طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه Fable پیوست
طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه Fable پیوست
طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه Fable پیوست
طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه Fable پیوست

طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه بازی Fable پیوست

احسان شریعت
۱۰:۱۷ ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
fable

اطلاعات مربوط به استخدام جدید در استودیو پلی‌گراوند گیمز (Playground Games) نشان می‌دهند که طراح جدید گیم‌پلی بازی Fable، بر روی سیستم مبارزات Cyberpunk 2077 نیز کار کرده است.

در سال ۲۰۲۰، ایکس‌باکس اعلام کرد که عنوان جدیدی از سری Fable توسط پلی‌گراوند گیمز در حال توسعه است. از زمان انتشار توسعه‌دهندگان با استعداد زیادی به تیم توسعه‌ی این بازی پیوسته‌اند و بدیهی است که یک ترکیب بسیار جذاب برای ساخت Fable تشکیل شده است.

اکنون تأیید شده است که پاول کاپالا (Paweł Kapała) توسط پلی‌گراوند گیمز برای نقش اصلی طراح گیم‌پلی استخدام شده است. آن‌طور که در حساب LinkedIn کاپالا نوشته شده، او مسئول طراحی و اجرای مبارزات در Fable خواهد بود. بدیهی است که صرف نظر از تجربه‌ی کاپالا، این نقش بسیار مهم است و مسئولیت زیادی را با خود به همراه دارد.

به نظر می رسد که Playground Games استخدام این پست را بسیار جدی گرفته است؛ چرا که کاپالا تجربه‌ی بالایی دارد. کار قبلی کاپالا با سی‌دی پراجکت رد بود، جایی که او نقش طراح ارشد گیم‌پلی Cyberpunk 2077 را بر عهده داشت. کاپالا در سال ۲۰۱۴،  درست قبل از انتشار The Witcher 3، کار خود را با سی‌دی پراجکت رد شروع کرد. او در این استودیو بر روی دشمنان، برخوردها و هوش مصنوعی کار می‌کرد و از سال ۲۰۱۹، بر روی سیستم مبارزات تن به تن، سلاح گرم و همچنین متعادل سازی سلاح‌های Cyberpunk 2077 کار کرد.

Cyberpunk 2077

بدیهی است که در حال حاضر نمی‌توان از طراح اصلی مبارزه Cyberpunk 2077 که در حال حاضر برای Fable کار می‌کند، نتیجه‌ی گیری خاصی گرفت، اما این موضوع قطعا جالب توجه است. البته، شایعه شده که Fable جدید هم از دیدگاه اول و هم سوم شخص، بهره می‌گیرد، بنابراین تجربه‌ی طراحی با زاویه‌ی اول شخص کاپالا در Cyberpunk 2077 می‌تواند نقش مهمی را در طراحی Fable ایفا کند.

همچنین شنیده شده که در Fable جدید تفنگی وجود نخواهد داشت، اگرچه احتمالا کمان و طلسم حضور داشته باشند. به این ترتیب، به راحتی می‌توان تصور کرد که چگونه یک طراح ارشد مبارزات با استفاده از تجربه‌ای از یک بازی بزرگ مانند Cyberpunk 2077، می‌تواند به بازگشت مجموعه‌ی محبوب Fable کمک کند.

Cyberpunk 2077

یکی از فرض‌های احتمالی که باید به آن توجه کرد، این است که برنامه‌های پلی‌گراوند برای Fable بسیار پیچیده‌تر و بالغ‌تر از بازی‌های قبلی این مجموعه خواهند بود. بازی‌های اصلی Fable دارای سیستم نسبتاً ساده‌ای برای پیشرفت در مبارزه و مهارت بودند، اما کاپالا قادر به کارهاییست که با تم بازی در تریلر معرفی Fable، همخوانی بیشتری را دارند.

انتظارات برای بازگشت این سری بسیار زیاد است، به ویژه از استودیویی مانند پلی‌گراوند که به بازی‌های استثنایی معروف است. آوردن طراح مبارزات Cyberpunk 2077 ممکن است تا حدودی بحث برانگیز باشد، اما بار دیگر نشان می‌دهد که پلی‌گراوند این پروژه را جدی می گیرد.

تاکنون توسعه‌دهندگان مهمی مانند نویسنده‌ی ارشد بازی Control، طراح ماموریت‌های Grand Theft Auto V، نویسنده‌ی اصلی داستان Batman Arkham Knight و افراد مهم دیگر به تیم توسعه‌ی Fable پیوسته‌اند.

بازی جدید و در دست توسعه‌ی Fable قرار است در تاریخ انتشار نامشخصی برای پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس منتشر شود. همچنین در صورت تمایل می‌توانید مقاله‌ی هر آنچه که در مورد Fable 4 می‌دانیم را به قلم مرصاد قدیری از این نشانی مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه Fable پیوست
طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه Fable پیوست
طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه Fable پیوست
طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه Fable پیوست
طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه Fable پیوست

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • طراح اصلی مبارزات سایبرپانک۲۰۷۷

    نویسنده ارشد کنترل

    طراح ماموریت هایgtav

    نویسنده داستان بتمن ارکام نایت

    همین افراد باعث میشن میزان هایپون از سقف خونه هامون بزنه بیرون 😀

    پس مبارزات بازی عالین(سایبر نسبت به اینکهrpgبود واقعا عالی بود)

    لول دیزاین هم همینطور

    و البته داستان که احتمال داره پیچش های زیاد داشته باشه و دارک باشه

    • DMC3 گفت:

      اینایی که میگی همه درست ولی یه سوال اینا که تازه دارن طراح گیم پلی و همینایی که گفتی اضافه میکنن یعنی بازی تازه از حالت پیش تولید خارج شده و وارد مرحله تولید شده اون موقع چرا اینقدر زود معرفی شده؟؟ دقت کنید که بازی سبکش rpg هستش و زمان زیادی ساختش نیاز داره

      • از ۲۰۱۸ استدیو تاسیس و پروژه استارت خورده و اکثر اینسایدرا میگن ۲۰۲۳ عرضه میشه

        • DMC3 گفت:

          دقت کن به کامنتم نگفتم که تازه دارن شروع میکنن گفتم تازه مراحل پیش تولیدش تموم شده هر بازی حدودا ۲ سال مراحل پیش تولیدش مثل آرت استایل و داستان و اینجور چیزا طول می‌کشه مثلا بازی لست ۲ از ۲۰۱۴ شروع کردن ساختشو ولی از مراحل تولیدش از ۲۰۱۶ و بعد انچارتد شروع شد ..

          حرف اینسایدر ها هم سند نیست و ممکنه اشتباه باشه

      • bbb10 گفت:

        کلا تو ساخت بازی بیس فقط ۲۰ درصد محتوا رو داره یعنی ایده که واسه فیبل از قبل وجود داشته یعنی اینا داستان رو دست کاری‌میکنن ولی بیس از قبل بوده حالا بعد از بیس طراح های گرافیک تری دی کار ها و کانسپت کش ها جمع‌میشن استارت میزنن و بعد تو این زمان ها حتی قبل ش کارگردان های مراحل گیمپلی خلاقیت مدام تست میزنن میسازن بیلد میگیرن و اینقدر تکرار میشه این روند تا به نتیجه برسه حتی شده بعد ۹۰ درصد مراحل ساخت هم کارگردان ها گیمپلی رو عوض کنن

      • اینکه یه یارویی به استودیو اومده یعنی تازه دارن طراحی میکنن؟
        هیچ ربطی به این قضیه نداره

      • mamad1166 گفت:

        چون به احتمال زیاد خود شما بارها این جمله رو گفتی: ایکس باکس بازی نداره
        مایکروسافت کلی استودیو خریده و چند استودیو از جمله همین زیرمجموعه پلی گراند رو تاسیس کرده
        چطور گیمر ها رو متوجه کنه بابا ما کلی گیم در حال ساخت داریم ؟ با معرفی بازی البته بدون اعلام تاریخ انتشار

        • DMC3 گفت:

          شما یبار یه اسکرین بده که من این حرفو زده باشم یا اصلا لینک خبری که اینو گفته باشم بده .
          من هیچوقت اینو نگفتم شاید بازی هایش مطابق میل من نباشه ولی هیچوقت نگفتم بازی نداره.
          اینم که میگی کلی استدیو خریده درسته و حرفی توش نیست ولی شما سوال منو متوجه نشدی منظورم کلا مایکروسافت نیست و کلی هست میگم چرا باید بازی که حتی مراحل تولیدش شروع نشده معرفی میکنن مثلا چرا سایبرپانک ۲۰۱۳ معرفی شد یا چرا کرک داون ۳ سال ۲۰۱۴ معرفی شد؟؟

    • انصافا سلیقت به سبک فیبل بخوره نونت توو روغنه
      دوستمون از افرادی که اضافه شدن گفت و منم اینو اضافه کنم که شما حساب کن گرافیک فنی و هنری بازی با وجود پلی‌گراوند چی میخواد بشه
      فقطو فقط پلی‌گراوند باید تمرکزشو توو زمینه‌ی آر‌پی‌جی و داستان‌سراییش بزاره و خودشو محک بزنه
      کاربلدای این کارم تا جایی که میتونسته جذب کرده

    • Cole Train گفت:

      دوستان گلم دارم the ascent رو بازی میکنم تقریبا اخرای بازی هستم میخواستم نظرم رو بگم.بازی روز عرضه شدیدا باگ داشت یعنی از اون باگا که گیم بریکینگ بودن.تقریبا یک هفته بعد یه آپدیت براش اومد حدود ۵ گیگ اینطورا که تقریبا تمام باگای بازی رو حذف کرد.
      خب بریم سراغ تجربه ی شخصیم.
      اقا گول متا رو نخورید بازی فوق العادست از نظر فنی بعد اپدیت باورم نمیشه که ایندی باشه.تخریب پذیری فوق العاده،رهگیری پرتو تکسچرای باکیفیت ویژوآلی کاملا بین نسلی برازنده ی این بازیه.
      طراحی مراحل بازی خیلی خوبه.باس های هر مرحله همخیلی خوب کار شدن.تنوع دشمنا خیلی خوبه.هر اسلحه قابلیتایخودش رو داره و روی دشمنای مختلف تاثیر متفاوتی دارن هرکدومشون.سیستم ایمپالس تریگر عالیاز آب درومده جز معدود بازی هایی هستش بعد فورتزا که از این قابلیت دسته خوب استفاده کرده حتی از ویلیج هم بهتر.خلاصه بازی بنظرم حقش راحت متای ۸۲ هستش.برای تجربش اصلا درنگ نکنید

  • مدلین گفت:

    این بازی قراره خیلیا رو بسوزونه 😀
    همیشه وقت برای عوض کردن کنسول نیستا :disdain:

  • Mateus گفت:

    ایولا :yes:
    .
    همیشه گفتم ؛ به نظر خودم‌؛ پلی گراوند بهترین استودیو مایکروسافته

  • از راکستدی،راکستار،سی‌دی‌پراجکت،لاین هد و… :inlove: :inlove: :inlove:

  • RARE گفت:

    هر سالی که بیاد ۱۰۰ در ۱۰۰ گوتی میشه 😀
    فقط اسم پلیگراند برای موفقیت بازی بسه 😎

  • چخربشونه :inlove: آیا پلی گراند میتونه fable رو مثل فورزا به یکی از آیپی های محبوب ایکس باکس تبدیل کنه؟ فقط زمان میتونه به این سوال جواب بده

  • ShinjiMikami گفت:

    مایکروسافت بهترین بازی های rpg رو در دستش گرفته.
    مایکرو بازی های بزرگ و مهمی همچون استارفیلد و الدر و فیبل رو داره و بنده هر سه تاشو حتما تجربه میکنم. بنظرم فیبل در کنار gta 6 عرضه خواهد شد تا رقابتی ایجاد بشه.
    مایکروسافت در نسل ۹ رقیب سرسختی برای سونی شده و با عرضه و پخش بازی های مهمش در سال های آتی میخواد گوتی هارو بگیره. استارفیلد ۲۰۲۲ رقیب سرسختی برای هرایزن و گاده.
    مایکرو با همین سه بازی الدر و استارفیلد و فیبل میتونه سه تا گوتی رو بگیره ولی آیا این بازیا میتونن در مقابل گاد و لست و هرایزن بایستند؟

  • bbb10 گفت:

    یک مشت شاهکار ساز دور‌هم … فیبل رو تقریبا تموم اعضای خنواده من دوست دارن تموم اعضا اینقدر بازی جالبی بود گه یادمه همه رو جذب میکرد یعنی آبجی های من که اصلا نمیدونستن‌گیم چی هست سیستم رو میگرفتن که فقط هیروشون تویه فیبل نانوایی کنه پول دراره :)) وقتی بیاد باید باز با پی سی م خداحافظی کنم

  • این بازی باید فان باشه
    اون طنز بازی رو حفظ کنن و سوار این موج مسخره ی پارک بودن نشن عالی میشه

طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه Fable پیوست
طراح ارشد گیم پلی Cyberpunk 2077، به تیم توسعه Fable پیوست