گزارش: بازی بعدی Bend Studio توسط موتور گرافیکی گوریلا گیمز، دسیما انجین، در دست ساخت قرار دارد
بر اساس صحبتهای دیوید جفی (David Jaffe)، سازندهی دو نسخه ابتدایی God of War، احتمالاََ بند استودیو (Bend Studio) پروژه بعدی خود را با استفاده از موتور گرافیکی خلق شده توسط گوریلا گیمز (Guerrilla Games) یعنی دسیما انجین (Decima Engine) توسعه میدهد.
جفی در پادکست جدید خود توضیح داد که تیم بند استودیو تا مدتی پیش با بهرهگیری از موتور گرافیکی دسیما بر روی Days Gone 2 کار میکرد، اما حالا به پروژهای جدید منتقل شدهاند و احتمالاََ با موتور گرافیکی مذکور پروسه ساخت را شکل خواهند داد. بازی Days Gone توسط آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) توسعه یافته بود و به نظر میرسد بند تصمیم گرفته است که به تکنولوژی دسیما مهاجرت کند.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
نظرات
خدا لعنتت کنه سونی زودتر کیلزون ۲ ریمیک کن یا جدیدشو بساز که تنها دلیل خرید کنسول فقط کیلزونه
واقعا انجین گوریلا شاهکاره.بنظرمن از نظر فنی قویترین استودیو سونی هستن.مناظر هرایزن زیزو داون چه از نظر بصری و چه از نظر تکنیکی ادم رو دیوونه میکرد.
اسمتو تغییر بده بزار
نینجا ترولز خیلی بامزه ای این اسمم بهت میاد 😀
سه بار
سه بار نیست شش بار بهتر از هیلو است
امیدوار باش این کار رو نکنه چون با معرفی کیلزون جدید، همون هایپ کم هیلو هم شسته میشه و میره پایین دوست من.(بنده عنوان کیلزون رو یه نسخشو فقط بازی کردم و شناخت زیادی ازش ندارم ولی اینکه میگین تنها دلیل خرید کنسول سونیه، مشخص میشه که از عناوینی مثل هیلو قویتر هستش و شما هم به عنوان یه ایکس باکس فن این رو قبول دارین :rose: )
اوکی :rotfl:
جوک گفتناش تمومی نداره لامصب
ایکس باکس فن یعنی چی هر بازی خوب باشه میخرم دارم پول میدم سونی و ماکرو کی باشن که طرفدارش باشم
ترول سمی : )
شوتر فقط کیلزون من هیچوقت از هیلو خوشم نیومده و اصلا هم بازی نکردم
دیده بودیم دو تا بازی منتشر شده رو با هم مقایسه کنن، ولی منتشر شده با نشده رو نه!!!!!!
منتظر ریمیک کیلزون ۲ با این موتور عالی هستم …..
دیگه ایندفعه نوبت هر بازی هم باشه نوبت ساخت نسخه جدیده کیلزون هست توی نسل هشت یک کیلزون داد به عنوان لانچ که آنقدر مشکلات فنی داشت اصلا غیر قابل بازی بود این نسل جبران باید کنه
به نظر منم همینطوره … کیلزون آخریه(نظر شخصی) اصلا خوب نبود ، هیچ وقت لحظه نمایش کیلزون ۲ رو یادم نمیره تو همایش سونی هیچ وقت …. به نظر من سونی واقعا یک اول شخص شاخ احتیاج داره … خداییش اصلا تو این مورد ضعف داره با اینکه کلی آیپی عالی داره ….
بند استودیو به گوریلا گیمز گفته میشه موتورتو دو روز به من امانت بدی من بازیمو بسازم بلکه مثل شما بشم
سونی میتونه این انجینو بفروشه و ازش پول در بیاره! نمیدونم چرا این کارو نمیکنه!
حتی میتونه یه سری شرایط تعریف کنه که افراد بیشتری رو به سمت ساخت انحصاری برای پلتفرم پلی استیشن بکشونه…
ببخشید من یه سوال داشتم!!
مگه دسیما انجین مال سونیه؟؟
ینی خودشون ساختن؟؟
که بعد مثلا این استودیو های سکند پارتی که انجین خوبی ندارن اینو بهشون پیشنهاد میدن؟؟
نمیدونم والا!
کسی در مورد این انجین اطلاعاتی داره خوشحال میشم بهم بگه!
دسیما که انجین اختصاصی گوریلاست و فکرکنم ساخته ی خودشونم هست
پس دست سونیه
درباره ی سوال سوم هم بله میشه مثل کوجیماپروداکشنز که بازیش رو با دسیما ساخت اگه اشتباه نکنم
اینجین دسیما مشترکا توسط گوریلا گیمز ( تیم اون زمان هرمن هالست ) و کوجیما ساخته شده که توی کیل زون ۲ و هورایزن و دث استرندینگ قدرت خارق العاده این موتور رو دیدیم 😎
.
از این خبر بی نهایت خوشحال شدم ؛ نسل جدیدی که در bend شکل گرفته خیلی ایده های مختلفی داره ؛ با رفتن جان گاروین و دیوید راس ؛ حالا استودیو کاملا یکپارچه شده و خودشون گفتن برای بازی جدید خیییییلی مشتاق هستیم ، استفاده از این موتور تصمیم کاملا درستی هست
ضمن تکمیل حرفم
.
Bend حالا ۲ تیمه شده :
یه تیم روی بازی جدید کار میکنه
تیم دیگه داره به ناتی داگ توی تلو فکشنز کمک میکنه ، طبق شایعات این تیم بعد از اتمام پروژه تلو فکشنز ؛ روی ریبوت سایفون فیلتر کار خواهد کرد
یکی از بهترین موتور های گرافیک ، چه خبر خوبی . بازی قبلی استودیو یعنی دیزگان بعد از اپدیت ۳۱ گیگی که کردمش چقدر عالی شد :yes: نسل ۹ بیشتر از این استودیو خواهیم شنید امیدوارم تو کارشون موفق باشن
پس عنوان بعدی بند استودیو قطعا یک سر و گردن از کیفیت بالاتری نسبت به دیزگان برخوردار هستش :inlove: :inlove:
خیلی هم عالی
موتور Decima یکی از بهترین و بهینه ترین موتور های بازی سازی هستش واقعا
ولی امیدوار بودم ک Bend studio نسخه دوم Days Gone رو بسازن نه اینکه برن سراغ ی بازی جدید!
برام جالبه که حرف های دیوید جفی با جیسون شرایر در مورد ساخت دیزگان ۲ تضاد داره ، شرایر میگفت که اصلا چراغ سبزی به پیچ بازی داده نشده ( اگه پادکست minnmax رو ببینید متوجه میشید این تصمیم چقدر درست بوده ) از طرفی دیوید جفی میگه دیزگان ۲ برای مدتی در دست ساخت بوده اما کنسل شده
.
به نظر من شرایر درست میگه
جیسون شرایر هم به این نکته اشاره داشت که Days gone 2 به صورت داخلی در حال ایده پردازی بوده و حتی مواردی رو توسعه دادن، اما وقتی به سونی نمایش داده شد سونی چراغ سبز نشان نداد. منظور جفی از در دست ساخت بودن هم همینه که مدتی کوتاه بر روی بازی کار می کردن، اما با توسعه بازی موافقت نشد. اصولاََ ناشرها و کمپانی های مادر به استودیوها دستور نمیدن چه بازی توسعه بدن چون از نظر هنری و توسعه هیچ ایده ای ندارن که چه چیزی مناسب هستش بلکه مدیریت استودیو این تخصص رو داره. بنابراین استودیوها خودشون پروژه انتخاب می کنن و حتی برخی موارد کلیدی رو توسعه میدن تا توانایی نمایش به ناشر وجود داشته باشه (که به شدت پروسه استرس آوری هستش) بعد از این موضوع، مدیران ناشر طی چند جلسه اون پروژه رو بررسی و در نهایت تایید یا رد می کنن.
به عنوان مثال تریلر لیک شده از Elden Ring اگرچه برای گرفتن تاییدیه نبود، اما نمایشی از این موضوع بود که چه ایده هایی قراره در بازی اجرایی بشن و مخصوص به هیئت مدیره و سهامداران کلیدی باندای نامکو بود. الآن صد درصد تریلرهای درب و داغونی از پروژه بعدی راکستار یا سانتا مونیکا یا ناتی داگ وجود داره که به مدیران شرکت های ناشر نمایش داده شدن.
“”Days gone 2 به صورت داخلی در حال ایده پردازی بوده و حتی مواردی رو توسعه دادن، اما وقتی به سونی نمایش داده شد سونی چراغ سبز نشان نداد.””
.
جناب کریمی عزیز اون چیزی که من و شما میگیم (پیچ) هست ؛ که استودیو ها به ناشر نشون میدن و طی جلسات مختلف تایید یا رد میشه و …… خودتون بهتر از من توضیح دادید
.
ولی دیوید جفی میگه ؛ پیچ تایید شده بوده و چراغ سبز داده شده ولی بعدش کنسل شده و بازی مدت کوتاهی عملا در دست ساخت بوده
بیشتر میشه ب این قضیه پی برد ک days Gone 2 در مرحله ایده پردازی بوده و سونی چراغ سبز به bend studio نشون نداده متاسفانه
بنظرم حرفای جیسون شرایر بیشتر ب واقیعت نزدیک هستش تا آقای دیوید جفی
ایده پردازان اصلی دیزگان ؛ دیوید راس و جان گاروین بودن که آخرین بازماندگان نسل قدیم bend بودن ؛ همونجور که شرایر گفت ؛ تنش و اختلاف نظر بسیار زیادی تو استودیو بوده و افکار نسل جدید کاملا متفاوت بوده ؛ بنابرین دیزگان ۲ اون چیز خوبی که همه فکر میکنن نیست ؛ چون عملا از تیم نسخه اول هیچکی نمونده و تیم جدید هم عقاید متفاوتی نسبت به بازی داره ؛ بنابرین ساخت یه بازی جدید بر پایه سیستم های خوب دیزگان مثل horde یا موتور سواری ؛ بهترین گزینه ممکنه
دمت گرم متئوس جان ممنون بابت اطلاعات مفیدت ! :heart:
البته بشخصه دوس دارم برن سراغ آیپی قدیمی سایفونفیلتر :دی
مخلصم :heart:
.
از کجا معلوم سراغ سایفون فیلتر نرفتن ؟ 😉
کوجیما هم فکر کنم از همین موتور برای death stranding استفاده کرد
کوجیما هم جدیدا در ارتباط با مصاحبه هالست مطالبی رو اضافه کرده و گفته
واقعا سونی ردش کرده؟ چرا این کار رو کرد 😥
کوجیما این مصاحبه رو تو توییتر خودش میاره!!!
و اتفاقا هالست مطلبی رو در مورد کوجیما پروداکشن میگه!!
اتفاقا بازی بعدی کوجیما بازم انحصاری سونیه و داره با موتور دسیما که موتور بازی سازی سونیه ساخته میشه!!
جالبه شایعه بازی انحصاری کوجیما برای ایکس باکس توسط جف گراب مطرح شده خبرنگار خودفروخته که اخبار مثبت دروغ برای ایکس باکس و مایکرو نشر میده و اخبار منفی دروغ برای سونی نشر میده اخرین دروغش هم مربوط به زمان انتشار استارفیلد بود که جیسون شرایر زد توی برجکش . این شخص این حقیره که به بازی ریترنال ۶ داد تا نمره متاشو پایین بکشه اگه توییترشو دنبال کنید سریع میفهمید که این شخص یه خبرنگار خودفروخته دوهزاری بیش نیست نمیدونم چرا رسانه ها اخبار این شخص دروغگو نشر میدن قدرت رسانه ها که میگن همینه وقتی در عمل حرفی برای گفتن نداشته باشی مجبوری از قدرت رسانه ها با شایغه های دروغ شیرین استفاده کنی تا چند نفر پیدا شن گول بخورن کنسولتو بخرن
جف گراب آدم واقعا کثیفیه.
بیشتر از اینکه ژورنالیست باشه یکجور ترول و فن بوی هستش.
جف گراب تقریبا خودش رو برای استارفیلد کشت و هی قربون صدقه اش رفت.
البته قصدم هیت و ترول ایکس باکس نیست.
من دارم جناب آقای جف گراب رو نقد میکنم.
پس به ایکس باکس فنا بر نخوره.
دقیقا همین واکنش هاشون برای من عجیب بود
ولی هرچی توی مصاحبه های فیل اسپنسر پشت سرش قرار میگیره به واقعیت تبدیل میشه
مجسمه استودیو کوجیما کنار لوگوی ایکس باکس بود
نه داداش
خاطرت جمع باشه بازی بعدیش هم انحصاری پلی استیشنه!!
مطمئنم همینطوره.
سونی احمق نیست بازی جدید یکی از نابغه های صنعت گیم رو رد کنه.
بعدشم خود کوجیما خیلی به سونی و پلی استیشن وفادار هستش.
و خودش طرفدار سونیه.
شما برید ویدیو تبریک مارک سرنی به ۲۵ مین سالگرد فرنچایز رزیدنت اویل نگاه کنید ؛ متوجه خیلی مسائل میشید 😎
.
اون شایعه ساخت انحصاری برای مایکرو گویا فیک بوده
دقیقا اگه اون ویدئو رو ببینی.
مارک سرنی یک تیکه خیلی ریز به این قضیه انداخته.
😎 😉
این موتور واقعا قدرتمند و انعطاف پذیره.
هم تو بازی های جهان باز مثل هورایزن و دث استرندینگ عالی عمل کرد. هم تو بازی مثل آنتیل داون که سبکش مثل بازی های دیوید کیج بود. حتی با این موتور یه بازی VR هم ساختن، اون بازی هم گرافیک خوبی داشت.
تا اونجایی که میدونم گوریلا داره برای نسل۹ این موتور آپدیت میکنه. تمرکزش روی هوش مصنوعی و فیزیک توی بازی هاست.
سلام
دیوید جفی تهیهکننده گاد ۲ بوده؟
کارگردان
کارگردان گاد ۲ که آقای کوری بارلوگ بود جناب آقای کریمی.
کارگردان قسمت اول دیوید جفی بود
https://s4.uupload.ir/files/45234324_gf8g.png
کارگردان اصلی بازی کوری بارلاگ، اما کارگردان کریتیو همچنان دیوید جفی بود که مسیر هنری بازی رو مشخص می کرد. در جواب به این که گفتن تهیه کننده، توضیح دادم نقش کارگردانی رو بر عهده داشته.
بخوایم دقیق تر بگیم :laugh:
دیوید جفی خالق گاد اف وار ویکی از خالقین تویستد متال هست
سلام، ممنون
من هم سر همین به شک افتادم.
سلام
تشکر
پس واسه PC هم میاد :rotfl:
اره بعد سه الی شش ماه از انتشارش
واسه چی از انجین ناتی داگ استفاده نمیکنه
به دو دلیل:
۱- به نظر میرسه کار با دسیما راحت تر هستش و به همین دلیل کوجیما هم از این موتور گرافیکی استفاده کرد. ناتی داگ موتورگرافیکی پیچیدهتری داره که احتمالاََ فقط خودشون قادر به بهرهبرداری مناسب در بازه زمانی استاندارد هستند.
۲- موتور گرافیکی ناتی داگ برای بازی های خطی طراحی شده، اما موتور گرافیکی دسیما برای بازیهای اوپن ورلد مناسب هستش، پروژه بعدی بند استودیو اوپن ورلد هست بنابراین منطقیه از دسیما استفاده بشه. اگر روزی ناتی داگ قصد داشته باشه بازی اوپن ورلد طراحی کنه باید موتور گرافیکی رو بهینه کنه.
بسیار عالی
سلام کسی assassins creed unity ps4 داره بیاد coop بزنیم گیر تروفیهای coop هستم