چرا یوفوها ذهن آمریکایی‌ها را مشغول کرده‌اند؟ - تکفارس 
چرا یوفوها ذهن آمریکایی‌ها را مشغول کرده‌اند؟ - تکفارس 
چرا یوفوها ذهن آمریکایی‌ها را مشغول کرده‌اند؟ - تکفارس 

چرا یوفوها ذهن آمریکایی‌ها را مشغول کرده‌اند؟

سپهر بندزر
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - 17:33
يوفوها

آیا حیات روی سایر سیاره‌های اطراف زمین و فراتر از آن نیز برقرار است؟ آیا ما در این جهان تنها هستیم و اگر اینگونه نیست، پس موجودات بیگانه از زندگی ما چه می‌خواهند؟ این‌ها سوالاتی هستند که ذهن انسان را از آنچه که فکر می‌کنیم بیشتر به خودش مشغول کرده و حضور یوفوها نیز باعث تشدید این مشغولیت ذهنی و افکار درهم شده است.

در واقعیت، نویسنده اهل سوریه که با نام «لوسیان شمش شادی» از او یاد می‌شود، کتابی با نام «داستان واقعی» را بعد از میلاد مسیح نوشت که در آن زمان، اولین کتاب علمی تخیلی بود که در مورد سفر به فضا، شکل‌های زندگی بیگانگان و جنگ‌های بین سیاره‌ای نوشته شده بود.

تاکنون، هیچ ملیت و اجتماعی به اندازه ایالات متحده آمریکا به بیگانگان و یوفوها علاقه ندارد. آمریکایی‌ها از خواندن داستان‌هایی درباره بیگانگان لذت می‌برند و محصولات فرهنگی از قبیل: فیلم، کتاب، محتوای تلوزیونی، رادیویی، نمایش و پادکست برای این موضوعات تولید می‌کنند.

در ۲۶ جولای سال ۲۰۲۳، یکی از افسران سابق نیروی هوایی آمریکا در کنگره این کشور شهادت داد که دولت آمریکا یکی از یوفوها را ثبت و ضبط کرده و برنامه طولانی مدتی برای استفاده از فناوری‌های آن و مهندسی معکوس تدارک دیده است.

پیروان یوفوها

چرا یوفوها ذهن آمریکایی‌ها را مشغول کرده‌اند؟ - تکفارس 

در سال ۲۰۱۷ و براساس نظرسنجی از ۲۶۰۰۰ نفر در ۲۴ کشور دنیا، دریافت شد که ۶۱ درصد از طیف تحصیل کرده بر این باور هستند که زندگی در سایر سیاره‌ها نیز برقرار است، درحالیکه تنها ۴۷ درصد از آن‌ها ادعا کردند که تمدن باهوش بیگانه‌ها در این جهان وجود دارد. در نهایت، تنها یک چهارم از افرادیکه در این نظر سنجی شرکت کردند، امکان وجود بیگانگان را تایید کردند و سایر شرکت کنندگان نیز هیچ اطلاعی نسبت به وجود حیات در سایر سیاره‌ها و وجود موجودات فضایی نداشتند.

به شکل قابل توجه، ۶۸ درصد از مردم روسیه، ۶۱ درصد از مردم کشور مکزیک، ۶۰ درصد از مردم چین و تنها ۴۵ درصد از مردم آمریکا به وجود موجودات فرازمینی باور داشتند. در نهایت، گزارشی در آمریکا ثابت کرد که ۶۵ درصد از بزرگسالان به وجود موجودات هوشمند در سایر جهان‌ها باور دارند.

متخصصان

چرا یوفوها ذهن آمریکایی‌ها را مشغول کرده‌اند؟ - تکفارس 

برای اینکه به شکل عمیق‌تر وارد این موضوع شویم، با پروفسور Avi Loeb از دانشگاه هاروارد و پروفسور Edward Guinan از دانشگاه Villanova همکاری کردیم. پروفسور Avi Loeb یکی از متخصصان شناخته شده در علم اخترفیزیک و شکارچی یوفو است.

او اخیرا به دلیل سقوط شی میان ستاره‌ای به داخل اقیانوس آرام، در رسانه‌ها حضور پیدا کرد و به عقیه او شی که در سال ۲۰۱۷ از کنار زمین گذشت، سفینه‌ای میان ستاره‌ای بود. در این بین، پروفسور Edward Ginan نیز پروفسور، فضانورد و اخترشناس دانشگاه Villanova است و از او در این زمینه‌های ذکر شده به عنوان پیشگام شناخته می‌شود و تمرکز خود را روی یافتن حیات روی سیاره‌های دیگر می‌کند.

او همچنین روی سیاره زمین تحقیقات انجام می‌دهد و اکسترموفیل‌ها (جاندارانی که می‌توانند در محیط‌های غیرقابل زندگی دوام بیاورند) را مطالعه می‌کند که همانند نیابتی برای حیات هستند و ممکن است در مکان‌هایی مانند زهره، مریخ و تایتان متولد شده باشند.

مردم آمریکا تنها نیستند

چرا یوفوها ذهن آمریکایی‌ها را مشغول کرده‌اند؟ - تکفارس 

زمانیکه از طریق ایمیل با پروفسور Loeb ارتباط برقرار کردیم و از او درباره گره خوردن زندگی مردم آمریکا با موجودات فضایی پرسیدیم، Loeb تایید کرد که دو سوم مردم آمریکا به وجود حیات فرازمینی و هوش فرازمینی در سایر سیاره‌ها باور دارند.

پروفسور Loeb بر این باور است که این افکار رایج، ذهن مردم را نسبت به یوفوها کنجکاو‌تر می‌کند و ترغیب می‌شوند تا به دیدن فیلم‌های مرتبط به این موضوع و حتی خواندن کتاب بپردازند.

او در ادامه گفت:

فکر نمی‌کنم که این یک پدیده آمریکایی باشد، بلکه پدیده‌ای انسانی است. البته، اگر ذهن مردم با اقتصاد و مسائل سیاسی مشغول باشد، دیگر زمانی برای فکر کردن به موجودات فضایی و آنچه که در فراتر از زمین نهفته است ندارند.

ستون های نظارت جهانی را بشناسید؛ اتحاد پنج چشم

پروفسور Guinan نیز تایید کرد که آمریکایی‌ها تنها ملیتی نیستند که تحت تاثیر شگفتی موجودات فضایی و یوفوها، UAP یا «پدیده‌های ناشناخته هوایی» قرار گرفته‌اند و این میزان از علاقه به چنین موضوعاتی، در کشورهای اروپایی و حتی روسیه و چین نیز وجود دارد.

او همچنین گفت:

زمانیکه در دهه ۷۰ در ایران زندگی می‌کردم، از استقبال و اشتیاق مردم نسبت به یوفوها شگفت زده شدم و به نظرم علاقه مردم بعضی از کشورها به یوفوها بسیار زیاد است. زمان آن فرا رسیده است تا ایالات متحده، مطالعه گزارش‌های یوفو را جدی گرفته و هیئتی سطح بالا برای ارزیابی داده‌ها، گزارش‌ها و ویدیوهای اخیر پنتاگون تشکیل دهد.

زمانیکه از او درباره تمرکز تاریخ آمریکا روی پدیده یوفوها پرسیده شد، پرفسور Guinan بر سر موضوعی به غیر از تاریخ، بلکه فرهنگ آمریکا اشاره کرد و توضیح داد که شهرت کتاب‌های علمی تخیلی و فیلم‌ها در سال ۱۹۴۰ نشان دهنده استقبال مردم و رسانه در ساخت و پیگیری محتوای مرتبط به موجودات فضایی است.

چرا یوفوها ذهن آمریکایی‌ها را مشغول کرده‌اند؟ - تکفارس 

علاقه پروفسور Guinan به یوفوها و موجودات فضایی، به فیلم‌های معروف و قدیمی مانند: جنگ دنیاها، روزی که زمین از حرکت ایستاد و موجود یا thing مربوط می‌شود.

پروفسور Guinan همچنین به فیلم‌هایی مانند: Interstellar و Arrival اشاره کرد که ایده تعامل با موجودات فضایی را به تصویر می‌کشد. او همچنین از فیلم‌هایی مانند: X files نام برد. اما در سمت دیگری از ماجرا، پروفسور Loeb طرفدار چنین داستان‌هایی نیست و بر باور او، خط داستانی داستان‌های علمی تخیلی به قوانین فیزیک لطمه وارد می‌کند.

مدرک کجاست؟

در رابطه با این سوال که آیا می‌توانیم مدرک قطعی مبنی بر یافتن موجودات فضایی، یوفوها و گونه‌های آن پیدا کنیم؟ ۲ پرفسور بر این باور هستند که به این مدرک دست خواهند یافت.

Loeb در این رابطه گفت:

ما می‌توانیم مدارک قطعی مبنی بر یافتن حیات و موجودات زنده در سایر سیارات را فراهم کنیم؛ مخصوصا الان که من درگیر کاوش‌های علمی اشیاء میان ستاره‌ای هستم. این تحقیقات هرگز در دهه‌های قبل انجام نشده است؛ از اینرو، شانس دستیابی به نتیجه‌ای دلگرم کننده وجود دارد.

پروفسور Loeb در کتاب خود با نام «میان ستاره‌ای» بر سر اشیاء میان ستاره‌ای نزدیک به زمین که از خارج از منظومه شمسی به سمت زمین می‌آیند بحث می‌کند. او همچنین اطلاعات جدیدی را درباره اشیاء پیدا شده در اختیار ما گذاشت که شامل: شهاب سنگ IM1 و IM2 است که در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۱۴ و ۹ مارچ ۲۰۱۷ مشاهده شدند. شهاب Oumuamua در ۱۹ اکتبر سال ۲۰۱۷ و شهاب سنگ Borisov در ۲۹ آگوست سال ۲۰۱۹ نیز پیدا شدند.

Loeb گفت:

از میان این چهار شهاب بین ستاره‌ای، سه جرم اول نسبت به سنگ‌های شناخته‌شده منظومه شمسی، غیرعادی به نظر می‌رسند، در حالیکه چهارمی به‌عنوان یک دنباله‌دار آشنا ظاهر شد.IM1 و IM2 بالاترین قدرت مادی را در میان تمام شهاب‌سنگ‌های موجود در جهان از خود نشان دادند. براساس کاتالوگ CNEOS ناسا، “Oumuamua یک شکل صاف و شتاب غیر گرانشی را نشان می‌دهد.

آیا وسواس روی موضوع یوفوها بر علم تأثیر می گذارد؟

چرا یوفوها ذهن آمریکایی‌ها را مشغول کرده‌اند؟ - تکفارس 

شیفتگی پروفسور Guinan به داستان‌های علمی تخیلی مطمئناً بر آثار او تأثیر گذاشته است. او توضیح داد که تماشای فیلم Thing در کودکی، بر تصمیم او برای رد کردن شغل در گرینلند و نزدیک قطب شمال تاثیر گذاشته است که دلیل آن، عدم رویارویی با بیگانه‌ای خطرناک است.

Guinan یک دوره پیشرفته درباره اختر زیست شناسی را برای رشته‌های نجوم و علوم در ویلانوا درس میدهد و قصد دارد در کلاس‌های خود بحثی در مورد گزارش پدیده‌های هوایی ناشناس پنتاگون ۲۰۲۲ (UAP) که اخیرا منتشر شده است را به فعالیت‌های خود اضافه کند. او همچنین مایل است که دانشجویان در مورد این مسائل بحث کنند

با نگاهی دقیق‌تر به گزارش، او متقاعد نشده است که یوفوها/UAP ها همه فضاپیماهایی بیگانه هستند. ماموریت کپلر ناسا تعداد زیادی از ۸۰۰۰ «سیاره فراخورشیدی» را کشف کرد، از جمله سیارات زیادی که مکان‌های امیدوارانه‌ای برای وجود حیات هستند. اما تاکنون حیات فقط روی زمین یافت شده است. حتی با وجود اینکه ممکن است صدها میلیون سیاره در کهکشان با اندازه و دمای مشابه زمین وجود داشته باشد، هیچ سیگنال رادیویی از تمدن‌های فناوری شناسایی نشده است.

توضیح Guinan برای عنوان سوال ممکن است به زندگی‌های ساده‌ای مثل: باکتری‌ها ربط داشته باشد، اما حیات پیچیده‌ای که تا حد ارتباطات بین ستاره‌ای و سفرهای فضایی پیشرفت کرده است، ممکن است بسیار نادر و شگفت انگیز باشد.


مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید