۱۰ مورد از جزئیات Cyberpunk 2077 که احتمالا متوجه آنها نشدهاید (قسمت دوم)
در این مقاله قصد داریم به ۱۰ مورد از جزئیات بازی Cyberpunk 2077 بپردازیم که احتمالاََ در طول تجربهی بازی متوجهی آنها نشدهاید.
خوشبختانه بازی Cyberpunk 2077 با وجود تمامی مشکلات فنیاش، همچنان از فرمول موفق دیالوگنویسی و جهانسازی سری Witcher تبعیت میکند. مدتی پیش مقالهای تحت نام ۱۰ مورد از جزئیات Cyberpunk 2077 که احتمالاََ متوجه آنها نشدهاید منتشر کردیم. دنیای Cyberpunk 2077 آنقدر بزرگ است که نمیتوان تمامی جزئیات را تنها در یک مقاله مطرح کرد. امروز با قسمت دوم بازگشتهایم تا بیش از پیش شما را با گوشه و کنار این جهان عظیم و پیچیده آشنا کنیم.
۱۰.سیدی پراجکت تلاش گیمرها برای یافتن نکات مخفی را تحسین میکند
برای پیدا کردن این ایستراِگ که به تازگی نیز پیدا شده، باید به پشتبام بلندترین ساختمان منطقهی سانتودومینگو (Santo Domingo) برسید. برای رسیدن به این پشتبام، احتیاج به یک باگ دارید! بله، درست شنیدید، باگ! خوشبختانه، سیدی پراجکت هنوز این باگ را برطرف نکرده است.
با رسیدن به پشتبام، با عبارت بزرگ “Well Done” و دو صندوقچهی آیتم مواجه خواهید شد، پس انگار سیدی پراجکت عمداََ این باگ را برطرف نکرده است!
۹.اتفاقات بازی در اواخر سال ۲۰۷۷ رخ میدهد
بازی در هیچیک از دیتا شاردها (Data Shards) یا مکالمات، به تاریخ دقیق اتفاقات بازی اشاره نمیکند. البته راه تخمین همیشه باز است. در لایفپث (LifePath) یا پیشزمینهی داستانی کورپو (Corpo) با بررسی مانیتور سهام آراساکا، بازی تاریخ را ماه ژوئن اعلام میکند که ششمین ماه میلادی است. بازی پس از پایان بخش ابتدایی چیزی حدود ۶ ماه جلو میرود که تقریباََ ما را به دسامبر ۲۰۷۷ میرساند.
مدرک دیگرمان، دفترچهی خاطرات سابورو آراساکاست که در حین مرحلهی Heist آن را مییابیم. او در شارد مذکور به وضعیت کمپانی میپردازد و از نزدیک بودن کریسمس و سال ۲۰۷۸ خبر میدهد.
۸.ترن هوایی پاسیفیکا
در تریلرهای گیمپلی بازی، بارها ترن هوایی معروف پاسیفیکا (Pacifica) را دیده بودیم. در بازی، به دلیل این که در نقشه برخلاف اکثر مناطق قابل تعامل، مارک نشده است، اکثریت گیمرها متوجهی این ترن هوایی نمیشوند. برای این که سوار ترن هوایی شوید، به غرب پاسیفیکا بروید. در سمت مخالف دریا جعبه برق ترن هوایی را تعمیر کنید و سپس سوار شوید. جانی سیلورهند نیز شما را همراهی خواهد کرد.
جالب است بدانید، جانی سیلورهند در این حین بسیار خوشحال است و حتی قهقهه میزند که در کل حضورش در بازی، این تنها باری است که این کار را انجام میدهد.
۷.بازسازی سکانس پایانی BladeRunner
فیلم BladeRunner 1982 از پایهگذاران سبک سایبرپانک به شمار میآید. این فیلم، با نمایی پادآرمانشهری که لوسآنجلس در سال ۲۰۱۹ را به تصویر میکشد، توانست تا الگوی بسیاری از آثار این سبک باشد و Cyberpunk 2077 نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در منطقه هِیوود (Heywood) هتلی متروکه به نام ادوِسِت (Advocet Hotel) وجود دارد. اگر به طبقهی پایانی این هتل بروید، متوجه خواهید شد که این طبقه شباهت بسیار زیادی به ساختمان سکانس پایانی BladeRunner دارد. اما این تنها نکته نیست، موضوع جایی جذابتر میشود که شما در هر موقع از روز وارد این طبقه بشوید، بازی زمان را به شب تغییر میدهد و هوا نیز بارانی میشود. هنگامی که از پلهها بالا رفته و به پشتبام برسید، در گوشهی انتهایی، شخصی را میبینید که چهار زانو نشسته، نیمهبرهنه است و پرندهای در دست دارد. کسانی که فیلم BladerRunner را دیدهاند، مطمئنا متوجه میشوند که این شخص چهکسی است!
۶.شخصیت Takemura ممکن است کمدین بوده باشد
طی ماموریت Down On The Street، هنگامی که با گورو تاکِمورا (Goro Takemura) به دیدار وکاکو اوکادا (Wakako Okada) میروید، در جلوی دفتر او، شخصی با تاکِمورا صحبت میکند. او تاکِمورا را با هیدِشی هینو (Hideshi Hino) کمدین سابق تلویزیون نایتسیتی اشتباه گرفته است. او حتی از تاکِمورا میخواهد تا جملهی معروف هینو را برایش بگوید که اگر شما نیز اصرار کنید، تاکِمورا این کار را خواهد کرد! شما میتوانید هنگام معرفی تاکِمورا به اوکادا نیز از این موضوع به عنوان شوخی استفاده کنید.
اما جالبتر این است که در برخی مناطق نایتسیتی، میتوانید پوسترهایی مربوط به برنامهی هیدِشی هینو بیابید. شباهت این شخص به تاکِمورا، انکار ناپذیر است و حتی شبهههایی دربارهی پیشینه این کاراکتر به وجود میآورد. البته در ادامهی بازی، تاکِمورا پیرامون گذشتهی خود صحبت کرده و خلاف این فرضیه را بیان میکند، ولی کسی چه میداند، شاید سرباز وفادار آراساکا، دورهای کمدین بوده باشد.
۵.واکنش طرفدار قدیمی گروه Samurai به ژاکت جانی سیلورهند
لباس جانی سیلورهند (Johnny Silverhand) را به جرات میتوان خاصترین ست لباس در Cyberpunk 2077 دانست. هر بخش آن در قسمتهای مختلف نقشه پخش شده و با جمع کردن همهی آنها، میتوانید تروفی Breathtaking را دریافت کنید.
اما دریافت تروفی و خاص بودن این ست تنها چیزهایی نیستند که آن را استثنایی میکنند. در منطقهی JapanTown، جانی سیلورهند ماموریتی فرعی به نام The Balled of Buck Ravers به شما میدهد و از شما میخواهد که کاسِت قدیمی گروه Samurai را برای او پیدا کنید. در این مرحله با یکی از طرفداران قدیمی گروه Samurai تعامل دارید و نکته جالب این است که اگر ژاکت جانی سیلورهند را پوشیده باشید، او دربارهی لباس دیالوگی مطرح میکند. او حتی به شما میگوید که در زمان اوج این گروه، یک بار ژاکت را به تن کرده و بهترین لحظات زندگیاش همان چند لحظه بوده است!
۴.اجرای موسیقی The Witcher 2
بازی The Witcher 2 Assassins of Kings اولین قدم سیدی پراجکت برای کسب موفقیتهای بزرگتر بود.
در اَکت (Act) سوم بازی Cyberpunk 2077، باید در اِمبرز (Embers) با هاناکو آراساکا (Hanako Arasaka) ملاقات کنید. درهنگام ورود به این مکان متوجه خواهید شد که هاناکو درحال نواختن قطعهای منحصر به فرد است. اگر از طرفداران سری The Witcher باشید، احتمالاََ به محض شنیدن موسیقی متوجه میشوید که او در حال اجرای قطعهی مربوط به تریلر The Hope است که در سال ۲۰۱۱ برای The Witcher 2 منتشر شد.
سه مورد بعدی شامل اسپویلهایی از داستان اصلی میشود.
۳.ممکن بود سرنوشت شخصیت جکی متفاوت باشد
طی مرحلهی Heist، پس از قتل سابورو آراساکا (Saburo Arasaka)، هنگامی که باید راهی برای فرار پیدا کنید، اگر مسیر مشخص شده را نادیده بگیرید و به پشت بام بروید، پس از کشتن دو دشمن با AV سابورو مواجه خواهید شد. بازی در این لحظه AV را به عنوان راه فرار مارک میکند، اما بدون آیتم مخصوص سابورو، راهاندازی AV غیرممکن است.
موضوع از آن جایی جالب میشود که شما با لوت کردن جسد سابورو میتوانید آیتم Saburo’s Dog Tag را به دست بیاورید. در اطلاعات این آیتم نوشته شده که در گذشته از آن به عنوان شناسایی فرد در ارتش استفاده میشد. با کنار هم گذاشتن این اطلاعات، میتوانیم به این نتیجه برسیم که شاید سیدی پراجکت پایان متفاوتی برای جکی در نظر داشته و به هر دلیلی، از این کار صرفنظر کرده است. اگر فرار موفقیتآمیز میبود، احتمالاََ V هیچگاه مورد برخورد گلوله قرار نمیگرفت و شاهد حضور جانی سیلورهند در بازی نبودیم. این موضوع خط داستانی را به طور کلی متحول میکرد.
۲.پَنَم در تماسهای پایان بازی، ممکن است جانی سیلورهند را تهدید کند
در پایان Temperance بازی که شخصیت اصلی یعنی V بدن خود را به جانی سیلورهند میدهد و خود به آن سوی بلکوال (BlackWall) میرود، هیچ کارکتری از بازی متوجهی این تغییر نشده و تماسهای پایان بازی همگی خطاب به V خواهند بود، البته ممکن است کارکتر پَنَم پالمر (Panam Palmer) یک استثنا باشد.
در پایان مرحله Queen of the Highway وضعیت V را به دو صورت میتوانید به پَنَم بگویید: صرفا درباره Relic به او اطلاعات بدهید، و یا اینکه درمورد جانی سیلورهند با او صحبت کنید. اگر دیالوگ دوم را انتخاب کنید و در پایان برای خداحافظی با او تماس بگیرید، ولی از او کمک نخواهید و سپس به پایان Temperance برسید، در تماسهای پایان بازی او متوجه میشود که جانی سیلورهند، کنترل بدن V را گرفته است. او جانی سیلورهند را تهدید میکند و قول میدهد که V را به زندگی بازگرداند.
۱.گروه Samurai، سرنوشت V را ۵۴ سال پیش از وقوع آن پیشبینی کرده بودند
قطعهی Black Dog، ساختهی گروه محبوب Samurai، در سال ۲۰۲۳ ضبط شد؛ دقیقا همان سالی که حمله به Arasaka HQ رخ داد. بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم، احتمالا این قطعه، آخرین همکاری اعضای Samurai با یکدیگر بوده است. این قطعه تنها ساختهی Samurai است که در بازی اجرا شده، ولی مرحلهای به نامش وجود ندارد. این قطعه حتی در هیچکدام از مراحل اصلی و فرعی اجرا نمیشود و صرفا آن را از رادیو میتوانید بشنوید. سوال این است، چه چیزی این قطعه را استثنایی میکند؟
اگر به شعر دقت کنید، متوجه خواهید شد که سرنوشت V و ناامیدی او برای یافتن نجات، مفهوم اصلی این قطعه است. سگ سیاه که در این قطعه به آن اشاره میشود، در فرهنگهای مختلف نمایانگر مرگ و ناامیدی است که با نگاهی به روند داستان، متوجه میشویم منظور از آن، Relic در سر V و شخص جانی سیلورهند است.
جالب است بدانید که جانی سیلورهند ۵۴ سال پیش از اتفاقات بازی، آن را پیشبینی کرده بود!
A blind man lost, in the streets
A pattern here, I need to see
Keep returning, keep trying to leave
Got a bad feeling that I need to feel
Black dog runs, at my side
Down a road, no end in sight
The city sleeps, but in my mind
Got a knot, that won’t unwind
Tonight is the night that we run
The hunter becomes what he hunts
The escape and the chase is now one
Run
Run
In concrete canyons squinting neon eyes
Black dog beside me, like shadow needing light
Stalk the backstreets, never at ease
Locked in a chase, that’ll never cease
A bloody moon, portending doom
Another cruel day, coming soon
Have to end this, but it’s just begun
A final charge, with the rising sun
Black dog in my head
Guiding me to the end
Black Dog
Samurai
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
جا داره یه صلواتی بابت تایید این مقاله ختم کنیم 😁😉
.
مرسی امیر جان ❤👍
ممنونم رفیق😍✌
👍👍👍
❤✌
سلام
مچکریم آقای عزیز، دستت طلا!
درود آقا آرین
بزار دستم نقره باشه😁
باشد امیرسیلورهند!
آقا امیر بنواز که عالی مینوازی🤝
فدایی داری دایی😍
دمت گرم آقا امیر که به این بازی توجه میکنی و طرفداراش مثل مارو خوشحال میکنی🌹
از کادر گیمفا هم بخاطر زحماتشون و همچنین اجازه به اقای نادری بابات این مقاله تشکر میکنیم🌹🔥
ممنون ازت دوست عزیز❤
این بازی تو خیلی چیزا انتظارات بر آورده نکرد اما تو داستان عملکرد نسبتا خوبی داشت که بازم بی ایراد نبود
اول اینکه داستان بازی کوتاه بود و تا میای با بازی حال کنی قشنگ توی اوج بازی که حس میکنید واقعا الان خفن شده بازی به پایان میرسه یهو
ممنون که خوندید و کامنت گذاشتید❤
درباره نظرتون
کمی اسپویل
.
.
ببینید بخاطر وضعیت V، اگه بازی طولانیتر بود منطق داستانی خراب میشد، توی دیالوگها عجله برای پیداکردن راهی برای بقای V مداوم تکرار میشه و حتی بازی با مراحل فرعیش یکم به این منطق ضربه میزنه ( خصوصا تو اکت ۳ ) ولی خب بازی برا جبران اون محتوا مجبوره قدرتشو بزاره روی مراحل فرعی که نقطه قوت اصلی بازی هم بشمار میره، بازی مجموعا ۲۰ ساعت مرحله اصلی داره ولی کامل کردن همه مراحل ۱۲۰ ساعت میخواد! شخصا کوتاهی مراحل اصلی رو مشکل نمیبینم
دستت درد نکنه اقا امیر (: 👏👏
ممنون که خوندی دوست عزیز❤
ممنون امیر جان، خسته نباشی
نکات جالبی بود
۳ تا مورد اخر رو هر وقت بازی کردم و تمومش کردم میبینم😁😁
مخلصم آقامهیار عزیز❤
برای قسمت اول که کامنت دادی دیگه تصمیم گرفتم یکمی از اسپویل بزنم بیرون همه بتونن استفاده کنن😁
مرحبا امیر آقا چقد خوشحال کننده است آدم موفقیت اطرافیان اش رو میبینه 🧡
ممنون بابت نظرت رفیق، نظر لطف شماست انشالله شما هم موفق و تندرست باشید❤
عالی 👍
❤✌
اقا امیر عالی مینوازی
❤️
امیدوارم بیشتر تو سایت مقاله بنویسی و منتظر قسمت بعدی هستیم این مقاله هم گذاشتم سر فرصت بخونم
قربانت عزیز، ممنون بابت کامنتت❤
عالی بود امیر عزیز ، مثل قسمت اول 🌷
ارادتمندم آقامحسن عزیز❤
الان میخوام برم سراغ بچه شرور کابوکی دهنشو سرویس کنم برام دعا کنید .یه ماد بسازن هیترهای بازی رو بندازیم توش با کاتانا قیمه قیمشون کنیم
گزینه خوبیه ولی با مانتیس بلید برو دعام پشت و پناهت😁✌
ممنون این مقاله هات باعث شد جذب سایبر پانک شم😁🌹
البته هنوز دانلودش مونده ولی بخاطرش صبحا زود بیدار میشم
.
پ.ن: یبار بگو عضو تحریریه شدی دیگه😑🚬
ممنون که خوندی رفیق❤
خداروشکر، یه نفر بخاطر این مقاله بره پلی بده لذت ببره من رسالتم را به سرانجام رسانده ام اونموقع😁
برادر من که نه ۲۰ سالمه، نه PS5 دارم، تعهد هم بگیر نگیره برم تحریریه آقای کریمی با این وضع میکشه منو😂
فعلا که زیرپوستی عضو شدی😉
چی بگم والا😂
سلام امیر جان❤
مقاله خیلی عالی بود 👌
بیشتر بزار برامون
درود اشنجان
ممنون که خوندی عزیز❤
ممنون که خوندی رفیق❤ خوشحالم که تفاهم نظر داریم، انشالله شماهم موفق و تندرست باشید😍
عالی بود پسر گل
موفق باشی !
مخلصتم رفیق❤ شماهم موفق و تندرست باشی انشالله
وقتی هاناکو رو تو برج آراساکا دنبال میکنید ازش جدا شین و تو باغ رو بگردین یه کلت لجندری پیدا میکنین 🙂
اه فکر کردم نکته مخفی پیدا کردم ها بعدش اتفاقاتی میفته که هی پیداش میکنین :(((((((
اقا عالی✌
اسم تفنگه رو یادت هس؟ چون یادم نیس حال هم ندارم اندینگ آراساکا رو برم تا چند روز غمگین میشم😂😁
HUKE-11 YUKIMURA خیلی اسلحه خوبیه کلته ولی رگباری میزنه
مقاله خوبی بود مخصوصا شماره ۹ 🤣
قربانت عزیز ممنون که خوندی❤
لذت بردیم جناب
ادامه بدید این سری مقالات رو😁
ممنون که خوندی رفیق❤✌
اگه از نتیجه این مقاله راضی باشین چرا که نه ادامه میدیم🙂
❤✌
خیلی ممنون که خوندید❤
نظرلطف شماست عزیز، CDPR خیلی برای من عزیزه و نظر مثبت و مقاله مثبت درباره سایبر رو وظیفه میدونم که بقیه هم با آثارش اشنا بشن
انشالله که سالم و موفق باشید ممنون بابت نظرتون❤
ایول آقا امیر مقاله عالی بود :)) 👌
ممنون که خوندی رفیق❤✌
سلام امیر جان خسته نباشید عالی بود امیدوارم بازم ازت مقاله ببینیم
ممنون که خوندی عزیز❤
انشالله اگه قسمت شد حتما مینویسم✌
ایول آقا امیر 🍻
لذت بردیم
فعلا که ما افتخار بازی کردنشو نداریم ولی ایشالا به زودی زود سراغش میرم 😄
دمت گرم
این سری مقالات رو با قدرت ادامه بده
ببینیم چند قسمت میشه 💪 🍻
ارادتمندم پویا جان❤ ممنون که خوندی
انشالله اگه شد مینویسم، اگه همت کنم تا ۱۰ قسمت که میرسه😁✌
دمت هم گرم 😁🍻
پرچمت بالاس امیر👍👏👏👑
❤✌
مقاله مفید و ارزشمندی بود🌹🤩
پ ن: به به جناب نادری نمیدونستم مینویسید😁🤩👏🏻
ممنون که خوندید❤✌
نگفتیم ریا نشه😁😁😁❤
ی مقاله عالی از ی دوست عزیز
مرسی نادری ♥️
قربانت هادی عزیز ممنون که خوندی رفیق❤✌