سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا
سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا
سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا
سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا
سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا
سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا

سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است

محمد حسین کریمی
۰۴:۴۶ ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا

ساعاتی پیش شرکت سونی گزارشی از جلسه با سهامداران منتشر کرد که شامل اطلاعات جالبی پیرامون برنامه‌های آینده آن‌ها می‌شود.

آن‌ها در یکی از صفحات این گزارش اعلام کردند که بازی‌های سرویس-محور بیشتری توسط استودیوهای فرست-پارتی آن‌ها در دست ساخت قرار دارد و از این به بعد این دسته از عناوین یکی از تمرکزهای اصلی آن‌ها خواهد بود. ما در ماه‌های گذشته شاهد همکاری‌های متعددی میان سونی و استودیوهای مختلف بوده‌ایم که برند استودیوهای پلی‌استیشن (Playstation Studios) وظیفه نشر آن‌ها را بر عهده دارد. به عنوان مثال، شرکت فایرواک (Firewalk) و زیرمجموعه‌های آن‌، با سونی همکاری می‌کنند تا یک بازی AAA چندنفره را برای پلی‌استیشن ۵ و احتمالاََ رایانه‌های شخصی عرضه کنند. از طرفی بر اساس آگهی‌های شغلی مختلف، استودیوی ناتی‌داگ (Naughty Dog) بر روی یک Last of Us آنلاین و احتمالاََ سرویس-محور کار می‌کند. تیم ساکر پانچ (Sucker Punch) نیز یک بازی کاملاََ چندنفره را توسعه می‌دهد، اثری که احتمالاََ یک Ghost of Tsushima چندنفره باشد. همچنین بر اساس شواهد موجود، استودیوی لندن (London Studio) نیز یک بازی چندنفره عظیم در دست ساخت دارد. جالب است بدانید که شرکت سونی در این قسمت از گزارش متذکر شده است که بازی‌های سرویس-محور برای کنسول پلی‌استیشن و احتمالاََ پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهند شد.

از طرفی، در این گزارش و قسمت گسترش هر چه بیشتر آثار استودیوهای پلی‌استیشن آمده است که بازی‌های Days Gone و Uncharted 4: A Thief’s End برای عرضه بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی برنامه‌ریزی شده‌اند. عنوان Days Gone مدتی پیش به انتشار رسید و به نظر می‌رسد اثر بعدی نسخه‌ی چهارم از سری Uncharted باشد. انتظار می‌رود سونی در چند ماه آینده رونمایی رسمی از نسخه رایانه‌های شخصی بازی را انجام دهد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا
سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا
سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا
سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا
سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا
سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Vahid3333 گفت:

    بازیهای سرویس محور 😀 😀 😀 دوره ی بازیهای داستانی تموم شده سونی هم فهمید دیگه

    • Mateus گفت:

      درک این موضوع چقدر سخته که سونی هیئت مدیره داره و چنین تصمیماتی زیر نظر هیئت مدیره گرفته میشه

      • amazon گفت:

        ایشون ماکروسافت فن هستن دوست من و از اینکه سونی وارد بازار پی سی دارن میشن به شدت ترسیدن (درست مثل خود ماکروسافت) سونی به شکل هوشمندانه ای داره حمله میکنه به بازار پی سی تا این بازار رو بکشونه به سمت خودش. پلتفرمی که تا الان ماکروسافت به راحتی داشت جولان میداد درش. نسل ۹ به شدت به نفع پی سی باز ها داره میشه چون رقابت به سمت این بازار بزرگ کشیده شده و با این کار سونی ماکروسافت بدجور تحت فشار قرار میگیره(تا امروز رقیبی روی پی سی نداشت ولی سونی داره وارد این بازار میشه. خودتون تا ته قضیه رو حدس بزنین)

    • ALI_BABA گفت:

      لیاقت جیم رایان رو ندارین شما تنها کسی که میتونه جلوی اسپنسر بایسته

      • برو شبیه سازتو بزن باو
        اصلا کسی در مورد اسپنسر یا ایکس باکس حرفی زد؟ اصلا کسی ایکس باکسو عددی حساب میکنه؟
        به عنوان سونی فن با سیاست های جدید جیم مخالفیم به شماها چ ربطی داره !
        وگرنه اسپنسر ک هیچی پدر پدرشم از تو گور بلند شه بیاد بازم هیچی نیستن در مقابل سونی

  • الکی جو گیر نشید الان هر استودیو سونی دو الی سه عنوان رو توسعه میده و یکی از اونها چند نفره هست نه همش . به هر حال استودیو های ناتی داگ و سانتا مونیکا و اینسامیناک و ساکرپانچ و گوریلا گیمز همچنان بازی های تک نفره می سازند

    • RARE گفت:

      :laugh:
      عزیزم ماست مالی نکن
      خود شما ها همتون مایکروسافت رو به خاطر ساخت بازی سرویس محور مسخره نمیکردید؟ الان به سر خودتون اومد
      مایکروسافت تازه سرش به سنگ خورده و داره روی بازی های تکنفره سرمایه گذاری عظیمی میکنه و سونی هم راه قبلی مایکروسافت رو پیش گرفته

      • سونی راه کسی رو پیش نگرفته . سونی پیش تر بخش چند نفره لست ۱ و انچارتد ۴ و گوست آف سوشیما و … دیگر را ساخته بود ولی الان دارد بازی صرفا آنلاین می‌سازد . و بخش تک نفره سونی به قدری موفقیت داشته که مثل مارول مو لا درزش نمیره ‌. به علاوه شما به زودی مجبور می شوید وارد واقعیت مجازی شوید که سونی دست بالا رو دارد

    • RARE گفت:

      لکی جو گیر نشید الان هر استودیو سونی دو الی سه عنوان رو توسعه میده و یکی از اونها چند نفره هست نه همش

      محض اطلاع
      بازی های سرویس محور مخصوصا mmo تعداد نفرات بیشتری از ساخت بازی های تکنفره لازم داره
      چون یه تیم بازی رو میسازه و چند تا تیم رو ساخت محتوای قبل و بعد از عرضه کار میکنن

      • چه ربطی دارد . موقعی که اینسامیناک رو سونی خرید ۲۷۰ کارمند داشت الان بیش از ۶۰۰ نفر کارمند دارد و دفاتر دیگری را هم باز کرده . و استودیو های سونی ارگانیک رشد وسیعی کردن و هر استودیو دارای چندین لوکیشن و زیر مجموعه است که رو پروژه های مختلف کار می کنند . سونی در حال حاضر از گوشی تا خودرو می‌سازد و به برنامه کاریش هم بر نخورده و علاوه بر آن وارد صنعت رباتیک و ساخت پهپاد هم شده با وجود کاهش کارمندان شرکت

  • mugiwara07 گفت:

    خوبه دیگ سونی هم یه پول پرست دیگ مث اکتی و ea شد … خارج از این خبر مطمئن باشین امدن انحصاری ها رو پیسی به کیفیتشون لطمه وارد میکنه و همچنین امدن بازیای سرویس محور نابود شون میکنه

  • RARE گفت:

    البته بازی های سرویس محور بد نیستن ولی اگه تعدادشون بره بالا چرا بد میشن چون ساخت بازی های تنکفره رو تحت تاثیر قرار میدن

  • به نظر من شرکت‌ها عبارت سرویس محور رو تخریب کردن، مفهوم اصلی این کلمه بد نیست، ادامه دادن پشتیبانی از یک بازی و زنده نگه داشتنش، اما متاسفانه شرکت‌های مختلفی که از همان ابتدا این راه رو پیش گرفتن، به شکل صحیحی این کار رو انجام ندادن. محتویات پولی و بی ارزش و از طرفی مشکلات مختلف در زمینه پشتیبانی صحیح و .. به غیر از چند بازی بتل رویال، آثار سرویس محور خوبی وجود ندارن و دلیل اصلی اینه که یک بازی سرویس محور باید سریعاََ به روز شه و این عبارت “سریع” کار رو خراب میکنه چون استودیو برای تولید محتوای غنی باید زمان داشته باشه، نمیشه ماهانه از یک بازی حمایت کرد و محتوای خوب تزریق کرد مگر این که سال‌ها اون اثر در دست ساخت قرار داشته باشه و از قبل محتویات یک تا ۱٫۵ سال بعد از انتشار، آماده و برنامه‌ریزی شده باشن. یکی از مشکلات AVENGERS غنی نبودن محتویات اضافه پس از عرضه هستش. (و البته کار نکردن بر روی برخی هسته های اصلی گیم‌پلی) به نظر من هم سونی و هم مایکروسافت به دنبال توسعه بازی های سرویس محور هستند. به نظر میرسه که Halo Infinite قالبی سرویس محور گونه داشته باشه، با توجه به اعلام ساپورت ۱۰ ساله. از طرفی حدس میزنم Forza Motorsport با ریبوت شدنش و توسعه بلند مدت عمر طولانی داشته باشه و به شدت روی این موضوع فکر کرده باشن که بعد از عرضه با محتویات غنی ازش پشتیبانی کنن. همینطور استودیوی زنیمکس هم طبق شایعه ها اثری سرویس محور تولید می کنه. حالا سونی هم این رویه رو پیش گرفته و بستگی داره برنامه‌ریزی برای محتویات انجام شده باشه یا نه. اگر قصد داشته باشن محتویاتی برای یک هفته بازی کردن ارائه بدن و بعد بازی با محتوای چیپ پر بشه این رویکرد به هیچ دردی نمی خوره، اما اگر روی این قضیه فکر شده باشه و محتویات همگی یونیک باشن، سرویس محور بودن اشکالی نداره. (به شرطی که درصد پایینی از کل پروژه ها رو تشکیل بدن) باید ببینیم که سونی و مایکروسافت تا چه حد به کیفیت پایبند می‌مونن. در مورد سونی فکر می کنم اکثر بازی های این مدلی همکاری و partnership باشن و یک عده هم توسط تیم های دوم استودیوهای فرست پارتی توسعه پیدا کنن.

    • Sina_2081 گفت:

      آقای کریمی مشکل خیلی از طرفدارها اینه که انتظار دارن همه چیز بصورت سنتی ادامه پیدا کنه و سونی بعد ۲۵ سال کار جدیدی انجام نده . بازار مخاطبین جدید نشون میده که بازیهای آنلاین و موبایل طرفدار بسیار زیادی دارند و میشه با این آیپیهای فوق العاده از اون بازار نهایت استفاده رو کرد . و یا میشه با عرضه بازیهای انحصاری برای pc (با فاصله) علاوه بر درامد ، مخاطب بیشتری برای کنسولها ایجاد کرد . سونی در ساخت بازیهای داستانی و عمیق از همه شرکتها چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی جلوتر بوده . مخاطبی که میره پلی استیشن میخره میدونه که برای همین چیزهاست که مخاطب پلی استیشن شده و سونی خودش هم خیلی خوب ارزش عناوین داستانی رو میدونه و ازش دست نمیکشه . کیفیت برای سونی همیشه حرف اول رو زده و میزنه ، امروزه خیلی از سازنده ها با یه تقلید کورکورانه فقط میخوان یه بازی آنلاین بسازن که نتیجه اش میشه بازی مثل hood که چندروز پیش عرضه شد . اما سونی حتی توی همین مورد هم کیفیت رو رها نکرده و با شرکتهایی قرارداد بسته که قبلا سازنده شاهکارهایی مثل mass effect یا apex legend بودن . خلاصه اینو به همه طرفدارای سرسخت سونی میگم : انتظار یه راه و روش سنتی رو از سونی نداشته باشید چون بازار این اجازه رو نمیده ، و جیم رایان بسیار خوب این موضوع رو درک کرده . اما چیزی که همیشه برای سونی اصل بوده و قطعا اصل میمونه ، کیفیت بازیه و بس .

    • Black Knight گفت:

      دقیقا با حرفتون موافقم آقای کریمی اصلا خیلی بعیده سونی اعتبار نزدیک به ۳۰ ساله خودش رو با توسعه و ساخت فقط بازی سرویس محور بخواد به باد بده سونی میخواد علاوه بر ساخت بازی های داستانی ای مثل God of War و غیره خودش رو تو جاهای دیگه هم رشد بده و پیشرفت بکنه و یه سری از بازی هاش هم سرویس محور ولی سرویس محور درست و حسابی مثل Outriders تقریبا بسازه تا هم جامعه کژوال گیمر ها رو جذب کنه و هم بازی هاش از قبل هم متفاوت تر باشن و جامعه گیمری بیشتری رو ساپورت کنن ولی بعضی ها فکر میکنن سونی قراره کلا بازی های داستانی رو بیخیال بشه و بچسبه به ساخت بازی های سرویس محور و دارن از این موضوع و خبر سوء استفاده میکنن

  • Mikasa گفت:

    سرویس محور
    ازین واژه متنفرم
    لعنت به باعث و بانیش

  • AHM.Gamer گفت:

    من کلا از بازی های سرویس محور بدم میاد چون به نظرم باعث تضعیف بازی سازی شده.الان شما همین الان بیای کال اف دیوتی ۱،۲،UO،۳ (نسخه های اول جنگ جهانی) رو به من بدی میشینم از صبح تا شب یکسره همرو بازی میکنم ولی این چند سری آخر کال اف دیوتی رو انصافا زورم گرفت تا آخر بازی کنم نه داستان خفنی(خوب بودا ولی خفن نبود) داشت نه گان پلیش جذاب بود،نه صحنه حماسی و خفنی داشت(یادمه توی کال اف ۲ یه صحنه بود ما اینور توی سنگرا توی برف بودیم دشمن اونور میخواست حمله کنه وقتی میومدن اصلا آدم حال میکرد با صحنه) فقط گرافیکش خوب بود و انیمیشن ریلود گانا!!!!الان هم متای کال اف ها دارن میرن که زرد بشن هم دیگه فقط بخش آنلاین رو میشینن بازی میکنن.اگه طرفدار سری کال اف دیوتی هستین(یا کلا شوتر دوست دارین) پیشنهاد میکنم برین کال اف دیوتی های ۱،۲،۳ و United Offensive رو بازی کنین خیلی قشنگن اینا

  • به نظر من با این خبر میشه فهمید سونی به صورت جدی دنبال ایجاد شبکه ایی مثل گیم پس برا کنسولاشه

    • amazon گفت:

      مشت محکمی که دیوید جفی ازش سخن گفت کم کم داره نمایان میشه. سونی اومده تا بازار پی سی رو از دست ماکروسافت در بیاره و بگیره تو دستش. به شدت نسل خوبی برای پی سی فن ها هستش.

      • داداش وات د فاز مشت محکم سونی نمایان شده 😐 داره سودش میکنه میره سونی رو مایکرو هم اثری نداره و مایکرو هم باز سودش میکنه و تو pc عملا رقابتی نیست چون pc فن میتونه هر دو بازی سونی و مایکرو بخره و مثل کنسولی ها زور نیست رو یه دونه و تاثیری نداره مثلا انچارتد فردا میاد کلی می فروشه رو pc و سه ماه بعد مایکرو هم فلان بازی رو میده و pc فن ها می‌رن اون رو هم میخرن واقعا بلدید از هر چیزی بهونه جمع کنید و درباره نکته بعدی این خبر درباره بازیا سرویس محور ساز سونی است مه به قول خود هیترا سرویس محور سم هستش و هر کی بسازه دشمن گیم است :laugh:

      • شما همون قدر که متوجه بشی بازار پی سی نه قبل و نه الان و نه آینده دست مایکروسافت و دست سونی نیست کافیه …… بازار پی سی دست شرکت هایی مانند والو و اپیک هست … اینا تایین کننده بازارن ….. مایکروسافت تا قبل از خریدن بتسدا مگر چندتا بازی برای پی سی داده بود که بازار پی سی دستش بوده باشه … همین سونی هم اگر بخواد وارد بازار پی سی بشه در قالب شرکت هایی مثل والو و اپیک وارد میشه ….

        اما شما بورو یکم درک مطلبت رو ببر بالا ، ببین که سونی انقدر تو سیاستهاش تغییر ایجاد کرده که از طرفی به فکر خلق یا ایجاد بازی های سرویس محور افتاده تا از گرونه رقابت عقب نیوفته و از طرف دیگه داره بازیهاش رو برای سیستم عامل ساخت مایکروسافت داره عرضه میکنه ، این خودش یعنی چرخش ۱۸۰ درجه ایی…..

        حالا باز سونی خیلی زود به این واقعیت روی اورده که با خواسته های جهانی باید پیش بره تا سرنوشتی مثل سرنوشت نوکیا منتظرش نباشه … من از این تصمیم سونی خیلی چیزا فهمیدم اونم اینکه برنامه ریزیهای منعطفی دارن ،مدیرانش ….. شما هم بورو یکم توبه کن و انقدر مایکرو فن هارو اذیت نکن ، اینا همون بلایایی هست که به خاطر اذیت کردن مایکرو فن ها درگیرش شدین :rotfl:

  • Mikasa گفت:

    کلا بازی سرویس محور معایب زیادی داره
    ۱) دولوپر موظفه بخش بزرگی از نیروی کار رو برای این بازیا بذاره تا سالها روشون کار کنن
    ۲) احتمال بهم خوردن بالانس بازی زیاده و حتی سرویس محور های موفقی مثل warframe, dota 2 و اورواچ ازین قضیه کم آسیب ندیدن
    ۳) سرویس محور بودن برای بازی داستانی سمه! نمونش world of warcraft که الان داستانش رسما زبالست
    هیچ داستانی رو نباید کش داد هیچوقت
    ۴) گیمر بجای اینکه بازی های مختلف رو به مقدار معقول تجربه کنه، مجبور میشه یه بازیو برای مدت زیاد بازی کنه
    مثل این میمونه کل عمرت یه سریال ببینی و از شاهکار های سینمایی محروم بشی
    ۵) وقتی سرورا خوابید…تمام تلاش و وقتی که گیمر گذاشته رسما با خاک یکسان میشه (مگه اینکه دسترسی به سرور های خصوصی داشته باشه)
    خودم تجربه چنین چیزیو با بازی paragon داشتم که اپیک گیمز سرور هاشو خوابوند و الان فقط‌حسرتش مونده
    کلا بازی سرویس محور مثل یه چشمه میمونه که هرچی ازش بخوری تشنگیت برطرف نمیشه و آخرش هم یه روزی قطع میشه
    ۶) آپدیت و آپدیت و آپدیت! و برفنا رفتن حجم نت
    ۷) این ایده مزخرف و ریتاردانه رو میده به سازنده که بازی رو با هر وضع مزخرفی لانچ کنه به این امید که بعدا با اپدیت درست میشه
    برای همین اصلا با این مدل حال نمیکنم و امیدوارم سونی فقط این مدل رو مدل غالب بازیاش نکنه
    دو سه تا سرویس محور عیب نداره ولی اینکه از بازیهای داستانی و سینگل پلیر ها بزنه و بجاش اینارو بسازه
    شدیدا مخالفم

  • الان فن بوی های سونی حالت پریشونی دارن تا دیروز میگفتن سرویس محور بده از فردا به ماکرو فنا میخوان بگن سرویس محور ما از شما بهتر میشه

    • Black Knight گفت:

      حالا شما چرا داری از دکل این خبر بالا میری شما اصلا کنسول گیمری داری خودتو وسط این بحث پاره میکنی ؟
      یه پی سی گیمری که تنها دلیل تنفر و هیت کردن سونی نیاوردن بازی هاش برای PC هستش حالا میبینیم زمانی که بازی هاش رو برای PC بیاره طوطی وار قربون صدقش میری و میگی من طرفدار سونی هستم حالم از آدمای دو رویی مثل تو بهم میخوره نمونه بارز اون ضرب المثل که میگن گربه دستش به گوش نمیرسید میگفت پیف پیف هستی
      تایید لطفا

  • یعنی سونی هم بخاطر مدیریت بد نابود شد؟؟باید ببینیم

  • @alistar گفت:

    این اون سونی نیست که ما میشناختیم 😥 😥 😥 :-(( :-(( :-(( :-(( :-(( :-(( :-(( 😥 😥

  • Max22 گفت:

    نمیدونم چرا بعضی دوستان مایکی جون اینقدر ذوق زده شدن! :-/ جوری حرف میزنن انگار سونی گفته قید بازی تکنفره داستانی رو زده! با این تفاسیر و حرف های خود سونی، یه قولی بهتون میدم، بازم بیشترین بازی های داستان محور از سونی خواهیم دید :laugh:

  • Devil گفت:

    مثل اینکه آنچارتد ۴ هم برا pc لیست شده

  • امروز چقدر خوب شروع شد :rotfl: :rotfl: کی بود خودش داشت می کشت که مایکی قرار گیم پس پر کنه از بازی های سرویس محور ?:-) کی بود می گفت من ۷۰دلار پول سینما میدم نه نتفلیکس ?:-) الان ایسگا فن ها شروع می کنن از خوبی های بازی سرویس محور یک کتاب تایپ می کنن :rotfl: شیر مادرت حلات جیمی :rotfl:
    تایید لطفا

  • Eternal Man گفت:

    برند زده های بیچاره، هر کاری مایکرو کرد سونی داره اسکی میره از روش، منتها اونموقع اخ و تف می کردن حالا شد تصمیم منطقی

    #از_روی_برند_کالا_نخریم
    #آفتاب_پرست_نباشیم

    • Mikasa گفت:

      فن*بوی بیچاره
      هنوز نفهمیدی ملت برای بازی کنسول میخرن :laugh:

    • Black Knight گفت:

      شما لازم نیست فاز روشن فکر ها رو برداری اینجا برای ما
      سوزشتون اونقدر زیاده که جواب منطقی ندارید صرفا میاید با یه لحن منطقی و فاز روشن فکرانه نظر میدید و از کلماتی که حتی معنیش هم نمیدونید استفاده میکنید
      کاری با حرفایی هم که یه سری ترول به کار های مایکروسافت میگفتن ندارم ولی اینکه شما هم داری میگی اسکی یعنی خودتم فرقی با ترولا نداری

  • oculus rift گفت:

    یعنی اگه تمام بازیهای سونی بخواد بره این سمت بهتره کسی سمتکنسول نره و با موبایلش بشینه آنلاین بازی کنه یعنی اگه این خبر حقیقت داشته باشه یعنی خیانت سونی به تمام کسایی که ps5 رو بخاطر بازیای داستان محور و فوقوالادهش خریدن

  • Black Knight گفت:

    شخصا اگه در کنار بازی های داستانی یه سری بازی کوچیک سرویس محور هم بدن هیچ مشکلی توش نمیبینم بعید هم میدونم سونی افتخاری که نزدیک به ۳۰ سال با ساخت بازی های داستان محور ساخته رو ول کنه بره فقط بازی سرویس محور بسازه درحالیکه همین الان بازی های داستان محورش فروش خوبی داشتن و هم طرفدار زیاد دارن منظورشون این بوده که میخوان به اون بازار هم اهمیت بدن

سونی به دنبال ساخت بازی‌های سرویس‌محور بیشتری برای کنسول خود و پلتفرم‌های دیگر است - گیمفا