کدام یک از محتویات حذف شده از نسخه نهایی GTA 5 برای GTA 6 مناسب هستند
راکستار گیمز (Rockstar Games) حجم زیادی از محتویات در نظر گرفته شده برای Grand Theft Auto 5 را در نسخهی نهایی این بازی حذف کرد، اما هماکنون فرصت خوبی برای این شرکت فراهم شده تا برخی از این موارد حذف شده را به GTA 6 اضافه کند.
در صنعت گیم، این موضوع که برخی از قابلیتها و محتویات یک بازی در نسخهی نهایی آن حضور پیدا نکنند امری طبیعی بوده و طبق آمار، به طور معمول هر چه پروژهی ساخت یک بازی بزرگتر باشد، حجم بخشهای حذف شده از آن نیز افزایش پیدا میکند. جای هیچ شکی نیست که بازی Grand Theft Auto 5 پروژه و عنوان بسیار بزرگی بوده و طرفداران زیادی دارد. پس عجیب نیست که راکستار گیمز حجم زیادی از محتویات در نظر گرفته شده برای GTA 5 را پیش از عرضهی آن حذف کرده باشد.
به طور معمول این اقلام شامل سلاحها، آهنگها و قابلیتهای کوچک و جزئی میشوند، ولی برخی موارد هم هستند که از بقیه بیشتر به چشم میآیند. از آنجایی که طبق اخبار منتشر شده، قرار نیست که بازی Grand Theft Auto 6 به هنگام عرضه به اندازهی GTA 5 بزرگ و پرمحتوا باشد، این موضوع میتواند کمک خوبی در جهت بهتر شدن و پیدا کردن فرصت بیشتر برای بهبود و پیشرفت این عنوان باشد.
بر طبق گزارشات، بازی GTA 6 در «اندازهای متوسط» (از جهت محتوا) عرضه شده و دنیای آن به مرور زمان تغییر، توسعه و پیشرفت خواهد کرد. با وجود اینکه از نحوهی اجرای این سیستم و حتی صحت آن اطلاعاتی در دست نداریم، ولی شکی نیست که یکی از مواردی که GTA 6 میتواند از آن بهره ببرد، محتوای عرضه نشدهای است که راکستار برای GTA 5 در نظر داشت.
پایان GTA 5؛ کنترل شخصیت لامار
اسپویل
بازی GTA 5 سه پایان متفاوت دارد: قتل ترور (Trevor) یا مایکل (Michael) به دست فرانکلین (Franklin) و یا متحد شدن آنها. گرچه پایان دیگری که راکستار برای GTA 5 در نظر گرفته بود، مرگ فرانکلین بود (به گمان طرفداران، ماموریت اتحاد همهی شخصیتها جایگزین مرگ فرانکلین شده است). اگر بازیباز فرانکلین را در آخر داستان میکشت، شخصیت لامار جانسون (Lamar Johnson) جای فرانکلین را در بخش انتخاب کاراکتر میگرفت.
راکستار گیمز میتوانست با اضافه کردن چنین پایانی، Grand Theft Auto 5 را از نگاهی احساس برانگیزتر و جالبتر به اتمام برساند. همانطور که در Red Dead Redemption نیز به دنبال مرگ شخصیت اصلی، یکی از دوستان نزدیک یا اعضای خانواده جای او را میگیرد، این سبک از پایان میتواند برای Grand Theft Auto 6 نیز مناسب باشد.
همانند GTA 5، بازی GTA 6 نیز به احتمال زیاد چندین شخصیت اصلی و قابل کنترل دارد، اما یکی از بهترین راههایی که به کمک آن میتوان باعث درگیری بیشتر مخاطبین با بازی شود و احساسات آنان را برانگیزد، به تصویر کشیدن مرگ یکی از شخصیتهای اصلی است.
با وجود اینکه اتحاد سه پروتاگونیستهای GTA 5 را میتوان جالبترین پایان این عنوان در نظر گرفت، ولی کشته شدن ترور یا مایکل به دست دوست صمیمیشان فرانکلین، غمانگیزترین پایانهای GTA 5 هستند. Grand Theft Auto 6 میتواند همین رویه را به نحوی پیش بگیرد که یکی از کاراکترهای جانبی بازی که رابطهی بهتری با پروتاگونیست مقتول دارد، جای او را به عنوان شخصیت جدید و قابل کنترل بگیرد.
جزئیات کوچک GTA 5؛ مینی گیم بسکتبال
اضافه کردن جزئیات کوچک و جالب در یک بازی از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه زنده بودن دنیای آن به همان جزئیات بستگی دارد. شاید بهترین مثال Red Dead Redemption 2 باشد، زیرا بازیبازان تا به امروز در حال پیدا کردن مواردی هستند که تا به حال کسی با آنها مواجه نشده است.
برخی از مینیگیمها و جزئیات Grand Theft Auto: San Andreas مانند عضله آوردن کارل جانسون (Carl Johnson) بعد از تمرین در باشگاه بدنسازی، نقش زنده نگه داشتن دنیای بازی را به عهده داشتند، اما شاید بزرگترین این جزئیات، مینیگیم بسکتبال در GTA: San Andreas باشد. با وجود اینکه این مینیگیم چیز خاصی را به بازی اضافه نکرده بود، ولی عدهی زیادی از بازیبازان عاشق این مینیگیم شده بودند.
بسکتبال یکی دیگر از محتویاتی بود که برای GTA 5 در نظر گرفته شده بود، اما به نسخهی نهایی بازی راه پیدا نکرد. درست است که سیستم بسکتبال San Andreas به نسبت ابتدایی است، اما قطعا برای عدهی زیادی از طرفداران این بازی به اندازهی کافی سرگرم کننده بود و در صورت اضافه شدن آن به Grand Theft Auto 6، میتواند یکی از بهترین راههای کمک به زنده بودن دنیای این عنوان باشد.
۶ سطحی شدن لول های تعقیب و گریز در GTA 6
اکثر عناوین Grand Theft Auto از شش ستاره به عنوان حداکثر لول تعقیب و گریز استفاده میکردند، اما راکستار تصمیم گرفت تا در GTA 5 تعداد این سطوح را به پنج سطح کاهش دهد. این در حالی است که در فایلها و کدنویسی این بازی علائمی پیرامون وجود ستارهی ششم تحت تعقیب بودن دیده میشود، اما همانطور که میدانیم این قابلیت به بازی راه پیدا نکرد. با وجود اینکه لول ۵ ستاره به اندازهی کافی بازیبازان را به چالش میکشاند، ولی به هر حال دلیل حذف لول ششم این سیستم در GTA 5 هنوز مشخص نیست.
شاید علت این موضوع نحوهی مقیاس بندی درجه سختی این ۵ ستاره است و شاید ۵ سطحی بودن این سیستم بهترین تقسیم بندی ممکن برای GTA 5 بوده اما با این وجود اگر راکستار قصد چالش برانگیزتر کردن GTA 6 را دارد، بهترین راه ممکن اضافه کردن ستارهی ششم به درجه سختی تعقیب و گریز بازی است. این کار نه تنها تعداد ستارههای این سیستم را با شمارهی این نسخه از GTA یکی میکند، بلکه هیجان فرار خلافکار از پلیس را نیز بهتر به تصویر میکشد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
قهوه داغ رو یادتون رفت :rotfl:
اون که مال SanAndreas بود
با اینکه از تجربه بخش داستانی gta v لذت بردم اما واقعیت برای من عقب تر از iv بود
فارغ از بحث داستانی ، تغییرات شگفت انگیز جهان باز تو نسخه iv شروع شد و تو نسخه v فقط بهبود داده شد و شاهد تغییرات خاصی نبودیم ، ولی خوب V رو بیشتر با تمرکز روی بخش آنلاین میشناسیم !
از راکستار تغییرات حیرت آوری مثل rdr2 انتظار داریم که احتمال زیاد تو gta بعدی شاهدش باشیم
:yes: :yes:
ولی در کل رد دد واقعگرایانهتر هست به نسبت سری جی تی ای
کی یادشه ۶ ستاره GTA:SA چی میومد؟ 😀
ارتش با تانک و جت میومد دنبالمون پشت سرش هم FBI و Police میومد .
به نظر من آزادانه بر روی یک صندلی نشستن و چیزی خوردن و نوشیدن خیلی میتونه به زنده نگهداشتن یک دنیا در بازیهای ویدیویی کمک کنه خصوصا در ساحل روی یک صندلی بشینیم و به اقیانوس یا دریا نگاه کنیم و یا یک کلبه در جنگل درست کنیم و از محیط اطراف لذت ببریم ویا اینکه بتونیم به سینما بریم و یا وارد کردن بیتکوین در بازی میتونه جالب به واقع گرایانه شدن بازی کمک کنه ویا برای برداشتن اشیا از دستمون استفاده کنیم نه اینکه اون اشیا خودش بیاد تو جیبمون اینا همه موارد ریزی هستن که میتونه به واقع گرایانه شدن gta 6 کمک کنه
شایدم شماره ی بعدی جی تی ای مثل سنت رو ها تخیلی باشه .
توقع مقاله طولانیتری داشتم
بهترین پایان همون اتحادشونه که اون مامور اف بی آی رو میندازن تو صندوق ماشین و پرتش میکنن تو دریا یادش بخیر روزی که اومد رفتم رو ps3 نصب کردم بعدا که نسل ۸ اومد دیدم نسخه های نسل ۸ انگار بعضی سکانس هاش سانسور شده مثلا صحنه آشنایی با ترور تو زمان حال یکم بی تربیتی داره که اتفاقا سر این موضوع آبرو حیثیتم تو خونه رفت ولی تو نسخه نسل هشت دیدم نیست
شاید نسخه عربی چیزی گرفتی که سانسر داشته وگرنه نسخه نسل ۸ سانسور نداشت .
اون کجاش مامور اف آی بی بود آخه؟
بدنسازی یکی از قسمتای خفنه بازی بود که باید تو gta 6 بزارن یادم نمیره هرروز کله صبح پا میشدم به جای اینکه مراحل اصلیو بازی کنم میرفتم بدنسازی
یا چیت میزدی و غول میشدی تو چند ثانیه .
بدنسازی مهم ترینشه
gta v نسبت به gta sa و gta iv و rdr 1 یه قدم رو به عقب بود از لحاظ داستانی، از لحاظ گیم پلی هم که خیلی زیادی آرکید شد و بدتر از همه چی تمرکز روی بخش آنلاین بجای dlc داستانی بود در حالی که بخش آنلاین هم برای من خیلی خسته کننده بود. اما راکستار همه اینا رو با شاهکار بزرگ rdr 2 جبران کرد امیدوارم gta 6 تا جای ممکن واقع گرایانه باشه، داستانش به سبک iv باشه و آزادی عملش مثل san andreas باشه اگه طبق بعضی از شایعات تو دهه ۷۰ تا ۹۰ باشه که فوق العاده میشه