بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد
بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد
بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد
بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد

بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد

آرش بوالحسنی
۱۱:۳۶ ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
starfield

علی‌رغم استفاده از یک موتور کاملا جدید در توسعه‌ی بازی Starfield، تاد هاوارد (Todd Howard) رسما تایید کرده که این بازی به صورت کامل از مادها برروی PC پشتیبانی خواهد کرد.

بازی‌های بتسدا (Bethesda) تاریخچه‌ی بلندی در پشتیبانی از مادسازی برروی PC دارند. تنها کافی است نگاهی به بهترین مادهای Fallout و Skyrim بیاندازید تا متوجه پتانسیل این جنبه از بازی‌های بتسدا شوید. برخی اوقات سازندگان مادها موفق به یافتن شغلی در خود بتسدا هم می‌شوند. با این حال با توجه به اینکه Starfield با موتور جدید Creation Engine 2 ساخته شده، این تصور وجود داشت که همانند سابق از مادها پشتیبانی نباشد. حداقل این نگرانی برای برخی وجود داشت که این پشتیبانی مثل سابق گسترده نخواهد بود. با این حال تاد هاوارد در یک پرسش و پاسخ Reddit مستقیما با جامعه‌ی مادساز بتسدا صحبت و خیال آن‌ها را از بابت Starfield راحت کرد:

برنامه‌ی ما این است که همانند بازی‌های قبلی به صورت کامل از مادها پشتیبانی کنیم. جامعه‌ی مادسازی ما در ۲۰ سال گذشته همراه ما بوده است. ما عاشق کار آن‌ها هستیم و امیدواریم که آن‌ها به موفقیت برسند.

هاوارد بیش از این وارد جزئیات نشد، اما صحبت‌های او نشانی از عدم پشتیبانی کامل ندارند. در واقع حالا انتظار می‌رود که همانند Fallout و Skyrim شاهد یک جامعه‌ی بزرگ مادساز برای Starfield هم باشیم. Starfield اولین آی‌پی جدید بتسدا در ۲۵ سال گذشته است. پس طبعا بسیاری برای تجربه‌ی آن هیجان‌زده هستند.

بازی Starfield به صورت انحصاری کنسولی برای ایکس باکس سری ایکس و اس به همراه پلتفرم PC در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۱ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۲) منتشر خواهد شد. هم‌چنین این بازی از روز اول برروی سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.

ETERNALMANDARKSIRENامینعلیAlireza3200...Eternal...ShahabMahyarMsmfarshadxOmid_FshStarwarszero.FaithalinerdMr.JUMK3STARFIELDÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔSina MorganGARFIELDmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد
بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد
بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد
بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد
بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بارها این رو تایید کردن. مادینگ بخش بزرگی از Community بتسداست و عمر بازی هاشون رو چندبرابر میکنه. فکر کنم تنها شرکت بزرگی هستن که با مادینگ مشکلی ندارن و حتی ساپورت ش میکنن، برعکس یه سری شرکت ها که از Modder ها شکایت میکنن و درخواست Cease and desist میدن :/

    بتسدا حتی اجازه ی ریمیک بازی های قدیمی ش توی انجن اسکایریم هم داده چون میدونن این کار به سود خودشونه و فن ها خوشحال میشن، درحالی که EA و ۲k شکایت کردن از ریمیک های فن مید

    DARKSIRENmasoud pc gamerعلیAlireza3200fbjggameloverMoReKanima-VampireShahabmore
  • ☆WKNWS☆ گفت:

    اگه اشتباه نکنم گفته بودن که نسخه کنسولی هم از ماد پشتیبانی میکنه و حتی برای مادها استور میسازن! اابته فکرکنم شایعه بود.

    علیMoReKagameloverSkyrim : The Elder Scrolls VSina Morganکاپتان استخونیشهشهانی ماکروجانیT800SUMK3
  • ماد های اسکایریم خدا هستن خدا
    فکر کنم بتسدا تنها استودیویی است که از مادسازا پشتیبانی می‌کنه اونم به صورت رسمی البته ولو هم هست این دوتا استودیو بعضی از بازیاشون با مراحل اونها از ماد ها گرفته شده مثل کانتر که یک ماد برای هالف لایف بود

    DARKSIRENعلیAlireza3200MoReKagameloverVampireSkyrim : The Elder Scrolls VHasan0930Omid_FshStarwarszeromore
  • ShinjiMikami گفت:

