قابلیت رهگیری پرتوی بازی Gran Turismo 7 تنها در گاراژ و تکرار صحنهها فعال است
طبق گفتههای کارگردان عنوان Gran Turismo 7، نسخهی پلیاستیشن ۵ این بازی از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) استفاده میکند، اما تنها در بعضی از حالتهای خاص فعال است.
رئیس پلیفونی دیجیتال (Polyphony Digital)، آقای کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi)، در مصاحبهای اعلام کرد که در حال حاضر تکنولوژی رهگیری پرتو، تنها در گاراژ و تکرار صحنهها فعال است:
قابلیت رهگیری پرتو تا الان تنها در تکرار صحنههای بازی و یا در گاراژ قابل استفاده است.
آقای کازونوری یامائوچی در مصاحبهای دیگر، از تغییرات فیزیک رانندگی این بازی سخن گفت:
در ۲۷ سال گذشته در حال ارتقاء فیزیک حرکت در بازیهای خود بودیم و فکر میکنم فیزیک بازی GT7، بسیار طبیعی شده و از عنوان GT Sport نیز پیشی گرفته است.
ایشان ادامه دادند که برای بهبود گیمپلی بازی GT7، بعضی از بهترین بازیبازان Gran Turismo را استخدام کردهاند.
ما افرادی مثل ایگور فراگا (Igor Fraga) و میخایل هیزال (Mikhail Hizal) را به شرکت وارد کردیم و نظرات آنها کمک شایانی به ما کرد.
آب و هوا در نسخهی هفتم بازیهای Gran Turismo پیشرفتهای زیادی کرده است. آقای یامائوچی در مصاحبهای با یوروگیمر (Eurogamer)، تایید کرد که بازی از آب و هوای پویا (Dynamic) استفاده میکند و وضعیت هوا بر گیمپلی بازی تاثیر خواهد داشت.
آقای کازونوری یامائوچی در پاسخ به سوال، آب و هوای پویا چه نقشی در گیمپلی خواهد داشت، گفت:
ما شبیهسازی کردیم که هنگام باران، آب کجا جمع میشود و هنگام عبور اتومبیل از آن، آب به اطراف پخش خواهد شد و در نتیجه با گذشت زمان، مسیرهای عبور سریعتر از اطراف خشک میشوند. دمای هوا، میزان رطوبت و دمای سطح مسیر مسابقه همراه با وضعیت هوا تغییر میکنند.
بازی Gran Turismo 7 در تاریخ ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ (۴ مارس ۲۰۲۲) برای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- جیم رایان: پلی استیشن از قرارداد ۱۰ ساله Call of Duty هیجان زده است
- بازی Hellblade 2 دارای Photo Mode خواهد بود
- تحلیلگر: GTA 6 مهمترین عرضه در تاریخ سرگرمی تا کنون خواهد بود
- واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیهساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5
- افشای برخی قابلیتهای PS5 Pro؛ از قدرت ۶۷ ترافلاپسی تا بهبود ۳ برابری ری تریسینگ
- اینسایدر گیمینگ مشخصات فاش شده PS5 Pro را تایید کرد
- ناراحتی طرفداران بابت حذف شدن Bloodborne از رایگیری بهترین بازیهای پلی استیشن
- گزارش: بازی Rise of the Ronin نمیتواند نرخ فریم ۶۰ را حفظ کند
- شایعه: حجم بازی GTA 6 حدود ۲۲۸ گیگابایت خواهد بود
- آیا Rise of the Ronin میتواند بهتر از Ghost of Tsushima ظاهر شود؟
نظرات
بچه ها برید کنار سلطان داره میادش xd احتمالا اگه بخوان ری تریسینگو فعال بکنن، رزولیشن بیاد روی ۷۲۰
خب چرا فورتزا با
۳ ترافلافل قدرت بیشتر
سی پی یو سریعتر و قویتر
Full RDNA2
MLS
VRS tier 2
بازم ریتریسینگ فقط تو فوتو مود داره؟😂😂😂
چون اوپن ورلده
اینو باید با فورتزا موتور اسپرت مقایسه کنی که هنوز نیومده،اگه اونم نداشت اونموقع میشه نتیجه گیری کرد
یعنی گیم های اوپن ورلد نباید ری تریسینگ داشته باشند ؟ با این حساب باید اسپایدرمن و مایلز مورالز و اسپایدرمن دو هم نباید ری تریسینگ داشته باشند که اینطور نیست
چون فورتزا هورایزن ۵ جهان بازه ای کیو🤣🤣🤣🤣🤣🤣
صدها کیلومتر مربع نقشه فورتزا ۵ عه 🤣🤣🤣🤣🤣
با چندین ناحیه اب و هوایی مختلف 🤣🤣🤣🤣
تموم اجسام داخل بازی از سنگ تا گیاهان فیزیک دارن🤣🤣🤣🤣🤣🤣
همچین چیزیو میزاری کنار گرن چوسیزمو که فقط تو پیسته؟🤣🤣🤣🤣🤣🤣
۳ ترافلاپ بیشتر؟
خواستی پیاز داغشو مثلا زیاد کنی…
فورزا هورایزن ری ترسینگ صدا رو رندر میکنه به صورت همزمان تو فوتو مود هم ری ترسینگ رفلکشن و نور پردازی و ایناست…محض اطلاع تازه من از اوپن ورد بودن بازیم فاکتور میگیرم…
اوپن ورد بودن فقط به رم بستگی داره و داینامیک رنج
ری تریسینگ صدا؟صدا مگه اشئه است؟
رفلکشن؟نور پردازی؟باز اصطلاح استفاده کردی؟
اینکه اسپایدر من با جهانی تماما پویا اوپن ورد هست و ری تریسینگ به قول دیجیتال فاندری فوق العاده ای داره مطرح نیست؟!
عزیزم اینجوری که تو میگی نیست که!!!
ری تریسینگ با توجه به فعال بودن اون آبجکت در تریسیبیلیتی لایت اعمال میشه و قاعدتاً میشه از کل صحنه فقط یک آبجکت رو فعال کرد!!!
و بگی کل بازی ریتریسینگ میکنه
چه بسا تریسیبیلیتی اصلا نمیتونه ملاک گرافیک بهتر باشه!
مثلاً شما ماینکرفت اوپن ورد با ریتریسینگ رو مقایسه کن با اسپایدر من!
چیزی شبیه به حرف شماست
فورزا با جی تی
بازم من میگم من کاری به اپن ورد ندارم…خودتم داری میگی به رم بستگی داره ری ترسینگ مفتی که نیست اونم رم میخواد…
بعدا شما تاحالا ری ترسینگ صدا رو نشنیدین؟فک کردین فقط ری ترسینگ مربوط به نور پردازی و سایه و رفلکشنه؟(جدا از این ری ترسینگ پس چیه؟که میگید رفلکشن و نورپردازی نیست)
اسپایدر منم تماما پویا نیست حداقل از حیث یهب ازی مثل جی تی ای ۵ …ولی ری ترسینگ خوبی داره جدا از اون بحث هم در رابطه با اسپایدر منم نیست اینجا داریم در مورد دوتا بازی ریسینگ صحبت میکنیم…یکی ری ترسینگ رو فقط تو فوتو مود داره اون یکی هم تو فوتو مود داره هم یه نمونه دیگشو تو خود بازی بصورت ریل تایم پردازش میکنه…حالا من نمیدونم توضیحات اضافه در مورد ری ترسینگی که دادید برای چی بود…
موضوع اینه برای درک مخاطب گیمر بهش میگن ری تریسنیگ صدا
ما طراحان بهش میگیم ray acoustic ببین از نظر گرامری اون کلمه برای نور هست و نمیشه بگی رهگیری اشئه ی صدا!!!اسمی هست که صرفاً برای بازار یابیه همچین چیزی از نظر یک طراح جوکه
همینطور که ری تریسینگ به سخت افزار وابسته است، پس میشه نتیجه گرفت مقدار پذیره! و باید یک بازی ریلیز بشه سپس در موردش صحبت کرد!
چه بسا کراسیز ۲۰۰۸ از خیلی از بازی های نسل ۸ هم گرافیک بهتری داشت و برخی همین بازی ها ری تریسنیگ هم داشتند!
پس تا قبل از عرضه نمیتونی بگی وای چه هیولایی مایکرو ساخته!
موتوراسپورت بیاد میبینمت (: هوایزنی که بدون ری تریسینگه گرافیکش ازین بیشتره، موتوراسپورت چه شود…واویلا
اصلا با فورزا قابل مقایسه نیست
اونزمان که همین ترولرها و فنهای سونی چهل بار هر بحثی میشد میگفتن فورزا ۵ ریتریسینگ نداره و میخندیدن من بهشون با دلیل میگفتم اینجور اونجور.حالا بد جور کنف و ضایع شدن و دلم میخوان بیان حرف بزنن ببینم از رو رفتن یا نه که بعید بدونم.
بازم میگم نور پردازی اگر زیبا و خوب باشه نیازی به ریتریسینگ نداره
مهم دیدن و لذت بردن از بازیه و فرقی نداره چی باشه.
مهم کیفیته باری و نورپردازیشه.
اصلا هم بنظرم چیز بدی نیستش که ریتریسینگ نداره چون کیفیت نورپردازی توی دموها خوب بوده.
اینا رو ول کن چه خبر از کمپین هیلو اینفینیت ؟ راستی چه حسی داری از اینکه سریز ایکس رفته تو پاچت ده ماهه خریدیش دریغ از یه بازی انحصاری AAA ؟ اینم بگو چه حسی داری از اینکه پنج ماهه حتی یه بازی AAA به گیم پس اضافه نشده ؟ بزار من بگم حست اینه همونطور که خودت اعتراف کردی دعا میکنی ps5 ارزون بشه بلکه بخریش چند تا بازی درست و حسابیم توی زندگیت ببینی
معلومه خیلی سنت پایینه.
من هر وقت کامنت دادم گفتم که من عاشق سری ایکس هستم و رایضیم ازش.
پلی ۵ هم قیمتش واقعی شه میخرم چون هر نسل جفت کنسولهارو میگیرم و بازی میکنم.
من از گیم لذت میبرم مثل شماها دنبال این بحثها و عقده گشایی های بچه گانه نیستم.
من از وقتی سری ایکس گرفتم تمام بازیهایی که اپدیت نسل جدید دادن رایگان بازی و دوباره تموم کردم جز اونایی که سلیقم نمیخوره.
با فورزا و ماکرو سیمولیتر عشق کردم
الن ویک رو دوباره رفتم.
بلک.. بازیهای شاهکار ea رو از قدیم هر چی تموم نکرده بودم به لطف گیم پس زدم..
اوری رو تموم کردم
سایکونات بازی میکنم
فیفا و پی اس ۲۲ میزنم..
اوت رایدر و دستینی و تایتانفال..
گیرز و کالاف انلاین بازی میکنم
و کلی وقتمو میگزرونم و…. راضی راضیم
بازیهایی که تموم نکرده بودم با کیفیت بالاتر تموم کردم و…
اسم کاربریمم بیا خصوصی بدم بری چک کنی 😂😂🤭🤭
شما فکر کنم نقش اون گربه ای رو داری که دستش به گوشت نرسیده و اینجا میای افکار منفی ذهن خودتو خالی میکنی و چیزهای بیربط مینویسی راجب پست…
هیلو اینفینیت هنوز کسی از کمپینش اطلاع نداره چرا از من میپرسی صبر کن میاد اخر سال.
من روزی که سری ایکس گرفتم خوشحالترین پسر روی زمین بودم بوه جون.
بیخود توهم نزن راجب مردم.
همه که مثل امثال شماها فسقلی نیستن نسل هشت گیمر شدن.
اینقدر بازی خوب و عالی و aaa رو گیم پس هست که امثال تو فشاری بشن و تازن اول راهه واسه عرضه بازیهای بزرگ و شاهکار..
اینم یه کامنت شاخ مجازی شکن تا یاد بگیری زیاد جوگیر نشی.😁😁
GT7=تراشه تنسور گوگل
این GT7 یه چیزی ازش می بینی خیلی خفنه باز یه چیز دیگه می بینی کلا حال ادم رو میگیره
بازی که ویژوال و نور پردازی و …… اش خوب باشه زیاد نیازی به ری تریسینگ نداره مثل دیمون سولز و فورزا هورایزن ۵
نه بابا😂
چشمام داره درست میبینه 😂
بعد دو قرن برگشتی
با این اکانتم میخواستم کامنت بدم با اون اکانت یاس فنم دادم rip
اتفاقا بهتر . چون گاراژ سربسته هست و انعکاس نور خورشید چشم ادم رو اذیت نمیکنه . در هنگام مسابقه و پیست ، نمیخوام از عینک افتابی استفاده کنم . میخوام راحت بازی کنم اقا . دمشون گرم ازین حرکت هوشمندانه
عجب حرکت هوشمندانه ای کردن
هوش از سرم پرید!
آخر ما نفهمیدیم این بازی های ریسینگ چه مشکلی با ری تریسینگ دارن
از یه طرف فورزا ۵
از این طرف gt7
حالا مال فورزا قابل درکه بلاخره یه چیز جهان بازه
ولی اینکه تو پیست حرکت میکنه چرا ری تریسنگ هنگام گیمپلی غیرفعال باشه؟
اینطور که من برداشت کردم گفتن فعلا نداره، یعنی ممکن هست بعدا با بروزرسانی اضافه بشه. بعد هم تاثیر آنچنانی نباید بین ray tracing و screen space reflection توی پیست ها باشه، محیط ها طوری هستند احتمالا که نیازی به ray tracing ندارن، مگر اینکه فقط برای shadow استفاده بشه مثل metro exodus. در هر صورت از تصمیمشون دفاع نمیکنم ولی احتمال زیاد دلیلی براش دارن که مرتبط با کشش ps5 نباشه (مطمئنا وقتی بازی ratchet و Spider-Man که open world هستند میتونن این بازی هم میتونسته) .
اینم در نظر بگیر که موتورهای بازیسازی گرن و اسپایدر من یکی نیستن و کلا اسپایدرمن بازی سبکتریه تا گرن توریسمو..
گرن توریسمو هر ماشینش با هزاران تکه به هم چسبیده ساخته شده که حتی تو فورزا هم نیست
با اسپایدر مقایسش نکن اصلا
ری تریسینگ کلا مقوله پیچیده ای و برای پرازنده مث یه کابوس میمونه چون به صورت داینامیک و لحظه ای رندر میشه نه اینکه سازنده از قبل کاری کرده باشه ؛ بازی های ریسینگ چون سرعت گیمپلی بالایی دارند حجم ریترسینگی که باید انجام بدن چند برابره بازی های دیگه س و توان زیادی از سیستم میطلبه
حتما سخت افزار کم میاره دیگه عزیز..
اگه پی سی داشته باشی میفهمی ریتریسینگ چقدر روی فریم تاثیر منفی میذاره
شاید فورزا ۸ هم روی کنسول سریز ایکس ریتریسینگ رو نداشته باشه
ولی قطعا روی pc داره
با این حال گرن توریسمو ۷ کیفیتش معرکست و بابت نداشتن ری تریسینگ هم خیالی نیست..
من که زیاد برام مهم نیست
قبل اینکه بخواید ترول کنید باید بگم که FH5 هم نداره. اگه نورپردازی خوب باشه اصلا نبودش به چشم نمیاد؛ نورپردازی GT7 تا الان کم نظیر بوده.
هورایزن ۵ ری ترسینگ صدا رو داره…جدا از اون بازیای ریسینگ چون خوب از رفلکشن و نور پردازی استفاده میکنن نیازی به ری ترسینگ نورپردازی ندارن…
فرتزا هرایزن پنج قضیه اش فرق می کنه… به نظرت سی پی یو و کارت گرافیک چه زمانی بیشتر درگیر هستن؟؟؟ ز مانی که دارن تمام مکزیک رو لود می کنن؟؟؟ یا زمانی که یک پیست که سر و جمعش به ۲ کیلومتر نمی رسه رو لود می کنن؟؟
فرتزا هرایزن پنج پردازش بسیار سنگین تری نسبت به گرند توریسمو داره چون جهان بازه… اون ریتریسینگ نداشته باشه توجیه داره ولی گرند توریسمو هیچ توجیهی براش واقعا نیست… چون سی پی یوی ابرقدرت پلی استیشن فقط داره یک پیست رو لود می کنه… این با فرتزا هرایزن پنج فرق داره...
منطقی بود.
داداش ربطی به به قدرت سخت افزاری نداره کلا ریتریسینگ توی اینجور بازیها پیاده سازیش سخته ربطی به جهان باز بودن نداره چونکه در هر حال پردازشش لحظه ای و واسه بازیهای ریسینگ فکر کنم پیاده سازیش سخت باشه .
ضمنا سازندگان فورزا که یکی از بهترین استودیوهای مایکی هستش رو نبایستی با اینا مقایسه کرد.
در کل همیشه موتور بازی سازی تورن ۱۰ از موتور بازیسازی گرن بهتر بوده
از همون گرن ۵ به بعد مشخصه که فورزا همیشه کمتر به سخت افزار فشار میاورده تا گرن
البته پولیفونی دیجیتال هم تو این سالها خیلی کم کاری میکرد
امیدوارم با گرن توریسمو ۷ جبران کنن
چرا این یامائوچی همش داره ضد حال نثار ما میکنه ، نکنه میخوان اخراجش کنن داره شورش راه میندازه :)))
بخدا ماهایی که از بازی پیکسلی رسیدیم به این کیفیت از سرمونم زیاده همینشم ری تریسینگ چه کشکی برو دوغته بنوش
بله بهتره خدا رو هم شکر کنیم
قشنگ اعضای پولیفونی یه جلسه گذاشت پیش خودشون گفتن چیکار کنیم بازیمون با سر زمین بخوره و فاجعه تر از قبلی ها بشه بعد به این نتیجه هایی که الان میبینیم رسیدن ! 😑
شماهام دیگه شورش رو دراوردین
گرن ۷ از تریلرهاش معلومه توی گرافیک اصلا چیزی کم نگذاشته
ریتریسینگ مهم هست ولی تو این بازی زیاد به چشم نمیاد
چون کیفیتش واقعا عالیه
پلی استیشن در حال درو کردن مرزهای گیمینگ…
دیگه یه پیست خشک و خالی ری تریسینگ میخواد چیکار . ری تریسینگ بیشتر واسه نور چراغای رنگارنگ شهر تو شب جواب میده .
یعنی شما انعکاس نور رو فقط تو شب میبینید!؟
کل بازی توی پیست هایی میگذره که حتی بر اساس مقیاس های واقعی شون به چهار کیلومتر نمیرسه ( مثلا WeatherTech Raceway Laguna Seca که یه پیست معروفه ، سه کیلومتر و ششصد متره حدودا ) ، مدل سازی و حجم رندرینگ و سطح داینامیک بودن آب و هوایی یک هزارم هورایزن ۵ نیست ، بعد فقط توی گاراژ ری تریسنگ داره ؟ اصلا قابل درک نیست وقتی به نسبت قدرت کنسول حساب میکنی. مشخصا توی بهینه سازی گند زدن
توی یه بازی اپن ورلد مثل هورایزون ۵ بیشتر کمیت مهمه تا کیفیت
تو گرن یا فورزا موتوراسپورت کیفیت مهم تره
یعنی شما پیستهای گرن رو با عنوان فورزا هورایزون یکی میدونید؟
با اینکه فورزا هورایزون ورژن چهارم یکسال دورتر از فورزا ۷ اومد ولی فورزا هورایزون ۴ کیفیت بافتهاش و گرافیک ماشینها زیر فورزا ۷ قرار میگیره
فقط کافیه موقع انتخاب ماشین یا موقع رانندگی مدل سازی و بافت ماشینها رو دقت کنی
در کل بازی های پیستی با کیفیت ترن تا اپن ورلد..
مثال بازی project cars 1 و ۲ رو با سری نید فور اسپید مثلا rivals یا حتی heat مقایسه کن..
میبینی که پروجکت کارز بسیار با کیفیت تره
فورزا هورایزون تنها بازی ریسینگ اپن ورلدیه که واقعا از نظر کیفیت هم پا به پای ریسینگهای پیستی حرکت میکنه
اما بنظر من باهاشون فاصله داره و پشت سرشون قرار میگیره
درکل فورزا موتور اسپورت رو باید با گرن توریسمو مقایسه کنیم
نه هورایزون رو با گرن توریسمو
با اینکه خیلی مانور تبلیغاتی ابتدای نسل روی رهگیری پرتو نور gt7 دادن
ولی یه نکته ای رو بگم
اصلا نداشتن رهگیری پرتو نور به جهان باز بودن هوریزون ۵ ربطی نداره (یه سری از دوستان خیال میکنند کل نقشه هوریزون ۵ پردازش میشه در صورت اینکه اینطور نیست و یه محدوده ای مشخص پردازش میشه پس ربطی به پیست بودن جهان باز بودن نداره)
وگرنه واچ داگ ، اسپایدر من و… هم جهان باز هستند
دلیلش بخاطر سرعت پردازش هست
چون بازی مسابقه ای هست و سرعت زیادی هم دارند، rt خیلی برای سخت افزار سنگین میشه و مهمتر از همه این نوع بازی ها محیط بیشتر برای پردازش پرتو نور داره (مثلاً تو بازی هایی که rt دارند وقتی میبینند محیط سنگین شده شیشه ها رو مات میکنند و موارد مشابه)
پس طبیعتا نمیتونند همچین سیستمی رو تو بازیشون به صورت کامل پیاده کنند
نه عزیز اشتباه نکنید..
درسته تمام نقشه ی فورزا هورایزون یکجا پردازش نمیشه.. این یچیز مشخصه و هر بازی دیگه ای هم همینطوره
البته که تو هیچ بازی دیگه ای همه ی بازی بصورت یکجا پردازش نمیشه!
شما یه بازی قدیمی مثلا فورزا هورایزن ۲ رو هم که در نظر بگیری اگه میخواست تمام نقشه بصورت یکجا رندر بشه به جرات میتونم بگم کنسول که سهله حتی بهترین سیستمهای دسکتاپ های اند هم نمیتونستن از پسش بر بیان..
.
.
ولی در مورد یه بازی اپن ورلد با یه بازی پیستی و خطی” محدوده ای که تو یه بازی پیستی خطی داره رندر میشه با یه بازی اپن ورلد یکی نیست”..
چرا که تو بازی های اپن ورلد محوطه بصورت دایره ای شکل مثلا تا شعاع یک کیلومتر رندر میشه.. چون شما ممکنه تو یه بازی جهانباز به هر طرفی بچرخید ولی تو یه بازی خطی اینطور نیست..
تو یه بازی ریسینگ پیستی فقط محیط جلو و پشت سر شما رندر میشه و محیط طرف چپ و راست شما فقط با چند تا درخت و خونه و کوه و … پوشیده شده و چپ و راست شما عملا در حد یه بازی اپن ورلد فشار نمیاره به سخت افزار..
یه مثال دیگه میزنم بهتر بفهمی.. مثلا یه پیست مثل نوربورگرینگ رو در نظر بگیرید .. سازنده ها فقط آسفالت و محیط اطرافش رو ساختن.. یعنی وسط نقشه ی نوربورگرینگ که موقع رانندگی توی دید گیمر نیست کاملا خالیه و سازندگان
اونجاها رو نساختن .. سخت افزار کنسول یا کامپیوتر هم فقط پیست رو رندر میکنه نه وسط پیست نوربورگرینگ رو!
تقریبا به همین دلیل همیشه یه بازی اپن ورلد بیشتر به سخت افزارها فشار میاره تا یه بازی خطی
چقدر تو این پست ریپلای و ضجه زدی
نه میخواد مثل gt sport باشه.
لااقل با فورزا، فاصله شو زیاد کنید چونکه محو میشه.