ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد
ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد
ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد
ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد

ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد

معین سلیمانی
۰۰:۰۵ ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد

رییس استودیو‌های ایکس باکس در مصاحبه‌ای اظهار داشت که مایکروسافت قصد دارد در زمینه‌ی ساخت عناوینی همانند بازی‌های انحصاری رقیب خود یعنی سونی (Sony) قوی‌تر شود.

مت بوتی (Matt Booty) در مصاحبه‌ با یکی از رسانه‌ها، اظهار داشت که در حال حاضر استودیو‌های ایکس باکس روی بازی‌ها و عناوین متنوع تمرکز می‌کنند.

سرویس ایکس باکس گیم‌ پس در زمینه‌ی فراهم‌سازی بستر مناسب برای تمامی عناوین از بازی‌های AAA مانند Halo گرفته تا عناوین کوچک‌تر مانند Grounded بسیار قدرتمند عمل می‌کند.

اما آقای بوتی از نیاز برند ایکس باکس به عناوین AAA که بتوانند با بازی‌های انحصاری سونی رقابت کنند آگاه بود. هنگامی که از او درباره‌ی لاین‌آپ بازی‌های انحصاری سونی پرسیده شد در پاسخ گفت:

قبل از هر چیزی باید بگویم که ما قدردان زحمات سونی در تولید محتوای با کیفیت و بازی‌های شگفت انگیز AAA هستیم، سطح بالای کار آن‌ها انکار ناپذیر است و به نظر می‌رسد که آن‌ها در پروژه‌های در حال توسعه و بازی‌های آینده این کیفیت را حفظ خواهند کرد. ما برای آن‌ها احترام زیادی قائل هستیم.

ما قصد داریم به سمت این آثار برویم، اما چیزی مطابق درخواست‌ها و انتظارات هواداران و مخاطبین خود ارائه دهیم، زیرا این موضوع اهمیت دارد. من معقتد هستم که بازی‌هایی به موفقیت می‌رسند که بتوانند محتوایی مناسب برای همه خلق کنند و جهانی بزرگ برای نقش ایفا کردن پلیر‌ها بسازند. به نظر من این گونه عناوین بسیار اهمیت دارند.

قطعا ما از خلاقیت خود در ساخت عناوین جدید استفاده می‌کنیم، بازی‌های ما قرار نیست ایده‌های استفاده شده در عناوینی مانند Uncharted یا Horizon را دوباره تکرار کنند. گمان نمی‌کنم این اتفاق به رشد و پیشرفت ما کمکی کند. عناوین ما در آینده جهان‌های عظیمی خواهند داشت که مخاطبین در آن ساعت‌ها سرگرم خواهند شد. ما برای این دنیا‌های عظیم شخصیت‌هایی خلق می‌کنیم که قابل درک باشند و کیفیت جهان‌های ما بسیار بالا خواهد بود و هدف نهایی ما ساخت و توسعه‌ی چنین عناوینی است.

بوتی اضافه کرد:

ما به پایان راه نرسیده‌ایم و باید پیشرفت کنیم. ما عناوینی خواهیم ساخت که طرفداران ما انتظار آن را دارند و به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهیم

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد
ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد
ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد
ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد
ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دمت گرم👍
    ایشالا که ایندیانا جونز موفق بشه تا یه آی پی ادونچر خفن دیگه هم توی دنیای گیم داشته باشیم

    تو سبک شوتر و ریسینگ هم که مایکرو عالی عمل کرده

    Hitasep
    • تضاد های مدیریتی قبل این سو تفاهم بود🤣
      https://gamefa.com/757248/phil-spencer-isnt-looking-to-copy-sonys-strategy-of-blockbuster-exclusives/
      سر همین هست هر چقدر هم استودیو و ناشر بخرن به هیچ جا نمیرسد چون مدیریت خوبی ندارن و حتی حرفای هم رو‌ نقص میکنن

      • Ghost گفت:

        متن رو حداقل بخون . چه تضادی ؟؟

        قطعا ما از خلاقیت خود در ساخت عناوین جدید استفاده می‌کنیم، بازی‌های ما قرار نیست ایده‌های استفاده شده در عناوینی مانند Uncharted یا Horizon را دوباره تکرار کنند. 

        این حرف با حرفی که فبل اسپنسر زد سنخیتی نداره . این دقیقا عین همون حرفای اسپنسره

      • K_R12 گفت:

        فیل اسپنسر :استراتژی ما این نیست که شبیه دیگران باشیم. گاهی اوقات به من می‌گویند “نسخه‌ی شما از این یا آن بازی کجاست؟” من مدت‌هاست که در این صنعت هستم، برای سازندگان در همه‌ی پلتفرم‌ها احترام زیادی قائلم و بسیاری از آن‌ها را می‌شناسم، اما این که ما کاری متفاوت از آنچه پلتفرم‌های دیگر انجام می‌دهند را انجام دهیم، واقعا خوب است. ما در تلاش برای ایجاد یک نسخه‌ی سبز از پلتفرم آبی یا قرمز شرکت‌های دیگر نیستیم

        مت بوتی : قطعا ما از خلاقیت خود در ساخت عناوین جدید استفاده می‌کنیم، بازی‌های ما قرار نیست ایده‌های استفاده شده در عناوینی مانند Uncharted یا Horizon را دوباره تکرار کنند. گمان نمی‌کنم این اتفاق به رشد و پیشرفت ما کمکی کند

        تضاد ابن حرف تو کجایت ممنون میشم توضیح بدی

      • ☆WKNWS☆ گفت:

        اینجا نگفته نمیخوایم بلاک باستری بسازیم، گفته نمیخوایم بلاک باستری‌های ps رو کپی کنبم.

  • کم کم دارم تحریک میشم فعلا ps4 رو بفروشم و یه سری اس بخرم با گیمپس انحصاریای قدیمی و جدید رو برم تا پول ps5 جور شه… البته هنوز تصمیم قطعی نگرفتم. آخه نمیتونم از انحصاریای سونی دل بکنم😕 از یه طرف با کنترلر ایکس باکس زیاد حال نمی کنم.

    • MrHill93 گفت:

      دقیقا کاری ک من میخام بکنم و عزمم و جزم کردم

      • darkwarrior گفت:

        من اینکارو کردم و پشیمون نیستم کنترلر اکس باکس خیلی خوب و فنی و باارگونومی ساخته شده و ریزه کاریای جالبی توش بکار رفته فقط چیزی ک اذیتم میکنه بلطری قلمیه
        خود کنسول هاشم کیفیت ساخت بالایی دارن
        من فقط کنسول اکس باکس گرفتم واس تجربه انحصاری هاش
        دارم روزشماری میکنم واسه عرضه فورزا و هیلو

        • majidam گفت:

          من هر دوتا کنترلر دارم هم ps4 و هم اکس باکس نمونه اصل و به نظرم دسته ی اکس باکس بهتر از دسته ps4 هست به چند دلیل یک سنگینتر هست دو محکمتر هست سه خیلی خوب تو دست میشینه رو هر دستی چه دستهای بزرگ چه کوچک خیلی خوب رو دستها میشینه چهار با استفاده ی طولانی مدت دستها رو خسته نمیکنه چون دستهات عرق نمیکنه از پشت طوری طراحی شده که با استفاده ی طولانی مدت دسته عرق نکنه پنج کاربرد بیشتری داره نسبت به دسته ی ps4 مثلا بدون نصب هیچ نرم افزاری ویندوز اونو سریع میشناسه و با تمام بازیای جدید و نسل هشت سازگاری کامل داره بدون هیچ تنظیمات خاصی و روی پیسی بسیار روون هست برخلاف دسته ps4 که با نرم افزار شناسایی میشه و گاهی وقتها قاطی میکنه و مجبور میشی از بازی بری بیرون اما خوبی دسته ps4 باتریش هست که باتری قدرتمندتری داره و نور رنگارنگ زیبایی داره که زیبایی دسته رو زیاد کرده و یه پنل موس مانند

        • vas گفت:

          باطری شارژی بخر خودتو راحت کن

    • Gamer 207 گفت:

      من مثل شما موندم
      به نظرت سری اس خوبه با گیم پس یک ساله
      من با حافظش مشکل دارم
      ولی شاید سری ایکس بگیرم
      هر چی باشه گیم پس داره 😅

    • ShinjiMikami گفت:

      بستگی به پولت داره و علاقت
      شوتر و ار پی‌ جی میخوای بیا سمت ایکس باکس
      اکشن ادونچرا هم سمت سونی هستن
      .
      شما هم‌تا اونجا که میدونم برخلاف من ار پی جی فن نیستی

    • arm4nii گفت:

      بنظرم گزینه موبیه.
      چون انحصاریهای سونی رو بازی کردی و با گیم پس مال ایکس باکسم تجربه کن ضرر نداره.
      نهایت پول دستت اومد سری اس رو بفروش و پول روش بزار یه پلی ۵ دیجیتال بگیر

    • علی جان بزار راهنماییت کنم ، چندین حالت رو برات متصور میشم بعد یه جمع بندی میکنیم باهم ….
      ببین در وهله اول چون انحصاری های سونی که دارن میان برات مهم هستن ،بهتره فعلا ps4 خودت رو حفظ کنی ، به نظر من بهترین حالت فروش ps4 بعد از اومدن گاد آف وار جدید و بازی کردن بازیه فوربیدن وست هست ، ….
      خب تا اون موقع هم انحصاری های اصلی ایکس باکس اومدن و شما اونجا میتونی تصمیم بگیری که سری اس بخری یا نه ! البته به نظر بهترین کار اینکه اون زمان شما سری اس رو بخری قطعا ، چرا ؟ چون تا اون زمان هیلو ، هورایزن ، استاکر ، رد فال قطعا عرضه شدن …
      چه حالتی برای یک ps فن حالت مناسب و مقرون به صرفه ایی هست که از تجربه همه بازی ها جا نمونه ؟! قطعا داشتن یک کنسول ps5 و در کنار اون داشتن یک سری اس (همه به فکر این ترکیب هستن ، اکثر گیمرها)….. اما گیمرهایی که از قبل یک پی سی قوی دارن قطعا خرید کنسول ایکس باکس یک هزینه اضافیه ، اما اگر نداشته باشین ،خرید سری اس منطقی ترین و مقرون به صرفه ترین روش کوچ کردن به نسل نهم بازیهاست ،چون حتی تی وی ۴k هم کمتر کسی داره ! …..

      جمع بندی ، به نظر من شما کنسولتون رو تا آخر تجربه ی فوربیدن وست و گاد آف وار نگه دار ، بعد بفروش سری اس بخر و لذت ببر تا زمانی که هزینه خرید ps5 دستتون بیاد و بعد از اون از بازی کردن ریترنال ، رچت و باقیه انحصاری هایی که احتمالا تا خرید ریلیز میشن بپرداز ….

      • خیلی عالی بود پیشنهادت👌 احتمالا همین کارو می کنم و بعد از تجربه رگناروک و هورایزن۲ و گرن توریسمو۷ ps4 رو میفروشم و سری اس میخرم. تا ۳-۲ سال انحصاریای ایکس باکس نسل ۷ و ۸ و ۹ رو تجربه می کنم و ۳-۲ سال آخر نسل ۹ هم ps5 میخرم و انحصاریای پلی‌استیشن رو تجربه می کنم.

      • mo70 گفت:

        بنظرت حیف نیست گاد و هواریزن رو با پلی۴ تجرب کردن؟

        • عزیز فکر نمیکنم از لحاظ گرافیکی تفاوت فاحشی داشته باشن ، شما گرافیک لست ۲ رو هم ببینی رو ps4pro دقیقا به نکست جن بودنش اعتراف میکنی ….
          نه، به نظر من ،تجربه بازی دقیقا بعد از اومدنش واجبه ، مخصوصا اگر وسیله ش موجود باشه ، وقتی ps5 خرید علی آقا بعدش میتونن در کنار عناوینی که مختص اون کنسول هستن از گاد و هورایزن برای بار دوم هم لذت ببرن …. ..

          این نظر شخصی منه

        • قدرت ps4 هم خیلی زیاده و اوایل نسل ۹ فرق زیادی دیده نمیشه. حداکثر قدرتش رو هم با لست۲ دیدیم که فک نکنم هورایزن۲ و رگناروک به اون سطح از گرافیک و جزئیات برسن. تنها فرقش ویژگی های فوق العاده ی دوال سنسه که ایشالا بعداً که ps5 خریدم دوباره با دوال سنس تجربشون می کنم.

    • علی دادا یه نظریه دارم من میرم پی اس ۵ میخرم بعد تو بورو پی سی ایکس باکس بخر من جاتو بعنوان یه فن بوی سونی تو وبسایت میگیرم عکس ناتی داگو میزارم D:D:D:D: توهم مایکرو فن شو XD

    • mo70 گفت:

      فعلا که انحصاری نسل نهمی برا ایکس باکس چیز خاصی نیومده پلی۵حداقل دو سه تا مخصوص نسل نهم اومده براش
      ولی خوب مسئله مالی مطرح است

    • آرتین گفت:

      بنظرم تصمیم درستیه که ایکس باکس سری اس بگیری
      و اگه پول پی اس ۵ و تلویزیون فورکی(جمعا ۵۰ میلیون)جور نشد بازی های نسل نهمو داری
      اگه هم یه روزی تلویزیون فورکی داشتین یا الان دارین میتونی از فورکی اپ اسکیل استفاده کنی.

  • ق/طعا ما از خلاقیت خود در ساخت عناوین جدید استفاده می‌کنیم، بازی‌های ما قرار نیست ایده‌های استفاده شده در عناوینی مانند Uncharted یا Horizon را دوباره تکرار کنند. گمان نمی‌کنم این اتفاق به رشد و پیشرفت ما کمکی کند. عناوین ما در آینده جهان‌های عظیمی خواهند داشت که مخاطبین در آن ساعت‌ها سرگرم خواهند شد/
    عالی

    • ShinjiMikami گفت:

      جهان های عظیم بنظرم نشون دهنده ی بازیای ار پی جی هستش.
      مایکرو بنظر میرسه اینکسایل و ابسیدین و بتسدا رو خریده و به هرکدوم در سبک خاصی گفته ار پی جی بسازن
      اینکزایل که استیم پانکیه
      ابسیدین اوود دنیاش تاریک
      بتسدا استارفیلد در فضا و الدر که معروعه دیگه
      پلی گراند فضای فانتزی و رنگارنگ
      .
      ببین خداییش چیکار دارن میکنن😂
      امیدوارم بتونن موفق بشن

      • Black Knight گفت:

        به مولا سونی فقط اکشن ادونچر نیست !

        • Aiden pearce گفت:

          پس چیه؟؟
          شوتر ؟( کیلزون متا ۷۳؟؟)
          ریسینگ؟؟(گرن توریسمو توی نسل هشت کلا اشغال بود)
          البته حرف شما هم تا حدی درسته
          سونی جز اکشن ادونچر بازی های پلتفرمر (گل سر سبدشون رچت اند کلنک) داره
          اما خب دقت کنی میبینی بازی های معروفش همه سوم شخص اکشن ادونچر هستن(از انچارتد و گاد تا گوست اف سوشیما و لست)

          • همون رچت هم اکشن ادونچره بیشتر ، حتی بیشتر از اینکه پلتفورمر باشه آرپیجیه😂
            ولی تنوع انحصاری ها بالاست
            از پرسونا تا اف اف و بلاد و کلی بازی دیگه

            • Black Knight گفت:

              رچت یه اکشن پلتفرمر شوتر سوم شخصه
              منبع ویکی پدیا و جاهای دیگه
              اینکه مثل سوپر ماریو یا کرش فقط تمرکزش رو پریدن رو محیط نیست دلیل بر اینکه پلتفرمر نباشه اصلا نیست
              وگرنه مسلما همه ازش به عنوان یکی از مهم ترین پلتفرمر های سونی یاد نمیکردن

              • بخاطر این نمیگم که تمرکزش رو پلتفورمر نیست ، بخاطر این میگم که مدل پلتفورمر بازی شبیه آنچارتده تا مثلا ماریو
                هیچ احتمال خطایی تو بخش پلتفورمر نیست و ساده کار شده
                حداقل ۲۰۱۶ اینطوری بود ریفت اپارت رو نمیدونم

                • Black Knight گفت:

                  قبول دارم حرفت رو ولی بازم دلیل بر اینکه پلتفرمر نباشه نمیشه چون خود آنچارتد هم بری نگاه بکنی تو مشخصاتش تو دسته پلتفرمر قرار میگیره و اینکه بگیم چون سختیش کمتره و آزمون و خطا نداره به نظرم معیار درستی نیست وگرنه الان RE Village هم نسبت به بقیه RE ها اکشن تر شده بود پس با این حساب کلا بازی تو سبک Survivor Horror قرار نمیگیره و باید بهش بگیم اکشن ادونچر

          • سبک هایی که سونی در نسل ۸ و ۹ ازشون استفاده کرده به همراه مثال:
            .
            ترسناک ، بقا: The Last of Us , Until Dawn , Days Gone
            هک اند اسلش: God of War
            اکشن-ماجراجویی خطی: Uncharted 4
            اکشن-ماجراجویی اپن ورد: Ghost of Tsushima , Marvel’s Spider-Man
            نقش آفرینی(ژاپنی): persona 5 , FF VII Remake
            سولزلایک: Bloodborne , Nioh
            پلتفرمر: Ratchet & Clank , Sackboy
            روگ لایک: Returnal , Nex Machina
            ورزشی: MLB The Show
            ریسینگ: Gran Tutismo , Driveclub
            تعاملی: Detroit Become Human , Erica
            شوتر اول شخص: Killzone , Deathloop
            مبارزه ای: Guilty Gear

          • Black Knight گفت:

            عزیزم من دارم مینویسم سونی فقط اکشن ادونچر نیست بعد تو نوشتی شوتر کیلزون با متا ۷۳ ؟!!!
            مگه کسی از کیلزون صحبت کرد ؟
            مثلا شوتر های مایکرو تو نسل ۸ خیلی شاهکار بودن کوآنتوم بریک که شد ضعیف ترین اثر رمدی با متا ۷۷ یا کرک داون ۳ با متا ۶۰ یا هیلو ۵ که یه سری طرفدارا رو کلا نا امید کرد فقط یه گیرز خوب بود که اون هم باز در حد سه گانه اصلی نبود
            این رو چی میگی پس ؟
            اصلا کسی اینجا درباره برتری صحبت نکرد من صرفا گفتم سونی فقط اکشن ادونچر نیست
            سونی هک اند اسلش عالی داره کلی بازی سولز لایک و روگ لایک داره بازی JRPG کلی داره بازی Interactive Drama کلی داره پلتفرم کلی داره بازی ریسینگ هم که داره الان همه اینا شدن اکشن ادونچر با منطق تو ؟!!!
            با منطق شما هر بازی که سوم شخص باشه پس اکشن ادونچره !!!
            پس حتما گیرز هم اکشن ادونچره ! یا فیبل یا استارفیلد که میتونی سوم شخص بازیش کنی !!!
            مفهموم اکشن ادونچر با اون چیزی که شما با خودتون تصور میکنید زمین تا آسمون فرق میکنه !!!
            هر بازی که سوم شخص باشه لزوما به معنای اینکه اکشن ادونچر باشه نیستش !
            سونی هم به جزء سبک RPG غربی تو هیچ سبکی کمبود نداره سبک شوتر و مولتی پلیر هم که دارن براش میسازن طبق اخبار رسمی از خود استودیو ها و سونی حالا بازم میگید سونی فقط اکشن ادونچره ؟
            ضمنا همون گرن توریزمو که میگی آشغال بود نسخه اسپورتش بالای ۹.۵ میلیون همین الان پلیر داره و نسبت به اوایلش خیلی بهتر شده به عنوان یه بازی سرویس محور و مولتی پلیر همونطور که Sea of Thieves اون اوایل بازی بدی بود و با آپدیت بهتر شد !

  • farshadx گفت:

    معین جا اینقدر تیتر کلیک بیت نزن دهن سرویس🤣
    من ۵ بار متن خوندم “”ما قصد داریم عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازیم”” اینو پیدا نکردم

    • اکثرا تیتر رو خوندن و اومدن دارن واکنش نشون میدن 🤣

      همه چیز تو عملکرد مشخص میشه و عملکرد ایکس باکس دقیقا از همین ماه به بعد در نسل نهم با عرضه انحصاریهاش آغاز میشه…

      من که آینده روشنی رو میبینم ، قطعا ایکس باکس داره جاده خودش رو آسفالت میکنه و دنبال اتوبان از قبل ساخته شده نیست

      • امیر جان جمله آخرت یکم زیادی کردیت دادی به ایکس باکس به نظرم. دادن ناشر خریدن، مدیریت استودیوهای اون ناشرم سپردن به خودشون. در حد اتوبان شاید نباشه ولی به هر حال لقمه حاضر و آماده بود.

