اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی سازنده‌ی احتمالی Silent Hill یعنی بلوبر تیم فاش شد
اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی سازنده‌ی احتمالی Silent Hill یعنی بلوبر تیم فاش شد
اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی سازنده‌ی احتمالی Silent Hill یعنی بلوبر تیم فاش شد
اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی سازنده‌ی احتمالی Silent Hill یعنی بلوبر تیم فاش شد

شایعه: اطلاعاتی از ۳ پروژه‌ی در دست ساخت استودیوی بلوبر تیم، سازنده‌ی احتمالی Silent Hill بعدی، فاش شد

محمد حسین کریمی
۱۴:۲۵ ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی سازنده‌ی احتمالی Silent Hill یعنی بلوبر تیم فاش شد

به نظر می‌رسد که استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team)، سازنده‌ی احتمالی بازی بعدی از سری Silent Hill، بر روی سه پروژه‌ی جدید کار می‌کند که هر کدام از نظر کارگردانی سبک‌های متفاوتی را دنبال خواهند کرد.

مدتی پیش یک منبع داخلی در انجمن‌ ریست‌اِرا (ResetERA) جزئیاتی پیرامون پروژه‌های در دست توسعه‌ی بلوبر تیم فاش کرد که جالب توجه دوست‌داران سبک ترس بقاء خواهند بود. بر اساس پست منتشر شده، بلوبر تیم بر روی سه بازی متفاوت کار می‌کند که یکی از آن‌ها به عبارتی بازگشت یک سری محبوب به حساب می‌آید. در ادامه جزئیات دقیق فاش شده پیرامون پروژه‌ها را بخوانید:

پروژه‌ای با نام رمزی H2O

موفقیت تجاری بازی Layers of Fear و همچنین علاقه‌ی بازی‌بازان به توسعه‌ی بازی جدیدی از این سری، بلوبر تیم را متقاعد کرد که عنوانی تازه از این مجموعه توسعه دهد. H2O (نام رمزی) یک بازی ترس مخفی خواهد بود که با هدف ارائه‌ی گیم‌پلی با کیفیت و مکانیک‌های بهبود یافته، مراحل توسه را طی می‌کند. این بازی که با ژانر ترس مخفی مطرح خواهد شد دو چشم‌انداز مهم از دیدگاه گیمر یعنی “ارائه‌ی سطح بالایی از احساسات در طول بازی” و “روایتی گیرا” را ترکیب خواهد کرد. سازندگان قصد دارند اثری را خلق کنند که بر اساس ایده‌های اولیه‌ی نسخه‌ی ابتدایی Layers of Fear شکل گرفته است، ایده‌هایی که احتمالاََ در گذشته توانایی اجرای آن‌ها را نداشتند. این پروژه شامل ویژگی‌های زیر خواهد شد:

  • یک داستان شخصی و تعاملی درگیرکننده با کارکتری خاص
  • تم آرتیسیتیک، هنری و برگرفته از جنون که در به شکلی پر از رمز و راز طراحی شده است.
  • بازی‌باز باید به طور مداوم به فکر بقای خود باشد و داستان شخصیت اصلی را کشف کند. بر اساس اطلاعاتی که در جریان گیم‌پلی بازی کسب کنید، پایان متفاوت خواهد بود. در حال حاضر بلوبر تیم این موضوع را بررسی می‌کند که بازی‌باز در جریان گیم‌پلی به چه جریان‌های اطلاعاتی نیاز دارد.
  • پروژه‌ی H2O قصد دارد به این اهداف دست یابد: ارائه‌ی داستانی عمیق در قالب یک بازی ترسناک، افزایش غوطه‌وری در یک اثر ترسناک از طریق تکنولوژی‌های جدید، طراحی ساختاری با قابلیت تکرارپذیری بالا، گیم‌پلی‌ای جاه‌ طلبانه و صداگذاری منحصر به فرد.

بلوبر تیم

پروژه‌‌ای با نام رمزی BLACK

این پروژه با زاویه‌ دوربین اول شخص ارائه خواهد شد. گیم‌پلی بازی ترکیبی از اکتشاف، بقاء و مبارزه خواهد بود. در این اثر بازی‌بازان از طریق اکتشاف محیط با دنیای بازی ارتباط برقرار می‌کنند و از طریق تعامل با شخصیت‌های مختلف وارد سکانس‌های متفاوت روایتی خواهند شد. در جریان داستان، بازی‌بازان با یک سری تصمیمات اخلاقی مواجه می‌شوند که در نهایت به حداقل دو پایان متفاوت منجر خواهند شد. در حال حاضر بلوبر تیم برنامه یک سیستم مبارزه‌‌ی تن به تن و مبارزه‌ با سلاح سرد را برای بازی طراحی کند که رویکردی خشونت آمیز خواهد داشت. با وجود این که مبارزه یک گزینه‌ی انتخابی برای بازی‌باز خواهد بود و برخی اوقات می‌شود از درگیری اجتناب کرد، بلوبر تیم قصد دارد مبارزاتی مناسب حال و هوای عناوین ترسناک طراحی کند. بازی‌باز به صورت مکرر با دشمنان قدرتمند متعددی مواجه خواهد شد و اگر مراقب نباشد، به راحتی شکست خواهد خورد. از طرفی بازی شامل مخفی‌کاری نیز خواهد شد تا بتوانید از مبارزات مختلف اجتناب کنید. این پروژه در نظر دارد اهداف زیر را دنبال کند:

  • محیطی منحصر به فرد که نژاد فضایی‌‎ها (بیگانگان) را در محیطی باستانی قرار می‌دهد.
  • یک داستان پخته که پیرامون چشم‌انداز تاریک ایمان و انسانیت شکل گرفته است. بیگانگان و نحوه‌ی شکل‌گیری زندگی آن‌ها در توسعه‌ی شخصیت‌‎پردازی بازی نقش خواهد داشت.
  • طراحی انتخاب‌های داستانی اخلاقی (مجازات کسانی که به ما بدی کرده‌اند یا ملحق شدن به آن‌ها در مقابل شیطانی بزرگ‌تر؟)
  • ترکیبی از مخفی‌کاری، مبارزات خشن و محیطی درگیر کننده
  • محیط تاریخی (باستانی) باعث می‌شود که داستان واقع‌گرایانه‌ و مرتبط‌تر به نظر برسد و مخاطب بیشتر با آن ارتباط برقرار کند. از طرفی این موضوع باعث می‌شود که پتانسیل ساخت اسپین-آف به وجود آید.

پروژه‌ای با نام رمزی Dum Spiro

Dum Spiro نیز یک بازی ترسناک خواهد بود که به واژه‌های لاتین “Dum Spiro, Spero” اشاره دارد. به طور کلی این جمله را می‌توان “تا زمانی که نفس می‌کشم، امید دارم” معنا کرد که تم کلی بازی را ابراز می‌کند: حتی در مواقعی که مردم با مرگی قطعی روبه‌رو می‌شوند، همچنان قادر خواهند بود که در مورد زندگی خود تصمیم‌گیری کنند و به عبارتی اعمال آن‌ها وسیله‌ای شود برای شکست شیطان. داستان این بازی در محله‌ی یهودی‌ نشین لیتزمنستاد (Litzmannstadt) در دوره‌ی جنگ جهانی دوم روایت خواهد شد. بازی‌باز در نقش یک پسر بچه‌ی زندانی قرار خواهد گرفت که باید در شرایط مختلف از خواهر کوچک خود مراقبت کند. بازی احتمالاََ دوربین اول شخص خواهد داشت، اگرچه در برخی مواقع به سوم شخص تغییر پیدا می‌کند. هدف اصلی بازی این است که “پنجمین دیوار” را بشکند و مستقیماََ با مخاطب ارتباط برقرار کند. بازی قصد دارد غوطه‌وری را از طریق مسئولیت‌پذیری شخصیت اصلی بازی به مخاطب القاء کند. همچنین این عنوان ۳ فصل متفاوت خواهد داشت و تصمیمات بازی‌باز مشخص می‌کند که قسمت یا بخش بعدی چه خواهد بود.

مدتی پیش استودیوی بلوبر تیم رسماََ اعلام کرد که با شرکت کونامی (Konami) وارد یک قرارداد همکاری شده است. شاید یکی از دو پروژه‌ی BLACK و Dum Spiro ریبوتی بر سری Silent Hill باشد، اما توضیحات هیچکدام یک بازی از سری Silent Hill را توصیف نمی‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی سازنده‌ی احتمالی Silent Hill یعنی بلوبر تیم فاش شد
اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی سازنده‌ی احتمالی Silent Hill یعنی بلوبر تیم فاش شد
اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی سازنده‌ی احتمالی Silent Hill یعنی بلوبر تیم فاش شد
اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی سازنده‌ی احتمالی Silent Hill یعنی بلوبر تیم فاش شد
اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی سازنده‌ی احتمالی Silent Hill یعنی بلوبر تیم فاش شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Amrznl گفت:

    الان دارم مدیومو روی پی سی بازی می کنم داستان واقعا خوبه مثه کارای قبلیه استدیو ولی گیم پلی واقعا ضعیف و خسته کنندست و گرافیک عجیب برای همین کیفیتی غیر بهینست . به نظرم تیم روایتشون خیلی خوبه ولی باید برای گیم پلی و گرافیک استدیوشونو گسترش بدن

  • legendboy گفت:

    تو رویداد پلی استیشن احتمال زیاد چند معرفی بمب داریم (یعنی باید باشه!) که من احتمال میدم یکیش همین ریمیک سایلنت هیل به دست بلوبر باشه
    ریمیک متال گیر هم محتمله
    و البته بازی جدید گوریلا گیمز که میتونه کیلزون باشه یا یه ip جدید، امیدوارم کیلزون باشه چون هم بازیه جذابیه هم پلی استیشن یه شوتر به شدت نیاز داره

    • @alistar گفت:

      رویداد جدید همین پنجشنبه یا جمعه برگزار میشه ؟؟؟

    • اصلا دیگه به این فکر نمیکنم که توو رویداد سونی قراره سایلنت‌هیل یا گاد اف وارو ببینیم یا نه
      الان فقط امیدوارم وجود این مراسم تایید بشه بعد که تاریخ دادن میتونم با خیال راحت حدس بزنم و از حدسام لذت ببرم

    • MahyarMsm گفت:

      دعا کن سریع تر تاریخ ایونت رو بگن که دیگه نمیتونم صبر کنم برای یه ایونت هیجان انگیز اونم از سونی
      اگه توی مراسم قراره سایلنت هیلی در کار باشه که عالیه ولی امیدوارم اگه داده باشن دست بلوبر کارشون رو خوب انجام بدن چون احتمال اینکه خراب کنن هست
      منم خیلی دوست دارم متال گیر رو ریمیک کنن و بهتر که سونی بده به بلوپوینت اینکار رو بکنه
      اینکه گفتی پلی استیشن به شدت به شوتر نیاز داره بله کاملا درست میگی و منم انتظار دارم سونی به بازی های شوتر هم اهمیت بده. چند وقت پیش سونی اعلام کرد قراره با فایرواک برای ساخت یه بازی همکاری کنه که اعضاش سابقه کار در بانجی، ریسپاون، بایوور و اکتیویژن رو دارن و قبلا روی بازی هایی مثل هیلو، مس افکت، دستینی، کالاف دیوتی و اپکس لجندز کار کردن و به احتمال زیاد یه بازی شوتر هست
      جیسون بلاندل و دیو انتونی از اعضای استودیو دویشن گیمز که از اعضای قدیمی تری ارک هم هستن و روی کالاف دیوتی کار کردن گفتن که دارن یه بازی انحصاری برای پلی استیشن میسازن که احتمالا بازم شوتر هست
      اگه شایعات درست باشن و رزیسنتس و کیلزون احیا بشن دیگه عالیه و معلومه سونی توی این نسل برخلاف نسل قبل اهمیت زیادی به بازی های شوتر داده

  • GrandWarden گفت:

    جالب اینجاست که خبری از سایلنت هیل بین گزینه ها نیست.البته یجا خوندم که این لیست تنها شامل پروژه هایی میشه که سرمایه شون توسط اروپایی ها تامین شده پس عجیب نیست که خبری از توضیحات سایلنت هیل نیست.
    این قضیه سایلنت هیل هم واقعا عجیب شده.دیروز که واکنش های این خبر رو میخوندم، به نکته جالبی برخوردم.یک عزیزی در مورد یک اینسایدر خانم صحبت کرده بود که قبل از هر رویداد مهم گیمینگ وعده رونمایی از سایلنت هیل ساخته استودیو ژاپن سونی رو میداد و بعد از اینکه خبری نمی شد، بهانه های مختلفی می آورد و بعد از منحل شدن استودیو ژاپن هم گفته که توسعه بازی در مراحل نهایی به سر می بره و تنها برای مراحل پولیش به دست استودیوی دیگری سپرده شده.
    خلاصه که اگر در مراسم بعدی سونی از بازی یاد شده رونمایی نشه به شخصه اون بازی رو(اگر واقعی بوده باشه) لغو شده می دونم.
    امیدوارم سایلنت هیل ساخته بلوبر تنها عنوان در دست ساخت از این فرنچایز نباشه.

  • oculus rift گفت:

    شاید دوستان این سه تا بازی با اسم رمز های مختلف یک بازی به نام سایلنت هیل باشه

  • ShinjiMikami گفت:

    سه تا بازی ترسناک همزمان!! حالا سایلنت هیل هم هست 😀
    از این سه پروژه گفته شده فقط دومی بنظرم موفق از اب دربیاد اونم با شروطی. اولی و سومی یچیزی مثل مدیوم خواهند بود که فقط باید راه رفت و معما های ساده ای حل کرد. حال باید دید در این پروژه دوم، بلوبر چطور اکشن رو پیاده میکنه!
    در مورد سایلنت هیل هم که خیلیا نگران هستن که نکنه بلوبر نتونه سایلنت هیل رو طبق قسمت های ۲ تا ۴ بسازه و خرابش کنه و ناامیدمون کنه. با اینکه حق با این اشخاصه، ولی بنظر من بلوبر این توانایی و استعداد رو داره که بازی خوبی بسازه، گرچه منم خیلی نگرانم. فکر کن رزیدنت ایول رو دادن دست بلوبر. :weep:
    حال ببینیم بلوبر میتونه به خوبی روی بهینگی بازی و داستان و از همه مهم تر اکشن بازی کار بکنه یا نه!!
    به امید موفقیت سایلنت هیل

  • mugiwara07 گفت:

    دیگ حالم داره از شایعه های کوجیما و سایلنت هیلو و متال گیر بهم میخوره :pissedoff: مسخرشو در اوردن

  • بازی silent hill که سوم شخص هست اینا که سوم شخص نیستند

اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی سازنده‌ی احتمالی Silent Hill یعنی بلوبر تیم فاش شد