بازگشتی محرمانه | پیش نمایش The Bureau: XCOM Declassified
بعد از مدت ها انتظار و تغییرات فراوان نسخه ی متحول یافته شده ای از سری موفق XCOM با نام The Bureau: XCOM Declassified در راه است . البته سبک نسخه ی جدید XCOM هیچ گونه شباهتی به آن نسخه ی اولیه ای که لغو شد ندارد. چرا که 2K Marin ، 2K Games به دنبال ایده های بلندپروازانه تری با این عنوان هستند. این بازی زمانی را روایت می کند که فضایی ها برای اولین بار چهره ی خودشان را به زمینیان نشان می دهند.
نام: The Bureau: XCOM Declassified
سازنده: 2K Marin
ناشر:2K Games
تاریخ انتشار جهانی : ۲۰ آگوست ۲۰۱۳
تاریخ انتشار شمسی : سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
سبک: Action/Shooter/Third-Person/Tactica
پلتفرم ها: xbox 360 , ps3 , pc
آن ها می آیند :
در سال ۱۹۶۲ و در اوج دوران جنگ سرد ، The Bureau داستان منشا اولین برخورد سازمان مخفی XCOM را با یک دشمن مرموز و ویرانگر را نشان می دهد. در The Bureau شما کنترل یک نماینده ی ویژه (FBI) با نام ویلیام کارتر را در اختیار خواهید گرفت که هم باید تهاجم موجودات بیگانه را خنثی کند و هم بر وجود موجودات فرازمینی در زمین سرپوشی هم بگذارد. داستانی که گفته شده است به بررسی وقایع مهم آن زمان نیز خواهد پرداخت که از بین آن ها می توان به بحران های موشکی کوبا و تنش های فرهنگی که در دهه ی ۶۰ بوده اشاره کرد. ضمن این که بنا به گفته ی سازندگان گفتگو ها در بازی شاخه ی مهمی را در داستان تشکیل می دهند و این گفتگو در نحوه روایت داستان و پایان نیز نقش مهمی را خواهد داشت. در کتار ماموریت های اصلی داستان ، تیم سازنده از ماموریت های فرعی نیز غافل نشده است.
در مسیری متفاوت :
مدیر خلاق بازی The Bureau: XCOM Declassified در صحبت های خود به این نکته اشاره می کند که چگونه بازی های شوتر مدرن با قرار دادن یک دو جین اسلحه در دستان شما و بدون در نظر گرفتن هیچ گونه فکری در مبارزات بازار را به قبضه ی خود درآورده اند و بازیکنان را روز به روز در چنین عناوینی غرق می کنند. اما بنا بر اعلام وی به زودی تحولی در چنین سبکی در راه است. این بازی اول شخص استراتژی از سری XCOM برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد و 2K Games قصد داشت که این فرنچاینز محبوب تاکتیکی نوبتی را احیا کرده و آن را به نقطه ی اوج برساند.
چند سال به سرعت گذشت و همه چیز به طور قابل توجهی آرام شده بود و همچنین خبر چندان خاصی نیز از این بازی نبود. تا این که 2K با دیدن موفقیت های یکی دیگر از بازی های این سری با نام XCOM: Enemy Unknown که توسط استدیوی Firaxis در سال گذشته عرضه شد و یک بار دیگر جهانی را در مقابل بیگانگان نشان می داد ، در عقاید خود برای آن عنوانی که در سال ۲۰۱۰ رونمایی کرده بود تغییراتی به وجود آورد.
حال استدیوی 2K Marin آمده تا با رونمایی از بازی The Bureau: XCOM Declassified نشان بدهد که در این چند سال گذشته مشغول انجام کار بر روی چه بازی بوده اند. دیگر خبری از یک شوتر اول شخص با این بازی نخواهد و در عوض تبدیل به یک شوتر سوم شخص تاکتیکی شده است که به مانند دو بازی Rainbow Six و Brothers in Arms رهبری بر روی تیم خود حرف اول را در بازی می زند. این بازی نه یک استراتژی نوبتی است و نه عنوانی در سبک شوتر run-and-gun می باشد ، بلکه در حقیقت چیزی بین این دو سبک می باشد.
پر کردن شکافی که بین این دو سبک است ، یکی از نکات بزرگی بوده که استدیوی 2K Marin مدت زمان زیادی مشغول کار بر ری آن بوده است. Gray در این مورد می گوید :
ما قصد داریم که هر دو طرفداران این سبک را به این بازی جذب کنیم. طرفداران قدیمی XCOM بسیار زیاد می باشند و به عنوان مثال در تیم ما از چنین بسیار وجود دارند. آن ها به این علاقه دارند که این بازی را از چند دیدگاه مختلف تجربه کنند. بازی عالی Enemy Unknown یکی از عناوینی می باشد که می توان به آن اشاره کرد.
البته ما می دانیم که درصدی از مردم نیز وجود دارند که به نوبه ی خود فکر می کنند که احتمالا چنین سبکی احمقانه است. آن ها بازی مبتکی بر نوبتی را دوست ندارد و می خواهند اکشن بشتری در XCOM وجود داشته باشد. ما این گونه طرفداران را نیز می خواهیم و بنابر این قصد داریم که هر دو طرفداران این دو سبک را به این بازی جلب کنیم. طرفداران XCOM قدیمی این عنوان را در یک دیدگاه جدیدی خواهند دید و افرادی که به شوتر ها بیشتر علاقه دارند با تجربه ی این بازی یکی از طرفداران سری XCOM خواهند شد.
The Bureau همچنین تمرکز بسیار شدیدی نیز بر روی تاکتیک در مبارزات گذاشته است. در این بازی می توانید در تمامی ماموریت هایتان به همه چیز نظارت داشته باشد و تیم خود را به بهترین نحو ممکن رهبری کنید. این وِزگی که با نام Battle Focus شناخته می شود باعث این خواهد شد که شما چیزی کم تر از یک فرمانده در میدان نبرد نباشید.
ویژگی Battle Focus این اجازه را به شما می دهد که کارهایی مانند مانور و موقعیت هم تیمی های خود را میدان جنگ به مانند واقعیت در نظر بگیرید. بازیکنان همچنین می توانند با استفاده از این ویژگی بر روی کارهایی مانند اولویت بندی بر روی هر هدف و استفاده از قدرت و توانایی هایی که هر کدام از یارهایشان دارند نیز متمرکز شوند. همچنین می توانید بازی را متوفق کرده و برنامه هایتاکتیکی برای خود بسازید مثلا در یک میدان نبرد می توانید هر کدام از یارهای خودتان را در یک منطقه قرار دهید و نحوه ی حرکتشان را هم مشخص کنید سپس با فعال کردن بازی می توانید از زاویه ی بالا مشاهده کنید که آن ها چگونه همان طور که شما به آن ها دستور داده اید به خوبی از پس وظیفه ی خود برخواهند آمد. به علاوه برای راحت تر شدن بیشتر شما می توانید با استفاده از ویژگی Battle Focus زمان را آهسته کرده و به یارهای خود راحت تر دستورات بدهید.
یکی از بخش هایی که در The Bureau پیشرفت بسیار خوبی داشته و بنا به گفته ی سازندگان آن ها تمرکز زیادی بر رویش داشته اند ، مبارزات تن به تن بازی می باشد که باعث می شود تا شما در هنگامی که دشمنی در نزدیکیتان بود به جای آن که بخواهید اول با اسلحه ی تان هدف گیری کنید و بعد شلیک کنید به سرعت یک تمام کننده بر روی این دشمن اجرا کنید تا به درک واصل شود ، این تمام کننده ها در نوع خود تنوع زیادی را نیز دارا می باشند . مثلا می توانید سر دشمن را زیر پاهایتان گرفته و له کنید . البته طبق گفته ی سازندگان شاید این مبارزات تن به تن در نگاه اول شبیه به بازی Mass Effect جلوه دهد ، ولی با کمی دقت در آن متوجه ی تفاوت های کلیدی در مبارزات تن به تن این دو بازی خواهید شد.
تیمی که شما وظیفه ی فرمانده ای بر روی آن را دارید متعلق به یک سازمان دولتی می باشد که کار آن ها محافظت از جهان در برابر تهاجم بیگانه ها می باشد. این تیم حتی در بدترین وضعیت خود و در زمانی که مبارزات بسیار مشکل شده است نیز به هیچ وجه برایتان مشکلی ایجاد نخواهند کرد و به خوبی از پس خود برخواهند آمد.
Gray اعلام کرده است :
آن ها به اندازه ی کافی برای جا خالی دادن در مقابل تیر های دشمنان هوشمند هستند. هوش مصنوعی آن ها به قدری خوب است که می توانند برای خود کاور بگیرند ، به دشمنان شلیک کنند و از نارنجک ها دور شوند. آن ها به اندازه ی کافی هوشمند هستند که بتوانند خود را زنده نگه دارند.
چیزی که شما با آن ها انجام می دهید در حقیقت معنای واقعی همکاری تیمی را می رساند. دستوراتی که شما در بازی می دهید در واقع همان چیزی است که آن ها بر رویش تمرکز خواهند داشت و این شما هستید که به تیم خود معنا می دهید.
البته هنگامی که شما علاقه ای به دستور دادن به هم تیمی های خود را ندارید ، The Bureau بیشتر برایتان چیزی شبیه به یک شوتر سوم شخص سنتی را به ارمغان خواهد آورد. جایی که کاورگیری حرف اول را در بازی می زند ، نارنجک اغلب بهترین دوست شما خواهد بود و با وجود دسترسی به سلاح های عجیب و غریب بیگانگان ، آسیب پذیری این سلاح به ارزش یک هدشات عالی نمی رسد.
با این حال شاید تنها ماندن در جنگ و روش یک گرگ تنها راه درستی در کوتاه مدت باشد ولی مطمین باشید که در دراز مدت راه خوبی را در کشتن خود آن هم با دستان خودتان انتخاب خواهید کرد ! اگر می خواهید که در این بازی موفق باشید باید قبول کنید که ارتش را تنها یک مرد نمی سازد.
البته به این نکته اشاره شد که هوش مصنوعی یار های شما در سطح بسیار خوبی می باشد ، اما با تمامی این وجود این بدان معنا نیست که آن ها در برابر تیرهای دشمنان ضد ضربه می باشند. اگر یکی از یارهای شما از شدت صدمه بر روی زمین بیفتد یک زمان کوتاهی به وجود خواهد آمد تا شما بتوانید دوباره آن ها را زنده کنید. اگر در انجام این کار موفق نشوید در نتیجه هم تیمی شما چراغش خاموش خواهد شد و در نتیجه خواهد مرد. البته نکته ی جالب اینجا است که با مردن یکی از هم تیمی های شما بازی دوباره از آخرین چک پوینت شروع نخواهد شد بلکه دیگر برای ماموریت های بعدی نمی توانید از این یارتان که کشته شده است استفاده کنید. البته نکته ی بد برای شما اینجاست که اگر این فردی که کشته شده یک نماینده حرفه ای بوده است ، جایگزین آن ها افرادی کاملا تازه کار از سازمان خواهند بود که باید دوباره با گذشت زمان به طور خودکار ساخته و شخصی سازی شوند که قطعا در لحظات سخت مبارزات برایتان مشکل ایجاد خواهد شد. پس سعی کنید که همیشه در اسرع وقت به کمک یارهای خودتان بشتابید.
در The Bureau: XCOM Declassified شما هیچ گونه نیازی به مدیریت بر روی وضعیت هم تیمی های مختلف خودتان و یا منابع دفاعی و یا هر یک از این چیز ها را نخواهید داشت. چرا که بازی روز های اولیه تهاجم موجودات بیگانه را نشان می دهد و زمانی می باشد که دولت ایالات متحده به جای آن که یک کمپین دفاعی علیه بیگانگان تشکیل دهد ، بیشتر در فکر این است که بفهمد اوضاع از چه قرار است. به عبارت دیگر شما می توانید در یک ماموریت فردی شکست بخورید ، اما شما نمی توانید به طور کل در بخش کمپین بازی شکست بخورید. تاکتیکی بازی کردن، پنهان شدن در مکان های درست و انجام تحقیقات مختلف روی بیگانه ها برخی دیگر از این قانون ها هستند.
همان طور که اشاره شد بازی آمریکا را در دهه ی ۱۹۶۲ نشان می دهد جایی که دولت سعی کرده با استخدام یک گروه حرفه ای بر روی تهاجم بیگانگان در زمین که از نیو مکزیکو گرفته تا شهر های کالج هستند سرپوشی بگذارد. در حقیقت این آغاز یک دهه ی آشفته در سری xcom می باشد. جایی که تکنولوژی سلاح ها به سرعت در حال پیشرفته شدن است و با جنگ سرد و حمله ی فضایی ها مخلوط شده است. به همین علت می باشد که شما به تکنولوژی و سلاح های عجیب بیگانگان و اسلحه های سری دولت به طور همزمان دسترسی خواهید داشت. در بسیاری از جهات نیز سیستم این بازی شبیه به BioShock 2 می باشد و شما باید از قدرت ها ، سلاح ها ، تله ها و گجت های خود به درستی استفاده کنید و همچنین این توانایی را خواهید داشت که سلاح ها و قدرت های جدیدی را نیز برای خود بسازید.
گرافیک :
The Bureau: XCOM Declassified نیز مطابق اغلب عناوین این روز ها با موتور محبوب Unreal Engine 3 ساخته می شود. البته شاید گرافیک آن به مانند بازی هایی مثل batman arkham city یا سری gears of war نباشد ولی با نورپردازی جالب ومحیط های شلوغ خوبی که دارد به همراه طراحی رضایت بخش شخصیت ها و گرافیک هنری بازی جلوه ی خوبی را به این عنوان داده است. البته نکات منفی هم در تصاویر و تریلری که از بازی منتشر شده به وضوح وجود دارد ولی اگرکمی توقعاتمان را پایین بیاوریم شما را به هر حال نا امید نخواهد کرد.
در جستجوی موفقیت :
در نهایت باید گفت که The Bureau: XCOM Declassified ایده های جالبی را در خود دارد که اگر سازندگانش قدر آن را بدانند می تواند جالب توجه جلوه دهد. باید دید با وجود عناوین پرطرفدار شوتری که در چند سال اخیر بازار را به قبضه ی خود در آورده اند ، این بازی خواهد توانست به مانند نسخه ی قبلی به موفقیت برسد و همچنین در زمینه ی فروش نیز سری در میان سر ها در بیاورد یا خیر ؟
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
خدا کنه خوب از آب دربیاد
من که چشمم آب نمی خوره ! :-/ :no:
در هر صورت تا زمان اومدنش باید صبر کرد !
شاخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
:yes: :yes: :yes:
مقاله عالی بود عکسم زیاد داشت :yes: :yes: :yes: :yes: منتظرشم :inlove: :yes: :yes:
فوق العاده … به نظر من قبل از گرافیک و گیم پلی این بازی داستان اهمیت داره … من که داستانشو البته تا قبل از این تغییرات خیلی دوست داشتم و نوع روایتش واسم جذاب بود …
به اینم اطمینان دارم … مطمئنم خوب درمیاد
ممنون امیر جان … راستی کاورش چرا اینجوریه ؟؟؟؟
هادی جان کلا باکس آرتش این شکلی هستش.من تو یه سایت خارجی دیگه هم دیدم.اینم یه نوع نوع آوری هستش دیگه
مرسی داداش هادی. 🙂
آره کاورشو هر کی بار اول ببینه فکر میکنه انگار از قصد روش اینقدر سیاهی هستش. ولی همون طور که raiden جان هم اشاره کرد دیگه یه نوآوری ایجاد کردن.
من اینXCOMرو دوس دارم 😀
بیاد نمراتش ببینم تا حالا توی این سبک بازی نکردم :yes:
امیر جان خسته نباشی! :yes:
بشدت منتظر این بازیم.به نظرم ایدش فوق العادس..از اون دسته بازیاس که یا خیلی خوب میشه یا کلا خراب میکنه چرا که زیادی تاخیر خورده و بین سه تا استودیو بازیسازی دست به دست شده!
مرس بهزاد جون 🙂
آره منم باهات مواقفم . همون طور که آخرم اشاره کردم نمیشه درباره ی موفقیتش نظر قطعی داد. ولی بازی ها یی که تو زمان های قدیمی هستن برام خیلی جالبه.
خیـــــــــــــلی منتظر این بازی بودم که پارسال کنسلش کردن 😐
ولی خداروشکر امسال دیگه عرضه میشه، سبکشو خیـــــــــــــلی دوست دارم :smug:
عجب چیزیه یک چیزی بین مافیا و ال ای نویر و بایوشاکه به نظر
آخ عشق من دوران کلاه شاپو و گانگستریه
خدا کنه یک تامسون مشت هم بگذارن توش که بشه باهاش ترکوند موجود فضایی هارو
mass effect رو یادت نره.بیشتر بازی رو از روی اون الهام گرفتن
تا حالا بازیش نکردم :pain: :pain: :pain: :pain:
حال نمیکنم باهاش :no: :no: :no:
واقعا از این روشی که گفت با تیمت همکاری میکنی خوشم اومد. الان متاسفانه اکثر بازی های شوتر خرکی شدن و به جای اینکه از مغز کاربکشن حافظه و قدرت تفکر آدمو ضعیف میکنن :-X.
البته تو شوترهای فضایی gears of war یه چیز دیگس… :evilgrin: (منتها برا یه ساعت چون بعدش تکراری میشه… :evilgrin: )
از یه طرف قشنگه از یه طرف چرته… 😀
واقعا بازی فوق العاده ای هستش…گرافیکش خیلی عالیه… :idk: 😉 سوم شخص هم که هست…وای خدای من…چه شود. :inlove: حتما میخرمش. :heh: ممنون بابت پیش نمایش عالیت امیرمحمد عزیز. :yes: 😉
نظر لطفته امیر جان. 🙂
ممنون از مقالتون،از این بازی خوشم میاد :yes: :yes:
خواهش می کنم دوست عزیز.
به این بازی امیدی ندارم
ممنون بابت پیش نمایش کاملت 🙂
ممنون داداش رسول جون. 🙂
بازی خوبیه ولی ای کاش اول شخص مونده بود!
عالیه…………….
:yes:
:yes:
مقاله خوبی بود اقای جیریایی :yes:
این بازی افتضاحی میشه در کارنامه 2k
نسخه قبلی بازی عالی بود نباید عوضش میکردن….بازی رو میگیرم ولی بهش امیدی نیست :no:
چقد سبک مافیاییش جذابه
امیدوارم خیلی تخیلیش نکنن.