وقت انتخاب است؛ سختترین تصمیمها در تاریخ بازیهای ویدئویی (قسمت دوم)
گاهی اوقات بازیها ما را مجبور به تصمیمگیریهای سختی میکنند. در این مقاله قصد داریم به قسمت دوم از سختترین تصمیمها در تاریخ بازیهای ویدئویی بپردازیم.
بازیهای ویدئویی یکی از بهترین بسترها برای روایت داستان به شمار میآیند. بزرگترین تفاوت این رسانه با سایر رسانهها، در این است که در بازیهای ویدئویی شما نیز بخشی از داستان هستید. این شمایید که با انتخابهای خود بر روند داستان تاثیر میگذارید و آن را پیش میبرید. حتی در بازیهایی که به عنوان بازیهای خطی شناخته میشوند اگرچه شما نقشی در تصمیمهای کلیدی ندارید، اما باز هم مخاطب صرف نیستید و با محیط بازی تعامل میکنید. قضیهی انتخاب، در سالهای گذشته پررنگتر هم شده و بسیاری از بازیها به شما اجازه میدهند با انتخاب مسیر دلخواهتان، پایان بازی را آنطور که میخواهید رقم بزنید. این موضوع، هم ارزش تکرار بازی را بالا میبرد، هم حس خوبی به مخاطب میدهد. اصولاً ما انسانها هرقدر بیشتر در انجام کاری نقش داشته باشیم، بیشتر به آن وابسته میشویم. اینکه در یک بازی انتخابها کلیدی بر عهدهی مخاطب باشند نیز باعث میشود او بیشتر در فضای بازی غوطهور شود و با شخصیتهای داستان بیشتر همحسی کند. این شیوه بهخصوص در روایت بازیهای داستانی بسیار موثر واقع میشود و تاثیر داستان را دوچندان میکند. اما گاهی اوقات این انتخابها اصلاً راحت نیستند و سازندگان شما را وادار به تصمیمگیریهایی میکنند که روح شما را به درد میآورد. بعضاً این تصمیمگیریها میتوانند شما را حسابی به فکر فرو ببرند و باعث شوند پاسخ خود به سوالات بنیادی زندگی را بار دیگر با خود مرور کنید. حتی این حق انتخاب میتواند عقل و احساس شما را در مقابل هم قرار دهد و شما را در دوراهی سختی بگذارد.
حدود دو هفته پیش، تعدادی از سختترین تصمیمها در تاریخ بازیهای ویدئویی را با هم مرور کردیم. چون تعداد بازیهایی که مخاطب را سر دوراهیهای سخت میگذارند کم نیست، تصمیم گرفتیم این مقاله قسمت دومی هم داشته باشد تا بازیهای بیشتری را در کنار هم بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.
Deus Ex: Human Revolution
سری Deus Ex یکی از متفاوتترین و خوشساختترین بازیهای نقشآفرینیهای تاریخ است که داستانی سنگین و گیمپلیای پیچیده دارد. این بازی به قدری تاثیرگذار است که سازندگان بازی Cyberpunk 2077 در جایجای این بازی بزرگ، از Deus Ex الهام گرفتهاند. دنیای Deus Ex پر است از تصمیمهای کوچک و بزرگ که به داستان تاریک این بازی عمق و معنا میبخشند. اما یکی از به یادماندنیترین انتخابهای سری، زمانی است که بازی به شما اجازه میدهد یک آپگرید خیلی خفن را به شکل رایگان دریافت کنید.
در دنیای مدرن Deus Ex: Human Revolution، زندگی انسانها با ساخت اعضای مصنوعی دگرگون شده است. با استفاده از این اعضا، برخی از مردم با پدیدهای به نام “The Glitch”مواجه میشوند که باعث درد زیاد و اختلالات بینایی میشود. اما کلینیک L.I.M.B، آپگریدی را به شکل رایگان در اختیار شما قرار میدهد که این مشکل را کاملاً حل میکند. از آنجایی که حیله و دودوزهبازی در دنیای Human Revolution موج میزند، ممکن است شک کنید که چرا آپگرید به این مهمی رایگان است! این شک کاملاً درست است، چون ایلومیناتی با این چیپ کاملاً بر جریان فکری شما مسلط میشود و کار شما در برخی از باس فایتها را به شدت پیچیده میکند.
