Returnal یکی از بازیهای مورد علاقه مدیر نوآوری Hades در سال ۲۰۲۱ است
با عرضهی Hades بر روی کنسولهای ایکسباکس و پلیاستیشن، حالا بازیبازان بیشتری میتوانند اثر روگلایک تحسین شدهی سوپرجاینت گیمز (Supergiant Games) را تجربه کنند. همانطور که میدانید، داستانگویی جذاب یکی از دلایل محبوبیت بالای Hades است. امسال شاهد یک بازی روگلایک دیگر نیز بودیم که همانند Hades بر روی داستانگویی تمرکز داشت. Returnal، جدیدترین بازی هاوسمارک (Housemarque)، یکی از عناوین تحسین شدهی امسال محسوب میشود. حال شاید جالب باشد بدانید که مدیر نوآوری Hades نیز یکی از طرفداران Returnal است.
گرگ کسوین (Greg Kasavin) در بخشی از مصاحبهی اخیر خود با وبسایت ComingSoon در مورد بازی روگلایک هاوسمارک صحبت کرد. اگرچه کسوین هنوز Returnal را به پایان نرسانده، اما ظاهراً این عنوان یکی بازیهای مورد علاقهی این توسعهدهنده در سال جاری است.
Returnal یکی از بازیهای مورد علاقهی من در سال جاری است. من هنوز بازی را به اتمام نرساندهام، اما تا حالا دهها ساعت آن را بازی کردهام. من مدت زیادی به تجربهی آن پرداختهام. هاوسمارک یک استودیوی بسیار با حال است. من سالهاست که بازیهای آنها را دنبال میکنم.
در ادامه، کسوین به شباهتها و تفاوتهای بین Returnal و Hades اشاره کرد و در مورد نحوهی طراحی هر دو بازی توضیحاتی را ارائه داد:
به غیر از ساختار روگلایک و برخی ایدههای داستانی بلند پروازانه، Returnal و Hades با یکدیگر تفاوتهای زیادی دارند؛ مخصوصاً از نظر نقطهی دید اکشن. هاوسمارک نقطهی دیدی که از مبارزات آرکید با سبک bullet hell داشت و در عناوین قبلی خود از آن استفاده کرده بود را در یک ساختار روگلایک ارائه داد.
ما هم عمداً برخی از عناصر گیمپلی هک اند اسلش Bastion که در گذشته بر روی آن کار کرده بودیم را بازگرداندیم و در یک ساختار روگلایک قرار دادیم.
کسوین در طی صحبتهای خود از بازیهای تحسین شدهی Dead Cells و Slay the Spire نیز نام برد؛ دو عنوانی که تجربههای متفاوت و منحصر به فردی را در ژانر روگلایگ ارائه میدهند. البته مدیر نوآوری Hades دوباره در مورد بازی خود و Returnal صحبت کرد و توضیح داد که این دو بازی از ژانر روگلایک برای داستانگویی نیز استفاده میکنند.
زمانی که شما یک بازی میسازید، تلاش میکنید تا بازی شما بهترین عنوان در نوع خود و یا به نوعی منحصر به فرد باشد. برخلاف تعداد زیاد عناوین روگلایک، ما حس کردیم که هنوز جای زیادی برای پیشرفت و جلو بردن این ژانر وجود دارد. ما میخواستیم از این ساختار به عنوان یک درون مایه برای روایت یک داستان استفاده کرده و به یک سناریو فکر کنیم که در آن، یک شخص به طور مداوم کشته و سپس زنده شود. Returnal نیز به همین سوال اشاره کرده و به آن میپردازد.
بازی Returnal هماکنون بر روی کنسول پلیاستیشن ۵ در دسترس قرار دارد. شما میتوانید نقد و بررسی ویدیویی این عنوان را از این نشانی تماشا کنید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
شنیدم هیدس برای کنسولها فقط نسخهی دیجیتالی داره
درسته؟
درسته
نسخه فیزیکی نمی صرفه واسشون
نه. بازی روی هر سه کنسول نسخهی فیزیکی داره ولی فکر کنم دسترسی بهش سخت باشه. احتمالاً به صورت انبوه عرضه نکردن
فرق سونی با مایکروسافت در خرید استودیو این هست که:
سونی یک استودیو ضعیف ولی با استعداد پیدا میکنه و با اون ها قرداد میبنده و بهشون بودجه میده تا براشون انحصاری بسازند و وقتی پرورش پیدا کردند و استعداد خودشون را نشان دادند آنها رو خریداری میکنه
ولی مایکروسافت برعکس منتظر میمونه که ببینه کدوم استودیو ها از اوج فاصله میگیرند و به ضعیف ترین حالت ممکن میرسند و بعد اون ها رو میخره
دقیقا Rare و ninja theory و تمام استودیو های مایکروسافت همینجوری خریده شدند
وات؟؟هبلید ضعیف بود؟؟که میگی نینجا تو ضعف خریده شده؟
الان بتسدا تو ضعف بود؟؟ابسیدین تو ضعف بود؟؟
دوم: مایکروسافت پلی گراند و ترن۱۰رو هم به قول خودت مثل سونی خریده اول یه استودیو ناشناخته پیدا کرد و وقتی دید با استعداده بودجه داد فورزا ها رو ساختن و۲۰۱۸خریده شدن
بعد(سونی یک استودیو ضعیف ولی با استعداد پیدا میکنه)
پارادوکس عجیبی تو این پاراگراف هست.
بیا کارنامه ninja theory رو مرور کنیم:
آخرین عنوان این استودیو bleeding edge متای ۶۴ رو کسب کرده و همین الآن داخل استیم زیر ۱۰ تا پلیر همزمان دارد
قبل اون به هلبلید میرسیم که عنوان خوبی بود و تا مدتی هم انحصاری PS4 بود اما با معیار های سونی برای انحصاری های اکوسیستم PlayStation فاصله داشت بخاطر اینکه سونی کمال گرا هست(انتقادات زیادی هم بخاطر همین قضیه به سونی میشه)
وگرنه مطمئن باش سونی Ninja theory رو خریداری میکرد
قبل از هلبلید هم سر پروژه heavenly sword با سونی همکاری داشتند که یک پروژه کاملا شکست خورده بود
لازم نیست به راجب به عناوین دیگه این استودیو مانند ریبوت DMC حرف بزنم که به قدری بد بود که سازنده هاش تهدید به مرگ شدند
.
بتسدا هم تا جایی که یادم میاد مشکل مالی داشتند و خودشون اعتراف کردند که اگر توسط مایکروسافت خریداری نمیشدند ورشکست میشدند
Dmcنینجا
بهترین گیمپلی رو بعد از dmcپنچ داشت
بعد بلدینگ ادج۲۰۱۹عرضه شد درحالیکه مایکرو یه سال پیش خریده بود.
خداییش این کامنت غیر از حقیقت گفته ایقد منفی دادید :idk: dmc یکی از ناب ترین هک اند اسلش هایی بود ک بازی کردم بخاطر اون موهای سیاه دانته بود ک تهدید ب مرگ شدن ک دلیلش هم تو داستان مشخص شد
اولا که خود کارگردان دویل می کری گفته که چنان دویل می کری که نینجا تئوری ساخته خفن بوده که دوست دارن ادامه شو هم نینجا تئوری بسازه و تاکید کرده که خود نینجا تئوری باید اینکارو بکنه:
https://gamefa.com/554075/devil-may-cry-5-director-would-love-a-dmc-2-but-only-if-ninja-theory-makes-it/
ثانیا نینجا تئوری به خاطر این در مرز ورشکستگی بوده چون هلبلید رو خودشون و بدون ناشر ساختن… چون معمولا ناشر هزینه ساخت بازی رو به استودیو میده و اینا ایده هلبلید رو پیش هر ناشری بردن به خاطر ریسکی بودنش قبول نکردن…
ناچارا خودشون با بودجه محدود و ۲۰ نفر بازی رو ساختن… و یک عالمه وام و قرض گرفتن به حدی که بعد اتمام هلبلید یک استودیو هیچ بودجه ای نداشت چون ناشری در کار نبود… و هرچی هلبلید فروش کرده بود هم وام و قرض استودیو رو دادن…
دقیقا مثل هاوس مارک گه دوهزار و پونزده مصاحبه داد و عصبانی بود که هیچ ناشری ایده های ریسکی رو قبول نمی کنه و یک بازی انلاین چند نفره دادن بعدش… تا این که بعد رفتن با پلی استیشن قرار داد بستن…
پس این قدر به این استودیو که بازیش جزو تاپ تن برخی از گیمرها از جمله خودم هست نپر…
خدایی بدم میاد کسی به نینجا تئوری فحش بده و برو دعا کن که مایکروسافت خریدش و الا هیچ وقت هلبلید دو رو نمی دیدیم… یا هم با بودجه محدود میدیدیم…
اینم بگم که اینا اول نمی خواستن به ایکس باکس بپیوندن تا اینکه ایکس باکس گفته که تو بازی هاتون دخالت نمی کنیم… و خودتون بازی تونو بسازین اینو خود دام متیوز مدیر استودیو میگه:
بتسدا قوی بود؟
گوتی۲۰۲۰ یه چیز دیگه میگه 😀
ربطش به گوتی۲۰۲۰رو با رسم شگل توضیح بده
هربازی گوتی نشه بدرد نمیخوره؟؟یعنی در این حد؟؟
فالوت۴نسبت به۳افت داشت ولی هنوزم عالی بود چه از نظر فروش،متا:۸۸ و نامزد گوتیه
بعد الان دوم اترنال رو میتونیم حساب کنیم که عالی بود یا دیس انرد۲
بثزدا تو ضعف بود ولی از لحاظ مالی
فالوت ۷۶ رو دادن تا شاید بودجشون جور شه و دیدیم شکست خورد بدجور
اینا هم موندن با انجینشون:-D
( و اینکه فالوت چهار یه شاهکار کامله ، فقط در مقایسه با سری ضعیف تر بود درست مثل اسکایریم )
حقی دیگر از یه فن بوی
بله ninja theory و پلی گروند و inxile و دابل فاین از اوج فاصله گرفتن البته چون سونی نخریدشون ، دارم از دید فن بویی مثل تو میگم.
فک کنم rare از همون اول نصف سهامش برای مایکروسافت بود نصف دیگش هم مال نینتندو،نینتندو خودش سهامش فروخت به مایکروسافت
فقط موندم چی عایدت میشه این حرفارو میزنی، نکنه سونی بهت پول میده
هر کمپانی نسبت به اهدافی که مشخص کرده میره استودیو میگیره
کلام آخر
به جای این مس.خ.ره بازی ها ،گیمی که دوست داری بازی کن و ازشون لذت ببر،یکی با بازی های سونی حال میکنه یکی هم بازی های مایکروسافت
من خودم از بازی های هر دو کمپانی خوشم میاد،اگه شرایطش بود حتی دوست داشتم بازی های جدید نینتندو بازی کنم
Bethesda ?:-)
مرد حسابی نینجا تئوری کجاش در ضعیف ترین حالت بوده؟؟؟
هل بلید با فاصله برترین ایپیشون بوده و کلی جایزه برده!!!
ابسیدین و اینگزایل و خیلی از استودیو های زنیمکس و … هم همینطور.
شما چون چشم هاتون رو بستید بر روی فکت ها و میزارید فن بوی بازیهاتون جلوی چشمتون رو بگیره که دلیل نمیشه اطلاعات غلط بدین!!
زشته واقعا.
در ضمن وقتی Rare توسط مایکروسافت خریده شد بیشتر از ۸۰ درصد افرادش به نینتندو رفته بودن.
اون حرفی که شما در مورد خرید هوس مارک توسط سونی رو زدی رو من هم میتونم در مورد ابسیدین و اینگزایل و نینجا تئوری و کمپالشن و… بگم. مایکروسافت این استودیو های کوچیک و با استعداد رو خریده و داره رشدشون میده.
با کمال احترام ولی اطلاعاتی که در مورد مایکروسافت و استودیو هاش دادید اشتباه میباشد
شیوه خرید سونی بنظرم بهتر و جالب تره
البته مایکروسافت هم استودیو های خوب کم نخریده ها شما یکم زیاده روی کردید دیگه
Ninja Theory
Obsidian Entertainment
Playground Games
و ZeniMax Media اینا استودیو های خوبی هستن
ولی آره استودیوی درجه ۳ و ضعیف هم خریده مثل Undead Labs و Compulsion Games که باید ببینیم چیکار میکنن حالا
ولی من هم با نحوه خرید سونی بیشتر حال میکنم تا مایکروسافت و به نظرم حساب شده تره (نظر شخصیمه ترول نکردم پس حمله نکنید)
زنیمکس مدیا مادر بتسدا و ناشر است ، مایکروسافت اش و با جاش خرید و یک قدم به انحصاری کردن صنعت بازی نزدیک شد الان هر آن امکانش میرود که با رشد اقتصادی سونی او نیز دست به چنین حرکتی بزنه در مورد اسکوئر انیکس بعد دیگه هیچی کل صنعت میشه انحصار بهتره دعا کنید به اونجا نرسیم
اینفرنو فشار بخور. :laugh: :laugh: