چرا یک عنوان سرویس محور همان چیزی است که سری Assassin’s Creed نیاز دارد
پس از گزارشی که چندی قبل توسط جیسون شرایر (Jason Schreier)، ژورنالیست مشهور نشریهی بلومبرگ مطرح شد، شرکت یوبیسافت (Ubisoft) توسعهی Assassin’s Creed Infinity را تایید کرد؛ عنوانی که این سری محبوب را وارد مسیر تازهای میکند.
وظیفهی توسعهی بازی Assassin’s Creed Infinity، بر عهدهی دو استودیو مشهور شرکت یوبیسافت، یعنی استودیوهای مونترال (Montreal) و کبک (Quebec) است. استودیوی یوبیسافت مونت رئال، توسعهدهندهی آخرین عنوان این سری یعنی Assassin’s Creed Valhalla به حساب میآید، در حالی که استودیوی کیوبک وظیفهی ساخت نسخهی Odyssey را بر عهده داشته است.
شرکت یوبیسافت در تاریخ ۱۶ تیر ماه با انتشار پست نسبتا مفصلی در وبلاگ رسمی خود، اعلام کرد که دو تیم مونت رئال و کیوبک، “بهصورت مشترک و یکپارچه” کار ساخت بازی سرویس محور سری Assassin’s Creed را پیش میبرند و قرار نیست که این بازی میان دو استودیوی مذکور دست به دست شود. بگذارید تا دیر نشده است این نکته را یادآور شوم که در پستی که یوبیسافت منتشر کرده است، هیچیک از کلمات آنلاین، زنده و یا سرویس محور به کار برده نشدهاند، اما بر اساس گزارش آقای شرایر، این همان مسیر تازهای است که سری Assassin’s Creed در آن قرار خواهد گرفت.
سری Assassin’s Creed چند سالی هست که از اصل خویش، یعنی ساخت عناوین مخفیکاری، اکشن و ماجراجویی همچون نسخهی Brotherhood، دور شده و در عوض، توسعهی عناوین نقشآفرینی را در پیش گرفته است. شاید اینکه برخی از طرفداران، دیگر عناوین جدید این سری را به اندازهی قبل دوست ندارند نیز به همین دلیل باشد.
گزارش سرویس محور بودن Assassin’s Creed Infinity توسط نشریهی بلومبرگ، باعث نگرانی طرفداران این سری شد و گویا علاقهمندان به این آیپی استودیوی یوبیسافت، تجربهی خوبی از تغییر سبک آن ندارند. پس از انتشار این گزارش، کاربران شبکههای ارتباطی مختلف اینترنت علیالخصوص توییتر و ردیت، متهم کردن یوبیسافت به توسعهی یک عنوان آنلاین پولساز را شروع کردند. بیشتر آنها Assassin’s Creed Infinty را با بازی Fortnite که پر از اسکین، آیتمهای تزئینی و معاملات خرد است، مقایسه کرده و ابراز ناامیدی میکردند.
بار دیگر، کاربران فضای مجازی کار اشتباه خود را به درستی انجام داده و بر اساس گزارشی که یوبیسافت حتی آن را تایید نکرده است، عاقبت تغییر مسیر سری Assassin’s Creed را مورد بررسی قرار دادند. فارق از اینکه بر اساس همین گزارش آقای شرایر، چند سالی تا عرضهی نسخهی Infinity باقی مانده است و کسی چه میداند، شاید سرویس محور شدن آن، تغییر بسیار مفیدی برای این سری باشد.
نه اینکه بخواهم با یکی به دو کردن، این موضوع را خوب جلوه بدهم، نه. این را هم قبول دارم که یک Assassin’s Creed سرویس محور و بدون انتها، میتواند بیش از آنکه فکرش را میکنید افتضاح باشد. اگر دست و پنجه نرم کردن با نسخهی گستردهی Valhalla کار سادهای نبود، عبور از نسخهی Infinity از آن هم سختتر خواهد بود.
