اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم

فیل اسپنسر: به دنبال تقلید استراتژی سونی در قبال عناوین انحصاری نیستیم

احسان شریعت
۰۹:۴۹ ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
phil spencer

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، به تازگی در مورد چگونگی چرخش استراتژی این پلتفرم حول محور اصالت عناوین خود صحبت کرده است.

اسپنسر اخیرا طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Gamesradar، درباره‌ی آینده‌ی سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) در سایر پلتفرم‌ها و موارد دیگری از جمله استراتژی خود برای عناوین انحصاری ایکس‌باکس صحبت کرد. در طول مصاحبه، او نشان داد که این شرکت به دنبال تقلید استراتژی‌های موفق رقبا نیست.

رییس ایکس‌باکس با احترام به سایر شرکت‌ها مانند سونی و نینتندو صحبت خود را شروع کرد و در مورد روش کار و رویکرد تیم ایکس‌باکس به سخنان خود ادامه داد. او درباره‌ی خلاقیت که بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی آن‌هاست صحبت کرد، که مطمئناً با افزایش استودیوهای خلاق زیر نظر ایکس‌باکس، در حال حاضر واقعا به حد بالایی رسیده است. او درباره‌ی استراتژی‌های ایکس‌باکس گفت:

استراتژی ما این نیست که شبیه دیگران باشیم. گاهی اوقات به من می‌گویند “نسخه‌ی شما از این یا آن بازی کجاست؟” من مدت‌هاست که در این صنعت هستم، برای سازندگان در همه‌ی پلتفرم‌ها احترام زیادی قائلم و بسیاری از آن‌ها را می‌شناسم، اما این که ما کاری متفاوت از آنچه پلتفرم‌های دیگر انجام می‌دهند را انجام دهیم، واقعا خوب است. ما در تلاش برای ایجاد یک نسخه‌ی سبز از پلتفرم آبی یا قرمز شرکت‌های دیگر نیستیم. در واقع تقلید کردن، خلاقیتی نیست که خواهان مشاهده‌ی آن در صنعت بازی‌های ویدیویی هستیم.

همان‌طور که می‌دانید، ایکس‌باکس در حال حاضر از استودیوهای زیادی برخوردار است که تقریباً هر کدام از آن‌ها در کار خود استاد هستند، برای مثال استودیوی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) با شوترهای اول شخص یا کوالیشن (The Coalition) با شوترهای سوم شخص و موارد مشابه همگی تحت نظر ایکس‌باکس کار می‌کنند. به نظر می‌رسد خشکسالی عناوین انحصاری مایکروسافت به زودی پایان می‌یابد و تصمیم اسپنسر در قبال آزادی بیشتر استودیوهای خود برای ساخت بازی‌های موردنظر، مطمئناً یک حرکت عالی است.

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های فیل اسپنسر چیست؟ آیا ایکس‌باکس در این نسل با رویکرد متفاوت و سرویس مقرون به صرفه‌ی خود قادر به شکست رقبا خواهد بود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران گیمفا به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MrHill93 گفت:

    اره زنی مکس هم شاهده
    برای رضای خدا خریدین ی کمپانی مولتی پلتفرمی و 😐

    • Dracula گفت:

      سیستم کاری میکروسافت با گیمپس به گونه ای هست که هیچوقت نمیتونن رو کیفیت بازی هاشون مانور بدن برای همین هم هیچوقت نمیتونن استراتژی سونی رو دنبال کنند
      .
      وقتی سونی لست ۲ رو میسازه و ۱۶۰ میلیون دلار بودجه برای میده و ۳ بار تأخیر میزنه تا به بالاترین کیفیت ممکن برسه می‌دونه این بازی باید تو هفته اول کل بودجه ساخت رو در بیاره و میبینیم که ۴ میلیون نسخه ۶۰ دلاری میفروشه و ۲۴۰ میلیون دلار درآمد برای سونی و استودیو سازنده رقم میرنه
      .
      شان لیدن که رئیس استودیو های پلی استیشن بود این قضیه رو قبول داشت که با سیستم گیمپس نمیشه بازی های با کیفیت و پرهزینه ساخت البته یکسری ها با دو تا ضرب و تقسیم با ماشین حساب های تو‌ گوشیشون ادعا دارن از شان لیدن بیشتر میفهمن

      • The Red Devil گفت:

        الان میان میگن شان لیدن فن بویه و با امیر گیم شو مقایسه ش میکنن
        طرف چند سال رییس پلی استیشن بوده بازارو میشناسه هزینه هارو میشناسه میگه سیستم گیم پس ۵۰۰ میل کاربر میخواد کل گیمرای جدی ۳۰۰ میلیون نفره

      • آره فقط شاون لیدن متعصب میفهمید ، اما نمیدونم چرا جایگزین شد و رفت پی کارش ….

        کل مایکروسافت و مدیراش و مهندساش و بازار شناساش نمیدونن ، فقط شما میدونی که با گیم پس نمیشه بازی با کیفیت ساخت ، الان این بازی هایی هم که رو گیم پس هست همه بی کیفیتن و همه دوزارین ….

        فقط جان من نیاین بگین شاون لیدن خودش رفت که خیلی خنده داره حرفتون ، گیریم که اصلا خودش استعفا داد و رفت اگر مهره سوخته ایی نبود ، سونی ولش نمیکرد … این سونی جدید با سونی شاون لیدن فرق داره ، همه دارن میبینن ، اگر قبول ندارین خودتون رو به کوری زدین

        • امیر جان
          به این صحبتا در مورد اتفاقتی که تو مدیریت پلی استیشن افتاد کاری ندارم. چیز زیادی هم نمی دونیم واقعا. نمی دونم چرا کسی در موردش اصلا صحبت میشه؟!
          فقط خواستم با نظرت در مورد تعصبی بودن لیدن مخالفت کنم. این شخص و تیمش بالاخره بعد از سه نسل تلاش به پلی استیشن هویت خاص خودشو دادن و میراث خیلی بزرگی به جا گذاشتن. و نظرش در مورد ارائه سرویس هم با توجه به ایده ای که خودشون در مورد پلی استیشن داشتن هم طبیعیه که اینطوری باشه. منم همینطوره نظرم. هنوز منتظرم ببینم از استودیو های متیکروسافت چی در میاد بالاخره.

          • نظرت محترمه ،
            من تنها چیزی که به آقای لیدن گفتم همین فن بوی بودن( که خوب صرفا به نظرش گفتم نه خودش) و متعصب بودنشه ، البته متعصب بودن چیز بدی نیست ، تعصب بلاخره لازمه…..

