نسل نهم، تا اینجای کار فوق العاده جذاب و بینظیر آغاز شده …
از عرضهی بازیهای بینظیری چون Demon’s Souls و Ratchet & Clank: Rift Apart گرفته تا معرفی بازیهای جذاب و مورد انتظاری همچون Forza Horizon 5 و God of War: Ragnarok و Zelda Breath of the Wild 2، به نظر میرسد نسل فوقالعاده جذابی را شاهد خواهیم بود و سه پلتفرم اصلی این صنعت یعنی سونی و ایکس باکس و نینتندو، عناوین انحصاری و مولتی پلتفرمر جذاب و قدرتمندی را میزبان خواهند بود.
در مقالهی امروز، به معرفی مواردی میپردازیم که امید داریم در نسل نهم، شاهد و نظارهگر آنها باشیم … این موارد میتوانند احیای دوبارهی یک سری فراموش شده باشند، یا عرضهی بازیای جدید از یک استودیو و یا موارد دیگر که خدمتتان عرض خواهیم کرد.
نکتهی مهم اینکه این موارد براساس مبنای خاصی طبقهبندی نشدهاند و بنده به عنوان نویسنده و گردآورندهی این مطلب، چیزهایی را که دوست دارم در نسل نهم شاهدشان باشم در این مقاله ذکر کردهام … با ما در ادامهی مطلب همراه باشید.
۱. عرضهی نسخهی دوم برای Alan Wake:
سم لیک یکی از بزرگترین، بهترین و خاصترین بازیسازان دنیا است و این بازیساز همیشه در قلب من و سایر طرفداران بازیهایش، مخصوصا طرفداران سری فوقالعادهی مکس پین، جایگاه ویژهای خواهد داشت …
بین بازیهای مختلف آقای سم لیک، بعد از سهگانهی مکس پین، این بازی Alan Wake است که از جایگاه برتر و والاتری در نظر منتقدین و طرفداران برخوردار است.
یک شوتر سوم شخص بینظیر و بسیار خلاقانه با چاشنی ترس و وحشت و بقا … بازیهای سم لیک همیشه المانها و موارد جالبی از قابلیت بولت تایم گرفته تا مکث کامل زمان و … در خود داشتهاند و این مهم ارزش بازیهای ایشان را بالاتر میبرد.
امیدواریم در نسل نهم، شاهد نسخهی جدیدی از این عنوان زیبا باشیم و یک ماجراجویی جدید را با این شخصیت، تجربه کنیم … هرچند که ارتباط داستانی DLC بازی Control با داستان بازی Alan Wakr، بر این احتمال میافزاید.
۲. ریمیک فرنچایز Silent Hill:
لقب قدرنشناسترین کمپانی قطعا به کمپانی کونامی تعلق میگیرد! فکرش را بکنید … کمپانیای که دوتا از پرپتانسیلترین آی پیهای صنعت عظیم گیم را دارا میباشد ولی میبینیم که چندین سال است آنها را ول کرده به امان خدا و بازیکنان را نیز چشم انتظار رها کرده.
امیدوار هستیم در نسل نهم، این طلسم از سر کونامی برداشته شود و باری دیگر شاهد بازگشت این فرنچایز جذاب باشیم.
سایلنت هیل بازی و فرنچایزی است که در سالهای آیندهی بعد از خود، منبع الهام بسیاری از بازیسازان و حتی فیلمسازان (آنهایی که در ساخت فیلمهای ژانر وحشت فعالیت میکنند) بدل گشت؛ این جدای از فیلمهایی است که دقیقا براساس همین سری بازی و با همین عنوان ساخته شدهاند.
اگر کونامی از جایگاه بزرگی که این بازی دارد، بهرهگیری مناسب و خوبی داشته باشد، قطعا بازی فوقالعاده جذابی را در نسل بعدی شاهد خواهیم بود.
۳. بازی جدیدی از شرکت Quantic Dream:
در اینکه بازیهای آقای دیوید کیج و این استودیو همهپسند نیستند، شکی نیست؛ ولی اگر گیمری هستید که به شنیدن و به تماشا نشستن یک اثر با داستانی قوی علاقهمند هستید و دوست دارید خودتان هم در شکلگیری آن داستان نقشهایی داشته باشید، محال است عاشق عناوین دیوید کیج و استودیوی Quantic Dream نشوید.
بازیها و آثار هنری زیبایی که واقعا در صنعت گیم، همتایی برایشان نیست و من عناوین داستان محور زیادی را تجربه کردهام ولی آن عناوین، هرچقد هم زیبا و قدرتمند، باز ابدا از نظر سطح کیفی، به آثار استاد دیوید کیج نزدیک هم نمیشوند … بازیهایی که هر کدام یک تجربهی فراموشنشدنی و منحصر به فرد برای مخاطب خود فراهم میسازند.
به امید اینکه در نسل نهم هم شاهد یک بازی بینظیر و خاص دیگر از آقای دیوید کیج عزیز باشیم.
۴. بازگشت دوبارهی سری جذاب Driver:
شخصا هیچ فرنچایز ریسینگی را به اندازهی عناوین مختلف Need For Speed تجربه نکردهام و از نسل ششم به بعد حتی یک نسخهی این فرنچایز هم از زیر دستم در نرفته، منتها وقتی در نسل هفتم عنوان زیبای Driver Sanfransico را تجربه کردم، با آن هندلینگ فوق العاده و داستان زیبا و کیفیت بصری بینظیر، تا مدتها نتوانستم دوباره به سراغ بازیهای نید فور اسپید بروم چرا که درایور واقعا عنوان بهتر و باکیفیتتری نسبت به آنها بود و سطح انتظاراتم را از عناوین ریسینگ کلی بالاتر برده بود.
طراحی بینظیر شهر Sanfransico، کیفیت بصری فوقالعاده جذاب، مراحل اصلی و فرعی متنوع و متعدد، داستانی (که به نسبت سایر بازیهای ریسینگ) بینظیر و جذاب بود، سوییچ بین حالت اول شخص و سوم شخص در هنگام رانندگی، ماشینهای متنوع و … همه و همه دست به دست هم دادند تا ما در آن سالها یکی از بهترین بازیهای ریسینگ تاریخ بازیهای رایانهای را شاهد باشیم.
لازم به ذکر است که در نسل هشتم هم یوبی سافت دوتا عنوان ریسینگ، یعنی دو نسخهی سری Crew را عرضه کرد، ولی من از شما میپرسم: این درایور کجا و آن دو کجا؟
۵. بازگشت دوبارهی نیتن دریک:
شخصیت نیتن دریک قدمتی کمتر از شخصیتهای محبوب و پرطرفداری مثل مستر چیف و کریتوس و لارا کرافت و ... دارد ولی با این حال میبینیم که سالهاست در دل طرفداران خود جا باز کرده و به یکی از محبوبترین و دوستداشتنیترین شخصیتهای صنعت گیم بدل گشته است.
کیفیت شخصیت پردازی نیتن دریک البته در نسخهی سوم و چهارم چندین لول بالاتر رفت چرا که ما در این دو نسخه، شاهد پیشینهی داستانی بسیار قوی این شخصیت که در دو نسخهی ابتدایی سخنی از آن در میان نبود، بودیم …
قطعا اگر سونی دوباره به سراغ این شخصیت و این فرنچایز دوست داشتنی برود و با عرضهی یک نسخهی جدید دل طرفداران خود را شاد کند، نسلِ جدید جذابتری خواهیم داشت.
۶. عرضهی نسخه ریمسترد بازی God of War Ascension:
اگر به تفاوت گرافیکی نسخهی اوریجینال و ریمسترد شدهی عنوان گاد او وار ۳ دقت کنید، احتمالا برای این گزینه با من همعقیده خواهید شد.
به شصت رسیدن فریم ریت بازی و افزایش و ارتقای رزولوشن God of War Ascension، چیزی است که هرگز شاهدش نبودیم و واقعا حیف است که یکی از بهترین بازیهای هک اند اسلش، تنها و تنها بر روی یک پلتفرم به صورت محلی قابل بازی باشد و بازیبازان جدیدتر از تجربهی آن محروم شوند.
امیدوار هستم سونی این بازی را به کتابخانهی غنی خود برای عناوین قابل تجربه برای کنسولهای نسل هشتمی و نهمی اضافه کند.
۷. عرضهی نسخه دوم بازی Bully و یا حداقل ریمیک شدن نسخهی اولیه:
کمپانی راکاستار گیمز، بدون شک جزو خلاقترین استودیوهای بازیسازی جهان محسوب میشود …
با سری Red Dead خود ما را به غرب وحشی کشاند، با سری GTA یک تجربهی جذاب و بسیار نزدیک به واقعیت برای ما رقم زد و با بازی زیبای Bully، یک تجربهی بسیار متفاوت با سایر عناوین برایمان ساخت. تجربهای که در آن موقعیتهایی را رقم زدیم که در دنیای واقعی معمولا مجال تجربهشان را نداشتهایم؛ hopefully!
کاشکی اندکی از سماجت و پافشاری بیش از حد این کمپانی برای گسترش نسخهی آخر GTA کاسته شود تا ما شاهد آی پیها و عناوین خاطرهانگیز بیشتری از این شرکت بزرگ باشیم.
اینکه راک استار تا یک آی پی فروش شگفتانگیزی نداشته باشد، فارغ از بالا بودن نقدها و نمراتش، رهایش میکند، مثل همان کاری که با مکس پین بعد از نسخهی سوم انجام داد، حقیقتا رویکردی نفرتانگیز محسوب میشود و امیدوارم در نسل نهم شاهد تغییر سیاستهای این کمپانی باشیم؛ هرچند که خودم هم امیدی ندارم …
۸. ریمیک رزیدنت ایول یک و زیرو:
کپکام با عرضهی Resident Evil Remake 2 قطعا تاثیر شگرفی بر روی صنعت گیم گذاشت، تاثیری که ماحصل آن را در شروع ساخت Dead Space remake نظارهگر هستیم.
اینکه در یک برایند کلی، این تاثیر برای صعنت گیم مثبت است یا خیر، از حوصلهی این مطلب خارج است ولی شخصا امید دارم دو نسخهی مذکور فرنچایز رزیدنت ایول، در نسل نهم بازسازی شوند تا باری دیگر و با کیفیت بصریای بالاتر، از منشا اتفاقات شهر راکون ساکتی باخبر شویم و خاطرات گذشته برایمان مرور شود.
از نظر ساختاری، این دوتا نسخهی رزیدنت ایول یعنی نسخهی اوریجینال و زیرو، بدون شک وفادارترین نسخههای بازی به المانهای اصلی این فرنچایز هستند و مناطق ثابت با کلی از دربهای بسته و معما و چالشهای متفاوت و متعدد و … را در آنها شاهد هستیم.
محدودیتهای موجود برای ساخت بازی در آن زمان و اشکالاتی که در زاویهی دوربین این دو بازی وجود داشته، به ریمیک شدن این دو بازی ارزش مضاعفی میبخشد (به دلیل قدیمی بودن این دو بازی، این کمبودها و ضعفها در زاویهی دوربین ابدا نقطه ضعفی برای آنها در آن زمان محسوب نمیشده و بنده با توجه به استانداردهای امروزی عرض میکنم … به دلیل همین کمبودها و به اصطلاح از رده خارج بودن این حالت و زاویهی دوربین هست که ریمسترد شدن این دو نسخه در نسل هشتم، چندان چنگی به دل نمیزد و البته خود کپکام هم از این قضیه مطلع بود و به همین سبب به سراغ ریمیکهای اساسی برای نسخههای دیگر رفت).
۹. یک نسخهی درست و حسابی جدید از فرنچایز Mass Effect:
به شخصه مس افکت اندرومدا را هم (در حد و اندازهی خودش و صرفا در مقام مقایسه با خود این عنوان) بازی بدی نمیدانم، ولی حقیقتا از نظر داستانی، شخصیت پردازی، کیفیت قصهگویی و … این بازی به مراتب و چندین لول، از ۳ بازی شاهکار قبلی کیفیت کمتر و پایینتری دارد.
سری مس افکت از نظر عظیمت داستانی و lore خود یک چیزی در حد و اندازههای رمانهای چند جلدی غربی میباشد و واقعا من در طول تجربهام از بازی، نسبت به شخصیتپردازی بینظیر و خاص raceها و نژادهای مختلف در این سری، بسیار شگفتزده شدم و تحت تاثیر گروه نویسندگی این سری بازی قرار گرفتم.
اینکه به تازگی ما شاهد ریمسترد شدن سه عنوان اولیه بودهایم، و البته این ریمسترد هم همانطور که انتظار میرفت خیلی موفقیتآمیز ظاهر گشت، میتواند ما را به بازگشت و احیای دوبارهی این فرنچایز در آیندهای نزدیک امیدوار کند.
۱۰. سهگانه شدن عنوان زیبای Bloodborne:
بلاد بورن، قطعا جزو ده عنوان برتر انحصاری سونی در نسل هشتم محسوب میشود … بازی زیبایی که در کنار یک گیمپلی بینظیر، ساندترکها و داستان جذاب و شاهکاری هم ارائه میدهد؛ ارزش تکرار بالایی داشته و با محتوای زیاد و متنوع، ساعتها شما را سرگرم خود میسازد.
از نظر تنوع و کیفیت کمبوها و کاربردی بودن اسلحهها، بلاد بورن یک سر و گردن از سری دارک سولز بالاتر قرار میگیرد و ویژگی جدید و مختص بلاد بورن یعنی Transformation اسلحهها در لحظه، سنگینی و جذابیت مبارزات را دوچندان میکرد. باور کنید من همانقدر از مبارزات بلاد بورن لذت میبردم که از عناوین هک اند اسلش شاهکاری مثل گاد او وار و سری دویل می کرای. مبارزه با باس فایتهای بلاد بورن آنقدر برای من جذاب بود که همیشه قبل از باس فایتها، سلاح اصلی و ارتقا داده شدهی خودم را با یک سلاح ضعیف و لول پایین تعویض میکردم تا چندین بار مبارزهام با باسفایتها طول بکشد و زمان ببرد و لحظهها و دفعات بیشتری از این مبارزات خاص و بینظیر بهرهمند شوم …
از صمیم قلب امید دارم این آی پی بینظیر با همین یک نسخه به پایان کار خود نرسد و ما به زودی شاهد معرفی نسخهی جدیدی از آن باشیم …
خب بخش اول این مقاله به اتمام رسید. نظر شما کاربران عزیز راجع این لیست چیست؟ آیا موردی در این لیست وجود دارد که شما هم مثل ما چشم انتظار عرضه شدنش باشید؟ اگر بله برای ما بنویسید که بیشتر از همه چشم انتظار کدام مورد هستید و همچنین بگویید دوست دارید چه چیزهای دیگری را علاوه بر این لیست در نسل نهم داشته باشیم …
نظرات
همشون بازی های تاپو ارزش دار بودن
آخ آخ
آلن ویک۲
چقدر منتظر شنیدن ساخت قسمت دومش موندم اما گیمرای قدر نشناس آنطور که باید و شاید ازش حمایت نکردن
در مورد دیوید کیج امیدوارم با جداییش از سونی همچنان همون کیفیت همیشگی آثارش حفظ بشه
در مورد سه گانه شدن بلادبورن ، خیلی خیلی رویایی هستش محمد جان
شمارهی جدید مسافکتم که فقط زمانی باید ساخته بشه که بایوور آماده باشه
کلا سلایق و حمایت گیمرها از بازیها عجیبه!
هیچ وقت از بازیهایی که صنعت گیم رو چندین لول بالاتر بردن حمایت نکردن … متاسفانه عموما دنباله سرگرمیهای نه چندان پرمغزی مثل فورتنایت و … تا بازیهای داستان محوری که وقتی تمومشون کردی یه چندتا چیز بهت اضافه میشه!
ممنون که وقت ارزشمندتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودید
بعضی از موارد خیلی بیش از حد رندوم و همینطوری بودن. به نظرم باید یه اسم دیگه واسه مطلب انتخاب میکردید یا اینکه قسمت اول مقاله رو میذاشتید واسه فرنچایزهایی که دوست دارید احیا بشن و قسمت دوم رو واسه بازیهایی که دوست دارید ریمیک بشن. اگه هم یه بازی توی سِری گاد آو وار باشه که لیاقت ریمستر و یا ریمیک شدن رو داشته باشه اون بازی گاد آو وار اسنشن نیست. به نظرم این نسخه با اختلاف بدترین نسخه سری بود و هر ایرادی که ازش گرفتن به حق بود. حتی دو نسخه پی اس پی گاد آو وار هم از این بازی خیلی بهتر بودن.
خب دوست عزیز مبنای این مقاله با چیزی که شما فرمودید متفاوته
آنچارتد رو برای شما مثال میزنم … ممکنه نسخهی بعدیای باشه ولی مثل همون نسخهی لاست لگسی، دیگه نیتن دریکی داخلش نباشه …
خب برای همین سرتیتری که من به شخصه دوست دارم برای همچین موردی انتخاب کنم، احیای دوبارهی فرنچایز نیست، بلکه بازگشت دوبارهی کاراکترش هست …
نظر شما کاملا محترمه ولی به شخصه اسنشن رو از اون دو نسخهی پی اس پی بهتر میدونم …
بنظرم God of War Ascension خیلی خوبم بود
بزرگترین ایرادی که ازش گرفتن، بخش انلاین بازی بود
که اگه اون نبود قطعا متای بالای ۸۵ میگرفت
God of War Ascension پس از ۳ نسخه از God of War میشد در داخل گیم پلی یه سری تغییرات رو حس کرد
ولی از نظرم سه گانه خیلی شبیه به هم بودن
قبول دارم که داستان God of War Ascension نسبت به نسخه های قبل ضعیف تر بود
ولی طراحی مراحل، سیستم پلتفرمینگ، سیستم مبارزات و تنوع کمبو، گرافیک و انیمیشنها خیلی خوب بودن
تمام اینایی که گفتی من انتظارشو میکشم مخصوصا ریمیک اون ۲ شماره رزیدنت اویل و همینطور انچارتد جدید و مس افکت جدید در صدر انتخاب هام هستن از این لیست و در نهایت همشو میخرم :laugh: یک نکته ایی که جالبه تو عکس سایلنت هیل شمشیر مرد کله حرمی اگه فک میکنه خیلی خفنه باید بگم دِکی جو تو رو نگیره لولو خورخوره :laugh: باید شمشیر معروف کلاود از فاینال ۷ ریمیک رو ببینی buster sowrd خفن تره، گفتم یه کُری براش بخونم زیاد حس خفن بودن بهش دست نده :laugh: …. منتظر قسمت دوم هم هستیم ممد جان
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
محسن جان منم برای مواردی که گفتی خیلی چشم انتظارم مخصوصا همون ریمیک شدن رزیدنت ایولها … دیشب داشتم رزیدنت ایول ریمیک دو رو بازی میکردم و واقعا بازی بینظیریه … از گرافیک تا طراحی محیط و داستان و … همگی عالی هستند
رزیدنت ایول زیرو و یک هم خیلییی پتانسیل دارن که موفق و عالی ظاهر بشن
واقعا اویل ۲ ریمیک سطح جدیدی از ریمیک آثار قدیمی تر رو تعریف کرد و نشون داد ریمیک آثار شگفت انگیز دهه ۹۰ اگر عالی درست بشه چقدر میتونه تاثیر گذار باشه
دقیقا محسن جان
جزو بازی های تاثیرگذار نسل هشت محسوب میشه …
(البته داخل نسل هشت کلا تعداد بازیهایی که بهشون گفت تاثیرگذار، تعدادشون به تعداد انگشتان دست هم نمیرسه!)
(از نظر تنوع و کیفیت کمبوها و کاربردی بودن اسلحهها، بلاد بورن یک سر و گردن از سری دارک سولز بالاتر قرار میگیرد) نوچ ۱۰۰ درصد مخالف بلاد اصلا به اندازه سولز بیلد نداره که بخوای انتخاب کنی
ببین دوست عزیز هر سلاح در دارک سولز حدودا ۸ تا کمبو داره
در بلاد بورن هر سلاح حدود ۱۲ تا حرکت و کمبو داره
نحوهی زدنشون هم من نمیتونم توی یک کامنت توضیح بدم که! ولی خب اگه این عناوین رو بازی کرده باشی بیشتر بودن کمبوهای بلاد بورن برات مشهود خواهد بود …
راجع اون حرفت: یعنی چی اصلا بیلد نداره!!؟؟ منظورم با کم بودن کلاسهای مبارزهاش هست؟ اگه این باشه منظورت که بازم ارتباطی با کمبوهای اسلحهها نداره این موضوع!! کمبوی اسلحه که ثابته
برادر از کل سلاح های بلاد هر کدوم که بشه واقعا اسمش رو گداشت اسلحه به تعداد انگشت های یه دست هم نمیرسه خب بله (no gun) خب مثلا یه اسلحه مث تردد کین خیلی حال میده باهاش بازی کنی کمبو های جالبی هم داره ولی ایا واقعا کسی باهاش بازی میکنه؟ امیگادالان ارم عملا از هر هزار نفر یه نفر هم برنمیداره یه اسلحه مث بلید اف مرسی یک در صد پیک ریتش سلاح جالب خیلی داره قبول دارم جذابن ولی اصلا همه فن حریف نیستن با یه نگاه به pvp بازی ترکیب اسلحه ها مشخصه تا زمانی لودوینگ بلید هست کسی مغزش تاب نداره که بیاد استیک درایور برداره ……بلاد اصلا بیلد نداره یعنی عملا عنصر وزن بازی باعث این میشه شما عمدتا تفاوت چندانی بین اپ کردنSTR و SKI بازی برات قایل نشی اون اسلحه ای که تاثیر داره به درد نمیخوره اونی هم که باید به توجه به شکلش روی A باشه عملا c به زور هستش انگار دست به دست هم دادن همه یه شکل باشن خیلی زور بزنید اریکن بیلد اونم با بگیر و ببند برای pve با رفقا خیلی دیگه بخوای بشینی بسازی bloodtinge تازه همونم با روون مناسبش هر چقدر زور بزنی گوله کم میاری….واقعا میگم تو بلا شاید حال کنی مثلا با اون گرز برقیه تونیتر ( اگه اشتباه نکنم) بازی کنی ولی وقتی یه کم میری جلو یا انلاین بازی کنی میفهمی انتخاب اسلحه هات خیلی از اونچه فکر کنی محدود ترن بعد عملا کمبو های سنگین اسلحه های کرک و دووم همر اونقدر کندن که عملا بلا استفادن….دارک سولز شاید سلاح هاش به جذابی بلاد نباشه ولی واقعا در زمینه اسلحه بلاد لنگ میزنه
یه سوال این وسط برای من پیش اومد
مگه تو بلاد و دارک کمبو میزنید که تعدادش رو بشمارید؟:-|
والا من از هر سلاح یه ضربشو بیشتر استفاده نمیکردم:-D
تو که خوبی من فقط یا پری میکنم یا بک استب یا تو بلاد یه تیر میزنم استان شه 😛
افسوس اون زمان که فرام سافتور وقت لازم برای ساخت نسخه بعدی bloodborne داشت و Japan studio هم به عنوان پشتیبان سرپا بود سونی اینکار نکرد انتظار سه گانه از بلادبورن اونم الان به نظرم بعید چون تا پایان ۲۰۲۳ پروژه های فرام سافتور مشخصه و تیم پشتیبانی هم و جود نداره
دوست عزیز
اگه به تاریخ انتشار بازی های فرام سافتور مثل سولز دو و بلاد بورن و سولز ۳ دقت کنی، میبینی که این شرکت توانایی این رو داره که با فاصلههای خیلی کم، بازیهای شاهکار بسازه و بده بیرون
یادمه تو اواخر ۲۰۱۳ که گاد اسنشن خریدم واقعا هوش از سرم رفت اون همه گرافیک اصلا باورم نمی شد و اینکه دوبله ترکی هم بود بیشتر برام چسبید
امیدوارم ربمسترشو بدن
بله واقعا یکی از بهترین جلوههای بصری نسل هفتم رو داشت این بازی
میگم گاد اسنشن هم دارکسوار الهام گرفته کوچولو؟ :rotfl:
وای جدا از اون اگر قرار بود ریمستر بشه تا الآن شده بود ولی سونی یک بازیش متاش زیر۸۵ بشه کلا اون رو فراموش میکنه مثل اوردر و کیلزون و دیزگان و…
😀 😀
بله متأسفانه سونی به متا اهمیت زیادی میده
سلام
ادامه دادن Dishonored!
متالگیر!
لست که معلوم نیست نسخه سوم خواهد داشت یا نه.
GTA VI!
Titanfall!
Evil Within!
Deus ex.
Killzone
و البته شاید ولو افتخار بده و هفلایف هم بسازد!
برای سلیقه خودم هم، Just Cause و Dynasty Warriors.
این Deus ex خیلی آندرریتده
داستان و دیالوگ های شاهکارش رو بزاریم کنار
ساندترک های محشرش هم کنار
چیزی که خیلی جذابه اینه که هر ارتقایی که انجام بدی تو پیشبرد مراحل تاثیر مستقیم داره
از افزایش قدرت پرش گرفته که افزایش وزنی که میتونه برداره و هک و تک تک ارتقا ها تو پیشبرد مراحل تاثیر مستقیم داره
بعضی وقتا ارتقا ها یه راه هایی رو جلوی پات قرار میدن که خودت پشمات میریزه
به شدت سری آندرریتدیه
نمیدونم چطوری یک نفر میتونه کمتر از ده به هیومن روولوشن و کمتر از نه و نیم به منکایند دیوایدد بده ( نیم نمره بخاطر مدت زمان بازی فقط)
من تنها بازی هایی که دیدم در سطح اینا آزادی عمل میدن به بازیباز سری دیسانرده
سلام
دیگه بالاخره باید یه بازی پیدا بشه آدم مسائل درونیاش رو روش خالی کنه.
همهی بازیهایی که گفتی پتانسیل اومدن در بخشهای بعدی رو دارن
مرسی آرین جان بابت این لیست کامل
سلام
تشکر از شما، محبت دارید.
سلام
A Way out و Life is Strange عالی اند!
سلام آرین جان
لایف ایز استرینج رو بازی کردم و واقعا عالی بود
ا وی اوت رو متأسفانه هنوز فرصت نشده ولی حتما بازی میکنم
مرسی بابت نظرت
سلام
قربان شما، ببخشید البته.
A Way out حالا بیشتر پلیسی ست تا جنایی.
کوانتیک ( quantic ) دریم درسته نویسنده عزیز
مرسی دوست عزیز از دقت و توجهتون
اصلاح شد