    فقط منتظر نمایش بیشتر از استارفیلدم💜
    قراره یه انقلابی در سبک rpg اتفاق بیفته و این واقعا عالیه و بی نظیر
    بازی که شروع شد من زود سوار سفینه میشم و میرم دنیارو میگردم😂 گشت و گذار در فضا یچیز دیگست😍
    .
    با انتشار استارفیلد اشخاصی که هیت میکنن رو به خاک بمالونم😂 جالبه از گرافیک بازی هم ایراد میگرفتن در e3 2021.
    الانم چیزی پیدا نمیکنن از تاد هاوارد بد میگن که دروغگوعه و فلان😂
    به چه روزی افتادیم

    به امید موفقیت استارفیلد

    علیELDEN RINGAlireza3200MoReKagameloverShahabسونی فن قدیمیHasan0930براتون یه جوک بگم𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
  • خبر بسیار خوبیه این حمایتشون و حتی تو متن هم اشاره شد که بعضی از اینها حتی در بتسدا استخدام میشن و این عالیه. اسکایریم ۱۰ سال پیش الان با ماد یچیزی تو مایه های بازی های اواخر نسل هشت میشه و با ماد های مختلف همچنان چیز های جدید برای تجربه داره.
    پ.ن:شاید باورتون نشه ولی بازم خبر از تادهاوارد هست که گیمفا کار نکرده😐😂 این تادهاوارد انقدر حرف زده که سایت های خبری چند روزه دارن درمورد بازی های بتسدا خبر کار میکنن🤣
    اوه راستی سال دیگه دقیقا چنین روزی نمره های استارفیلد اومده و ما منتظر منتشر شدن بازی هستیم😍

    علیTlou part 2 game of the centuryAlireza3200MoReKagameloverVampireفریدسونی فن قدیمیHasan0930Omid_Fshmore
  • shir taziyeh گفت:

    بتسدا همیشه با ماد سازا خوب برخورد میکنه ، برخلاف تیک تو که دنبال اینه که ماد سازا رو منقرض کنه .

    Tlou part 2 game of the centuryAlireza3200MoReKagameloverفریدبراتون یه جوک بگمOmid_Fsh..کاپتان استخونیاستاد قاسمmore
  • GARFIELD گفت:

    خیلیم عالی 👍🏻 فقط زود بده برو الدر ۶ رو هم اماده کن افرین تا عمرمون به فنا نرفته

    Tlou part 2 game of the centuryAlireza3200MoReKagameloverVampireبراتون یه جوک بگمStarwarszero..witcher_cdprکاپتان استخونیmore
  • جوووووون !!!!!!!!
    چه حالی بکنیم با بهترین نقش آفرینی نسل 💥💥

    Tlou part 2 game of the centuryAlireza3200PlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)MoReKagameloverShahabسونی فن قدیمیبراتون یه جوک بگم..کاپتان استخونیmore
  • به ۲۰۲۲ برسه شاهد رقابتی تاریخی خواهیم بود، اما با وجود صحبت‌های امیدوار کننده‌ی تاد هاوارد، قرار بر بستن شرط باشه، روی تاخیر بازی (حتی تا بهار ۲۰۲۳) شرط میبندم. جدا از این که در حال حاضر تاخیر هر بازی‌ای عجیب و غریب و غافلگیر کننده به نظر نمیرسه، بازتاب رسانه‌ها از صحبت‌های هاوارد خیلی با لحن و خود مصاحبه فرق داره. با جاه طلبی و عظمت توصیف شده، Starfield پتانسیل error، خطا و به بن بست خوردن زیاد داره، بنابراین تا زمان لانچ ممکنه به خیلی از اهداف دست پیدا نکنن.
    The Legend of Zelda BOTW 2 اگرچه پیچیدگی‌های فنی نخواهد داشت، قطعاََ دغدغه خلاقیت و ایجاد تمایز نسبت به بازی اول رو داره، بنابراین عرضه BOTW 2 در سال ۲۰۲۲ هم حتی قطعی نیست و فعلا فقط یه تارگته برای انتشار.

