تریلر جدیدی از قابلیت Adaptive Triggers کنترلر دوالسنس منتشر شد
شرکت سونی (Sony) بهتازگی ویدئوی جدید را از قابلیت محرکهای تطبیقی (Adaptive Triggers) کنترلر دوالسنس خود منتشر کرده است.
در این ویدئو، بازیهای مختلفی نمایش داده میشوند که البته بیشتر آنها پیشتر عرضه شدهاند. با این حال ویدئوی مذکور با عنوانی آغاز میشود که منتظر رسیدن تاریخ عرضهی آن هستیم؛ Kena: Bridge of Spirits.
ساختههای مستقل متعددی در ماههای باقی مانده از سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد. بسیاری از این عناوین مستقل، از جمله عنوان Kena: Bridge of Spirits، توجه بسیاری را به خود جلب کردهاند.
Kena: Bridge of Spirits یک آیپی کاملا جدید است که اواخر سال جاری میلادی برای پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن عرضه خواهد. تا کنون ویدئویها زیادی را از مبارزات و محیط فوقالعادهی این بازی مشاهده کردهایم و حالا در ویدئوی جدیدی که شرکت سونی از قابلیت محرکهای تطبیقی کنترلر کنسول پلیاستیشن ۵ منتشر کرده است، شاهد بهرهگیری این عنوان از قابلیت مذکور هستیم.
در ادامه مشاهده خواهید کرد که در عنوان Kena: Bridge of Spirits، محرکهای تطبیقی دامنهی مشخصی از مقاومت را در هنگام اعمال ضربات سبک و سنگین ایجاد میکنند. همچنین وقتی با استفاده از کمان شخصیت kena فواصل دورتر را هدف میگیرد هم نیروی زه کمان را در پشت کنترلر دوالسنس خود حس خواهید کرد.
مدیر کل ایکسباکس یعنی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) نیز روز گذشته در مصاحبهای شرکت سونی را بابت طراحی کنترلر دوالسنس تحسین کرد. از اظهارات روز گذشتهی آقای اسپنسر، این طور به نظر میرسد که مایکروسافت قصد بهروزرسانی کنترلرهای خود را دارد. محرکهای تطبیقی تنها دستاورد کنترلر پلیاستیشن ۵ نیستند و در این کنترلر ضمن بهبود بازخوردهای هاپتیک، یک میکروفون داخلی نیز تعبیه شده است.
شما همراهان گرامی میتوانید در ادامه نسبت به مشاهدهی آنلاین و دریافت ویدئویی که در متن خبر پیرامون آن صحبت کردیم، اقدام نمایید:
دانلود با کیفیت ۴۸۰P | دانلود با کیفیت ۷۲۰P | دانلود با کیفیت ۱۰۸۰P
بازی Kena: Bridge Of Spirits در تاریخ ۲ شهریور ماه (۲۴ آگوست) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵ و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. این بازی، در دو نسخهی استاندارد (Standard) دلاکس (Deluxe) در دسترس علاقهمندان قرار خواهد گرفت.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
تو طراحیه دوال سنس خلاقیت رو به اوج رسوندن واقعا دمشون گرم
واقعا بنظر من تنها فرقps و ایکس باکس فقط و فقط دوال سنسه!
نه ssd پلی استیشن برتری خاصی ایجاد میکنه(آخه یه جوری میگن مثلا دو ثانیه لودینگ کمتره انگاری ۲۰ ثانیس!
یا مثلا یه جوری میگن بازی رچت اند کلنک بخاطر ssdسونیه انگاری اون بازی روی xsx اجرا نمیشه!
بابا آخه ssd ایکس باکس هم قویه دیگه! تو عالم هپروت که نیست!)
ونه اون دو ترافلاپس برتریxsx(حداکثر فرقش توی یه بازی اینه که xsx اون بازی رو ۴k native 60 fps اجرا میکنه ps5 اون رو ۴k dynamic 60 fps اجرا میکنه!!)
پس اینقدر نگین ماssd داریم باز اونا بگن ما دو ترافلاپس بیشتر!
اینا به اون صورت خیلی تغییرش ملموس نیست(آخه مثلا اون دو ثانیه عددیه؟؟یا مثلا تو الان فرق بین ۴kداینامیک و نیتیو رو میفهمی اصلا؟؟)
تنها فرق این دو کنسول به غیر از بازی ها و…
که واقعا تفاوت ایجاد میکنه کنترل هاشونه!
که اونم تو دوال سنس هپتیک فیدبک خیلی چیز عظیم تریه از ادپتیو تریگر!
ینی اصلا بنظر من ادپتیو ترگیر هم به اون صورت تفاوت ایجاد نمیکنه!
ولی دیگه نمیشه از هپتیک فیدبک گذشت
تکنولوژی که دو نسل(نه یه نسل) از کنترلر ایکس باکس جلوتره و این واقعا خیلی خفنه!!
امیدوارم که بتونیم هر دو این کنسول هارو به همراه یه rtx 3090 داشته باشیم
ممنون
Amiragha
دوستان عزیز میخوام از تجربه ی شخصی خودم از کارکردن با دوتا کنترلر براتون بگم.
نسل قبل برخلاف تصور بقیه که دسته فور رو بخاطر تاچ پد و اسپیکر و لایت بار جذاب میدیدن دسته ی وان با رامبل موتور جداگانه و همینطور رامبل تریگر خیلی تجربه ی لذتبخشی رو بوجود میاورد.توی دسته ی وان هرطرف جداگانه میلرزید و همینطور لرزش های نرم و متفاوتی رو تجربه میکردیم.مثلا توی فورتزا اگه سمت راست ماشین به ماشین جلویی میخورد سمت راست دسته لرزشای متفاوتی ایجاد میکرد یا شونه ب جاده لرزش های خاص خودش رو داشت همینطور تریگرها هم با اون لرزشای جذابش و همینطور اندکی سفت شدنشون حس جالبی رو ارائه میدادن.توی دسته ی سری ایکس این قابلیتها تغییر نکردن فقط بهبود پیدا کردن و واقعا حس بهتری ارائه میدن بخصوص بشدت نرم انجام میشن.ویژگی های دسته ی فایو واقعا فوق العاده هستن بدون شک.من مایلز مورالز فیفا و رچت و ریترنال رو باهاش تجربه کردم و همینطور دیمن سولز.حس متفاوتی دارن.دسته ی فایو برای مخاطبین دو حالت داره کسایی که از دسته ی فور به فایو مهاجرت کردن شدیدا تحت تاثیر قرار میگیرن و عشق میکنن کسایی که مثه من از دسته ی وان و الیت دو به سمت دوال سنس اومدن براشون جالبه ولی واقعا خیلی تحت تاثیر قرارشون نمیده چون حس آشنایی داره.دقیقا امیر جان حرف قشنگی زد اداپتبو تریگر خیلی گیم چنجر نیست از این منظر که رامبل تریگر ایکس باکس هم حس مشابهی میده تقریبا ولی واقعا قابلیت هپتیک فیدبک قابلیتی که خیلی دوست دارم به دسته ی ایکس باکس بیاد بخصوص توی ریترنال یه حسای عجیبی داره احساس میکنی ساچمه ریختن توی دسته و دارن میچرخوننش.توی مایلز مورالز دوزش کمتره و توی رچت هم خیلی تحربه ی جالبیه.ولی توی فیفا بعد چند ساعت کلا خاموش کردم قابلیتای دسته رو میرفت رو مخ بخصوص تریگرها.درکل این تجربه ی من بود امیدوارم همگی بتونید از حفت کنسولا لذت ببرین
دقیقا
منم گفتم مهم ترین تفاوتشون هپتیک فیدبکه!
بقیه چیزا به اون صورت تفاوتی ندارع!
یه نکته جالب اینه کنترلر عجیب با رزیدنت اویل ویلیج سازگاره.
انگار ویلیج رو اول برا ps5 بهینه کردن بعدا با سایر پلتفرمها.
حتی صدای سه بعدیش خیلی عالی کار شده.
بازی رو تجربه کردم بازی قشنگی بود اما حس کردم میتونست بهتر ازینا باشه
احتمالا چونکه اواخر بازی خیلی اکشنش زیاد میشه.
ویلیج انصافا بازی عالی بود ولی نظرات بعضیها نشون میده اونجور که انتظار داشتن نبود.
پ.ن: نمیدونم چرا این پروفایلتو میبینم بازم دوست دارم برم ویچر سه بازی کنم :laugh:
حاج اقا اسپنسر تازه دلش خاسته :-))
بعد از دو سال دیگه تازه میفهمه ما کنسول ساختیم ولی بازی نساختیم
واقعا دوال سنس انقلابی هست برای خودش :inlove: :inlove:
ویژگی های دوال سنس تو بازی های مختلف:
۱٫ تو فیفا ضربان قلب بازیکن ها رو حس میکنی
۲٫ تو اسپایدرمن تار زدن و جرقه ها رو حس میکنی
۳٫ تو رچ اند کلنک تیر زدن به دشمن حس میکنی
۴٫ تو استرو پلی روم راه رفتن رو آسفالت و ابر و چمن و…. حس میکنی
ضربان قلب رو شوخی کردی دیگه؟! 😕
نه نکرد . تازه ریترنال که من یه کم تجربه اش کردم ، کلا یه دنیای دیگه است
نه جدی میگم
برای Kena: Bridge Of Spirits
متای ۸۶ تا ۹۰ پیش بینی میکنم
با توجه به گیم پلی و پلتفرمر ضعیف من نهایتا ۸۳ را پیش بینی می کنم.
به نظرم بعد یک مدت باید خاصیت های تریگر های تطبیق پذیر آن را خاموش کرد. چون طبق آمار هم دوال سنس به خاطر اونا زودتر خراب می شود.چون وقتی سفت شود ما بیشتر فشار می دهیم.
من میخوام واسه پی سی یکی رو بگیرم یا مال سیریز اکس یا دوآل سنس و به نظرم اومد دوآل سنس بهتره و سونی هم بعضا قابلیت هاشو تو گیما فعال میکنه ولی دیدم میگن دریفت داره. اگر تجربه یا پیشنهادی دارین ممنون میشم بگین.
دسته ایکس باکس. دوال سنس طبق گزارش سایت های معتبر هم دریفت داره هم نسبتا عمر کمتری دارد.