به هر حال به همهمان از کودکی یاد دادهاند از غریبهها چیزی نگیریم، چون عاقبتش میشود این!
Far Cry 4
میتوان به جرئت گفت سری Far Cry تا به حال عملکرد بسیار خوبی داشته و حتی ضعیفترین بازیهای این سری، شوترهایی بهیادماندنی بودهاند. نسخهی سوم این بازی شاهکاری بود که باعث شد محبوبیت این سری بیشتر شود و پس از آن نسخه، بازی چهارم نیز ثابت کرد که این کیفیت اتفاقی نبوده و یوبیسافت برنامههای جذابی برای این سری تدارک دیده است.
با اینکه پدیدهی «انتخاب کردن» چیزی نیست که Far Cry روی آن مانور زیادی داده باشد، اما نسخهی چهارم این بازی یک انتخاب سخت پیش روی مخاطب قرار میدهد و او را در دوراهی مشکلی قرار میدهد. هدف شما در ابتدای بازی این است که دیکتاتوری به نام Pagan Min را سرنگون کنید و به حکومت ظالمانهی او پایان دهید. این باعث میشود تا در ادامهی بازی با گروهی به نام Golden Path آشنا شوید و با یاغیان آن گروه به مبارزه با Pagan Min بپردازید. در جایی از بازی مجبور میشوید تا بین دو نفر به نامهای Sabal یا Amita، یکی را انتخاب کنید. فردی که شما از او طرفداری میکنید، رهبری Golden Path را به عهده خواهد گرفت. متاسفانه با هر کدام از این دو نفر که متحد شوید، سرنوشت مردم بختبرگشتهی Kyrat تغییر خاصی نخواهد کرد. در صورت انتخاب Sabal، حکومتی به شدت سنتی و مذهبی برقرار میشود که مردم را با بهانههای کوچک اعدام میکند. در صورت انتخاب Amita نیز، Kyrat به قطب خرید و فروش مواد مخدر و خلاف تبدیل خواهد شد. با اینکه تصمیمگیری در ابتدا بسیار دشوار به نظر میرسد، اما سازندگان Far Cry 4 به مخاطب نشان میدهند که هیچ حکومتی با افراط و تفریط نمیتواند مردم را خوشبخت کند و شاید این درس مهم، از انتخاب به ظاهر سخت بازی بسیار ارزشمندتر باشد.
Prey
بازی Prey یکی از بازیهای خوشساخت نسل هشتم است که در سال ۲۰۱۷ و برای پلتفرمهای PS4، Xbox One و PC به بازار آمد. اکثر نقدهای این بازی مثبت بودند و از گیمپلی روان، صداسازی کمنظیر و در کل لذتبخش بودن این بازی سخن به میان آورده بودند.
در Prey شما میتوانید از Neuromodها برای ارتقای قابلیتهای خود استفاده کنید. ارتقای قابلیتها یک نکتهی ضروری برای بقا در دنیای Prey به شمار میآید. هر کدام از این ارتقاها باعث میشود شما در زمینههایی مانند هک کردن سیستمهای کامپیوتری، مهندسی، مبارزات و بسیاری از زمینههای دیگر پیشرفت کنید. اما استفاده کردن یا نکردن از این ارتقاها بر عهدهی شماست. روی کاغذ، استفاده نکردن از این ارتقاها کاری احمقانه به نظر میرسد، اما کمی بیشتر که در بازی پیش میروید، میبینید قدرتمند شدن در این بازی، دارد به بهای از دست رفتن انسانیت شما تمام میشود. درست است که هدف شما از بین بردن Alienها و نجات انسانهاست، اما اگر قرار است در آخر بازی خودتان هم به واسطهی Neuromodها دیگر انسان نباشید، نجات انسانها به چه دردی میخورد؟
The Witcher 3
The Witcher 3 بدون شک یکی از بهترین بازیهای تاریخ است و این موضوع بارها و بارها از سال ۲۰۱۵ تاکنون اثبات شده است. این بازی به تنهایی توانست مرزهای سبک نقشآفرینی را جابهجا کند و استانداردهای این سبک را به قدری بالا ببرد که همگی سختپسندتر شویم!
طبیعتاً یک نقشآفرینی کلاسیک، پر است از انتخابهای ریز و درشت که برخی از آنها اهمیت بیشتر و برخی دیگر اهمیت کمتری دارند. در این مقاله تصمیم گرفتم سراغ یکی از بهیادماندنیترین تصمیمگیریهای بازی بروم. با اینکه این تصمیمگیری مهمترین تصمیمگیری این بازی نیست، اما قطعاً یکی از سختترین آنهاست. در بخش نظرات قسمت قبل شما عزیزان هم به این انتخاب سخت اشاره کرده بودید و احتمالاً میدانید کدام بخش بازی را میگویم! بله، انتخاب بین تریس و ینیفر یکی از سختترین انتخابهای The Witcher 3 است. البته این انتخاب در روند داستان هم تاثیر قابلتوجهی دارد، اما بیشتر تعهد شما را در قبال زنی که انتخاب میکنید محک میزند. ینیفر شخصیتی محکم، قوی و جدی دارد که ممکن است برای بعضیها ترسناک باشد. تریس اما لطیفتر و خوشخوتر از اوست و شاید در نگاه اول ارتباط برقرار کردن با او آسانتر باشد. هردوی آنها حسابی هوای گرالت را دارند و در طول داستان در کنار او هستند، اما شما باید یکی از این دو نفر را انتخاب کنید. فقط لطفی در حق خودتان کرده و حس ششم خانمها را جدی بگیرید! چون اگر طمع کرده و هردو را با هم انتخاب کنید، آنها میفهمند و اتفاقات خوبی نمیافتد!
Mass Effect
درست مانند The Witcher، سری Mass Effect هم پر است از انتخابهای سخت و معنادار. تصمیمگیری در مورد اینکه کدام یک از این انتخابها را در لیست بیاوریم، خودش یکی از تصمیمگیریهای سخت روزگار است! اما در نهایت تصمیم گرفتم تا یکی از تاریخیترین انتخابهای این سری را در مقاله بیاورم و آن چیزی نیست به جز انتخاب بین اشلی و کِیدن در اولین نسخه از مس افکت.
انتخاب بین دو دوست، یکی از سختترین کارهایی است که انسان در طول زندگیاش ممکن است با آن مواجه شود. مس افکت نیز شما را مجبور میکند تا یکی از دوستان خود را نجات داده و دیگری را همانجا رها کنید تا با بمب در حال انفجار بمیرد. در صورت انتخاب کِیدن، خیالتان از بابت تکنولوژیهای جدید و اسلحههای بهتر در ادامهی بازی راحت خواهد بود. در صورت انتخاب اشلی نیز داستان به شکل دلچسبتری پیش میرود. این انتخاب کاملاً به این برمیگردد که گیمپلی برایتان مهمتر است یا داستان.
البته مس افکت انتخابهای دشوار دیگری نیز پیش رویتان قرار میدهد که چیزی کم از این انتخاب ندارند، اما هنگام عرضهی مس افکت ۱، انتخاب بین مرگ و زندگی دو دوست پدیدهی نسبتاً جدیدی بود که تا آن زمان در هیچ بازیای اینقدر خوب پیادهسازی نشده بود. لذا ما هم همین انتخاب را در لیست آوردیم.
