پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟ - گیمفا
پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟ - گیمفا
پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟ - گیمفا
پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟ - گیمفا

پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟

مهدی ملکی
۱۴:۰۰ ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
تحلیل مراسم سونی و مقایسه با مایکروسافت

مراسم سونی افتضاح بود! این عبارتی است که این روزها پس از مراسمی که سونی در آن God of War: Ragnarok، Spider-Man 2 و دو جین بازی قابل توجه را برای پلی استیشن معرفی کرد، از این سو و آن سو، کم و بیش از طرفداران خود سونی شنیده می‌شود.

مراسم سونی بی‌نظیر بود، این مراسم تاریخی است، فراموشش نخواهم کرد، عاشق سونی هستم و نهایتاً مراسم مایکروسافت بهتر بود! این‌ها همه عبارت‌های هستند که برخی از کاربران هر بار در یک مقایسه بی‌برو و برگشت به کاربران دیگر ارائه می‌دهند تا مهر تاییدی را محکم بر گفته‌هایشان بکوبند. اما تکلیف چیست؟ آیا این‌ها حقیقتی است که ما باید همزمان بشنویم؟

احتمالاً خیر. مراسم سونی عده زیادی را راضی کرد؛ عده‌ای که شاید تعداد آن‌ها به اندازه طرفداران خشنود از مراسم E3 2021 مایکروسافت نبود اما به هر حال آن‌ها سخت منتظر رویداد بعدی سونی هستند. و باز هم عده‌ای دیگر که مراسم پیشین مایکروسافت آن قدر برایشان عالی بود که حتی تصور یک مراسم رضایت‌بخش دیگر برایشان تکه‌ای از خود بهشت است.

ما در اولین قسمت از پادکست گلیچ به همین اختلاف نظرهای شدیداً زیاد خواهیم پرداخت. کدام شرکت در رویداد اخیر خود بهتر عمل کرد؟ این همان قسمتی است که ما، مصطفی زاهدی و مهدی ملکی در گلیچ به شما پاسخ خواهیم داد. در واقع گلیچ به همین دلیل متولد شده است.

گلیچ این‌جاست تا به اتفاقات روز دنیای بازی‌های ویدیویی اندکی عمیق‌تر نگاه کند و همچنین موضوعاتی را که همیشه از نگاه کاربران این حوزه جذاب هستند، با صدایی متفاوت به گوش شما برساند. تمام قسمت‌های این پادکست به موضوعات مستقلی می‌پردازند و می‌توانید با خیال راحت از عدم اتصال آن‌ها به یکدیگر اطمینان حاصل کنید.

نیم‌نگاهی بر قسمتی از پادکست گلیچ

  • سونی با وجود این همه نمایش خیره کننده، نتونست در نمایش اخیر خودش برخلاف مایکروسافت، بعضی از کاربرارو راضی کنه؛ پس سونی ضعیف‌تر عمل کرده یا مایکروسافت داره قوی‌تر میشه؟

مصطفی: سونی دیگه با یک رقیب معمولی که بازی انحصاری نداره دست و پنجه نرم نمی‌کرد. مایکروسافت نسبت به خودش خیلی بهتر عمل کرد اما انتظارات کار دست سونی داد … احساس می‌کنم سونی کمتر به سمت بازی‌های کوچک‌تر و خاص‌تر حرکت می‌کنه و در آینده بازی‌های مایکروسافت متفاوت‌تر خواهد بود. البته این به معنای بودجه کم سونی و کاهش کیفیت بازی‌هاش نیست.

مهدی: به نظرم سونی بیشتر از این که حتی به رضایت کاربران از بازی‌های AAA اهمیت بده، به منتقد پسند بودن آثار خلاقانه‌اش اهمیت میده …

  • عملکردهای استودیوهای جدید این دو شرکت در رویدادها چطوره؟ بتسدای مایکروسافت یا استودیوهای جدید سونی؟

مهدی: اینسومنیاک تبدیل به یکی از بهترین خریدهای تاریخ سونی شده … از اون سمت عرضه یک بازی انحصاری کنسولی برای پلی استیشن ۵ از یکی از استودیوهایی که الان متعلق به مایکروسافته، سیاست جالب سونی در همکاری با استودیوهای شخص ثالث رو نشون میده.

مصطفی: اما تاثیر بتسدا چیه؟ همه بازی‌های این شرکت روی گیم‌پس عرضه شدن. این تاثیر کوتاه مدته و تاثیر بلند مدت رو باید جداگانه در ادامه بررسی کنیم … در کل به نظرم هیچ کدوم چندان از این خریدای جدید بهره نبردن.

شما در زیر می‌توانید افزون بر پخش آنلاین اولین قسمت پادکست گلیچ با موضوع تحلیل مراسم پلی استیشن سونی و مقایسه با مراسم مایکروسافت، آن را با لینک مستقیم دانلود کنید. در نهایت فراموش نکنید که نظر خودتون را با ما به اشتراک بگذارید. ما در بخش کامنت‌‌ها خواهیم بود تا تمام نظرات را پاسخ دهیم و پاسخ هم بشنویم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟ - گیمفا
پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟ - گیمفا
پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟ - گیمفا
پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟ - گیمفا
پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • s.a.m گفت:

    جیم رایان عامل نفوذی و در تلاش برای پایان ماموریت خویش یعنی نابودی پلی استیشن است . ژاپنی ها به خاطر چندرغاز سود بیشتر پلی استیشن را با دست خویش به نابودی کشاندند . آنها مهمترین شعار خود یعنی For The Players را زیر پا گذاشتند . آنها تاوان خواهند داد . برای خیانتی که کردند .
    با تشکر .

    • نگران نباش Nvidia اون لیست رو تکذیب کرد و گفت بازی های اون لیست صرفا بر اساس حدسیات خودشون بوده

      از حضور Bayonetta 3 هم میشه فهمید چقدر حدسیاتشون تخیلی بوده

      • ALI_BABA گفت:

        اگه فشاری نمیشی باید به حضورت برسونم در هر صورت ۳ Bayonetta روز عرضه با شبیه ساز yuzu قابل اجراست مثل no man heros 3 پس خیلی مهم نیست به صورت رسمی عرضه بشه یا نه

        • parsa.s71 گفت:

          قربون شکل ماهت برم بازیهای سوویچ که با شبیه ساز روی موبایل هم اجرا میشن بگذریم از اینکه روی ps4 های جیلیبریک شده هم اجرا میشن مهم پورت رسمی و دسترسی به قسمت انلاین و مولتی پلیر بازیهای نینتندو هست که باید فقط و فقط سوویچ بخری تا بتونی ازش استفاده کنی . اینقدرم سنگ پیسی رو به سینه نزن کسی ندونه فکر میکنه rtx3080 داری لپتاب من از ذغال سنگ تو قویتره برو یوتوب یه نگاه به وضع پرفورمنس داغون دثلوپ روی پیسی بنداز حتی روی rtx3080 هم مشکل داره فعلا با این شایعه های فیک اشک شوق بریز معلومه خیلی توی کف انحصاری های سونی هستی که اینجوری براشون له له و بال بال میزنی یه یا علی بگو شاید تا اخر نسل نه چند تا از ته مونده های نسل هشتی سونیو با رزولوشن ۷۲۰ و گرافیک low روی ۱۰۵۰ ت بازی کردی و به آرزوت رسیدی

          • ALI_BABA گفت:

            از شدت حق گویت رفتم که در افق محو بشم بازی های سوییچ رو PS4 و موبایل هم اجرا میشن آره راست میگی 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 بعدشم اره من ۱۰۵۰ ti دارم همینم برای منی که فقط بازی های میازاکی و سولز بورن رو بازی می‌کنم و یک تار گندیده دارک سولز و سکیرو و الدن رو به تمام انحصاری های سونی نمی‌دم از سرم زیاده البته این سلیقه منه بعدشم مگه من مثل تو از ددی پول میگیرم که برم ۵۵ میلیون پول بی زبون رو بدم ۳۰۸۰ ti یا ۲۵ میلیون بدم PS5 صبر میکنم به وقتش با قیمت واقعیش میخرم با شبیه ساز yuzu میزنن بر بدن اشغال ترین بازیش از شاخ ترین انحصاری سونی بیشتر فروخته

            • parsa.s71 گفت:

              پلتفرمی که همیشه باهاش بازیهای سونیو تجربه میکنی منظورم یوتوبه یه سرچ توش بکن ببین چطور بازیهای سوویچ روی موبایل های میانرده و بالارده و ps4 و ps4 pro های جیلیبریک شده مثل هلو با کیفیت عالی و فریم ریت عالی اجرا میشن تو که سولزفنی باید پلی استیشن فن باشی شاهکارترین بازی سولزلایک بلادبورن انحصاری پلی استیشنه گرافیکی ترین سولزلایک دیمون سولز انحصاری پلی استیشنه دو نسخه نیوه انحصاری پلی استیشن بودند که بعد از یک سال برای پیسی هم اومدن روی ایکس باکس هم که نیومدن پلتفرم مادر بازیهای سولزلایک پلی استیشنه نسل نه هم میازاکی قراره یه انحصاری خفن برای ps5 بزنه اگه از دیدت تمام بازیها آشغالند فقط بازیهای سولزلایک خوبند باید بهت بگم پلتفرتو اشتباه انتخاب کردی اصلا ژانر سولز روی پلتفرم پلی استیشن و به لطف سونی متولد شده الان فهمیدم دلیل سوزش و نفرتت از سونی چیه وگرنه پیسی فن هم نیستی تو فقط از سونی متنفری هر کس دیگه م بود که سولزفن ذغالی فن بود از سونی متنفر میشد

              • ALI_BABA گفت:

                بنده خدا بلاد بورن که بالای ۱۵ بار تمومش کردم تو فکر می‌کنی فقط یدونه PS4 تو دنیا ساختن اونم برای تو مسخره خودت کردی برادرم سونی فنه از PS1 تا PS4 همشو گرفته PS5 هم به وقتش میخره دیمون سولز ریمیک هم ۱۵ بار تموم میکنم تا چشم آدمای حسود دربیاید بعدشم برای تو بهترین سولزبورن بلاد هست مگر نه از نظر من سولز ۳ بهترینه که حتی از نظر فروش هم ۲/۵ برابر بلاد فروش داشته هر چند بلاد هم جز ۵ بازی برتر عمرم هست حیف این بازی که در دسترس ادمای حسودی مثل تو باشه در مورد ساخت انحصاری جدید میازاکی برای PS5 کافیه فقط اسم بلاد بورن رو تو همین گیمفا سرج کنی ببینی از ۵ سال پیش تا حالا چقدر شایعه بیرون اومده در مورد بلاد بورن ۲ و بازی جدید که همش کشک بود میازاکی مگه دیوونه هست بعد از فروش زیاد سولز ۳ و سکیرو بازم انحصاری بسازه اونم برای آدمای مثل تو و سونی که بعد از فروش پایین دیمون سولز بیرونش کردن و آی پی سولز رو فروختن به باندای نامکو بعدش که میازاکی سولز به عرش رسوند سونی هم انگار آدمای مفت خور گفت بیام دیمون سولز رو ریمیکش کنم زیر سایه میازاکی بفروشه ولی زرشک بعد از یکسال هنوز جرات نکرده میزان فروشش هم بگه در مورد شبیه ساز سوییچ هم باشه تو راست میگی برو ۳۰ میلیون بده گوشی که snapdragon 888 داشته باشه که اونم بتونی فقط بازهای اشغال دو بعدی سوییچ رو بزور بازی کنی یا برو ۱۵ میلیون بده PS4 pro بعدشم هکیش کن آنلاین رو از دست بده تا بتونی بازی های سوییچ رو بازی کنی اونم با همون گرافیک پایین سوییچ و ۳۰ فریم ولی اون کسی که میخواد پی سی ببنده مجبوره پردازنده هم بخره که بدون پردازنده نمیتونه سیستم ببنده بعد شبیه ساز هم کنارش اگه دوست داشت استفاده میکنه ولی تو برو ۱۵ تا بده PS4 هکیش کن فقط برای بازی های سوییچی که خودش الان ۹ تومنه 🤣🤣🤣🤣🤣

                • parsa.s71 گفت:

                  اینقدر کودکی که درکت از انحصاری اینه که سونی فنا حسودن عزیز من انحصاری باعث پیشرفت صنعت گیم بوده و هست سونیک و crash بخاطر رقابت با ماریو ساخته شدن اگه آیپی هایی مثل آنچارتد و لست از سمت ناتی داگ خلق شدن بخاطر عملکرد عالی مایکروسافته در نسل هفت بود همین ژانر مورد علاقه ت سولزلایک ، سونی بخاطر رقابت با الدر انحصاری xbox360 خلقش کرد امیدوارم بازیهای سونی برای پلتفرم ت بیاد تا اینقدر توی حسرتشون نمونی کسی حسود نیست ولی تو مفهوم انحصاریو اشتباه فهمیدی انحصاری برای پیشرفت صنعت گیم لازمه . درباره فروش بازیهای سولزلایک هم اطلاعاتت ناقصه نسخه های دارک سولز یک و دو چقدر فروش رفتند ؟ بلادبورن فروشش عالی بوده با وجود انحصاری بودن نگران فروش بلادبورن نباش گل پسر . شبیه ساز کنسول ضعیف سوویچ با پردازنده آرم و چهار گیگ رم هم با گوشی پنج تومنی پوکو با اسنپ ۸۶۰ با کیفیت عالی روی گوشیم نصبه روی لپاتبم هم نصبه پیسی هزار و یک مشکل داره همین نسخه نسل نهمی فیفا ۲۲ و nba22 براش نمیاد باید بشینی نسخه نسل هشتیشو بازی کنی از چیترهاش دیگه نگم البته تو کرکی بازی نمیدونی چیتر چیه بازیهای بهترین استودیوی مولتی پلتفرم ساز یعنی راکستار با تاخیر یه ساله و دو ساله براش میاد خیلی از بازیها با تاخیر براش میاد خیلی از بازیها با پورت افتضاح براش میاد پیسی پلتفرم ناقصیه که فقط ذغالی فنایی مثل تو فن سینه چاکش هستید بازیها همیشه برای کنسول ساخته میشن و بر اساس کنسول جلو میرن هوش مصنوعی و لول دیزاین و تخریب پذیریشون همیشه با cpu کنسول ها پیشرفت میکنه نسل نه هم خدارشکرو شصت فریم استاندارد شده خیلی از بازیهای شوتر هم مود صد و بیست دارن ری تریسینگ غالی دارن ساپرت دوال سنس دارند دردت چیه این همه نعمت یه ps5 بگیر لذت ببر حتما باید شرکت های دزد انویدیا و اینتل قطعات گرون قیمت بکنند تو پاچت تا از گیم لذت ببری ps5 بگیر ظرفیت دو بازیها رو روز عرضه بخر و بعد با پنجاه تومن ضرر بعد از اتمام بفروشش اگرم عادت به کرک داری اکانت هکی بزن اینقدرم فشار نخور

                • pegasus گفت:

                  این حد از نوب و جای خالی بودن بی ثابقه هس

        • اگر فشاری نمیشی بگذار بگم چقدر فشار خوردی که شبیه ساز رو با پورت رسمی مقایسه میکنی😂😂😂
          در کل اگر نینتندو. بخواد بازی پورت کنه شاید نسخه اول Super Mario bros روی nes رو براتون پورت کرد اونم ۶۰ دلار🤭

          • ALI_BABA گفت:

            بنظرم من هیچوقت در مورد شبیه ساز yuzu نرو تحقیق کن چون میترسم وقتی دیدی چقدر این شبیه ساز بهینه است در حدی که من با ۱۶۰۰x میتونم ۲K شصت فریم بگیرم از شدت حسادت از دست بری این Super Mario bros باید رو PS5 اول بزنه و ۷۰ دلار هم بده شما هم مطمئنم براش صف میکشین ما هم با همون شبیه سازامون راحت تریم که خدا بهتر می‌دونه اگه همین شبیه ساز yuzu رو PS5 در دسترس بود شما سونی فنا البته فن های حسودی مثل تو با ادعاتون لایه اوزون را پاره میکردین مثل همین قضیه بتسدا تا اون روز می‌گفتین بازیهاش آشغالن به جهنم رو ps نمیاد ولی وقتی متای دث لوپ بالا شد دارین خودتون رو میکشین از شدت ذوق خجالت بکش دوست حسود من

            • onepunkman گفت:

              منم ۱۶۰۰x دارم و چند روزه دارم persona 5 بازی میکنم خیلی راحت و بی عار به لطف پچ هاش ۶۰ فریم 😁 لست اف آس هم رو اورده بودم محیط های بسته ۳۰ فریم میگرفتم محیط های باز از ۵ تا تا الا اخر فریم متغیر بود 😂 میخوام بایونتا ۲ و گاد ۳ هم تست بگیرم ببینم چطوره. breath of wild رو هم رو cemu تونستم بالا بیارم عین ماه اجرا میشه 👌

      • ALI_BABA گفت:

        یادش بخیر یه زمانی هم کالکشن انچارتد و دیزگان تو آمازون لیست شد ولی سونی تکذیبش کرد واقعا یادش بخیر🤣🤣🤣🤣🤣

        • parsa.s71 گفت:

          آنچارتد کالکشن برای پیسی نیومد عقل کل

          • ALI_BABA گفت:

            دیزگان و انچارتد ۴ که اومد عقل کل اونم به وقتش میاد غصه نخور

            • parsa.s71 گفت:

              میخواست کالکشنو بده اول کالکشنو میداد بعد نسخه چهار مطمعن باش هیچوقت دیگه کالکشنو نمیده این نسخه چهاری هم که میده ریمسترد برای ps5 اول میاد بعد برای pc اگه اطلاعات داشته باشی میدونی که ریمسترد ها همیشه سیستم مورد نیاز خیلی بیشتری از نسخه اصلی میخوان پس فکر نکن سیستم مورد نیاز آنچارتد چهار نسل هشتیه برعکس سیستم مورد نیازش نسل نه ایی هست و روی ذغال تو جواب نمیده

              • PayaCast گفت:

                کسی که راجع به گیمینگ رو پی سی صحبت میکنه الان باید حداقل یه ۱۶۵۰ دیگه رو سیستمش داشته باشه و بقیه ش ترول بازیه. کسی هم که ۱۶۵۰ داشته باشه تقریبا همه چی رو با کیفیت مناسبی میتونه اجرا کنه.
                نظر سونی هم با تعصب شما عوض نمیشه، تصمیم گرفته بازیارو با فاصله زمانی بده بیرون برای pc. احتمالا هم ۹۰% شون رو، همین که شما وقتی بازی میاد بیرون دیگه نمیدونی این بازی قراره برای همیشه انحصاری بمونه یا ۲ سال دیگه روی pc بیاد یعنی مفهوم انحصاری تا حد زیادی از بین رفته و مثل مایکروسافت میتونی بگی انحصاری کنسولی. در ضمن من فکر میکردم نسخه های جدیدتر ارزش بیشتری دارن !! باورم نمیشه میگی آنچارتدای قدیمی پورت نشدن و ۴ و اسپین آف بعدیش پورت شدن و این نقطه ضعفه

                • parsa.s71 گفت:

                  کسی که آنچارتد یک و دو و سه بازی نکرده اصلا چی از نسخه چهارش میفهمه ؟ آنچارتد یه بازی سینمایی و داستان محوره وقتی نسخه های قبلشو بازی نکردی اصلا هیچ چیزی در مورد شخصیت پردازی های شخصیت های آنچارتد نمیفهمی تنها میتونی از گیم پلی بازی لذت ببری اتفاقا این ندادن نسخه کالکشن آنچارتد از سمت سونی نشون داد که هدف سونی فقط اینه چند تا آیپی های قدیمی اشو به پیسی بده که فن بیس آیپی هاشو بالا ببره وگرنه هیچ دلیلی برای ندادن نسخه کالکشن آنچارتد نداشت نسخه ریمستر کالکشن روی ps4 توسط بلوپوینت آماده و حاضر بود و فقط یه پورت ساده میخواست که یه میلیون روی استیم بفروشه بهترین شماره این نسخه شماره دوشه . سونی قصد داره با این کار فن بیس آیپی هاشو مثل کالاف و اساسین بالا ببره تا فروش نجومی مثل کالاف و اساسین داشته باشه و پیسی پلسرها بیان کنسولشو بخرن خیلی از پیسی پلیرا هم اصلا اخبار گیمینگ رو دنبال نمیکنند هیچ شناخت و آشنایی با آیپی های سونی ندارن فقط موقعی که بصورت عملی خودشون بازیش کنند میفهمن آیپی های سونی چقدر خفنه و برای ادامه این بازی ها میرن ps5 میخرن حتی اونایی که اخبارو دنبال میکنند و تریلر از یوتوب میبنند هم نمیتونند درک کاملی از بازیهای سونی داشته باشند بازی فیلم نیست که با واکترو دیدن بشه باهاش ارتباط برقرار کرد باید خودت بشینی بازی کنی تا بفهمی از اون بازی خوشت میاد یا نه . در مورد اون کارت گرافیک بدون ری تریسینگی که گفتی فقط بازیهای نسل هشتیو سونیو جواب میده نسل نه cpu های کنسول ها چهار برابر قویتر شدن پیسی نسل نهمی باید حتی cpu ش از cpu های کنسولهای نسل نهمی قویتر باشه قدرت خام گرافیکش هم باید از قدرت خام ps5 و سریز ایکس بالاتر باشه ۳۲ تا رم نیازه تا اخر نسل نه دووم بیاره ssd پرسرعت نیاز داره وگرنه باید با لگ و لود نشدن تکسچرها و استاتر سر و کله بزنه

              • ALI_BABA گفت:

                جمع کن برو کمتر چرت بگو من اگه میخواستم انچارتد بازی کنم رو همون PS4 بازی میکردم من بالاتر دارم میگم عشق سولز بورنم باز تو برای خودت چرت بگو آره اگه به تو باشه سونی هم مثل خودت کم عقل میبینی که نسخه اخرشو بده ولی سه نسخه اولشو نده فکر کردی محض رضای خدا رفته استودیو متخصص گرفته برای این کار کمتر جون خودت شعر بگو این انچارتد هم مبارک فناش بازی کنین عشق کنین که آدمای حسود بیشتر بسوزن در مورد سیستم ذغالی هم وقتی بورس ضررم رو برگردوند وقتی ۳۰۸۰ ti خریدم حتما عکسش رو برات می‌فرستم ببینی بیشتر بسوزی

                • parsa.s71 گفت:

                  سکته نکنی اینقدر حرص میخوری اتفاقا من وقتی حرص ذغالی فنایی مثل تورو میبینم لذت میبرم میفهمم که کار سونی درسته که شما رو تشنه نگه میداره بالاخره ۳۰۸۰ میخری یا ps5 تکلیف خودتو مشخص کن 😁😁

              • PayaCast گفت:

                تحلیلت انقدر ضعیفه که چیزی ندارم بگم. دیز گان رو برای چی داد پس ؟ قدیمی بود ؟ دث استرندینگ قدیمی بود ؟ اگه میخواست آیپی قدیمی بده بیان جدیداشو رو ps بازی کنن اصلا منطقی تر نبود آنچارتد کلکشن رو میداد ؟
                در ضمن هیچ نیازی نیست چنین کاری انجام بشه چون انحصاریای سونی انقدر شناخته شده هستن که سونی نیاز نداشته باشه بیاد یه نسخه بده بشناستشون به pc پلیرا و همه هم میدونن کسایی که pc player ن رو اینجور داستانا باعث نمیشه سوییچ کنن. سونی فروش بازی روی استیم رو میخواد و تو ام دیگه هرگز نمیدونی کدوم عنوان انحصاریه یا نه چون سونی صادقانه نمیگه برعکس مایکروسافت که مشخصه چی به چیه.

      • farshadx گفت:

        چرا حق میگی تکذیب که نکرد تایید هم کرده😂🤣😂🤣

  • djma گفت:

    هردو بازی هایی که بخوان گرافیک نسل بعد رو نشان بده در حال حاضر ندارن احتمالا ۲۰۲۴ طول بکشه ،اما در مورد بازی deathloop اگر کامل بازی برای خود مایکروسافت بود ریت ۶۰ تا ۷۵ می‌گرفت، متأسفانه منتقدها به بازی هایی که از طرف سونی پشتیبانی بشه راحت تر نمره ی بالا میدن

  • s.a.m گفت:

    “به نظرم سونی بیشتر از این که حتی به رضایت کاربران از بازی‌های AAA اهمیت بده، به منتقد پسند بودن آثار خلاقانه‌اش اهمیت میده …”
    دقیقا درست فرمودید . به قول یکی از کاربران گیمفا در چند پست قبل :
    #Fat_lives_matter
    #Black_lives_matter
    #متا_۹۸_تضمینی

    • jabak گفت:

      کمتر حق بگو آبروی ایکس باکس رو بیشتر نبر
      اگر بلک مهمه؟ چرا بازی کرک دون نمرش بالا نشد؟
      اگر فمنیست به قول تو مهمه؟ چرا بازی گیرز ۵ نمرش بالا نشد؟
      چرا اینقدر حق میگید؟
      upsara.com/images/x294387_.jpg

  • جف کیلی نظرسنجی داخل توییتر خودش گذاشت و درصد رضایت از کنفرانس سونی بالا تر از E3 مایکروسافت بود و نیازی به بحث نیست

    با تشکر و درود از آقای ملکی

  • Yato گفت:

    ایول ، حتما کنار پادکست بازی کست گوش میدن ، امیدوارم هر چه جلو تر میرید بهتر بشید ، البته جالب میشه مثل بازی کست به صورت فیلم هم قرار می‌دادید

  • این مدت اخیرا من شخصا کمتر سراغ فیلم ها یا بازی های سوپر هیرویی رفتم حوصله ای هم واقعا برای بازی کردن یا دیدن فیلم هاشون ندارم
    اینسومنیاکی که برای من resistance بسازه یا حتی رچت جذاب تر از اینسومنیاک ولوورین ساز هست ولی به هر جهت سود در بازار الان متعلق به همین کارکتر های ابر قهرمان هست و کاریش هم نمیشه کرد
    ما به همون گاد بچسبیم
    تریلر گاد کارگردانی و تدوین بهتری میخواست به نظر من اگر سلاح جدیدی هم نمایش میدادن باز بهتر بود ولی با همین وجود دیدن نبرد های حماسی با ثور – فریا -فنریر یا اودین و اون داستان خاصی که سانتا درباره راگناروک قصد روایت داره چندین برابر ارزشش بیشتر از بازی های صرفا سوپر هیرو و تینیجر پسند هست

  • مراسم مایکروسافت هم عالی بود. سونی هم همینطور ولی بنظرم سونی موفق تر عمل کرد بخاطر اینکه بیشتر نمایش هاش گیمپلی داشتن.

  • mahdy گفت:

    متاسفانه خیلی پادکست طرفدارانه ای بود در کل در اینجور پادکست ها بهتره به نظر تمام گیمر ها توجه بشه
    در کل تبلیغ خوبی برای مایکروسافت بود با تشکر

  • نظر من همچنان همون قبلی بوده و هست … هر دو شرکت طوری عمل کردن که رضایت ممبرهای خودشون رو کسب کنن ….

    در اصل دو مراسم برای فن های دو شرکت قابل قبول بود ، با درصدهای متفاوت …

    مقایسه بر اساس رضایت کار اشتباهیه … بر اساس نوع بازی ها کار اشتباهیه …. فقط بر اساس نوع نمایش منطقیه …. اینکه بگیم دو شرکت چند تا انحصاری رو کردن ، چند تا بازی برای سال پیش رو دارن و تمام ….

    در ضمن این گلیچ رو نمیشه تصویری برین ، اینجوری کلاس کار خیلی بالاتر میشه ها

  • Black Knight گفت:

    ممنون از پادسکت
    به نظرم این نسل چه از سونی و چه از مایکروسافت انحصاری های خیلی بیشتری نسبت به نسل های قبلی که تولید میکردن میبینیم
    بخصوص که الان رقابت به بیشترین حد خودش رسیده و هر دو دارن بیشترین تلاش خودشون رو میکنن تا عقب نیافتن
    به نظر من هم رویداد مایکروسافت به صورت کلی بهتر بود رویداد سونی اصلی ترین دلیل ضعفش این بود که اومد بازی های انحصاری رو پایان مراسم نشون داد و ۲ سوم ابتدایی مراسم رسما بازی مولتی پلتفرم بود که مارکتینگش دست سونیه یا هم انحصاری زمانی و ترد پارتیه ولی خب از اونطرف هم تو ۱ سوم پایان حسابی جبران کرد با نمایش گاد و اسپایدی و بخصوص ولورین و گرن توریزمو
    امیدوارم این نسل هم شاهد یه نسل عالی مثل نسل ۷ باشیم و همگی هر دو کنسول رو بگیریم

  • من که کاملا از مراسم راضی بودم. همین الان هم کلی بازی معرفی شده داره که منتشر نشدن. بازیای زیادی هم برای ps5 منتشر شده.
    .
    بازیهای منتشر شده:
    Demon’s Souls (92)
    Final Fantasy VII Remake Intergrade (89)
    Ratchet & Clank: Rift Apart (88)
    Ghost of Tsushima Director’s Cut (88)
    The Nioh Collection (88)
    Deathloop (88)
    Guilty Gear -Strive- (87)
    Returnal (85)
    Marvel’s Spider-Man Miles Morales (85)
    Astro’s Playroom (83)
    F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch (81)
    Sackboy A Big Adventure (79)
    The Pathless (77)
    Bugsnax (75)
    Destruction AllStars (62)
    Godfall (61)
    .
    بازیهای معرفی شده:
    Kena: Bridge of Spirits
    Death Stranding Director’s Cut
    Solar Ash
    Horizon Frobidden West
    Sifu
    Gran Turismo 7
    Forspoken
    Uncharted Legacy of Thieves Collection
    Ghostwire Tokyo
    Stray
    God of War Ragnarok
    Tchia
    Marvel’s Spider-Man 2
    Marvel’s Wolverine
    Star Wars KOTOR Remake
    Final Fantasy XVI
    .
    سونی تو نسل نهم عملکرد فوق العاده ای داشته. در ضمن باید چند تا بازی نگه می داشتن برا رویداد های بعدی. نمیشه که هرچی دارن تو یک رویداد نشون بدن.

  • بسیار عالی
    لذت بردیم
    هایپ زیاد و بالا یک مقدار به مراسم سونی آسیب زد
    انتظارات خیلی بالا بود

  • در هر صورت جدا از کیفیت مراسم دو شرکت، رویداد سونی این حس رو منتقل می‌کنه که ۱- سعی دارن یه سری نمایش‌ها رو نگه دارن و از رونمایی یه سری آثار جلوگیری کنن ۲- یه سری بازی‌ها صرفاََ حُکم بازاریابی برای بازه پاییز رو داشتن در کنار این که سونی به واسطه همکاری با یک سری از ناشرها، وظیفه‌ی میزبانی از یک سری بازی‌ها رو داشت. ۸ روز قبل از مراسم جایی گفتم این مراسم چیزی نیست که خیلیا انتظار دارن و اختصاص به بازاریابی بازی‌های پاییز و قراردادهای اختصاصی با ناشرهایی مثل راکستار رو داره. برای همینه درست قبل از پاییز برگزار شده. به نظر من کیفیت پایین تر مراسم نسبت به انتظارات و مراسم های همیشگی سونی در این مسیر برنامه‌ریزی شده که طرفداران مثل سالی که گذشت، مدت طولانی منتظر مراسم بعدی نباشند. به نظرم رویداد بعدی پلی استیشن نزدیک تر از چیزیه که خیلی ها فکر میکنن. Future of Gaming و شوکیس پس از اون رویدادهای پرباری بودن، اما بهای اون رویداد صبر یک ساله‌اس. در هر صورت شرکت‌ها نمی‌تونن در سال ۲ رویداد ۱ ساعته پر از سورپرایز داشته باشن. اکثر سورپرایزهای مراسم سونی به لطف یک استودیو رخ داد.
    پادکست خوبی بود خسته نباشید.

    • ممنون جناب کریمی
      تشکر از حضور و نظر ارزشمندتون

    • MahyarMsm گفت:

      کاملا باهاتون موافقم اقای کریمی👍👍👍
      به نظرم انتظارمون رو زیادی بردیم بالا و این شایعات و لیک ها هم بی تاثیر نبودن.
      سونی هنوز چندتا از مهره های اصلیشو رو نکرده
      مردم همین الانش دارن کنسولش رو خریداری میکنن
      اکس باکس به خاطر فشاری که از نسل پیش روش بود مجبور شد که از چندتا عناوین مهم اینده اش زود رونمایی کنه ولی سونی چنین مشکلی رو نداره و هر وقت بخواد میتونه بقیه غول هاشو رو کنه.
      سونی به وقتش یه ایونت برگزار میکنه و از بازی های دیگه اش رونمایی میکنه. باید تا چندین وقت دیگه منتظر یه psx باشیم به نظرم (حالا یه سال دیگه هرچقدر)
      .
      .
      جناب اقای ملکی پادکست خیلی خوب بود
      هم از شما و هم از اقای زاهدی ممنونم
      اگه به صورت ویدیو باشه و بشه ما گل روی شمارو ببینیم عالی میشه