بله، به نظر میرسد معاملات خردی که صرفا باعث از دست رفتن پول میشوند هم جزئی از آن باشند. حقیقتش را بخواهید، این موضوع خیلی باعث ناراحتی من نمیشود و شخصا بر این باورم که چه اهمیتی دارد وقتی این معاملات بر سر آیتمهای تزئینی هستند؟ هرچه که باشد، صنعت بازیهای ویدئویی کم کم به این سو متمایل میشود و باید با آن کنار آمد.
اما اگر یوبیسافت به درستی در این مسیر قدم برداشت چه؟ یوبیسافت پیشتر با توسعهی عناوینی همچون The Division ،For Honor و The Crew ثابت کرده است که میداند شیوهی صحیح توسعهی یک بازی سرویس محور به چه شکل است. تعداد کمی از عناوین استودیوی یوبیسافت سرویس محور نیستند و از آنجا که Assassin’s Creed هم یکی از آنها است، باید از مدتها قبل انتظار چنین روزی را میکشیدیم.
این را هم در نظر داشته باشید که استودیوی یوبیسافت سالها است در این زمینه فعالیت میکند و مسلما در ساخت Assassin’s Creed Infinity، از تجربیات خود و بازخوردهای بازیبازان استفاده خواهد کرد. به عنوان مثال، بسیاری از بازیبازان از گستردگی عنوان The Division شکایت داشتند و نارضایتیهای بسیاری هم بر وسعت بالای Assassin’s Creed Valhalla وارد است. مطمئن باشید که اگر یوبیسافت بخواهد یک عنوان سرویس محور را از دل آیپی محبوب Assassin’s Creed بیرون بکشد، ریسک بالای آن را هم در نظر خواهد داشت و تنها راه کاهش این ریسک، توجه به بازخوردهای این چنینی کاربران خواهد بود.
نکتهی بعدی این است که Assassin’s Creed Infinity میتواند بدون ترک کامل عناصر نقشآفرینی موجود در نسخهی Valhalla، این سری را به دوران Ezio Auditore، سیستم مبارزات مخفیکارانهی خاص و داستانهای هیجانانگیزش بازگرداند. این یعنی فرصت بسیار مناسبی برای یوبیسافت ایجاد شده است تا سری محبوب Assassin’s Creed را، به گونهای توسعه دهد که بتواند سلیقههای مختلف را از خود راضی نگه دارد.
سیستم نبردهای دریایی نسخهی Black Flag را به خاطر دارید؟ تصور کنید بتوان این سیستم را در کنار سیستم مخفیکارانهی اولین نسخهی سری Assassin’s Creed به کار بست؛ این یعنی بالاخره رویای تجربهی سری Assassin’s Creed در منطقهی دلخواه و با گیمپلی مورد علاقه محقق خواهد شد.
صحبت از گیمپلی شد، ممکن است یوبیسافت ابتکار به خرج داده و با دستچین کردن بهترین بخشهای این سری در تمام دوران، گیمپلی بازی Assassin’s Creed Infinity را به شکلی توسعه دهد که تحسین همگان را به همراه داشته باشد. یک لحظه تصور کنید؛ نبردها و یورشهایی که در Valhalla و Odyssey انجام دادیم، حملات دریاییای که در Black Flag تجربه کردیم و قتلهای دزدکیای که در Assassin’s Creed سال ۲۰۰۷ مرتکب شدیم، همگی در کنار هم خواهند بود.
در پاسخ به این سوال که یک Assassin’s Creed سرویس محور به چه شکل خواهد بود، باید بگویم که در این رابطه احتمالات فراوانی وجود دارد و هیچکس پاسخ دقیقی برای این سوال نخواهد داشت. اما با نگاهی به فعالیت یوبیسافت در چند سال گذشته، میتوان دریافت که از آن برای مدتی طولانی پشتیبانی خواهد کرد.
اگر بخواهیم فهرستی از بزرگترین و پرطرفدارترین عناوین در سال ۲۰۲۱ تهیه کنیم، شک نداشته باشید که Rainbow Six Siege نیز در آن فهرست حضور خواهد داشت. در بخشهای قبلی هم اشاره داشتم که یوبیسافت میداند چطور باید یک عنوان سرویس محور را توسعه دهد. حال باید این نکته را هم خدمتتان عرض کنم که این شرکت برای پشتیبانی از عناوین سرویس محور نیز، تجربهی کافی و تبحر لازم را دارد و این را میتوان از ساختهی سال ۲۰۱۵ این شرکت که همچنان از بهترین عناوین صنعت بازیهای ویدئویی به حساب میآید نیز متوجه شد.
علاوهبر اینها، نمیدانم فرصت تجربهی بخش چندنفرهی بازی Assassin’s Creed Brotherhood را داشتهاید یا اگر داشتهاید، به خاطر میآورید که چقدر جذاب بود یا خیر. اما میدانم که نسخهی بهروز چیزی مشابه آن حالت بازی، بسیار خاص خواهد بود. شاید از این قسمت خوشتان نیاید اما وقتی سخن از حالت بازی چندنفره به میان میآید، خواه ناخواه پای واژهی بتل رویال نیز وسط کشیده شده و در کنار نام Assassin’s Creed قرار میگیرد. با موفقیتی که عناوینی همچون Call of Duty Warzone و Fortnite در سالهای اخیر به همراه داشتهاند، ایدهی وجود چنین حالتی برای بازی Assassin’s Creed Infinity نیز خیلی دور از انتظار نیست.
با تمام این حرفها، باز هم بیشتر بازیبازان دو دیدگاه کلی را در رابطه با عنوان Assassin’s Creed Infinity اتخاذ میکنند (که البته با توجه به سیاستهای برخی توسعهدهندگان و شرکتهای بازیسازی در سالهای اخیر، نمیتوان خردهای بر آنها گرفت)؛ یکی اینکه تنها دلیل یوبیسافت از وارد کردن این سری به دستهی بازیهای سرویس محور، صرفا افزایش درآمد و پولسازی است. و دیگر اینکه احتمالا وسعت بازی مورد بحث بیش از اندازه زیاد خواهد بود. اگر نظر شخصی بنده را بخواهید، میگویم که برای رد هردوی این دیدگاهها، دلایل کافی وجود دارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
بچه: آقا اجازه، کیفیت مهمتره
معلم: الان اگه از بهترین غذای دنیا فقط یه بشقاب کوچیک بهت بدن راضیت می کنه؟
بچه: نه.
اینم شده حکایت ما
یوبیسافت که توانایی ساخت بازی داستان محور نداشت همون بهتر که سرویس محور میسازه :yes:
امیدوارم موفق بشه تا دیگه سراغ ساخت بازی داستانی نره
دوست من شما یا نمیدونی داستان محور چیه یا با سابقه ی یوبیسافت آشنایی نداری اتفاقا چون ملت میدونن یوبی توانایی ساخت بازی های داستان محور طراز اول رو داره ولی این کارو نمیکنه گیر میدن متاسفانه سیایست های کمپانی ها با منفجر شدن بازی های آنلاین سرویسی مثل fortnite destiny pubg warframe عوض شده وگرنه یوبی ب ما اتزیو رو داده واس رو داده پرنس رو داده جید رو داده ریمن رو داده سم فیشر رو داده و …
سلام
حکایت خوب و بجایی بود.
بچه باید بگه به اندازهای کیفیت و به اندازهای کمیت میخواهم، یعنی تعادل را میخوام!
دوستان یک سوال لطفا جواب بدید.
برای شما پیش اومده بازی رو پلی کنید صفحه سیاه بمونه بازی بالا نیاد ۲باری بیاید بیرون درست شه .ps4 دارم
سلام عزیز
چه بازیای هست؟ منظورم اینه که سنگینه یا نه.
گوست اف سوشیما
سلام
کنترلر تون رو خاموش کنید.
خوش به حالت ps4 داری . خدا تو شکر کن که خیلی ها در آرزوی ps2 هستند.
واقعه برام سواله یوبی از هر کشوری اساسین درست کردن به غیر از ایران . خداییش چرا ؟؟؟ 😐
چه ربطی به بحث داشت الان ؟
سلام
خوبش رو نگهداشتن برای آخر!
ولی فکر کنم هنوز ایدهای به ذهنشون نرسیده و احتمالا ایران رو هم خوب نمیشناسند.
همون بهتر که نسازن
الان فیلم ۳۰۰ درباره ی ایران بود
خیلی شاهکار بود ؟
مورد جدیدی نیست
تازه شده شبیه تمام بازی های مایکروسافت
سرویس محور آینده صنعت گیم هه :yes:
اتفاقا سونی هم قصد داره به شدت روی این موضوع سرمایه گذاری کنه، حتی احتمالاََ بازی بعدی ناتیداگ هم یک بازی آنلاین باشه در دنیای tlou. از طرفی با توجه به آگهی استخدام ساکر پانچ هم احتمالا بیشتر در بخش چندنفره و انلاین سرمایه گذاری کنه. همکاری های متعدد هم در این جهت سازمان دهی شدن. در ضمن ما هنوز چیز زیادی در مورد پروژه های آینده مایکروسافت نمیدونیم و قضاوت کردن پروژه هایی که هنوز به طور کامل ازشون رونمایی نشده با عقل جور در نمیاد.
بله در جریان هستم
اتفاقا خیلی خوشحال میشم سونی به همین سمت حرکت کنه
کم کم همه شرکت ها به سمت سرویس محور حرککت میکنن :yes:
دیگه دوران بازی های داستانی تموم شده
فیل اسپنسر این قضیه رو ۵ سال پیش فهمیده بود و مسخره شدش
الآن خود رئیس سونی هم به حرفاش پیبردن
فیل اسپنسر واقعا یک مرد آینده نگرانه هست و مثل سونی تو گذشته گیر نکرده
حرف هایی میزنید عتیقه یعنی میگویید پلی استیشن ۵ و دوال سنس و رچت اند کلنک در گذشته گیر کرده اند اما بازی مدیوم اینده نگرانه است؟چه تبلیغی به راه انداخته بودند سر مدیوم همه اش کشک بود فیل اسپنسر شاید اینده را با سراب اشتباه گرفته است هه هه جالب است یعنی میگویید سرویس محور شدن اینده صنعت گیم است و بخش داستانی خداحافط و از همین تحلیل هویجی فکت هم صادر میکنید که پلی استیشن در گذشته گیر کرده است و فیل اسپنسر اینده را دیده است؟با خودتان چند چند هستید؟خواهشمند هستم از نشر خزعبلات دست بکشید بازی های داستانی و شاهکار از بین نخواهند رفت بیخود برای خودتان و دیگران مرثیه نخوانید این صنعت همانقدر که به درامد و بازی های انلاین نیاز دارد و امری حیاتی به نظر میرسد به همان اندازه به بازی های داستانی و شاهکار نیاز دارد درک این موضوع چندان سخت نیست#توهم
نه توسعه دهنده مدیوم مایکروسافت بود نه ناسرش و نه اصلاً سرویس محور هست، با چه فازی مدیوم رو با بازی های سونی مقایسه میکنی؟
گل پسر پاشو همین الآن پرفروش ترین های هر هفته کشور های مختلف یا استیم رو نگاه کن
حتی یک بازی داستانی هم نمیبینی
دیگه دوران بازی های داستان محور یک بار مصرف تموم شد :no:
خوشبختانه جیم رایان این قضیه رو فهمیده و دیگه اجازه ساخت بازی های تمام آفلاین و داستانی نمیده
:no:
خب از پروژه های سونی هم چیزی نمیدونیم آقای کریمی !
شما یه طوری میگید سرمایه گذاری میکنه هر کی ندونه انگار قراره تمامی بازی های این نسلش رو سرویس محور و آنلاین بکنه !
The Last of Us از نسخه اول بخش آنلاین داشته Naughty Dog هم اولین بارش نیست که روی یه پروژه آنلاین کار میکنه و همین چند وقت پیش برای استودیوشون نویسنده استخدام کردن و خیلی شایعه شده دارن رو یه IP جدید کار میکنن خود دراکمن هم گفت داستان The Last of Us Part III رو نوشته !
بقیه استودیو های سونی هم به همین ترتیب روی چند تا پروژه کار میکنن که بیشترشون پروژه های تک نفره و داستان محور هستن
نهایتا درکنار بخش داستانی یه بخش آنلاین هم دارن مثل کاری که نسل هفت و همین هشت هم سونی انجام میداد
درضمن سونی اونقدر نادون نیست تو زمانی که حریفش این همه انحصاری داستان محور معرفی کرده بره سرویس محور و آنلاین شدن و خود جیم رایان و هرمن هالست هم از اهیمت بازی های داستان محور و با کیفیت داشتن صحبت میکردن اینکه بازی جدید جید ریموند آنلاین هستش تصمیم خودش بوده که حتی خودش هم تو مصاحبه هاش بهش اشاره میکنه و یا بازی Firewalk Studios که اصلا اعضاش اعضای Destiny بودن و تخصصشون بازی آنلاین هستش سونی داره تو بخش آنلاین خودش بهتر میکنه چیزی که از حریف همیشه عقب تر بوده ولی این لزوما به معنی اینکه همه پروژه هاش سرویس محور و آنلاین باشن نیست !
درضمن سونی خوب میدونه چطوری تعادل رو بین بازی های داستانیش با بازی های آنلاین برقرار بکنه
سونی گفت به اون بازار هم اهمیت میدیم نگفت قراره شدیدا تمرکز کنیم رو عناوین سرویس محور
درضمن بازی موبایل بحثش از بازی های AAA کنسول جداست به Naughty Dog و غیره که نمیدن بازی موبایل بسازن میدن به استودیو هایی که تو اون زمینه فعالیت دارن کاری که مایکروسافت هم داره همین کار رو میکنه با استودیو TiMi شما طوری خبر رو بزرگ جلوه میدید و لفظ شدید استفاده میکنید یه ترول و فن بوی خیلی راحت آتو میگیره از حرف شما و میاد صبح تا شب ترول میکنه چیزی که کم نمیبینیم تو سایت سونی هم همیشه بازی های آنلاین و داستانی خودش رو خوب متعادل میکرده
نمی دونم اگر توسعه یک بازی آنلاین توسط بهترین استودیوی سونی یعنی ناتی داگ که با بازی های تک نفره میشناسیمش، نشان تمرکز شدید بر روی GAAS نیست پس اسمش چیه. سونی همیشه متعادل “میکرده” حالا سال های پیش رو مشخص میشه، به نظر من حداقل نیمی از بازیها به سمت چندنفره و سرویس محور شدن خواهند رفت. حداقلش اینه که تک تک بازیها بخش چندنفره میگیرن و تمرکز سازنده از بخش تک نفره کمرنگ تر میشه. با این تفاوت که بخش چند نفره به سادگی uncharted و factions نخواهد بود.
Naughty Dog با بازی های آنلاین غریبه نیست !
قبلا هم تو سری Uncharted و نسخه اول The Last of Us شاهد بخش آنلاین ازش بودیم اینکه صرفا داره رو بخش آنلاین The Last of Us Part II کار میکنه و اون رو به یه بازی جدا تبدیل میکنه دلیل بر این نیست که دارهیه بازی آنلاین خیلی بزرگ میسازه چون هیمن الان شایعه شده Naughty Dog داره رو یه IP جدید کار میکنه حتی دراکمن خودش گفت داستان The Last of Us Part III رو نوشته و آمادست !
جیم رایان و هرمن هالست خودشون تو مصاحبشون از اهمیت بازی های ریسکی و داستان محور صحبت میکردن و میگفتن هدف ما ساخت بازی ها بالاترین کیفیته بعد میگید حداقل نصف این بازی ها سرویس محور و آنلاین هستش !
تنها بازی تایید شده که آنلاین هستن بازی جید ریموند و استودیو Firewalk هستش وگرنه از هیچکدوم اطلاعات دقیقی در دسترس نیست Naughty Dog هم داره روی بخش چند نفره The Last of Us Part II کار میکنه کاری که قبلا هم انجام داده و جزئی از خود بازی بوده به علاوه تمامی استودیو های سونی رو چندین پروژه کار میکنن که مسلما همشون قرار نیست سرویس محور باشن درضمن همین الان حریف این همه بازی داستان محور در دست ساخت داره سونی هم مسلما نادون نیست که تمرکزش رو بیشتر بزاره رو بازی آنلاین زمانی که حریفش داره پیشرفت میکنه و رقابت انقدر حساسه
آخر کامنت من رو مثل این که نخوندی. دیگه تکرار نمیکنم فقط ارجاع میدم.
اما بازی ناتی داگ بخش چندنفره tlou 2 نیست، بلکه یک بازی آنلاین جداگانه اس. به عبارت دیگه این پروژه گسترش پیدا کرده و از بخش چندنفره بودن تبدیل شده به یک بازی آنلاین برای همینه که دو سه سال بعد از tlou همچنان شاهد این پروژه نبودیم. بنابراین اثر بزرگ بعدی ناتی داگ با توجه به آگهی شغلی و مدت زمانی که بر روی پروژه وقت گذاشتن یک بازی آنلاین در دنیای tlou خواهد بود.
در کل توضیح دادم قصد من زدن سونی نبود فقط. هر دو شرکت مایکروسافت و سونی سیاستها رو بیش از قبل بردن به سمت بازی های سرویس محور و سونی هم با توجه به رویه های قبلی این رویکرد جدید “شدید” هستش برای من چون انتظارش رو نداشتم به این سرعت وارد قضیه ی سرویس محور بشن و آنلاین بشن.
محمد حسین کریمی
خب بحث اینه Naughty Dog 4 سال داشت سخت رو نسخه دوم بازی کار میکرد و بازی با کرانچ شدید ساخته شد حق دارن که بعد از عرضه بازی دارن بخش آنلاینشو میسازن الان شما GTA Online هم میتونی جدا بخری و عملا با بخش داستانی GTA V خیلی فرق داره ولی هر دو در واقع یه بازی هستن و GTA Online در واقع بخش آنلاین GTA V هستش حتی داخل خود GTA V اگه بازی رو بخری بخش آنلاینش هم هست
درکل حرف من اینه اینکه سونی داره بازی آنلاین میسازه درسته ولی اینکه شدیدا رفته سمت اینطور بازی ها به نظرم درست نیست به هر حال سونی چندین نسل کلی بازی داستان محور ساخته و وقتی خبر میاد میخواد یه بازی آنلاین بسازه سریع همه حول میشن و میترسن که نکنه کلا بره سمت سرویس محور کلا
من هم منظور بدی نداشتم صرفا خواستم بگم اونطوری هم نیست
راست میگه ها چجوریه قضیه بن عشقی میزنین قانون خاصی نداره
میان کسایی که ترول نمیکنن (حداقل نه به اندازه اینا) بن میکنن.اما اصل کاریا رو آزاد میزارن.
تازه دیگه ما نباید انقدر بگیم که یک کاربر رو بن کنن.خود مدیر سایت باید انقدر بینا باشه به اوضاع و بفهمه باید چیکار کنه.
اینطوری که شما توضیح دادید خوبه که مثلا یه ایونت بزاره نبرد دریایی اضافه شه و اینا
ولی این نوع کمال گرایی مخصوص راکستار و ولو عه نه یوبیسافت!
یوبیسافت در حال حاضر بازی ای بده که قابل بازی باشه باید خداروشکر کرد:-D
خیلی اشباهات املایی و نگارشی دارید
اصلا قشنگ نیست
کیوبک نیست و کبک هست
فارغ درسته نه فارق
و …
فکر کردم منو میگی یه لحظه برگام ریخت:-D
این چه مقاله چرتی بود؟؟
الان دارم والهالا میزنم تازه رفتیم به انگلیس
تا الان بازی فوق العاده بوده
گرافیک و صداگذاری عالیه
مینی گیم ها و سیستم شخصی سازی خیلی خوبه و در اینده خیلی بهتر میشه
داستان هم واقعا تا الان عالی بوده و از اون بهتر روایتش که مارو خیره به تلویزیون نگه میداره
لول دیزاین مراحل هم خیلی بهتر از ادیسیه هوش مصنوعی هم همینطور تو ادیسی موقع جنگ کنارا وایمیستادن نگاه میکردن فقط
ولی اینجا جنگ و غارت خیلی خوبه و خودتو وایکینگ فرض میکنی
سیستم دهکده سازی هم نقطه قوت اصلی گیم که هم ساختمان های متنوع داره هم کارساز
سبستم کامبت هم عالیه حتی اگه جای اسلحه ها تو دستت رو هم عوض کنی کمبو ها فرق میکنه فینیشر ها و درخت مهارت هم عالیه و خیلی بزرگه
و….
سلام
والهالا فوقالعاده ست! مقاله هم همین رو گفته اتفاقا.
از سی ساعت اول گیم لذت ببر چون بعدش خیلی خسته کننده میشه 🙁 البته ممکنه تو این طوری نشی ولی من بعد سی ساعت دیگ واقعا خسته شدم از اینکه هی سرزمین های مختلف انگلیس که همشم یه داستان یه شکل داره رو بگیرم
خوب ببینم چی میشه حداقل همون۳۰ساعت هم محتوای خوب داره خوبه به نظرم
معلومه درک درستی از بازی خوب نداری :rotfl:
داستان و روایت بازی با سر میخوره زمین تو انگلیس
نگران نباش:-D
آره به طور کلی بازی خیلی از اودیسه و اوریجینز بهتره ، ولی هنوز لول دیزاینش داغونه ( هنوز که هنوزه نفهمیدم اودیسه چطوری با این لول دیزاین داغون و داستان داغون تر و اینا ، تونسته بالای ۸۵ بگیره و کاندید گوتی شه:-|)
چرا همه اینقدر فاز منفی میدن بهم؟ 😀
بجای ادیسی باید فورزا رو نامزد میکردن
این کارشون دیگه سر دشمنی بود.
این چه وضع انتقاده؟
دوست من آروم باش، خب مقاله هم چیزی نگفته که..
گفته گستردگی زیاده، یعنی با این که بزرگه ولی محتوای راضی کننده زیادی نداره.(از لحاظ تعداد وکیفیت)
اصلا راجب به داستان و موسیقی و گرافیک نگفته که¿
اصلا مقاله راجب آینده اساسینه…
به سلامتی :beer:
قصدم این نبود یکم جمله بندیم تند بود ببخشید
نه آقا، عذر خواهی چرا¿
فقط اولش تند بود، بقیش کاملا منطقی.
اگه مدت زمان داستانش کم بود، تمام پتانسیلش دیده میشد، و بقول شما ۳۰ ساعت سرگرم شدن هم خیلی خوبه.
زنده باد :beer: (-:
:brokenheart: :deadrose:
ولی بنظرم خیلی خوب میشه چون یوبی سافت دیگه عرضه ساخت بازی های داستانی مرتبط با اصلش نداره :blush:
همون بهتر چیزی عرضه کنه که حداقل بتونه طی زمان بهش اضافه شه
البته اگه تا اون موقع بسته نشه :disdain:
داداش حداقل مثال میزنی فور انر رو نزن که هیچکس الان بازیش نمیکنه 😐 یوبیسافت گند هم کم نزده
بلخره یه ادم منطقی من تو این سایت پیدا کردم فقط این ویچر نظراش خوبه حرف درستو میزنه
بالاخره :sarcasm:
کلمه اخر اسمت توصیف دقیقی از جفتتون هست
تو برو با اکانت اصلیت بیا دترویت
نوکرم :yes:
الان به همه گفتی بی منطق و چرت و پرت گو ؟ می دونستی به اینهمه آدم داری توهین می کنید؟ اول فکر کنید بعد صحبت کنید.
همه سرویس محور شدن دیگه چیزیه که جامعه میخاد کاریشم نمیشه کرد بلخره زندگی خرج داره باید از یه راهی کاسبی کرد اینم یه راهشه
بالاخره :cigarette:
آقا مطلب خیلی خوبی بود ولی جسارتا اون دوتا اسم تو پاراگراف اول مونترال و کبک هستن که دوتا ایالت توی کانادا هستن و از قضا یوبی سافت توی هردوتاش شعبه داره , بابت اصلاح غلط املایی گفتم فقط
هیچ مشکلی با سرویس محور شدن بازی من ندارم تا جایی که کیفیت داشته باشه میخواد افلاین باشه میخواد سرویس محور…ورد او وارکرفت هم سرویس محوره نزدیک ۲۰ ساله داره براش محتوا میاد افت کرده ولی بازم یه بازی سرویس محور با داستان حماسیه…فاینال فانتزی ۱۴ یا الدر اسکرول انلاین اینا همه بازی های رویس محور خوب روزگاره به نظر من دیگه بحث افلاین انلاین باید بره کنار اگر چمیدونم لست بعدی یا زلدا یا بازی بعدی رمدی سرویس محور بشه تا موقعی که کیفیت خوبی داشته باشه به نظرم وجودش لازمه….
اولش که این خبرو دیدم ناراحت شدم ولی الان که بهش فکر میکنم اگر اون چیزایی که تو ذهنمه و اون گستردگی که مد نظرمه رو ایجاد کنن با داستان عالی(که بعید میدونم) میتونه بسیار موفق بشه. باید صبر کرد و دید.
چرا واقعا ! آقای یوبیسافت به جای اینکه ip شاهکارتو به فنا بدی بیا شاهکارهای گذشتتو مثل نسخه ۱ و ۲ رو ریمیک کن
به صورت خلاصه : تعصب و نوستالژی. بازی های پنج سال اخیرشون رو نگاه کنی تک تک شون Forgettable. یه لیجن بود که ایده ی خاص داشت و کپی نبود اونم آخر فاجعه در اومد. اخه وقتی یه نفر به بریکپوینت و والهالا میگه شاهکار یا به خودش و بقیه دروغ داره میگه، یا برای شخصیت و شعور خودش هیچ احترامی قائل نیست :wilt:
Watch Dogs: Legion بازی بدی نبود ولی اصلا در حد اسم و رسم یه شرکتی مثل Ubisoft نبود واقعا
Assassin’s Creed Valhalla هم داستان خوبی داشت ولی تو بحث لول دیزاین یا انیمیشن های صورت و RPG خیلی مشکل داشت
Ghost Recon: Breakpoint هم نگم چه فاجعه ای بود -_-
Ubisoft بخواد میتونه بازی های عالی و شاهکاری بسازه ولی همش دنبال پول زیاد و سرویس محور و لایو سرویسه به خاطر همین هم با سر زمین میخوره بازی هاش
حدس بنده در مورد شما درست بود برایتان متاسفم مشخص است یک ادم کینه ایی و تک بعدی هستید و هر آنچه که خود علاقه دارید را شاهکار خطاب میکنید خوب در کامنت های خود ادای گیمر های حرفه ایی را در می اورید ولی حتی نزدیک آن هم نیستید :no:
من چیزی جزء حقیقت نگفتم اینکه شما اونقدر روی شرکتی که حتی لازم نیست برای کیفیت بازی های خودش وقت بزاره و یا باگ هاش رو برطرف بکنه تعصب داری مشکل خودتونه آدم تک بعدی خودتونید با اون مدل حرف زدن و توهین کردنتون به بقیه
محسن جان شما برو با اکانت اصلیت بیا حرفتو بزن چرا با فیکت کامنت میدی؟ :rotfl:
تقریبا هر آنچه ایشون شاهکار خطاب میکنه چیزی کمتر از شاهکار نیست ، من یکی کهپخیلی براشون احترام قائلم و هر بازی ای معرفی کنن یا ازش کوچکترین تعریفی بکنن میفهمم با یه بازی محشر طرفم
و کدوم کینه برادر؟
اینکه میاد نظرش رو میگه بده؟
شما هم حق داری بیای با دلیل نظرت رو بگی:-|
در forgettable ( معادل پیدا نکردم ) بودن آثار یوبی هم شکی نیست ، آخرین بازیش که یادم مونده کامل والیانت هرتز عه که مال شش سال پیشه:-|
فقط رایگان بشه دیگه هر چی می خواد بشه فقط رایگان . البته یوبیسافت بمیره هم به کسی بازی رایگان نمیده 😂😂🤣