توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند

به علت حمله‌ی سایبری، توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند

حسن اکرامی
۱۸:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند

به نظر می‌رسد عنوان Cyberpunk 2077 با وجود موفقیت چشم‌گیر مالی و فروش خوب خود بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی، سرنوشت متفاوتی را داشته باشد.

عنوان Cyberpunk 2077 از همان زمان عرضه‌ی خود با مشکلات فنی بسیار و عمده‌ای رو‌به‌رو شد و شرکت سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) مجبور شد به جای توسعه‌ی محتویات بیشتر برای این بازی، تمام تمرکز خود را بر روی ارائه‌ی به‌روزرسان‌های بسیار جهت کاهش مشکلات و نقایص آن بگذارد. با توجه به این که بسیاری از مشکلات این اثر هنوز باقی مانده‌اند و بسیاری از طرفداران هنوز به کیفیت اجرایی آن اعتراض دارند، به نظر می‌رسد یک فصل جدید از مشکلات به سراغ این شرکت لهستانی آمده است که متاسفانه عرضه‌ی به‌روزرسان‌های اصلاحی برای بازی Cyberpunk 2077 را با اختلال جدی مواجه خواهد کرد.

اخیرا استودیوی سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد که به علت حمله‌ی سایبری که به سرورهای این شرکت رخ داد، روند توسعه‌ی به‌روزرسان مهم و بزرگ ۱٫۲ برای بازی Cyberpunk 2077 به تاخیر افتاده است. به نظر می‌رسد تاثیر این حمله‌ی سایبری بسیار گسترده‌تر از تصورات هر کسی باشد و احتمالا بسیاری از بخش‌های شرکت سی‌دی پراجکت را اصطلاحا فلج کرده است. به تازگی وب‌سایت خبری بلومبرگ (Bloomberg) گرارشی را منتشر کرد که اظهار می‌دارد توسعه‌دهندگان عنوان Cyberpunk 2077 کاملا سرگردان شده‌اند و عملا قادر به انجام اقدامی مناسب نیستند.

از آن جا که استودیوی سی‌دی پراجکت رد از پرداخت مبلغ درخواستی هکرها خودداری کرد و تمامی اطلاعات و منابع کدهای این شرکت به فروش رسیدند، بسیاری از کارمندان این شرکت لهستانی حساب‌های کاربری خود را به مدت چند هفته مسدود کرده‌اند تا از انتشار هر چه بیشتر اطلاعات کاری و شخصی خود در فضای مجازی جلوگیری نمایند. اگر چه به نظر می‌‌رسد این بهترین اقدام از جانب توسعه‌دهندگان بوده است اما دسترسی آن‌ها را به بسیاری از بخش‌های فنی و تولیدی محدود کرده و به نظر می‌رسد برای مدتی توسعه‌ی به‌روزرسان برای بازی Cyberpunk 2077 کاملا متوقف شود.

در ابتدای سال جاری میلادی، شرکت سی‌دی پراجکت رد به بیان برنامه‌های خود جهت ارائه‌ی به‌روزرسان برای بازی Cyberpunk 2077 و توسعه‌ی نسخه‌های نسل نهمی آن را اعلام نمود. با توجه به شرایط بحرانی پیش آمده، به نظر می‌رسد تمامی این اقدامات با تاخیر بسیار جدی همراه شوند و آینده‌ی این شرکت کاملا در معرض نابودی قرار گیرد.

عنوان نقش‌آفرینی Cyberpunk 2077 هم‌اکنون بر روی سرویس گوگل استدیا، پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند
توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • کار به کیفیت بازی ندارم ولی نایت‌سیتی قرار بود به خوبی سیاهیه فساد و بی‌رحمی یک دنیای سایبرپانکی خفن رو نشون بده .. شاید هکرا از این بخش رضایت نداشتن گفتن بزار بهشون نشون بدیم خشونت و سیاهی دنیای سایبری چقد بالاتر از این حرفاس .. فقط تهش یادشون رفته یه عبارت Game Over برای دوستان لهستانی قرار بدن :struggle: :sidefrown:

    • Ahmad_bk گفت:

      فقط ویچر ۴ می‌تونه این استدیو رو به روزای خوبش برگردونه در غیر این صورت گیم اور

    • SiRSiNa گفت:

      اونجوری هم میشه نگا کرد بهش :yes:
      منم قبول دارم نایت سیتی به اووون خفنی نبود که سی دی پراجکت میگفت ولی خب چه میشه کرد؟؟؟؟ سایبرپانک غیر از فروش خوبش رکوردهای دیگه ای هم داشت
      ۱ : قبلش بازی ندیده بودم که بعد عرضه گلد شه(هنوز هم نشده)
      ۲ :بازی ندیده بودم با آپدیت باگ جدید بیاره
      ۳ : هیچ وقت اینجوری نابود نشده بودم (از هایپ شدید به کف زمین)
      ولی جدا از شوخی توصیه میکنم به صورت یه بازی معمولی برید توی بازی و لذت ببرید
      چون گذشته از همه کمبودهایی که داره بازی لذت بخشیه و کاری میکنه مشکلاتش یادتون بره

      • عجیبه همه میگن مشکل داره ولی من حدود ۲۰ ساعت بازیش کردم و مشکلی ندیدم.. :-/
        البته با پی سی قوی

        • شما به دلیل گفتن دروغ و دفاع از cdpr و سایبرپانک به ۳ سال حبس محکوم میشی :shout:

          منطق کاربرای سایت

          • . گفت:

            حاجی اون کِنا فازش عجیبه اومده میگه چرا عکس لست گذاشتی پروفایلت ولی از سایبر و ویچر خوشت میاد و طرفداری می‌کنی واقعا منطق عجیبی داره (البته بعضی های دیگه هم هستن) 😐

          • به کاربرای سایت کاری ندارم ..
            حدود ۲۰ ساعت بازیش کردم نظر دادم..
            البته تا تمومش نکنم نظرم کامل نمیشه..
            ولی با سی پیو رایزن و گرافیک ۱۰۷۰ حدود ۳۰ فریم توی رزولوشن ۲ کی میگرفتم . خداییش باگ ندیدم.. گرافیکمو ارتقا دادم فریم حدود ۶۵ تا ۷۰ هست بدون مشاهده ی هیچ مشکلی..
            تنها بدیش اینه شهرش خیلی زنده نیست وگرنه بازیش عالیه..
            دیگه مثل قدیما هم وقت نمیذارم و بازی نمیکنم وگرنه تا حالا شاید دو بار تمومش کرده بودم

            • I5 2400 من به رایزنت سلام میرسونه 😀
              اگه بازی رو تموم کردی وقتتو هدر نده برای جواب دادن به ترول ها ! جون به جونشون کنی سایبرپانک فاجعس ! اگه دوساعت باهاشون بحث کنی و بگی سایبرپانک اینطوریا نیست تهش بهت میگن : 《 برو بابا من با طرفدار یه شرکت باگ ساز بحث نمی کنم 》

              • آی فایو شما سلامت باشه
                سی پیو نسل دوم پدربزرگ و پیشکسوت اینتل ..اگه گرافیک قوی کنارش باشه هنوز خیلی از بایا رو هم میتونه بکشه
                یادش بخیر منم ۲۴۰۰ رو داشتم
                رایزن خاک زیر پاشه
                اگه اونا نبودن اینا هم متولد نمیشدن..
                کاری ندارم کسی باور کنه یا نه..
                چیزیکه دیدم رو نوشتم برای دوستانیکه نمیدونن :yes:

          • Silverhand گفت:

            وکیل خوب واسه‌ش سراغ داری؟

          • نه اون دوستمون که حقیقت رو راجب سایبرپانک گفته یه فن بوی و هیتر بیشتر نیست و اصلا بازیم بازی نکرده هرکس میگه بازی باگ داره مشکل هوش مصنوعی داره سیستم تعقیب و گریز پلیساش مشکل داره
            فیزیک بازی مشکل داره و هرکی میگه روی کنسولای نسل هشتمی قابل بازی کردن نیست داره هیت مییده وگرنه سایبرپانک ابرشاهکار تاریخ بشریت عاری از هیچ گونه مشکلیه

            • تو برام چند تا از کاربر های سایت رو پیدا کن که بگن سایبرپانک 《 ابرشاهکاره 》! نه جدا پیدا کن برام ، می خوام بشناسم (این اقایی هم که میگه باگ ندیدم هنوز بازی رو تموم نکرده و هنوز نگفته بازی ابر شاهکاره ! )

              در عوض من برات ۲۰ تا کاربر پیدا می کنم که معتقدن سایبرپانک فاجعه قرنه و 《هیچ نکته مثبتی نداره》 ! سردمدارشون هم اقای الی ویلیامزه با جمله طلایه 《ایکاش سونی کلا بازی رو از استورش ورداره تا اینا کلا برشکست شن :giggle: 》

              در ضمن اگه فک میکنی جناب اقا بابایی دروغ میگه برو تو یوتیوب بزن ببین بعد پچ ۱.۱ 《فاجعه قرن》 چطوری رو ps4 اجرا میشه ! از ۷۲۰ ۲۰ فریم رسیده به ۱۰۸۰ ۳۰ فریم ، من خودم باور نمی کردم که سایبر اینقد خوب اجرا بشه رو ps4 ، از سیستم من بهتر اجرا میشه

        • ShinjiMikami گفت:

          برادر الکی نگین باگ نداره چرا دروغ میگین اخه یعنی شما یدونه باگ هم ندیدی؟ شما هوش بسیار مصنوعی ان پی سی هارو ندیدی؟ شما امکانات بسیار ضعیف و گیم پلی کوتاه بازی رو ندیدی؟
          من خودم با ۱۰۸۰ ti بازی کردم و ۳ بار تمومشم کردم و باگ های زیادی دیدم مثلا دوتا مرحله فرعی رو نمیتونیم بخاطر باگ بریم بعدش موتور یدفعه میاد و برخورد میکنه به ماشینمون یا توی هوا پرواز میکنه یا اینکه آدما از داخل ماشین رد میشن یا ماشین از ماشین رد میشه یا میپره بالا یه باگی هم هست توی قسمت صحرا با پَنَم که وقتی نزدیک پنجره میشیم ۵۰۰ متر میپریم عقب و همچنین اینکه یه زن وقتی لیوان رو برمیداره لیوان میره توی هوا یا یه قسمت اون دوستمون که میمیره بجای اینکه وسیله رو برداره تفنگ رو برمیداره و میره توی سرش گیر میکنه و هزار تا چیز دیگه.
          یا الکی میگین یا هم قشنگ بازی نکردید و بازی رو نگشتید هم چنین در آخر یه قسمتی هست که سوراخه وقتی میپری توش انگار میره زیرزمین و همچنین توی نقشه و اینونتوری هم باگ هایی ایجاد میشه. از هوش مصنوعی و امکانات کم بازی هم که نگم برات.
          موفق باشی

          • خخ.. دروغ ؟ میخوام یچیزی رو بگم .. تو کامنتهای مربوط به بررسی بازی که چند روز پیش نویسنده ی گرامی سایت گیمفا گذاشته بودم نوشتم بازی رو حتما و حتما با آخرین آپدیتش بازی کنید!
            اگه واقعا شما سخت افزار کامپیوترتون مشکلی برای این بازی نسازه و بازیتون آپدیتش از ۱٫۱۲ به بالا باشه هیچ مشکلی ندارید.. اینم بگم گرافیک بازی نسل ۹ هست یعنی شما اگه روی هارد مکانیکی نصبش کنید امکان داره مشکل لود آبجکت و ماشین و ان پی سی و … براتون پیش بیاد
            من رو اس اس دی m2 نصب کردم
            گرافیکم ۱۰۷۰ بود ارتقا دادم ۲۰۸۰ سوپر .. الان با سی پیو ۳۶۰۰ و رم ۱۶ مشکلی نداره..
            اگه رم ۸ گیگ باشه اصلا بازی نکنید چون یه جاهایی که شلوغتره رم نزدیک ۱۴ گیگ پر میشه تو تسک منیجر..
            بنظرم بازیتون آپدیت نیست
            از آپدیت بودنش مطمئن بشید
            اگه چیزی هست من در خدمتم.. :yes:

            • چه دلیلی برای دروغ گفتن وجود داره؟

            • ShinjiMikami گفت:

              با آخرین اپدیت بازی میکنم و همچنین سیستمم میکشه و مشکلی با افت فریم ندارم. رمم ۳۲ و i7 9700k دارم و اس اس دی دارم. این بازی حتی رو سیستم پایینم باید بدون باگ باشه حداقل گرافیک مورد نیازش rx 470 هست مگه اونیکی بازیا توی حداقل سیستم مورد نیازشون باگ دارن برادر؟!!توی نسل ۹ نباید بازیا باگ داشته باشن.
              من مطمئنم اگه زیاد تر بازی کنین باگ های بازی رو خواهید دید که برای یه بازی که این همه تبلیغات شد ازش و سازندش همون سازنده ی ویچر ۳ هست بعیده البته ویچر ۳ هنوز باگ های جزئی داره.
              هوش مصنوعی ان پی سی های بازی خوب نیست و ربطی به سیستم نداره که. هم چنین امکاناتش واقعا باید خیلی بیشتر بود. من انتظار انمی های خاص و سوار شدن به ربات های خاص حداقل سوار شدن به هلیکوپتر و وسیله های هوایی و قطار و شخصی سازی ماشین و خونمون رو داشتم که هیچکدوم از اینا برقرار نشد و جزئیات نداره و همش کلیاته و فقط چند تا اسلحه و ماشین برمیداریم و میریم جلو.
              من فکر میکردم بازی انقلابی به پا میکنه و هرجا از بازی های رباتیکی و سایبرپانکی حرف بزنیم میگیم این بازی در این سبک بهترین بازیه ولی نشد. من انتظار متای بالای ۹۵ داشتم نه پایین ۹۰.
              در آخر باید بگم بازی سرگرم کندده ایه و داستان و شخصیت پردازی و گان پلی خوبی داره ولی شاهکار نیست و متای ۸۰ تا ۸۵ لایقشه.

              • من خودم به شخصه برای هیچ بازیی هایپ نمیشم و تحت تاثیر تبلیغات قرار نمیگیرم
                چشم و گوشم از هرچی تبلیغه دیگه پره
                اگه هایپ بشم فقط به خودم ضرر زدم.. و اینکارم ففط باعث میشه بازیی که میخوام بازیش کنم رو به دید منفی ببینم.. حتی اگه بهترین بازی جهان باشه!
                من سایبر پانک رو نصب کردم بدون اینکه فکر کنم اان بازی باید چی داشته باشه و چی نداشته باشه.. شما احیانا از این بازی توقع یه جی تی ای ۶ رو داشتید.. خوب طبیعیه هیچ بازیی نمیتونه به اون حد برسه.. راکستار اونقدر تو کارش خبره است که واقعا دیگه رقیباشم باور کردن که نمی تونن باهاش رقابت کنن .. چه برسه به ما گیمرها که فکر کنیم باید بازیی بیاد در حد جی تی ای!

                من واقعا تعجب میکنم اگه با همچین سیستمی دارید بازیش میکنید و روی اس اس دی هم نصبش کردید دیگه نباید کوچکترین مشکلی باشه..

                گرچه تو بازیهای open world چند تا باگ کوچیک یچیز طبیعیه ولی باگهایی که شما دارید دیگه خیلی خیلی مشکوک میزنه!
                آخه متای این بازی روی pc روی شماره ی ۸٫۵ از ۱۰ هست و حتی یوزر اسکورشم خیلی خوبهداغونهدر واقع این بازی اینقدر داغونه چرا منتقدا باید چنین نمره ای روی pc بهش بدن؟

                باور کنید یجای کارتون میلنگه
                از اول نصب کنید و آپدیت رو بریزید و تمام تنظیماتم بذارید روی آخرین درجه ..
                در کنار این سی پیو و رم یه گرافیک نسل جدید لازمه..
                مال من ۲۰۸۰ سوپر مشکلی ندارم با آخرین گرافیک

                روی درجه ی low نمیدونم و روی کارتهای ای ام دی که کششش رو داشته باشه فکر نکنم مشکلی باشه!
                درایور و دایرکست و ویندوزتونم تونم به روز کنید
                به امید پیروزی :yes:

            • morfin گفت:

              والا من با پی سی ضعیف باگی ندیدم ۵۵۰۰XT8GB و ۹۴۰۰ و ۳۲ رم ولی نمی دونم چرا یکسری دوست دارن بکوبوننش با اینکه بازی خوبی بود البته اینم بگم من نسحه روز اول رو بازی کردم بدون اپدیت.البته به جز داستانش که شاهکاره بنظرم هیچ چیزش شاهکار نیست ولی واقعا خوبه

          • بازی بسیار سنگینیه
            حتما آپدیتش کنید و روی اس اس دی اجراش کنید..

      • مهدیار گفت:

        بقیه حرفات به نظرم درسته ولی
        ” بازی ندیده بودم با آپدیت باگ جدید بیاره ”
        این عادیه ها 😀
        عموما این اتفاق برای شرکت های کوچیک میوفته ، یعنی میان یه به روز رسانی میدن و بعد دوباره یه هات فیکس یا یه به روز رسانی دیگه میدن که باگ های قبلی رو برطرف کنن
        البته وقتی این اتفاق میوفته تو عموم موقع ها که اون به روز رسانی یه چیز جدید اضافه کنه به بازی
        واقعا من تا الان ندیدم به روز رسانی بدن برای رفع باگ فقط و اون به روز رسانی باگ دوباره بیاره 😐
        البته از نظر کد نویسی شاید باز پیش بیاد همچین چیزی ( ولی احتمالش خیلی کمه دیگه )
        .
        آره دیگه همین 😀 :heart:

    • دیگه بی انصافی نکنید آقای اکرامی
      نایت سیتی انتهای سیاهی و فساده
      از دور بسیار زیبا و از درون پر از فساد
      از این لحاظ عالی بوده

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        نظرتون در مورد این شرکت و بازی قابل شنیدن هست ولی واقعا برای طرز فکرتون متاسفم به طور کل نظرم در مورد دیدتون به ویدیو گیم عوض شد فقط ای کاش توضیح میدادین دلیل این همه نفرت از این شرکت چیه فقط نیاین راجب مشکلات بازی ایت الکرسی بخونین و بگین اینطور گفتن اونطور شد و فلان و تازه بازی رو هم پلی ندادین ! حالا که سی دی این همه گرفتار شده شما با این حرفاتون فقط یک چیز رو ثابت میکنین و اون اینکه برای هیتر سی دی پروجکت شدن فقط منتظر بهانه بودین ، ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین :yes:
        .
        .
        سی دی پروجکت رد قرار نیست با بخش کامنت های گیمفا پیشرفت و پسرفتی بکنه این پیشرفت و پسرفت رو ولی خود ما میتونیم بکنیم

        • “بازی رو هم پلی ندادین” شده شعار فن بوی های سایبر .. درسته ارزششو به نظر من نداره ولی چرا فک کردین بازی رو پلی ندادیم؟ تازه رو پی سی یک دوست فلک زده که با دیدن تریلراش شخصا گولش زدن و گفتم بخرش و بهش گفتم این شرکته مث بقیه نیست تریلر فیک بده .. من کاری به فن بوی های این اثر ندارم .. هرکی هرچی دوست داره و لایقشه بازی کنه چون گیمینگ یه لذت شخصیه .. قبلنم گفتم این اثر چیزی نیستش که لازم بدونم هیتش کنم یا شرکتشو هیت کنم چون تو زندگی گیمینگ من هیچ ارزشی نداشته فقط یه مدت گول تریلراشو و وعده هارو خورده بودم .. در نهایت من داخل جامعه ی بازی بازانم و دوست دارم نظراتمو که حتی ممکنه خیلیا خوششون نیادو بگم .. در مورد هر بازی و شرکتی هر نظری که دوست داشته باشم میدم ولی احترام مخاطبینم حفظ میکنم هر چن من هیچ فاصله ای بین خودمو یه کاربر نمیبینم که باعث شه نظر ندم ..

          • ضمنا من هنوز پلی ۵ نرسیده به دستم ولی کسیم که پول کرکی و هکی نمیده و هر بازیو دوست دارم فیزیکی بخرم (در ایران!) .. برای کسی مث من نابودی سازنده‌های دروغگو و پول‌پرست که واضح ترین دروغ هارو تحویل جامعه‌ی مخاطبین میدن بهترین اتفاقه چون هر چقدر زحمت بکشن و خاطره خوب ساخته باشن حق ندارن اینجور با وقاحت و نمایان ترین حالت ممکن از اعتماد بقیه سو استفاده کنن .. من از دوران آتاری بازی میکنم و اون قضیه متای پیسی بازی سمی ترین چیزی بود که تو ویدئو گیم از یه شرکت دیده بودم .. در نهایت قضاوتش نمیکنم چون برای من فاقد ارزشه ولی امیدوارم درس عبرتی بشه که سایر سازنده ها شل نشن و به کیفیت محصولات ویدئویی که بزرگترین عشق منه آسیبی نرسه .. خوشبختانه به خاطر پلتفرمی که انتخاب کردم نیازی به طرفداری کورکورانم ندارم و دست سونی و یوبیسافت و راکستار و راکستدی و اون سازنده Little Devil Inside رو میبوسم که هنوز با وجدان هستن

            • . گفت:

              آقای اکرامی من براتون خیلی احترام قائل بودم اما جدیدا تمام حرف و حدیثتون شده هیت کردن سایبر و سیدی پراجکت هفتاد درصد اخبار راجب این شرکت هم شما پوشش میدید و تو متن مقاله هاتون هم سایبر رو هیت میدید به هر حال هر شرکتی ممکنه این اتفاق براش بیافته نباید به خاطر یک اتفاق آنقدر نسبت به یک شرکت یا بازی جبهه بگیرید و آرزوی نابودی این شرکت رو بکنید اینکار واقعا اشتباهه :no:

            • 🤘Mohsenj74 گفت:

              من کاری به بقیه حرفاتون ندارم به هر حال این شیوه ایی هست که برای خودتون در نظر گرفتین ولی فقط برای شفاف سازی این خودتون بودین که قبلا گفتین برای نظر دادن راجب سایبر پانک حتما نباید بازیش کرد یا یه چیزی مشابه این و البته اگر منظورتون از فن بوی سی دی پروجکت من هستم من همونی هستم که بازی رو خریدم دیسکشو ! و تا اکت ۲ باگ نداشتم و داشتم حال میکردم ولی به یکباره باگ ها بسیار خشن شروع شد برام و من فن بوی اومدم گفتم که اقا نخرین فعلا بازی مشکل داره حتی دوستان سوال پرسیدن و گفتم نخرین و همواره به این وضعیت انتقاد هم دارم و داشتم اما از طرفی این شرکتی که از نظر شما اصلا ارزشی نداره ویچر داده بیرون 🙂 ، همین کلمه ویچر کافی بود که صبر کنم چون سیدی پروجکت ارزشمند بود برام و برای بسیاری در سراسر دنیا و همیشه هست و محض اطلاع الان که وارد نسل ۹ شدم باز هم دیسک سایبر پانک رو برای پلی استیشن سفارش دادم البته نه به خاطر طرفداری کور کورانه ! چون گیمر هایی که قبول دارم در سراسر دنیا گفتن مشکلات بازی تقریبا از بین رفته نمونش برای مثال پست همین چند روز پیش اقای سعید اقابابایی و همچنین قراره با اپدیت بعدی خیلی خیلی اوضاع فرق کنه و بعد تر اپدیت نسل ۹، اون چیزی هایی که گفتین در مورد وضعیت انتشار سایبر درسته و منم بهش انتقاد دارم ولی ارزوی نابودیش رو بکنم ؟ بزارین شما اونطرف پُل باشین ما اینطرف پُل …… یه شانسی اوردیم شما دیسک سایبر پانک رو نخریدی مگرنه فکر کنم شخصا میرفتی همشونو هدشات میکردی :laugh: یادم باشه اگر مغازه باز کردم و شما گذرتون به ما افتاد بگم اقا ما چیزی نمیفروشیم والا :cowboy: چون با این چیزایی که من از شما شنیدم اگر محصول خریداری شده توسط شما ایرادی داشته باشه من بدبختم میشم بدبخت :laugh:
              .
              .
              من این حرفا رو برای ناراحت کردن کسی نزدم و با کسی هم مشکلی ندارم فقط نظرمو گفتم در مورد دیدگاهتون امیدوارم کسی و خود شما فکر دیگه ایی نکنه بلکه همین حرفای ما شاید فقط بدرد یکنفر خورد .

              • اون پل که من یه ورم شما یه طرف عالیه .. نه من سمت شما میام نه شما سمت من .. نظرمونو میدیم و میگذریم .. من خودم به شخصه نظر هیچ احدی حتی گنده ترین منتقدا و سایتا ذره ای اهمیت نداره برام چون سبک لذت بردنم از بازیا بر پایع جزئیات و واقعی بودنه مثل بازیای راکستار و ناتی داگ .. برای همینم از نظر کسی ناراحت نمیشم و همیشم نظرمو میدم اصلنم اعتقادی به موج‌سواری و شعارای ساختگی ندارم .. در نهایت این بازیه اسمشو نبر امیدوارم کسی گول نخوره و با آگاهی از شرایط و کیفیتش تهیش کنه چون برخی جاهاش عالیه و برخی جاهاش تاسف برانگیز .. متاسفانه بخشای ضعیفش همون قسمتاییه که من گول خوردم و فک کردم عالیه .. موفق باشید

                • وقت بخیر
                  خودم ب عنوان یک عضو بسیار کوچک از جامعه بازی‌بازان و احتمالا با تجربه‌ای اندک‌تر از شما تا ب حال ب خوبی درک کردم ک تریلر هرگز ب بازی نهایی تبدیل نمیشه. هیچ دلیلی برای فریب (با توجه به تجربه‌ای ک کسب کردیم) وجود نداره. برای مثال شاید به سختی بشه استودیویی مثل ناتی داگ پیدا کرد اما باز هم درون تریلراش شاهد استفاده از مواردی هستیم ک هرگز ب بازی نهایی راه پیدا نمیکنن (البته بازی‌های این سازنده ب حد کافی مناسبه)
                  این مورد روی no mans sky هم رخ داد ک البته کیفیت نهایی اصلا خوب نبود اما در ادامه تحسین برانگیز شد. بعد از اون و قبل از اون هم بارها رخ داده و باز هم اتفاق میفته. نمیدونم چرا باید شعارهای این چنینی بعد از چندین سال تجربه، قادر ب فریب دادن شما باشه آقای اکرامی
                  من متاسافانه فرصتی برای تجربه بازی مورد بحث پیدا نکردم بنابراین قادر ب اظهار نظر نیستم اما اگر بازی ۷۰ درصد هم تجربه بدی باشه، سازنده‌ها رو ب عنوان یک جز از کل، مورد سرزنش قرار نمیدم. اشتباه رخ میده(و گاهی تبدیل به فاحعه میشه) اما گاهی اوقات زمان میتونه همه چیز رو درست کنه. در ضمن ما حافظه طولانی مدتی داریم ک میتونه گذشته رو به یاد بیاره. فراموش نکنید ک همه اشتباه میکنن. در چنین شرایطی، سازنده‌ای مثل cdp ک میتونست ی زمانی روی عناوین آنلاین مانور بده اما موند و حداقل سعی خودش رو کرد، لایق چنین غضبی نیست
                  در نهایت اگر کسی میخواد ب تجربه و عدم تجربه cp 2077 بپردازه، هیچ‌کس به تنهایی حتی صلاحیت اظهار نظر در این‌باره رو نداره. اتفاقا به نظر من نمرات هم میتونن تا حدودی کمک کنن اما موارد دیگه‌ای هم وجود داره. با دوستانتون مشورت کنید، منتظر به‌روزرسانیا باقی بمونید و ب کانالای استریم سر بزنید. نزارید هیچ‌کسی با تندخویی نظرشو جلوی راهتون قرار بده

                • Good Hunter گفت:

                  آقای اکرامی با عرض سلام و وقت به خیر خدمت شما عضو تحریری گیمفا و باقی دوستان گیمر عزیز …
                  من خیلی کم و گذرا مقالات رو میبینم و بیشتر بررسی ها رو مشاهده میکنم
                  اما اینجا نتونستم خودم رو از رفتار عجیبتون به عنوان یک شخص نسبتا صاحب نظر نادیده بگیرم.
                  حرف های شما من رو یاد یک داستان و واقعیت بسیار نا امید کننده و زشت انداخت …
                  همین داستان برای بازی DriveClub هم در روز انتشار اتفاق افتاد و حتی تا خیلی وقت تر ادامه داشت به طوری که Evolution Studios بعد از کامل کردن بازی به طور نا امیدانه شکست بهش تحمیل شد و از هم پاشید با بی رحمی کامل قشر های گیمر و منتقد و سرمایه گذارانی هم فکر با شما … و این شد که ادامه قدرت این عزیزان رو شاهد نبودیم . چه خوب میشد که امروز شاهد حتی درایو کلاب ۳ بویم نه ؟؟؟ حیف و صد حیف که این شرکت به اندازه‌ی سیدی پراجکت ثابت شده نبود و نتونست شکست هاشو با اون هیستوری بشوره و محکوم به فلج شدن شد تا امروز که امروزه هنوز گیم ریسینگی به جزئیات بصری این عنوان که قبل از ورود کنسول های نسل ۸ ساخته شده بود ندیده باشیم و حتی آنلاک نشه روی پلی ۴ پرو و نسل ۹ چه بده سرانجام کسایی که قضاوت رو باگ میبینن اما به توانایی تیم سازنده پی نمیبرن چه بد که کم کاری و هایپ بیش از حد و میبینن اما اجازه نمیدن با پشتیبانی بیشتر حمایت خودشون رو از اینجور تیم های کم یاب نشون بدن … منو شما کسی نیستیم آقای اکرامی که بخوایم خودمون رو جای اون‌ها قرار بدیم … حرفاتون هم مسلم به گروهی از گیمر ها که طرز فکرشون یک پله متفاوت تر هست خدشه میزنه و با نگاه اول این انتظار رو از شما ندارن که فرهنگ گیمر بودن و حمایتتون رو این شکل ببینن در حالی که کسایی مثل آقای آقابابایی حتی تجربه میکنن باگ هارو میدونم ازیت هم میشن بشدت اما با یک لبخند رد میشن و نکات مثبت رو ارزش تیم و زحماتشون میبینن و راه رو برای جبران اون براشون باز میکنن و گیمر هایی که تردید دارن رو حداقل به سمت دیدگاه مثبت هدایت میکنن و نقد هاشون بشدت امید بخش هست و یک گیمر واقعی لذت میبره از این نقد و علاقش دوچندان میشه و یه منتقد که کارش فقط نقد هست رو بعضا اذیت و بعضا به فکر فرو میبره …
                  با از دست دادن تیم درایو کلاب جز از دست دادن یک تیم حرفه ای و یک ریسینگ بینهایت زیبا و خاطره ساز و ارزمشند چیزی دست منتقدا و گیمر ها نیومد با این طرز رفتار پشیمونیش فقط برای گیمر های اصیل تر موند و پر از چرا ها و نباید ها و اگر ها و رویاهای بی جواب … چندی پیش خبری خوندم دلم شکست که حتی این ته مونده گیم هم از استور پلی استیشن برای همیشه رفت … من به شخصه عاشق سبک ریسینگ هستم و اگر یک استثنا از کربن و ماست وانتد اولیه بگیریم شیرین ترین لحظات زندگی ریسینگمو در عنوان های تست درایو آنلیمیتد ۲ و همین درایو کلاب داشتم با موسیقی متن بینظیرش که تست درایو آنلیمیتد جدید خبرایی ازش اومد بشدت خوشحال شدم اما درایوکلاب چی، حسرتش موند… کمی بیشتر به فکر این هنرمندان توانمند باشیم شاید این فرصت جبران براشون و برامون خیلی ارزشمندتر از هیتر بودن باشه و بهشون درس درست و فرصتی برای جبران بدیم .. من تعجبم چطور شما ویچر ۳ رو بازی کردید و این نظر رو درباره همون تیم میدید ؟ حتی به تجربه‌ کردن ویچر شما شک کردم …
                  دل نوشت
                  پیروز باشید

                • از متن بلندتون ممنونم ولی شما هر موقه پاسخ دادید چرا یک بازی شوتر اول شخص که حتی تو کاتسیناشم شخصیت اصلی دیده نمیشه مگر آینه ای چیزی باشه باید سیستم شخصی سازی کاملا مضحک و تبلیغاتی برای اندام های جنسی داشته باشه ولی سازنده ها پنجر شدن ماشینو جرات نکنن تو بازی قرار بدن؟ در اینکه اون شخصی سازی کاملا دهن پر کن و تبلیغاتیه شکی نیست ولی اگر پنچری ماشینو میزاشتن نیازمند تغییرات تو گیم پلی رانندگی، ساخت فیزیک تعلیق برای ماشینا و بسیاری از موارد دیگر میشد .. وضعیت فیزیک آب بازیم همینه .. حالا یه فن بوی بود میگف کی میره تیر بزنه به آب و براش مهم باشه؟ خب اون شخصی سازیه مهم تره بیا فیزیک آب؟ این تازه یه گوشه از اعمال این شرکت بود .. اینجور شرکتی که کیفیت بازیش مهم نیست و فقط جزئیات تبلیغاتی کم زحمت تو بازیش قرار میده دیگ جا و ارزش بحثی برای من نمیذاره

                • Good Hunter گفت:

                  حرفتون کاملا صحیحه من دفاعی از بازی سایبر پانک با اون همه هایپ و فروش و اعتمادی که بهش کردن اون هم بعد از تجربه‌ی گیم هایی نظیر رد دد ۲ واقعا از یک AAA واقعی و تاپ ریت به دوره و خیلی نکات منفی و ضعیفی در بازی دیده میشن که حتی بعضا گیمر مشتاقی که هرطور شده میخواد با گیم ارتباط برقرار کنه رو هم خسته میکنه و من هم بعد از چند ساعت بازی کردن به احترام گیم و تیم سازنده و حتی خودم دیگه پلیش ندادم تا با به روزرسانی و ماد ها اوضاع گیمپلی بهتر بشهء این رو در نظر بگیرید سیدی پراجکت رد اصلا شرکت ضعیفی نیست و همینکه سعی کرده ساختار شکنی در روند عرضه بازی هاش کنه و یه سبک کاملا متفاوت رو که تیم تجربه ای موفق توش نداشته رو تولید کنه باز قابل تقدیره و این رو هم اضافه در نظر بگیرید واقعا بازی رو به راحتی میشه ناقص شمرد که هنوز برای عرضه آماده نبوده و تیم زیر فشار این گیم رو زودرس عرضه کرده اما مطمئنم که درسشون هم گرفتن و تیم قوی ای پشتش داره و درست میشن اینها الان چند وقت از عرضه بازی میگذره ؟ میدونید که حتی ویچر ۱ هم بعد از اون سابقه دو سری موفق در اپتدای عرضه پر از باگ بود با اینکه آماده ترین بازی این کمپانی هم محسوب میشد یا همون درایو کلاب که دقیقا ۴سال بعدش بازی تکمیلی شد و بازی ای شد که بشه اون رو همیشه در کالکشن نگه داشت و پیشنهاد داد درحالی که هرکسی اون رو روز عرضه تجربه میکرد پرتش میکرد دور … این بازی هم مطمئن باشید با هیت کردن بیش از حد و کل کل با باقی دوستان و نظرات بهتر نمیشه و معتقدم درسشون رو به خوبی گرفتن و دست از پشتیبانی اون برنمیدارن تا بازی به حد و اندازه خودش برسه … ویچر ۳ چند دی ال سی و آپدیت فوق‌العاده برای بازی به صورت رایگان قرار داد تا هی بهترش کنه ؟؟ کی فکرش رو میکرد اینقدر قراره یه بازی بینقص بشه ؟ چون تیم پشت اون هدف و انگیزه داشتن اما این انگیزه بشدت کاسته شده و داره به سمت نابودی میبردتشون گرچه ما هیت هم نکنیم و پشتیبانی هم کنیم باز به جایی نمیرسه چون فرهنگ همایت برای اکثریت دوستان معنایی نداره … ریسک بزرگی کرد وارد بازار این ژانر بازی شد و درس های بشدت سنگینی هم گرفت که امیدوارم به نابودیش ختم نشه امیدواریم سایرپانک واقعی رو حتی یکی دوسال بعد ببینیم و بعد تر ویچر ۴ که باز تراژدی خلق کنه … میتونست این کمپانی هنرمند جای این ریسک بزرگ دست به دامن سیاست جدید گیم و صنعت با یوزر های بیتجربه بشه و بازی های آنلاین توخالی که یه تیم ایرانی ۷ نفره هم میتونن خلقش کنن تو یک سال دست روی سود هنگفت بدون هیچ زحمتی بزنه و پر کنه پرداخت درون برنامه ای برای پر کردن جیبش یادمون نره سیدی پراجکت رد هم با این تجربه تلخ زود هنگام برای این اثر هایپ شده همچنان در کنار ساکر پانچ و ناتی داگ و راک استار و سانتامونیکا در خصوص خلق بازی های داستان محور بزرگ قرار میگیره … نمیدونم عاقبت چی میشه اما بد بین نیستم و بشدت هم امیدوارم چون میدونم با چه استودیویی طرف ام مطمئن باشید ۲ سال بعد یادتون که میاد به این روز ها میخندید که چه زود قضاوت کردیم اگر تا اونروز این تیم همچنان پابرجا باشه با قدرت …
                  بهترین نتیجه ای که بخوایم بگیریم در خصوص بازی در ساده‌ترین حالت بهتره اینطور بگیم :
                  یکی از دلیل هایی که خیلیا از حتی بدترین بازی ها هم لذت میبرن توجه نکردن به هایپ ها و لیک های قبل عرضه بازی هست و خیال بافی اغلب الکی …
                  گیمی با حداقل اپتیمایز گرافیکی مشکلات همراه با باگ : فعلا بله
                  بازی کامل نیست و نیازمند پچ و توجه بسیار بیشتر هست : صد در صد
                  گیمپلی نسل بعدی ؟ خیر متاسفانه
                  گرافیک نسل بعد ؟ فکر نمیکنم با اینکه بعضی مواقع به خصوص در سیستم های قوی با رهگیری پرتور نوری چشم نوازه اما نسل بعدی ؟ خیر
                  و روایت داستانی گیرا و به اندازه کافی جذاب ؟ تنضیمات گسترده ؟ کاراکتر های گیرا ؟ دنیای اپن ورد و بزرگ و البته پر جزئیات ؟ مراحل و سرگرمی های جانبی درکنار خط داستانی ؟ صد البته بله حتی همین حالاش هم در این خصوص بسیار بالاتر از متوسط هست و امیدواریم برای بهتر شدنش
                  اگر کسی هستید که بازی هارو با هم مقایسه میکنید، اگر خیلی به باگ ها و نقص های گاه و بیگاه حساسیت به خرج میدید پس فعلا بازی رو تهیه نکنید و قضاوت هم نکنید یه کم دیگه به تیم سازنده فرصت جبران بدیم و مطمئن باشیم سربلند بیرون میان و ما هم یک تجربه بسیار خوب رو خواهیم داشت