  • بسیار ممنون از پست و پادکست خوبتون و همچینین این جمله طلایی که توی پست نوشتین که :«عده‌ای دیگر که مراسم پیشین مایکروسافت آن قدر برایشان عالی بود که حتی تصور یک مراسم رضایت‌بخش دیگر برایشان تکه‌ای از خود بهشت است.» بنظرم جمله کاملا درستیه که طرفدار هایی که مراسم e3 رو دیدن توقعشون بالاست و دیدیم که انتظار داشتن برای گیمز کام هم با اینکه مایکروسافت از قبل گفته بود منتظر سوپرایز نباشید، مایکروسافت یک نمایش خفن داشته باشه و حالا اگر بگیم که مراسم های آینده هم مثل گیمزکام خواهد بود اما e3 سال آینده همه توقع مراسمی رو دارن که از مراسم امسال اگر بهتر نباشه در حد همون باشه مثل سونی که همه ازش همین انتظار رو داشتن ولی خب آنچنان انتظارشون بر آورده نشد، شاید یکسری از طرفدار ها نظر دیگه ای داشته باشن اما وقتی کلی نگاه می کنیم تعدادی هم بودن که ناراضی بودن چیزی که بعد e3 مایکروسافت همه رضایت داشتن و خیلی ها هم منتظر جواب سونی به این مراسم بودن که همین بیان کننده سطح مراسمه. حالا از بحث دور شدم، آیا مایکروسافت می تونه سال آینده بزنه رو دست خودش؟ بنظر من آره می تونه، با توجه به بازی هایی که قبلا معرفی کرده که محتوای جدیدی ازشون ندیدیم یا تعداد زیادی بازی که توی e3 برای ۲۰۲۲ معرفی شدن اینها همشون می تونن یک مراسم بهتر از امسال رو تشکیل بدن که قطعا خالی از سوپرایز هم نخواهد بود و مثلا معرفی یک استودیو جدید برای ایکس باکس یا بازی جدید می تونه این مراسم رو هیجان انگیز تر هم بکنه.

  • عکس پست چقدر خفنه دو اسطوره پیش هم

    بگم که مراسم مایکرو خیلی بهتر از واسه سونی بود هم فرست پارتی های بیشتری حضور داشتن اما ۲۶تا از بازی های گیمپلی داشتن و۲۷تاش روز عرضه رو گیمپس میان

    ده دقیقه اخر مراسم سونی خوب بود هرچند ولورین cg بود و نمایشgtهم راضی کننده نبود فقط گاد خوب بود اسپایدرمن هم یکم هایپ کرد

    اما واسه مایکرو هم فورزا هم هیلو هم استارفیلد،بتلفیلد،ردفال، و…نمایش عالی داشتن.

  • ShinjiMikami گفت:

    بنده یه پیسی گیمرم و نه طرفدار سونیم نه طرفدار مایکرو.
    بنظر من مایکرو از سونی جلو تر زده البته با توجه به این نمایشاشون. دلیل چیه؟
    دلیل اینه که سونی چسبیده فقط و فقط به گاد و لست و بازیای مشهورش و من شاهد بازی جدیدی از طرف سونی یا اینکه ادامه ی آیپی های قدیی سونی نیستم. سونی ۵ تا بازی معرفی کرد ( البته ۳ تاش جدید بودن)که دوتاشون واسه پیسی هم میان. من انتظار داشتم ۷ ۸ تا بازی معرفی بشه و همچنین انتظار نداشتم فوراسپوکن یکی از بازیا باشه چون از قبل به حد کافی از تریلر و گیم پلیاش نشون داده بودن و میتونستن این بازی رو جدا از این مراسم نشون بدن. بازی پروجکت هم که از قبل نشون داده شده بود و جدید نبود. در اخر از بازی های اینده سونی انچارتد و لست بعدی رو هم میتونیم حساب کنیم ولی با این حال میشه ۷ آیپی تا اینجا.
    اما در نقطه ی مقابل مایکرو بازیای خیلی زیادی رو داره میسازه از جمله استارفیلد و فیبل و الدر و هلبلید ۲ و ایندیانا جونز و هیلو و فورزا و ردفال و کانترابند و استالکر ۲ و Awoved و … همچنین در کنار این همه ولفانشتاین و دوم و ایول ویثین و دیشانورد و کلی بازی دیگه دست مایکرو افتاده و این شوخی بردار نیست.
    کاملا معلومه که مایکرو عناوین خیلی زیادی در مقابل سونی داره و اگر سونی چهار عنوان قوی گاد و لست و انچارتد و هرایزن رو داشته باشه در نقطه مقابلش مایکرو استارفیلد و الدر و فیبل و فورزا رو داره، البته مثلا همینجا مایکرو بازی های بزرگی مثل هیلو و استالکر ۲ و Awoved رو هم داره که نگفتمشون. سونی باید بازی هاشو زیاد تر کنه و تا اخر ۲۰۲۱، دو سه تا بازی هم معرفی بکنه.
    من به هیچ عنوان گاد و استارفیلد و دیگر عناوین سونی و مایکرو رو باهم مقایسه نمیکنم چون سبکشون فرق داره ولی باید بگم اگر استارفیلد و گاد بیفتن به یک سال، این یعنی ترکیدن اون سال و رقابت سنگین بین مایکرو و سونی. پس فکر میکنم سونی گاد رو بندازه ۲۰۲۳ تا گوتی ببره.😅 اگر بیفتن به سال و استارفیلد بتونه در مقابل گاد پیروز بشه در این صورت زنگ خطر برای سونی زده میشه.
    عکس پست طرف ایکس باکس رو باید استارفیلد رو میزدید چون با گاد احتمالا در یک سال عرضه میشن.

    • Starfield و God of War: Ragnarok میوفتن تو یه سال و اون سال Elden Ring برنده میشه. :دی احتمال تاخیر Starfield با توجه به بلندپروازانه و عظیم بودنش خیلی زیاده و در بازه‌ای قرار داره که احتمال عدم ورودش به لیست بهترین های سال ۲۰۲۲ وجود داره و ممکنه بره برای ۲۰۲۳. در هر صورت ما چیزی در مورد Starfield نمیدونیم اما اگر فرض رو بر این بگیریم که تاد هاوارد بتونه به اهداف بلند پروازانه خودش برسه و همچنین اگر بتونه به جز عاشقان اکتشاف در فضا، کسایی که به طور کلی عاشق بازی کردن هستن رو ارضاء کنه، در نتیجه به نظرم به ترتیب شانس بازی های زیر برای GOTY شدن بیشتره:
      ۱- Starfield
      ۲- Elden Ring
      ۳- God of War Ragnarok
      بازم تاکید میکنم در صورتی که Starfield بیش از حد سمت اکتشاف نره، بیش از حد برای یک سری از گیمرها که عاشق سفینه و فضا و … نیستن حوصله سر بر نباشه و بتونه یک بازی خاص هیجان انگیز رو ارائه بده، به نظرم از دو بازی دیگر تازه‌تر هستش و این عامل اصولاََ برای داوران مراسم مهم‌تره. Starfield در موقیعت عجیبی قرار داره و در سبک و فضایی قرار میگیره که نمیشه پیشبینی که بر چه سمتی قراره بره گیمپلی و تاکیدش بر روی چه المانی هست.
      اگر حاصل کار هاوارد مثل کوجیما با Mixed Opinion مواجه بشه و نظرات متفاوت باشه در قبال بازی ( یا بره برای سال ۲۰۲۳) در نتیجه به نظرم Elden Ring در مقایسه با God of War Ragnarok (با توجه به چیزی که تا الآن دیدیم) بازی تازه‌تری به نظر می‌رسه و از طرفی چون به صورت هوشمندانه بیشتر پذیرای بازی‌بازهای غیر هاردکور هستش، به نظرم میتونه شانس بیشتری برای بهترین سال شدن داشته باشه. بازم میگم صرفا بر اساس چیزایی که دیدم قضاوت می‌کنم. البته در صورتی که الدن رینگ در ساختار شکست بخوره یا شامل مشکلات جدید از جمله باگ کند شدن روند گیمپلی یا از هم گسیختگی گیمپلی بشه، اون وقت با وجود تازه بودن اثر، شانس GOW برای بهترین شدن بالاتر میره چون بعید میدونم سانتا مانیکا بازی با مشکل ساختاری رلیز کنه.
      این موضوع هم بگم این که GOW Ragnarok تحول یا تکامل شگرفی نداره چیز بدی نیست به ترکیب برنده دست نمیزنن، منتهی منتقدین با تحول‌های اساسی مثبت بیشتر ارتباط میگیرن و تاثیرگذاری برای اونا اهمیت داره. این که رگناروک تحول آنچنانی نداره به هیچ عنوان یه ایراد نیست و اگر سال ۲۰۲۱ عرضه میشد مطمئناََ میتونست بهترین سال بشه، اما از شانس بدی که داره احتمالا در سال ۲۰۲۲ در مقابل بازی‌هایی قرار میگیره که قصد دارن در ژانر خودشون تحول ایجاد کنن و سازندگانشون بعد از سال‌ها بر می‌گردن. اگر نسخه ۲۰۱۸ در کنار این بازی‌ها رلیز میشد مطمئناََ شانس‌‌ مساوی یا حتی بیشتری داشت اما شک دارم این منتقدین سختگیر نسبت به بازی Ragnarok نگاهی مشابه با نسخه ۲۰۱۸ داشته باشن.

      • ShinjiMikami گفت:

        بله الدن رینگ هم هست و در این رقابت سرسخت حضور داره و حتی ممکن هست نه گاد و نه استارفیلد بلکه الدن رینگ برنده ی بازی باشه. در این صورت یه بازی مولتی برنده ی میدان شده. من به دلیل اینکه الدن مولتیه ازش حرفی نزدم.
        در مورد استارفیلد، فکر نمیکنم تاد هاوارد این ۲۵ سال زحمت رو به باد بده و نتونه موفق بشه. استارفیلد همانطور که گفتید در ذهن نمی گنجه چون اصلا غیر قابل پیش بینی و کاملا یه بازی جدیدیه. اصلا نمیدونیم قراره چطور در فضا یه بازی rpg داشته باشیم!! و این فقط از دست تاد هاوارد ساخته هست که اولین و برترین شاهکار rpg در فضا رو بسازه تا بازی های آینده از استارفیلد الگو بگیرند. استارفیلد واقعا بازی خیلی جدید و تازه و عظیمی هستش. بازی گاد و الدن قابل پیش بینی هستند و میشه گفت اخر بازی تقریبا چه اتفاقاتی خواهد افتاد بخصوص گاد ولی استارفیلد حتی خود خودشم معلوم نیست که قراره چی باشه.😅
        برای من اسکایرم بعد ایول ۴ و dmc 3 سومین بازی برتر عمرمه و به تاد هاوارد امیدوارم.
        با تشکر

      • MahyarMsm گفت:

        متاسفم ولی باید بگم الدن رینگ فدای یه تار موی پشم سلطان D:
        ولی خب اگه بخوایم منطقی نگاه کنیم همینطوره
        الدن رینگ یه جورایی قراره توی سولزبورن حسابی بترکونه استارفیلد هم توی rpg ولی خب گاد اف وار با اینکه قراره نسبت به نسخه قبلی پیشرفت هایی داشته باشه ولی این نسخه یه ادامه شاهکار دیگه اس و قرار نیست تغییر بزرگی مثل نسخه ۲۰۱۸ انجام بدن. اما به قول خودتون این اصلا مشکلی نداره
        اما من فکر میکنم دومین شانس برای گاد باشه البته که هنوز چیزی ندیدیم از هیچکدومشون فقط باید صبر کرد و دید در اینده چی میشه

  • Adler گفت:

    به نظرم مراسم مایکروسافت هم خوب بود سونی هم خوب بود ولی به نظرم هایپ سونی خیلی بیشتر بود
    نمی‌دونم چرا شاید چون طرفدار پلی استیشنم این حس رو دارم

  • PayaCast گفت:

    انقدر همه ی نظرا بچه بازی و فن بویی ه که آدم نمیدونه چی بگه. من این دوتا مراسم رو در حد هم دیدم و قابل قبول بودن

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    بزرگترین غافلگیری که برا من میتونست باشه حضور متال گیر بود که جاش با ولورین عوض شد همچنین بسیار دلم میخواست سونی با همکاری یک شرکت محبوب و بزرگ یه بازیه فوق العاده رو کنه مثلا همکاری با سیدی پروجکت رد اما اتفاق شگفت انگیز دیگری افتاد و اون ریمیک استار وارز یکی از بهترین نقش افرینی های تاریخ که منو بسیار هایپ کرده برای اینده و همونطور که قبلا گفتم سونی هرگز ژانر نقش افرینی رو فراموش نمیکنه و حتی بهتریناش رو برای هواداراش تدارک میبینه ، شخصا از مراسم خیلی راضی بودم منتها وسط مراسم زیاد جالب نبود اما شروع مراسم همچنین اخراش و بعد از صحبت های هرمن هالست رنگ و بوی مراسم بسیار عالی بود و در انتها تریلر شگفت انگیز گاد اف وار بود ، قدرت بالای این بازی بد جور رو من تاثیر گذاشت شاید خیلی ها اونطور که میخواستن حیرت زده نشدن ولی این تریلر در کنار تریلر هورایزون در رویداد گذشته و همچنین جادوی تریلر الدن رینگ از نظر من بهترین تریلر های یکسال گذشته بودن ، رویداد پلی استیشن اینده گیمینگ من رو برای ۲ سال اینده بسیار شگفت انگیز کرده و همچنین اثار ترد پارتی و مولتی پلتفرم در کنار کنسول فوق العاده پلی استیشن ۵ ترکیبی رقم زده که تو این سالهای طولانی گیمر بودنم کمتر تجربه کردم از نظر من پلی استیشن در نسل ۹ و رویداد گذشتش شایسته انتقاد که نیست هیچ بسیار شایسه تقدیره ، دمشون گرم ❤ در خصوص اومدن بازیهاش رو pc تو پست لیک شدن بازی های سرویس جی فورس نظرم رو گفتم خلاصه بگم من گیمرم و فقط میخوام بازی کنم برام فقط کیفیت مهمه و زمان بازی کردن مهمه و لا غیر ، در مورد نمایش مایکروسافت چون سلیقه شخصی مطرح میشه باید بگم حقیقتا اصلا خوشم نیومد اولا زمان بیشتری داشت نسبت به رویداد پلی استیشن خب مسلم هست تعداد بازی ها بیشتر میشه که این اصلا نقطه اتکا نیست همونطور که ۱ کیلو اناناس هم قیمت یک گرم طلا نیست ، تعداد اصلا مهم نیست برای من من فقط به کیفیت اهمیت میدم و تو رویداد مایکروسافت نمایش فورزا برام عالی بود و همچنین نمایش حیرت اور استاکر
    .
    .
    پادکس جالب بود خسته نباشین من با تمام حرفاتون موافق نبودم که سعی کردم اون قسمت های کوچکی رو که موافق نبودم تو کامنتم بروز بدم ، در مجموع دمتون گرم که با بحث های منطقی نظرتون رو میگین و پرچم ویدیو گیم رو بالا نگه میدارین 🌷 بعد از رویداد پلی استیشن ، گلیچ سوپرایز بعدی بود 👏🎮💪

  • sam snake 47 گفت:

    پادکست خوبی بود و کلا حرکت خوبی بود. تا باشه این چیزا بیشتر بشه تو گیمفا.
    ولی با کمال احترام خیلی از حرفاتون قبول نداشتم.
    نمایش سونی اصلا ضعیف نبود خیلی هم عالی بود اتفاقا با ارفاق ۱۰ با انتقاد ۹ میگیره.
    سونی هنوزم دست بالاتری از بازی داره بر عکس صحبت شما. چون بازیهایی که تاریخ عرضه دارن بیشترن ولی مایکرو همه سی جی آی بدون تاریخ. مث آوود، فیبل، الدر.
    اینکه گفتید نباید انچارتد واسه پیسی میومد. چون انحصلر شکسته میشه. الان اگر بازی بیاد یا نیاد چه فرقی واسع دارنده کنسول پلی فور میکنه؟! بازی بعد ۶ سال تازه میخاد از انحصار دربیاد چه ضرری به من سونی فن میخوره؟
    من سونی فن توقعم از سونی همیشع بازی با کیفیته. سونی هم میگه اوکی پول میخاد. باید بعد چند سال بازی رو جای دیگه هم عرضه کنم تا سود کنم. من سونی فن هم میگم منطقیه! اگر سونی فن منعصب هم باشی باید از این حرکت خوشت بیاد. چون سونی میتونه بازیهای سنگین تر بسازه. از طرفی واسه پیسی میاد. یه پلتفرم بی طرف. واسه اکس باکس که نیومده.
    به حرف شما وقتی درسته که بازی روز عرضه واسه پیسی بیاد. اون موقع دیگه انحصار معنی نداره و به خریدار پلی بی احترامی شده. بنظرم اگر هر انحصاری سونی بالای دوسال برای پیسی پورت بشه مشکلی نیس. بالای دوسال. چون تو این مدت دیگه بازی فروشش زو کرده تخفیف خورده از تب و تاب افتاده. دیگه هرچی بوده تموم شده. خب چه اشکالی داره داسه یه عده بیشتر عرضه بشه تا اونام تجربه کنن و سونی هم این وسط یه نونی بخوره. حالا هر پیسی گیمر محترمی که نمیتونه صبر کنه چند سال واسه اون بازی، میتونه مث ما بیاد پلی بخره که صبر نکنه.

  • AlirezaLO گفت:

    من یه الدر اسکرولز رو به هزارتا گاد اوار و اسپایدرمن و انچارتد و هورایزن ترجیح میدم.

  • درود به مصطفی و مهدی عزیز
    دقیقا مهدی جان باهات موافقم علاوه براینکه خود ایونت در سطح هایپ ایجاد شده نبود به نظرم برگزاری ، خصوصا چینش تریلر‌ها (جایگاهشون در ویدیو) میتونست بهتر باشه مثلا گاد اول مراسم ، میانه ویدیو فوراسپوکن-اسپایدر۲-پراجکت‌او-ریمیک استاو وار و در اخر ولورین اینجوری خود ایونت هم درخشان‌تر میبود.چینش طوری بود که ولورین رو من بعد مراسم که اونو مرور میکردم بیشتر به ارزشش پی بردم و خوشحال شدم.امیدوارم این شایعه اخیر در مورد سونی صحیح باشه.
    .
    راجع به پادکست
    اول خسته‌نباشین دوم اینکه امیدوارم اینبار پادکست ادامه‌دار باشه.نکته‌ای که در مورد محتوای پادکست میخوام بهش اشاره کنم اینه که به نظرم خوب میشد اگه بیشتر نظراتتون رو در مورد خود بازیا رو هم میگفتین اینکه مثلا از کجای تریلرِ فلان بازی بیشتر لذت بردین و جذبتون کرده و …(در کل یه تحلیل یا جمعبندی مختصر و مفید از خود نمایش‌هایی که درخور بودن)
    نکته دیگه ، در مورد سیاست سونی در قبال پیسی که تو پادکست بهش اشاره کردی ؛ اگه بیشتر بهش پرداخته میشد و بیشتر موشکافی میشد که سیاست پشتش چی میتونه باشه حتی در حد گمانه زنی هم به نظرم میتونست جذاب باشه.
    بودنِ نفر سومی هم در پادکست ، میتونه خیلی باعث جذابیت بشه ، مثلا عزیزانی که به هر دلیلی نسبت به یک پلتفرم گرایش بیشتری دارن بیان و با توجه به موضوع درپادکست شرکت کنن(اگه اکس‌باکس فن هستن در سوژه‌ای در مورد اکس‌باکس بود وارد گود بشن و همینطور سونی‌فن و …)
    البته در آینده کیفیت محتوایی پادکست بدون شک به واسطه کمال‌گرا بودن انسان و مرور کارای گذشته برای بهتر شدن در آینده ، ارتقا پیدا میکنه.
    زنده‌باد🌷❤.

پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟ - گیمفا
پادکست گلیچ ۱: آیا مراسم سونی به اندازه مایکروسافت راضی کننده بود؟ - گیمفا