    NathanعلیTlou part 2 game of the centurymarioRyderMoReKagamelovernima-ShahabMahyarMsmmore
    • ShinjiMikami گفت:

      چرا مگه چی گفتن؟ رسانه ها در مورد استارفیلد چی میگه و همچنین چرا تاخیر میخوره بازی به چه دلیل؟ یعنی چطور توصیف کردن؟ الکی بزرگش کردن استارفیلد رو؟
      اینکه از ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ تاریخ رو تغییر بدن مشکلی نداره ولی بنظر نمیرسه تاد همچین کاری کنه😂
      مایکرو برای ۲۰۲۳ بازیای rpg دیگه ای داره
      حالل دلایلتون رو ذکر کنید

      علیTlou part 2 game of the centuryMoReKagamelovernima-ShahabSenuaGARFIELDسونی فن قدیمیBeanumore
      • ۱- گفتم اگر قرار باشه شرط ببندم، دلیلشم توضیح دادم چون با اثر بزرگی روبه‌رو هستیم که باعث میشه احتمال بروز مشکل، مانع و باگ‌های متعدد (تا جایی که Unplayable بشه) بالا بره. هر چی بازی عظیم‌تر و جاه‌طلبانه‌تر باشه بروز مشکلات غیر قابل پیش‌بینی‌تر میشه. بر اساس این موضوع شخصاََ پیشبینی می‌کنم بازی تاخیر بخوره و قطعاََ انتظار تاخیر رو دارم.
        ۲- زمانی که بازی آماده نباشه، حالا تاد هاوارد بخواد یا نخواد باید بازی رو تاخیر بزنه.
        ۳- مصاحبه‌ی تاد هاوارد: در مورد اطمینان داشتن به تاریخ عرضه صحبت می‌کنه، اما بلافاصله بعد از این صحبت، متذکر میشه که چیزای زیادی برای انجام دادن وجود داره تا زمان عرضه. در آخر هم میگه که بازی جاه‌طلبانه‌اس و قرار نیست عجله‌ای کاری رو انجام بدیم و قراره بهش تایم بدیم.
        رسانه‌ها به قابل بازی بودن اثر اشاره می‌کنن اما لحن و ادامه‌ی صحبت‌ها رو شامل نمیشه. همین چهار ماه پیش داخل Inteview با ign میازاکی گفته بود که به تاریخ عرضه “به شدت” اطمینان داره و قطعاََ بازی به ژانویه میرسه، اما خیلی راحت یک ماه و سه روز تاخیر خورد.
        بنابراین اولاََ هیچوقت به تاریخ عرضه صد درصد اطمینان نداشته باشید و هر جا که رسید جار نزنید که به زمان عرضه میرسه مخصوصا در مورد اثری با این Scale. در هر صورت این موضوع ارزش بحث کردن رو نداره چون فقط لازمه که زمان بگذره تا مشخص بشه.

        NathanعلیMoReKagamelovernima-ShahabMahyarMsmSenuaGARFIELDسونی فن قدیمیmore
        • ShinjiMikami گفت:

          کسی جار نزده که زمان عرضه میرسه
          من فقط گفتم چون زمان انتشار استازفیلد مطابق اسکایرم هست پس تاخیر نمیزنن. ۲۰۲۲ هم شبیه ۲۰۱۱ میشه کم کم.
          این دلیل منه به بطور کلی
          .
          همچنین برای سال ۲۰۲۳ بازیای rpg دیگه ای مثل اوود و فیبل داریم. البته اگه اوود رو بندازن ۲۰۲۲ و استارفیلد رو بندازن ۲۰۲۳ مشکلی پیش نمیاد زیاد.
          .
          بازی رو از سال ۲۰۱۵ شروع کردن و تا ۲۰۲۲ میشه ۸ سال. البته قبل از ۲۰۱۵ داستان نویسی و ایده پردازی بازی رو انجام داده اند. در واقع مربوط میشه به همون ۲۵ سال. تاد هاوارد طبق سخنان قبلیشم گفته که قبل ۲۰۱۵ بازی رو طراحی و ایده پردازی کردیم روی کاغذ
          .
          این یک سال برای باگ گیری و بهینه سازی بازی بسیار مناسبه و وقت زیادی هست.
          هیلو مثال خوبی برای این یک سال میتونه باشه.
          در مورد اثر الدن رینگ هم باید بگم، این کلا قضیش فرق داره. چون دلایلی که گفتم کامل مربوط میشه به بتسدا و مایکروسافت.
          .
          .
          البته اگر لازم باشه تاخیرم بخوره خب بخوره مشکلی نداریم😂
          عوضش عالی ترم درمیاد.

          علیAlireza3200MoReKagameloverVampirenima-ShahabSenuaGARFIELDسونی فن قدیمیmore
          • ۱- این که فکر میکنید در یک سال بازی‌های بزرگ یا در یک ژانر عرضه نمیشن اشتباهه. ghost of tsushima و tlou 2 در یک سال عرضه شدند، موضوع اینه که کم پیش میاد بازی‌های بزرگ در یک سال آماده باشن. شرکت‌ها هیچ دلیلی ندارن مبنی بر این که دو یا سه بازی بزرگ رو در یک سال عرضه نکنن، وقتی بازی‌ها آماده باشن رلیز میشن و ممکنه به صورت شانسی دو بازی تاثیرگذار یک سال از یک شرکت آماده باشن. جدا از این، این اتفاق برای مایکروسافت کوچک‌ترین مشکلی ایجاد نمیکنه بازی‌ها در هر صورت روی گیم پس قرار میگیرن نیازی نداره بینشون فاصله بذاره، بلکه غنی بودن این سرویس هر چه سریع‌تر مهم تر از اینه که بین بازی های بزرگ فاصله قرار بگیره.
            ۲- بازی از اواخر ۲۰۱۵ ساخته شده یعنی درست بعد از رلیز fallout 4. در عین حال تیم‌های کوچکی روی tes 6 ایده‌پردازی میکنن. با توجه به Scale باز، مشخص نیست چقدر تایم لازم باشه ۷ سال زمان چجوری میتونی تحلیل کنی کمه یا زیاد؟ باید عظمت رو در دست داشته باشی، از طرفی بدونی quality هدف چقدره و در نهایت خبره‌ی بازیسازی باشی بدونی دقیقا برای این پروژه چقدر تایم لازمه.

            در نهایت، بازی Starfield در مرحله باگ‌گیری و پولیش قرار نداره:
            https://www.youtube.com/watch?v=LUOZsjTwbLU
            در مصاحبه‌ای که جدیداََ منتشر شده دقیقه: ۲۸:۴۷ مصاحبه‌کننده میپرسه، “آیا بازی کامل شده و شما در حال پولیش بازی هستید؟”
            هاوارد در جواب میگه “نه” بازی قابل بازیه اما خیلی کارها باید بکنیم. بنابراین در فاز پولیش نیستند و همچنان DEVELOPMENT ادامه داره.

            Alireza3200MoReKagamelovernima-ShahabMahyarMsmSenuaشهشهانی ماکروجانیGARFIELDCommander jensenmore
            • ShinjiMikami گفت:

              پس یکم جنجالی تر میشه.
              من ویدیو رو کامل ندیدم.
              ببینیم چی میشه
              .
              لست و گوست سبکاشون فرق داره
              اینکه ۲۰۲۳ سه rpg بیاد اونم فیبل و اوود و استارفیلد یکم عجیبه بنظرم. البته میگم اگر اوود رو بکشونن ۲۰۲۲ یا فیبل رو بندازن ۲۰۲۴. منطقیه
              .
              من با عرضه ی ردفال و فورتزا موتور و هلبلید و بازیای اکشن ادونچر و شوتر و … در کنار rpg مشکلی ندارم. ولی چندین rpg باعث میشه رقابت یکم بد بشه دیگه😂
              .
              هیچوقت سونی نمیاد بازی ناتی و سانتا رو یجا منتشر کنه. ساکرپانج بماند حالا.
              .
              به هرحال ببینیم چی میشه

              Ellie terminatorMoReKagamelovernima-ShahabSenuaGARFIELDBeanu..XERXESmore
              • shir taziyeh گفت:

                درسته ، مگه ابسیدین و بتسدا مثل ناتی و سانتاست ؟؟
                بتسدا و ابسیدین مثال بارز ساکرپانچ و ناتی داگ هست از لحاظ مهمی .
                نه به اصطلاح ناتی و سانتا .

                UMK3علیMr.JMoReKagamelover
                • ShinjiMikami گفت:

                  منظورم این نبود جناب😂
                  شما انگار مقایسه رو دوست دارید.
                  ول کنید این مقایسه هارو خداییش
                  .
                  میگم چندین rpg یجا اومدنشون خوب نیست. اوود هم از پروژه های اصلی مایکرو هست.
                  بعد هیچوقت گاد ۲۰۱۸ رو کنار لست نمیدن بیرون.

                  UMK3علیTlou part 2 game of the centuryEllie terminatorMr.JMoReKagamelovershir taziyeh
              • بازی ناتی داگ و سانتا مونیکا اگر واقعاََ در یک سال آماده باشن امکان نداره عرضه نکنن و یک پروژه آماده رو بذارن قفسه خاک بخوره. هیچوقت timeline توسعه بازی هاشون یکی نبوده.

                Tlou part 2 game of the centuryEllie terminatorMr.JMoReKagameloverMahyarMsm𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰BeanuCommander jensen
                • ShinjiMikami گفت:

                  خب همین
                  تایم لاین هیچوقت نباید یکی باشه. سونی این اجازه رو هیچوقت نمیده.
                  بازی ها باید پخش بشن تا برای گوتی رقابت کنن. هر شرکتی برای گوتی گرفتن رقابت میکنه.

                  Tlou part 2 game of the centuryEllie terminatorMr.JMoReKagameloverSenuaGARFIELDBeanu
                • تایم لاین سالیانه نیست اصلا. ممکنه از سه ماهه اول بندازن سه ماهه سوم که باهم عرضه نشن ولی هیچ دلیل منطقی ای وجود نداره god of war بخاطر یه پروژه uncharted یک سال عقب بیوفته. ۳ ماه فاصله بین دو بازی بلاک باستر پرطرفدار زمان بسیار مناسبیه که به نهایت پتانسیل فروش برسن.

                  Tlou part 2 game of the centuryEllie terminatorMr.JMoReKagameloverMahyarMsm𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰BeanuCommander jensen
        • Shinji Mikami گفت:

          اقای کریمی خیلی از اینسایدر ها سال انتشارش رو ۲۰۲۱ گفته بودن که تاخیر خورد به اواخر ۲۰۲۲
          بعد ۲۰۲۲ استارفیلد برای مایکرو باید بیاد. نیاد باید بازی جدید بزرگی بدن.
          ما طبق گفته های تاد هاوارد و اینسایدر ها میگیم ۲۰۲۲ میاد ولی شما از خودت میگی تاخیر میخوره

          Ellie terminatorMoReKagameloverGARFIELDBeanuMr.Jبراتون یه جوک بگم..Tlou part 2 game of the century
          • سلام، اینسایدری معتبرتر از جیسون شرایر نداریم، جیسون شرایر در ۹۹ درصد مواقع نه تنها صحیح پیشبینی کرده بلکه منابع معتبر رو صریحاََ رد کرده و به عبارتی معتبرترین منبع داخلی صنعت گیم به شمار میاد.
            شرایر ماه مه گذشته تمامی گزارشات مبنی بر هدف عرضه برای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رو رد کرده بود و گفته بود که صحیح نیستند ادعای منابع مختلف:
            http://www.upsara.com/images/z227372_.png

            جدا از این موضوع، قطعاََ اگر بازی آماده باشه به قول منابعی که شما ازشون یاد میکنید بازی قطعاََ باید در حال حاضر حداقل وارد فاز پولیش شده باشه، اما اینطور نیست و تاد هاوارد رد کرد این موضوع رو.

            کاپتان استخونیMoReKagamelovernima-ShahabMahyarMsmEllie terminatorXERXESGARFIELDBeanumore
        • S گفت:

          من اصلا انتظار تاخیر ندارم
          سابقه نشون داده بتسدا حاضره محتویات یه بازی رو حذف کنه تا درست سر زمان بده
          الان کدوم بازیش تاخیر خورده تا حالا؟

          MoReKagameloverBeanu..
        • mario گفت:

          حرفاتون رو کاملا متوجه میشم ولی بنظرم اگه اطمینان نداشتن از زمان دقیق کامل شدن مثل همه بازیا میومدن یه بازه زمانی مثل سه ماهه آخر ۲۰۲۲ رو معرفی میکردن ولی چون تاریخ دقیق دادن احتمالا از کارشون اطمینان زیادی دارن. البته حدس شما هم ممکنه اتفاق بیوفته چیز عجیبی هم نیست ولی بنظر من احتمال تاخیر نخوردنش بیشتر از تاخیر خوردنشه.