            • نسخه ی کنسولی رو نمیدونم ولی نسخه ی پیسی با اپدیت ۱٫۱۲ مشکلی نداره

          • Silverhand گفت:

            گیمری که ویچر ۳ هیچ نقشی تو زندگیه گیمریش نداره. عجب سابقه گیمری درخشانی.

            نمیدونم واقعا قحطی خبرنگار بود

            • رو پلی جز کاتسین چیزی نمیشه پلی داد که
              بخاطر همین ویچر جزو سابقه نیست

                • G_man گفت:

                  خب اگه از کاتسین خوشتون نمیاد میتونین اسکیپشون کنید(تا اونجایی که میدونم فقط دیترویت و گاد رو نمیشد اسکیپ کرد) و مستقیما برین بکش بکش
                  تازه گیم پلی انحصاری های سونی از خیلی از بازی های مولتی پلتفرم بهتره
                  از گاد و بلاد که سیستم کامبتشون بهترین سیستم مبارزه نسله بگیر تا لست ۲و آنچارتد که به جرئت میتونم بگم گیم پلی لذت بخش تری نسبت به امثال ردد۲ دارن

                • ایشون خیلی وقته تروله کسی که به کوجیما میگه اووریتد کسی که بهترین کارگردان ۲۰۱۹شد و بازیش هم بازی سال ۲۰۱۹شدو ۵تا متال گیر بالای ۹۰ساخته کسی که اولین بازی پست مدرن تاریخ رو ساخته کسی که باس فایت های متال گیر ۳ باس فایت سایکو مانتیس رو ساخته (البته بهش حق میدم باxbox360گیمر شده بایدم ندونه اینارو)کسی که به لست ۱بگه گیم پلیش ضعیف بود !!!!!بجز ترول چی میتونه باشه..انگار تقصیر انحصاریای پلی استیشنه سایبرباگ ۱۹۹۷ این فاجعه رو به بار اورده
                  اگه اینا کاتسین باشن مدیوم و بازی های درجه ۳مایکروسافت چی هستن؟گیرز که ۲۰ساله فقط کاور بگیر شلیک کنه بدون هیچ نواوری چی حساب میشه

              • ترولو شروع کردی ؟ :rotfl:
                بابا بیخیال

              • همون پلی پر افتخارترین بازی تاریخو داره هر سالم بازیاش تو‌ فهرست کاندیدای سالن :disdain: برای مشاهده کاتسین به عنوان مدیوم با قابلیت دوئل ریالیتی مراجعه کنید 😎

                • Kena گفت:

                  :-* حسن جان میخوامت
                  البته رفیقمون اومد بزنه تو کار ترول ولی خراب کرد نمیدونه ترول هم هنر و استعداد میخواد 😀

                • من با همه کاربرا دوستم ولی اگ کسی منو با ترول خطاب قرار بده اونم ترول کاملا الکی و خنده‌دار پاسخ خیلی خوبی دارم براش

              • . گفت:

                کامندر جان تو کاربر خیلی خوبی بودی و هستی لطفا به ترولا توجه نکن و باهاشون هم صحبت نشو :rose:

              • از شما بعیه فرمانده شپرد..
                پی اس بهترین کنسول برای گیمه
                ولی بهترین جایگاه برای گیم pc هست..

              • همون کات سین ها ۳ساله بازی سال میشن و پرافتخارترین بازی تاریخن و مث سایبرپانک فن هاشونو شرمنده و خفیف نکردن که مجبور بشن بی دلیل به بازی های پلی استیشن هیت بدن مجبور نیستتی کات سین پلی بدی اصلا نمیتونی پلی بدی چون رو پلتفرم شما قابل بازی نیست پلتفرم شما نهایتا سایبرباگ ۱۹۹۷رو اجرا کنه و میتونی بری پولتو بدی E.A مس افکت رو با رزولوشن بیشتر بهتون قالب کنه اخرشم بری کله فنجونی و اوری بزنی اصلا مایکروفنا بخاطر همین بازی های دوبعدی کنسول خریدن دیگه

          • داداش حتما نسخه ی آپدیت نشده یا با آپدیت قدیمی رو بازی کردین
            من با آپدیت ۱٫۱۲ بازیش میکنم.. خیلیم خوبه

        • Silverhand گفت:

          چیزیو که من فهمیدم، اینه که همیشه پشت سر بازی های خوب، حرف و حدیث زیاده.

    • آقای اکرامی اگه دقت کنی محیط نایت سیتی عالی طراحی شده و توتست آینده ترسناک خوب نشون بده وبی خوب زیر ایت باگ ها له شد

    • Golden_Sauber گفت:

      اقای اکرامی عزیز اینا بهانه هست میخوان کم کاری رو بندازن سر شرکت

    • Bàđà§82 گفت:

      در مورد پست یاد یه اهنگ افتادم برای دلیل تراشی های سیدی : یالان یالان یالااان

  • Kena گفت:

    البته پی سی بازا میتونن به مادهای منتشر شده پناه ببرن که اوناهم سیستم قوی ای میخواد البته
    البته یک مورد دیگه هست بتونن بهش پناه ببرن و خاطره تلخ بهینه سازی سایبرو فراموش کنن اونم الدره:rotfl:

      • Kena گفت:

        الدر داستانی داره با دوستان پی سی باز یک شوخی کردیم و اینم شد سوژه
        همه پی سی بازا الدر میزنن شما چطور؟
        واسه عشق تو میدم الدرو به چه آسونی سایبر میشه قربونی آخه گلد کردن بازی هم هیچ نداره قانونی

      • farshadx گفت:

        از وقتی سونی گفته بازیهاش رو برای pc میده ایشون هم فشاری شده جدیش نگیر

        • Kena گفت:

          قبل از اون کم سوژه تون کردم؟همین هفته پیش گفتم دیگه کاری بهتون ندارم اما نمیزارید که
          منتظر باش دیزگان داره میاد حداقل یه بازی درست حسابی پلی بدی اون سایبر که این همه سنگشو به سینت میزدی که هیچی نشد

        • آقای اکرامی من از این فرشاد دکل نورد ایکس باکس فن خوشم نمیاد ولی الان دیدم دستگاه من خودکار به ایشون مثبت داده با اینکه من ایشون هرچی بگن بهشون منفی میدم
          خلاصه این سیستم لایک و منفی باگ داره

          • Kena گفت:

            منم گفتم باگ داره الان به کامنت اقای اکرامی بیخودی دیس خورده بود در صورتی که من دیس ندادم گاهی هم لایک و دیس معلوم نیست چجوری میشه باگ هاشو برطرف کنید مرسی

          • farshadx گفت:

            بهتره از سونی و استودیوهاش و بازیهاش بالا نری مثل دیزگان و هورایزن میخوری زمین ها از ما گفتن بود :rotfl:

            • G_man گفت:

              اگه قرار باشه از دکل انحصاری های سونی بالا بره سراغ گاد و لست میره نه دیزگان و هورایزن

            • همون هورایزن همروی pcو هم روی کنسول متای بهتری رو نسبت به سایبرباگ ۱۹۹۷،هیلو ۵،گیرز۴و ۵ داره اگه هورایزن بد باشه سایبرپانک و انحصاری های مایکرو که trash بیشتر نیستن…فن های مایکروسافت چقد مورد فشارقرار گرفتن از این که دکل سایبرباگ خراب شد اخه این امید اخرشون بود یه بازی بتونه با انحصاری های پلی استیشن رقابت کنه که دکل ویچر۳خراب نشه که اینم تبدیل به باگ خالص شد:)عیب نداره ایشالا نسل بعدی و مراسم بعدی

              • دیگه دروغ هم شاخ و دم داره
                متای هورایزن ۸۴ ه
                یه نمره کمتر از سایبر و هم متای هیلو پنج و گیری پنج
                اگه سایبر بد باشه هورایزن آشغالی بیش نیست
                تازه نمره ی استیم هورایزن هفته!!!!
                میدونی این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟
                درباره ی اسپلینتر سل و قضیه ی متا ها فقط میتونم شما رو به سایت متا هدایت کنم چون لینک فرستادم تایید نشد

                • آشغال بازی هستش که آبرو و اعتبار شرکتشو به آتیش کشیده و بعیده چیزی از سازندش بمونه که بخایم نسخه‌ی دومشو ببینیم نه یه عنوان تحسین شده و عالی که نوآوری داشته، موفق بوده و نسخه‌ی دومشم دارن میسازن .. در مورد نمره‌ی کاربرا به بازی هم سر لست ۲ دیدیم که از هر نمره پایین یه دود خاصی برخواسته بود و استیم هم پر از کاربرایی مثل شماست .. سونی خیلی خوب بلده سودشو از بازار هیتراشم حتی بگیره

                • لینکو ول کن مگه سایت متاکریتینگ نیست؟نیازی به لینک و این چرت و پرتا نیست برو ببین نسخه سوم اسپلینتر سل متاش ۵۸هست یا نه معلوم نیست رفتی ااز کجا لینک اوردی واسه خودت سایت متاکریتیک موجوده لینکم لازم نیست برو ببین متای نسخع سوم اسپلینتر سل که عنوانشم ضروری هست چنده بعد بیا صحبت کنیم
                  همین که یه ای پی جدید از سونی به اندازه پرچم دارهای مایکروسافت و یه بازی که ۸ساله داره تبلیغات میکنه هست نشون از عظمت انحصاری های سونی میده بحث یوزر اسکو کردی یوزر اسکور سایبرپانک هم روی پلی استیشن: سه هست 🙂
                  سه کجا و هفت کجا!البته از اونجایی که تو ریاضیت مشکل داره ۵۸رو ۹۴مینویسی فک نکنم متوجه تفاوت سه و هفتم بشی
                  در ضمن سایبرپانکم روی استیم هفت گرفته یجوری گفتی انگار مثلا ده گرفته
                  یوزر اسکور گیرز۵روی استیم هم ۶هست
                  هیلو۵ هم یوزر اسکورش ۶.۱هست
                  خخخ حداقل یوزر اسکور اینام نگاه میکردی که ضایع نشی
                  دیدی یوزر اسکور هورایزن از گیرز ۵ و هیلو۵ هم بیشتر بود تو استیم؟
                  تازه اگه بخام نسخه های کنسولیشونو مقایسه کنم
                  gears5:82
                  halo5:84
                  cyberpunk:yello :rotfl:
                  horizon:89

                • سایبرباگ نسخه pc:85
                  نسخه های کنسولی متای زرد :rotfl:
                  هورایزن نسخه pc:84
                  نسخه کنسول:۸۹
                  اگه بخاطر یه نمره بیشتر سایبر نسب به هورایزن،هورایزن اشغال باشه
                  بخاطر ۴۰نمره بیشتر نسخه کنسولی هورایزن نسبت به سایبر ،حیفه از لفظ زباله هم واسه سایبرباگ۱۹۹۷ استفاده کرده و فلا اونی که باعث سقوط سهام شرکتش شده و کل دنیا دارن بخاطر زباله بودنش ازش شکایت میکنن سایبره نه هورایزن
                  توهمونی هستی که یبار تو اینستا باهات بحث کردم قانع شدی بعد اومدم تو گیمفا ای دی اینستا گذاشته بودی بعد گفتم باید اینجام مث اینستام قانعت کنم گفتی من اینستا ندارم :rotfl: کلا حرفات در همین حد معتبره
                  حداقل میخوای راجب سایبرپانک حرف بزنی بحث متا و یوزر اسکور نکن که ضایع میشی مث الان یوزر اسکور۳اخه؟خخ
                  توی استیم هم یوزر اسکورش مث هورایزن ۷بود خخخ ولی بنظر تو ۷سایبر پانک ینی فوق العاده ۷هورایزن ینی زباله بله بله حق بگوی مهندس

                • Kena گفت:

                  حسن عشق خودمی خوشحالم که تو متوجه شدی همین پی سی گیمرا و مخصوصا همین کامندر هیتر سونیه و رو نمیکنه به بازی متای نزدیک ۹۰ میگه اشغال :-/ هنوز دیسک هورایزن کامپلت ادیشن رو دارم نسخه دومش هم میاد میترکونه

        • هرهر؟ هورایزن متاش ۸۹ هستش چیزی که ماکروسافت این نسل جز ۳ تا بازی ۹۰ بقیه اش ۲تا ۸۴ و بقیه زیر ۸۰ بود

    • یادی کنیم از بهینه سازی(اصلا نمیشه اسمشو بهینه سازی گزاشت)
      اسکایریم روی استیشن سه 😀

    • حرفات برای هیچکس خنده دار نیست..
      تو در اصل داری به ریش خودت میخندی ولکن خبر نداری!

    • SiRSiNa گفت:

      والا اونجور که ما دیدیم بهینه سازی سایبر واسه کنسولا بد بود شماها همین مونده بود گریه کنین 😉

  • Neil_druckman گفت:

    یه چیزیو نمیفهمم.کپکام هم این اتفاق واسش افتاد ولی چرا اینجوری نشد؟
    ناتی داگ هم حالا یسریا میگن لیک شدن کار خودشون بود(که گیمرا یکم امادگی پیدا کنن بدونن با چه اثری رو به رو هستن)ولی خب اگر کار خودشون نبوده باشه قطعا خیلی اطلاعات مهمی رو به سرقت بردن فقط کافیه به اون حجم از لیک شدن دقت کنید خیلی جاهاشم قشنگ نشون میداد که در حال برنامه نویسی بازی هستن ولی ناتی داگم چیزیش نشد.
    بعد نمیفهمم اصلا بازی خراب کرده و ناامید کننده بوده و…. این چه ربطی به سهام دارا داره؟این چه ربطی به بودجه و اینا داره؟امار فروش بازی رو برید ببینید وحشتناک بالا بوده و رقمی که بازی رو پس دادن اصلا جلو سودی که از فروش بازی کردن دیده نمیشه.
    نمیفهمم دقیقن چشه سیدی پراجکت.من یه حسی بهم میگه سیدی پراجکت مشکلات داخلی بین خود کارکنا داره و افراد کلیدی رفتن به خاطر همین اینا همچین حرف هایی میزنن که به اصطلاح وقت بخرن که بتونن بازی رو درست کنن و نیرو بگیرن و اینم یادمون نره این شرکت تو لهستان هست و اصلا قابل مقایسه با شرکت های امریکایی نیست(نمیگم لهستان داغونه کشور خوبیه ولی اصلا قابل مقایسه با امریکا نیست)

    • از این دوستان پر تلاش هیچی بعید نیست .. احتمال مظلوم نمایی، صحنه سازی یا انتشار اخباری که جو رو به سمتشون برگردونه و بتونن از این طریق وقت بخرن خیلی زیاده .. دیگ وقتی یکی داره غرق میشه به هرچیزی دستش برسه چنگ میندازه تا نجات پیدا کنه

    • درود
      خوب اون اتفاقی که برای کپکام افتاد با این تفاوت فاحشی داره..
      وقتی یه شرکتی مثل سی دی پروجکت رد که هر لحظه سهامش رو به افزایش میره یه همچین حجم بزرگی منفی به سمتش حجوم میاره مثل همه ی بازار سهام تو کل شرکتهای دنیا سهامش افت میکنه دیگه! مثل بازار بورس
      این طبیعیه..

      اینم بگم بازیسازی یه هنره
      استعداد میخواد .. ربطی به کشور و اینجور چیزها نداره..
      کشور لهستان حدود ۴۰ میلیون جمعیتشه و آمار فقر توش پایینتر از آمریکاست! تولید ناخاص داخلیش نسبت به جمعیت کمش عالیه
      پس مشکلی برای بدست آوردن ثروت تو این کشور اروپایی برای کسی که میخواد کار و پیشرفت کنه وجود نداره

    • میگن به حساب کارمندا هم دسترسی پیدا کردن
      بخاطر این اوضاع وخیمه

    • چون داداش اینا کد استودیو برداشتن اگه کد ناتی داگ هک میکرده اند قطعا ناتی داگ با این مشکلات روبه رو می شد

      • Neil_druckman گفت:

        دوستان چنتا چیز:
        ناتی داگ رو من هنوزم میگم کار خودشون بود لیک ها ولی کپکام تا جایی که میدونم کد هاشون هم لو رفته.بنظرم سیدی الان تنها مشکلش کمبود نیرو هست و اعضای کلیدی رفتن ازش
        به هرصورت امیدوارم بازی رو هرچه سریع تر درست کنن بریم بازیش کنیم. :drool: :drool: :drool:

    • ShinjiMikami گفت:

      سی دی پراجکت که مشکلات داخلی داره کلا همه ی استودیو های لهستانی مشکلات داخلی دارن.
      در آخر درمورد کپکام و لیک های منتشر شده باید بگم که بعضیاشون درست نیستن مثلا داشتن میگفتن ایول ۴، ۲۰۲۲ میاد ولی الان میگن تا ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ کار داره یا میگفتن اونیموشای بعدی ۲۰۲۲ میاد که خبری نیست الانم میگن توی قسمت revelation 3 ربکا هست ولی بنظر شخصی خودم اینجور فکر نمیکنم. همچنین ایول ۸ رو هم کامل به طور یقین و کامل اسپویل نکردن و بعضی از قسمت های بازی معلوم شده مثلا قسمتی مهم از وسط بازی و یه باس مهم. در واقع انگار هکر ها کلیپ هارو بدست آوردن ولی نمیدونن دقیقا مربوط به کدام قسمت بازیه و حدس میزنن. سی دی وضعش از کپکام خراب تره.

  • NEON گفت:

    امیدوارم این استدیو هیچوقت توسط شرکت های غولی مثل سونی و مایکروسافت خرید نشه و همینطور مستقل بمونه جالا درسته این بازی مشکلات فنی داره ولی این مشکلات همیشگی نیستن و یک روزی دیگه حتی یک باگ هم در این بازی نمیبینیم این بازی واقعا این بازی حرف نداره هم از نظر گیم پلی هم از نظر داستان بی نظیره بازی

  • بعد از cd progect red باید از دنیای گیم خداحافظی کرد..!
    لعنت به هکرها و لعنت به اوناییکه باعث شدن بازی سایبر پانک اینقدر زودتر از موعد عرضه بشه و لعنت به باعث و بانی و خرابکارهایی که این بازی عالی رو با حرف و حدیث های فراوان نابود کردن.. حالا هرکی میخواد باشه
    حتی خود رئیسش
    امیدوارم بتونیم نسخه ی بعدی ویچر رو بازی کنیم 😥

    • مهدیار گفت:

      به نظرم اگر خیلی اوضاعشون خراب بشه یه شرکتی میخرتشون
      چون خیلی احتمالش کمه کهه خریده نشه اگر به اون درجه ای که میگی برسن

      • وضع حیثیتیشون خرابه
        عابروی شرکتی که محبوبترین آر پی جی داستانی دنیا مال خودش بود رفته
        تا قبل از سایبر شرکت موفقی بودن. حالا کلا زیر سوال رفتن
        من بازی رو با کنسول بازی نکردم. با پی سی بازیش کردم. مشکلی ندیدم
        احتمالا نسخه ی کنسولی رو هم درستش میکنن. ولی تحت فشار هیچ چیزی درست نمیشه.. نمیذارنش نمیذارن .. مطمئنن مشکلات سایبر درست میشه اگه هکرها و اوناییکه با حرف و حدیث بهش حمله میکنن بذارن کارشو انجام بده
        شرکتی که ویچر رو تو کارنامه داره این مشکلات براش کوچیکه و قادره رفعش کنه .. ولی تحت شکنجه و فشار هیچکس دووم نمیاره
        بنظرم شاید اینها همش یه توطئه از طرف رقبا باشه که رقیب خودشونو نابود کنن.. اگه این درست باشه امیدوارم خودشون نابود بشن
        سی دی پروجکت رو اگه بذارنش شرکت درخشانی برای گیم و گیمرها هست و خواهد بود

  • سایت powerpyx راجب بخش انتخاب دیالوگ بازی تحقیق کرده بود
    جالب بود،به این نتیجه رسیده بود که دقیقا ۹۸ درصد دیالوگ هایی که بازیکن انتخاب میکنه روی روند داستانی بازی هیچ تاثیری نداره…البته سازنده ها قول Next level گیم های RPG رو داده بودن

  • مهدیار گفت:

    ببخشید اسپم میدم:
    بچه ها یه گروه تو سایت هست یا میتونیم داشته باشیم که در مورد حاشیه های بازی ها صحبت کنیم
    یا مثلا کرک کننده ها؟

  • Hamed_Gamer72 گفت:

    چرا هنوز این بازی باید انقدر داستان و حاشیه داشته باشه. یکی نیست بیاد بگه که بالاخره هرچقدر هم یک بازی پر از هایپ و جنجال باشه مطمئنا مشکلاتی هم همراهش هست. حالا انگار بازی با ارث پدر مردم مگه ساخته شده که انقدر این استودیو رو مورد عنایت قرار میدن؟!!
    سی دی پراجکت هم مثل بایوور که با اندرومدا سر و صدا کرد باید کم کم این بازی رو به فراموشی بسپاره و به فکر ی آی پی جدید باشه تا دوباره مثل ویچر البته با صبر و حوصله یک بازی عالی تحویل بده :yes: :yes: :yes:

  • we are gamer گفت:

    تنها چیزی که بازی رو سرپا نگه داشته داستان شاهکارشه

توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند