فیل اسپنسر: موتور idTech توسط Xbox Game Studios مورد استفاده قرار میگیرد
شب گذشته اعضای بتسدا (Bethesda) و ایکسباکس در قالب یک میزگرد به صحبت در مورد قرارداد اخیر منعقد شده پرداختند. در همین حال، فیل اسپنسر (Phil Spencer) در خصوص جزئیات دیگری از خریداری بتسدا توسط مایکروسافت، از جمله استفاده از موتور idTech صحبت کرد.
اسپنسر علاوه بر توضیح در مورد بازیهای بتسدا و انتشار عناوین آیندهی این شرکت بر روی پلتفرمهایی که دارای Game Pass هستند، در خصوص موتور idTech و استفادهی استودیوهای بازیسازی ایکسباکس (Xbox Game Studios) از این تکنولوژی برای پروژههای آیندهی خود صحبت کرد.
وی در این باره اظهار داشت:
هنگامی که به توانایی استودیوی اید سافتور (id Software) و همکاری و گفتوگوهای آنها با اعضای استودیوهای کوالیشن (The Coalition) و ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳Industries) و عناوین شوتر اول و سوم شخصی که در اختیار داریم فکر میکنیم، متوجه میشوم که این یک توانایی و ویژگی شگفتانگیز است.
مورد دیگری که هنوز در مورد آن صحبت نکردهایم، فناوری موتور idTech و معنای آن برای ایکسباکس است. به طور مشخص ما تعداد زیادی استودیوی بازیسازی داریم که کارهای مختلفی را انجام میدهند. من روش کاری مارتی استراتون (Marty Stratton) و نحوهی تعامل آن با استودیوهای بتسدا در مورد موتور idTech را دوست دارم. ما میتوانیم در مجموعهی خود از idTech که یکی از بهترین موتورهای بازیسازی جهان است، کارهایی را انجام دهیم و آن را به ابزاری تبدیل کنیم که بسیاری از توسعهدهندگان میتوانند برای تحقق بخشیدن به اهداف و چشمانداز خود استفاده کنند.
تاکنون تنها دو استودیوی کوالیشن و ۳۴۳ اینداستریز از Xbox Game Studios بر روی توسعهی عناوین تیراندازی تمرکز دارند. ۳۴۳ اینداستریز با موتور جدید Slipspace بر روی ساخت بازی Halo Infinite کار میکند. از طرف دیگر استودیوی کوالیشن تاکنون با استفاده از Unreal Engine بر روی ساخت بازیهای Gears کار کرده است. این بدان معناست که مایکروسافت باید هزینهای را به منظور استفاده از این موتور به اپیک گیمز (Epic Games) پرداخت کند و این مطمئناً کاری است که آنها ترجیح میدهند در صورت امکان انجام ندهند. استفاده از موتوری که اکنون میتوان از آن برای ساخت عناوین انحصاری در آینده استفاده کرد، مهم است.
البته از سویی دیگر، موتور idTech به جز بازی The Evil Within، همواره برای ساخت عناوین تیراندازی اول شخص مورد استفاده قرار گرفته است. به طور کلی صحبتهای فیل اسپنسر اسپنسر حاکی از آن است که توانایی موتور idTech میتواند متناسب با نیازهای بسیاری از توسعهدهندگان حاضر در Xbox Game Studios توسعه یابد و مورد استفاده قرار بگیرد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
- شایعه: سری Watch Dogs به پایان راه خود رسیده است
- سریال Shōgun همه آن چیزی است که بازی تاج و تخت باید میبود
نظرات
کوالیشن و ۳۴۳ موتور خوبی پیدا کردن البته ۳۴۳ خودش یه
موتورداره به گفته خودشو موتور خفنی داره
امیدوارم دست توسعه دهنده ها رو باز بزاره
مخصوصا کوالیشن، اونو مجبور نکنه از id tech استفاده کنن
چون کوالیشن واقعا کارش تو استفاده از آنریل انجین درسته
جوری ازش استفاده میکنه که حتی اپیک گیمز که سازنده ی موتوره هم نمیتونه
خدا کنه فقط از اید سافتور و مشورت هاش برای هیلو اینفینیت استفاده کنن…. ۳۴۳ هم رو دوم جدید نظر بده…..
راستی الان یادم اومد که پرفکت دارکم شوتر اول شخصه…. پس میشه از ای دی تیچ اونجا هم استفاده کرد :inlove: :kissed:
جون :inlove:
چه شود :chic:
ماکرو میتونه به راحتی این موتور و موتورهای دیگه بتسدا رو توسعه بده و بروز کنه
برای بتسدا هم خیلی خوب میشه بخصوص برای خود استودیو بتسدا واقعآ تو بازی هاشون فیزک ضعیفی داشتن حالا میتونم الدر جدید رو با فیزیک خوب و حتی عالی تصور کنم
میگم یه سوال الان بعضی استدیو های ایکس باکس که موتور مخصوص دارن مثل ۳۴۳ یا مثلا بعضی مثل نینجا تئوری از انریل ۵ استفاده میکنه پس این موتور برا چیه دقیقا ( هیت نمیکنم فقط برام سوال شده)
فقط cry engine هیچ موتور گرافیکی ندیدم به گرد پای این برسه ولی حیف که فقط خود شرکتش میتونه ازش خروجی بگیره.
اره کرای انجین کعرکست.پیشاپیش منتظر بازی رایز ۲ هستم با گرافیکش دوباره چشمهارو خیره کنه
بهترین کار. 😉
اید تک بدون شک یکی از بهترین موتوری گرافیکیه واقعا نمیدونم چرا بتسدا قبل از اینا برا سایر بازی هاش از این موتور استفاده نمیکرد امیدوارم چرخش برا ایکس باکس بچرخه و بازی های خوبی رو شاهدشون باشیم