بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -
بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -
بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -
بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -

بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است

مرصاد قدیری
۱۵:۴۴ ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -

پس از تجربه اولین‌ نسخه‌ی آزمایش فنی Halo Infinite، به نظر می‌رسد که ۳۴۳ ایندستریز (۳۴۳ Industries) در حال تلاش برای برقرار کردن تعادل بین عناصر جدید و قدیمی است. مجموعه‌ی پرچمدار ایکس‌باکس قصد دارد در نسل فعلی کنسول‌های خود را احیا کند. از زمان رونمایی از گیم‌پلی بازی، انتشار خبر تاخیر آن و دریافت بازخورد پر سر و صدای طرفداران، ۳۴۳ ایندستریز به طور مرتب در حال به اشتراک گذاری جزئیات مختلفی از روند توسعه‌ی Halo Infinite بوده است.

پس از یک سال، نسخه‌ی آزمایشی فنی Halo Infinite بالاخره در اختیار تعدادی از اعضای Halo Insider Program قرار گرفته است و بازی‌بازان شانس تجربه‌ی مختصر بخش چندنفره‌ی Halo Infinite را به دست آورده‌اند. به غیر از تریلر رونمایی از بخش چندنفره، این اولین بار است که شاهد گیم‌پلی واقعی In-Engine از این بخش بازی Halo Infinite هستیم؛ حتی با وجود این که بخش چندنفره‌ی فعلی تنها به Bot‌ها محدود است و بازی‌بازان فقط می‌توانند با هم‌تیمی‌های خود بازی کنند.

طبق بررسی‌های اولیه، ۳۴۳ ایندستریز در حال تغییر عناصر متعددی از طراحی کلاسیک چندنفره‌ی Halo است؛ البته نه به صورت کاملاً واگرا. Halo 5: Guardians نحوه‌ی تجربه‌ بخش چندنفره‌ی Halo را به میزان قابل توجهی تغییر داد، اما ظاهراً Halo Infinite قصد دارد به یک حد وسط جالب برسد.

بحث تعیین بهترین بخش چندنفره‌ی سری Halo همیشه در میان طرفداران این مجموعه وجود داشته است؛ برخی می‌گویند Halo 2 نقطه‌ی اوج بود، عده‌ای معتقد هستند که Halo 5 تغییراتی را اعمال کرد که این سری به آن‌ها نیاز داشت. هر کسی یک نسخه‌ی خاص را به عنوان بهترین تجربه‌ی خود معرفی می‌کند و نظر تمام این افراد محترم است. حال با بررسی نسخه‌ی آزمایش فنی Halo Infinite، ظاهراً بالانس گیم‌پلی این بازی یک حد وسط راضی کننده برای طرفداران محسوب می‌شود.

نسخه‌ی آزمایش فنی Halo Infinite تغییرات بزرگی را نشان می‌دهد

halo

تنها با مشاهده‌ی نسخه‌ی آزمایش فنی Halo Infinite می‌توان دید که گیم‌پلی بازی همچنان مشابه Halo 5 است؛ البته با برخی تغییرات و الهام گرفتن از بازی‌های قدیمی مجموعه. در نگاه اول، مواردی مانند time-to-kill طولانی‌تر، قابلیت دویدن سریع و لیز خوردن، در کنار چیز‌های کوچک دیگری نظیر aim-down-sight سراسری، تلاش‌های ۳۴۳ ایندستریز برای مدرن کردن Halo محسوب می‌شوند.

تمام این تغییرات به طور کامل مثبت نیستند و برخی از طرفداران هاردکور ممکن است باور داشته باشند که این ویژگی‌ها به روح Halo آسیب می‌زنند. با این حال، در مقایسه با برخی از تغییرات جنجالی‌تر Halo 5 مثل ground-pounding و dash کردن، بخش چندنفره‌ی Halo Infinite در حال تبدیل شدن به یک نقطه‌ی میانی امیدوار کننده برای طرفداران است.

TTK طولانی‌تر، تجربه‌ی بخش چندنفره‌ی بازی را به عناوین Halo 2 و Halo 3 نزدیک کرده و بازیابی سریع سلامتی نیز بازی‌بازان را به روی آوردن به سبک بازی تهاجمی تشویق می‌کند. اگرچه سرعت گیم‌پلی هنوز هم در مقایسه با Halo 3 سریع‌تر بوده، اما با این حال حتی نزدیک به سرعت بسیار بالای بخش چندنفره‌ی Halo 5 نیست.

اضافه کردن قابلیتی مثل سر خوردن برای خارج شدن از حالت دویدن سریع، گزینه‌های بیشتری را برای حرکت و جابه‌جایی ارائه می‌دهد، اما از آن جایی که سرعت دویدن و حرکت Strafe به هم نزدیک هستند، این گزینه‌های جدید حرکتی خیلی الزامی نیستند. با این کار، طرفداران Strafe نیاز ندارند سبک بازی خود را تغییر دهند و از طرف دیگر، کسانی که از دویدن سریع استفاده می‌کنند، تنها کمی با سرعت بیشتر جابه‌جا خواهند شد.

Academy Training کاملاً مناسب بازی‌‌بازان جدید در Halo Infinite است

halo

به طور کلی، تجربه‌ی گیم‌پلی در Halo Infinite کمی سریع‌تر از حرکات حساب شده و سنگین بازی‌های قبلی این مجموعه است. این موضوع در نوع خود چیز بدی نیست و این عنوان را به دیگر بازی‌های مدرن شوتر رقابتی نزدیک می‌کند. حداقل براساس نسخه‌ی آزمایش فنی، به نظر می‌رسد که Halo Infinite نیز قصد دارد با معرفی آموزش تیراندازی و ارائه‌ی چندین چالش، رویکردی مشابه عناوینی نظیر Valorant را در پیش بگیرد.

علاوه بر آموزش اولیه، Halo Infinite دارای چندین چالش برای سلاح‌های مختلف است که می‌توان میزان چالش و سختی آن‌ها را نیز تغییر داد. در کنار این، بخش «Academy» بازی Halo Infinite نیز می‌تواند با آموزش برخی از ویژگی‌های اصلی و مهم مخصوص سری Halo، تجربه‌ی بازی‌بازان را بهبود دهد.

مجموعه‌هایی مثل Call of Duty ،Battlefield و Halo همیشه جزو‌ سری‌های ثابت در ژانر شوتر اول شخص بوده‌اند و دلیل آن هم این است که چنین مجموعه‌هایی به ساخت این ژانر کمک کردند. با این حال، اگر بازی‌بازان جدید با عناوین قبلی Halo آشنایی نداشته باشند، دیگران معمولاً نسبت به آن‌ها برتری خواهند داشت. گیم‌پلی بازی‌های Halo نه تنها با یکدیگر، بلکه در مقایسه با دیگر شوتر‌های اول شخص نیز بسیار تفاوت دارند. ارائه‌ی فرصتی برای یاد گرفتن عناصر پایه‌ی Halo Infinite، همچنین امکان تمرین کردن برای بهبود هدف‌گیری و نحوه‌ی استفاده از سلاح‌ها و ابزار مختلف و ارائه‌ی تمام این ویژگی‌ها در قالب یک بازی رایگان، Halo را قابل دسترس‌تر می‌کند.

یک مسیر جدید امیدوار کننده برای Halo

بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -

این احتمالاً بهترین چیز در مورد Halo Infinite است. اگرچه تعداد زیادی قطعاً بازی را برای تجربه‌‌ی بخش کمپین آن خریداری خواهند کرد، اما از طرف دیگر، رایگان بودن بخش چندنفره‌ی Halo Infinite یک تغییر بزرگ برای Halo است؛ مخصوصاً در دوره‌ای که این سری مدت زمان زیادی را از مرکز توجهات دور بوده است.

برای طرفداران قدیمی، بخش چندنفره‌ای که هم‌اکنون در نسخه‌ی آزمایش فنی در دسترس قرار دارد، نشان می‌دهد که ۳۴۳ ایندستریز به دنبال یک تعادل جالب برای Halo Infinite است. توسعه‌دهندگان، تعدادی از تغییرات آزمایشی Halo 5 را کنار گذاشته‌اند و برخی از ویژگی‌های قدیمی را مدرن کرده‌اند، اما با این حال، روح کلاسیک بازی هنوز تا حد زیادی حفظ شده است.

پس از انتشار بتای کامل بخش چندنفره‌ی Halo Infinite، زمانی که بازی‌بازان بتوانند به جای Bot‌ها، بخش PvP را به صورت واقعی تجربه کنند، قطعاً شاهد بازخورد طرفداران خواهیم بود.

باید دید که آیا طرفداران از ویژگی‌های جدید و همچنین تعادل جالب بین عناصر قدیمی و جدید استقبال می‌کنند یا خیر. البته باید اشاره کنیم که یکی از اهداف اصلی طراحی آزمایش فنی Halo Infinite، ارزیابی میزان تاثیرگذاری Bot‌ها بوده است. به همین خاطر، برای مشاهده‌ی پتانسیل واقعی بخش چندنفره‌ی Halo Infinite باید تا انتشار اولین نسخه‌ی بتا صبر کنیم.

با این حال، آزمایش فنی بازی بازخورد بسیار خوبی را از سوی بازی‌بازان دریافت کرده که خبر بسیار خوبی است. مدت زمان زیادی از انتشار آخرین نسخه‌ی Halo می‌گذرد، اما Halo Infinite ممکن است محبوبیت این سری را بیش از پیش افزایش دهد و مسیر جدیدی را برای شوتر نمادین ایکس‌باکس تعیین کند.

بازی Halo Infinite در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ (۸ دسامبر ۲۰۲۱) برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. در صورت تمایل می‌توانید سیستم مورد نیاز برای اجرای این عنوان را از اینجا مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -
بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -
بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -
بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -
بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -
بخش چندنفره‌ Halo Infinite مدرن و در عین حال قدیمی است -