            شاون لیدن با اون همه تجربه کارآمدی و پیشرفت دادن برند پلی استیشن (که واقعا هرکسی اینا رو نبینه احمقه) وقتی به این برحه از زمان یا نسل گیم میرسه ، یا خودش یا سران سونی تصمیم گرفتن که هدایت رو بسپرن به نیروی جدید با طرز فکر متفاوت و عملکردی متفاوت که پاسخگوی نیاز این قسمت از زمان صنعت گیم باشه ، ! به نظرت شاون لیدنی که همه میدونن طرز فکر سنتی توی صنعت گیم داره میتونه نظر درستی در مورد این پدیده جدید یعنی گیم پس بده ؟! …

            به نظر من نه تنها نمیتونه نظر درستی بده ، بلکه تعصبش به روند قدیمی عرضه بازی ها به حالت مغازه ایی به مشتریان میتونه دقیقا روی نظرش تاثیر منفی بذاره و اون رو به نظر یک فن بوی نزدیک کنه …

        • Dracula گفت:

          شان لیدن شخصی بود که باعث خلق آثاری مانند Tlou 2 و GOW 2018 و Uncharted 4 و تعداد بی‌شماری آیپی جدید و خلاقانه شد و اگر این شخص نبود،این عناوین هم وجود نداشتن

          در نتیجه مطمئن باش بهتر از تو از سیاست های لازم ساخت بازی های با کیفیت اطلاع داره
          خروجی مدیران مایکروسافت هم از ابتدای نسل هشتم تا الآن مشخص بوده و نباید با فرد بزرگی مانند شان لیدن مقایسه بشوند

          من کاری به سیاست های جدید سونی ندارم
          اگر قرار باشه سونی هم سراغ سرویسی مانند گیمپس بره همین اتفاق برای اون می افته(که خوشبختانه تا الآن نرفته)

    • X.gamer گفت:

      مایکروسافت اگه نصف راهو رفت تا ps بازارو از بازیهای بتسدا محروم کنه، سونی نصف دیگشو رفت… مایکروسافت پیشنهاد رو داده تا بازیاشو روی ps هم بیاره اما امان از تکبر سونی که فقط و فقط طرفداراش ضرر میکنن

    • Star1 گفت:

      چه ربطی داشت؟

      میگه ما با سبک و خلاقیت خودمون بازی میسازیم و کاری متفاوت از سایرین انجام میدیم.
      اینطوری نیست که مثلا ببینیم رقیب بازی آخر زمانی و غول کشی و … میسازه ما هم بریم تقلید کنیم بلکه سبک منحصر به فرد خودمونو داریم.

    • OLDKRATOS گفت:

      به امید موفقیت هردو کمپانی در حیطه کاریشون :yes:

      امیدوارم همه گیمرهای عزیز کشورمون بتونن به نسل بعد مهاجرت کنن و جا داره تشکر ویژه ای از دوست عزیز کسری نراقی بابت تمام زحماتی که طی این سالها کشیده کنم :yes:

      خدا قوت برادر :heart:

    • کدوم بخش زنی مکس اکشن سوم شخص میزد ؟

  • Amir گفت:

    این چقدر حرف میزنه . یه سر بیاد ایران یه پستی چیزی تو دولت بهش میدن صد در صد

  • pegasus گفت:

    نمی تونین هم دنبال کنین
    طرف سه نسل هستش روی کیفیت استدیو هاش سرمایه گذاری کرده شوخی که نیس
    درضمن داره مغالطه میکنه
    شما بیاین بازی در حد کیفیت و اندازه گاد یا لست بزنین تقلید نیست که

    • Cole Train گفت:

      Pegasus
      زمانی که ایکس باکس شدیدا تحت فشار بود برای محتوای انحصاری فیل اسپنسر یه حرف قشنگی زد.گفت برای ساختن عناوین انحصاری باید استودیو داشته باشی در قدم بعدی روی استودیو و پیشرفتش سرمایه گذاری کنی و در اخر برای ساخت یه عنوان باکیفیت ۴ تا ۵ سال زمان لازمه.اینکه میتونه یا نمیتونه رو نمیتونی براش فکت صادر کنی.تماما دم از منطق ایکس باکس فنا میزنی ولی در باب بحث کردن بشدت متعصب و غیرمنطقی نظر میدی.مایکروسافت سرمایه گذاری شدیدا کلانی انجام داده برای نتیجه بخش بودن یا نبودنش فقط باید صبر کرد.همه چیز داره طی میشه و باید نتیجه رو دید.ایکس باکس توی تمام ژانرها داره با بودجه ی بالا بازی میسازه.سلاطین نقش افرینی مال ایکس باکسن.دیگه نیازی نیست راجع به بتسدا صحبت کنم.سلاطین شوتر اول شخص همینطور.کسی نمیتونه اید سافتور و ماشین گیمز رو زیر سوال ببره.ایندیانا جونز و هل بلید و پرفکت دارک برای اکشن و ادونچر فکر نمیکنم عناوین کوچیکی باشن.تمام عالم قبول دارن که فورتزا بهترین اثر در سبک ریسینگ هست.من اصلا با محتوای تولیدی سونی کاری ندارم سونی مسیر خودش رو میره.اما یک درصد در نظر بگیر perfect dark,fable,outer world2,hellblade2,starfield,forza h5 and ms,state of decay 3,redfallووو عناوین موفقی بشن و حتی بزنن روی دست بقیه بازی های اون سال،اون موقع با چه رویی دوباره میخوای بیای قومپوز در کنی و به طرفدارای ایکس باکس جواب بدی؟؟خیلی راحت توهین میکنی به همه ی این قشر در صورتی که خودت و امثال خودت قد یه نخود هم منطق نداری،کسی که به کل یک کامیونیتی توهین میکنه و همه رو بی منطق خطاب میکنه ننگ عالم بر شرف و شخصیتش

      • Dracula گفت:

        یادمه قبل از عرضه مدیوم هم به مایکروسافت سلطان سبک ترسناک هم میگفتین
        الآن هم همونه قبل از عرضه اون بازی های که نام بردی به مایکروسافت سلطان ژانر سوار و RPG میگی بعد از عرضه هم که مثل همون مدیوم میشه

      • God of war , ghost of Tsushima 2 , horizon forbidden west , Gran Turismo 7 , final fantasy xvi , spider man 2 , و دیگر عناوین . شما برو یزدان روزیتو یه جا دیگه حواله کنه ، کل نسل هشتم و لانچ نسل نهم هیچی انحصاری نداشتید بعد اومدی گنده بازی در میاری ، بازی های شما شاید فوقش بتونن بازی های خوبی باشند ولی هرگز در حد بازی های شاهکار پلی استیشن نخواهند بود شما ها چه رویی دارید هنوز هیچ انحصاری به جز شاهکار مدیوم ( :rotfl: ) نداشتید اومدی واسه عناوینی که حتی نزدیک عرضه هم نیستن حساب کتاب می کنی . بنده خدا اول نسلی ما spider man Miles morales , returnal , rachet and clank , demon souls داشتیم که متای همش بالای ۸۵ بود دیمون سولز که ۹۲ شد . شما اصن طی این دو نسل رنگ متای نود رو دیدید؟؟ :rotfl: :rotfl:

        • استدیو خوب=احتمال زیاد بازیه خوب
          الان بر عکس گذشته مایکرو هم کلی استدیو خوب داره مثل بتسدا و ماشین گیمز و ابسیدین سونی هم کلی استدیو خوب داره هردو هم دارن روی بازیا خودشون کار میکنن و کسی نمیدونه قراره کیفیت بازیشون چی بشه ولی اینکه شما کوست۲که حتی معرفی نشده رو میگی شاهکار متا۹۰میشه و همه ی بازیا مایکرو میگی اشغال میشن معلومه چقدر کامنتت پر محتوا به قدری که من با خوندن اول کامنتت فهمیدم با چه کاربری سر و کار دارم

        • Cole Train گفت:

          Playstation x Discord
          این عناوین سونی که نام بردی رو بنده حداکثر یک هفته بعد عرضه تجربه کردم.خداروشکر قبل ۹۵ درصد شما سونی فن های سینه چاک هر مسل پلی استیشن میخرم یک ماه اول عرضه.کسی اصلا کیفیت سونی رو زیر سوال نبرد مشکل شما اینه همه چیز رو به سونی ربط میدین.سونی کار خودش رو میکنه محصولاتشم قابل احترامن منم دوسشون دارم.بحث سونی و مایکرو نیست اصلا بحث احترام به افکار و عللیق ادماست که بدون شک توی دیفالت تربیت جنابعالی تعریف نشده

        • داره میگه از زمان سرمایه‌گذاری تا مشاهده نتیجه زمان لازمه، بعد میای بی ربط‌ترین جواب ممکن رو میدی؟ این که نسل هشتم و ابتدای نسل نهم حرف چندانی برای گفتن نداشتن چیز عجیب غریبی نیست نیازی نداری نابغه باشی تا بفهمی، اون کسی هم که بهش ریپلای کردی حرف از این دوره نزد.
          این که در سطح بازی‌های پلی‌استیشن، بازی تولید خواهند کرد یا نه بعداََ مشخص میشه.

          • Cole Train گفت:

            محمد حسین کریمی
            دم شما گرم.ای کاش یه جایی یه بستری بود با ۴ تا انسان فهیم مثه شما که حرف طرف رو متوجه میشد بودن که بشه باهاشون تبادل نظر کرد.من دارم میگم این همه سرمایه گذاری شده روی استودیوهای مختلف هم از نظر مالی،نیروی انسانی و هم از نظر زمانی از کیفیتش کسی خبر نداره جز صبر کردن.بعد طرف مثه یه طوطی میاد حرفای تکراری احمقانه میزنه.من نمیدونم چرا این مملکت رو این قدر نادانی فراگرفته

            • مخاطب از همه قشری پیدا میشه، کاربر خوب هم زیاد داریم، البته شما هم یه جا خیلی تند رفتی که کامنت حذف شد، مخاطب رو بشناسید به هر کسی ریپلای نزنید از نظر فکری راحت‌ترید. داخل ایران بعضی از افراد خیلی درگیر و شیفته یک کمپانی شدن و تعصبات عجیب و غریب دارن، ده سال پیش کامیونیتی اینجوری نبود، جدیداََ اوضاع به شدت خرابه که بخش عمده‌ای به فشارهای غیرمربوط به گیم بر می‌گرده که باعث میشه خیلیا به یک برند یا بازی خاص پناه ببرن برای عقده گشایی.

  • خب قطعا نباید مثل اونا عمل کنه ، اگر بخواد مثل سونی و نینتندو عمل کنه قطعا شکست میخوره ، چون پلیر میاد میگه چه لزومی داره دوباره جذب یه چیزی بشم که مشابهش تو بازار هست و تازه خیلی هم بهتر عمل کرده، مایکرو باید متفاوت عمل کنه تا بتونه از جنبه های دیگه پلیر جذب کنه

  • پس این نسل هم رقابتی تو بازی های انحصاری نیست و سونی برندس

  • خب کاملا مشخصه
    درسته که یک بازی توو سبک گاد و یا لست برای مایکرو فوق‌العادس اما آیا همون خروجی میتونن به دست بیارن؟
    این سوالو در مورد استدیوهای سونی هم میشه پرسید
    استدیویی توو بخش سونی هستش که بتونه بازی توو لول الدر و یا گیرز بسازه؟
    قبلا گفتم بازم میگم
    الان توو دوره‌ای هستیم که ابر کمپانی‌هایی مثل سونی و مایکرو در حال تقسیم ژانر هستن
    شما اگه دنبال شوتر و نقش آفرینی هستید باید ایکس‌باکس انتخاب کنید
    اگه دنبال اکشن ماجراجویی و بازیهای داستانی خاص هستید پلی‌استیشن انتخاب کنید
    منظور از خاص چیه
    دث‌استرندینگ..شدو اف کلوسس.. دیترویت..دریمز..بلادبورن..دیمون‌سولز..ریترنال و..
    به نظرم رقابتو اون تیمی میبره که تنوع ژانر و از اون مهمتر کیفیت بالا توو آثارش به وضوح دیده بشه

    • محسن جان
      تا حدودی باهات مخالفم. دو تا بازی نمادین نینتندو ماریو و زلدان. یکی سلطان بی رقیب پلتفرمره و اون یکی خدای آر پی جی (نظر شخصی). بازی های نمادین سونی هم همینطورن. مثلا آنچارتد اکشن ادونچره، از اون طرف گاد آو وار هک اند اسلشه.
      به نظرم تقسیم بندی بر اساس ژانر تصویر کاملی نیست. نینتندو زیاد شناخته شده نیست اینجا و کاریش ندارم. ولی در مورد بازیهای سونی به نظرم بزرگترین وجه مشترکشون شخصیت پردازی انسانیشونه. ما کریتوس، نیتن، الی، ایلوی و … رو میشناسیم و دوست داریم (و یقه جر میدیم براشون). همین جا جا داره یادی کنیم از یوشیدا و لیدن که بالاخره این هویت رو به پلی استیشن دادن.
      الان اینکه بگیم مایکروسافت بیاد پلتفرم خودشو به اسم یه ژانر معروف کنه یکم اصلا ایده خطرناکیه (ژانر شوتر نشون داده اینو). فعلا که هنوز مشخص نیست دقیقا مایکروسافت قراره دقیقا چه هویتی به پلتفرمش بده (و با توجه به سابقشون بعید میدونم اصلا بخوان این کارو کنن).

  • تقلید خوب نبید ولی بیخیال بودن بدتر بید. وقتی رنج متوسط متای بازیات ۶۰ وشد و یه عمر بید کنترلرت با باتری قلمی کار دروکنه باید تغییرش ودی. اینکه حرف دروکنی دنبال تقلید نبیدیم درست نبید. (در جملات بالا منظور از بید بود بید و از نبید نبود بید)

  • اکس باکس فنا واقعی میدونن که ماکروسافت تو نسل هفتم فقط به خاطر بازی های انحصاری متفاوت (برای هر سلیقه ای)
    که میساخت موفق شد

    • Dracula گفت:

      خیر
      اکثرش بخاطر قیمت به شدت پایین‌تر کنسول,زودتر عرضه شدن,کپی خور شدن و تهیه راحتتر بازی ها بود
      به عنوان کسی که نسل هفتم Xbox 3600 این حرف رو در نظر بگیر
      کلا هم ۲ تا از انحصاری هاش رو بازی کردم که Halo 4 و Gears of War 2 بود که بعد دو مرحله ولشون کردم

    • اون نسل دیگه گذشت ، دیگه تموم شد … الان دوران جدید مایکرو شروع شده ، قطعا اگر فقط به فکر تولید عناوین انحصاری باشه ، نمیتونه با سونی و نینتندو رقابت کنه ، مایکرو دریچه ایی رو به دنیای گیم باز کرد که هم تولید عناوین انحصاری با کیفیت رو شامل میشه و هم حمایت از ایندی ها و به طریقی فروختن سخت افزار دیگه اولویتش نیست ، چیزی که الان سونی و نینتندو قطعا هنوز درگیرشن ،.. این مسیریه که تازه شروع کرده و باید دید چه میشه در ادامه

  • Eternal Man گفت:

    به نظرم با همین رویکردی که این نسل پیش گرفته موفقیت خوبی نصیبش میشه ، اونایی که از این موش و گربه بازی قدیمی «رقم فروش» کنار کشیدن و قضیه رو از سمت دیگه ای می بینن ، استراتژی مایکرو رو بهتر درک میکنن ، بعضیا که خیلی ادعای کارشناسی دارن و در واقع تحت تأثیر جو بازار قرار دارن همینطوری چشم بسته میان میگن مایکرو اگه رویکرد سونی رو پیش نگیره شکست میخوره ، بله از حیث فروش کنسول که معلومه چون فن بیسش کمتره ، اما بستگی داره موفقیت رو‌ چی معنا کنیم – الان این بحثهای قدیمی دیگه مطرح نیست – سیاست مایکرو در قبال همه چیز حتی توی ساخت خود کنسول ، ۳۶۰ درجه با سونی فرق داره ؛ همین بحث درباره لاین آپ هم مطرحه – سونی و نینتندو از انحصاری سازی محتوا یا بازی های انحصاری هدفشون افزایش فن بیس هست ، اما مایکرو نگاهی که از به جهت به ویندوز داره ، همون نگاه رو به اکس باکس داره ، یعنی فروش سخت افزار مهم نیست ، افزایش کاربر در سطح سرویس ها مهمه ، یکی از دوستان سونی فن به اعتراض پرسیده بود اگه مایکرو نمیخواد انحصاری بسازه پس چرا رفت اینهمه استودیو خرید ، و من جواب دادم به خاطر بالا بردن ارزش گیم پس با استفاده از ارتقای کیفیت محتویاتش – حالا اینم که گفته ما نمیخوایم رویکرد تقلیدی داشته باشیم دقیقا منظور سیاست هایی مثه همینه و شخصا خیلی باهاش موافقم

  • این بهتره همه سونی رو با اکشن ادونچرهای شاهکار میشناسن(بقیه سبک ها هم هستن اما این بیشتره)

    مایکرو رو با شوتر،rpg،ریسینگ های شاهکار در اینده و حتی همین الان خواهند شناخت

    تو این سبک ها هیچکدوم به هم نمیرسن

  • Hasan0930 گفت:

    ابنا دقیقا رو بازیهایی سرمایه گذاری کردن که تو پلتفرم رقیب نیست… مثلا تو پلتفرم رقیب اکشن ادونچر زیاده… نرفتن رو اکشن ادونچر سرمایه گذاری کنن… رفتن رو بازیهای ارپی جی یا ریسینگ یا شبیه ساز پرواز یا شوتر و یا بازی های چند نفره که اصلا تو پلتفرم رقیب نیست یا کمتر هست (( عناوین انحصاری منظورم هست نه فرتنایت )) سرمایه گذاری کردن….

    البته که ایکس باکس اکشن ادونچرهایی مثل هلبلید دو و اندیانا جونز هم در حال ساخت داره…

    به نظرم منظور مت بوتی که سال پیش مصاحبه داد که قصد رقابت مستقیم با پلی استیشن را نداریم هم همین بود یعنی ما بازی هایی میسازیم که تو پلتفرم رقیب نیست… به نظرم استراتژی خفنی هم هست…

    • Gran Turismo 7 برای ریسینگ هست یه عنوان ریسینگ دیگه هم توسط x dev و lucid Games هم برای پلی استیشن فایو در دست ساخته ، از آن طرف هم استودیو های Guerilla Games , probably monster , diviation هم هر کدام در حال ساخت یه عنوان AAA شوتر اول شخص انحصاری پلی استیشن فایو هستند . و بزودی این سیاست جدید ایکس باکس هم خنثی خواهد شد چون سرویس های مبتنی بر انیمه و فیلم و سریال فانیمیشن و سونی پیکچرز هم در حال آمدن به پلی استیشن پلاس است و ارزش آن را در مقابل گیم پس بالا خواهد برد

  • JUST me گفت:

    برخلاف سال های قبل ک امیدی به ایکس باکس نداشتم ولی واقعا تیم اسپنسر داره تلاش میکنه ک ایکس باکس رو تا جایی ک توانش هست بالا ببره و خرید استدیو سرویس گیم پس قدرت کنسول(بحث مقایسه نیس) و نشون میده راه درستی رو دارن میرن اینکه هردو یک سیاست داشته باشن اسپنسر حرف قشنگی زده (در واقع تقلید کردن، خلاقیتی نیست که خواهان مشاهده‌ی آن در صنعت بازی‌های ویدیویی هستیم.) در این حالت گیمر بر اساس سیاست دو شرکت هم میتونه کنسول خودش رو انتخاب کنه.یکی از حرکات جالب مایکرو کنسول سری اس بود که شخصا با اینکه چند نسل کنسول سونی رو داشتم قیمت خوبی داره و عملکرد راضی کننده ای هم کنارش هست بحث پشتیبانی رو هم فک میکنم انجام بدن اینکه ی شرکت ی کنسول رو میسازه و فروش بالایی هم داره در کنار کنسول اصلی اگه پشتیبانی رو بیخیال بشه واقعا توهین بزرگی ب طرفداراش کرده و شخصا اعتقادم اینه سری اس ب شدت قراره برای مایکرو مهم باشه و پشتیبانی خوبی ازش بشه..بحث اومدن بازی انحصاری برای پی سی هم دیگه عادی شده قطعا سونی هم بعد از عرضه بازی انحصاری که چندسال بگذره برخلاف مایکرو ک روز اول میاد میتونه بهینه کنه و روی پی سی عرضه کنه.

  • The Red Devil گفت:

    فیل اسپنسر راجع به خلاقیت حرف زده؟ 😐
    دقیقن کدوم خلاقیت؟
    بهترین استودیوش که داره پرفکت دارک نینتندو رو ریمیک میکنه
    اون یکی داره کلون آنچارتد میسازه
    یکی دیگه فیبل ۳۶۰ رو برداشته بدوشه
    بقیشونم که هورایزن ۵
    موتوراسپورت ۷
    الدر ۶
    هیلو هم که اینقدر دوشیدنش معلوم نیست اینفینیت چندمین نسخه س
    اینا که همه ش شیردوشیه خلاقیتش کجاست
    دسته ش هم که باتری قلمی ، نه لایت باری ، نه تاچ پدی ، حالا تکنولوژی های جدید تر بخوره تو سرش :rotfl:

    • The Red Devil گفت:

      گیرز ۶ هم الان یادم افتاد یه شیر دوشی دیگه
      البته هنوز تایید نشده ولی میشه

    • وات؟؟ممنون که من رو بازم خندوندی

      بگذریم

      بهترین استودیو؟؟اینشیتیو یه دونه بازی هم برای مایکرو فعلا نساخته شد بهترین استودیو؟؟دو این ریمیک نیست ریبوته

      بزار روشنت کنم:استودیو ها دارن رو چه بازی هایی کار میکنن و سابقشون چیه

      اینشیتیو:ریبوت پرفکت دارک استودیویی که تمام کارمنداش از ولو،ناتی داگ،سانتا و.. هستن

      پلی گراند گیمز:فورزا۵،فیبل پلی گراند تا الان دوتا بازی متا بالا۹۰داره

      ۳۴۳:هیلو اینفینیت اولین هیلوش متا۸۷داره

      کوالیشن:گیرز۶،ایپی جدید کوالیشن تو دوسال تونست گیرز۵رو باید حداقل متا۸۸میگرفت رو ساخته

      اینگزایل:داره رو چند تاrpgکار میکنه اخرین بازیشون هم که وستلند۳متا۸۶اورد پارسال

      ترن۱۰:فورزا موتوراسپورت که سابقه چندین متا بالا۹۰داره

      بتسدا سافتورکس:الدر اسکرولز۶،استارفیلد
      این حتی با ناتی داگ برابر چون سبکrpgرو متحول کرد با فالوت های و الدر اسکرولز های مختلف و چندین گوتی و بیگ وینر داره و متا اسکایریم۹۶

      ماشین گیمز:ولفن اشتاین بعدی،ایندیانا جونز
      ولفن اشتاین۲بهترین شوتر نسل بود

      ایدسافتور:دووم بعدی و کوییک که اینم از بهترین های نسل بود

      تانگو گیم ورکس:گوست وایر توکیو
      شینجی میکامی کبیر و سازنده اویل ویتین۱و۲

      ارکین:دث لوپ،ردفال

      سازنده دیس انرد و پری که هردو از بهترین و اندرریتد ترین های نسل هستن

      ریر:اوروایلد

      ریر قدیم رو که باید بشناسی چه شاهکار هایی ساخته

      ابسیدین:اوود،اوتر ورلدز۲

      یکی از بهترینrpgساز های تاریخ که نیووگاس اوتر ورلدز یک و پیلارز رو تو کارنامه داره

      نینجا تعوری(همزه ندارم):هلبلید۲،پراجکت مارا

      از اندرریتد ترین استودیو ها که بازی فوق العاده مثل هلبلید و دویل مای کرای تو کارنامش داره

      Compulsion Games سازنده دارک سایدرز
      که با بودجه مایکرو به اون چیزی که میخوان میرسن

      Undead Labs
      استیت اف دیکیت۳ اینم قراره داستان داشته باشه

      ورلد ادج:ایج اف امپایرز۴ بازی به این بزرگی رو داره نیسازه

      و دابل فاین که سایکونات۲میسازه و لول دیزاین عالیه

      • The Red Devil گفت:

        خودتون بخاطر جذب ۴ تا کارمند اخراجی ناتی و راکستار ، اینیشیتیوو در حد ناتی داگ بردید بالا 😀 😀 به من چه؟ :rotfl:
        اینایی هم که گفتی همه ش نسخه ی پنجم ششم هفتم بود که.شیردوشی به چی میگن پس :rotfl: :rotfl:
        چند تا شیردوش دیگه هم من یادم نبود خودت اضافه کردی دووم و ولفنشتاین هم هرکدوم هفت هشت تا نسخه دارن ولی هنوز شیردوشی ادامه داره :rotfl:

    • AlirezaLO گفت:

      تو دیگه از خلاقیت حرف نزن.

      بازی های انحصاری سونی خیلی خلاقیت دارن مثلن؟
      همشون عین هم.

      GOW اکشن ادونچر
      UNCHARTED اکشن ادونچر
      TLOU اکشن ادونچر (البته من اینو دوست دارم)
      SPIDERMAN اکشن ادونچر
      …….

      خسته نشدین از بس اکشن ادونچر بازی کردین؟!!
      تازه کدومشون مولتی پلیر دارن؟ یا اگرم دارن به پای XBOX میرسن؟؟!

  • Mateus گفت:

    “”ایکس‌باکس در حال حاضر از استودیوهای زیادی برخوردار است که تقریباً هر کدام از آن‌ها در کار خود استاد هستند، برای مثال استودیوی ۳۴۳ اینداستریز””
    .
    😐 😐 😐 😐

    • X.gamer گفت:

      قول میدی سر پست نمرات هیلو بیای؟ :heh:

    • الان یه استودیو شوتر ساز سونی که اندازه۳۴۳تو شوتر باشن رو نام ببر
      فقط نگی گوریلا که میخندم

      • sam snake 47 گفت:

        کیلزون بازی کردی؟ رزیستنس چطور؟ ولی من هیلو بازی کردم. حالم بهم خورد از این بازی. فیک و بچه بازی و دشمنای عین عروسک. با چی این حال میکنید جدی؟! بعد میگی این عروسک کشی بهتر از اتمسفر دارک کیلزون رو داره؟ یا حتما نظرت اینه که گان پلی هیلو بهتر از رزیستنسه؟! اصن میدونی شوتر اول شخ۱ چیه؟ انقد هیلو افتضاح بود که خجالت میکشه رییستون نشونش بده! انقد ضعیفه که از دکل مشاین گیمز و ایدی سافتور بالا رفتید تا براتون شوتر بسازن! اوج کارنامه هیلو که بهش مینازید مال نسل هفتمه که اون زمان کالاف خدایی میکرد. هیلو حتی در حد استوری های ابکی بتلفیلدم نیس چه برسه به مولتی افسانه ای بتل! اصن چه ویژگی خاصی داره این بازی فیک؟؟؟؟؟

        • تو نبودی چندروز پیش به گیرز میگفتی زباله؟؟ :rotfl:

          من تقریبا تمام شوترهارو بازی کردم

          ولی تو چی؟؟چیزی به اسم فانتزی حالیت میشه؟؟کیلزون که پروندش کلا بسته شد و همه هیلو ها به جز اخری از بهترین کیلزون بهترن

          رزیستنس که اصلا قابل مقایسه نیست

          حوصله بحث با کسی که شوتر بازی نکرده ندارم تو فقط برو متا هارو ببین

          • r_dh گفت:

            حالا من نمیخوام وارد بحث مقایسه بشم اما حالا که بحث کیلزون اومد وسط:
            آخرین هیلویی که متای بالای ۹۰ گرفت هیلو ۳ بود که بانجی ساخت. از وقتی که هیلو افتاد دست استدیوهای داخلی مایکروسافت(همون ۳۴۳) افت کرد. کیلزون رو استدیو داخلی سونی (گوریلا) ساخته. شما اگه قرار باشه هیلو رو با کیلزون مقایسه کنی باید نسخه ۴ و ۵ هیلو رو با نسخه ی ۲ و ۳ کیلزون مقایسه کنی(با شدو فال کاری ندارم چون افتضاحی بیشتر نبود و در ضمن نسخه اصلی هم حساب نمیشد)
            کیلزون ۲: متا ۹۱
            کیلزون ۳: متا ۸۴

            هیلو ۴: متا ۸۷
            هیلو۵: متا ۸۴

            حتی اگه بخوای شدو فال رو حساب کنی، باز هم به نظرم توی مقایسه ی شوتری که گوریلا ساخته با شوتری که استدیو ۳۴۳ ساخته هم فرق خیلی زیادی نیست. دو تاشون تو یه رده ان.

        • X.gamer گفت:

          بله بله، یکی از مهمترین سگانه های تاریخ رو ایشون بازی کردن و میگن حالش بهم خورده… بعد دیزگان میزنن میگن عالی بودش! بخدا ارزشتون در حد همون اشغلی مث دیزگانه یا رنگین کومنی مثل لست 😐 حیف اون دیسک هیلویی که بتو دادن، دیسک نجس شدش

        • MahyarMsm گفت:

          داداش فکر کنم شما نسخه پنجم رو فقط بازی کردی 😀 یا اصلا بازی نکردی تا به حال
          اما سه گانه بازی یه شاهکاره که مثلش توی این سبک پیدا نمیشه
          از چیش برات بگم؟
          داستان فوق العاده اش یا گیم پلی معرکه و گان پلی تمیزش؟
          شاید نسخه پنجم در حد انتظارات نبود ولی این نظرت درباره بقیه نسخه ها اصلا درست نیست
          حداقل یکم از بازی رو تجربه کنید
          الکی الکی میان نظر میدن
          این حرفایی که زدی اصلا نظر‌شخصی هم نمیشه بهش گفت 😐
          عجب ادمایی پیدا میشن والا

  • اینکه سه شرکت بزرگ هرکدوم راه و رسم متفاوتی در پیش گرفتن خیلی خوبه. جلوی تکراری شدن و انتخاب ِهای محدود رو میگیره

  • تا جایی که متوجه شدم استراتژی سونی مبنی بر بستن قرارداد های زیاد با استودیو ها و ناشران ترد پارتی و همکاری با استودیو های سکند پارتی است و میزان خرید ها اندک و صرفا استودیو هایی است که همکاری های موفق در تولید بازی های AAA داشته اند هست تاکنون ناشری از سوی سونی خریداری نشده و دست گیمرهای کنسول های دیگر رو از عناوین مولتی پلتفرم کوتاه نکرده ، اما اگر مایکروسافت به خرید بیشتر روی بیاورد و یا سونی احساس کند ناحیه امن خود را دارد از دست می دهد مطمئنم که او نیز دست به یک خرید یا ادغام بزرگ با ناشری که بتواند این ناحیه امن را برای او نگهدارد خواهد زد. مایکروسافت باید مواظب سیاست های انحصاریش باشه الان مثلا اگر هنگام عرضه استارفیلد یا الدر اسکرولز ۶ مخاطبان پلی استیشن کاهش چشمگیر پیدا کند بدون شک سونی هم دست به اقدام متقابل خواهد زد ، با توجه به اینکه ۱۸ میلیارد دلار برای توسعه صنایع خود اختصاص داده حداقل نیمی از آن متعلق به پلی استیشن است و ۹ میلیارد دلار برای خرید یک ناشر کافیست.امیدوارم مایکروسافت این عواقب را در نظر بگیرد

    • هان؟

      سونی مواتی ساز نخریده؟؟اینسامنیاک واسه مایکرو هن انحصاری زده این مولتی ساز نیست چیه؟؟

      دوم فکرمیکنی اگه سونی میتونست تا الان نمیخرید؟؟منظور این نیست پولش نمیرسع اما پولش کمتر از مایکرو پس نمیتونه همش رو واسه خرید خرج کنه اینا به کنار فکرکردی واسه یه بازی سونی میره میلیاردی خرج میکنه؟؟

      • MahyarMsm گفت:

        حقیقتا سونی با خرید اینسامنیاک باعث پیشرفتشون شد تازه خودشون هم فکر یه همچین جایگاهی رو نمیکردن
        اینسامنیاک با سونی به اینجا رسیده
        سونی با این کارش باعث شد یه استودیویی که زیاد بهش اهمیت نمیدادن شاهکاری مثل اسپایدرمن ۲۰۱۸ رو بسازه
        سونی ناشر نمیخره که از قبل استودیو هاش شاهکار میساختن و باعث بشه خیلی ها رو از اون بازی ها محروم کنه
        خودش ترتیب شاهکار ساز رو میده 😉

      • عجب بی شعوری هستی ، اینسامیناک کلا فقط یه بازی برای مایکروسافت انحصاری ساخت که مولتی هم نبود ، در حالیکه بتسدا تمام بازی هاش مولتی بود . اره اگه اون بازی GTA باشه واسش میلیاردی خرج می کند

    • بهشون میگم :yes:
      گوشزد میکنم که حواسشون رو جمع کنن :rotfl:

  • Pain1990 گفت:

    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده

  • Tang Hao گفت:

    این همه هیتر و فن بوی توی یه پست عجیبه :laugh:
    بنده خدا گفت هدف ما این نیست که گاد کلون یا لست کلون بدیم بیرون، کار خودمون رو انجام میدیم
    مگه الان سونی یا نینتندو میان بازی های شرکت های رقیب رو برمیدارن و کلون می سازن؟ نه و نیازی ندارن به این
    مایکرو تنها هدفش ایجاد ژانر های متنوع برای همه ی سلیقه هاست تا بتونه برای گیم پس عضو جمع کنه
    یعنی اکشن ادونچر قطعا ساخته میشه ولی هدف اصلی این نیست که با سونی رقابت کنه

  • Horizon4344 گفت:

    سلام
    کسی میدونه سرورای بازی destiny 2 فیلتره یا نه؟

    • Dr.Who گفت:

      دوست من سوالات اینچنینی رو تو گروه بپرسید….هر چند من نصب کردم شاید کلا یک ساعت یا دو ساعت بازی کردم مشکلی نداشت(روی پیسی) راحت بالا اومد گیم پلی دلچسبی داره حتما تجربه اش کنید اگر در اتصال هم به مشکل برخورد کردید همdns وهم vpn خوب موجوده مایل بودید معرفی میکنم برادر

      • انسان گفت:

        آقا من نیاز دارم بی زحمت معرفی می کنید . ترجیحا رایگان باشه. ممنون.
        بعد یک سوال من با vpn روسیه رفتم اکانت استیم بسازم دیدم نمی سازه مشکل داره هرچی روی continue کلیک می کنم دوباره از اول می آورد . ریجن رو هم روسیه انتخاب می کنم و آیپی رو هم به روسیه تغییر دادم ولی کار نمی کنه.
        می دونید چجوری مشکلش رو حل کنم ؟
        تأیید لطفاً

    • DMC3 گفت:

      رو چه پلتفرمی؟؟ رو استیم که من بازی میکنم مشکلی هم نداره اگه بازی نکردی صددرصد بازی کن از نظر من بعد از تایتانفال ۲ بهترین گیم پلی رو داره

    • arm4nii گفت:

      سلام.نه فیلتر نیست.
      من نت شاتل دارم و راحت بالا میاد

  • Faith گفت:

    من از شما سونی فنا یک سوال دارم فقط
    این همه گیم سوم شخص زدین خسته نشدین؟
    دیزگانو گاد اف وارو انچارتدو لستو…

    • pegasus گفت:

      ببین بنظر من اگه داستان بازی عالی باشه طراحی مراحل بی نظیر باشه گان پلی اوکی باشه آدم اصلا سیر نمیشه
      مخصوصا از طرف استودیوهای سونی باشه
      الان این همه شوتر اول شخص آنلاین ریخته بازار هم تو اکس هم موبایل واسه عاشقان این سبک مگه خسته کننده هم میشه؟

    • MahyarMsm گفت:

      چرا باید خسته بشیم؟
      گاد اف وار و لست و انچارتد و… همشون شاهکارن
      بازی اول شخص هم بعد ها میاد ولی مهم نیست اول شخص باشن یا نه
      حقیقتش دلیلی نمیبینم که خسته بشیم ازشون 🙂

    • ASHEN ONE گفت:

      تو به ما چیکار داری؟
      برو بشین بازیت رو بکن سرت تو کار بقیه نباشه

    • The Red Devil گفت:

      مگه فقط بازی انحصاری موجوده؟
      اینهمه کمپانی دارن بازی در سبک های مختلف میسازن
      یوبی . اکتی . ایی ای . کپکام . سیدی پراجکت و … اونارم بازی میکنیم دیگه

    • PS4EVER گفت:

      اول میخواستم جوابتو به این شکل بدم : تو اینهمه شلیک کردی و ماشین بازی کردی خسته نشدی؟! ولی بعدا دیدم حق مطلب رو ادا نمیکنم ، لست حالت آفلاینشو بیست سی بار رفتم حالت مولتی فکشن مد رو به لول ۹۹۹ رسوندم ، گاد اف وار ۳ رو هم روی پی اس تری و هم روی فور بیشتر از سی بار تمام کردم بلادبورن رو یکبار تا لول ۴۵۸ و دفعه دوم روی پرو تا مکس لول رسوندم ولی الان با اینکه مدتیه از گیم کشیدم کنار بازم دلم میخواد اینارو دوباره بازی کنم چون ارزش تکرار فوق العاده بالایی داره، حداقل من مخصوصا تو حالت افلاین تلو هر بار که بازی رو دوباره شروع میکردم با اینکه بازی خطی بود ولی چیزای جدید کشف میکردم، ما اینقدر انحصاری داریم تو هر نسل که هیچ وقت کمبود بازی پیدا نمیکنیم، دقت کردی هر نسل داره به تعداد چهره هایی که نماد پلی استیشن محسوب میشن اضافه میشه؟ تو نسل شش کریتوس گاد اف وار ، تو نسل هفتم ناتان دریک انچارتد و الی تلو ، تو نسل هشت الوی از بازی هورایزن و اسپایدرمن ، تازه من چهره و ای پی هایی مثل ای پی روح سوشیما، رچت اند کلنک یا کلویی انچارتد رو فاکتور گرفتم اینا تازه اصلیا هستن یعنی سونی هر نسل داره یه چهره جدید به نمادهای پلی استیشن با یه ای پی سیستم سلر قوی اضافه میکنه ولی ایکس باکس چی؟ الان یه بچه ده ساله بگی کریتوس و گاد اف وار رو میشناسه ولی نمادهای ایکس باکس چند تان؟ انحصاری هاتون در هر نسل غیر از سه گانه تکراری فورزا گیرز هیلو چیه؟ تو نسل هشت چه نمادی به ایکس باز اضافه شده؟ جوابت رو فکر کنم دادم نه ما خسته نمیشیم چون اینقدر بازی داریم خیلی وقت ها حتی به بازی های مولتی که محتوای انحصاری برای ما دارن هم نمیرسیم . بهتره به بازی کردن خودت برسی و کاری به بازی و خسته شدن سونی فن ها نداشته باشی

    • یک نظر توسط ایکس باکس فنی که کل نسل هشتم فقط در حال مشاهده فروش ، نمره متا و جوایز انحصاری پلی استیشن بوده . شما خسته نشدی اینجوری زندگی می‌کنی :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    • یه عمر بید شبیه ساز بازی وکنن تازه اومده بید پرسیده بید بازی متای ۹۷ خسته کننده نبید؟ :rotfl: بازی کردن سوم شخص با متای ۹۷ خسته کننده نبید. خسته کننده بازی کردن شبیه ساز پرواز و رانندگی با متای ۵۶ بیده :beatup:

  • legendboy گفت:

    خوب طبیعتا وسواسی که سونی روی انحصاری ها داره مایکرو نداره
    ولی باتوجه به اینکه این نسل تیم ها و آدم های بزرگ و کاربلدی دارن برای ایکس باکس بازی می سازن باید منتظر بازگشت کیفیت به انحصاری هاش رو قطعا داشته باشیم

  • فقط همون جمله جیم رایان برای پیل اسپنسر حق گوی اعظم ، کافیست که گفت : حرف زدن کافیه بذارید بازی ها به جای ما حرف بزنند . بازیات منتشر می شن اونموقع مشخص میشه چند مرده حلاجید

  • AlirezaLO گفت:

    آفرین. منتظر بازی های انحصاری جدید و خارق العاده هستیم.

    طرفدارای سونی هم فن بوی بازی درنیارن لطفا.

  • XERXES گفت:

    احترام به عمله نه اینکه هرجا بیای دم از احترام بزنی، دورو تر از اسپنسر نیس

  • انسان گفت:

    «ما در تلاش برای ایجاد یک نسخه‌ی سبز از پلتفرم آبی یا قرمز شرکت‌های دیگر نیستیم.»
    عالی گفته.

  • ...Eternal... گفت:

    از هر ده تا کامنت تا این پست هشت تاش مال سونی فناست همه ام از دم هیت و مسخره بازی بعد آقایون ادعا میکنن که خیلیم منطقین :laugh: :laugh:
    خیلی باحالید والا :yes: :yes:

  • majidam گفت:

    مایکروسافت زحمتی روی بازیهاش نمیکشه به خاطر همین کم هم بفروشه ضرر نمیکنه اما سونی همش شاهکار میسازه چون زحمتهای فراوانی روی بازیهاش میکشه و هزینه های زیادی هم میکنه و انحصاری براش مهم هست چون که با انحصاری کردن بازیهاش از دو طریق سود میکنه هم از فروش کنسول که زیاد میفروشه به خاطر انحصاریهای شاهکارش بعد هم از فروش بازی سود میکنه چونکه مطمئنه شاهکار تحویل جامعه گیمر و طرفداراش میده و از فروش زیادش مطمئنه و به خاطر همین همیشه ریسکو به جون میخره چون از قدرت خودش مطمئنه . اما مایکرو میترسه ریسک بکنه و روی استودیوها سرمایه های زیادی بکنه چون از قدرت خودش مطمئن نیست اما سونی این راه خیلی وقت پیش رفته و به بلوغ ذهنی کاملی رسیده و میدونه واقعا میدونه باور کنید میدونه یک گیمر چی میخواد به خاطر همین انحصاریهاش زبان زد عامو خاص میشه طوری که اسپانسر هم دوست داره سونی انحصاریهاش هم برای مایکروسافت عرضه کنه . فیل اسپانسر تو گیرز و هیلو و فورزا برای سونی بده اونوقت سونی سورپریزت میکنه هر وقت انحصاریهاتو برای سونی عرضه کردی اونوقت میبینی سونی چقدر دستو دل بازه

    • قیافه دو هزار نفری که رو هیلو اینفینیت کار میکنند 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐

    • مایکروسافت هیچ زحمتی برای بازیهاش نمیکشه wtf …. :rotfl:

      راست میگه باور کنین ، گروه ایکس باکس نشستن مثل طنز برره به هم نگاه میکنن ، خود سیستماشون براشون بازی میسازن :rotfl:
      فیل اسپانسر خخخخ
      میگه سونی میدونه چی برای گیمرهاش خوبه ، اینو من کاملا قبول دارم ،،،،
      مایکرو کلا نمیدونه

      • majidam گفت:

        زحمت میکشه اما به اندازه ی سونی نه . میدونی چرا سونی برای بازیهاش خیلی ارزش قائل هست چون تنها درامد این شرکت و این صنعت از فروش بازی و کنسول هست . اما مایکروسافت براش مهم نیست چون از چندین راه درامد داره و تنها درامدش از گیم نیست گیم بخش کوچکی از درامد مایکروسافت هست به خاطر همین زیاد به انحصاریهاش اهمیت نمیده . فقط چیزی که مهم براش بود در صنعت گیم بهش دست پیدا کرد نسل طلایی مایکروسافت در صنعت گیم نسل هفت بود و بعد از اون دیگه این دیوار خراب شد . و هدف مایکروسافت از نسل هفت شروع شد و خودشو با انحصاریهای بزرگش سر زبانها اورد و وارد رقابت شد و بخش بزرگی از این صنعت بدست اورد و تنها هدفشم همین بود که بهش رسید . و زیاد هم سود میکنه با اینکه زحمتهای کمتری نسبت به سونی میکشه در صنعت گیم اما بازار پی سی و کنسول اکسباکس در دستش هست و این براش کافیه

        • آقا مجید عزیز ، شما تو نظراتت داری یک اشتباه بزرگ میکنی اونم اینکه ،درآمد شرکت غولی مثل سونی رو فقط محدود به فروش کنسول و بازی هاش میدونی ، اصلا اینطور نیست ،اینطور شرکت های بین المللی هزاران نوع ارتباط و منبع درآمد دارن …. حالا هر کدومشون به اندازه وسعت خودشون …. برای نمونه فروش لنز دوربین های عکاسی از طرف سونی به دیگر شرکت ها ….
          البته خب به درآمد مایکروسافت نمیرسه ، اما شرکت کوچیکی هم نیست

  • Chf گفت:

    پلی استیشن۴ پرو یا ایکس باکس وان ایکس؟

  • هنوز نسل ۹ شروع نبشده سونی جوری ماکروسافتو هشتبلکو وکرده بیده که از ترس وگوئه استپاتاپژی ما فررقق مکوله :rotfl:

  • Bàđà§82 گفت:

    جملش سنگین بود سرم گیج رفت متنو‌ نخوندم

اسپنسر: استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم