تاد هاوارد: تمرکز بر روی پلتفرمهای کمتر به معنی توسعهی بازیهای بهتر است
حال که بتسدا به بخشی از کمپانی مایکروسافت تبدیل شده و بازی Starfield قرار است به صورت انحصاری بر روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسول اکس باکس منتشر شود، آقای تاد هاوارد اظهار نظر جالبی کرده است که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.
تاد هاوارد، تهیه کننده و کارگردان بازیهای استدیوی بازیسازی بتسدا در طی مصاحبهای که با وبسایت تلگراف داشته، به این نکته اشاره کرده است که توسعهی بازی برای کنسولهای کمتر به معنی ساخت بازیهای بهتر میباشد. ایشان در مصاحبه چنین گفتند:
با تمرکز بر روی این پلتفرمها (منظور تمامی پلتفرمها میباشد)، شما باید خیلی زحمت بکشید تا بتوانید بهترین بازی را برای آنها خلق کنید.
این سخن ایشان غیر منطقی نیست، اگر شما بخواهید که فقط برای پلتفرم رایانههای شخصی و کنسول اکس باکس بازی بسازید، دیگر لازم نیست که تیم شما مطمئن شوند که این بازی با سخت افزارهای پلی استیشن ۵ سازگاری دارد یا خیر. البته لازم به ذکر است که گفته شود، تاد هاوارد در این مصاحبه، به طور مشخص اسمی از پلتفرمهای سونی به میان نیاورد.
تاد هاوارد در ادامه گفت:
این سخنان من به معنی تمرکز است و این چیزی است که میخواهم بگویم. مسلماً این خوب است که شما سطح کیفیت بازی را بالا نگه دارید، اما این واقعا خیلی خوب است که شما تمرکز کنید و بگویید این چیزی است که ما خلق کردیم و اینجا سطح است. اغلب اوقات سطح کیفیت با زمانِ مکانی که شما و سخت افزار در آن هستید اداره میشود. ما خیلی خوش شانس هستیم که میتوانیم سطح کیفیت واقعا بالایی را تعیین کنیم.
سخنان تاد هاوارد انتظارات از بازی Starfield را بسیار بالا میبرد و این در حالی است که هنوز هیچ ویدیویی از گیمپلی بازی Starfield منشر نشده است. اما فراتر از قابلیتهای سخت افزاری که در بالا بدان اشاره کردیم (و البته یک پول هنگفت!)، همکاری هاوارد و مایکروسافت، مسلما بزرگتر از ساخت یک بازی فضایی پر سر و صداست.
عنوان نقشآفرینی Starfield قرار است در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۱ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ میلادی) بر روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای ایکسباکس سری ایکس و سری اس در دسترس علاقهمندان قرار گیرد. این عنوان در روز نخست عرضه بر روی سرویس ایکسباکس گیمپس (Xbox Game Pass) عرضه خواهد شد. شما میتوانید سایر اخبار و اطلاعات منشر شده از بازی در این نشانی مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- سونی ۳۱۹ میلیون دلار از سهام Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، را خریداری کرد
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
خیلی قشنگ شیلنگو گرفت رو سونی دمش گرم. :rotfl: :rotfl: :yes:
بیشتر روی فیل اسپنسر گرفت که میگفت سونی باید بازی هاش رو همزمان رو پیسی بده :rotfl:
فیل اسپنسر همچین حرفی زد یا گفت کمپانی ها (دقت کن کمپانی ها)باید به جامع pcفن ها هم نگاه کنن و بازی برای اونا بهینه کنن
نه اتفاقا دقیقا از کلمه سونی تو جملش استفاده کرد و گفت باید انحصاری هاش رو همزمان مثل مایکروسافت واسه پیسی بده :rotfl:
نه شما نکه خیالاتی شدی بعد جدیدا حالت خوش نیست جدیدا حق هم زیاد میگی بحث با شما فایده نداره مثل این میمونه یکی بگه زمین مربعی است من بخوام بگم دایره ای هستش ولی اون طرف هر چقدر هم بهش بگم نمیخواد حقیقت رو قبول کنه
غیر ممکنه کلمه سونی یا پلی استیشن تو جمله اسپنسر بوده باشه.
چرا گل به خودی میزنی . خود فیل اسپنسر میگفت میخواد بازیاشو برا نینتندو هم بده
چی میگی داش شیش میزنی؟ لینک خبرشو بده
دهن اسپنسر حرف نزار گیم پسو میخواست با کلاود بیاره رو سوییچ ولی خبری از انتشار انحصاریاش نبود. 😉
منظورم بد متوجه نشی بگی خب انحصاریاشم رو گیم پسه منظورم اینه اونارو نمیزاشت پلی بدن.
منبع اسپنسر بازیا اکس باکس رو برا نیتندو پورت میکنه:
«متاسفانه منبعی وجود نداره و این حرف زاده تخیلات خود امیر می باشد»
شیلنگ رو گرفت رو سونی قشنگ 😀 😀 😀
بزودی شیلنگ رو شما هم گرفته میشه منتظر اون روز باش 😀 😀 😀
این داشمون شیلنگ میلنگ روش تاثیر نداره
گفت متا رچت کم میشه
۸۹ شد ، بعد روز برگشت
حداقل زمانای قبل نمیدونم غارها باکیفیت تر بودن ، یا ایشون دیگه اونقد ضایع شده واسش اهمیتی نداره 😀
والا نمیدونم واقعا بعضیا هدفشون از این مسخره بازیا چیه اینکه یه برنده رو بهش تیکه بندازن یا ترول کنن چه لذتی داره واقعا
قصد تاد توهین به پلتفرمی نبود منظورش بیشتر این بود اگه هر چی پلتفرم کمتری نیاز به پورت باشه (مثل الان که بازی رو روی کنسول های نسل هشت نمیاره) براش اینطوری زمان بیشتری برای کار رو بازی داره و کارش آسون تر میشه
جون دل تو فعلا مواظب باش پات نره رو شیلنگ خیس شی من که میدونم هیترا و فن بویایی مثل تو بعد از خبرا و رویداد سونی میرید تو غار یه بتسدا که تازه اونم ناشر مولتی ساز بوده خریداری شده امثال فن بویایی مثل تو جو گیر شدن باز حداقل یه بازی میگفتی که اورجینال برای مایکروسافت باشه یا مایکروسافت خودش تو ساختش دخیل بوده نه بازی هایی که یه عمر مولتی بودن 😀
من پشت تاد هاواردم دارم خیس شدن سونی و سونی فنا رو میبینم نگران من نباش.
مایکروسافت ۱دلار هم کمک کنه به بتسدا یعنی تو ساختش دخیل بوده. 😉
از این به بعد هم بازی های بتسدا به نام مایکروسافت نوشته میشن. :-*
خداوکیلی هر چی میشه ربطش ندید به سونی صحبتای هاوارد بیشتر به یه موضوع کلی اشاره میکنن و اصلا جهت دار نیست که بخوایم پای چیزی دیگه ای رو وسط بکشیم
.
.
.
ولی حرفاش از نظر شخص من کاملا درسته و اصلا نمیتونیم راحتی توسعه یک تک پلتفرمی رو با یه بازی چند پلتفرمی مقایسه کنیم؟ در واقع هر دو گروه ازین بازیا میتونن بالاترین سطح کیفیت رو داشته باشن اما بحث سر میزان سختی ها و زمانبر بودن مراحل توسعه ی بازی به میان میاد که یه بازی با عرضه رو پلتفرم های کمتر، مراحل توسعه راحت تری رو هم طی میکنه و از نظر بهینه سازی بازی مطمئن تری خواهد بود، و اتفاقا بازیای سونی تو ایم مورد خیلی وقت پیش این رو به همه ثابت کردن که تمرکز استودیو سازنده بر روی یک پلتفرم تا چه حد میتونه به راحتی توسعه و همچنین بهینگی بهتر اون کمک کنه، شاید اگر همین بازیای یوبیسافت هم بر فرض فقط بر اساس مشخصات سخت افزاری یک پلتفرم ساخته میشدن به احتمال بسیار زیاد مطمئنا از بهینگی بهتری برخوردار بودن و دیگه شاهد این همه مشکلات فنی محتلف برای هر پلتفرمی نبودیم، هر چند ایشالا که همیشه بازیای یوبی مولتی بمونن وگرنه خود به خود اگر اونا هم انحصاری بشن نصف عناوین موجود برای بازی در یک سال انحصاری میشه 😀 😀
در کل به نظرم حرفای هاوارد درسته ولی میتونست در بیانش یه مقدار بهتر عمل کنه یا با دلایل بیشتری اونارو ارایه بده ولی من خودم حرفاشو قبول دارم :yes: :yes:
:inlove:
موافقم کار سختیه بخوای واسه همه پلتفرم های نسل۸و۹و پیسی همزمان پورت کنی
الان که انحصاریه کارشون راحت تره و میتونن از این زمان به نفع خودشون استفاده کنن
از نظر عوام فریبی قشنگ با اسپنسر تو یه لیگ اند
ولی هنوز حداقل دو لیگ پایین تر از جیم اند 😀
با یه نگاه به بازیهای مولتی پلتفرم شاهکاری که در طول تاریخ عرضه شده، متوجه باطل بودن این حرف میشه شد.
اگر سازندهای حقیقتا توانایی و تبهر بالایی تو ساخت بازی داشته باشه، تعداد پلتفرم های مقصد نباید خیلی مسئله مهمی تو تعیین کیفیت بازی باشه.
مثل سایبرپانک که با بالاترین کیفیت و بهینه ترین حالت ممکن روی کنسول ها اجرا میشد
این تعداد پلتفرم های مقصد که شما میگی کلی آدم و تیم و گروه باید پشتش باشه که روی بهینه سازی پروژه برای هرکدوم کار کنن که این افراد هم هرکدوم مطمنا یک حقوقی میخوان و به کار هر تیم هم باید یک نظارتی باشه که روی اون پلتفرم خاص خراب کاری نکنن و همه هم تا یک مدت زمان خاص بتونن یک خروجی بدن و کلی داستان دیگه..
اگر تعداد پلتفرم ها کمتر باشه تمرکز تیم می تونه روی خیلی از جزییات دیگه باشه تا اینکه بازی رو برای هر پلتفرم بهینه سازی یا آماده کنن و اتفاقا حرف کاملا درستی زده طرف و بعد این همه سال کار تو این صنعت مطمنا طرف خیلی بهتر از ما می دونه که چه خبره و دنیا دست کیه.
وقتی بازیها مولتی پلفترم باشن جوامع بزرگ گیمینگ به خریداران احتمالی بازی اضافه میشه. اگر با یک بازی با فاندمنتال خیلی خوب رو به رو باشیم. سود بدست آمده از این جوامع خیلی خیلی بیشتر از خرجی هستش که استودیو بابت استخدام نیرو می کنه. در ضمن پورت بازیها اونقدرا هم سخت نیست و اصولاََ در پروسه ساخت خیلی درگیر موضوع پلتفرم مقصد نمیشن. بازی ها همه با پی سی توسعه پیدا می کنن و ماههای آخر که توسعه تکمیل شده تصمیم به پورت بازی میگیرن. اینجوری نیست که هر ثانیه درگیر پلتفرمهای مختلف باشن.
در ضمن من نمیگم تاد هاوارد نمیفهمه از چی صحبت می کنه مطمئناََ بعد از این همه سال کسی بهتر از چنین شخصی از development بازی آگاهی نداره، اما به نظر من صحبتها خیلی فرمالیته و گمراه کننده اس و قصد داره اتفاق پیش آمده رو پنهان کنه. همین ۷ ماه پیش بود که در مورد دسترسی دادن به مخاطبین بیشتر برای تجربه بازیها صحبت می کرد اما حالا رویکرد به سمت سختی توسعه رفته.
Howard says that “like our original partnership, this one is about more than one system or one screen,”
زمان خرید بتسدا طرز فکر پیرامون دسترسی بیشتر بود چون مسلماََ گیم پس و .. وجود داره، اما حالا صحبت ها به سمت سختی های توسعه کج شدن. خب رک بگو مایکروسافت دوست داره با این exclusivity گیم پس رو تبلیغ کنه و این انحصار رو تبدیل به مزیت کنه. این که روراست باشی با مخاطب مشکلی نداره رقیبشون هم همین رویه رو پیش گرفته.
حرف تاد هاوارد به صورت کلی درسته اما مهمتر از تعداد پلتفرم سخت افزار پایه هست که اینجا سریز اس هست که محدودیت رمش تعداد cu پایینش کلاک پایین cu ش مطمعنا تاثیر منفی در توسعه بازیهای نسل نهمی داره دو نفر از اعضای استودیو id هم به باتل نک بودن سریز اس اشاره کردند که بعد از خرید زنیمکس توییت اشونو پاک کردند این مورد از سال ۲۰۲۲ به بعد که همه بازیها نسل نهمی میشن بیشتر خودشو نشون میده
در جواب شما باید گفت که خالق بازی هورایزون فوربیدن وست گفت: ساختن بازی برای ps4 هیچ محدودیتی رو برای اونها ایجاد نکرده !!! این دیگه خبرش رو هم گیمفا رفت …. البته که شما نمیتونی انکارش کنی و نمیتونی بگی سری اس از ps4 سخت افزار ضعیف تری داره …
واقعا اطلاعاتت هم به درد خودت و در شان هیتری مثل خودته
از این طرف هم کلی بازی نسل نهمی سونی برای ps4 تایید شدن و باتل نک ایجاد نشده … خواهشا برای گمراه کردن بقیه حرف های چرت و پرت نزنین
خالق بازی هورایزون فوربیدن وست از سال ۲۰۱۷ داره بازیشو میسازه و اون موقع نه ps5 ایی در کار بوده نه دوکیت ps5 دستش بوده این بازیهای میان نسلی چندین ساله در دست ساخت هستند و پلتفرم هدفشون کنسولهای نسل هشت بودند حتی بازی مثل استارفیلد هم پلتفرم هدفش کنسولای نسل هشت بوده چون سالهاست در دست ساخت هستش ولی حالا به هر دلیلی نمیخوان برای نسل هشت بدنش در حال حاضر که هنوز انجین استودیوها پیشرفت زیادی نکرده سریز اس شاید مشکل ساز نشه اما دو سه سال بعد صدای همه رو در میاره البته همین الانم صدای تعداد زیادی از افراد شاغل در استودیوهای مختلفو در آورده
بازم نقض حرف شماست ، اومدن هورایزون فوربیدن وست برای ps4 چون عملا باتل نک ، یعنی فرق ps4 با ps5 …. حرف شما کاملا رد میشه
دادا من اصلا کاری به PS4 ندارم. تنها چیزی که میدونم اینه که چند تا استودیو مثل همین گوریلا در کنار ناتی داگ، راکستار و سانتا مونیکا و… گرافیک بازی هاشون فراتر از سخت افزاری هست که دارن بازی رو روش اجرا میکنن. حالا بیخیال این موضوع.
الان ویدئو جدید دیجیتال فاندری در مورد مترو اکسدس رو ببین. سری اس داره بازی رو با رزولوشن ۵۱۶P اجرا میکنه. بعد از درت۴ و مدیوم این سومین بازی ای هست که داره اینجوری روی سری اس اجرا میشه. در کنار اون آبجکت ها جلوی چشم گیمر لود و ظاهر میشن.
مشکل سخت افزار سری اس نیست. مشکل اینه که توسعه دهنده ها حال ندارن برای کنسولی که یک سوم سری اکس قدرت داره بازی رو بهینه کنن. البته حق هم دارن تا حدودی. ولی خب مشکل دو طرفه هست.
برای همینه که به سری اس میگن ترمز نسل۹!
عزیز من چیزی رو رد نکردم و عملکرد هیچ استودیویی رو نگفتم اشتباست یا چیز دیگه ، فقط به اون دوستتون با زدن مثال گفتم که نباید ایرادی بگیره از سری اس وقتی بازی های نسل نهمی دارن روی ps4 میان …. خداییش نکنه میخوای بگی هورایزون با اون عظمت گرافیک نسل نهمی نیست ….
مگه اون مترو اسکدس بروزرسانی نبود؟ ( برای نسل نه )
جدا بازی ای که رو کنسولای نسل هشت خوب بوده پرفورمنسش ، رو کنسولی که چهار برابر قدرت بیشتر ، سیپیو خفن تر ( مهم ترین تفاوت قدرت دو نسل ) و اس اس دی داره ۵۰۰ پی اجرا شه؟:-|
معلوم نیست چه گندی زدن!
حرفت درسته ولی به نظرت چند تا سازنده حاضرن این کار رو انجام بدن ؟
فکر کنم داره میگه بازی های بتسدا انحصاری ایکس باکس البته این نظر منه
حرفش اصلا درست نیست اینقدر بازی مولتی پلتفرم شاهکار داریم
فکر کرده خبریه فقط خودش شاهکار میسازه
هاوارد با بیست سال کارگردانی و دست داشتن در صنعت گیم اشتباه میکنه و علی اصغر ۱۷ ساله از یه جایی تو ایران درست میگه … آفرین :yes:
هم میشه گفت آره هم میشه گفت نه…
وقتی کرایسیس برای همه دستگاه ها اومد دیگه اون کیفیت سابق نداشت و از طرفی راکستار خلاف این قضیه ثابت میکنه و بازی هاش واقعا کیفیت عالی دارن. با این حال کنجکاوم در آینده ببینم انحصاری های سونی که حالا قراره برای پی سی هم عرضه بشه همون کیفیت همیشگی رو دارن یا نه …
“از طرفی راکستار خلاف این قضیه ثابت میکنه و بازی هاش واقعا کیفیت عالی دارن” اتفاقا راکستار همیشه دو تا پلتفرم پلی استیشن و ایکس باکسو هدف قرار میده و بعد یکی دو سال یه پورتم برای پیسی میده دلیل کیفیت بازیهاشم همینه که پلتفرمای هدفش کمتره نینتندو رو که بخاطر سخت افزار ضعیف ش حذف میکنه پیسی هم بخاطر تنوع و تعداد زیاد سخت افزاراش با تاخیر یکی دو ساله بازی براش پورت میکنه
حرف شما کاملا درسته راکستار مثال خوبی نبود
این که وارد زیرمجموعه مایکروسافت و اکس باکس شدن هیچ مشکلی نداره و خیلی هم عالیه ولی ای کاش با این مدل صحبتها وجهه خودشون رو خراب نمیکردن چون مخاطب مطمئناََ احمق نیست. درست مثل سونی، مخاطب متوجه میشه عرضه کراس پلتفرم بازیها نیازمند کسب و کار و موضوعی اجتناب ناپذیره وقتی ۱۱۵ میلیون PS4 داخل بازار هستش نیازی نبود جیم رایان از We Believe in generation صحبت کنه. اگر شرکت ها پیرامون خیلی از حرکت های تجاری خودشون بیانیه نمی دادن خیلی از بلک لش ها ملایم تر بود، چون بعضی از این بیانیهها دقیقا توهین به شعور مخاطب هستش.
اگر تولید برای کنسول های بیشتر کار توسعه رو سخت تر و پیچیده تر می کنه، در مقابل چندین برابر اون سخت کوشی سود بیشتری رو روانه حساب های مالی اون شرکت و استودیو می کنه تا نیرو و تکنولوژی های بهروز بیشتری رو تحت اختیار بگیرن و پیشرفت کنن. درست مثل اکس باکس سری اس که یک زحمت بیشتر رو برای تیمها به ارمغان میاره، اما میپذیرن این زحمت بیشتر رو چون میدونن جامعه خریداران بیشتری در انتظارشونه و پتانسیل فروش بیشتر میشه.
اینکه اینا رفتن زیر مجموعه مایکروسافت طبیعیه تبلیغ کنن ولی به طور کلی حرفش درسته فکر کنم شما منظورشو نگرفتی
ایشون منظورش این نیست که بازی ای که برای همه پلتفرم ها بیاد بده یا ضربه میزنه بلکه منظورش اینه اگه تمرکز روی یه پلتفرم خاص باشه کار راحت تره و بیشتر میشه رو بازی تمرکز کرد فقط همین وگرنه کیه که ندونه فروش بازی اگه برای همه پلتفرم ها بیاد بیشتر میشه یا پول نیرو چندین برابرش جبران میشه منکه اینجوری برداشت کردم از حرفاش
پشتیبانی از پلتفرم بیشتر =====> سرمایه بیشتر ====> راحتی + بازی بهتر و آینده نگری حقیقی.
شاید نظر تاد هاوارد در مورد خودشون که کوهی از سرمایه و پول پشتشه (مایکروسافت) صحیح باشه، اما به عنوان یه نظر جامع نه، به نظر من جنبه ظاهری داره. تزریق سرمایه و پیشرفتی که استودیوها با پشتیبانی از پلتفرم های دیگه بدست میارن در اکثر اوقات خیلی باعث بهبود شرایط استودیو و در نتیجه بازی های در دست ساختشون میشه تا این که پلتفرمی رو حذف کنن. سازنده ها اصولاََ اینده نگری می کنن.
نظر شما درسته راجع به مسئله اقتصادی هیچ شکی توش نیست ولی بنظرم اینجا اصلا منظورش مسئله اقتصادی نیست جنبه فنیه فقط اینجا اومده گفته چون پلتفرم محدود شده ما بهتر میتپنیم متمرکز بشیم رو بازی مثل بازی های انحصاری سونی که کیفیت بالایی دارن و این کیفیت رو ما تو عناوین مولتی پلتفرم نمیبینیم در اکثر مواقع اونم دلیل اصلیش اینه که تمرکز سازنده تو اون سالها فقط رو یه سخت افزار متمرکزه به هرحال منکر تبلبغات و…نیستم چون بالاخره استدیو مایکروسافتن ولی از بعد فنی حرفش درسته
آقای کریمی نظرتون درسته ، اما حرف آقای هاوارد هم درسته ، شاید یکی از علت های این حرفش کمتر کردن مدت ساخت بازی باشه ، پورت کردن روی کنسول های مختلف وقتگیره و با توجه به طولانی بودن بازه ی ساخت استارفیلد این حرف هاوارد کاملا منطقی به نظر میرسه …
اما من یک حدسی میزنم بازی های بتسدا احتمال زیاد (این نظر شخصی خودمه ) برای ps5 و سونی هم میان ….. دلیل : خیلی واضحه فروش بازی رو کنسول های دیگه ، درآمدزایی و تبلیغات گیم پس برای پلیرهای کنسول رقیب ( چون بازی روز عرضه میاد گیم پس هزینه بسیار کمتری داره تجربه ش تا اینکه بری و ۶۰ دلار پول بدی و بخریش )
به نظر من قطعا اسپنسر اینکار رو میکنه و هیچ بازی به جزء هیلو رو در انحصار کامل کنسولی قرار نمیده
اره جون بابات
زمانی که بازیاتون رو ps خیلی فروش داشت کجا بودی؟؟؟
تاد هاوارد از بازی خیلی مطمئنه
بنظرم استارفیلد اولین و بهترین شاهکار در سبک علمی تخیلی در فضا خواهد بود. شاهکاری تکرار نشدنی. تا به حال بازی خوبی در سبک علمی تخیلی در فضا ندیدم و خیلیم علاقه دارم که چنین سبک بازی ساخته بشه که ساخته شد اونم به دست تاد هاوارد.
تا به الان بازی های استارفیلد، هورایزون، گاد، استالکر، پراگماتا مورد انتظار ترین عناوین معرفی شده برای من هستن.
در مورد ساخت بازی برای پلتفرم ها هم که درسته، هرچقدر تعداد پلتفرم کمتر باشه، ساخت بازی راحت تر و متمرکز تر میشه. برای مثال کار سیدی پراجکت برای سایبر و همچنین کپکام برای ایول ویلیج بسیار سخت بود چون هم مولتی بود و هم میان نسلی.
به امید موفقیت استارفیلد
بازی خوبی در سبک علمی تخیلی ندیدی؟؟؟
“اولین و بهترین” ؟؟؟؟
پس مس افکت چی میگه این وسط ؟؟؟ 😀
خب اونوقت میشه دد اسپیس رو هم گفت.
منظورم اولین و بهترین بازی rpg علمی تخیلی در فضا هستش. استارفیلد خیلی عظیمه کاملا معلومه. همیشه دوست داشتم در فضا ازادانه سفر کنم و به فضا نگاه کنم.
مس افکت و دد اسپیس و از این قبیل بازی ها نسبت به استارفیلد ازادی و عظمت کمتری دارن و نمیشه ازادانه سفر کرد و … . استارفیلد در کل یک سبک جدید و خاصی هست که برای اولین باز تجربه خواهیم کرد.
به به!:-D
چشمت روشن آرمان خان
غلط نکنم الان داری دنبال آدرس شیجی میگردی شب با تفنگ بری در خونش 😀
Starfield :inlove: بعد از elden ring از همه بیشتر هایپم براش ولی Mass effect تو این سبک خیلی وقت هس بهترین بودنشو نشون داده
خوبه بعد بیست سال فهمیدند سونی چرا صد لول بالاتره
😐
ولی تو فکر نکنم تا بیست سال دیگه هم بفهمی که این ترول کردنات به جایی نمیرسه
این همونیه که میگفت fallout 76 ۶۰ برابر پر جزئیات تر از قبلیاست . کلا نمیشه رو حرفاش حساب باز کرد
از دروغ های جیم رایان بهتره
آخ بمیرم دروغای جیم رایان چی بود عرضه بازی های انحصاری با کیفیت که بعضیاشون میان نسلی بودن حالا بماند همون میان نسلی ها از نظر کیفی از بازی های نسل هشت هم بالاتر بودن و نسخه نسل نهمشون زمین تا آسمون با هم فرق داشت
#دکل_نورد_نباشیم
چرا دروه میگی الکی؟ منبع حرفاتون چیه؟ از رو باد معده حرف نزنید انقدر مردم عقل و منطق دارن خودشون میفهمن که داری دروغ میگی :no: :no:
فالوت ۳و فالوت ۴ و و ابلیویون و اسکایریم رو نمیبینید بعد همتون گیر کردید رو ۷۶ که اصلا تاد هاوارد حتی کارگردانشم نبود! حتی تیم توسعه اصلی بتسدا روش کار نکرده بود
خیلی زشته که انقدر راحت دروغ میگید و سعی میکنید ذهنیت بقیه رو خراب کنید :no: :no:
نصف حرف های تاد هاوارد و کانسپت آرت های استارفیلد و ویدیوی into the starfield رو نذاشتین ولی اینو سریع گذاشتین. عجب :/
ولی حرفش درسته. دلیل اینکه انحصاری های سونی انقدر خوشگلن اینه که روی یه پلتفرم بهینه سازی میشن
منم دقیقا نمیدونم چرا کانسپت های استارفیلد رو اصلا سایت پوشش نداده ، اون طراحی ها میشه یک دفتر صد برگ در موردش نوشت انقدر خوشگل و جذابن …. شاید چون سایت زیادی تو مه الدر رینگ گم شده
من به شخصه با حرف های هاوارد هم موافقم و هم مخالف.در مورد موافقتم اینکه حالا استدیوهای زیمنکس میتونن با خیال راحت بازی های خودش رو روی یه پلتفرمی خاص مثل ایکس باکس خلق و اجرا کنن و به قول خودش دیگه انرژی و زحمت و زمان کمتری برای پورت کردن بازی هاش روی پلتفرم دیگری صرف کنن اینجوری بازی های با کیفیت بالاتری خلق میشن مثل خدای جنگ و آنچارتد و… که به خاطر انحصاری بودنشون اینقدر با کیفیتن . درمورد مخالفتم با هاوارد. میشه با سختی بیشتری که با پورت کردن برای پلتفرم های دیگه بازی هایی با کیفیتی به مانند ردد و جی تی ای و رزیدنت و… بازی های زیاد دیگری که استدیو های مختلف میسازند میتونن بازی هی درجه یک و با کیفیت بسازن و از فروش آن بر روی پلتفرم های دیگه مطمئن و فروش زیادی رو به ارمغان بیارن. حالا که زیمنکس و استدیوهای زیر ربطش در اختیار مایکرو هستش میتونن با خیال راحت بازی های خودش رو با کیفیت هر چه تمام تر بر روی کنسول ایکس باکس پورت کنن.
تا کی میخوای به فن بوی بازی ها ادامه بدی پراید عزیز ؟ :no:
با حرفش موافقم وقتی یه بازی رو کلا براساس یه سخت افزار بسازی کارت خیلی راحت تره تا اینکه بخوای برای اون همه سخت افزار پورت کنی
کاملا موافقم. اگه پلتفرم کمتر باشه فقط تمرکز روی همون پلتفرمه و کیفیت اثر بالا میره. ولی ممکنه فروش کمتری داشته باشه.
آقا جو ندید خواهشا.
منظورش این نبود که سخت افزار پلی استیشن ضعیفه.
منظورش این بود که اگه بازی جدیدت روی یک پلتفرم خاصی اختصاصی عرضه بشه توسعه راحت تر و بهتر میشه.
ولی منظورش رو متاسفانه به یک عده ترول و فن بوی نتونست خوب برسونه
دوستان راستی استارفید برا ایکس باکس وان هم هرضه می شه ؟
سلام
خیر متأسفانه.
البته سرویس ابری قضیهاش فرق میکند!
خیر دوست عزیز.
آنچارتد ۲ روز دیگه رو ویندوز عرضه میشه و همه به اتفاق کرکی میزنیم :rotfl: :rotfl:
من خودم بازیهای بتسدا رو با پی سی میزنم..
ولی از طرفی بسیار ناراحتم که دیگه بازیاش برای پلی نمیاد ..
چطور میشه از فال اوت و الدر اسکرول و استارفیلد گذشت؟
خودم از ریج ولفنشتین و دیشونورد دووم و اویل ویدین هم خوشم میاد ..
از ددلوپ زیاد خوشم نیومد
prey هم تو زمان خوش عالی بود.. نمیدونم چرا نسخه ی جدیدی ازش ساخته نمیشه!
امیدوار بودم برای پلی استیشن هم بیان ..
البته بازیهای سونی هنوز یسر و گردن بهتر از ایکس باکس هستن .. و سونی برای فن هاش اصلا کم نمیذاره و مطمئنم سونی بدون هیچ افتی به رقابت ادامه میده
متاسفم که اینطور شد و اوضاع بتسدا اینجور شد ..
کاش روزی تمام بازیها از انحصار در بیان
اگه دست من بود بجای دو کنسول یه کنسول میساختم تا تمام بازیا برای کنسول و پی س سی بیاد