بخش چندنفره Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است
پس از تجربه اولین نسخهی آزمایش فنی Halo Infinite، به نظر میرسد که ۳۴۳ ایندستریز (۳۴۳ Industries) در حال تلاش برای برقرار کردن تعادل بین عناصر جدید و قدیمی است. مجموعهی پرچمدار ایکسباکس قصد دارد در نسل فعلی کنسولهای خود را احیا کند. از زمان رونمایی از گیمپلی بازی، انتشار خبر تاخیر آن و دریافت بازخورد پر سر و صدای طرفداران، ۳۴۳ ایندستریز به طور مرتب در حال به اشتراک گذاری جزئیات مختلفی از روند توسعهی Halo Infinite بوده است.
پس از یک سال، نسخهی آزمایشی فنی Halo Infinite بالاخره در اختیار تعدادی از اعضای Halo Insider Program قرار گرفته است و بازیبازان شانس تجربهی مختصر بخش چندنفرهی Halo Infinite را به دست آوردهاند. به غیر از تریلر رونمایی از بخش چندنفره، این اولین بار است که شاهد گیمپلی واقعی In-Engine از این بخش بازی Halo Infinite هستیم؛ حتی با وجود این که بخش چندنفرهی فعلی تنها به Botها محدود است و بازیبازان فقط میتوانند با همتیمیهای خود بازی کنند.
طبق بررسیهای اولیه، ۳۴۳ ایندستریز در حال تغییر عناصر متعددی از طراحی کلاسیک چندنفرهی Halo است؛ البته نه به صورت کاملاً واگرا. Halo 5: Guardians نحوهی تجربه بخش چندنفرهی Halo را به میزان قابل توجهی تغییر داد، اما ظاهراً Halo Infinite قصد دارد به یک حد وسط جالب برسد.
بحث تعیین بهترین بخش چندنفرهی سری Halo همیشه در میان طرفداران این مجموعه وجود داشته است؛ برخی میگویند Halo 2 نقطهی اوج بود، عدهای معتقد هستند که Halo 5 تغییراتی را اعمال کرد که این سری به آنها نیاز داشت. هر کسی یک نسخهی خاص را به عنوان بهترین تجربهی خود معرفی میکند و نظر تمام این افراد محترم است. حال با بررسی نسخهی آزمایش فنی Halo Infinite، ظاهراً بالانس گیمپلی این بازی یک حد وسط راضی کننده برای طرفداران محسوب میشود.
نسخهی آزمایش فنی Halo Infinite تغییرات بزرگی را نشان میدهد
تنها با مشاهدهی نسخهی آزمایش فنی Halo Infinite میتوان دید که گیمپلی بازی همچنان مشابه Halo 5 است؛ البته با برخی تغییرات و الهام گرفتن از بازیهای قدیمی مجموعه. در نگاه اول، مواردی مانند time-to-kill طولانیتر، قابلیت دویدن سریع و لیز خوردن، در کنار چیزهای کوچک دیگری نظیر aim-down-sight سراسری، تلاشهای ۳۴۳ ایندستریز برای مدرن کردن Halo محسوب میشوند.
تمام این تغییرات به طور کامل مثبت نیستند و برخی از طرفداران هاردکور ممکن است باور داشته باشند که این ویژگیها به روح Halo آسیب میزنند. با این حال، در مقایسه با برخی از تغییرات جنجالیتر Halo 5 مثل ground-pounding و dash کردن، بخش چندنفرهی Halo Infinite در حال تبدیل شدن به یک نقطهی میانی امیدوار کننده برای طرفداران است.
TTK طولانیتر، تجربهی بخش چندنفرهی بازی را به عناوین Halo 2 و Halo 3 نزدیک کرده و بازیابی سریع سلامتی نیز بازیبازان را به روی آوردن به سبک بازی تهاجمی تشویق میکند. اگرچه سرعت گیمپلی هنوز هم در مقایسه با Halo 3 سریعتر بوده، اما با این حال حتی نزدیک به سرعت بسیار بالای بخش چندنفرهی Halo 5 نیست.
اضافه کردن قابلیتی مثل سر خوردن برای خارج شدن از حالت دویدن سریع، گزینههای بیشتری را برای حرکت و جابهجایی ارائه میدهد، اما از آن جایی که سرعت دویدن و حرکت Strafe به هم نزدیک هستند، این گزینههای جدید حرکتی خیلی الزامی نیستند. با این کار، طرفداران Strafe نیاز ندارند سبک بازی خود را تغییر دهند و از طرف دیگر، کسانی که از دویدن سریع استفاده میکنند، تنها کمی با سرعت بیشتر جابهجا خواهند شد.
Academy Training کاملاً مناسب بازیبازان جدید در Halo Infinite است
به طور کلی، تجربهی گیمپلی در Halo Infinite کمی سریعتر از حرکات حساب شده و سنگین بازیهای قبلی این مجموعه است. این موضوع در نوع خود چیز بدی نیست و این عنوان را به دیگر بازیهای مدرن شوتر رقابتی نزدیک میکند. حداقل براساس نسخهی آزمایش فنی، به نظر میرسد که Halo Infinite نیز قصد دارد با معرفی آموزش تیراندازی و ارائهی چندین چالش، رویکردی مشابه عناوینی نظیر Valorant را در پیش بگیرد.
علاوه بر آموزش اولیه، Halo Infinite دارای چندین چالش برای سلاحهای مختلف است که میتوان میزان چالش و سختی آنها را نیز تغییر داد. در کنار این، بخش «Academy» بازی Halo Infinite نیز میتواند با آموزش برخی از ویژگیهای اصلی و مهم مخصوص سری Halo، تجربهی بازیبازان را بهبود دهد.
مجموعههایی مثل Call of Duty ،Battlefield و Halo همیشه جزو سریهای ثابت در ژانر شوتر اول شخص بودهاند و دلیل آن هم این است که چنین مجموعههایی به ساخت این ژانر کمک کردند. با این حال، اگر بازیبازان جدید با عناوین قبلی Halo آشنایی نداشته باشند، دیگران معمولاً نسبت به آنها برتری خواهند داشت. گیمپلی بازیهای Halo نه تنها با یکدیگر، بلکه در مقایسه با دیگر شوترهای اول شخص نیز بسیار تفاوت دارند. ارائهی فرصتی برای یاد گرفتن عناصر پایهی Halo Infinite، همچنین امکان تمرین کردن برای بهبود هدفگیری و نحوهی استفاده از سلاحها و ابزار مختلف و ارائهی تمام این ویژگیها در قالب یک بازی رایگان، Halo را قابل دسترستر میکند.
یک مسیر جدید امیدوار کننده برای Halo
این احتمالاً بهترین چیز در مورد Halo Infinite است. اگرچه تعداد زیادی قطعاً بازی را برای تجربهی بخش کمپین آن خریداری خواهند کرد، اما از طرف دیگر، رایگان بودن بخش چندنفرهی Halo Infinite یک تغییر بزرگ برای Halo است؛ مخصوصاً در دورهای که این سری مدت زمان زیادی را از مرکز توجهات دور بوده است.
برای طرفداران قدیمی، بخش چندنفرهای که هماکنون در نسخهی آزمایش فنی در دسترس قرار دارد، نشان میدهد که ۳۴۳ ایندستریز به دنبال یک تعادل جالب برای Halo Infinite است. توسعهدهندگان، تعدادی از تغییرات آزمایشی Halo 5 را کنار گذاشتهاند و برخی از ویژگیهای قدیمی را مدرن کردهاند، اما با این حال، روح کلاسیک بازی هنوز تا حد زیادی حفظ شده است.
پس از انتشار بتای کامل بخش چندنفرهی Halo Infinite، زمانی که بازیبازان بتوانند به جای Botها، بخش PvP را به صورت واقعی تجربه کنند، قطعاً شاهد بازخورد طرفداران خواهیم بود.
باید دید که آیا طرفداران از ویژگیهای جدید و همچنین تعادل جالب بین عناصر قدیمی و جدید استقبال میکنند یا خیر. البته باید اشاره کنیم که یکی از اهداف اصلی طراحی آزمایش فنی Halo Infinite، ارزیابی میزان تاثیرگذاری Botها بوده است. به همین خاطر، برای مشاهدهی پتانسیل واقعی بخش چندنفرهی Halo Infinite باید تا انتشار اولین نسخهی بتا صبر کنیم.
با این حال، آزمایش فنی بازی بازخورد بسیار خوبی را از سوی بازیبازان دریافت کرده که خبر بسیار خوبی است. مدت زمان زیادی از انتشار آخرین نسخهی Halo میگذرد، اما Halo Infinite ممکن است محبوبیت این سری را بیش از پیش افزایش دهد و مسیر جدیدی را برای شوتر نمادین ایکسباکس تعیین کند.
بازی Halo Infinite در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ (۸ دسامبر ۲۰۲۱) برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. در صورت تمایل میتوانید سیستم مورد نیاز برای اجرای این عنوان را از اینجا مطالعه نمایید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
فکرکنم حجمش خیلی زیاد بشه و سیستم قوی هم بخواد.
متاسفانه بله ، یعنی برای پی سی آنچنان بهینه نیست – البته خود بازی که هنوز نیومده بیرون و ممکنه تغییر کنه ، اما در کل بله سیستم بالایی می خواد
فکر کنم حجمش ۹۷ گیگ هست.
بیشتره
هم حجم اعلام شده و هم سیستم مورد نیاز. مولتی و کمپین جدا عزضه میشن.
میراث حرف زدن خیابانی داره همه جای دنیا رو فرا میگیره
Khiyabani Infinite ❤❤❤
اسپانیایم یاد گرفته ماشاالله ۵تا زبان بلده
من تا حالا ایکس باکس نداشتم ولی خونه پسر خالم هیلو ۴ و ۳ رو توی ایکس باکس وان بازی کردم بازی های خیلی خفنی بودن امید وارم به روز های اوج برگرده و شاهد نبرد شخصیت ها کریتوس و مسترچبف در جذب مشتری باشیم
ممنون بابت مقاله و خسته نباشید، فقط این مقاله مربوط به همین تست هفته پیشه؟ و اینکه اولین نسخه بتا که پلیر ها بتونن در مقابل هم قرار بگیرن از همین جمعه شروع میشه؟
این مربوط به تست هفته پیش نمیشه، قدیمیتره.
آها بسیار خوب پس خبر دارین توی تست هفته پیش پلیر ها همچنان درمقابل بات بودن یا باهم رقابت می کردن؟
تا جایی که دنبال کردم، چند روز ابتدایی مقابل باتها بازی میکردن، اما قرار بود مسابقه با پلیرها آزاد بشه که فکر میکنم پریروز این اتفاق رخ داده.
واکنشها که خیلی خوب بوده، به نظرم پتانسیل بالایی داره به عنوان یک مولتی پلیر سرگرم کننده. نکته امیدوارکننده اینه که بازی با در ذهن داشتن طرفدارها ساخته شده.
گرافیک خیلی خیلی نسبت به اون تریلر معروف بهتر شده البته من رو سریز ایکس بازی کردم نسخه نسل هشتمی رو شخصا ندیدم کیفیت بافتها و نور پردازی واقعا خوبه .صدا گذاری اسلحه ها نسبت به نسخه های قبل میشه گفت عوض شده وخیلی بهتر و واقعی تره.
گیم پلی واقعا لذت بخشه روان و بدون هیچ مشکلی شخصا انتظارش رو نداشتم .
هوش مصنوعی بات ها خیلی خیلی خوبه اگه تو بخش کمپینم هوش مصنوعی دشمنا اینجور باشه واقعا خوبه.
تنوع اسلحه ها رو هم نمیشه با بتل و کالاف مقایسه کرد البته شاید تونسخه کامل چند تا اسلحه بیشتر داشته باشه
در کل بنظرم برخلاف حرفایی که تو این یک سال شنیدیم با بازی خیلی خیلی خوبی طرف خواهیم بود .
البته تو قسمت انلاین .کمپین رو فعلا نمیشه چیزی گفت درموردش .
مثل دو نسخه قبل زیر ۹۰ و تموم شده
ولی مطمئنا مث کیلزون ۷۰ و مثل د اوردر ۶۰ نمیشه🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
باز هم مولتی اکانت…
۹از کی تا حالا بازی که زیر نود بشه تموم شدست؟
این افکار برا کوچولوهای نسل هشتم گیمر شده مثل شماهاست.
بزرگان فقط لذت میبرن
به نظرتون روی Gefore 520m چند فریم میده؟فکر کنم منفی ۶۰ فریم امان از سیستم ضعیف بخواد اینجوری پیش بره باید کلا قید نسل جدیدو بزنم انقدر حرصم میگیره از اون بچه های اپاراتی که میان پز سیستمشونو میدن که حد نداره البته ناگفته نماند همین لپتاپم مال اداره بابامه گیمر بودن واقعا درد داره و هیچیم مثل پی سی ضعیف نمیتونه اذیت کنه به هر حال ممنون از مقاله خوبتون.
ببخشید میدونم به این مقاله هیچ ربطی نداره اما یه سوالی ازتون دارم ، راستش من میخواستن اکانت gta v بخرم ، ولی red dead 2 هم مد نظرمه ، به نظرتون کدومو برای ps4رم بخرم ؟
Red Dead Redemption 2
واقعا به این گیم امیدوارم… خدا کنه روز عرضه فارسی سازش رو بزنه گیم ساب
من شبی حداقل یک ساعت گیم پلی بخش مولتیش رو نگاه میکنم …
از نظر من خیلی خوب کار شده ، اکثر افرادی که بازی میکنن راضی هستن ….
البته انگار مقاله یکم قدیمیه ، چون یه جا گفت اولین بتا که در اصل دومین بتا در حال حاضر عرضه شده و البته از قبلی پلیر بیشتری رو برای تجربه در بر گرفته و همچنین امکانات ،تجهیزات و مپ جدیدتری رو شامل شده …..
خیلی روند بازی کلیر هست و این کلیر بودن یک نکته بسیار مثبت برای یک بازی مولتی هستش ، همه چیز انگار سر جای خودشه ، برخی ایرادات خیلی کوچیک هم داره که فکر کنم برطرفش کنن ، مثل سرعت یک مقدار زیادتر ماشین ها و کمی تو ذوق زدن انفجارها و البته یکم بالانس نبودن قدرت اسلحه ی جدیدی که معرفی کردن ، بلاخره این ایرادات وجود دارن تا در نسخه تستی که بتا هست و بازیکن ها تجربه میکنن به چشم بیان تا اصلاح بشن …..
این عملکرد فوق العاده ۳۴۳ رو میپذیرم ، خیلی خوب کار کردن و البته ، هنوز جای پیشرفت دارن ، مخصوصا ارائه ی تجربه قابل قبول بین نسل ۸ و نسل ۹ عالیه ، فقط باید یک دستی هم روی پی سی بکشن ….
اگر در بتای بعدی از امکانات دیگه بخش مولتی رونمایی کنن ، دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه ..
به امید موفقیت این بازی و این آیپی محبوب ایکس باکس
مدرن یا قدیمی زیاد مهم نیست. مهم اینه که این بازی grappling hook داره.😁😁😁