استودیوی Id Software و یک پروژه‌ی معرفی نشده‌ی جدید - گیمفا 
استودیوی Id Software و یک پروژه‌ی معرفی نشده‌ی جدید - گیمفا 
استودیوی Id Software و یک پروژه‌ی معرفی نشده‌ی جدید - گیمفا 
استودیوی Id Software و یک پروژه‌ی معرفی نشده‌ی جدید - گیمفا 

یک پروژه‌ی معرفی نشده از استودیوی Id Software در استرالیا رده بندی سنی شد

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۳:۵۷ ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
استودیوی Id Software و یک پروژه‌ی معرفی نشده‌ی جدید - گیمفا 

استودیوی آیدی سافتور (Id Software) از سری شرکت‌های بازی‌سازی مطرح جهانی است که نام خود را با توسعه‌ی سری بازی‌های Doom تقریبا جاودانه کرده است. حال اخیرا یک پروژه‌ی مرموز و معرفی نشده از این استودیو در استرالیا رده بندی سنی شده است.

اینطور که به نظر می‌رسد این پروژه با نام رمزی ۲۰۲۱B شناخته می‌شود و رده بندی سنی بزرگسال را نیز به دلیل خشونت بالای خود دریافت کرده است. این پروژه‌ی جدید آیدی سافتور احتمالا اثری با عناصر آنلاین خواهد بود و با نام رمز Project 2021B توسط هیئت طبقه بندی و نمره دهی بازی‌های ویدیویی در استرالیا رتبه بندی شده است و طبیعتا همین مورد به خودی خود کافی است تا طرفداران این استودیو شروع به رویاپردازی و تئوری سازی درباره‌ی اثر احتمالی در دست ساخت این استودیو نمایند.

در متن منتشر شده از این رده بندی چیز خاصی از بازی نمی‌توان یافت. البته مشخصا معلوم شده است که پروژه‌ی ۲۰۲۱B درجه‌ی سنی M را گرفته است که به خوبی خبر از خشونت بالای این بازی می‌دهد. همچنین اینطور که مشخص شده المان‌های بازی‌های نقش آفرینی و آنلاین محور نیز در این بازی وجود خواهند داشت و این اثر برای تمامی پلتفرم‌ها با تمرکزی ویژه برای رایانه‌های شخصی توسط کمپانی زنیمکس اروپا (Zenimax Europe) منتشر خواهد شد.

نکته‌ی جالب و عجیب‌تر ماجرا اینجا است که نام رمز این عنوان در دست توسعه بسیار شبیه به Project 2021A می‌باشد که یکی دیگر از بازی‌های آیدی سافتور بود که در ماه ژانویه‌ی گذشته توسط همین هیئت نمره دهی رتبه بندی شد و در پایان نیز مشخص شد که این پروژه در حقیقت همان پورت بازی Doom 3 برای هدست واقعیت مجازی PSVR خواهد بود. با این همه نمی‌توان گفت که قطعا این بازی جدید نیز اثری مشابه با Doom خواهد بود، اما اگر از یک چیز مطمئن باشیم، این است که آیدی سافتور تعصب خاصی روی اسم رمز پروژه‌هایش ندارد و تغییر خاصی در آن‌ها نمی‌دهد!

البته همین مورد ذکر شده در بالا نیز می‌تواند دلیلی باشد مبنی بر اینکه اثر در دست ساخت توسط آیدی سافتور احتمالا عنوانی مشابه با سری Doom خواهد بود و احتمال رخ دادن این اتفاق نیز به هیچ وجه دور از ذهن نیست.

بازی جدید استودیوی id software

البته شایان ذکر است که چند تفاوت اساسی نیز بین این دو رتبه بندی وجود دارند. قابل ذکر است که بازی Doom 3 VR برای خشونت بسیار بالی آن دارای درجه‌ی سنی R18+ است که از آنجایی که این سطح دو مرحله بالاتر از نمره و درجه‌ی سنی پروژه‌ی ۲۰۲۱B است، می‌توان گفت که احتمال با اثری نسبتا کم خشونت‌تر از بازی Doom 3 VR روبرو خواهیم شد.

همچنین در این رده بندی ذکر شده که این عنوان احتمالی در دست ساخت اثری برای عرضه بر روی تمامی پلتفرم‌ها خواهد بود و از این حیث نیز می‌توان گفت که احتمالا با یک بازی واقعیت مجازی یا عنوانی انحصاری برای واقعیت مجازی روبرو نخواهیم بود.

تئوری‌هایی نیز از سمت کاربران انجمن‌های حاضر در ریست‌ارا (Resetera) و توییتر (Twitter) نیز منتشر شده که برخی از آن‌ها به شدت قابل توجه هستند. برخی از افراد به شکلی مشتاقانه یادآوری کرده‌اند که در حقیقت ۲۵امین سالگرد انتشار بازی Quake 2 به زودی فرا خواهد رسید و این بدان معناست که پروژه‌ی جدید آیدی سافتور احتمالا اثری در ارتباط با این سری خوشنام و محبوب خواهد بود. برخی معتقدند که بازسازی‌های از سری Quake در دست توسعه هستند و به زودی قرار است تا از آن‌ها در طی رویدادی رونمایی شود.

با این همه تا زمانی که آیدی سافتور رسما از این عنوان احتمالی در دست ساخت خود رونمایی نکند یا جزئیاتی منتشر ننماید، بهتر است تمام این اخبار را به چشم یک شایعه بنگریم و منتظر تاییدیه یا تکذیبیه‌ای رسمی‌تر بمانیم. همچنین باید گفت که از آنجایی که نام رمز این اثر احتمالی به شدت شبیه نام رمز مرتبط با پورت بازی Doom 3 است، پس این احتمال نیز وجود دارد تا با یک پورت جدید و یا بسته‌ی الحاقی جدید برای این بازی روبرو باشیم.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این زمینه چیست؟ به نظرتان آیدی سافتور چه بازی را در دست ساخت دارد؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیوی Id Software و یک پروژه‌ی معرفی نشده‌ی جدید - گیمفا 
استودیوی Id Software و یک پروژه‌ی معرفی نشده‌ی جدید - گیمفا 
استودیوی Id Software و یک پروژه‌ی معرفی نشده‌ی جدید - گیمفا 
استودیوی Id Software و یک پروژه‌ی معرفی نشده‌ی جدید - گیمفا 
استودیوی Id Software و یک پروژه‌ی معرفی نشده‌ی جدید - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • :inlove: :inlove:
    عاشق این بازیم …..
    آقا کسی از جان کارمک خبری داره ؟ هنوزم تو id فعاله یا نه ؟؟ پدر صنعت اکشن اول شخص ، واقعا دوسش دارم ، کوآک ، دووم دو تا آی پی خارق العاده ، تازه rage رو هم فاکتور گرفتم …. کجایی دقیقا کجایی؟؟؟

    • Mohsen7_3_0 گفت:

      جان کارمک سالهاست ( تقریبا بعد از عرضه ی RAGE ) از id جدا شده. به دلیل مشکلاتی که با زنیمکس داشته
      یکسری میگن سر بودجه و ندادن تجهیزات برای ساخت بازیاشون بوده و یکسری هم میگن سر کنسل شدن دووم ۴
      بعدا به شرکت oculus پیوست و یه تقدیر ویژه هم به خطر تمام کاراش توی بفتا شد ازش.
      من هم مثل شما عاشق این بشرم البته اگر بخوایم حق مطلب رو ادا کنیم امثال جان رومرو و… هم بودن که این عناوین ساخته شدند.
      علاوه بر اونها Wolfenstein هم از میراث جان کرامک هست و همچنین موتور id tech
      امیدوارم یه quake داستانی شاهد باشیم این شوتر میتونه خیلی تاریک باشه و البته خشن…

  • Wild Rage گفت:

    ای جان
    هر چه از Id Software رسد نیکوست
    یادمه کارگردان از خوشحالی پیوستن به مایکروسافت میگفت (میگفت بودجه مفت دستمون اومده و میتونیم دنیای دوم رو بزرگ تر کنیم)
    میخوام ببینم بازی جدیدشون نسخه جدید دومه یا یه اکشن دیگه

  • legendboy گفت:

    id software واقعا جادو میکنه تو شوتر اول شخص
    دووم ایترنال که تغییرات بزرگی نسبت به نسخه های قبلیش داشت ولی بازم بینهایت لذت بخش بود و ریسک کردن روی یه همچین ip استخون دار و با قدمتی واقعا دل و جرات میخواست
    id software حتی کارش تو ریج ۲ هم فوق العاده بود و علی رغم تمام ضعف های اساسی آوالانچ بازم کار خودشون کردن و تو بخش گان پلی و مکانیزم هاش سنگ تموم گذاشتن

    • Mohsen7_3_0 گفت:

      دقیقا دوست عزیز
      این استدیو از قدیم الایام به سلطان FPS معروف بوده و با عرضه ی ۲ نسخه ی پشت سر هم از doom که خیلیها اعتقاد داشتن به دلیل کلاسیک بودنش زمین میخوره کاری کرد که این لقب همچنان مختص این استدیو باشه
      جالبه که خیلی از افراد بزرگش رو از دست داده و جوون تر ها اومدن میدون اما هنوز به همون بزرگی باقی مونده

  • هایپ کمک یعنی میشه دووم باشه میدونم دووم دیگه تموم شده ماجراش با جهنم تو انشینت گادز ۲ اما بازم دلم یه بازی دووم میخواد

  • ریبوت Quake هستش که داستانیه و یه بخش انلاین و مولتی پلیر هم داره و احتمالا تو Quakecon رونمایی میشه با پروتاگونیست مونث

    • thelastofus گفت:

      “همچنین در این رده بندی ذکر شده که این عنوان احتمالی در دست ساخت اثری برای عرضه بر روی تمامی پلتفرم‌ها خواهد بود و از این حیث نیز می‌توان گفت که احتمالا با یک بازی واقعیت مجازی یا عنوانی انحصاری برای واقعیت مجازی روبرو نخواهیم بود.” مگه id استودیو فرست پارتی مایکرو نیست چرا بازی در دست ساختشون مولتی پلتفرمه و برای همه پلتفرما میاد ؟

  • Black Knight گفت:

    خیلی جالبه که مایکروسافت بازی آنلاین بسازه سریع همه میگن بخش داستانی هم داره ولی وقتی سونی بازی آنلاین استودیو هاش بسازن که همون استودیو ها هم چند تا تیم هستن و بازی آنلاین نسبت به بقیه پروژه ها بخش کوچیک تر هستش میشه ناشری که قراره فقط این نسل سرویس محور و آنلاین بسازه
    حرف من سر اینکه id Software داره روی یه بازی آنلاین کار میکنه نیست حرف من سر اینه هر بازی چون بخش آنلاین داره دلیل بر اینکه بخش داستانی نداشته باشه نیست همونطور که خیلی تو چت میگن احتمال زیاد Quake هستش و بخش داستانی داره همونطور هم بازی های سونی جون بخش آنلاین دارن دلیل نمیشه کلا استودیو بخواد یه بازی آنلاین بسازه تازه بماند طبق شایعه ها استودیو های سونی دارن رو نسخه آنلاین بازی هایی که قبلا ساختن کار میکنن مثل Naughty Dog که داره بخش Factions یا همون آنلاین The Last of Us Part II رو میسازه یا Ghost of Tsushima که کوچک ترین پروژش یه بازی چند نفرست که طبق شایعه ها بخش آنلاین Ghost of Tsushima هستش حالا بماند همونطور که گفتم همه این استودیو روی چند تا بازی کار میکنن کل حرفم اینه تا خبر میاد استودیو های سونی یه فرد که تو زمینه آنلاین بوده رو استخدام کردن سریع گارد نگیرین که قراره این نسل فقط سرویس محور و آنلاین بسازه وقتی هم جیم رایان و هم هرمن هالست از اهمیت بازی های داستانی PlayStation حرف میزنن گرچه من مطمئنم این بازی علاوه بر بخش آنلاینش بخش داستانی هم داره ولی خواهشا بیایم و این چیز مسخره رو کنار بزاریم که تا خبر بازی آنلاین و سرویس محور میاد همگی سریع همدیگه رو ترول میکنیم

استودیوی Id Software و یک پروژه‌ی معرفی نشده‌ی جدید - گیمفا