فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت
فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت
فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت
فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت

فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت

مرصاد قدیری
۲۰:۱۴ ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت

حساب رسمی توییتر Nioh اخیراً اعلام کرده که فروش این مجموعه‌ی اکشن از مرز ۵ میلیون نسخه گذشته است.علاوه بر این، تیم نینجا (Team Ninja) و کوئی تکمو (Koei Tecmo) آمار جدیدی را از فروش نسخه‌ی دوم نیز منتشر کرده‌اند.

تیم نینجا در این توییت به خاطر رسیدن به این دستاورد از صمیم قلب از طرفداران سپاسگذاری کرده و در ادامه اعلام کرده که امیدوار است آن‌ها منتظر تجربه‌ی بازی‌های جدید این استودیو باشند. کوئی تکمو تایید کرده که تا به امروز، بیش از دو میلیون نسخه از بازی Nioh 2 به صورت دیجیتالی و فیزیکی به فروش رسیده است. با توجه به فروش بیش از ۱/۴ میلیون نسخه‌ای این عنوان تا تاریخ ژانویه‌ی ۲۰۲۱، به نظر می‌رسد که Nioh 2 در طی سه ماه موفق به فروش تقریباً ۶۰۰ هزار نسخه شده است. واضح است که انتشار بازی برای پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی به فروش آن بسیار کمک کرده است.

با این که فروش بالای مجموعه‌ی Nioh خبر خوبی برای طرفداران این سری محسوب می‌شود، اما تیم نینجا تایید کرده است که توسعه‌دهندگان قصد دارند به این سری استراحت داده و بر روی پروژه‌های دیگری کار کنند.

بازی Nioh 2 – Complete Edition هم‌اکنون بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵ و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت
فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت
فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت
فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت
فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • تاسف برانگیزه شاهکارهایی مثل NioH 1 و NioH 2 مجموعاََ فقط ۵ میلیون نسخه فروش داشته باشن. سری NioH گیم‌پلی خارق‌العاده‌ای داره و به نظرم پتانسیل شدیداََ بالاتری داره. گیم‌پلی سری NioH یک سر و گردن از بازی‌های From Software غنی‌تر هستند و ماتسودا به خوبی تونسته عنصر اصلی سری سولز رو بگیره و یک بازی متفاوت و حتی با گیمپلی بهتر ارائه بده. با وجود این که پیچیدگی بیشتری نسبت به سری سولز داره اما هماهنگی‌‌ و متعادل‌سازی مناسبی رخ داده اگرچه می تونست بهتر هم باشه.

    • Witcher گفت:

      گیم پلی بازی ها عالین ولی از نظر داستان زیاد چنگی به دل نمیزنن …
      با نظرتون هم موافقم هم مخالف از نظر گیم پلی و باس ها نیوه ۲ به نظرم باس های خیلی بهتری داشت نسبت به گیم های فرام سافتور و همینطور گیم پلیش خیلی قشنگ تره و شاید بشه گفت سخت ترن نسبت به سری سولز اما از نظر اتمسفر کلی لور و داستان کلی فرام سافتور به مراتب بهتره

      • من در مورد روایت و lore صحبتی نکردم. بازی lore ندان درستی نداره و روایت هم در حد متوسط هستش که برای به دوش کشیدن گیم‌پلی کار خودش رو به خوبی انجام میده، اما در حدی گیم‌پلی درست حسابی و غنی داره که مشکلات روایتی کمتر به چشم میاد و برای کسی که گیم‌پلی محور اصلی باشه، مطمئناََ چیزی جز شاهکار نیست. کل کامنت من پیرامون گیم‌پلی بازی بود در مورد lore و روایت و مخصوصاََ شخصیت پردازی صحبتی نکردم. NioH گیم‌پلی و دیزاین باس فوق‌العاده ای داره، اما متاسفانه این باس ها در ذهن نمیمونن برعکس بازی های فرام سافتور که باس ها به یاد ماندنی هستند دلیلش همین ضعف در شخصیت پردازی هستش.

      • morfin گفت:

        اتفاقا از لحاظ داستانی شاید بهترین نبود ولی خیلی داستان جالبی داشت و نیمی از داستان حتی مستند هست و خیلی جالبه که شخصیتی مثل نوبوناگا رو تو یک بازی ببینی و اون اندینگ خفن رو هم بهش اضافه کنن. تنها مشکل داستانی بازی وجود شخصیت منفی اصلی بسیار ضعیف تو نسخه اول که هیچ کس از ادوارد کلی خوشش نمیومد و شخصیت اصلی نسخه دوم میوت یا لال هستش که با اینکه بهترین لالی هست که از نظر احساسی دیدم، حتی تو بین بازی های فرام سافتویر ولی بازم اون حسی که باید بعد دیدن مادرش برای اولین بار از دست دادن خواهر و برادر و پدرش یا حتی احساس رومنس رو اصلا و ابدا نداره

    • از بلاد نه ولی از بقیه سولز بورن ها آره متاسفانه گیمر های الان دنبال یک بازی هستن قایم شن تیر بزنن تو هاردش هم نمیره خداییش این بازی لیاقتش بیشتره

    • به نظرم اصلا گیم پلی سری Nioh یک سر و گردن بالاتر از بازی های فرام سافت ور نیست و گاها حتی پایین تر هم هست اینکه سری نیهو تونسته خودش از سبک بازی های سولز لایک جدا کنه (مخصوصا با Nioh2)در این شکی نیست ولی هنوز هم ضعف های متعددی داره که شدیدا درون بازی خودنمایی می کنن مثلا سیستم لوت و لول آپ بازی شدیدا افتضاح و هرچند به شخصه امیدوار بودم این ضعف در نسخه جدید برطرف بشه اما این اتفاق نیفتاد بهتون پیشنهاد می کنم برای اینکه بهتر متوجه این موضوع بشین بازی بدون لول آپ به پایان برسونین، در هردو نسخه بعد از اینکار با این سوال مواجه میشین که که اصلا دلیل گشت و گذار من در محیط چیه وقتی می تون یک راست برم سراغ باس((این مورد برای من بیشتر از هرچیزی گیم پلی بازی بی معنی می کرد)) یا در مورد استفاده از magic که بازی شدیدا یک طرفه می کنه (به همین دلیل به شخصه بجز یک بار دیگه هیچ وقت از این مکانیزم استفاده نکردم)یا در مورد سلاح های درون بازی بجز سه نوع شون بقیه عملا در ۹۰ درصد موارد بی مصرف هستن یا مثلا مهارت های بازی که هر چقدر درNioh 1 خوب طراحی شده بودن در این نسخه جدید فلسفه کاربرد شون زیر سوال رفته بود و من به عنوان یک بازیکن دائما با این موضوع مواجه می شدم که فایده این همه skill که در طول بازی به دست میارم چیه درحالی که این موارد غالبا در سری سولز وجود ندارن مخصوصا در دیمن سولز و دارک سولز یک دیده نمیشن مثلا در زمینه لول آپ هر یک ارتقا هم در این دو بازی کاملا محسوس هست .یا مثلا در هنگام استفاده از سلاح ها سلاح اوداچی(اگر اشتباه نکرده باشم همون شمشیر با تیغه بزرگ ) برتری محسوسی نسبت به بقیه داشت که باعث می شد طی کردن مراحل زیاد با این سلاح باعث بشه گیم پلی بازی کم کم تکراری بشه مجموع این اوصاف (هرچند چند مورد دیگه هم وجود داره)باعث میشه نه تنها گیم پلی این عنوان بهتر از عناوین From Software نباشه بلکه گاها درسطح پایین تری هم قرار میگیره .(هرچند نکات مثبتی مخصوصا در نسخه جدید بازی و جود داره).در مورد پیچیدگی هم این سری به هیچ وجه در حد بازی های فرام سافت ور نیستند مخصوصا طراحی مراحل بازی و تنوع محیط ها .در مورد متعادل سازی هم اگر منظور تون بالانس بازی که از نظر ۹۹درصد افراد بالانس بازی مخصوصا در دی ال سی ها فاجعس هر چند خودم با این نکته هیچ مشکلی نداشتم

      • آخر تعریفم از گیمپلی گفتم متعادل سازی بازی نسبت به گسترده بودن Skillها که به چندین شاخه تقسیم میشه از نینجوتسو گرفته تا اومنیو مجیک و سامورایی و در نسخه دوم یوکای خیلی عالیه اگرچه باز هم گفتم در کامنتم که می تونست بهتر باشه اما وقتی میبینم بازی در این سطح از پیچیدگی skillها عملکرد خارق العاده ای از خودش به نمایش گذاشته واقعاََ می تونم از این موضوع بگذرم که چند تا اسکیل مثل sloth یکم overpower باشن. درست مثل بازی دیمنز سولز که magic اورپاور بود یا داخل بازی سوم دارک سولز که مشکلات stagger شدن وجود داشت یا داخل بازی دوم دارک سولز که مشکلات عدم تعادل المان ها وجود داشت. این رساندن بازی به تعادل کار سختی هستش که در همه آثار تقریباََ با شدت کم و زیاد وجود داره.

        در مورد گیمپلی هسته اصلی گیمپلی این آثار به نظر من سیستم combat هستش و در سیستم combat بدون هیچ شکی لذت بخش تر از همه بازی nioh هستش و stanceهای مختلف به طور کلی یک رویه بسیار خاص و جذاب رو به وجود آوردن که اون تکراری شدن combat سولز رو به کل برطرف می کنه. از طرفی سیستم لوت کردن اتفاقاََ برعکس شما من فکر می کنم NioH 2 سیستم لوت بسیار خوبی داره و دلیل این موضوع اینه که اصلا سیستم لوت رو از دارک سولز الهام نگرفته که شما با بازی سولز مقایسه می کنی، بلکه سیستم لوت Nioh برگرفته از Diablo و آثار اینچنینی هستش. اتفاقا کار بسیار جالب و جدیدی انجام داده و این سیستم لوت رو از اونا قرض گرفته و با درجه بندی ها و تنوع بی نظیری که داره و همچنین ترکیب درست و به جای اونا با Skill و stat و اومنیو و نینجوتسو و یوکای ده ها build متنوع میشه ساخت که به شدت این تنوع برتری داره نسبت به سری سولز.

        بازم میگم مشکل عدم تعادل سلاح ها یا skill ها وجود داره همان طور که در بازی های سولز هم بعضاََ دیده میشد، اما گیمپلی به طور کلی و به عنوان یک بازی واحد تشکیل شده از یک سری مزایا و نکات منفی یک سر و گردن به نظر من از سری سولز بالاتر هستش.

        • درسته که سیستم combat وجه تمایز فاحش سری Niohبا سری سولز هست ولی آیا این رشد در نسخه جدید هم ادامه پیدا می کنه؟؟؟در ۹۰درصد موارد این سیستم یک کپی پیست از نسخه اول هست به طرزی که اگر سیستم یوکای مثل Feral به بازی اضافه نمی شد انگار بازیکن فقط درحال تجربه یک دی ال سی از nioh1 هست تا یک نسخه جدید حتی عدم تعادلی هم که بین سه حالت هر سلاح وجود داره باعث میشه در اکثر موارد از حالت سنگین استفاده کنیم اصلا تنوعی در استفاده از حالت های دیگر احساس نکنیم و به نوعی حالت تکراری که در سری سولز بهش اشاره کردین هم در اینجا پیش میاد (اگر سیر رشد سیستم combat در این نسخه هم مشاهده می کردیم می شد به نوعی حرف شما تصدیق کرد در حالی که چنین نشده) .در مورد skill ها درسته از گستردگی مطلوبی برخوردار بودن ولی آیا به همین گستردگی کاربردی هم بودند؟؟؟چند بار از در طول یک مرحله می شد از این skill ها استفاده کرد به طوری بر روی تنوع گیم پلی نهایی تاثیری داشته باشند اگر از این موضوع که skill ها در اغلب موارد کپی پیست نسخه اول بودن بگذریم بزرگ ترین مشکل این بخش از گیم پلی ناکارآمدی شون بود همون طور که قبلا گفتم در نسخه یک واقعا مهارت ها عالی بودن و همیشه می شد در گیم پلی چه در طی مراحل و چه در باس فایت ازشون بهره برد ولی در نسخه جدید مهارت سلاح هاله هیچ وجه کاربردی نبودن اصلا در گیم پلی تاثیری نداشتن..درمورد سیستم لوت هم بازیکن در یک بازی دارای گیم پلی و سطح دشواری نا متعارف حداقل انتظاری که داره موثر بودن لول آپ و لوت هست (حداقل من همون طور که اشاره کردین انتظاری مثل سری سولز از این عنوان داشتم این تفاوت یا شایدم عدم تعادلش بد تو ذوقم زد)این موضوع در این سری تقریبا وجود نداره (هرچند در نسخه جدید تا مقدار اندکی این موضوع تعدیل شده) وقتی بازیکن متوجه میشه که سیستم لول آپ بازی بی فایدس فلسفه لوت و عملا گشت و گذار در محیط زیر سوال میره(وقتی باس فایت نهای nioh1 میشه بدون لول آپ و فقط با skill های فوق العادش در یک دقیقه از پای درآورد دیگه سیستم لوت اهمیتش برای بازیکن از دست میده حالا موضوع در nioh2 بدتر میشه همون سیستم لوت هست بدون اون skill های موثر در گیم پلی) درمورد عدم تعادل آلمان ها هم کاملا مخالفم مخصوصا در دارک سولز ۲ در این بازی شما می تونستین به راحتی کاراکتر تون با هر شیوه ای که می خواین تقویت کنین و خبری هم از قدرت بیش از حد magic نیست برخلاف اکثریت که این نسخه ضعیف میدونن به شخصه معتقدم قوی ترین نسخه این سری هست چه از لحاظ گیم پلی و چه از لحاظ داستان و تلاش برای خروج از نفرین گوئین واقعا این بازی فوق العاده می کنه..در کل با مجموع این اوصاف( هرچند در نسخه دوم سیستم یوکایی واقعا عالیه )به نظرم استفاده از واژگان ؛یک سر و گردن بالا تر از سری سولز؛ نوعی حق به جانب بودن و یک طرفه به قاضی رفتنه مخصوصا با وجود مراحل فرعی بسیار تکراری که بر روی تجربه نهایی گیمر از گیم پلی بازی تاثیر بدی داشت

          • من موضوع استفاده از یک skill رو متوجه نمیشم، Nioh 1 رو بر روی درجه سختی way of the wise (و مسلماََ درجه سختی‌های قبل از اون) به پایان رسوندم و هیچوقت برای من به این شکل نبوده که تنها از یک skil استفاده کنم و کافی باشه مگر این که بخوام به صورت OP پیش برم که در بازی های سولز هم مثل دیمنز سولز و DS 3 راه هایی برای OP شدن وجود داره. که البته بگم در بازی اول در درجه سختی های بالاتر جوابگو نیست SKILL های OP.
            در مورد عدم تفاوت COMBAT در بازی دوم، باید بگم که نسخه دوم سری سولز هم نسبت به بازی اول در بخش COMBAT تفاوت آنچنانی نداره به هیچ وجه. دستیابی به فرمول خوب = ادامه دادنش. بله اگر نسخه سوم سری سولز باز هم یک سیستم مبارزه تکراری استفاده می‌کرد نکته منفی به حساب میومد ولی برای بازی دوم شما که از نسخه دوم سولز لذت بردی باید بدونی که پایه های مبارزه همون بودن و نسخه سوم به سمت بلادبورن رفت. اینجا هم فرقی نداره یک فرمول خوب پیش رفته و ترکیبش با یوکای و سلاح های مختلف جوابگو هستش به اندازه کافی. در حقیقت NioH 2 راه و روش توسعه یه اثر بر مبنای نسخه قبل رو پیش گرفت و زودتر از انتظار هم رلیز شد و حتی میشه یه شکلی اونو فن سرویس هم دونست. تغییر سیستم مبارزه بین نسخه اول سولز و دومش دقیقاََ شبیه بازی اول nioh و دوم هستش، گسترش جادوها گسترش سلاح ها و … بدون تغییر بنیادین اینجا هم سیستم یوکای گسترش skillها و … بدون تغییر بنیادین. سری Nioh در مورد لوت همیشه راه و روش بازی هایی مثل Diablo رو پیش گرفته بازی اول هم رندومایز داشت و به نظر من این روش جذاب هستش و این مورد شاید به سلیقه شما نخورده.
            به طور کلی من اکثراََ بازی هایی که تجربه می کنم سولزبورن هستن و هر ماه حداقل یکی دوبار یکی از بازی های میازکی یا یکی از Nioh ها رو بازی می کنم و تا به این لحظه خیلی در مورد این موضوع فکر کردم و اگر به طور کلی در بحث گیم پلی انتخابی داشته باشم Nioh رو انتخاب می کنم. یکی از دلایلش اینه که مشخصاََ Nioh در زمینه آیتم و سلاح های مختلف و … گسترده تر و غنی تر هستش و اگر به نسبت غنای دو بازی در زمینه گیمپلی بررسی کنم به نظرم خطاهای متعادل سازی یا اشتباه در گیمپلی بازی های Nioh خیلی کمتر هستش. شاید تعداد اشتباهات بیشتر باشه، اما باید گستردگی و چالش پیرامون مچ کردن تمامی قابلیت ها و … رو در نظر گرفت.

            • ببینید راجع به Skill ها اون چیزی که مرکزیت بحث من تشکیل میده تفاوت فاحش تاثیر گذاری این مورد در گیم پلی نهایی عناوین nioh2 و nioh هست و اصلا منظورم استفاده از یک skill خاص نیست به عنوان یک بازیکن وقتی درحال تجربه نسخه اول هستیم می تونیم از چندین skill با توجه به سلاح های متفاوتی که استفاده می کنیم بهره ببریم(چه در طی مراحل چه در باس ها) ،به شیوه ای که در گیم پلی و تجربه نهایی ما تاثیر مطلوبی دارن در حالی که در نسخه جدید این مجموعه با اینکه شاهد گسترش این ویژگی هستیم اما به هیچ وجه این گسترش در خدمت گیم پلی نهایی نیست و با توجه به شیوه طراحی مراحل و باس ها اصلا اغلب اوقات نمی شه ازskill ها بر روی سلاح های متفاوت بهره برد و تاثیری در تجربه ما ندارن ..این گستردگی که ازش صحبت می کنین شاید بر روی کاغذ وجود داشته باشه و گیمر در بدو شروع بازی احساس کنه که واقعا آزادی عمل زیادی در زمینه استفاده از مکانیک های بازی داره ولی واقعا بازی چیزی که ارائه میده اون گستردگی نیست که ازش صحبت می کنین مخصوصا در استفاده از حالت های سلاح ها اون چیزی که با پیشروی در بازی باهاش مواجه میشیم استفاده از یک حالت و غالبا یک سلاح هست (مثلا استفاده از حالت سریع و سبک سلاح ها در بسازی از اوقات جوابگو نیست مجبور به کنار گذاشتنش هستیم یا مثلا استفاده از یک نوع سلاح مثل axe با پیشروی در بازی به قدر کم رنگ میشه که دیگه اصلا استفاده از همچین سلاحی فراموش می کنیم)همون طور که قبلا
              گفتم اگر از سیستم یوکایی بازی دوم صرف نظر کنیم واقعا چیزی که احساس می کنیم یک دی ال سی از بازی اول هست تا نسخه جدید(شوربختانه طراحی مراحل هم به تشدید این موضوع کمک کرده) در آخر به نظرم تفاوت نظر ها در گیم پلی ناشی از نوع تجربه ای باشه که از این عناوین داشتیم و من با این که بارها و بارها این عناوین تجربه کردم و هنوز هم تجربه می کنم به طوری که بر روی pc هیچ کدوم از نسخه های nioh و یا سولز پاک نکردم و هنوز هم میرم سراغ شون (حتی بازی مثل دیمن سولز که بارها با شبیه ساز تجربه کردم همچنان هم گاهی بازیش می کنم) به نظرم اصلا سری nioh در تکامل گیم پلیش در اندازه ای نیست که اون یک سر و گردن از سری سولز بالاتر بدونم (هرچند برتری های جالبی در زمینه گیم پلی داره اما ضعف های هم داره که باعث میشه همچین برتری برای این عنوان قائل نشم)

    • Star1 گفت:

      به سلیقه بقیه گیمرا نمیخوره Nioh و بخاطر همین ۵ میلیون فروخته و تاسف نداره همچین چیزی.

      • موضوع غم انگیز سلیقه گیمرها و مخاطبین سینما و مخاطبین انیمه هستش که شاهکارهای معنی دار و شاهکارهایی که ذهن شما رو چه از دیدگاه اجتماعی و فرهنگی و چه از دید هنری و فلسفی قلقلک می دن رو رها می کنن و زمان خودشون رو صرف فورتنایت و تصویر پروفایل شما می کنن. تاسف اینه که بایوشاک بخاطر فروش کم در خطر ساخته نشدن قرار بگیره اما سلیقه مخاطب باعث ساخته شدن نسخه دوم بازی افتضاحی مثل battlefront بشه. در دنیای موسیقی تاسف اینه که تهی ۶٫۳ میلیون فالوور داشته باشه اما سورنا ۵۶۲ هزار. این که سلیقه اس رو همه می دونن موضوع اینه سلیقه پست و هرز هستش.

        Z2656
        • Star1 گفت:

          طبیعیه که افراد زیادی دنیایی تیره و تاریک و NPCهای خیلی قوی بازی Nioh رو دوست نداشته باشن و فقط گفتم این قضیه تاسف نداره و سازنده هم قطعاً انتظار نداره بازیش اندازه کالاف بفروشه، ولی احتمالاً از فروشش راضی بوده که نسخه دوم رو عرضه کرده.

          نمیدونم این قضیه چه ربطی به فورتنایت و پلیراش داره و چرا اسم بتلفیلد رو کنارش میارید، نشنیده بودم کسی بگه بتلفیلد علت کاهش انتشار عناوین شاهکار باشه. سینما رو میدونم عناوین ابر قهرمانی‌های بی محتوای مارول دارن رو به نابودی میبرن ولی هدف سینما و گیم متفاوته و گیم هدف اصلیش سرگرمیه امثال فورتنایت هم دقیقا دارن همین هدفو پیش میبرن.

          در ضمن Battlefront هم بازی متوسط رو به بالا و خوب بود و هیچ منتقدی به این صراحت اونو افتضاح خطاب نکرده.

      • سلیقشون دزدان نارگیل چینه بازی های آنلاین تکراری

  • sasuto گفت:

    به نظرم اگه مثل دارک سولز و سکیرو یک نقشه مشخص به بازی باز میدادن بهتر بود . تقسیم بازی به Mission های مختلف تنوع مپ و همچنین محیط ها رو بالا برده بود ولی خیلی وقت ها یک پارچه بودن بازی رو زیر سوال میبرد . امیدوارم نسخه ی سوی هم در کار باشه ولی یکم شخصیت ها پردازش بیشتری داشته باشن . خیلی از شخصیت ها رو اگه کسی تاریخ ژاپن رو ندونه نمیتونه بشناسه و حتما باید توضیحاتی که براش نوشتن رو بخونه و این طوری به نظرم نمیشه باهاشون ارتباط عمیق برقرار کرد

    • بنظر من که مرحله‌ای بودن بازی بیشتر حاوی نکات مثبت هست که مهمترینش همین فرق داشتن با سری سولز و سکیرو هست.
      البته تو سری سولز هم در نهایت بونفایر ها بازی رو به مراحل و مناطق مختلف تقسیم بندی میکنن. ولیکن رسیدن به بونفایر جدید حسش متفاوت هست با پیروز شدن تو یه مرحله. و هرکدوم شیرینی خاص خودش رو داره.

      • sasuto گفت:

        فرق داشتن همیشه دلیل بر بهتر بودن نیست . درسته جدا بودن مراحل حس کاملا متفاوتی به بازی باز منتقل میکنه ولی همون طور که گفتید حس پیشروی در یک محیط و کشف مناطق مختلف حداقل برای بنده یک چیز دیگه هست . شما اولین دارک سولز رو در نظر بگیرید . حسی که بعد از پیشروی در یک منطقه و وصل کردنش به قسمت های قبلی واقعا غیر قابل توصیف هست . اصلا یکی از دلایلی که بیشتر سولز فن ها از نسخه دوم دارک سولز خاطره ی خوبی ندارن همین جدا بودن مناطق بود . ولی خب شما درست میگید و هر بازی نباید شبیه بازی هایی که دوست داریم باشن و همین هم صنعت گیم رو خاص و زیبا میکنه . bonfire ها مپ رو به محیط هایی متفاوت تقسیم میکردن ولی همچنان به دلیل یکپارچه بودن مپ مثل نسخه ی اول یک حس پیشروی در یک دنیا ی واحد رو به بازی باز منتقل میکرد ولی من همچین حسی رو از دو نسخه ی Nioh نگرفتم

        • من نمیگم nioh بهتر از سری سولزه، با اون گشت و گذاری که در مورد سری سولز میگید هم خیلی حال میکنم.
          فقط حس میکنم nioh با استایل خاص خودش، به همین صورت مرحله ای زیباتر باشه.
          وگرنه بازیهای سولز لایک دیگه هم بودن که محیطشون یکپارچه بوده ولی چون بلد کار نبودن، بجای یه حس زیبای به هم پیوستگی، بازیباز رو به سرگیجه انداختن.
          ولیکن انصافا مراحل nioh هم دیگه حالی از حس اکتشاف نیستن و در ضمن آزادی عمل خوبی توشون هست که میشه هر مرحله رو به چند روش مختلف بازی کرد و داشتن درجات سختی هم باعث میشه ارزش تکرار مراحل بالا باشه.

          • sasuto گفت:

            بله درست میگید شما که Nioh کاملا خودش رو از دیگر عناوین سولز لایک جدا کرده . ولی چه کنه این دل ما که با dark souls پیوند خورده و دوست داره تمام بازی ها شبیه بهش باشن . من بیشتر از هر چیزی در مراحل Nioh از تنگ بودن محیط لذت میبردم که با اون گیم پلی سریع واقعا بعضی مواقع اگه محاصره میشدید حس ترس از شکست رو به خوبی به جان آدم مینداخت

  • سیستم لایک و دیس لایک سایت مشکل داره تو پست هایی که بار اوله وارد میشم خود ب خود از طرف من بعضی نظرات لایک شدن بعضی هم دیس لایک… گفتم بگم بدونین

  • Bh گفت:

    چقدر کم، واقعا این سری لیاقتش بالاتر از این چیزاست نسخه یک فوق العاده بود

فروش سری Nioh از مرز ۵ میلیون نسخه گذشت