        • دیسلایکارو چکار کردی اقای کریمی ؟ D:D:

      • Mr Dewitt گفت:

        حالا چند ماه تاخیر بزنن که بهتره تا اینکه باگ و مشکل فنی داشته باشه حالا ۲۰۲۳ ام بیاد به نظرم بهتره تا بخواد مشکل فنی داشته باشه ولی تاخیر نزنن

        Mr.Jgamelover
    • T800 گفت:

      همه اینسایدر ها قبل E3 2021 به انتشار بازی تو اواخر ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ اشاره کرده بودن
      پس اینکه تاد هاوارد گفته الان استارفیلد قابل بازیه غیر قابل باور نیست
      به نظرم احتمال تاخیر خوردنش ۵ درصدم نیست

      MoReKagamelovernima-Skyrim : The Elder Scrolls Vسونی فن قدیمیBeanuMr.J𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰براتون یه جوک بگم..more
    • یاد زمانی میوفتم که اون یارو فن پیج سایبر توی اینستا، خیلی بازی رو هایپ کرده بود و میگفت بهترین بازی صنعت میشه و رد دد ۲ و دلست ۲ رو میزاره تو جیبش و در کمترین حالت متای ۹۷ میگیره؛ چرا؟
      چون سازندش همون سازنده ویچر ۳ هستش و امکان نداره بازیش گند بزنه و متاش از ۹۰ کمتر بشه.
      استارفیلد، حتی ازش گیم پلی نشون ندادن که ببینیم چیه، بعد اینجا یسریا میان میگن غول rpg و فلان و فلان.
      باید یه گیم پلی بیاد ازش تا ببینیم با چی طرف هستیم.درسته کارگردانش تادهاوارده ولی دلیل محکمی نیستش. حتی اگه نیل دراکمن هم بخواد دلست ۳ رو بسازه، تا ازش گیم پلی نیاد که ببینیم با چی طرفیم، نمیشه هیچ چیزیو پیش بینی کرد.
      از گاد راگناروک گیم پلی اومد و توش تنوع زیادی توی انمی ها و نحوه فایت وجود داشت(اون قسمت که زنجیر رو مثه پتک میاره رو سر طرف، خیلی حال کردم باهاش)؛ حتی گرافیکشم نسبت به نسخه قبل بهتر شده خداروشکر.
      مطمئنن تنوع زیادی هم توی باس فایتا وجود داره. خب اینارو از گیم پلی فهمیدم. اما آیا از استارفیلد گیم پلی اومده؟ نه هنوز پس اینقد نباید بعضیا هایپش کنن. اینو به شما ریپلای دادم تا اونایی که از بازی که هنوز گیم پلی ای ازش نیومد، هیولا نسازن.
      والا من خودمم دوس دارم گیم بی نقصی باشه.
      الان مثلن از سبک سولز زیاد خوشم نمیاد ولی به محض دین گیم پلی و اتمسفر بازی سولز بورنی پینوکیو، عاشقش شدم😍
      بعد میام اینجوری حرف میزنم، میگن هیترم و فن بوی پلی استیشن😂

      masoud pc gamerUMK3علیAlireza3200Arsi...Eternal...MoReKagameloverSenuaVampiremore
      • همینکه تا قبل اینکه اقا کریمی بیاد کامنت بذاره ناپدید بودید و یدفعه هجوم اوردید بعد کامنت معلومه چی به چیه🤣🤣🤣
        تو دوست نداری بی نقص باشه کجا دوست داری اون همه هیت از بازی کردی و دیس میدادی زیر پست استارفیلد به همه خخخ

        علیTlou part 2 game of the centuryEllie terminatorMr.JMoReKagamelover
        • خیلی وقت یه گیم فضایی نزدم.آخریش مس افکت ۳ بود. پس من از استارفیلد خوشم میاد،اگه اون چیزی که میخوام باشه. حداقل گیم پلی بی روحی نداشته باشه مثه اسکایریم.

          masoud pc gamerUMK3علیTlou part 2 game of the centuryCommander jensenVampireAlireza3200
          • Kia گفت:

            سونی فن و بحث در مورد گیمپلی ؟ .آخرالزمان شده .شما درمورد گرافیک و کاتسیناش فقط باید نظر بدین

