آموزش بازی سازی؛ معرفی ژانرها – قسمت سوم
در قسمت گذشته مجموعه مقالات بازی سازی، در مورد مراحل اولیه و سپس موتور بازی سازی توضیحاتی را ارائه دادیم. در حقیقت شاید این دو مورد از اساسیترین موارد مورد نیاز برای بازی سازان باشند اما در روند ساخت یک محصول و بهویژه یک بازی ویدیویی، فرایند سوال پرسیدن و مواجه شدن با شرایط سخت به هیچ عنوان تمامی ندارد. برای مثال فرض کنید که شما یا تیمتان ایده شگفتانگیزی برای ساخت یک بازی دارید اما این اثر در چه محدودهای دستهبندی خواهد شد و چه کسی مخاطب آن خواهد بود؟
پاسخ به این پرسش منجر به خلق و شکلگیری چیزی میشود که در شکلهای مختلف رسانه به آن «ژانر» میگویند. در ادامه به معرفی ژانر و تاثیرات عظیم تصمیمگیری در این زمینه خواهیم پرداخت.
ژانرها مشخص میکنند که هر محصول سرگرمی (در اینجا بازیهای ویدیویی) چه ویژگیهای بهخصوصی داشته باشند و چگونه از پتانسیلهای خود برای جذب کاربران خاصی استفاده کنند. در حقیقت با وجود این که ژانر بازیهای ویدیویی معمولاً مولفههای مشخصی دارند اما در بسیاری از مواقع، ویژگی ژانرهای مختلف با یکدیگر ادغام میشوند تا سازنده به هدف خود و در نهایت به مقصود بازیکن دست یابد. بنابراین شما به عنوان یک علاقهمند به این حوزه یا حتی بازی ساز در ابتدا باید درک درستی از مفاهیم شناخته شده بازیهای ویدیویی و مخصوصاً ژانرها داشته باشید.
برای مشاهده قسمت سوم آموزش بازی سازی روی این متن کلیک کنید
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- ۱۰ بازی ناامیدکننده سال ۲۰۲۴
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات
داداش مقاله واقعا عالی بود تشکر
وقت بخیر. خوشحالم که مطالعه کردین. سعی میکنیم برای کاربرانمون بهترین مرجع باشیم