جزئیاتی از به کار بستن قابلیتهای پلیاستیشن ۵ در بازی Elden Ring مشخص شد
بازی Elden Ring یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۲ به حساب میآید و طرفداران ساختههای هاردکور استودیوی فرام سافتور، برای تجربهی این اثر سر از پا نمیشناسند. در چنین شرایطی، خبر رسمی جدیدی از این بازی به دست رسیده است که تنها به آن دسته از طرفداران این بازی که از کاربران کنسول پلیاستیشن ۵ هستند ارتباط دارد.
یاسوهیرو کیتائو (Yasuhiro Kitao)، مسئول ارشد بخش بازاریابی و تولید در استودیو فرام سافتور به حساب میآید. ایشان به تازگی در پاسخ مستقیم به سوال وبسایت UnGeek مبنی بر اینکه بازی Elden Ring کدام قابلیتهای کنسول پلیاستیشن ۵ را به کار خواهد بست، اظهار داشته است:
ما در این لحظه (به کار بستن قابلیت) صدای سه بعدی (3D Audio) را در نظر نداریم، اما در حال بررسی راههایی برای پیادهسازی بازخود هاپتیک (Haptic Feedback) کنترلر دوالسنس (در بازی) هستیم.
در حالی که عدم پشتیبانی بازی Elden Ring (دست کم در زمان عرضه) از قابلیت صدای سه بعدی خبری ناامیدکننده است، اما در مقابل شنیدن اینکه باید بازخورد هاپتیک دوالسنس را در بازی شاهد باشیم، به مراتب بسیار هیجانانگیزتر است. کنترلر کنسول پلیاستیشن ۵، همچنان یکی از بهترین جنبههای داشتن این دستگاه به حساب میآید و حالا این حقیقت که توسعهدهندگان ترد پارتی همچون فرام سافتور در اوایل دورهی این کنسول به دنبال استفاده از قابلیتهای کنترلر آن هستند هم، این جنبهی مثبت را قوت میبخشد.
البته در این میان یک نکتهی حائز اهمیت وجود دارد؛ با توجه به اینکه آقای کیتائو میگوید “در حال بررسی راههایی برای پیادهسازی هستیم” و نه “پیادهسازی کردهایم”، ممکن است موردی با تغییر مواجه شود و در محصول نهایی، بازخورد هاپتیک دوالسنس قرار داده نشود. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، میتوانیم نحوهی استفادهی بیشتر از قابلیتهای کنترلر و یا خلاقیت توسعهدهندگان در استفاده از سختافزار جدید را شاهد باشیم.
بازی Elden Ring در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ (۲۲ ژانویهی ۲۰۲۱) عرضه خواهد شد. کنسولهای ایکسباکس سری ایکس/سری اس، ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی، به عنوان پلتفرمهای مقصد این بازی اعلام شدهاند.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
دمشون گرم که از ویژگی های دسته PS5 استفاده کردن. امیدوارم ماکروسافت هم یه همچین کنترلی با همین ویژگی ها بسازه.
با توجه به اینکه آقای کایتو میگوید “در حال بررسی راههایی برای پیادهسازی هستیم” و نه “پیادهسازی کردهایم”،
ممکن است که در اینده شاهد بازخورد هاپتیک نباشیم
خوشت میاد حال خوب مردم رو خراب کنی
این بازی میان نسلی هست و پلتفرم اصلیشون کنسولای نسل هشت هست یکم بگذره همه از این قابلیت های کنترلر استفاده میکنن
اگر مایکروسافت هم یک کنترلر مثل این بسازه که دیگه رسما سونی در مقابل مایکروسافت هیچی نداره :دی
۱۸ دقیقه از گیمپلی فارکرای ۶ اومده چنل ign تو یوتیوب
روی تخت دراز کشیدم می خوام شروع کنم مس افکت ۲ از لجندری رو بازی کنم و فکر می کنم به همه ی اطلاعاتی که از الدن رینگ داریم و احساسم اینه که زود بیا، زود بیا و هیچوقت منو ترک نکن
دوباره فرام سافت ور شروع به ماساژ سونی کرد
یه بازی شبیهfreekstyle معرفی کنید.نمیدونم چرا این بازی برای کنسولهای نسل حدید نمی سازند
اسپم ……
دوستان فارکرای ۶ عالیه ، هرچی تا الان دیدین رو فراموش کنین ، لغتی در وصف چیزی که دیدم پیدا نکردم ، عالیه ، باورنکردنیه
( ای فرام سافتور عزیز از انقلابی ترین و نسل بعدی ترین دسته دنیا استفاده کن )
جانم عکس پست