شایعه: اطلاعات و تصاویر هنری احتمالی از پروژه بعدی استودیوی فرامسافتور فاش شد
با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی یک منبع داخلی ناشناس، استودیوی فرامسافتور (From Software)، خالق سری Dark Souls و بازی Bloodborne، بر روی یک اثر علمی-تخیلی (Sci-Fi) کار میکند. وی همچنین چند تصویر هنری مفهومی به همراه اطلاعات جزئیتر نیز به اشتراک گذاشت.
بر اساس اطلاعات این منبع، جزئیات مربوط به این پروژه به شکل زیر است:
- توسعه بازی دقیقاََ بعد از انتشار Sekiro آغاز شد.
- ناشر این عنوان اکتیویژن (Activision) است.
- این اثر توسط هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) کارگردانی میشود.
- یک بازی مکا / سوم شخص نقشآفرینی خواهد بود که در حال حاضر نام رمزی آن Project Interstice است.
- به نوعی ادامهی معنوی سری Armored Core به حساب میآید. دقیقاََ رابطهای که میان Sekiro و Tenchu وجود دارد را میان Armored Core و این پروژه خواهیم دید.
- خبری از عرضه بر روی نسل هشتم نیست و بازی برای کنسولهای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و رایانههای شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت.
- از نسخهی کاملاََ جدید موتورگرافیکی داخلی فرامسافتور استفاده میکند. (پیشرفت این بازی به مانند پیشرفت از Dark Souls 1 به Bloodborne است.)
- در ماه ژانویه ۲۰۲۰ تصمیم گرفته شد که بازی در ماه مارس ۲۰۲۲ عرضه شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر برنامه این است که تیم سازنده پروژه را در سه ماهه اول یا دوم ۲۰۲۳ به انتشار برساند.
- بازی شامل شخصیسازی ماشینهای مکانیکی (مکا) خواهد شد.
- شخصیت اصلی صداپیشه خواهد داشت.
- بخش چندنفره وجود دارد.
- بازی یک اثر دنیایباز است.
- شخصیت اصلی بازی یک ربات (اندروید) شبیه به انسان بوده که به یک هوشمصنوعی ابرکامپیوتری وفادار است. (این هوش مصنوعی نقش فایرکیپر را دارد.)
- هاب و محل اصلی بازی توسط اندرویدهایی شبیه به شخصیت اصلی ویران شده است.
- شما میتوانید از مکا (ربات ماشینی) خود برای جابهجایی در دنیای وسیع بازی استفاده کنید.
- در محیطهای کوچک و باریک از شخصیت اصلی استفاده خواهید کرد، اما همانطور که ذکر شد در محیطهای بزرگ به شکل ماشین مکای بزرگ نقل مکان میکنید.
- قبیلهها و کاوننتهای مختلف بازی توسط هوشمصنوعی ابرکامپیوتری خاصی رهبری میشوند که به دنبال پیدا کردن یک ماشین/دستگاه مشخص هستند. این ماشین و دستگاه مرموز در زمان جنگ گم شده است.
- هوشمصنوعی (ارباب) بازیباز، او را به ویرانههای باقی مانده میفرستد تا در مورد دستگاه مذکور اطلاعات جمعآوری کند.
- دستگاه مذکور به نوعی اجازه میدهد که هوشیاری اندرویدها در آن ذخیره شود و به یک بعد بالاتر برود.
- در حال حاضر بازی ۴ پایان برنامهریزی شده دارد که بر اساس روابط شخصیت اصلی با اربابش شکل میگیرند.
- بازی شامل دو واحد پولی میشود؛ یکی برای بالا بردن سطح بازیباز و دیگری برای بالا بردن سطح مکا و ماشین مکانیکی جابهجایی.
- Chalice Dungeonها باز میگردند. ویژگی مذکور از طریق “برنامههای تمرینی” هوشمصنوعی شکل میگیرد.
- در بازی هیچ انسانی وجود ندارد.
- در بازی مکانها و نوعی طراحی مرحله وجود دارد که میتوانید تنها با مکای خود آن را پیش ببرید.
- شخصیسازی گستردهای برای مکا در نظر گرفته شده است.
- مکای شما شامل ۴ قدرت میشود: سرعت، دفاع، حمله و خط سلامتی
- شما میتوانید از طریق پیدا کردن بخشهای مختلف مکای خود، شکل ظاهری آن را نیز تغییر دهید و شخصیسازی کنید.
- در کنار انتخاب کردن لباس و سلاح، شما میتوانید بخشهای مختلف بدن خود را نیز تعویض کنید.
- بخشهای مختلف بدن شخصیت اصلی به مانند سلاحهای Bloodborne در سرتاسر جهان بازی پخش شدهاند.
- در بازی ۶ قبیله / کاوننت مختلف وجود دارد که توسط ۶ رهبر هدایت میشوند.
- هر یک از هوشمصنوعیها یک قابلیت ویژه دارد که باعث میشود قدرت تمامی اعضای آن کاوننت نیز بر اساس آن شکل گیرد.
همچنین در ادامه میتوانید تصاویر مفهومی فاش شده از بازی را نیز مشاهده کنید:
به یاد داشته باشید که هیچکدام از اطلاعات و تصاویر بالا توسط منابع مشهور یا استودیوی فرامسافتور تایید نشدهاند، اما مدتی میشود که برخی منابع داخلی ناشناس به توسعهی یک اثر علمی-تخیلی از سوی این استودیو اشاره میکنند. در آخرین ویدیوی منتشر شده در کانال یوتیوب (YouTube) وبسایت ویندوز سنترال گیمینگ (Windows Central Gaming)، مایلز دامپیر (Miles Dompier) اظهار داشت که او در مورد پروژهی بعدی فرام سافتور چیزهای زیادی شنیده است که ظاهراََ یک عنوان نقشآفرینی علمی-تخیلی است. در ادامهی این ویدیو، دامپیر چیز زیادی فاش نمیکند به جز این که این بازی در حال حاضر در مرحلهی پیش تولید قرار دارد و وی حدس میزند که به احتمال بسیار بالا مایکروسافت (Microsoft) و فرام سافتور قصد دارند تا با هم شریک شوند و این بازی در نهایت توسط شرکت مایکروسافت منتشر شود. البته باید متذکر شویم که گزارش جدید حاکی از آن است که در حقیقت ناشر این عنوان مایکروسافت نبوده و فرامسافتور با اکتیویژن همکاری دارد. با این وجود، دامپیر در این مورد گفت:
من چیزهایی راجع به یک عنوان علمی-تخیلی که فرام سافتور در حال کار بر روی آن است شنیدهام که در حال حاضر در مرحلهی پیش تولید قرار دارد. با این حال در این زمینه نمیتوانم تا زمان انتشار اخبار رسمی از این عنوان در دست توسعه نه چیزی را تایید و نه تکذیب کنم.
ما در حال حاضر منتظر رونمایی از بازی Elden Ring هستیم و به احتمال زیاد فاصلهی زمانی زیادی تا رونمایی از پروژه بعدی فرامسافتور باقی مانده است.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
:inlove: چه تصاویر مرموزی
انگار این شایعه کم کم به واقعیت تبدیل میشه :inlove:
پشم هایم کو؟؟
پس با این حساب الدن رینگ قراره امسال منتشر بشه واقعا فرام سافتور خیلی پرکاره اعضای اینا انگار خستگی ناپذیرن
جزو استودیوهاییه که خیلی مینالن بخاطر فرهنگ کاری سختش. کار زیاد حقوق کم دارن
واقعا دم میازاکی گرم تند تند IP جدید خلق میکنه ولی خودمونیم این ادم فکر کنم اصلا استراحت نمیکنه همش سر کاره ولی خوب یه چیزی رو فهمیدیم که دیگه متاسفانه مثل اینکه خبری از بلاد دو نیست مثل اینکه میازاکی دیگه قصد نداره انحصاری بسازه و در کمترین حالت هم اگه بخواد بسازه فکر کنم مهم ترین شرطش انتشار اون بازی رو PC هست چون بازیاش رو PC از همه پلتفرمها پرفروش تره و مثل اینکه اسپنسر
این نسل شمشیرو از رو برای سونی بسته اگه اینو انحصاری کنه میشه دومین برگ برندش بعد از بتسدا و من مطمئنم یک بودجه عظیم هم در اختیار میکامی قرار داده که میکامی هم شاهکاری مثل re4 را از دوباره بتونه خلق کنه یعنی اسپنسر واقعا احمقه که از میکامی استفاده نکنه که مطمئنم میکنه
داداش امکان نداره انحصاری مایکروسافت باشه .
نمیشه چیزی گفت.
اگه خبر داشته باشی توی معرفی الدن رینگ هم فقط اسم xbox و pc بود بعدش خود اسپنسر یکی از تنها افرادی بود که به تجربه الدن رینگ پرداخته بود و با میازاکی هم رابطه بسیار خوبی داره اینا باعث شدن که الدن رینگ یا انحصاری باشه یا انحصاری زمانی.
البته فقط در صورتی این نظریه درست هستش که حرفای بالای من اشتباه نباشن 😀
این لیک ذکر می کنه که بازی توسط اکتیویژن منتشر میشه نه مایکروسافت. باید ببینیم در آینده چی میشه.
خود میازاکی گفته تصمیم ساخت بلادبورن ۲ با من نیست و باید سونی اجازه ساخت رو بده
بعد تو اینحا چی چرت میگی؟؟؟
از اون ش…. بودا
خب گیریم سونی اجازشو بده
یه …. باید بره بسازه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خود میازاکی نمیخواد دل شما رو بشکونه پس اگه اینجوره بارلوگ هم گفته میخواد گاد رو PC بیاد پس چرا تو میای چرت میگی
خوب از خودتون چرت و پرت در میارید
خودت پاشو برو خبرش از pushsquare بخون
https://www.pushsquare.com/news/2019/10/souls_director_miyazaki_says_making_bloodborne_2_isnt_his_call
مخصوصا این بخش:
So what does he mean? Well, Bloodborne was published by Sony, and the PlayStation maker owns the property. The game was also a collaboration between FromSoftware and Sony Japan Studio, so it’s highly likely that Miyazaki is saying it’s up to Sony to green-light Bloodborne 2
میازاکی منظورش از این حرف سونی بود که باید اجازه ی ساخت قسمت جدید رو بده. طبق صحبت ها و برخی ایستراگ هایی که در بازی های دیگه ش قرار داده (اشاره به داستان نا تمام بلادبورن) خودش مایل به ساخت بوده اما بنظر میرسه مخالفت یا بی توجهی هایی از سمت سونی وجود داشته. طبق یکی از آخرین مصاحبه ها میازاکی بلادبورن رو بهترین اثری میدونه که ساخته. بعید میدونم اینکه این بازی نا تموم مونده و قسمت جدیدی ازش ساخته نشده طبق خواست خودش بوده باشه
:inlove: from software میازاکی :inlove: :inlove: :inlove: موتور گرافیکی جدید :-* . اگر درست باشه فکر کنم elden ring امسال عرضه میشه
بازهای شاهکار با فاصله زمانی کم
WAOOOO 😀
فقط bloodborne 2 مثله اینکه خار داره !
هر چند با این روند افتضاحه اوردنو انحصاریایه سونی رو pc دیگه حسه خوبی نمیشه به اینده پلی استیشن داشت برام واقعا عجیبه جیم رایان داره میبینه اسپنسر چپو راست داره انحصاری جور میکنه برای پلتفرم مایکروسافت بعد به جایه اینکه مقابله به مثل کنه برای رقابت میاد هموناییم که داره تاراج میکنه. در کل مثله اینکه خبری از بلاد دو نیست با این تفاسیر . الان باید قدر شوهی یوشیدا و اندرو هاسو دونست دو نفری که به شدت تو موفقیت پلی ۴ نقش داشتند بعدم شان لیدن .
دوست عزیز داری حرف الکی میزنی اسپنسر داره بازی هاشو رو pc هم میزنه و اینکه تو فقط همین الان برو امار بازی های سولز و سکیرو رو در استیم ببین که بیشترین طرفدارهای میازاکی رو pc هستن سونی هم راضی میشد بلاد دو روز عرضه رو pc بیاد مطمعن باش میازاکی بلاد هم میساخت مشکل شما اینه که پلتفرم pc رو دست کم گرفتین و نمیدونین که چه سود زیادی برای سازنده ها داره
هیچ جوابی در جواب کسایی که pc رو دست کم میگیرن ندارم 😐
با تمام احترام همگی خوب میدونیم که pc برترین پلتفرم با بیشتری کاربر هستش فقط تنها مشکل قیمیت بالای قطعاتش هست همین.
عزیز برای ساخت یک بازی نیاز به ایده پردازی ، داستان نویسی،طراحی دشمن ها و مناطق و…، وقتی که اینا تمام شد اونموقع تازه خود بازی رو شروع میکنن اینجوری نیست که اگه یک بازی مثل بلادبورن خیلی خوب باشه سریع بیان تصمیم بگیرن دوشو بسازن شاید ایده ای برای ساخت بازی ندارن
دقیقا همینطور . بعضی دوستان فکر میکنن بازی ساختن خم رنگرزی هستش !! بلادبورن اساسین نیستش که فقط بیان مپ بازی رو عوض کنن و ازش سریال بسازن . باید ایده جدید داشته باشن . هی میگن بلادبورن ۲ بده بیرون .
عکس مطلب خیلی جذابه
ماله بازیه خاصیه یا جزو همین تصاویر هنریه؟
واییی خدا Armored Core !!!! این بازی رو رو پلی استیشن دو بازی کردم در زمانش و حتی الان خاص هست.
دوباره خاطراتم زنده شد. هیچ وقت اسم اون بازی رو نمیدونستم تا سال قبل فهمیدم.
اون قدیمی ها با این بازی طعم شیرین نصف شدن صفحه و دو نفره بازی کردن رو چشیدن
اقای کریمی داخل گیمفا تنها کسی هستی که قبولت دارم
ایول بابا from saftwar چه بازیهای خفنی داره میاد از این سو بسیار بسیار منتظر الدن هستم 😀
😯 😯 😯 اگه این شایعات درست باشن 😯 😯 😯
حالا کار به شایعه اش ندارم ولی به نظرم اگه انسان ها هم درش وجود داشته باشن بهتر میشه
پشمام 😯
#شاهکار_پشت_شاهکار
ناشر این عنوان اکتیویژن (Activision) است.
قطعا اشتباهه ، یا باندای نامکو یا سونی و یا مایکروسافت (با استناد به شایعه ها)
قبلی ها شایعه بودن اینم شایعه اس از کجا معلوم این غلط باشه و اون قبلی ها درست؟ شاید اکتیوژن بابت موفقیت سکیرو تصمیم گرفته باشه با فرام سافتور همکاری کنه بازم و اصلا دور از ذهن نیست. نمی دونم چقد راحت “قطعاََ” هم به جمله هاتون اضافه می کنین. در صورتی که همه شایعه ها همسطح ارزش دارن.
استاد کریمی اکتیویژن شوتر انتشار میده ، اگه میگفت بیلزارد من قبول داشتم ولی با اکتیویژن مخالفم
اکتیویژن مگه Sekiro، بازی قبلی فرام سافتور، رو منتشر نکرده؟ نکنه سکیرو شوتر بوده ما خبر نداشتیم؟
واقعا ، من فکر کردم باندای نامکو بود چون چند جا شنیدم و متاسفانه اشتباه گفتم ، بله بر اساس حرف شما
با این استناد به احتمال زیاد درسته
معذرت خواهی میکنم
اکتیویژن کرش و تونی هاوک هم منتشر کرد امسال
من منظورم این بود بیشتر بر روی شوتر تمرکز داشت ولی بله تحقیق کردم حرف من اشتباهه معذرت خواهی میکنم به خاطر این اشتباه
در صورتی که این شایعه واقعی تر بنظر میرسه!
آقای کریمی یه سوالی خیلی ذهنمو مشغول کرده اونم اینکه چطوری میازاکی همزمان میتونه توسعه چند بازیو جلو ببره و در حدیم هستن که همشون شاهکار میشه؟ یادمه چند وقت پیش تو یکی از کامنتا خوندم که ظاهرا میازاکی خودش مستقیم کارگردانی پروژه ها نیست ایده ها و غیره رو میده به دست دو سه نفر کارگردان که اونا اجرا کنند و بازیو بسازند و خودش روی این دو سه پروژه نظارت داره این درسته؟ والا خیلی برام جالبه که همزمان همیشه چندین پروژه جلو میبرن همشونم کارگردانشون میازاکیه البته من خیلی فکر نمیکنم این چیزی که ذکر کردم خیلی درست باشه چون گیمای که میازاکی کارگردان بوده قشنگ متفاوته با دارک سولز دوی که فقط نظارت داشته روش
به نظر چند تا دلیل داره:
۱- میازاکی همزمان بر روی ۳ یا ۴ پروژه کار می کنه، هر پروژه Leader مخصوص به خودش رو داره. این leaderها که دستیار کارگردان نام میگیرن روی بسیاری از بخش های بازی مثل دیزاین مرحله و گیمپلی کار میکنند اما میازاکی بر روی Lore، ایده پردازی گیمپلی، ایدهپردازی محیط و طراحی باسها و دشمنان نظارت مستقیم داره ولی خب جزئیات دقیقتر توسط افرادی رهبری میشن که دست راست میازاکی هستن و بهشون اعتماد کامل داره مثل یامامورا و هاماتانی (که کار اصلی گیمپلی، متعادل سازی و … رو انجام میدن)
۲- دلیل فاصله زمانی کم اینه که بازیهای فرام سافتور خیلی روی جزئیات فنی تمرکز ندارن بلکه بیشتر روی گیمپلی و طراحی هنری تمرکز دارن. مثل ناتی داگ لازم نیست انیمیشن های پیچیده کپچر کنن بازیگر بیارن و … (که طولانیترین پروسه ساخت یک اثر هستش)
۳- فرامسافتور مشهوره به کرانچهای شدید و اگر اخبار این کرانچها و دورههای طولانی و طاقت فرسای کار کردن توسط ژورنالیست ها منعکس نمیشه برای اینه که ژاپنیها اعتراضی به کار سخت ندارن مثل آمریکاییها و عادت دارن. با این وجود گفته میشه کار کردن داخل فرام سافتور به شدت طاقت فرسا هستش و دورههای بعضاََ ۱۴ ساعته باید مشغول طراحی و برنامه نویسی باشن.
جالبه بدونید داخل یک مصاحبه میازاکی توضیح میده که برای مثال اگر بخواد یک باس طراحی کنه فقط یک ایده کلی به آرتیست x میده و اصلا جزئیات رو مطرح نمی کنه تا اون فرد با تخیل خودش به طراحی کردن بپردازه. مثلا میازاکی توضیح میده که یک باس بزرگ غمانگیز / عصبانی / دیوانه میخوام که زره داشته باشه / نداشته باشه یا مثلاََ الهام گرفته از گرگینه ها باشه ولی هیچوقت توضیح نمیده که زره چه رنگی باشه یا مثلا به طور دقیق اجزای صورت یا … به چه شکل باشه بلکه همه چیز در زمینه جزئیات رو به آرتیست واگذار می کنه، اگر طرح نهایی خوب در بیاد توسط میازاکی تایید میشه اگر نه میره برای طراحی دوباره.
ممنون اقای کریمی بابت توضیح جالب .