
بازی اکشن نقشآفرینی Scalebound ابتدا در E3 2014 برای کنسول ایکسباکس وان معرفی گردید و در E3 2016 تایید شد که اثر مذکور برای PC نیز عرضه میشود. این بازی قرار بود در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شود؛ با این حال، شرکت مایکروسافت در اوایل همان سال اعلام کرد که توسعهی این بازی لغو شده است.
بخشهایی از صحبتهای آقای کامیا در مورد بازی Scalebound به شرح زیر است.
بازی Scalebound پروژهای بود که ما برای آن با مایکروسافت همکاری کرده بودیم. آنها انتظاراتی از ما داشتند و ما باید با این پروژه به این سطح از انتظارات میرسیدیم. همکاری با مایکروسافت به معنای انتشار بازی بر روی آخرین کنسول ایکسباکس بود. من یک بار دیگر میل به ساخت یک بازی سطح بالا داشتم و میخواستم به چیزی فوتورئالیستی بازگردم.
در حالی که ساخت این بازی آرزوی شخصی من بود، اما در عین حال فکر میکردم که این یک ماموریت ضروری برای پلاتینیومگیمز است تا برای بهبود توانایی گرافیکی خودمان و رسیدن به مرحلهی بعدی ساخت یک بازی مدرن تلاش کنیم. بنابراین ما ابتدا تصمیم گرفتیم با چنین جهانی به جلو پیش برویم.
با این حال، این یک چالش بزرگ برای ما بود. ما در محیطی کار میکردیم که به آن عادت نداشتیم. ما در حال توسعهی بازی با استفاده از موتور Unreal بودیم. علاوه بر این، دانش لازم برای ساخت یک بازی بر اساس ویژگیهای آنلاین را نداشتیم. موانعی که مجبور بودیم بر آن غلبه کنیم بسیار بزرگ بودند. ما به اندازه کافی تجربه نداشتیم و نتوانستیم از مرحلهی مورد نظر عبور کنیم و در نهایت این امر منجر به لغو بازی شد. برای بازیکنانی که مشتاقانه منتظر این اثر بودند و همچنین برای مایکروسافت که به ما به عنوان یک شریک تجاری اعتماد کرده بود، متاسفم. میخواهم هم به عنوان خالق و هم به عنوان عضو پلاتینیومگیمز، از همه عذرخواهی کنم.
لازم به ذکر است که در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی، فیل اسپنسر (Phil Spencer) در مصاحبهای شایعات احیای بازی Scalebound را تکذیب کرد.
پر بحثترینها
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
پول مایکروسافتو بالا کشیدن رفتن باش NieR: Automata رو ساختن
امیدوارم دیگه هیچوقت با همچین استودیو و کارگرادان حقه بازی همکاری نکنه ایکس باکس.
تمامی بودجه و هزینه های عنوان Nier Automata توسط اسکوئراینکس تأمین شد؛ ربطی بهمایکروسافت نداره.
درست میگین
پول مایکروسافت کشید بالا
ولی خدایی بازی جذابی به نظر میرسید
من عاشقش بودم و یه زمانی و منتظرش بودم عرضه شه
همین الان عکسشو دیدم بدون اینکه متنو بخونم کلیک کردم فکر کردم بازی داره دوباره ساخته میشه.
فکر نکنم اینقدر بیخیال باشه مایکروسافت . قطعا با هم توافق کردن
علت اصلی کنسل شدنش همین بوده.
عوضش یه شاهکار داد بیرون
سیاست های مایکروسافت تو ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ خیلی متمایل به آنلاین محور بودن بود و خوب این بازی قربانی همین سیاست ها شد
اگه با سیاست های الان مایکروسافت برن با پلاتینیوم همکاری کنن بازی های خفنی میتونن بسازن
تو ساخت Scalebound تقصیر هر دو طرف بود نمیشد فقط تقصیر ها رو گردن یکی انداخت
به عنوان یه مایکرو فن میگم
مایکروسافت تو بازه ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ یه شیطان خالص بود
کلی بازی کنسل کردن ، کلی استدیو تعطیل کردن ، کلی روابط همکاری خراب کردن
واقعا دم اسپنسر گرم که ورق رو برگردوند امیدوارم مدیر بعدی از اسپنسر هم بهتر باشه
مگه دلیل اصلیش این نبود که داشتن از پول مایکروسافت مخفیانه برای ساخت Nier Automata استفاده میکردن؟ تعجب میکنم شکایت نکردن از Platinum games. خیلی دوست داشتم ساخته بشه ولی خب نشد
والا واسه مام عجیبه شواهد فراوان و پر جزییات بود اولین باره یه کمپانی با وکلایه خوبی که داره اقدامی نمیکنه
حتما یه امتیازی بجاش گرفتن.به خاطر هزینه بر بودن و اتلاف وقت دادگاه معمولا بین خودشون حلش میکنن
بزرگترین تراژدی های نسل هشتم:
کنسل شدن ساخت اسکیل باند
دان گرید گرافیکی وحشتناک واچ داگز ۱
ناقص موندن متال گیر فانتوم پین
عدم شباهت دیویژن در اولین تریلر یا نسخه اصلی
نابودی کامل سری اسسینز کرید
ساخته نشدن gtavi
افتضاح کرک داون ۳
کنسل کردن بازی فیبل لجند رو هم اضاف کن
این بازی شاهکار بود ولی بدیش این بود پلاتینیوم گیمز مخفیانه داشت با پول مایکرو نیر اتوماتا رو میساخته ( که البته نیر برام بایوشاک نسل هشت شد ) و از اون بدتر انحصاری زمانی سونی بوده اینم باعث کف و خون قاطی کردن داداشمون مایکرو شد زد کنسلش کرد