۱۰ مورد از جزئیات Cyberpunk 2077 که احتمالا متوجه آنها نشدهاید
در این مقاله قصد داریم به ۱۰ مورد از جزئیات بازی Cyberpunk 2077 بپردازیم که احتمالاََ در طول تجربهی بازی متوجهی آنها نشدهاید.
بازی Cyberpunk 2077 مسلماََ یکی از بدترین عرضه های تاریخ بازیهای ویدیویی را تجربه کرد. وعده های توخالی سازنده، اشتباهات پیاپی در بازاریابی و محبوبیت The Witcher 3: Wild Hunt، توقعات را از Cyberpunk 2077 بالا برد. اینها دلایلی بودند که دست به دست هم دادند تا Cyberpunk 2077 حداقل در یکسال اول عرضه، جلوه خوبی میان گیمرها نداشته باشد. اما سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED) در هر زمینه ای هم که اشتباه کند، در داستان و جزئیات روایی همواره کارش را به بهترین شکل ممکن انجام میدهد.
آنها در گذشته با ساخت جهان سری The Witcher در قالب بازیهای ویدیویی، نشان دادند که در تولید یک نقشه پر از داستان و پر از ماجرا، کار خود را بلد هستند. کافی است سری به یوتوب بزنید تا یه جزئیات بالای دیالوگ نویسی و انتخابها در سری Witcher پی ببرید.
خوشبختانه، Cyberpunk 2077 نیز از فرمول موفق دیالوگنویسی و جهانسازی سری Witcher تبعیت میکند و امروز، به اولین پارت جزئیاتی که احتمالاََ در Cyberpunk 2077 از دست دادهاید، میپردازیم.
شایان ذکر است که این لیست، شامل اسپویلهایی از مراحل اصلی و فرعی میشود
۱۰. شخصیت Takemura، میتواند زنده بماند.
بدون شک کارکتر گورو تاکِمورا (Goro Takemura) یکی از خفنترین شخصیتهای بازی Cyberpunk 2077 به شمار میرود. مکالمههای او با V و دیالوگهای وی جزو زیباترین و فراموش نشدنیترین بخشهای بازی هستند.
پس از ماموریت ناموفق ربودن هاناکو آراساکا (Hanako Arasaka) و حملهی نیروهای آراساکا به مخفیگاه تاکِمورا، با جانی سیلورهند (Johnny Silverhand) روبهرو میشویم که میگوید باید سریعاََ از ساختمان خارج شوید. بازی نیز به تبع، این کار را مارک میکند ولی اگر آن را را نادیده بگیرید و به طبقه بالای ساختمان بروید، میتوانید تاکِمورا را نجات دهید. او در پایان مربوط به آراساکا نیز حضور دارد. در صورتی که پایان دیگری غیر از آراساکا انتخاب کنید، در تماسهای تیتراژ پایانی به شما میگوید که قصد خودکشی دارد.
در صورتی که قصد گرفتن تروفی پلاتینیوم بازی را دارید، باید Takemura را نجات دهید.
۹. بازی از همان ابتدا، به روند داستان اشاره دارد.
در همان ابتدای بازی و در قسمت شخصیسازی V، هنگامی که پیش زمینهی داستانی و ظاهر کارکتر را تعیین کردید، لیست اطلاعاتی نشان داده میشود. اگر روی اثر انگشت کارکتر، دو بار کلیک کنید، صفحه اطلاعات لحظهای کاملاََ تغییر میکند و اطلاعات جانی سیلورهند، به همراه بخشی از ترانه مشهورش تحت عنوان Never Fade Away، جایگزین اطلاعات V میشود.
۸. گورستان North Oak
این منطقه برای خودش دنیایی دارد! در حقیقت این بخش بیشتر مانند مکانی برای یادبود درگذشتگان است تا گورستان.به هر حال اگر در این بخش گشت و گذار کنید، یادبودهایی برای کارکترهای داستانی درگذشته خواهید یافت. برای هر کدام جملهای در وصفشان نوشته شده که بسیار جالب است. چند عدد از آنها را در ادامه میخوانید:
She died valiantly fighting the system
Evelyn Parker
Good night. sweet prince.
