روند توسعهی بازی Psychonauts 2 بدون کرانچ پیش میرود
به نظر میرسد که اوضاع در استودیوی دابل فاین (Doble Fine) خوب بوده و روند توسعهی بازی بعدی آنها به خوبی پیش میرود. چرا که به گفتهی تهیهکنندهی ارشد بازی Psychonauts 2، این استودیو تا کنون نیازی به کرانچ ندیده است.
فرهنگ کرانچ به مسئله مهمی در دنیای بازیهای ویدیویی تبدیل شده است. بسیاری از استودیوها با نزدیک شدن به زمان عرضه، کارکنان خود را تشویق یا حتی مجبور به کار کردن در ساعتهای اضافه میکنند. برای مثال هاکان آبراک (Hakan Abrak) از استودیوی IO Interactive چندی پیش در مورد فرهنگ کرانچ این استودیو صحبت کرده و گفته بود که بعضا هفتهها، ماهها و یا حتی سالها بدون یک روز تعطیل میگذشت. با این حال تمام استودیوها این گونه نیستند. به نظر میرسد که دابل فاین در رابطه با بازی بعدی خود یعنی Psychonauts 2 از کرانچ استفاده نکرده است.
تهیهکنندهی ارشد بازی، کوین جانسون (Kevin Johnson)، به تازگی در توییتر گفته که این استودیو موفق شده توسعهی بازی Psychonauts 2 را بدون نیاز به کرانچ و به صورت عادی پیش ببرد. او همچنین از این فرصت برای تشکر از اعضای استودیوی دابل فاین استفاده کرد. جانسون گفت که تیم دابل فاین فوقالعاده بوده و او به کاری که آنها با Psychonauts 2 کردهاند افتخار میکند. در مجموع به نظر میرسد که نه تنها جانسون از محصول نهایی راضی است، بلکه قدردان کار تکتک اعضای استودیو بر روی این پروژه است.
این اولین بازی مدرنی نیست که برخلاف فرهنگ کرانچ عمل کرده باشد. چندی پیش مشخص شد که آخرین نسخه از فرنچایز Ratchet and Clank یعنی Rift Apart، بدون استفاده از کرانچ توسعه یافته است. این در مغایرت با استودیوهای بزرگی مثل سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) یا راکستار (Rockstar) است که برای کرانچ شدید مورد انتقاد قرار گرفتهاند.
عدم توسعهی Psychonauts 2 بدون استفاده از کرانچ منطقی به نظر میرسد. هر دو بازی این سری با مسائل مربوط به بیماریهای روانی دست و پنجه نرم میکنند. تا حدی که دابل فاین برای توسعهی بازی دوم از نظرات یک روانشناس بهره برده است. با این اوصاف ایجاد اظطراب در فضای استودیو باعث میشود تا تیم دابل فاین نتواند به نتیجهی دلخواه با این بازی برسد.
دنبالهی مورد انتظار پلتفرمر عجیب و غریب سال ۲۰۰۵ یعنی Psychonauts، یکی از هیجانانگیزترین بازیهای سال به شمار میرود. این بازی خصوصا برای هواداران بازی اول مهم است. علیرغم ۱۶ سال فاصله بین عرضهی دو بازی، داستان Psychonauts 2 تنها چند روز پس از بازی اول جریان دارد. با توجه به رهبری تیم شیفر (Tim Schafer) افسانهای در این پروژه، طبیعی است که بسیاری برای این بازی هیجانزده باشند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که اثر نهایی چه خواهد بود.
بازی Psychonauts 2 در تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۰ (۲۵ آگست ۲۰۲۱) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
کرانچ و کرانچی چه فرقی دارن؟
کرانچی همون کرانچ با یه دونه ی نکره ست
کرانچی یعنی ترد
کرانچ یعنی جویدن
درست میگم؟ 😀
:struggle:
میتونم منظور شمارو از این کامنت بدونم ؟ 😀
منظوری نداشتم :struggle:
واقعا خبر مهمی بود مرسی بالاخره بازی با گرافیک نسل ۶ داره ساخته میشه و سخته 😐
همین گرافیک نسل۶ بساز بهت موز طلایی میدم :rotfl: :rotfl:
پیش خودم گفتم چرا شما دوتا کامنت گذاشتین؟
بعد دیدم ناشر بازی ایکس باکسه
دلیل هیت کاربر بالایی و دفاع تورو فهمیدم :laugh:
:rotfl:
دوست گرامی به اون نمیگن گرافیک نسل ۶. به اون میگن ارت استایل . مجبورتون نکردن وقتی سواد گیمنیگ حتی اندازه نخور ندارین نظر بدین . کم مونده بیان آثار تیم شفر رو هم زیر سوال ببرن بخاطر اینکه بگن اسباب بازی من بهتره. یکم شعور داشته باشین به سازنده که داره زحمت میکشه بازی خوب در اختیار گیمر ها میزاره احترام بزارین چون داره بخاطر من و تو (البته بعید میدونم گیمر باشی ) بازی میسازه
اگه دقت کرده باشین خیلی ها بدون هیچ هدف و اطلاعاتی پیام میدن
میخوان بگن ماهم هستیم
کسی که آثار تیم شفر یا دیوید کیج یا هر کارگردان معروف با استایلی خاص رو مسخره کنه قطعا هیچ بویی از گیم و گیمر بودن نبرده
داوود قفس رو کنار تیم شیفر نیار جناب
مطمئن باش ادم بی استعدادی مثل کیسی هادسون رو کنار این اساتید نمیارم 😀 :devil: 😉
این بازی بسیار خلاقانه و هنریه . اگه نسخه اول رو بازی کرده باشی این حرفها رو نمیزنی
گرافیک نسل ۶ 😐 خدایا فن بوی های سونی دیگه چقدر ضایع شدن که حتی نمی تونن برا هیت یه چیز واقعی رو هیت کنن و توهم زدن اخه این گرافیک نسل ۶ است
ببینم کسی اینجا اسم odd world soul storm رو آورد ؟فکر کنم یک نفر دنبال بازی با گرافیک نسل ششم هستش :rotfl:
دیگه شعر نگو درسته بازی خوبی نبود ولی گرافیکش انصافا خوب بود تازه بماند طراحی هنری و گرافیکی بازی کلا اون شکلیه
odd world انحصاری نیست هرچقدر خواستی بکوبش :rotfl: :rotfl: :rotfl:
احتمال ۹۹ درصد منظورشون کرانچی بود جا کرانچی نوشتن کرانچ
بعضی دوستان گل به خودی نزنید بازی برا پلی استیشن ۴ هم میاد الان بیاید بگید چه کار پسندیده ای 😀
باز هرچی فن بوی سونیه ریخت تو پست :-/
کار پسندیده چیه مجبوره روی پلی ۴ هم عرضه بشه وگرنه استودیو سازندش ورشکست میشه و ماکروسافت فقط باید هزینه استودیوشو بده بدون هیچ سودی :rotfl: منم بازی رو نمیخرم و کرکی روی پی سی میرم. با گرافیکی که داره رو پی سی زغالیم ۴k و ۱۲۰ فریم میتونم بگیرم ازش 😀
نه بزار دلیل اصلیش رو بگم البته فکر نکنم شما بتونی بفهمی ولی در اصل به خاطر اینکه استدیو بازی رو قبل خریداری شدن ساخته بود انحصاری نکرده
هیتر های عزیز که تیکه میندازن میگن کرانچ نداشته یعنی بازی بدی خواهد بود (با این حد از منطق)قبل هیت متن هم بخوانید
«عدم توسعهی Psychonauts 2 بدون استفاده از کرانچ منطقی به نظر میرسد. هر دو بازی این سری با مسائل مربوط به بیماریهای روانی دست و پنجه نرم میکنند. تا حدی که دابل فاین برای توسعهی بازی دوم از نظرات یک روانشناس بهره برده است. با این اوصاف ایجاد اظطراب در فضای استودیو باعث میشود تا تیم دابل فاین نتواند به نتیجهی دلخواه با این بازی برسد.»