BioShock
داستان BioShock یکی از تاثیرگذارترین داستانهای تاریخ بازیهای ویدئویی است. دنیایی که سازندگان بایوشاک خلق کردهاند، یکی از ماندگارترین جهانها در دنیای بازیهاست. با اینکه بایوشاک شما را سر دوراهیهای زیادی قرار نمیدهد، اما یک دوراهی خیلی مهم وجود دارد که میتوان گفت کل بازی در آن خلاصه میشود. این دوراهی مربوط به استفاده کردن از Little Sisterها برای قدرت بیشتر و یا آزاد کردن آنها میشود. پس از شکست هر Big Daddy (که در واقع محافظان Little Sisterها هستند)، شما اجازه دارید گزینهی Harvest و یا Rescue را در مورد Little Sister آن اعمال کنید. در صورت انتخاب Harvest، قابلیتهای زیادی به دست خواهید آورد و رفتهرفته قویتر خواهید شد. این در حالی است که اگر Rescue را انتخاب کنید، آنها از شما ممنون خواهند شد و هر از چندگاهی هدیههایی ارزشمند پیش پای شما قرار خواهند داد. اما این هدیهها دلیل اصلی آزاد کردن آنها نیستند و فلسفهای بزرگتر پشت آن نهفته است. اگر شما از منافع شخصی خود در بازی بگذرید و کاری را که درست است انجام دهید، پایان بسیار دلچسبی در انتظار شماست. اما اگر روش خودخواهانه را پیش بگیرید، پایان بازی به کلی فرق خواهد کرد.
این انتخاب، یکی از نمادینترین انتخابهای دنیای بازی است. چیزی که این انتخاب را سختتر میکند، این است که بارها مجبور هستید در طول بازی Rescue یا Harvest را انتخاب کنید. اینکه تا آخر بازی پایبند به راه و روش خود بمانید، سختترین کاری است که بایوشاک از شما انتظار دارد انجام دهید!
Beyond Two Souls
درست است که خیلیها اعتقاد دارند Beyond: Two Souls ضعیفترین اثر دیوید کیج است، اما شخصاً این را قبول ندارم. شاید اشکالات گیمپلی کمی تجربهی بازی را مختل کنند، اما اگر غرق داستان Beyond شوید، این بازی واقعاً تاثیرگذار است. مانند بازیهای دیگر دیوید کیج، شما چندین و چند بار در موقعیتهای حساس قرار میگیرید و باید تصمیمگیریهای سختی را پشت سر بگذارید. اما یکی از سختترین و در عین حال جذابترین تصمیمگیریهای بازی، به انتخاب بین Life و Beyond برمیگردد. اصلاً اینجاست که تازه میفهمید که ماجرا از چه قرار است و دیوید کیج چقدر زیبا توانسته داستانی پر از احساس و معنا را برایتان روایت کند!
Beyond Two Souls جمعاً ۲۴ پایان دارد که همهی آنها از فیلتر Life و Beyond رد میشوند. در صورت انتخاب Life، به زندگی عادی برمیگردید و رایان را میبینید. مدتی طول میکشد به زندگی عادی برگردید اما بالاخره فرصت تجربهی یک زندگی نرمال را خواهید داشت. در صورت انتخاب Beyond، به دنیای ماورای زندگی رفته و میتوانید تا ابد در آن زندگی کنید. در واقع Beyond، نمودی از دنیای پس از مرگ، و Life نمودی از دنیای خودمان است. اما آیا شما میخواهید در حالی که هنوز فرصت زندگی دارید به دنیای پس از مرگ ملحق شوید؟ یا دوست دارید زندگی کنید و کاملتر بمیرید؟ اینها سوالهایی هستند که در آخر Beyond از خود خواهید پرسید. سوالهایی که جوابهایی عمیق دارند و همین باعث میشود که نام Beyond نیز در لیست سختترین تصمیمها در تاریخ بازیهای ویدئویی مطرح شود.
این قسمت را نیز در همینجا به اتمام میرسانیم. مانند همیشه منتظر نظرات شما دوستان عزیز هستیم!
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
مس افکت عجب چیزی بود. نسخه دو شاهکار بود. نسخه لجندری و وقت نکردم بازی کنم هنو کسی بازی کرده؟ گرافیک و گیم پلیش تغییری داشته؟
سلام
آری بسیار!
من بازی نکردم ولی معلومه ریمستر عالیای بوده.
گرافیک تغییرات چشم گیری در حد یه ریمستر داشته و بازی واقعا بهتر شده
ولی گیم پلی میشه گفت جز نسخه ی یک که چند تا تغییر اساسی داره هیچ تغییری نداره
تو یک هم فقط فیزیک ماکو بهتر شده با گان پلی و مبارزات بازی و البته ، اون پاور ویل و بخش تاکتیکال بازی که نسبت به دو نسخه ی بعد خیلی بدتر بود ( یه تغییر منفی هم داره اونم محدود نکردن وپن ها تو کلاس هاست )
اها. پ خوبه ارزش تجربه کردن و داره. امیدوارم ی نسخه جدبد بزنن ازش البته ن مث اندرومدا!
اتفاقا من امیدوارم گیم پلی بازی مثل اندرومدا باشه ، فقط با کوئست های بهتر و شخصیت های چند لایه ( خداوکیلی نمیدونم چرا بایوور نسل هشت فقط فچ کوئست میچپوند تو بازیاش😑)
ممنون بابت مقاله . جناب مقدم خودتون تو ویچر چه انتخابی کردین ؟ 😁😁😁
شما چی؟😁
خواهش میکنم، مرسی خوندین! ینیفر بود انتخاب من :))
“انتخاب بین تریس و ینیفر یکی از سختترین انتخابهای The Witcher 3 است.”
کدام را انتخاب کردید؟☺
شاید کلی دیس بخورم ولی خودم ینیفر😂🤣
تریس خیلی….😁
ننگ بر تو ملعون . انتخاب نکردن تریس توهین به چنین بانوی محترمی هست .
آقا هیچکدوم فقط ملینا😂
(با کسب اجازه از آقای کریمی)
آقای کریمی خودش زودتر رفته نجاتش بده 😂😂😂
داداش اتفاقا من شنیدم آقای کریمی زده تمام باس های بازی رو زودتر زده با ملینا رفتن جوج بزنن با نوشابه
تریس واقعا آدم مزخرفیه توی کتابها، البته توی گیم هم با اینکه میدونه گرالت و ینفر باهم بودن، از فراموشی گرالت سواستفاده میکنه.
ظاهر < باطن
من خودم چند تا از سخت ترین انتخاباتم رو توی سری بازی های life is strange 1و ۲ انجام دادم. اگه بازی کرده باشین شون. میدونین که تصمیمی که در آخر هر نسخه باید بگیرین. واقعا چه تصمیم عجیبی خواهد بود…. آیا حاضرین برای راحت تر زندگی کردن برادرتون زندگی خودتون رو عملا نابود کنین؟ یا اینکه حاضرین در قبال نجات مردم یک شهر، بهترین دوست تون رو قربانی کنین؟ … اینا واقعا تصمیم هایی بودن که هر گزینه ای رو که انتخاب میکردی. بالاخره یه حس نگرانی و ناراحتی ای بهت دست میداد…. البته نسخه اول رو توی قسمت قبلی مقاله بهش اشاره کرده بودین. ولی به نظرم بد نیست که به نسخه دومش هم یه اشاره ای میکردم. با اینکه خیلی ها در حد نسخه اول نمیدیدنش. ولی خودم به شخصه واقعا از پایانش ناراحت شدم
این انتخاب های هیومن روولوشن بعضیاش عجیبن😂
مثلا همین مثالی که زدید ، به شدت جذابه این قضیه که ه کاری تو یه قسمت دیگه ی بازی تو یه جای دیگه از بازی تغییر ایجاد میکنه😂
تنها حسرتی که هست اینه که چرا اون سیستم انتخاب های نابی بازی رو تو انتخاب پایانی رعایت نکردن ، درسته هر چهار پایان جذاب بود و مخصوصا مونولوگی که آدام با اون صدای مخملیش میگه ، ولی خب ما هر کاری بکنیم یا نکنیم هیچ تغییری تو اندینگ ایجاد نمیشه😐 ، تهش باز چهار تا انتخاب داریم
این مشکلو اندینگ مس افکت سه هم داره
.
این قضیه ی پری رو نمیدونستم😐 ، ریران واجب شد…
،
انتخابی که از ویچر گذاشتید برای من حداقل سخت نبود
آدم حرفی مثل تریس کجا ، آدم مغرور و زیبا و سنگینی مثل ینیفر کجا ( البته اون سکانس اسب یکم ابهت رو خچه دار کرد😂)
.
این انتخاب مس افکت رو میدونید چی دردناک تر میکنه؟ ، اینکه بدونید اگر فم شپ باشید این دوتا چه رابطه ای با هم دارن
دست من بود میذاشتم هر دوتاشون بمیرن ، برای من یکی بنظرم این قضیه سرنوشت والا تریه
.
به تناقض اعتقاددارید؟
تعداد بازی هایی که بنظر من تناقض دارن خیلی کم نیست ولی بایوشاک اون بالابالاهاست
شاید اگر این انتخابی که شما ازش صحبت میکنید نبود بازی به مراتب بهتری از شاهکاری که الان هست رو شاهد بودیم
با رسکیو کردن لیتل سیستر ها عملا داریم بر خلاف چیزی که تو طول بازی براش تقلا میکنیم عمل میکنیم (متن از خودم نیست البته ، مال کسیه😁)
شک ندارم امیر نادری فقط بخاطر تریس بهم دیس داده😂
این بود آرمان های ما؟😂
آرمانمون ک خودتی دا😂
ولی خیلی در حق تریس ناجوانمردی میکنی داش قبول کن :/
بابا تریس هیچی نداره:)
پری رو حداقل دو سه بار باید پلی داد تا همه چیزش رو دید، انقدر این بازی عمیقه.
اندینگ های Deus ex با اینکه معمولا توی گیم بعدی ارزششون کمتر میشه (همه تاحدودی با هم اتفاق میوفتن) خیلی خوبن.
وقتی به عنوان یه Pacifist بازی میکنی و آدام میگه I resisted the urge to abuse my power 🥲🥲
آره ، حیف که یکم تعداد بازیایی که بازی نکردم رفته بالا
برا پری هم باید وقت گذاشت ، احتمالا بین دو ترم برم سمتش
.
جایی هست که ببین تو دئوس اکس کدوم یکی از اندینگ هارو گرفتی؟
چون اگر اشتباه نکنم بازی دوازده تا پایان داره😑 ( من کلی آدم کشتم ، کلی آدم هم نکشتم😂 ، مونولوگی که گفت یه چیز عجیبی بود ولی)
سخت ترین انتخابات تو بازی ها اینان
۱ کشتن یا رها کردن لی تو واکینگ دد ( واقعا برای اولین بار برای یه شخصیت بازی گریه کردم )
۲ انتخاب عشق یا فداکاری تو فیبل ۲
۳ اسپک اپس د لاین
۴ کشتن یا رها کردن یه نفر ( برای اسپویل نمی گم ) تو گوست آف سوشیما
۵ اتحاد با استاد سابق یا مبارزه با اون تو سکیرو
وای عشق و فداکاری خیلی دردناک بود
یعنی با گریه انتخاب کردم فداکاری رو
این انتخابها واقعاً سختن. در قسمت قبلی مقاله به ۴ مورد از این ۵ مورد اشاره شده.
بیاند یه بازی فوق احساسی بود ک تجربه کردم
بهترینش اون لحظه بود ک بی خانمان و کارتن خواب بودیم و برای سیرکردن شکم گرسنه با گیتارزدن کسب درامد میکردیم ولی وقتی مواد غذایی میخریم باید بین دادنش به هم کارتن خوابه باردار و یا سیرکردن خودمون یکی رو انتخاب میکردیم
تصاویر جابجا نشدن؟ :////////
سلام
عکس بعد از اسم اومده.
مرسی اقای مقدم
بایوشاک رو که دیدم دلم تازه شد…
چقدر فوق العاده میگه : شرافت رو ترجیح میدی یا قدرت بیشتر؟…
قدرت ضربدر شرافت بتوان عددآووگادرو
مقاله بسیار بسیار خوبی بود
ممنون از وقتی که براش گذاشتید
به نظرم یه مقاله درباره هیلو یا کیلزون بسازید خیلی خوبه
متشکرم از نظرتون. چشم، در آینده حتماً در نظر میگیریم چنین مقالاتی رو.
خیلی ممنون 🙏
واقعا این دوتا فرانچایز یک شاهکار هستن
امید وارم کیلزون دوباره به روز های اوجش هم بگرده
بدترین قسمت انتخاب های witcher این بود که پتانسیل این رو داشتن که یک دقیقه بعد پشیمون بشی از انتخابت برای همین دفعه دومی که داشتم بازی میکردم قبل هر انتخاب بازی رو سیو میکردم منتها آخر سر دیگه سیو ها هم از دستم در رفته بود 😑😂
بیاند تو سولز با اون پایان بندی زبالش اینجا چی میگه😂
خب معلومه همه بین زندگی و مرگ، زندگی رو انتخاب میکنن
تنها انتخاب بازی هم همین بود
سلام
یه انتخاب سخت تو Last 2 بود، اینکه اونایی که برای جونشون التماس میکنند رو چیکار کنیم…
ما که همهشون رو از دم کشتیم :))
سلام
دیگه چارهای نبود، ما هم همینطور، فقط یه بار نکردم طرف از پشت حمله کرد.
(کپی از فیلمهای اکشن ایرانی!)
من فارکرای ۴ رو پونصد بار بازی کردم.😁 همیشه Sabal رو انتخاب میکردم رو حساب اینکه اول بازی ما رو نجات داد یکی دو دفعه هم amita رو انتخاب کردم اخرش هم بهش شلیک نمیکردم.هر دو شخصیت رو دوست داشتم.
قطعا تمامی عنوان های این لیست عالی هستن ولی هروقت اسم Prey و Deus ex رو جایی میبینم، واقعا ناراحت میشم، انگار Immersive sim های عمیق جایی توی صنعت گیمینگ مدرن ندارن🥲💔
قطعاً جای Immersive Simهای بیشتر در دنیای بازی خالیه. خوشحالم که طرفدارای این سبک تو گیمفا کم نیستن.
مقاله زیبایی بود ، واقعا داستان بیاند تو سولز و بازی الن پیج یکی از یونیک ترین تجربه هام بود
به نظرم برای اینکه سر یه انتخاب عذاب وجدان نگیرین بازی و یه ۲۰۰ بار برین تا تمام عواقب تصمیماتون ببینین بعد تصمیم بگیرین که کدوم و برین.
بعضی وقت ها هم هر کاری بکنی باز هم ماجرا خوب پیش نمیره
دتروت آخرش تو ایستگاه اتوبوس که بلیط اون خانواده رو که بچه نوزاد داشتن و میدزدیم. اگه بلیط ور میداشتیم راحت میتونستیم از کشور خارج بشیم ولی اونا تو ایستگاه مشکل میخوردن. اگه ور نمیداشتیم ممکن بود بتونیم بریم ولی luther حتما میمرد. حالا کدوم اینا پایان خوشه. یا کار درسته
یه سکانس رو جا انداختین
توی بازی Gears of war 5 اونجایی که کیت بین جی دی و دل باید تصمیم بگیره که کدومو نجات بده واقعا سخت و احساسی بود😑😢