Jackie Welles
Never Fade Away
Alt Cunningham
A son of a b**ch who never gave up. A legend among legends.
Robert John Linder (Johnny Silverhand)
و البته، در این میان یک ایستراگ هم میتوان پیدا کرد!
All these moments will lost in time. like tears in rain.
Roy Batty
۷. در مرحلهی The Hunt میتوانید مکان خواهرزاده River را بدون استفاده از سرنخها پیدا کنید.
ماموریت The Hunt که مربوط به شخصیت River Ward میشود، یکی از مراحل فرعی تاثیرگذار در پایان بازی است. در این مرحله با بررسی BDهای به جا مانده میتوانید محل خواهرزادهی River که گروگان گرفته شده است را پیدا کنید. درحالت عادی، River با کنار هم گذاشتن سرنخهای به دست آمده، مکانی نسبی پیدا میکند، اما اگر قبل از انجام این ماموریت، به آن مکان بروید، در حین ماموریت بدون استناد به سرنخها مستقیما به River میگویید که قبلاََ در این مکان بودهاید. همچنین مکالمه های River و V در ماشین و کانکس متفاوت خواهد بود.
۶. اشاره سازندگان بازی به خودشان
در بستهی الحاقی Blood and Wine که برای بازی Witcher 3 عرضه شد و پایانی بر ماجراجویی های Geralt of Rivia بود، سازندگان در کوهستان و جایی که قابل دسترس گیمرها نبود تابلویی گذاشته بودند که عکسی دست جمعی از ۱۵۰ نفری را شامل میشد که The Witcher 3 را خلق کرده بودند. آنها بار دیگر در Cyberpunk 2077 اینکار را انجام دادهاند، اما به شکلی جذاب تر و قابل دسترس برای همه.
در منطقهی کابوکی مارکت (Kabuki Market) اتاقی وجود دارد که برای باز کردن آن، احتیاج به کدی ۶ رقمی دارید. این کد روی نسخه فیزیکی بازی نوشته شده است. (۶۰۵۱۸۵) اگر هنگامی که به این اتاق میروید Johnny Silverhand را به همراه خود داشته باشید، به شما میگوید که سعی کنید وارد این اتاق شوید. پس از باز کردن در، با لوگوی Samurai روبهرو میشوید که نوید جذاب بودن این اتاق را میدهد! در این اتاق مانیتور بزرگی وجود دارد که با روشن کردن آن، ۵۵۰ تصویر از سازندگان برای شما نمایش داده میشود.
۵. پس از مرگ Jackie، میتوانید با تلفنش تماس بگیرید.
مرگ کارکتر Jackie یکی از ناراحتکنندهترین لحظاتی بود که گیمرها در Cyberpunk 2077 با آن مواجه شدند. در ادامه بازی و پس از این اتفاق اگر فکر میکنید مرگ Jackie به سادگی فراموش میشود سخت در اشتباه هستید. اگر پس از مرگش با تلفن وی تماس بگیرید، برخلاف انتظار اپراتور صحبت میکند و شما میتوانید برای او یک پیغام بگذارید. این پیغام، بسته به کارهایی که انجام دادهاید میتواند شامل انتخابهای متفاوتی بشود. ورود جانی سیلورهند به بازی، مراسم یادبود Jackie، حال مادرش و Misty، دیالوگهایی هستند که به همراه صداپیشگی عالیشان، میتوانند حسابی اشک شما را در بیاورند.
۴. در هنگام ناسازگاری Relic، به Johnny Silverhand تبدیل میشوید.