        • من کاری با اینکه ایکس باکس چطوری میخواد به هدفش برسه نداشتم تو کامنتم ، من صرفا هدف رو عنوان کردم ، هدف ساخت یک لاین اختصاصی برای خودشون هست ، همونطور که نینتندو داره ، همونطور که سونی داره ، همونطور که ولو داره یا اپیک داره ،….

          یکی میاد و استودیو تاسیس میکنه ، یکی استودیو میخره ، یکی ناشری که چندین استودیو داره رو میخره ، من هیچ کدوم رو نه تایید کردم و نه تقبیح …

          هر شرکتی برای رسیدن به هدفش از وسیله ایی استفاده میکنه و برای سود دهی بیشتر از وسیله های خودش با سیاست خودش کار میکشه …

          یکی میاد به استودیو میگه فلان بازی رو نساز ، روی دیگری کار کن …
          یکی میاد میگه فشاری رو استودیو نمیارم ، یکی هم استودیو رو با هدف کمک کردن میخره و غیره ….
          اینا همه کارهایی برای رسیدن به هدفه ….
          من تو پاراگراف آخرم نوشابه ایی برای ایکس باکس باز نکردم ، ایکس باکس تو اول راهه ،اما مسیری که خودش در پیش گرفته و قطعا کپی از چیزی نیست …
          نه میشه گفت بده ،نه خوب
          …فقط باید منتظر موند و دید

  • god of war گفت:

    تو می خوای مثل من باشی
    هه موفق باشی!!
    { اهنگ دریا دریا}

  • Aldia گفت:

    چه نام خانوادگی مسخره ای داره. 🤣

    • witcher_cdpr گفت:

      یاد کرک داون سه و تعریف و تمجید های اسپنسر افتادم اگه مردشی عمل کن با حرف زدن و تبلیغات شعاری به جایی نمیرسی هر موقع بازیهای با کیفیت بزرگ به تعداد سونی ساختی مطمعن باش ما هم کنسولتو میخریم کیه که بدش بیاد بازیهای خفن رو ارزون روی سرویس ده دلاری بازی کنه

  • ShinjiMikami گفت:

    جهان های بزرگ یا دنیا های عظیم واقعا حرف های کلیدی برای من هستند.
    بنظر شخص بنده ایکس باکس اروم اروم میره سمت ار پی جی. بازیای اکشن ادونچرشم مثل هلبلید که سبکش خاصه و روانشناختیه یا ایندیانا جونز که بنظر من متفاوت تر از انچارتد خواهد بود. یا پرفکت دارک که سبک مخفی کاری و اکشن شوتر سوم شخصه و …
    .
    در واقع میخواد کار های متفاوتی انجام بده و این خوبه.
    فقط ار پی جی های شمشیری بدن بیرون کافیه😂
    شوترای مایکرو هم با خرید ارکین و اید سافت ویر و ماشین گیمز عالی شده ولی به سلیقه ی من نیست.
    .
    به هرحال امیدوارم بهترین هارو بسازن
    سونی هم بهترین بسازه مایکرو هم بهتری بسازه

  • Ninja theorey گفت:

    احسنت بر این پشتکار و حس رقابت چیزی که ما مردم ایران نداریم.با این روحیه و البته بودجه موفقیت قطعیه ولی ساخت بازیهای سونی کاری نیست که هر استودیویی براحتی بسازه.

  • سونی دنبال اینه که به بیگ باس نینتندو برسه
    مایکروسافت دنبال اینه به سونی برسه
    بعد مایکروسافت از همه پولدارتره، نینتندو از همه کم پولدارتر
    میگن پول خوشبختی نمیاره اینه ها

    • عزیز یه ایرادی داره نظرتون اونم اینکه هیچ کددم دنبال دیگری نیستن …. خیلی راحت میشه به این قضیه پی برد ..

      نینتندو ، عرضه عناوین اختصاصی و کمترین تعامل بین بقیه شبکه های گیمینگ
      سونی ، عرضه عناوین اختصاصی و نیم نگاهی به پلتفرم عمومی گیمرها (پی سی) ایجاد شبکه های اختصاصی و تجربه اختصاصی و ایجاد فن بیس اختصاصی
      مایکروسافت ، تولید عناوین اختصاصی اما با رویکرد کاملا عمومی و پورت کردن اونها در روی پلتفرم عمومی و همچنین پلتفرم شخصی خودش ، عرضه عناوین تریپل a در روز اول ریلیز شدن و در دسترس قرار گرفتن برای سرویس اختصاصی گیم پس

      منکه هیچ چیز مشابهی جزء تولید عناوین اختصاصی برای خودشون نمیبینم

  • mugiwara07 گفت:

    تو میخوای مثل من باشی؟
    هه موفق باشی

  • Sina Morgan گفت:

    بنظرم برای جمع کردن یه فن بیس عظیم مهم ترین کاری که مایکرو باید بکنه اینه که آی پی های داستان محورش شخصیت هایی داشته باشن که مخاطب حاضر باشه برای اون شخصیت حتی کنسول بخره. فقط کافیه یه نگاه به بازی های سونی از ۲۰۱۷ به بعد بندازید ، هورایزن شخصیت الوی رو معرفی میکنه که شاید هنوز در سطح کریتوس ، جوئل ، نیتن و … نباشه ولی میتونه با نسخه دوم به همچین شخصیتی تبدیل بشه. بعدی اسپایدرمنه که خب پیتر پارکر نیاز به تعریف نداره و یکی از محبوب ترین شخصیت های کمیک بوکیه . حتی گاد شخصیت پردازی کریتوس رو به سمتی برد که مخاطب بیشتر باهاش ارتباط برقرار کنه. لست ۲ ، مخاطب رو بیش از پیش با الی آشنا کرد و درنهایت گوست ، جین ساکای رو به عنوان یه شخصیت شرقی تو دل مخاطب جا کرد. مایکروسافت نیاز به همچین شخصیت هایی داره تو بازی های داستان محورش و با اینکه حین ورودش به این صنعت تو این زمینه خیلی موفق بود و شخصیت بسیار محبوبی مثل مسترچیف رو خلق کرد ولی نسل هشت تو این کار ناتوان بود. الآن شخصیت های خیلی از بازی های در حال ساخت مایکروسافت میتونن تبدیل به نمادی برای کنسول بشن ، ایجنت دارک از پرفکت دارک ، سنوآ از هلبلید و … . اینکه این شخصیت ها دیگه تا چه حدی مخاطب رو جذب بکنن به کیفیت ساخت خود بازی بستگی داره .

  • darkwarrior گفت:

    رییس سونی خطاب به مت بوتی:میخوای مثل ما باشی هه موفق باشی😏

  • اول بگم هنوز متنو نخوندم و برای تیتر اینو میگم: ”خُب بسازد، کی بدش میاد که ایکس‌باکس هم بالاخره بازی بلاک‌باستر خوب بسازد، فقط نمی‌دونم چرا یا بازیهای بزرگشون یا متاش زرد میشه، یا بعد معرفی کنسل میشه، اگه واقعاً خوب بسازن حتی طرفدارای پلی‌استیشن هم خوشحال میشن چون رقابت گرم‌تر میشه و به مراتب بازیای بهتری ساخته خواهند شد.“

  • Black Knight گفت:

    مشخصا ایکس باکس پیشرفت کرده و قطعا این نسل رقیب بهتری برای پلی استیشن خواهد بود اون هم با استودیو هایی که خریده

    • Nietj گفت:

      بیشتر شانس مایکرو بستدا ( استودیو هاش از جمله ارکین و اید سافتور …) نینجا تئوری . ابسایدان و پلی گراوندن !!! که تقریبا خودشون رو ثابت کردن البته بتسدا و پلی گراوند قبلا به همه ثابت شدن توش شکی نیست

      • Black Knight گفت:

        قبول دارم حرفت رو ولی نمیشه منکر این شد که اصلی ترین سلاح مایکروسافت تو انحصاری هاش بتسدا و استودیو هاشه
        تو الان فرض کن قبل از این ها با اینکه مایکروسافت استودیو های زیادی خریده بود ولی بازم اون شرایط و جو نسل ۸ حس میشد ولی بعد از خرید بتسدا میشه گفت تا حد زیادی ۱۸۰ درجه همه چیز تغییر کرد پلی گراند هم با اینکه ثابت شده بود ولی خب فقط ریسینگ میساخت که طبیعتا نمیتونست یه جواب خیلی خوب به انحصاری های سونی باشه ولی با بتسدا الان شرایط تغییر کرده و مایکرو هم دستش باز تر شده و همه چی برای یه رقابت خیلی خفن حتی بهتر از نسل هفت برای هم سونی و هم مایکرو آمادست

  • این که گفته ما به کیفیت بازیهای سونی، اما متناسب با سیاست بازیسازی خودمون میسازیم. درواقع قرارم نیست با رویکرد سونی بازی بسازه، اگر بخواد مثل سونی بازی بسازه ک بدبخت میشن
    باید میگفتید بازهایی به کیفیت بازیهای سونی، نه مثل سونی

    • Omid_Fsh گفت:

      دو سه بار خوندم واقعا نفهمیدم چی نوشتی ولی در کل گفته قرار نیست بیایم بلاک باستر های سونی رو کپی کنیم ولی بلاک باستر هایی در اون سطح از کیفیت میسازیم و اون قسمت که میگی بدبخت میشنم نمیفهمم یعنی این همه استودیو با این بودجه و امکانات نمیتونن بلاک باستر با سطح معقولی بسازن؟!اگه منظورتون این بود که بنظرم قضاوت یه طرفست صبر کنید حداقل یکی دو ماه دیگه ببینیم فورزا و هیلو چیکار میکنن

      • اگه بخواد با رویکرد سونی بازی بسازه، رو گیم پس سودهی نخواهد داشت، چون اون بازیا ۵ روزه تموم میشن، باید بازیهای بسازه ک مخاطب رو روی گیم پس نگه داره،
        خودش داره میگه میخوایم دنیاهای بزرگ بسازیم، سوال اینه برا چی؟ برا اینکه مخاطب ماها مشغول گشتن اینو اونور نقشه باشه. بازی‌ای ک ۵ روزه تموم بشه بدرد گیم پس نمیخوره

        الان متوجه شدی؟

        • Omid_Fsh گفت:

          بله متوجه شدم😅. خب تقریبا درسته حرفت ولی بازیای اون سبکی هم خواهند داشت حالا تعدادشون ممکنه کم باشه ولی مثلا hellblade 2 طبق نسخه قبلی قرار نیست اتفاق خاصی برای نسخه دوم بیوفته و تو دسته بازیای ۵ روزه شمرده میشه یا مثلا بازی د انیشیتیو هم میشه گفت تو این دسته میتونه باشه و …بنظرم الان از نظر گستردگی به استانداردی رسیدن که بتونن سبک های مختلف رو پوشش بدن

  • اولین باره دارم اینو میگم، دم ایکس باکس گرم اگه این حرفاشون رو عملی کنن. اگه از گیم پس یا حالا سیاست های دیگه ی مایکرو چیزی میگم فقط برای پیشرفت صنعت گیمه. دلم می خواد گیم بترکونه هر روز پیشرفته تر و شگفت انگیز تر و رویایی تر و پر جذبه و گیرا و خلاصه بترکونه توی دنیا.
    من هیتر نیستم #

  • Mr.9 گفت:

    به به….خدایی مایکروسافت هم بودجشو داره هم تیم خلاق هم کلی استودیو…بخواد میتونه آی پی های باحالی بسازه …هرچی دو تا شرکت سونی و مایکروسافت رقابت بیشتر کنن به نفع گیمراست…بد نیست که هر دو کنسولو داشته باشیم لذت ببریم از انحصاریا

  • farzaad گفت:

    انسان‌های بزرگ رو باید از نحوه حرف زدنشون درباره رقیب شناخت. احترامی که این مدیر اکس باکس برای بازی‌های سونی قائله می‌تونه سرمشق طرفداران دو کنسول قرار بگیره و این قدر الکی به هم توهین نکنند.

ایکس باکس قصد دارد عناوین بلاک باستری شبیه سونی بسازد