نقد و بررسی بازی Sturmfront: The Mutant War- گیمفا
نقد و بررسی بازی Sturmfront: The Mutant War- گیمفا
نقد و بررسی بازی Sturmfront: The Mutant War- گیمفا
نقد و بررسی بازی Sturmfront: The Mutant War- گیمفا

نقد و بررسی بازی SturmFront: The Mutant War؛ بازگشتی نوستالژیک به سبک آرکید

مهدی رضایی
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - 18:30
نقد و بررسی بازی Sturmfront: The Mutant War- گیمفا

اگر از سال‌های دور، اهل ویدئوگیم و بازی‌های کامپیوتری باشید، حتما با سبک Arcade Shooter یا Top Down Shooter آشنایی دارید. در این سبک از بازی‌ها، دوربین بازی به صورت ایزومتریک و از بالا به پایین است و پروتاگونیست بازی در این زاویه به قلع و قمع دشمنان خود می‌پردازد و عناوین این سبک معمولا حالت نوستالژیکی دارند. امروز و در گیمفا می‌خواهیم به نقد و بررسی یکی از این نوع بازی‌ها بپردازیم؛ عنوانی با نام Sturmfront: The Mutant War.

بازی Stutmfront: The Mutant War یکی از بازی‌های کم‌تر شناخته‌شده‌ی این روزهای استیم است که اگر منصف باشیم، کم‌تر از حقش دیده شده است. سازنده بازی، Andrade Game یک تیم کوچک بازی‌سازی است که قبل از این بازی، فقط چند عنوان کوچک در سبک استراتژی و Arcade منتشر کرده و Sturmfront: The Mutant War را می‌توان اولین بازی جدی آن‌ها دانست.

از داستان بازی شروع می‌کنیم که بسیار ساده و سرراست است؛ البته از این سبک انتظار دیگری هم نمی‌توان داشت. داستان بازی شما را در نقش Siegfried Van Hammerstein قرار می‌دهد. در سال ۱۹۸۴، موجودات فضایی و جهش یافته‌ها، به زمین حمله کرده و همه جا را تصرف کرده‌اند؛ حال این وظیفه شماست که وجود آن‌ها را از سیاره خود پاک کنید. همان‌طور که گفته شد، داستان بازی نکته خاصی ندارد و تمام بار بازی بر دوش گیم‌پلی است.

نقد و بررسی بازی Sturmfront: The Mutant War- گیمفا

بازی Stutmfront: The Mutant War یکی از بازی‌های کم‌تر شناخته‌شده این روزهای استیم است که اگر منصف باشیم، کم‌تر از حقش دیده شده است.

سلاح اصلی شما در بازی Flamethrower یا آتش‌زا نام دارد. هرچند تنوع اسلحه در بازی بسیار بالاست و می‌توانید از سلاح‌های متنوع دیگری مانند شاتگان، Spreadshot (که تیرهایش پخش می‌شوند) و Machinegun و تعداد زیادی سلاح دیگر هم استفاده کنید. معمولا بازی‌های Top-down Shooter در این مورد غنی و متنوع هستند و Sturmfront هم از این قاعده مستثنی نیست. Sturmfront: The Mutnt War واقعا یک بازی تقریبا کامل در این سبک است و اتمسفر و گیم‌پلی بازی هم بسیار نوستالژیک بوده و شما را یاد بازی‌های دهه ۸۰ و ۹۰ می‌اندازد، شاید همین مورد کافی باشد تا بگوییم Andrade Game رسالت خود را به درستی انجام داده است.

۵ مرحله و ۵ باس‌فایت در بازی وجود دارند. هرچند مراحل بازی تقریبا طولانی هستند، اما واقعا دوست‌داشتم مراحل بازی بیش‌تر باشد و ساعات بیشتری را با این عنوان بگذرانم. ۳ درجه سختی در بازی وجود دارد که درجه Hard بعد از اتمام بازی روی Easy یا Normal  باز می‌شود. درجه Hard بازی بسیار دشوار است و اگر در این سبک حرفه‌ای نباشید، بسیار اذیت خواهید شد. در حالت آسان یا متوسط، می‌توانید الگوی حملات دشمنان را پیدا کنید وحتی گاها از میان آن‌ها عبور کنید و کمی سریع‌تر پیش بروید؛ اما در حالت Hard، بازی فرصت نفس کشیدن هم به شما نمی‌دهد و کمی هم از حالت منطقی و عادلانه خارج می‌شود. اگر یک یا دو بازی از این سبک تجربه کرده باشید، در حالت Normal بعد از چند بار مردن، الگوی حرکات دشمنان را پیدا می‌کنید و لذت بازی برایتان چندبرابر خواهد شد.

نقد sturmfront the mutant war

۵ مرحله و ۵ باس‌فایت در بازی وجود دارند. هرچند مراحل بازی تقریبا طولانی هستند، اما واقعا دوست‌داشتم مراحل بازی بیش‌تر باشد و ساعات بیش‌تری را با این عنوان بگذرانم.

جالب است بدانید، منبع الهام این بازی، عناوینی چون کماندو و Shock Troopers بوده‌اند و خوشبختانه هم سازندگان به خوبی این کار را انجام داده‌اند و یک گیم‌پلی باکیفیت را تجربه خواهید کرد. کنترل بازی بسیار ساده و روان است و بدون هیچ مشکلی می‌توانید در بازی پیش بروید و بین اسلحه خود سوییچ کنید. نکته جالب آن است که مبارزه با باس‌فایت‌های بازی، آسان‌تر از طی کردن مراحل است و بعید است در شکست دادن هرکدام از آن‌ها به مشکل جدی برخورد کنید. شاید تنها نکته منفی گیم‌پلی بازی، نبود هیچ‌گونه حالت چندنفره و رقابتی‌‌ای است؛ معمولا این بازی‌ها با یک دوست لذت بیشتری دارد که متاسفانه همچین قابلیتی در بازی Sturmfront: The Mutant Wars دیده نمی‌شود.

نقد و بررسی بازی Sturmfront: The Mutant War- گیمفا

جالب است بدانید، منبع الهام این بازی، عناوینی چون کماندو و Shock Troopers بوده‌اند و خوشبختانه هم سازندگان به خوبی این کار را انجام داده‌اند و یک گیم‌پلی باکیفیت را تجربه خواهید کرد.

گرافیک بازی شبیه بازی‌های قدیمی است و مانند گیم‌پلی، خواه و ناخواه با مشاهده آن یاد بازی‌های خاطره‌انگیز قدیمی خواهید افتاد. گرافیک هنری بازی بسیار خوب است و رنگ‌بندی محیط‌ها کاملا با حال و هوای بازی هم‌خوانی دارد. از آن‌جایی که دوربین بازی ایزومتریک است و گرافیک بازی هم واقع‌گرایانه نیست، چندان نمی‌توان در مورد کیفیت تکسچرهای بازی سخت گرفت و تنها می‌توان گفت راضی‌کننده هستند. نبردهای بازی بسیار شلوغ است و دشمنان به صورت گروهی به شما حمله می‌کنند؛ اما خوشبختانه شاهد هیچ افت فریمی در بازی نیستیم و بازی کاملا به صورت روان و بدون هیچ‌گونه مشکلی در این مورد اجرا می‌شود.

بررسی بازی sturmfront mutant war

گرافیک بازی شبیه بازی‌های قدیمی است و مانند گیم‌پلی، خواه و ناخواه با مشاهده آن یاد بازی‌های خاطره‌انگیز قدیمی خواهیدافتاد.

موسیقی بازی شامل آهنگ‌های رایج متال است و کیفیت متوسطی دارد. نکته منفی در این قسمت کمبود موسیقی به خصوص در قسمت‌هایی از مبارزات است که کمی توی ذوق می‌زند. موسیقی بازی کاملا با اتمسفر آن هم‌خوانی دارد. صداگذاری دشمنان و اسلحه به خوبی انجام شده است و از افکت‌های خاص این سبک برای این قسمت استفاده شده است. یکی از موارد نوستالژی بازی این است که هربار که سلاحی برمی‌دارید، صدایی در پس‌زمینه نام آن سلاح را با لحن خاصی اعلام می‌کند و بسیار خاطره‌انگیز است.

بازی Sturmfront:The Mutnt War، تمام ملاک‌های یک بازی باکیفیت در سبک خودش را دارد. قیمت ۵ دلاری بازی کاملا منطقی است و به عنوان یک بازی آرکید با حال و هوای نوستالژی، بسیار باکیفیت است و چنین قیمتی برای آن عالی است. اگر امکان انجام این بازی با یک دوست به صورت آنلاین یا آفلاین وجود داشت، شاهد یک بازی کامل در این سبک بودیم.

نقد و بررسی بازی Sturmfront: The Mutant War- گیمفا

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقد و بررسی بازی Sturmfront: The Mutant War- گیمفا