طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه بازی Fable پیوست
در سال ۲۰۲۰، ایکسباکس اعلام کرد که عنوان جدیدی از سری Fable توسط پلیگراوند گیمز در حال توسعه است. از زمان انتشار توسعهدهندگان با استعداد زیادی به تیم توسعهی این بازی پیوستهاند و بدیهی است که یک ترکیب بسیار جذاب برای ساخت Fable تشکیل شده است.
اکنون تأیید شده است که پاول کاپالا (Paweł Kapała) توسط پلیگراوند گیمز برای نقش اصلی طراح گیمپلی استخدام شده است. آنطور که در حساب LinkedIn کاپالا نوشته شده، او مسئول طراحی و اجرای مبارزات در Fable خواهد بود. بدیهی است که صرف نظر از تجربهی کاپالا، این نقش بسیار مهم است و مسئولیت زیادی را با خود به همراه دارد.
به نظر می رسد که Playground Games استخدام این پست را بسیار جدی گرفته است؛ چرا که کاپالا تجربهی بالایی دارد. کار قبلی کاپالا با سیدی پراجکت رد بود، جایی که او نقش طراح ارشد گیمپلی Cyberpunk 2077 را بر عهده داشت. کاپالا در سال ۲۰۱۴، درست قبل از انتشار The Witcher 3، کار خود را با سیدی پراجکت رد شروع کرد. او در این استودیو بر روی دشمنان، برخوردها و هوش مصنوعی کار میکرد و از سال ۲۰۱۹، بر روی سیستم مبارزات تن به تن، سلاح گرم و همچنین متعادل سازی سلاحهای Cyberpunk 2077 کار کرد.
بدیهی است که در حال حاضر نمیتوان از طراح اصلی مبارزه Cyberpunk 2077 که در حال حاضر برای Fable کار میکند، نتیجهی گیری خاصی گرفت، اما این موضوع قطعا جالب توجه است. البته، شایعه شده که Fable جدید هم از دیدگاه اول و هم سوم شخص، بهره میگیرد، بنابراین تجربهی طراحی با زاویهی اول شخص کاپالا در Cyberpunk 2077 میتواند نقش مهمی را در طراحی Fable ایفا کند.
همچنین شنیده شده که در Fable جدید تفنگی وجود نخواهد داشت، اگرچه احتمالا کمان و طلسم حضور داشته باشند. به این ترتیب، به راحتی میتوان تصور کرد که چگونه یک طراح ارشد مبارزات با استفاده از تجربهای از یک بازی بزرگ مانند Cyberpunk 2077، میتواند به بازگشت مجموعهی محبوب Fable کمک کند.
یکی از فرضهای احتمالی که باید به آن توجه کرد، این است که برنامههای پلیگراوند برای Fable بسیار پیچیدهتر و بالغتر از بازیهای قبلی این مجموعه خواهند بود. بازیهای اصلی Fable دارای سیستم نسبتاً سادهای برای پیشرفت در مبارزه و مهارت بودند، اما کاپالا قادر به کارهاییست که با تم بازی در تریلر معرفی Fable، همخوانی بیشتری را دارند.
انتظارات برای بازگشت این سری بسیار زیاد است، به ویژه از استودیویی مانند پلیگراوند که به بازیهای استثنایی معروف است. آوردن طراح مبارزات Cyberpunk 2077 ممکن است تا حدودی بحث برانگیز باشد، اما بار دیگر نشان میدهد که پلیگراوند این پروژه را جدی می گیرد.
تاکنون توسعهدهندگان مهمی مانند نویسندهی ارشد بازی Control، طراح ماموریتهای Grand Theft Auto V، نویسندهی اصلی داستان Batman Arkham Knight و افراد مهم دیگر به تیم توسعهی Fable پیوستهاند.
بازی جدید و در دست توسعهی Fable قرار است در تاریخ انتشار نامشخصی برای پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای ایکسباکس سری ایکس/اس منتشر شود. همچنین در صورت تمایل میتوانید مقالهی هر آنچه که در مورد Fable 4 میدانیم را به قلم مرصاد قدیری از این نشانی مطالعه نمایید.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
نظرات
طراح اصلی مبارزات سایبرپانک۲۰۷۷
نویسنده ارشد کنترل
طراح ماموریت هایgtav
نویسنده داستان بتمن ارکام نایت
همین افراد باعث میشن میزان هایپون از سقف خونه هامون بزنه بیرون 😀
پس مبارزات بازی عالین(سایبر نسبت به اینکهrpgبود واقعا عالی بود)
لول دیزاین هم همینطور
و البته داستان که احتمال داره پیچش های زیاد داشته باشه و دارک باشه
اینایی که میگی همه درست ولی یه سوال اینا که تازه دارن طراح گیم پلی و همینایی که گفتی اضافه میکنن یعنی بازی تازه از حالت پیش تولید خارج شده و وارد مرحله تولید شده اون موقع چرا اینقدر زود معرفی شده؟؟ دقت کنید که بازی سبکش rpg هستش و زمان زیادی ساختش نیاز داره
از ۲۰۱۸ استدیو تاسیس و پروژه استارت خورده و اکثر اینسایدرا میگن ۲۰۲۳ عرضه میشه
دقت کن به کامنتم نگفتم که تازه دارن شروع میکنن گفتم تازه مراحل پیش تولیدش تموم شده هر بازی حدودا ۲ سال مراحل پیش تولیدش مثل آرت استایل و داستان و اینجور چیزا طول میکشه مثلا بازی لست ۲ از ۲۰۱۴ شروع کردن ساختشو ولی از مراحل تولیدش از ۲۰۱۶ و بعد انچارتد شروع شد ..
حرف اینسایدر ها هم سند نیست و ممکنه اشتباه باشه
کلا تو ساخت بازی بیس فقط ۲۰ درصد محتوا رو داره یعنی ایده که واسه فیبل از قبل وجود داشته یعنی اینا داستان رو دست کاریمیکنن ولی بیس از قبل بوده حالا بعد از بیس طراح های گرافیک تری دی کار ها و کانسپت کش ها جمعمیشن استارت میزنن و بعد تو این زمان ها حتی قبل ش کارگردان های مراحل گیمپلی خلاقیت مدام تست میزنن میسازن بیلد میگیرن و اینقدر تکرار میشه این روند تا به نتیجه برسه حتی شده بعد ۹۰ درصد مراحل ساخت هم کارگردان ها گیمپلی رو عوض کنن
اینکه یه یارویی به استودیو اومده یعنی تازه دارن طراحی میکنن؟
هیچ ربطی به این قضیه نداره
یه یارویی؟؟؟ 🙁 🙁
عزیز ،،،طراح ارشد هستش
هست که هست
میاد پلی گراند میشه یه یارویی:-|
جالب اینجاست رو چیزایی کار کرده که مشکل سایبره تو گیم پلی
کلی سلاح اورپاور و مبارزات تن به تن نه چندان جذاب
چون به احتمال زیاد خود شما بارها این جمله رو گفتی: ایکس باکس بازی نداره
مایکروسافت کلی استودیو خریده و چند استودیو از جمله همین زیرمجموعه پلی گراند رو تاسیس کرده
چطور گیمر ها رو متوجه کنه بابا ما کلی گیم در حال ساخت داریم ؟ با معرفی بازی البته بدون اعلام تاریخ انتشار
شما یبار یه اسکرین بده که من این حرفو زده باشم یا اصلا لینک خبری که اینو گفته باشم بده .
من هیچوقت اینو نگفتم شاید بازی هایش مطابق میل من نباشه ولی هیچوقت نگفتم بازی نداره.
اینم که میگی کلی استدیو خریده درسته و حرفی توش نیست ولی شما سوال منو متوجه نشدی منظورم کلا مایکروسافت نیست و کلی هست میگم چرا باید بازی که حتی مراحل تولیدش شروع نشده معرفی میکنن مثلا چرا سایبرپانک ۲۰۱۳ معرفی شد یا چرا کرک داون ۳ سال ۲۰۱۴ معرفی شد؟؟
انصافا سلیقت به سبک فیبل بخوره نونت توو روغنه
دوستمون از افرادی که اضافه شدن گفت و منم اینو اضافه کنم که شما حساب کن گرافیک فنی و هنری بازی با وجود پلیگراوند چی میخواد بشه
فقطو فقط پلیگراوند باید تمرکزشو توو زمینهی آرپیجی و داستانسراییش بزاره و خودشو محک بزنه
کاربلدای این کارم تا جایی که میتونسته جذب کرده
از موتور فورزا هم استفاده میکنن واسه فیبل :inlove:
پس از نظر گرافیکی خیالتون راحت باشه.
دوستان گلم دارم the ascent رو بازی میکنم تقریبا اخرای بازی هستم میخواستم نظرم رو بگم.بازی روز عرضه شدیدا باگ داشت یعنی از اون باگا که گیم بریکینگ بودن.تقریبا یک هفته بعد یه آپدیت براش اومد حدود ۵ گیگ اینطورا که تقریبا تمام باگای بازی رو حذف کرد.
خب بریم سراغ تجربه ی شخصیم.
اقا گول متا رو نخورید بازی فوق العادست از نظر فنی بعد اپدیت باورم نمیشه که ایندی باشه.تخریب پذیری فوق العاده،رهگیری پرتو تکسچرای باکیفیت ویژوآلی کاملا بین نسلی برازنده ی این بازیه.
طراحی مراحل بازی خیلی خوبه.باس های هر مرحله همخیلی خوب کار شدن.تنوع دشمنا خیلی خوبه.هر اسلحه قابلیتایخودش رو داره و روی دشمنای مختلف تاثیر متفاوتی دارن هرکدومشون.سیستم ایمپالس تریگر عالیاز آب درومده جز معدود بازی هایی هستش بعد فورتزا که از این قابلیت دسته خوب استفاده کرده حتی از ویلیج هم بهتر.خلاصه بازی بنظرم حقش راحت متای ۸۲ هستش.برای تجربش اصلا درنگ نکنید
این بازی قراره خیلیا رو بسوزونه 😀
همیشه وقت برای عوض کردن کنسول نیستا :disdain:
دقیقا!
همیشه وقت برا عوض کردن کنسول نیست 😉
:rotfl:
همون کاربر createbtn هست.
پس هیچی . امیدی نیست .
آخه چرا بسوزونه
لطفا فیبلو دیگه وارد بحث مسخرتون نکنید
بحثی که سر هیلو لستو گیرزو گاد راه انداختیدو به بازیای دیگه بسط ندید
کاری که با گوست کردید
کسی از فیبل چیزی گفت که میای جوو خراب میکنی!
بهترین استدیو مایکرو شروع به احیای یکی از بهترین عناوینش کرده و قطعا میترکونه
این شخص کلا نظراتش یه حالت تهاجمی داره. حتی تو اون سایت هم الکی کامنتاش فقط برای این بود که بحث راه بندازه.
اخه قضیه اینجاس کسی قرار نیست بسوزه. طرف بتونه فیبلو بازی میکنه و نتونه هم خب پول جمع میکنه تا بالاخره یه کنسول بخره و بازی کنه.
این کامنت ایشون بیشتر برای ایجاد بحث و غیره هست.
بیخیال امید جان
اما انصافا هنوزم پلی گراند بهترین استودیوی مایکروه و یکی از بهترین استودیوهای جهانه.
خلاصه کاملا باهات موافقم
وقتی قرار باشه پدر خانواده پول بده برای کنسول نتیجش میشه خریدن ایکس باکس (چون ارزونتر هستش) و نصب فله ای بازی های آفلاین و تبدیل شدن اون کودک به ترول ماکروسافت. نتیجش هم میشه همین که شاهکار های صنعت گیم رو در حد آبدوغ خیار میارن پایین. خوشبختانه این گرونی ها باعث شده رشد این پدیده کمی سرعتش کمتر بشه و به امید روزی که پای کودکان به بیشتر از بازی های کودکانه نرسه.
من خودم اکس باکس دارم ولی برام فرقی نمیکنه ps باشه یا xbox مهم بازی کردنه و در مورد حرف شما فک نمیکنم این مدل حرف زدن صحیح باشه مخصوصا وقتی که خودشون بهترین بازیها رو دارن
Pc
راست میگی واقعا حیفه ادم دو سال از نسل گذشته باشه یه بازیه انحصاری نداشته باشه اونوقت سونی ریترنال و رچت و مایلز مورالس و دیمن سولز و فاینال فانتزی داشته باشه تازه هورایزن و گادم قرار باشه بیاد . واقعا با عقل جور در نمیاد جوونیتو بزاری پای کنسولی که قراره اولین بازی درست و حسابیش اخره ۲۰۲۲ بیاد اینم که اصلا تاریخ انتشار نداره الانم که مسئول گیم پلیش شده مسئول گیم پلی سایبرپانکی که ضعیف ترین قسمتش گیم پلی و هوش مصنوعیش بود . مرسی که تذکر دادی تا قدر سونی رو بیشتر بدونیم الانم بفرمایید پشت ماشین و هواپیما یه دوری کل کره ی زمین بزنید بلکم این فیبل حداقل یه تریلر بده
به به امیر جان با حق ها جدیدش اومده همه رو بخندونه ۱ داداش دو سال انحصاری نخواهد داشت فقط یه بازی میده 😐 همین آخری های سال فورزا و هیلو و سایکوناتز دارن میان (تازه بازیایی مثل ۱۲ دقیقه نگفتم چون بای ایندی هستن و برا تو افت داره بازی ایندی بازی کنی و آدم حسابشون نمیکنی :laugh:) بازیا همین چند ماه بعد گفتم چه برسه به سال بعد
سایبر هم با تمام بد بودنش باگ ها و هوش مصنوعی ضعیفش و مدیریت بد خود استدیو یادم نمیاد گفته باشن گیمپلیش بد بوده
پ.ن: خوشم میاد فن بوی های سونی از بس فشاری شدن هیچی برا بهت ندارن باید چرت و پرت بگن تا سوزششون رو کم کنن :laugh: اینکه مایکرو بازی شبیه ساز میسازه همش رو صد بار گفتی و جوابت رو دادم نمیدونم چرا هر بار تو کامنت هات باز میگی این رو واقعا خیلی جالبه
اینقدر شماها دنبال دعوایید
سوال برام پیش اومد همه بازی های نسل نهمی سونی رو تا اخر رفتی که اینقدر ازشون تعریف میکنی(میدونم بازی های عالی هستن ولی میاد بخاطر اونا سایبر رو ترول میکنه)
وزار سوزش acent خوب وشد بعد کری وخون :rotfl:
بزار اول اسم بازی رو درست بنویسی بعد تو کری بخون 😐
ascent هست عزیز به معنی بالا رفتن
بعدشم همین الان تو استیم جزو پرفروش هاست و نقد هاشم mostly positive هست دیگه چی میخواد یه تیم ۱۱ نفره؟
این که نمراتش بد شد کی اهمیت میده فعلا که تویه بزرگرترین استور دنیا جایگاه بالایی داره تو rivew ها همه در حال تعریف از گیمن
ما هنوز منتطریم سوز گادفال و دیستراکشن ال استارز و اد ورلد خوب شه :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
ایولا :yes:
.
همیشه گفتم ؛ به نظر خودم؛ پلی گراوند بهترین استودیو مایکروسافته
از راکستدی،راکستار،سیدیپراجکت،لاین هد و… :inlove: :inlove: :inlove:
هر سالی که بیاد ۱۰۰ در ۱۰۰ گوتی میشه 😀
فقط اسم پلیگراند برای موفقیت بازی بسه 😎
خداروشکر خیالم راحت شد :)))
چخربشونه :inlove: آیا پلی گراند میتونه fable رو مثل فورزا به یکی از آیپی های محبوب ایکس باکس تبدیل کنه؟ فقط زمان میتونه به این سوال جواب بده
Fable یکی از ای پی های محبوب اکس باکس هست همین که معرفی شد اینترنت ترکید ولی البته ممکنه منظورتون واسه گیمر های نسل جدید و کسایی که میخوان با اکس باکس اشنا بشن باشه که درسته 🙂
دقیقا چون الان اکثرا ایکس باکس رو با فورزا میشناسن و کسی آیپی های قدیمی ایکس باکس رو به یاد نمیاره، واسه همین ریبوت fable و پرفکت دارک می تونن خیلی در بیشتر شناخته شدن ایکس باکس تاثیر داشته باشن.
مایکروسافت بهترین بازی های rpg رو در دستش گرفته.
مایکرو بازی های بزرگ و مهمی همچون استارفیلد و الدر و فیبل رو داره و بنده هر سه تاشو حتما تجربه میکنم. بنظرم فیبل در کنار gta 6 عرضه خواهد شد تا رقابتی ایجاد بشه.
مایکروسافت در نسل ۹ رقیب سرسختی برای سونی شده و با عرضه و پخش بازی های مهمش در سال های آتی میخواد گوتی هارو بگیره. استارفیلد ۲۰۲۲ رقیب سرسختی برای هرایزن و گاده.
مایکرو با همین سه بازی الدر و استارفیلد و فیبل میتونه سه تا گوتی رو بگیره ولی آیا این بازیا میتونن در مقابل گاد و لست و هرایزن بایستند؟
هورایزون که پیش این ۵تا شاهکار چیزی نیست اونو بکش بیرون
یک مشت شاهکار ساز دورهم … فیبل رو تقریبا تموم اعضای خنواده من دوست دارن تموم اعضا اینقدر بازی جالبی بود گه یادمه همه رو جذب میکرد یعنی آبجی های من که اصلا نمیدونستنگیم چی هست سیستم رو میگرفتن که فقط هیروشون تویه فیبل نانوایی کنه پول دراره :)) وقتی بیاد باید باز با پی سی م خداحافظی کنم
این بازی باید فان باشه
اون طنز بازی رو حفظ کنن و سوار این موج مسخره ی پارک بودن نشن عالی میشه