سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد

سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد

ابوالفضل مناف زاده
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد

هم‌اکنون حدود ۳ سال از انتشار God of War می‌گذرد، بازی‌ای که اگر اندکی به جزئیاتش توجه کنیم می‌توانیم نشانه‌هایی از داستان نسخه‌ی جدید این مجموعه در آن بیابیم.

با این که God of War تنها حدود ۳ سال پیش عرضه شد، اما گویی سال‌ها است که از زمان انتشار آن می‌گذرد و احتمالاََ عاشقان God of War نیز در این رابطه با من هم عقیده باشند.

چندی پیش تصمیم گرفتم که مجدداً God of War را روی کنسول پلی استیشن ۵ خود تجربه کنم و متوجه شدم که چقدر از پیچیدگی‌های داستان و جزئیات آن را فراموش کرده بودم. فراموش کرده بودم که پرتاب کردن تبر کریتوس (Kratos) و گرفتن مجدد آن چقدر لذت بخش است و تا چه میزان داستان یک پدر و پسر می‌تواند عاطفی، عمیق و خشن باشد. اما از همه بیشتر، فراموش کردم که این بازی چقدر نشانه از داستان بازی God of War: Ragnarok در خود دارد و به آن‌ها اشاره می‌کند.

پس از اتمام God of War، کاملاً مشخص بود که داستان بازی بعدی این مجموعه در طول واقعه‌ی رگناروک (Ragnarok) اتفاق خواهد افتاد یا حداقل به این واقعه منتهی خواهد شد. با این حال، در طول بازی نکات ریز و درشتی از افسانه‌های مختلف و دست نوشته‌هایی وجود دارد که به جزئیات دقیق‌تری از رگناروک اشاره می‌کنند. البته این موارد محدود هستند و تنها چند ثانیه‌ای در مقابل چشم شما قرار خواهند گرفت، بنابراین طبیعی است که آن‌ها را از دست داده یا متوجه آن‌ها نشده باشید.

این مقاله ممکن است شامل مواردی باشد که محتوای داستانی بازی God of War 2018 را فاش می‌کند

احتمالاً در God of War: Ragnarok شاهد تولد World Serpent خواهیم بود

god of war ragnarok

در بخشی از بازی متوجه شدیم که وُرلد سِرپنت (World Serpent)، مار عظیم‌الجثه‌ای که در سراسر میدگارد (Midgard) می‌خزد، در واقع متعلق به آینده است. با توجه به گفته‌های شخصیت میمیر (Mimir)، این مار پس از جنگ با ثور (Thor) در واقعه‌ی رگناروک در زمان سفر کرده و به گذشته منتقل می‌شود. در واقع، این نبرد به قدری سنگین و شدید بود که فضا و زمان از هم متلاشی شده و ورلد سرپنت به زمان‌های دور و حتی پیش از تولدش باز می‌گردد. در نتیجه، با توجه به این که آترئوس (Atreus) در حقیقت لوکی (Loki) است، به احتمال فراوان ورلد سرپنت در زمان شروع ماجراجویی‌های کریتوس و آترئوس هنوز متولد نشده است.

در اساطیر نورس، لوکی برادر ثور، به عنوان فرزند خدا و یک غول یوتنهایمی شناخته می‌شود، اما جالب است بدانید که او پدر ورلد سرپنت نیز محسوب می‌شود. اگر God of War: Ragnarok بخواهد به این بخش از داستان شخصیت لوکی در اساطیر نورس وفادار باشد، به احتمال فراوان در این بازی شاهد تولد فرزند لوکی خواهیم بود.

اگرچه احتمالاً شما نیز تاحدودی متوجه رابطه‌ی بین آترئوس و ورلد سرپنت در God of War شده‌اید. با توجه به گفته‌های میمیر در زمانی که برای اولین بار به ملاقات این مار غول پیکر می‌روید، او خطاب به آترئوس می‌گوید که “تو به نظرم آشنا هستی” و گویا این دو پیش‌تر و یا در آینده همدیگر را ملاقات کرده‌اند.

غول‌ها در God of War: Ragnarok باز می‌گردند

god of war ragnarok

تنها غول‌هایی که گیمرها در God of War با آن‌ها ملاقات کردند، یک مار عظیم الجثه و تعدادی جسد بودند. البته نژاد آن‌ها به کلی نابود نشده است و با استناد به صحبت‌های داناترین سر بریده‌ یعنی میمیر، آن‌ها همچنان زنده هستند. میمیر در جواب سوال آترئوس مبنی بر این که “آیا کسی در ماسپلهایم (Muspelheim)، قلمروی آتش، زندگی می‌کند؟” گفت که تنها ساکنان این قلمرو، غول‌های آتشین هستند که تا واقعه‌ی رگناروک باز نخواهند گشت.

با استناد بر صحبت‌های میمیر و پسوند Ragnarok روی بازیِ آینده‌ی این مجموعه، ممکن است که در God of War: Ragnarok برخی از غول‌های مشهور اساطیر نورس را ببینیم. اگرچه غول‌ها لزوماً از نظر چثه بزرگ نیستند، اما در بازی God of War شاهد جسد عظیم الجثه‌ی تامور (Thamur) که به دست ثور کشته شده است بودیم.

فریا از شر نفرینش خلاص خواهد شد

god of war ragnarok

اولین تریلر گیم‌پلی God of War: Ragnarok شامل مجموعه‌ای از جزئیات مختلف و جالب توجه بود، اما مهم‌ترینِ آن‌ها به قدری واضح بودند که به سادگی می‌توانستیم درکشان کنیم. یکی از این موارد به فریا (Freya) و حمله‌ی او به کریتوس مربوط می‌شود. جای تعجبی ندارد که فریا قصد داشته باشد تا کریتوس را به دلیل کشتن فرزندش بالدور (Baldur) از بین ببرد.

اما نکته‌ی عجیب این است که او می‌تواند شمشیر به دست گرفته و به سمت کسی حمله کند. در واقع، او به دلیل ترک کردن اودین (Odin) به نفرینی دچار می‌شود که او را در میدگارد حبس می‌کند. همچنین، این نفرین باعث می‌شود که او از آسیب رساندن به هر موجود زنده‌ای، چه با طلسم و چه با شمشیر عاجز باشد. مشخصاً این نفرین در بازی God of War: Ragnarok گریبان‌گیر فریا نیست، اما اینکه چگونه این طلسم باطل شده است جای سوال دارد.


در پایان، اگر شما نیز حین تجربه‌ی God of War با مواردی از این دست که نشانه‌هایی از بازی یا بازی‌های بعدی این مجموعه را در اختیارتان قرار می‌دهد روبرو شده‌اید، در بخش نظرات آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

Black KnightFaridDARKSIRENalinerdG.LNMehran.Bamatrix4221489Tlou part 2 game of the centuryآرینVisible 6-tigh manاوسعلیGhaderi64Sina MorganMahyarMsmO2Old blacksmithMEYSAMB300KurosArt Pro : are you a calm and a resonable personیوهان

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد
سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سه نشانه‌ای که God of War در مورد داستان Ragnarok به ما داد