پس از پایان اکت ۱ و ورود نفسگیر جانی سیلورهند به بازی و پس از گذشت مدت زیادی گشت و گذار و یا پس از استراحت در خانه V یا استفاده از آپشن Wait، دچار اختلال در Relic میشوید که با پیغام “Relic Malfunction Detected” نشان داده میشود. در حین این اختلال که چند دقیقهای طول خواهد کشید، اگر به آینه نگاه کنید، ممکن است به جای V، کارکتر Johnny Silverhand را ببینید. کارکتر V نیز در آن لحظه همانند شما ازین اتفاق شوکه میشود.
۳. اطلاعات V درباره موتورسیکلتها، میتواند باعث تغییر موتورسیکلت Jackie شود.
اگر پیش زمینه داستانی Nomad را انتخاب کرده و در ابتدای بازی Technical Ability خود را به لول ۷ رسانده باشید (که در ابتدای بازی کار چندان ساده ای نیست) میتوانید به کارکتر Jackie پیشنهاد بدهید که دربارهی اگزوزهای موتورسیکلتش تغییر نظر دهد. در ابتدای مرحلهی The Pickup در فصل ۱، پیش از ین که وارد مقر Maelstrom شوید دیالوگ مخصوص Nomad برای شما وجود دارد که میتوانید انتخاب کنید.
پس از انتخاب آن دیالوگ، گزینهی دیگری برای شما فعال میشود که برای گفتن آن دیالوگ احتیاج به لول ۷ Technical Ability دارید. طی این دیالوگ به Jackie پیشنهاد میدهید که اگزوز موتورسیکلتش را ارتقا دهد، زیرا در آینده ممکن است مشکلاتی برایش پیش آید.
در ادامهی بازی و پایان فصل ۱ اگر جنازه Jackie به مادرش برسد ماموریتی بنام Heroes در اکت ۲ باز میشود که در پایان ماموریت موتورسیکلت Jackie’s Arch Bike (که جالب است بدانید برند Arch در دنیای واقعی متعلق به کیانو ریوز، صداپیشه Johnny Silverhand در بازی است) ممکن است مال شما شود، با بررسی موتورسیکلت، اگر دیالوگ اکت ۱ را گفته باشید متوجه میشوید که اگزوز، تعویض شده و حتی V درباره آن با شخصیت Misty صحبت میکند.
۲. جانی سیلورهند ممکن است در پایان بخش ۳ بازی از شما عصبانی شود.
این مورد شاید چندان نکته مخفی ای نباشد، ولی اهمیت دادن سیدی پراجکت به بیایراد بودن بازیاش در بخش داستان و دیالوگ را نشان می دهد.
در هنگام عرضهی بازی، در کنار مشکلات بیانتهای بازی در بخش فنی، مشکلاتی در بخش دیالوگها نیز دیده میشد، بعضی مشکلات تحت تاثیر باگها بودند، ولی یکی از این مشکلات، اشتباه در دیالوگ نویسی و قرار دادن آنها بود.
در بخش ۳ پس از ملاقات با هاناکو آراساکا، سه مکالمه با Johnny Silverhand تا قبل از انتخاب پایان صورت میگیرد. اگر مرحلهی فرعی مربوط به جانی سیلورهند به نام Chipinn’In را انجام ندهید و یا در پایان آن ماموریت درخواست ملاقات با Rogue را قبول نکنید، پایان بازی دچار تحول میشود و ۳ مکالمه شما با جانی پیش از انتخاب اندینگ به کلی تغییر میکنند. اما در موقع عرضه بازی چنین نبود.
در آن زمان جانی سیلورهند در مکالمه دومش با شما در کلینیک Victor مکالمهای مشابه صورت میگرفت، گویی مرحله Chipinn’In را انجام داده بودید و این پارادوکس داستانی به وجود میآورد. سیدی پراجکت با یک بهروزرسانی، مکالمهی جدیدی جایگزین این مکالمه اشتباه قرار داد. این اصلاح، به دلیل این که در لیست آپدیتها دیده نمیشود و افراد خیلی کمی مرحله Chipinn’In را از دست می دهند، در فضای مجازی بازتاب نیافت.
۱. برنامه های تلویزیونی، رادیو و دیتا شاردها
مراحل اصلی و فرعی بازی، روی ماجراجویی V در نایت سیتی تمرکز دارند و اطلاعات زیادی دربارهی جهان سایبرپانکی به شما نمیدهند. اما توجه کردن به دیتا شاردها و برنامههای تلویزیون و رادیو در بازی، اطلاعات خیلی خوبی پیرامون جهان بازی به شما می دهد.
انتخابات شهردار، جزئیات جنگ سرد میان شرکتهای بزرگ، زمزمههای آغاز جنگ بین شرکتها، جدال میان یک مُبلغ دینی و یک کارمند بلند مرتبه آراساکا بر سر خوب یا بد بودن شرکتهای بزرگ، دستاورد های فضایی جدید و حتی جنایتهایی که شما در نایت سیتی انجام میدهید، بخش کوچکی از اطلاعاتی هستند که شبکههای تلویزیونی مختلف نایت سیتی پخش میکنند.
یکی از جالبترین برنامهها که اکثریت گیمرها متوجهی آن نشدند، یک برنامه رادیویی است که دربارهی سایبرسایکوها و جنگهای گذشته صحبت میشود. چیزی که این برنامه را استثنایی میکند، گویندگی Mike Pondsmith ، سازنده Cyberpunk 2020 و یکی از افراد تاثیرگذار در سبک سایبرپانکی است که در ساخت بازی نیز نقش داشته است. دیتا شاردهای بازی علاوه بر اطلاعاتی که درباره جهان بازی میدهند، دارای ایستراگ های بسیاری نیز هستند؛ ایستراگ هایی از Blade Runner و GTA San Andreas گرفته، تا Devil May Cry و Breaking Bad که طرفداران هرکدام، قطعا با خواندن این اطلاعات، متوجه این موضوع میشوند.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
دمتون گرم که ی پست از خوبی های این بازی رفتید نکات مثبت زیادی داشت بخصوص موسیقی و داستان و شخصیت های عالی اگر کنسول نسل نهمی دارید یا یک پی سی خوب حتما بازی کنید البته انگلیسیتون هم خوب باشه که دیگه عالی میشه
ممنون که خوندید❤
سایبرپانک شاید در برخی زمینه ها مثل بهینه سازی و ساخت جهان پویا شکست خورد، ولی در مواردی که فرمودید CDPR همیشه موفقه✌
نکات منفیم خیلی داره
ظاهر شدن ناگهانی پلیس پشت سرت
هوش مصنوعی داغون
فیزیک داغون
باگ فراوان
بهینه نبودن
افت فریم مخصوصا روی کنسول های نسل ۸
دروغ های زیاد پشت بازی
امیدوارم اپدین نسل نهمیش همون چیزی باشه که همه انتظار داشتن
متاسفانه یه سری چیزا از بازی حذف شده که خب ضد حال بودن مثل مترو . راه رفتن روی دیوار و شاید خیلی چیزای دیگه من این بازی رو بهار تموم کردم و منتظر نسخه نسل نهمیش هستم امیدوارم همون چیزی باشه که انتظار دارم
حداقل میتونن چیزایی که حذف کردن به نسل نهمیش اضافه کنن از اونجا که سخت افزار خیلی قوی تری دارن
ممنون که خوندید❤
وحشتناک ترین اشتباهی که توی بازاریابی انجام دادن، گیم پلی سال ۲۰۱۸ بود. بعد از اون به خیلی از قابلیتهایی که نشون دادن دیگه اشاره ای نکردن و اکثریت تریلرهای بعد از اون، واقعیت بازی رو به نمایش میگذاشت ولی خب وقتی همچین پیشزمینه ذهنی که ساختن کار دستشون داد
مقاله رو که بیکار بشم میخونم حتما ولی اصلا بازی مهم نیست الان اصلا ویدیو گیم چیه ! فقط نویسنده رو عشقه 😁❤ امیر جون مبارک باشه
ارادتمندم آقامحسن❤✌
من عضو کادر نشدم حقیقتش ( شرایطشو ندارم اصلا😂 ) هدفم از این لیست وجود محتوای مثبت درباره سایبرپانک توی سایت بود😊
اره پایین تر کامنتتو دیدم متوجه شدم 😂 👍🌹
جا داره از آقای نراقی که چراغ سبز نشر این لیست رو دادن و آقای کریمی و آقابابایی که زحمت ویرایش رو کشیدن تشکر کنم❤ انشالله که مورد قبول کادر سایت و کاربرای عزیز قرار بگیره
درود
❤
همه دارن نویسنده میشن😐🚬
تبریک خیلی خوب نوشتی🌹
الان حس سایبرپانک اومد میخوام برم بزنمش
بنظرت الان بهینه سازیش خوب شده؟
ممنون که خوندی رفیق❤
ازونجایی که شما پیسی داری اگه سیستم حداقل رو داری حتما بازیش کن، ازونجایی که تمرکز اصلی پچ ها سمت پیسی بوده از نظر کیفی صدها برابر بهتر کنسولهاست
اوکیه پس بریم بزنیم
ببینم شاهکار دوم سیدی چیه…
خوندم تا اخرش عالی بود ، نکات مثبت و خاص بودن سایبر پانک ۲۰۷۷ و نایت سیتی و کرکتر هاش و داستانش و گان پلی شاهکارش و موزیک ها و مهمترین چیز تم و فضای سایبر پانکی بازی که نظیرش در این وسعت وجود نداشته و خیلی چیز های دیگش یک چیز قطعیه
.
.
ممنون امیر جان بابت زحمتی که کشیدی و همینطور تمام کسایی که برا مقاله وقت گذاشتن ، کمتر سایتی بوده که بیاد بر خلاف جو مقاله ایی از نکات مثبت این بازی بگه با مقاله شما گیمفا دومین باره که اینکارو میکنه بار اول آقای اقابابایی مقاله ایی نوشته بودن که تو بدترین دوران سایبر پانک ۲۰۷۷ مقاله اقا سعید یه health بزرگ بود ، با انتشار نسخه نسل نهم و همینطور اپدیت های داستانی سیدی پروجکت رد فرصتی طلایی داره که پتانسیل بسیار قدرتمند این بازی رو دوباره به رخ بکشه ، امیدوارم تو اینکار کاملا موفق بشن.
تشکر دوباره آقا محسن عزیز❤
ایده اصلی اینکه من شروع کنم به نوشتن این مقاله، آقای مناف زاده بود😂 مقاله ای نوشته بودن در انتقاد و من به انتقاد ایشون انتقاد کردم که آقا بسه اینقد انتقاد😂😂 بازی تاحدی حقشه کوبیده بشه بخاطر بدقولیها ولی بیش از حدش ظلم به نقاط قوت دوست داشتنی بازیه که کم هم نیستن
با خوندن این مقاله بازم هوس کردم برم سراغ بازی واسه بار پنجم تمومش کنم
ممنون به خاطر مقاله جذاب و عالیت امیر جان
ممنون که خوندید❤
سلام داش یه سوال به بازی روی ps4 fat قابل بازی کردن یا نه هنوز باید صبر کرد
Pashms😐
مال خودمم ریخته کاکو 😂
سایبرپانک شاهکاریه که فدای عجلهی سرمایه گذارا و بازیکنان شد. از علاقهم بهش هرچی بگم کم گفتم و حتی بخاطر تجربهی بهتر ( بصری و فنی ) پلتفرمم رو عوض کردم! از اقای نادری هم ممنونم بخاطر مقاله و اینکه مسلما نکات خیلی خیلی بیشتری هنوزم توی بازی هستن.
ممنون که خوندید❤
قطعا نکات بیشتری توی بازی هست،من اول هدفم لیست ۲۰ تایی بود ولی چون برای هرکدوم خیلی پرحرفی کردم تصمیم بر این شد ۱۰ تایی باشه😁 حالا اگه مدیریت سایت از نتیجه این پارت راضی بود من حتما پارت ۲ رو خواهم گذاشت✌
هعیی اگه مشکلات مثل کارگردانی و مدیریت نداشت و از پتانسیلی درست استفاده می شد الان بازی سایبر یه شاهکار بود ولی حیف بدجور ضربه خورد و له شد امیدوارم سیدی درس گرفته باشه
ممنون که خوندید❤
مشکلات البته تو همون بحث مدیریت بوده کارگردانی اوکیه😁
ههیی پس یه پیام دارم برای کسایی که وظیفه شون مدیریت بوده تک تک شون
ایول بابا عجب کسی مقاله رو نوشته!!!
حیف اسپویل داره مگرنه حتما میخوندم😁
اما ذخیره میکنم یه جا بعدا هروقت سایبر رو تموم کردم میخونمش
ولی خوشحال شدم اسمتو اون بالا دیدم🙂
ممنون که نخوندی😂❤
خیلی ارادتمندم عزیز، جزئیات سایبر مثل رد دد نیستن که بیشتر مربوط به محیط بشن و بیشتر در قالب دیالوگ نویسی و جزئیات روایی هستن و اسپویل براشون اجتنابناپذیره
ممنون که کامنت گذاشتی❤
“ممنون که نخوندی”
یه روز باید جبران کنی😁😁
بعدشم اصل مقاله خودت بودی دیگه چیکار به سایبرباگ دارم😃😃
😐🤌
نویسنده جدید اومده ؟؟😍 به به
من با سایبر پانک خیلی حال کردم و در مقابل هیترا خیلی ازش دفاع کردم
حیف شد واقعا
مقاله خیلی خوبی بود اقای نادری 🤌🏻
ممنون که خوندید❤
سایبر پانک یه شاهکار واقعی بود
بازی رو همون اول تموم کردم و لحظه شماری میکنم برای نسخه نسل نه
ممنون که خوندید❤
ما که نسل نهمی نداریم یه اکسپنشن با NewGame+ بدن من شخصا راضیم😂
عع مگه نمیدونید تیر میزنید توی آب نمیپاشه؟؟!!!! شما حق ندارید از بازی لذت ببرید اصلا!
تیر تو تایر میزنی نمیترکهههههههههههههه😂🤌
پستو خوندم گفتم ایول عجب نویسنده کار درستی برم ببینم کیه و یهو خودم موندم برگام ریخت
ولی بدون شوخی قشنگ بود دمت گرم
ممنون که خوندی رفیق❤
از گروها ترفیع پیدا کردیم به مقالهنویسی😂🤌
سلام
سرفرازمان کردید نویسندهی گرامی!
یه دونه هم در مورد اساسینز والهالا و فارکرای ۶ بنویسید.
#شوخی
ممنون که خوندید❤
ارادتمندم آرین جان✌ ایشالا والهالا و فارکرای رو هم پلی بدیم عمری بود در نظر خواهم گرفت😁
سلام، قربانت!
اگر قول بدی که نمره بالایی بدی بگیم یوبیسافت دو تا کد بفرسته.
یه لحظه فکر کردم نویسنده جدید سایت شده amir naderi@
خوب نوشتی دمت گرم.
ممنون که خوندید عزیز❤
تیتر و متن مقاله رو دیدم تعجب کردم
اسم نویسنده رو دیدم دیگه تعجب نکردم…
دمت گرم امیر🌷👏
فدایی داری کاکو😍❤
🌷🤩
امیر داداش خودتی ؟
تبریک میگم داداش :))
قربانت داش❤
واقعا دمتون گرم یکی از معدود رسانه هایی بودین که به نکات خوب بازی هم توجه کردین و اونها رو بیان کردین خلاف خیلی های دیگه که موج سواری، خود شخص بنده عاشق این گیمم و امیدوارم به اینده با پچ نسل بعدیش، از اقای نادری هم تشکر میکنم بخاطر زحمتشون و امیدوارم موفق باشن🌹
ممنون که خوندید و ممنون بابت لطفتون❤ انشالله شماهم موفق باشید همیشه