            Ellie terminatorUMK3علیTlou part 2 game of the centuryCommander jensenVampire
            • شما هم برو گیمایی رو پلی بده که فقط توش باید بگردی ببینی دیالوگ بهتر کدومه، که دکمه رو بزنی و دیالوگه رو انتخاب کنی.نوبی دیگه. اگه کاتسینا، فشاریت میکنه، میتونی اسکیپ کنی. هر موقع یاد گرفتی که فن بوی بازی در نیاری و به سلیقه دیگران احترام بزاری، بیا ریپلای بده و بحث کن.اون گیمایی که کات سین دارن، کلن ۲ ساعتم نمیشه. که البته اونم بستگی داره. اصن برو ماینکرفت بزن به بدن. گرافیکم نداره. فک کنم کات سینم نداشته باشه.اصن برو هر گیمی که گرافیک نسل شیشی داره و کات سینم نداره رو پلی بده.😂
              نکنه لابد یسره وارکرفت و بخش آنلاین بتل پلی میدی یا شایدم هنوز داری اسکایریم بازی میکنی!!

      • ببین یه سری چیزا ثابت شده ، تاد هاوارد از مورووایند به اینور بازی ساخته فکر کنم ( قبلیا رو مطمئن نیستم شخص تاد بالا سرشون بوده باشه )
        و خب نگاه میکنم تقریبا افتی نداشته ، مورووایند ، آبیلویون ، اسکایریم ، فالوت سه و چهار همه شاهکار بودن ( البته فالوت چهار یه مشکل اساسی داشت اونم سیستم انتخاب دیالوگش بود )
        نیل دراکمن همینطور ، از تلو به اینور سه بازی ساخته ( بازم مطمئن نیستم ، قبلش هم شاید بوده باشه ) ، هر سه شاهکار
        مشخصه بازی بعدی احتمال خراب کردنش زیر ده درصده
        همون‌طور که مال بازی بعدی هاوارد زیر ده درصده
        همون طوری که احتمال خراب کردن بازی بعدی کامیا زیر ده درصده
        من فقط دو نفر میشناسم که شاهکار میساختن و الان یه چند ساله افت کردن ، شینجی میکامی با ونکوییش و ایول ویتین ، کوجیما با متال گیر پنج و دث افت کرده
        نمیگم بد بودن ، افت کردن
        وقتی میبینم بالای سر یه بازی تاد هاوارده ، کامیاست ، میاموتو؟ عه ، تیم شیفره میدونیم اون بازی شاهکاره و احتمال بد بودنش کمه ، خیلی کم

        Espressomasoud pc gamerUMK3علیVampireSina MorganAlireza3200Ellie terminator...Eternal...Mr.Jmore
      • mario گفت:

        با همه حرفات موافقم بجز نظرت درباره گاد رگناروک. با اینکه بازی عالیه ولی تغییراتش نسبت به نسخه قبلی خیلی جزئی هستش. مخصوصا گرافیک که در یک نگاه هیچ تفاوتی با نسخه قبل نداره ولی وقتی دقت کنی یه تغییرات کوچیکی میبینی. شخصا انتظارم از گرافیک رگناروک بیشتر از این بود که تا این حد شبیه نسخه قبلی باشه. هرچند نسخه قبلی هم گرافیکش حرف نداشت ولی انتظار پیشرفت داشتم

        Ellie terminator
    • داداش میخوای زلدا و استارفیلد رو بخاطر الدن رینگ بکشونی ۲۰۲۳؟🤣🤣🤣
      آی کلک به آرزوت نمیرسی

      AlexعلیAlireza3200gameloverShahab𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Ellie terminatorشهشهانی ماکروجانیBeanuMr.Jmore
    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      اقای کریمی منم ۲۰۰ تومان پشت دست شما میام 😁

      علیTlou part 2 game of the centuryArsi𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰gameloverShougo MakishimaCommander jensenShahabSkyrim : The Elder Scrolls VSenuamore
    • shir taziyeh گفت:

      تنها ترسم همینه ، بیان تعریف کنن و نتونن پیاده کنن یا نتونن به درستی پیاده کنن و سایبر پانک تکرار شه .

      علیTlou part 2 game of the centurygameloverEllie terminatorBeanuMr.J
    • farshadx گفت:

      تو همین مصاحبه
      بارها تاد هاوارد میگه تاریخ بازی با جوهر(ink) نوشتن نه با مداد (pencil)
      یعنی تاریخ انتشار عوض نمیشه تو همین مصاحبه هم میگه ما اعتماد بنفس داریم و مطمعآ بودیم که این تاریخ انتشار رو گفتیم
      از اینا که بگذریم نظر خودم اینه که ۱ ماه تاخیر میخوره و میشه ۲۲/۱۲/۲۰۲۲👍

      masoud pc gamerعلیTlou part 2 game of the centuryVampireMr.Jکاپتان استخونیgameloverSenua
    • nima- گفت:

      در ساب ردیت ama (افراد میان میگن من فلانیم هر سوالی دارین بپرسین) تاد هاوارد به سوال کاربرا پاسخ میداد که اطلاعات جالبی اونجا منتشر کرد چیزی که اتفاقا قابل ملاحظه بود اعتماد به نفس تاد در تاریخ انتشار بازی بود
      Very Confident of Release Date.
      ولی برای خوشحالی کودکان این سرزمین امیدوارم حرف شما درست از اب دربیاد و تاخیر بخوره بلکه فرجی حاصل شود برای خوشحالیشان lmfao.
      با احترام 🙂
      این هم مدرک و ادرس ساب ردیت https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/qr1f5c/hi_im_todd_howard_game_director_and_executive/

      masoud pc gamerعلیVampireMr.Jکاپتان استخونیgameloverMateusfarshadx
      • farshadx گفت:

        اصلآ تو همین مصاحبه هم میگه ما با اعتماد به نفس تاریخ رو گفتیم
        چندین بار میگه تاریخ انتشار رو با جوهر نوشتن نه با مداد

        علی
      • خالقین خیلی حرفای جالبی زدن:
        میازاکی: به عرضه در ژانویه به شدت اطمینان داریم.
        مدیر سی دی پراجکت: بازی روی کنسول‌های نسل هفتم عالی اجرا می‌شود.
        و ….
        من صرفاََ از شرایط گفتم، اینقد تحت فشار قرار نگیر. یه نظر بود، در نهایت هم خواهیم دید چه اتفاقی میوفته. اگر بتونی بخونی، داخل اولین کامنتی که گذاشتم نوشتم تاد هاوارد گفته به تاریخ عرضه اطمینان داره، ولی خیلی‌ها اطمینان داشتن به تاریخ عرضه‌هاشون. در مورد خوشحال شدن افراد هم، تاخیر بخوره یا نخوره تفاوت چندانی ایجاد نمیکنه، فوقش با بازی پولیش شده روبه‌رو هستیم، اما موضوع غیر قابل درک اینه که چرا تریگر شدی. در مورد confident بودن تاد هاوارد هم نیازی نداشتی بری داخل ردیت چیزی پیدا کنه داخل interview دیروز با ign این موضوع رو مطرح میکنه، اما ارجاعت میدم به کامنت اول جوابت همون بالائه که چرا گفتم احتمال تاخیر بازی وجود داره.

        • nima- گفت:

          خواهشا دیگه شما این اصطلاحات کودکانرو بکار نبرید فشاری شدن؟ lol XD من طرفدار سمتی نیستم وقتی می تونم از همه جهات از گیم لذت ببرم فارق از پلتفرمش
          اینترویو قبل از جریان رددیت یعنی اطلاعات رددیت تازه تر از جریانات ign درضمن من نگشتم من علاقمه این مباحث همونطوری که اینترویو رو محض گذاشتن ign دیدم مجریشم رایان که پادکستای انلاکد اکس باکس و میذاره
          من نظرم راجب تاد نسبت به پیشینشون دادم
          راجب تاریخ هم بله زمان مشخص میکنه :))

    • عالی نواختی آقای کریمی فک کنم باهم فامیل هستیم 😂 چون فامیلی هامون یکیه 😅
      با گاد برای دومین بار صنعت گیم رو به خاک میکشیم 👊

      nima-علیVampireKia
  • Hasan0930 گفت:

    امروز ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ هست یعنی دقیقا یکسال تا عرضه این بازی مونده 😍😍😍

    کاپتان استخونیPlayStation studiosgamelover
  • به شخصه به هیچ وجه با هیچ نوع مادی حال نمیکنم . ولی اینکه ساپورت میکنه واقعا فوق العادست ! خیلی جالبه . چندتا شرکت مثل این میشناسین آخه ؟

    masoud pc gamerKiaعلیPlayStation studiosMr.Jgameloverموجود حق گوXERXESCommander jensen
  • منتظر ماد حضور عمو سی جی به عنوان پروتاگونیست و بیگ اسموک به عنوان انتاگونیست بازی باشید این دوتا لعنتی حتی تو سکیرو و رزیدنت ایول ۲ ریمیک هم بودن

بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد