یک توسعهدهندهی Assassin’s Creed دیگر از یوبیسافت جدا شد
به نظر میرسد که روند جدایی توسعهدهندگان کارکشتهی سری Assassin’s Creed از یوبیسافت (Ubisoft) ادامه دارد. این بار کارگردان هنری این فرنچایز، رافائل لاکوست (Raphael Lacoste)، از این ناشر جدا شده است.
لاکوست جدیدترین توسعهدهندهی بالارده در تاریخ فرنچایز Assassin’s Creed است که از یوبیسافت جدا میشود. او یوبیسافت را خانهی خود برای ۱۶ سال خواند، اما اعلام کرد که دیگر زمان جدایی فرا رسیده است. او دلیل جدایی خود را آمادگی برای تجربهی چالشی جدید اعلام کرد. هر چند حواشی اخیر مربوط به یوبیسافت احتمالا در این تصمیم تاثیرگذار بودهاند.
به عنوان عضوی از تیم یوبیسافت، لاکوست بر روی برخی از بهترین عناوین سری Assassin’s Creed کار کرده بود. او کارگردان هنری اصلی بازیهای Assassin’s Creed، Assassin’s Creed: Revalations، Assassin’s Creed: Black Flag، Assassin’s Creed Origins و Assassin’s Creed Valhalla بود. بهار گذشته بود که کارگردان روایی و کارگردان بازی Assassin’s Creed Valhalla هم یوبیسافت را ترک کردند.
یوبیسافت طی دو سال گذشته فراز و نشیبهای زیادی را تجربه کرده است. اولا به خاطر شیوع ویروس کرونا و مشکلات دیگر، بسیاری از بازیهای این استودیو با تاخیرهای قابل توجهای مواجه شدند. همچنین از نظر کیفی این بازیها درخور نام این ناشر قدیمی نبودهاند. ضمنا بسیاری از افراد بالارده در یوبیسافت با حواشی شخصی دست و پنجه نرم کردهاند. این حواشی منجر به جدایی کارگردان خلاق Assassin’s Creed Valhalla از یوبیسافت هم شد. البته طی تمام این جریانات، Assassin’s Creed جز آیپیهای محبوب و پرفروش یوبیسافت بوده است.
این اولین بار نیست که سری Assassin’s Creed دچار تغییرات اساسی در تیم توسعهدهندگان خود میشود. نظر شما چیست؟ آیا این جدایی تاثیر بسزایی در آیندهی این فرنچایز خواهد شد؟ بازی Assassin’s Creed Valhalla در حال حاضر بر روی پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، رایانههای شخصی، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس و سرویس استریم استدیا در دسترس است.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
آیا به استودیو جید ریموند ( haven studio ) رفته؟
آره رسما تو توییترش اعلام کرد به استودیو هیون پیوسته
حالا دوستان هر چقدر هم بخوان میتونن فن بازی در بیارن ولی رویه این خروج ها نشون میده که اعضای قدیمی با رویکردی که یوبی سافت در پیش گرفت موافق نیستند البته متاسفانه یوبی سافت هر آشغالی هم بسازه به شدت پر فروش میشه هر چقدر هم بخواین خودتون و گول بزنین این شرکت دیگه علاقه ای به اون خلاقیت هایی که سابقا انجام میداد نداره
پ.ن : کپی کردن از این بازی و اون بازی تو بهترین حالت بازی رو خوب میکنه اگه تمیز در باید نه شاهکار 😎
روستاهاش که دقیقا شبیه مناطق ویچر بودن تو والهالا ازگاردشم خیلی شبیه مکان های گاد بود یه جاهاییش 😐
زدن تو کار کپی پیست به مولا
دیگه داداش درباره ی آزگارد داری شعر مطلق میگی:-|
درباره ی مپ اصلی میشه قبول کرد ولی آزگاردش خیلی یونیک و جذاب بود
😐 میسپارمت به شازده امام حصین جوابتو بده :rotfl:
والهالا و ادیسی و اوریجینز زباله خالص هستند :yes:
از کسانی که بدون مدرک حرفی میزنن خوشم نمیاد.
واقعا تو کار یوبیسافت موندم که چطور یه شرکت میتونه تیشه به ریشه ی خودش بزنه
واقعا عجیبه این همه تلاش کنی طی سه نسل که خودتو جا بندازی تو این صنعت و بعد عرضه فرانچایز های فوق العاده و به یاد موندنی الان با سیاست سرویس محور بودن و همراه شدن با ترند این روزای دنیای گیم که آنلاین شدن گیم ها و مولتی پلیر بودن نه تنها هویت خودتو از دست بدی بلکه حتی حرفی هم در مقابل ترند های موفق بازار نداشته باشی
برای من گیمر که با بازی های داستان محور یوبی سافت سال های زندگیم و گذروندم واقعا دیدن سقوط این کمپانی خاطره ساز ناراحت کنندست 😥
به نظرم همه باید با این واقعیت کنار بیان که هیچ چیز همیشگی نیست …. هر چیزی یه دورانی داره فکر نمیکنم یه شرکت بتونه برای همیشه موفق باشه
یوبیسافت اتفاقا شرکت موفقی بوده منتهی از بابت درآمدزایی
یه زمانی اسپلینتر سلی بود، اساسینز کریدی بود، پرینس اف پرشیایی بود و….
هی روزگار
یوبی عزیز اینکار ها رو با خودت نکن
واقعا خوب گفتی بابا این یوبی خیلی داره حرص منو درمیاره ناسلامتی یکی از بزرگترین شرکت های بازی سازی دنیا هستی این همه فرنچایز باشکوه پرافتخار محبوب داری اصلا معلوم نیست داره چیکار میکنه اصلا خوب نیست باعث ناراحتی هواداران فرنچایز های خودت و عوامل زحمتکش قدیمی بشی :reallypissed: 😥 😥
یه کمدین تو زمینه گیم تحقیق کرده بود و کنفرانس گذاشته بود میگفت نزدیک ۸۰ درصد این دولوپر هایی که بازی میسازن پول اضافه کاریشونو نمیگیرن از وضعیت کاریشون میگفت خیلی ناراحت شدم به دولوپر ها به چشم جنس مصرفی نگاه میکنن
اینم احتمالا فشار کاریش زیاد شده مخش پیچید اومده بیرون
من بعد از خوندن نقد گیمفا تصمیم گرفتم برم والهالا رو برخلاف پیشبینی و تجربهام که بهم میگفت مثل قبلیها یعتی ادیسی و اوریجین این هم باکیفیت نیست، بخرم. بازی رو تحت تاثیر نقد مثبت گیمفا خریدم و بعد از حدود ۱۵ ساعت حذفش کردم. داستان، که مهمترین توقع من ازین سری هستش، به شدت سطحی بود. المانهای گیم پلی هم به سرعت تکراری میشد. من ایران نیستم و مشکلی از نظر زبانی برای فهم داستان بازی نداشتم ولی خب پیچشهای داستانی به شدت قابل پیشبینی بودند.
این فراچایز و خاطراتش بخش بزرگی از دوره نوجوانی من رو تشکیل میده ولی متاسفانه حس کردم که نقد گیمفا بیطرفانه نوشته نشده بود و باعث شد پولم رو هدر بدم.
به امید بازگشت این سری! که البته بعید بنظر میرسه.
تو ۱۵ ساعت به این همه نتیجه رسیدی ؟ اصلا هم معلوم نیست که اومدی و نقد گیمفا رو زیر سوال ببری ، نقد پر قدرت و پر محتوای سعید انگار یه سری ها بد فشاری کرده ، اصلا تو ۱۵ ساعت چی از داستان متوجه شدی ، کمتر چاخان بگین ادم خندش میگیره بازی بعد از ۵۰ ساعت به بالا تازه خودشو و گیمپلی خودشو نشون میده بعد میای بعد از ۱۵ ساعت راجب المان گیمپلی حرف میزنی ؟ جمع کنین باو خودتونو اون دارو دسته داغونتونو ، تو ۱۵ ساعت داره راجب قابل پیش بینی بودن پپیچش های داستانی میگه :rotfl:
تو ۱۵ ساعت نمیشه راجب داستان صحبت کرد محسن جان ولی گیم پلی بعد چند ساعت تا اخر بازی به یه شکل باقی میمونه و تقریبا تکراری میشه مراحل فرعی بازی تکرارین و ارزش تکرار رو میارن پایین من خودم بالا ۵۰ ساعت پلی دادم شاید شما دوست داشته باشین بیخودی ازین بازی دفاع کنین بازی خوبی بود نمیشه گفت اونطوریه که بعد ۱۵ ساعت حذفش کنی داستان تا اخرش جذابه و این پیچش هارو حداقل تا ۳۰ ساعت اول فکر نکنم بشه روش حساب کرد واقعا باید بیشتر ازینا پلی بدی تا داستان رو متوجه بشی داستان بازی واقعا عالی بود اما رو گیم پلی نمیشه زیاد حساب کرد به صورت کلی بازی خوبی بود ولی نه اونطوری که میگن شاهکار باشه و اصلا قابل قیاس با ۳ گانه اتزیو نیست عزیز دل
بیخودی نمیخوام دفاع کنم ، اتفاقا فن اساسینز نیستم ولی این دوستمون خیلی زد دیگه تو خاکی
بازی ای که تو پونزده ساعت نتونه خودش رو به مخاطب بقبولونه و المان هاش رو نشون بده ، همون بهتر که بره تو سطل زباله
این برای همه ی بازیا صدق میکنه
و اینکه پنجاه ساعت بازی کردن هم این واقعیت رو که لول دیزاین بازی افتضاحه رو پوشش نمیده و بدترش میکنه
این بازی فرسنگ ها از فواجع! اودیسه و اوریجینز بهتره ، ولی هنوز مشکل لول دیزاین مراحل اصلیش اونقدر حاد هست که نشه باهاش ارتباط گرفت و اگر کسی از کامبت بازی لذت نبره ، هیچی نمیمونه!
۱۵ ساعت در مورد یه بازی نقش افرینی که خیلی طولانی هم هست مثل پرولوگ میمونه کلا با کامنتت مخالفم
من که بازی نکردم والهالا رو، ولی اینکه ۵۰ ساعت بازی کنی تا یکم داستان و گیم پلی جون بگیره واقعا مسخرس :rotfl:
بازی اگر بخوای کامل تمومش کنی احتمالا ۲۰۰ ساعت گیمپلی داره و بازی نقش افرینی معمولا همون ساعت های اولیه کل داستان رو رو نمیکنه هر چند نمیخوام بگم بازی داستان بی نظیری داره صرفا داستانش خوبه ولی بعضی بخش هاش عالین ولی بعضی بخش هاش نه
بقول ژنرال، بازیی که تو ۱۵ ساعت خودشو نتونه ثابت کنه جاش تو سطل زبالس
ویچر که اینقد ملت از پرولوگش مینالن، کلا ۲ ساعته!
دوست عزیزم، بازی داریم ۱۰۰۰ ساعته ولی خب به کیفیته به کمیت نیست، یه بازی با لول دیزاین پشم ریزون ۳ ساعته ولله میرزه به بازیی که ۲۰۰ ساعت باشه لول دیزاین باحال نداشته باشه
فکر کنم تو اینطور برداشت کردی که من والهالا رو شاهکار میدونم و میزارمش کنار بازی های بزرگ این ژانر ، نخیر اینطور نیست اساسینز والهالا یه بازی خیلی خوبه و نکات مثبت فراوانی داره کسی نمیتونه ایراد هاش رو بزرگنمایی کنه و کلا اثر رو منحدم کنه این اشتباست والهالا تجربه خیلی خوبی هست که بعضی از قسمت هاش عالیه واقعا اتفاقا لول دیزاین بازی تو بعضی قسمت ها عالی هست ( لطفا مقایسه نشود با شاهکار های این ژانر ) اما ایراد هم خوب داره مثلا ۲ تا بزرگش رو من بگم اینکه پایان بندی بازی رو شخصا حال نکردم و رومانس ها تو بازی خیلی آبکی هست به راحتی میتونستن با یک رومانس زیبا کنار داستان اصلی وزن بازی رو بالا ببرن ، ولی اینکه کسی بهش بگه زباله قطعا گیمر بودن خودش رو زیر سوال برده
محسن جان کیفیت لول دیزاین یه rpg رو باید توی مراحل فرعی پیدا کرد، وقتی این سه نسخه اخیر مراحل فرعی نابودی دارن، اوریجینز با سیستم لول بندی مضحکش مجبور میکرد که بشینی مراحل فرعیی رو بازی کنی ، اودیسی که کلا تو دیوار بود مراحل فرعیش! والهالا هم که از نقدهایی که نوشته میشه و صحبتهایی که شنیدم انگار تو این موضوع تافته جدا بافته نیست.
اساسینهای جدید نقشه کاملا خالی، فرعی مسخره و فرامسخره بودن تصمیمات دارن که باعث میشه این سمت جدیدی که این سری میره اسمش رو اصلا نشه rpg بزاری، یه rpg کژوال هم نیسن آخه :rotfl:
ببین یه مرزی هست بین با ارزش بودن، و مفرح بودن، با کرک قالی هم میشه بازی کرد و لذت برد، ولی ارزش؟! همچین سمتی که این سری میره، اصلا ارزش نداره، یوبی کارش شده تقلید، اگه قوانین کپی رایت یکم سخت گیرانه تر بودن یوبی به ازای فروش بازیاش باید به نینتندو و سیدی پراجکت یه درصدی میداد :rotfl:
اتفاقا ویچر رو میخواستم بگم
همون ساعت اول یا دوم بازی با یه گریفین میجنگیم و بعد از اون میشه گفت بازی اوج میگیره و تمام!
بقیه ی بازی یه شاهکار تمام عیاره ( البته بنظرم ترینینگ اول بازی یه عذاب کامله:-|)
درود بر محسن گل. لذت بردم مثل همیشه از خوندن کامنتت. محسن جان این چیزا طبیعیه بالاخره هر نقدی در دنیا نوشته میشه یه سری موافق و مخالف داره. نمیشه یه چیزی نوشت که کل دنیا بگن دقیقا درسته. این یک نظره و نظر دقیقا برعکس این هم وجود داره که اگر کامنتتهای نقد والهالا رو بخونی میبینی که ده ها و ده ها نظر دقیقا نقطه ی مخالف ایشون هستن. اصلا عیبی نداره که کسی حس کنه نقدی با نظرش نمیخونه و حتی اصلا نقد خوبی نیست. واقعا از نگاهت به دنیای گیم لذت میبرم. چنین نگاهی فقط با تجربه به دست میاد. بسیار ممنونم ازت مثل همیشه.
مخلصم سعید جان لطف داری به من ، کاملا باهات موافقم :yes: نقد و نمره کاملا یک چیز شخصی هست و امیدوارم اگر کسی با نقدی مخالف هست کم لطفی نکنه این فقط منو ناراحت میکنه چون منصفانه نیست ، موفق باشی سعید جان :rose:
کلا نقد ها و کامنت های گیمفا رو جدی نگیر
هر چی اینجا خوندی برعکسش رو انجام بده
دوست عزیز (Mohsenj74) من ۵ ساله عضو این سایتم. هنوزم روزانه چک میکنم مطالب رو. هرچند شاید سالی یکبار هم کامنت ندم. ولی واقعا سنم ازین حرفهای دار و دسته و این حرفا گذشته.
۱۵ ساعت واقعا کافیه که بفهمی یک عنوان با سلیقهت جور هست یا نه. من لذت نبردم و خوشحالم که شما لذت بردی. موفق باشید.
با سلیقه جور بودن خیلی فرق میکنه با چیزی که شما گفتی به هر حال امیدوارم من اشتباه کرده باشم در مورد شما ، موفق باشید.
اره کامنتا و نقدای گیمفا بدرد نمیخورن که فقط یه پسره بود اسمش دیترویت بود فقط اون کامنتاش پر محتوا بود الانم شما عالی هستین انگار یه سیب هستین که از وسط نصف شدین 😀 با اکانت های مختلف سطح گیمینگ رو دارین بالا میبرین مخصوصا اونجا که خودتون با اکانتای مختلف به هم جواب میدین و لایک و دیسلایک میدین اصلا صنعت گیم رو متحول کردین :clown:
منم مشکوک شدم این همون پیمانه 😐
دقیقا کاری که با کامنت های تو میکنیم منفی + برعکسش
“پیچشهای داستانی به شدت قابل پیشبینی بودند.”
اساسین چندوقتیه داستانش قابل پیش بینی شده
به نظرم خودت برو نیم ساعت از گیم پلی بازیا رو ببین تو یوتیوب ، خوشت اومد بخرش و زیاد به نقدهای دیگران اهمیت نده
اون قضیه صندلی کنار ویچر هم یه چیزی در حد دیس شهاب مظفری به یاس بود (ببینید چی رو به چی ربط دادم 😀 )
برا داستان یوبی یه شابلون گرفته دستش همش همونه، حالا هی رنگ عوض کنه باز اصلش همونه
دقیقا همینه، به شدت عنوان سطحی هست. بازی سرجمع باید ۱۵ ساعت می بود ولی با محتوای فیلر تکراری به شدت طولانی شده. بیشتر به معنای بهتر بودن نیست. داستان خاصی هم نداره. کرکتر اصلی (هم مرد هم زن) به شدت Bland و یک بعدی هست. جالبه که به عنوان شاهکار ازش یاد کردن و مثل همیشه کامنت های انتقادی رو ثبت نکردن :wilt: