بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت

بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت

حسن اکرامی
۲۳:۵۴ ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، شرکت مایکروسافت موفق شد به صورت رسمی شرکت بازی‌سازی بستدا (Bethesda) را با خرید شرکت مادر آن یعنی زنیمکس (Zenimax) تحت مالکیت خود درآورد.

با این که شاید چندین سال طول بکشد تا تاثیر این اتفاق را بر روند رقابت در صنعت بازی‌های ویدئویی شاهد باشیم اما به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگانی که به تازگی به تیم شرکت مایکروسافت پیوسته‌اند، از این اتفاق رضایت کامل دارند و برنامه‌های خود را به خوبی پیش می‌برند.

اندکی پس از انتشار برنامه‌های شرکت بتسدا برای عرضه‌ی محتویات فصل‌بندی شده‌ی بازی Fallout 76، چندین توسعه‌دهنده‌ی این مجموعه در یک گردهمایی که در وب‌سایت رددیت (Reddit) شکل گرفته بود، شرکت کردند. این توسعه‌دهندگان به سوالاتی در مورد چگونگی روند انتقال بتسدا تحت مالکیت شرکت مایکروسافت به ارائه‌ی پاسخ پرداختند.

در همین راستا آقای جف گاردینر (Jeff Gardiner)، یکی از مدیران ارشد شرکت بتسدا اظهار داشت که این انتقال بزرگ به خوبی پیش رفت و آن‌ها مشتاقانه منتظر همکاری با شرکت مایکروسافت برای توسعه‌ی عناوین آینده هستند:

انتقال مالکیت برای همکاری با شرکت مایکروسافت بسیار روان پیش رفت و ما بسیار مشتاق هستیم که در توسعه‌ی عناوین آینده با آن‌ها همکاری کنیم.

به نظر می‌رسد بسیاری از عناوین آینده‌ی شرکت بتسدا و زیرمجموعه‌های آن در انحصار پلتفرم‌های ایکس‌باکس قرار داشته باشند و تمامی آن‌ها بر روی سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) نیز عرضه شوند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت
بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wild Rage گفت:

    خب به سلامتی.
    به امید ساخت بازی های بهتر و با کیفیت تر از قبل و رشد هر استودیو

  • همون استارفیلد و الدراسکرولز۶ واسه یه نسل بسن

  • مثل اینکه پلی استیشن باید با بتسدا برای همیشه خداحافظی کنه مگر روزی که گیم پس حتی روی پلی استیشن هم عرضه بشه صحبت های اسپنسر در مورد انحصاری های اینده بتسدا جالب بود همش میگفت پلتفرم هایی که داری ایکس باکس گیم پس هستند
    مایکروسافت به این مسیر خریدن ادامه میده و شرکت ها رو به اهرم های فشار خودش تبدیل میکنه تا یا پلی استیشن کنار بره یا گیم پس وارد اون بشه ولی مسئله اصلی اینه سونی تسلیم میشه یا در سودش شریک همه چیز به پاسخش بستگی داره شاید این طوری بتونیم بفهمیم میخواد مقابله کنه یا سازش این فیل اسپنسر که گویا نمیخواد ول کنه

    • General گفت:

      اگر هم قرار باشه روزی گیمپس روی ps بیاد بصورت cloud خواهد بود :yes:

    • سونی وقتی در وضعیت بهتری قرار دارد و عملکرد تجاری بهترین آمار را ثبت می کنند چه تسلیمی چه کشکی . من فقط احتمال میدم که این موضوع موجب بشود که سونی دست به خرید های بزرگ بزند که جای پایش را در ژاپن جوری قوی کند . ژاپنی ها رو شما هنوز نشناختی اگر به زور بمب اتم نبود عمرا اگر تسلیم آمریکایی ها شوند در دنیای تجارت که هرگز . این حرفارو فورد هم قبلا به تویوتا می زد الان ببین تویوتا کجاست فورد کجا

      • T800 گفت:

        حرفت منو یاد کلید ساز میندازه 😀 :rotfl: :rotfl:
        مردم غیور ژاپن تحریم ها را میشکنند :rotfl:
        .
        .
        سونی نهایت دو سه تا استدیوی درجه ۲ و ۳ بتونه بخره پس مجبوره گیمپس رو قبول کنه

        • سونی رو خیلی دست کم گرفتین، سونی بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده، تا آخر سال ۲۰۲۰ (۳۱ دسامبر) فقط ۴۴٫۶ میلیارد دلار پول نقد در گردش برای استفاده‌ داره. (با افزایش ۶۱ درصدی نسبت به سال گذشته) (نه درآمد و نه سود فقط پولی که در آن می‌تونه خرجش کنه / مایکروسافت هم ۱۳۱ میلیارد دلار پول نقد در دست داره)
          پلی استیشن در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دیویژن‌های سونی هستش، حالا اگر بگیم ۲۰ درصد از این پول خرج دیویژن پلی‌استیشن بشه (که بیشتره، چون پلی‌استیشن قطب اصلی و سودزای سونی هستش و در سیاست‌های اخیر قصد داشتن درآمدها رو متمرکز کنن روی این بخش) یعنی حدوداََ ۹ میلیارد دلار پول آزاد و نقد در دست دارن تا باهاش هر کاری انجام بدن. استودیوی بازی‌سازی درجه یکی به نام اینسامنیاک گیمز فقط ۲۰۰ میلیون دلار هزینه‌اش بود. حالا مشخص نیست با کدوم استدلال حساب کردی که سونی فقط می تونه استودیوی درجه ۲ و ۳ بخره خدا داند. به تاریخ خریدهای سونی هم نگاه می‌کردی متوجه می‌شدی که همین چند سال پیش استودیوی درجه یک و فعالی به نام اینسامنیاک به پلی‌استیشن اضافه شد. نیازش باید وجود داشته باشه و استودیوی مناسب به فروش گذاشته شه تا خریدی انجام بشه. یه واحد آپارتمان دوبلکس نیست که همینجوری سونی بره بخره بگه من سرمایه بیشتری دارم. در ضمن استودیوی درجه دو و سه یعنی Undead Lab و Compulsion Games. باز دوست دارم چیزی به امثال شما نگم ولی دوست ندارم یه چیزایی رو جا بندازین، تا ملت فکر کنن سونی الآن دیگه مرز ورشکستگی قرار داره. سود کلان بدست آمده از پلی‌استیشن و موزیک‌های تحت لایسنس و سرویس‌های مالی و … وارد چاه نشده.

          • متاسفانه این که میگن سونی فقیر هست واقعا عجیب هست ، با چیزایی که من خوندم می‌تونه به چیزی مثل بتسدا بخره و یه چیزی ذخیره کنه یا حالا مثلا یه استودیو کوچیک تر که در آینده با پرورش اون مثل بتسدا بشه

          • Reason گفت:

            نمیفهمن، الان نزدیک ۸ ساله تعداد بازیایی که از دست دادن سر به فلک کشیده، جای اینکه بیان از خود گیم صحبت کنن میان بدون تحقیق فقط در مورد ثروت مایکروسافت حرف میزنن (انتخاب یه پلتفرم فقط از روی ثروتی که داره احمقانه ترین کاریه که دیدم یسریا میکنن، علنا دیدم طرف میگه اکس باکس میخرم چون مایکروسافت پولدار تره!!)
            این کارای مایکروسافت فقط سونی که در راس قدرت قرار داره رو مجاب میکنه تعداد بازیای خروجیشو چند برابر کنه، که فکر میکنن چیزیه که خود مایکروفنا ازش نفرت دارن

            • T800 گفت:

              سونی تعداد بازی های خروجشونو چند برابر کنه :rotfl:
              چند سالته حاجی؟
              همین الان کارمندای استدیو های سونی به خاطر کرانچ بیش از حد دارن فرار میکنن بعد بیاد خروجی رو بیشتر کنه :rotfl:
              مایکروسافت هم با همین پولاش استعداد هایی مثل Ninja theory و بتسدا خرید و بازی مثل مایکروسافت فلایت و هلبلید۲ ساخته

          • T800 گفت:

            اینسامنیاک از نظر کیفیتی استدیوی خوببه ولی از لحاظ بزرگی یه استدیوی کوچیک درجه ۲ محسوب میشه که با ۲۰۰ میلیون دلار فروخته شد
            نه تنها اینسامنیاک بلکه همه استدیو هایی که سونی از اول خرید هیچکدوم استدیو های گرون قیمتی نبودن.
            در ضمن این ۳۴ میلیون رو از کجا آوردین؟
            من که جایی نشنیدم ، اون ۱۳۰ میلیون مایکروسافت هم برمیگرده به ۲۰۱۷ و امسال که کورونا بود مایکروسافت با اجاره دادنش سروراش خیلی بیشتر پول در آورده در حدی که نادلا اواخر ۲۰۲۰ گفته بود امسال بیشترین سود رو ۵ ساله گذشته داشته

            • همون اینسامیناک که به قول شما درجه دو از مجموع همه استودیو های فرست پارتی مایکروسافت بیشتر بازی فروخته و فقط همون اسپایدرمن خودش از خدای جنگ و انچارتد بیشتر سیستم سلر است . حالا شماها خیلی باید از اینسامیناک بخورید ، رچت ، رزیستنس و مخصوصاً فقط صبر کن اسپایدرمن ۲ بیاد ونوم که توش باشه دیگه هیچکس ایکس باکس رو نگاه نمیکنه فقط چهار تا از دوستان من در کانادا که تا الان جز ایکس باکس هیچ کنسولی رو قبول نداشتن بخاطر اسپایدرمن مایلز مورالز رفتن پلی استیشن فایو خریدن این نسل . شما هنوز قدرت محبوبیت اسپایدرمن پی نبردی

            • Reason گفت:

              اولا که میلیارد
              دوما که تحقیق و مطالعه

            • pegasus گفت:

              داداش هر جی باشه باز آخر یکی صد میلیونو رد میکنه و اکس به زور بالای سی میلیون میره
              مثل روز ر‌وشنه سیاست کدوم کمپانی موفق بوده و کدوم کمپانی برترین بازی صنعت گیمینگو ساخته زیاد زور نزن دیگه

            • چون اطلاعاتت پایینه حوصله بررسی هم نداری.
              اولا میلیون دلار نه و میلیارد دلار.
              دوما:
              https://www.macrotrends.net/stocks/charts/MSFT/microsoft/cash-on-hand
              https://www.macrotrends.net/stocks/charts/SNE/sony/cash-on-hand
              اینم پول در گردش و نقد دو شرکت.(می تونی سه سال اخیر رو مشاهده کنی*) حالا چون تو جایی نشنیدی و یه تحقیق هم نکردی باید همه جا یه دیدگاه نادرست رو جار بزنی؟
              سوماََ اگر اینسامنیاک گیمز با ۲۷۵+ نفر کارمند خلاق درجه دو و کوچیک باشه دیگه نمی دونم به نینجا تئوری با ۱۲۰ نفر و به کوالیشن با ۲۰۰ نفر کارمند چی باید گفت؟ تو که استودیو ۲۷۵ نفره که این همه فعال هستند و با این سطح از فعالیت بازی‌های فوق‌العاده تولید می‌کن میگی درجه دو و کوچیک فکر کنم اینجوری که تحلیل می کنی باید استودیوهای مایکروسافت رو که همشون فعالیت محدودتری دارن رو درجه سه و چهار بدونیم پس.
              نشنیده بودی طوری نیست ولی حالا شنیدی.

          • از نظر شما سونی برای خرید چه ناشر جهش می کند چون یقینا موضوع دیگه فقط خرید استودیو نیست و سونی هم می داند

          • Darker than Black گفت:

            ۹ میلیارد دلارو باید خرج ساخت کنسول کنن مثل اینکه یادتون رفته باید کنسول با ضرر بسازن.بودجه بقیه استدیوهارو بدن

            • دقیقا درست میگی خرید استودیو چه اهمیتی داره مهم تر از خرید استودیو دادن بودجه زیاد به استودیوهای فرست پارتی و سکندپارتی برای ساخت بازیهای AAA شاهکار هست الان مایکرو فقط هفت میلیون دلار داد به استودیو سکندپارتیش که مدیوم و امثال بازیهای کم خرج تل می وای براش بسازه اما به بازیهای سکندپارتی سونی یه نگاه بندازید همشون بودجه های کلان دریافت کردند فقط گرافیک و انیمشین های دتروید و تل می وای که سبک مشابه هم هستند رو مقایسه کنید تا بفهمید سونی پولشو صرف ساخت بازیهای AAA میکنه تا صرف ساخت بازی های aa و گیم پس پرکنی مثل مدیوم و تل می وای و بلیدینگ ایج و کرک داون سه و غیره که همشون بازیهای با گرافیک و انیمشن ضعیف و بازی های کم خرج و aa هستند همین الان که مایکروفنا ذوق زده از خرید استودیوهای زیاد توسط مایکرو هستند سونی صد میلیون دلار داده به جید ریموند تا بازی انحصاری عظیمی برای پلتفرمش بسازه خرید استودیو فقط خرید یه مشت کارمندی هست که هر موقع هم دلشون بخاد میتونند استودیو رو ترک کنند الان استودیوهای زیادی هستند که منت سونی رو میکشن که بازی انحصاری برای سونی بسازن چون سونی هم بودجه کلان بهشون میده و هم آزادی عمل و هم پشتیبانی کامل

          • mamad1166 گفت:

            حاجی این آمار رو از کجا اوردی !!!! گوگل و اپل تهش ۹۰ میلیارد دلار شاید پول نقد داشته باشن سونی از کجا این همه پول گرد کرده !؟ امار رو از کجا آوردی ؟ درآمد چندسالش رو جمع کرده حقوق هیچیکی رو نداده و هیچ هزرینه ای نکرده این همه پول جمع کرده ؟

    • Ninja theorey گفت:

      با اطمینان میگم که سونی حتی قادر به ساخت فوتبال برای رقابت با فیفا هم هست سونی ثابت کرده احتیاجی به هیچ استودیو دیگری نداره و راه خودشو پیدا کرده مسیری که سونی پیش میره هیچکس نتونسته به این سرعت طی کنه. .خرید ماکروسافت فقط چند سالی باعث جلو افتادن این شرکت میشه و سونی بعد از مدتی شبیه همین بازیها رو و حتی بهترشو میسازه قبول کنید که سونی شرکت مکار و سیاستمداری هست.تا چند سال اینده سونی خیل عظیمی از ای پی جدید میاره .شرکتهایی مثل الکترونیک آرتز که زمانی واسه سگا طاقچه بالا گذاشت و باعث نابودی دریم کست شد در اینده در برابر بازیهای سونی حرفی برای گفتن نخواهد داشت .منتها قانونی هست که وقتی شرکتی بزرگ میشه منفور میشه .نمونش همین ماکروسافت چرا خیلیها سر دشمنی دارن با این کمپانی که زمانی محبوب همه بوده.

    • farshadx گفت:

      بنظر من هم دقیقآ نقشه ماکرو و اسپنسر همینه
      اما شاید کامل نخره مثلآ ۵۱% هر استودیو و شرکت رو که بخره عملآ همه کارش میشه
      و شاید اصلآ با قرار داد اینکارو کنه و نیازی برای خرید نباشه اصلآ
      اما بنظرم هنوز به اونجا نرسیدیم که راه برای سونی بسته باشه و مجبور به پذیرش گیم پس بشه
      بنظرم تا قبل از موفقیت کامل گیم پس سونی تقابل میکنه و با کوچکترین نشونه های موفقیت گیم پس یک قرار داد دست بالا (به نفع سونی) با ماکرو میبنده
      چون اگر گیم پس به موفقیت کامل برسه اون وقت ماکرو با یه قرار داد که بنفع خود ماکرو باشه راضی میشه
      حالا بماند این حرفها همه اش اما و اگر هست
      و شاید اصلآ گیم پس و cloud نتونن به چنین موفقیتی برسن که بازار رو مجاب به همکاری با ماکرو کنن
      اما به نظر من که سیاست و ایده کلی ماکرو دقیقآ همینه
      @Rise of Persia
      فکر کن ماکرو موفق بشه با بیشتر استودیوهای بزرگ قرار داد ببنده که بازیهاشون رو فقط برای گیم پس بدن
      فکر میکنی سونی با استودیوهای خودش تا کجا میتونه جلو بره؟!

    • Dr dre گفت:

      با تمام حرفت موافق نیستم
      مثلا چرا پلی استیشن که در ۵ نسل میشه گفت عمل کرد خیلی خوبی داشته حذف شه

      ولی اونجا که گفتی بازی های بتسدا انحصاری میشن درست بود
      واقعا چرا یه سری بعد اون حرف اسپنسر باز نیان میگن بازیا انحصاری نمیشن

      اسپنسر : بازی های بتسدا که قرار داد ندارن انحصاری پلتفرم هایی میشن که گیم پس دارن
      یه سری : انحصاری نمیکنه چون از سودش نمیگذره

    • mamad1166 گفت:

      اگر آینده گیم مثل سینما و تلویزیون بره به سمت استریم و اشتراک با یک نگاه به نتفلیکس و دیزنی پلاس و HBO Max و آمازون پرایم اپل تی وی متوجه میشیم ورود و رقابت شرکت هایی که سرمایه میلیاردی ندارن به دنیای اشتراک سخته ! چون باید کم کم شکل بدن یعنی حتی چندسالی با ضرر ! پس آینده اینجوره (اگر دنیا بره به شمت اشتراک) یا سونی سیستم اشتراکی خودش رو راه میندازه یا مجبور میشه با یکی شریک بشه مایکروسافت یا هر شرکت مولتی میلیونر دیگه ای !

  • General گفت:

    خیلیم عالی :inlove: :yes: امیدوارم خرید یوبیسافت و اسکوئر انیکس و تیک تو و برادران وارنر و سگا هم به همین خوبی پیش بره 😎 :yes:

  • بتسدا به گرد پای استودیوی مقدس سی دی پراجکت نمیرسه

  • qmt گفت:

    دلم برا بتسدا میسوزه
    اصن همین که رفت زیر دست ماکرو یعنی ایندش رفت به فنا 😥 😥 😥

  • A.R.Akbary گفت:

    Doom. fallout. The elder scrolls. Dishonoredو… آی پی های دیگر واقعا مایکروسافت مفت خریده :inlove: امیدوارم Bethesda با کمک مایکروسافت افتش رو تو نسل هشت جبران کنه و بدرخشه

  • با پول همه ی کار ها راحت میشود خیلی راحت و بی دردسر
    که یکی از آن کار ها محروم کردن یک قشر از جامعه از بازی های یک شرکت مولتی پلتفرم ساز است
    مایکروسافت اگر خیلی ادعا اش میشود خودش یک آیپی درست کند و پرورشش بدهد نه اینکه بازی های مولتی پلتفرم را انحصاری کند
    این کار نهایت کثیفی است

    • Xbox+Bethesda گفت:

      بله بازی که سونی شروع کرده واقعا بده. :-(( 😥

      • بازی که سونی شروع کرد؟؟؟؟
        ببخشید میشه بگید کجای تاریخ سونی برداشت یک استودیو مولتی پلتفرم ساز بزرگ رو به همراه ۷_۸ تا آیپی بزرگ رو انحصاری کرد؟؟؟؟
        بگید تا ماهم متوجه شیم

        • Xbox+Bethesda گفت:

          استودیو بزرگ انحصاری نکرد ولی برداشت بازی های مولتی رو زمانی یا کامل کرد یا شخصیت یه بازی رو انحصاری کرد(مارول اونجرز)یا بخش یه بازی رو انحصاری کرد(زامبی مود کالاف)

          • شخصیت اسپایدرمن در انحصار سونی هستش و طبیعی هستش که توی بازی انحصار کنسولش کنه (ولی بازم مارول اونجرز بازی مالی نبود)
            درمورد بخش دوم کامنتتون اینکه کل بخش زامبی رو انحصاری نکرد فقط یه مودشو انحصاری کرد
            و اینکه گفتین بازی های مولتی رو انحصاری کرد میشه نام ببرید؟

          • Black Knight گفت:

            زامبی کالاف رو خودمم قبول دارم مارولز اونجرز بسته الحاقی مرد عنکبوتیش انحصاری بود چون مرد عنکبوتی برای مدتی امتیازش دست سونی بود تو گیم و سونی با قرار داد بین مارول به خاطر فیلمای اسپایدر من تونستن بازی انحصاری اصلا از روش بسازه همه اینا هم جمع بکنی در مقابل بتسدا مقایسه اشتباهیه چون هزاران برابر عمل مایکروسافت بد تر بود

    • میدونی چی جالبه ؟ این که شما عزیزان میگین متال گیر و سایلنت هیل باید انحصاری پلی استیشن باشن چرا ؟ چون نسخه ی اولشون چهار نسل پیش انحصاری پلی استیشن بود بعد این کار کثیفی محضه که الدر اسکرولزی که نسخه ی اول و دومش انحصاری پیسی و نسخه ی سومش انحصاری ایکس باکس و پی سی بودن انحصاری باشه . ای پی هاش هیلویی هست که یه مشت بچه ی احمق بهش میگن هیلو هفتی . مایکروسافت زنیمکس رو بخاطر خلق ای پی جدید خرید . ای پی هایی که مایکروسافت این نسل خلق کرده :

      اوروایلد
      پروجکت مارا
      ای پی اینگزایل
      ای پی کامپالشن
      اوود

      اره مایکروسافتم کم استدیو پرورش نداده اگه بخوام بگم متن زیاد میشه

      • اولا که بنده هیچ وقت نگفتم که سایلنت هیل و متال گیر باید انحصاری سونی باشن،خواهشا حرف تو دهن من نزارید
        دوما حالا برفرض که حرف شما درسته که الدر اسکرولز چون نسخه های قبلش انحصاری بود ،اگه اینم انحصاری شن کار کثیفی نیست
        بقیه ی آیپی ها چی؟
        دیس آنرد چی؟،فالوت چی؟،اویل ویثین چی؟
        اینا هم قبلا انحصاری ایکس باکس بودن؟؟؟؟
        خودم هم میدونم آیپی های مایکروسافت چیه و از متای ۹۷ نسخه ی اول هم خبر دارم
        اون هیلو هفتی هم بخاطر اون نمایش افتضاح ،بهش لقب دادن
        مایکروسافت زنیمکس رو بخاطر خلق آیپی جدید خرید؟
        اونقت یه نمونه از اون آیپی های جدید رو نام ببرید لطفا؟؟؟
        بنده هم نگفتم که مایکروسافت استودیو پرورش نداده، بنده گفتم بجای خرید یکی از بزرگترین استودیو های مولتی پلتفرم ساز تاریخ،آیپی های محبوب و قدیمی خودشو بازیابی کنه (دقیقا مثل کاری که با پرفکت دارک کرد که خودم شخصا براش هایپم) و آیپی جدید بزنه
        ولی دیگه بهر حال این دیگه اتفاقی هست که افتاده و دیگه امیدوارم که از این خرید های بزرگ انجام نشه چه از طرف سونی و چه از طرف مایکروسافت

    • HGY007 گفت:

      انحصاری شدن بهتره یا نابود شدن ؟ مشکل مالی داشتند . مایکروسافت نمیخرید باید در استدیو هاشونو تخته میکردند . حالا مایکرو خریده . الدر اسکرولز انحصاری خیلی بهتر از الدر اسکرولزیه که کنسل بشه

  • mohyar گفت:

    من بعد از سالها بگفتم ببینم سایت در چه حاله انگار اومدم مهد کودک یکی میگه مایروسافت سونی رو میخره یکی میگه سونی خداس اصلا کسی به گیم که موضوع اصلیه اهمیت نمیده

    ps:مایکرو گفته که در ساخت بازی دخالت نمیکنه و اکثر مشکلات بتزدا با ساپورت مایکرو حل میشه شک دارم این به کسی صدمه بزنه

بتسدا: قرار گرفتن تحت مالکیت مایکروسافت به راحتی صورت گرفت