در واقع برای بهتر شدن و تمرکز بیشتر داشتن در زمان توسعه کرانچ نداشتن
تو چی میگی این وسط؟
دیگه بازی ایندی قراره چه کرانچی داشته باشه آخه
گرانچ تو تموم کارها هست مفتی اضافه کار نمیکنن بابتش پول بیشتریم میگیرند اما سر کلکل تو گیم اینو بلد کردنش
تو بازی کرانچ زیاد باشه تهش چیز خوبی در نمیاد خستگی باعث میشه دیگه هنری نباشه فقط کار طاقت فرسا نتیجه میشه سایبرپانک
با عشق کار کردن نتیجه دیگه ای داره همین راچت که دیدیم خلاقانه سرگرم کننده و عالی شد.نوش جان طرفدارای سونی
خب فکر کنین یکسال بدون یکروز تعطیل.اگه شاغل باشین میفهمین دیوانه کنندست.اینجوری خیلیا طرف این استودیوها نمیرن برا کار کردن خیلیا هم جدا میشن
همین حالا اکثر کارها همه اضافه کاری میکنن مشتاقم هستن بهش باگ داشتن بازی ربطی به کرانچ نداره
اخه مورچه چیه ک کله پاچش چیه ؟
این بازی موبایلی مگه نیاز ب کرانچ داره ؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl:
نسخه اول متا ۸۸.حالا برو تو لونت.
در ضمن برا پلی۴ هم میاد.مواظب باش گل به خودی نزنی. :laugh:
داداش تو حرف نزنی نمیگن لا.لی:/
بازی موبایلی رو از کجات در اوردی آخه، استدیو دابل فاین انقدر خلاق و دوست داشتنی هست که هر چقدرم شما فن بوی های سونی گیمفا هیت کنید فقط خودتونو کوچیک میکنید، گرچه مطمئنم افرادی مثال شماها کنسول ندارید:)
مورچه ای که نسخه اولش متا ۸۸ داره 😀
مورچه ایی بسیار بزرگ 😀
مورچه اش بد گاز میگیره :rotfl:
اره با دسته چکای میکروب سافت :rotfl: :rotfl:
روی ps4 هم بیاد همین و میگم
بازیه موبایلیه
باشه.شما برو بازی های سونی جانت رو بازی کن.
نسخه اول سال ۲۰۰۵ اومده. 😀
خیلی خوبه با این سطح گرافیک بالایی که داره گفتم نکنه تیم سازندش دو سه سالی رو مجبور باشن تو کرانچ کار کنن :rotfl:
لطفا دانلود سطح کنید
کسی که آثار تیم شیفر ، یکی از نوابغ بازیسازی رو هیت کنه
نمیدونم چی بگم بهش واقعا =/
واقعاً خوندن نظرات این خبر تأسف برانگیزه
یه مشت نولایف که قشنگ مشخصه برای ترول اومدن گند زدن به همه چی
موندم چرا نظرات چنین افراد بی ارزشی تایید میشه بعد وقتی یه انتقاد کوچیک از سایت یا نویسنده میشه، نظر تأیید نمیشه!!
لطفا تند نرو دوست من. به من چه! این میوه درختی هستش که خودتون کاشتین. وقتی میومدین چهارتا چهارتا اکانت میساختین و مثبت منفی الکی میدادین و لست ۲ یا باقی انحصاری های سونی رو هیت میکردین و به جای اینکه به ترول های ماکروسافت فن اعتراض کنین میومدین در جواب من با خنده گل پراکنی میکردین و مثل من کامنت مینوشتین، باید فکر اینجاهاش رو هم میکردین. با احترام :rose: