دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا

دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۴:۲۳ ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
دیوید جفی   metroid dread

دیوید جفی (David Jaffe)، کارگردانی که بیشتر برای توسعه‌ی عناوین Twisted Metal و سری God of War شناخته می‌شود، از طراحی عنوان Metroid Dread راضی نیست.

در حالی که بسیاری از طرفداران سری Metroid از انتشار آن در جمعه‌ی گذشته به شدت هیجان زده هستند و مشتاقانه به دنبال تجربه‌ی آخرین و جدیدترین عضو این مجموعه می‌باشند، اما متأسفانه دیوید جفی، کارگردان بازی God of War، زمان خوبی را با تجربه‌ی این عنوان سپری نکرده است.

اینطور که به نظر می‌رسد، وی در حال استریم کردن این بازی در کانال یوتیوبی خود بوده که با مشکلاتی برای ادامه‌ی بازی روبرو شده است. در حقیقت، جفی اصلا مطمئن نبوده که برای ادامه‌ی بازی باید به کجا باید برود. در نهایت، اوضاع خیلی خوب پیش نرفت و به همین خاطر، بینندگان و مخاطبان استریم با گفتن اینکه باید به بلوک موجود در بالای محیط بازی شلیک کند، موفق شدند تا وی را راهنمایی کنند.

با این همه، این اتفاق باعث شد تا دیوید جفی بعداً ویدئویی ضبط نماید و در آن در مورد این مورد خاص از بازی Metroid Dread صحبت کند که به نظرش به تجربه‌ی مخاطبین ضربه‌ی شدیدی می‌زند. در آن ویدیو، وی با صراحت تمام گفت که طراحی محیطی بازی به شدت ضعیف است و از بازی به عنوان اثری یاد کرد که تعصب طرفدارانش اجازه‌ی انتقاد به آن را نمی‌دهد.

دیوید جفی   metroid dread

کمی بعد از این، جفی اظهار داشت که اگر طراحی این چنینی و سختی بیش از حد برای شما قابل قبول است، پس بدون شک یک احمق تمام عیار هستید! وی همچنین در توییتر خود اعلام کرد که توسعه دهندگان عناوین Kena: Bridge of Spirits و Returnal بازی‌های خود را بیش از حد دشوار می‌کنند و به نظرش چنین حرکتی واقعا صحیح نیست.

Kena ،Metroid و Returnal قصد دارند تا بازی‌ها را به چالشی بسیار سخت‌تر از حد ممکن تبدیل کنند. شاید این کار درست باشد و به نفع طراحان بازی‌ها عمل کند، اما من از این کار بیهوده و چالش‌های سخت به شدت متنفرم. البته، این اصلا ربطی به سن و سال ندارد چرا که من هرگز چنین بازی‌هایی را دوست نداشتم. با این همه، قبلا چنین بازی‌هایی ایننقدرها هم شایع نبودند. امروزه، به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان می‌خواهند تا مخاطبین را از خود دور کنند.

بیانیه‌ی جفی در توئیتر پاسخ‌های زیادی دریافت کرد. حتی در میان این پاسخ‌ها، یک نفر اشاره کرد که در ده دقیقه‌ی ابتدایی بازی به شما گفته می‌شود که برخی از بلوک‌ها در این عنوان قابل تخریب هستند و باید در طول این عنوان دنبال راهی برای تعامل با محیط و شلیک به این بلوک‌ها باشید.

سعی کن به محیط اطرفات شلیک کنی. بعضی اط بلوک‌ها قابل تخریب هستند و باید برای ادامه‌ی بازی به اون‌ها شلیک کنی.

بعد از پایان قسمت آموزشی، توی ۱۰ دقیقه‌ی اول بازی این مهارت مستقیما آموزش داده می‌شود. باید سعی کنی با محیط تعامل کنی.

همین!

از زمان انتشار بازی Metroid Dread تا به الان شاهد نظرات بسیار مثبتی از کسانی که این عنوان را تجربه کرده‌اند و هستیم و به نظر می‌رسد که طرفداران این سبک به شدت از عنوان Metroid Dread لذت برده‌اند. همچنین، نقدها و نمرات منتشر شده‌ی این عنوان خبر از یک بازی سرگرم کننده و عالی می‌دادند.

بازی Metroid Dread در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ در دسترس مخاطبان قرار دارد.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این مورد چیست؟ آیا عنوان Metroid Dread را تجربه کرده اید یا خیر؟ نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا
دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Black Knight گفت:

    با تمام احترامی که برای جفی قائلم ولی اصلا با حرفش موافق نیستم
    Returnal سبکش سبک هاردکوره و روگ لایک هستش بعد توقع داره سخت نباشه !!!
    یا Kena کجاش بیش از اندازه سخته بازی چند تا درجه سختی مختلف داره
    درباره Metroid هم بازی نکردم متاسفانه ولی طبق نظراتی که از بقیه خوندم چه منتقدا چه گیمرا همه داشتن از طراحی بازی تعریف میکردن تنها ایرادشون به باس فایت هاش بود که مگفتن تکراریه

    • نه داداش کجاش تکراریه
      اتفاقا باسای بازی به شدت خاص و جالب طراحی شدن
      من فکر کنم منظورت مینی باسا هستن که جزوی از دشمنای بازی اما قوی‌تر و جون‌سخت‌تر هستن
      باز مینی باساشم خوبن

    • UMK3 گفت:

      ما که پول nintendo نداریم اما هرکی دیده و بازی کرده راضی بوده
      فکر کنم بعضی کاربران فن بوی سونی رو ایشون تاثیر منفی گذاشتن

    • Nietj گفت:

      واقعا ناراحت شدم ازین حرفش …. بخاطر اینکه طراح گاد اف واره میاد همچین حرفی میزنه و چنین گیم هایی رو زیر سوال میبره …… از چیزی خوشت نمیاد دلیل نمیشه اینطوری صحبت کنی خیلیا عاشق چنین بازی هایی هستن برای مثال من عاشق سبک سولزبورن یا همون سولز لایک هرچی که میگنم و مطمئنا اصلا خوشحال نمیشم چنین حرفایی راجب چیزایی که بهشون علاقه دارم زده بشه واسه هر نوع سبکی صدق میکنه

    • Samul گفت:

      دیگه جفی مثل سابق نیست
      از وقتی استریمر شده فکر میکنه عالم و آدم رو میدونه و نقد های احمقانه میده بهشون
      کلا حرفاشو جدی نگیر
      مخصوصا کنه کجاش سخته اخه؟😑
      خوب شد دارک سولز نرفته

    • البته ریترنال ترکیبی از روگ لایت و metroidvania ست. بنظرم باز نسبت به بازی های ژانرش آسون تره. نمیدونم چرا میگن سخته. اتفاقا برای پلیرهای جدید خیلی user friendly ه. ایشون هم نمیدونم برچه اساسی میگه خوب نیستن

      • Black Knight گفت:

        نسبت به سری سولز آره آسون تره ولی اونقدر هم آسون نیست و باید استراتژی های خودت رو برای پیشرفت داشته چون با هر بار مردن از اول میای و بازی سبکش روگ لایکه هر چند همونطور که خودت گفتی المان مترویدونیا هم داره

    • ...... گفت:

      البته بازی فقط مینی باس هاش تا به حدی تکراری هستن که اونا هم قرار نیست بابت تنوع بهشون اونقدرا خرده بگیریم ولی خود باسای اصلی از طراحی عالی و تنوع خوب بهرهمندن، گشت و گذار عمیق و جالب تو بازی هم که یکی از نکات جذاب و مثبت دیگه نسخه درید هست که البته تو تمام بازی های متروید دو بعدی پای ثابته، اما اینبار گشت و گذار به پختگی بالایی رسیده که تجربه بازی و ارزش تکرار بازی رو کلی بالا برده، من که عاشق مترویدم، یعنی یه جور دیوانه واری دوستش دارم حتی بین فرنچایز های نینتندو برای من به اندازه زلدا محبوبه، کاملا یکسان

    • شما بازی کردی کنا رو سختی ش اصن طبیعی نیست باس فایت اخرش رو درجه نرمال من دقیقا ۱ ساعت توش گیر کردم بازی که کم کم داشت سختی شو نشون میداد یهو به یه چیز عجیبی شد حتی یه تیکه قسمت جامپ و تیراندازی یه گراپل رو تو کل بازی نشون نمیده بعد توقع داره گیمر متوجه اون قضیه بشه

      • Black Knight گفت:

        من بازی نکردم Kena رو ولی طبق نظراتی که از بیشتر سایت ها خوندم از این چیزی نگفته بودن حتی گیمرا هم همینطور
        بیشتر مشکلات بازی به یه سری باگ و داستان و شخصیت پردازی خود کنا خلاصه میشد

        • شخصیت کینا که اصن کاغذیه اصن هیچ عمقی نداره ولی به حرف چهار نفر گوش دادن آدم نظرشو فکت نمیکنه تا حالا شده بازیو بازی کنی همه بگن بد بوده ولی تجربه دیگه ای داشته باشی و با بازی حال کنی ؟ باگ مشکل نیست باگ با پچ درست میشه شما بازی کن سختی الکی بازیو مشاهده میکنی تو مخصوصا تو بعضی چست های بوونس بازی و باس فایت آخر برای من که سولز بازی کردم زیاد سختی الکی بازی با سختی منطقی بازیو متوجه میشم

  • بازی همون اولش نشون میده که نصف بلوک های بازی قابل تخریبن ، ده بار هم تکرار میشه تو همون دو ساعت اول😐
    اصلا شاخصه ی مترویدوانیا همین دیوار های مخفی بازیه😑

  • با اینکه برای دیوید جفی احترام زیادی قائل هستم اما توو این مورد چرت پرت محض داره میگه
    متروید دردو سه روزی میشه که دارم تجربه میکنم و اتفاقا طراحی محیطش فوق‌العاده هستش
    بازی انقلابی نیستش اما به قطعا جزو تاپ تن عناوین سوییچ هستش
    بازی رنگو لعاب خوشگلی داره و گرافیکشم خاصی دوستاشتنی هستش
    و در مورد داستانم
    اصلا گنگ و پیچیده نیستش و از اول بازی تا همین ۳۰-۴۰٪ که رفتم کاملا سر راست و لذت بخش بوده
    یکی دیگه از خوبیاش اینه که برای تجربش نیازی به تجربه شماره‌های قبلی نداری و یه جورایی مثل زلدا بریث د وایلد هستش
    جفی از تعصب طرفدارای متروید گفته
    خب مگه گاد طرفدار متعصب نداره
    هر عنوان بزرگ و ریشه داری فن متعصب داره

  • دیوید جفی بنده خدا ترسیده و گرنه دوتا هم یه میازاکی مینداخت 🙂
    ولی در کل نظرش با بازی هایی که میسازه منطبق است (قبل قضاوت کامنت بخونید!).
    بازی های جفی مبنی بر لذت و تخلیه انرژی هست و تنوع و در آخر گویی در پایان چند ساعت gow, doom, dmc خشم و استرس خود تخلیه کردید، در واقع شما با ترکیب خشونت و کشف و ترکیب الگوریتم ها به نکات جدید میرسید. که همون کمبو ها هستند و هر کس به روش خودش با مشکل مواجه میشه.
    ولی دراثار مثل Returnal, مثلا سلوز ها یا metroid که پازل پلتفرم است ، که بالا اشاره شد شما باید سعی کنید الگوریتم اصلاح کنید و.با تکرار و اصلاح اون به موفقعیت برسید.
    مسعله تکرار و اصلاح که در چرخه شکست و پیروزی هست. برای عده‌ای چالش بر انگیز و در نتیجه دوست داشتنی هست، ولی برای عده دیگر گیمرها استرسزا و وسواس آور هست.

    • آرین گفت:

      سلام، آفرین!
      انقدر خوب بود که نشد تا ته نخوانیم!

    • HGY007 گفت:

      متروید لذت داره . تخلیه انرژی داره . تنوع به مقدار زیاد داره . آخر گویی داره . استرس تا دلت بخواد داره . فقط یه خشم هست که ندا… (یاد بخش پایانی بازی می افتد ) خب . با ارفاق میشه گفت اون رو هم داره
      این آدم نوب بوده نتونسته بازی کنه گفته بده . فلسفه نداره . نوب بوده نتونسته بازی کنه همین . واقعا فکرشو نمیکردم یکی پیدا شه و از حرف های بی معنی و مزخرف و شر و ور این آدم دفاع کنه

  • واقعا عجیبه میتونستن به نیمه فایت های تکراری ایراد بگیرن تا این مورد
    هر چی فکر میکنم منطقی نیست

  • Gamer 207 گفت:

    من بازی نکردم متروید رو و نظر هم نمیدم
    ولی توقع بالا ۹۰ داشتم که نشد

  • من خودم یه تایمی استریم های جف رو می دیدم و باید بگم ادمی با اخلاق خاص خودشه. کلا با بازی های دارک و خون و خونریزی حال میکنه مثلا چند ماه پیش بازی دد اسپیس ۲ رو میرفت و خیلی حال میکرد خودشم اکثر بازی هایی که ساخته همین سبک بودن مثل تویستد متال ها مخصوصا نسخه بلک یا گاد او وار ۱ و کلا با بازی های رنگارنگ حال نمیکنه حوصله بازی هایی معمایی زیاد هم نداره

  • ghahve گفت:

    این بازیو با شبیه ساز روی پی سی اجرا کردم و خیلی روون اجرا شد برام و تنظیمات دسته هم به راحتی انجام میشه. اصلا متوجه نمیشی که داری با شبیه ساز بازی میکنی.
    چون سبک مترویدوانیا رو خیلی دوس دارم از این بازی هم به شدت دارم لذت میبرم. و خب کلن خاصیت بازی های این سبک اینه که باید بگردی تمام نقشرو تا بتونی با استفاده از قابلیتایی که کسب کردی راه های جدیدو کشف کنی. اگه با همچین چیزی حال نمیکنی خب کلن نباید سمت اینجور بازیا بری.
    اون kena هم که میگن والا من سختی ای تو بازیش ندیدم و حتی گادآف واری که ایشون دادن به مراتب سخت تر بود. مخصوصا اون ملکه والکری ها یا چالش های اون دوتا realm ش.
    به نظرم این سبک جزو معدود سبکاییه که صددرصد کردنشون واجبه (اکثر بازیاش) و بسیار لذت بخش.

  • آرین گفت:

    سلام
    عصبانی شده یه چیزی گفته.
    طراحی ضعیف یا چالش الکی بعضا هست ولی نه در این حد.

  • موافقم
    بازی های های سری سولز هرچقدر هم که شاهکارن ولی دنیای بازی های ویدیو رو رسما به گند کشیدن
    یه کامیونیتی به شدت سمی به وجود اومده که اگه مثلا من بازی سخت دوست نداشته باشم پس یه نوب محسوب میشم!!!
    دلیلی نداره که همه ی بازی ها سخت باشن تا خفن به نظر بیان، حتی در حدی که من توی توییتر دیدم سر داستان میزان سختی ٍElden Ring خیلی ها گفتن اگه بازی سخت نباشه تعارفی نداریم یوزراسکورد نمره ی ۱ براش ثبت کنیم!!!! تا این حد :)))
    در مورد Metroid Dread که خب من تحربه نکردم فقط میتونم اینو بگم درسته که ذات بازی های مترویدوانیایی سخته اما سختی های این سیستم رسما دیگه منسوخ به نظر میرسه، یه نگاه به سیستم ادیت میزان سختی توی بازی Control یا حتی کل ساختار بازی Hades بکنین متوجه میشین که یه بازی مثل Returnal چقدر قدیمی و دموده و الکی سخت به نظر میاد (جدای از مشکلات فنی بازی که ممکنه سختی بازی رو رسما تبدیل به زهر مار کنه برای گیمر)

    • آرین گفت:

      سلام
      درسته، سختی باید معنادار و اصولی باشه.

    • Samul گفت:

      برو با ترینر دارک سولز رو رد شو
      اگه بهت حال داد اسممو عوض میکنم

    • کامنت چرت و پرت؟ نمیدونم ولی شاید فارسی خوندن بلد نباشی چون اگه همون کامنت رو دوباره برای ریپلای کپی پیست کنم جواب خیلی از حرف هایی که گفتی رو میگیری
      فقط اون قسمتی که گفتی شما میخوای سبک بازی رو گند بزنی :))) عزیز سیستم جدید مترویدوانیایی بازی Hades باعث شد بازی گوتی بشه! دارم میگم سبک مترویدوانیا نیاز به تحول داره مثل چنین بازی هایی ولی خب ظاهرا مقاومت در برابر فهمیدن کار راحت تریه واست…

      • بابا بچه بیا پایین hades اصن مترویدونیا نیست روگ لایکه چی چرت و پرت میبافی وقتی سبک و از هم تشخیص نمیدی واسه من تخصصی صحبت میکنی حداقل سرچ کن خیار نشی برو حالا سرچتو کن

        • کاری به شعور نداشتت ندارم که هرچی دهنته تایپ میکنی
          به هر حال توی کامنت اولم هم در مورد کامیونیتی سمی یه سری از سولز گیمرا صحبت کردم و خودت مثال بارز و زنده ی حرفم واسه بچه های سایت شدی
          کل صحبت من در مورد المان ها و سختی سیستم مترویدونیایی بود و مثالی که زدم هم تحولی بود که بازی Control و Hades به وجود آوردن، جفتشون هم از اساس بازی مترویدوینایی نیستن (یکی اکشن سوم شخصیه و یکی روگ لایک)
          اما خب طبق همون حرفی که زدم برای یکی تو مقاومت در برابر فهمیدن کار راحت تریه
          اینا یه سری حرف های ساده ای بود که توی فهمیدنش مشکل داری اصلا نیازی به تخصصی صحبت کردن نیست چون بیشتر هنگ میکنی
          بچه اومده پایین، یه پیام داره واسه حسین رحمتی عزیز… :))

  • با حرفش کاملا موافقم!
    همین چند وقته پیش بازی تموم کردم، و دقیقا همون مشکل برام دردسر ساز بوده

دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست - گیمفا