بازی LEGO Star Wars به سختی توانست تا ناشر پیدا کند

LEGO Star Wars

تام استون (Tom Stone)، یکی از توسعه دهندگان کلیدی عنوان LEGO Star Wars، طی مصاحبه‌ای گفت که این بازی به سختی توانست تا ناشری برای عرضه پیدا کند تا حدی که استودیوی سازنده به شدت از جستجو خسته شده بود و اگر ناشری پیدا نمی‌شد، احتمالا این بازی هیچگاه عرضه نمی‌گردید.

باورش سخت به نظر می‌رسد، اما طبق گفته‌ی تام استون، بنیانگذار استودیوی تی‌تی گیمز (TT Games)، احتمالا مجموعه‌ی نمادین LEGO Star Wars، بخاطر مشکلات نبود ناشر، هیچگاه منتشر نمی‌شد. در قسمت اخیر پادکست Bits N ‘Bricks، سازنده‌ی این مجموعه جزئیاتی از داستان گذشته‌ی طولانی این سری بازی‌ها و مشکلاتی را که استودیوی توسعه دهنده بخاطر نیافتن ناشر مناسب برای این عنوان با آن‌ها مواجه شد، با هواداران به اشتراک گذاشت. البته در آخر پیشنهاد شرکت ادیوس (Eidos) و پذیرفتن مسئولیت نشر این بازی بود که باعث لغو نشدن و عرضه‌ی رسمی این عنوان گردید.

در قسمت نهم این پادکست، به میزبانی برایان کرنتس (Brian Crecente) و ایتان وینسنت (Ethan Vincent)، استون دعوت شد تا در مورد اینکه چگونه فکر تولید چنین مجموعه‌ای از LEGO به ذهن توسعه دهنگان رسید و چه شد که این مجموعه تقریبا به تمامی مجموعه‌های مشهور مانند هری پاتر، جنگ ستارگان و غیره نیز راه یافت، توضیح دهد. از آنجایی که در آینده‌ای نزدیک بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga منتشر خواهد شد، به نظر می‌رسد که موقعیت مناسبی باشد تا به روند خلق و توسعه‌ی اولین بازی LEGO Star Wars در سال ۲۰۰۵ نگاهی بیاندازیم.

توسعه‌ی این عنوان از زمانی آغاز شد که استون و همکار وی، جاناتان اسمیت (Jonathan Smith)، از مدیران ارشد در بخش بازی‌های ویدیویی LEGO، در شرکت LEGO Interactive بودند و پس از تصمیم گیری در مورد اینکه قصد دارند تا یک بازی با حال و هوای متفاوت در جهان LEGO بسازند، شروع به همکاری با توسعه دهندگان استودیوی ترولر تیلز (Traveller’s Tales) برای توسعه‌ی یک بازی ویدیویی LEGO بر اساس جنگ ستارگان کردند. هنگامی که شرکت LEGO Interactive در سال ۲۰۰۴ تعطیل شد، استون و اسمیت استودیوی جاینت اینتراکتیو اینترتینمنت (Giant Interactive Entertainment) را تشکیل دادند که تبدیل به دارنده‌ی انحصاری حقوق بازی‌های ویدیویی LEGO گردید و برای زنده نگه داشتن این پروژه به کار با استودیوی ترولر تیلز ادامه دادند.

توسعه‌ی بازی ادامه داشت اما هنوز یک مسئله‌ی بزرگ باقی مانده بود که می‌بایستی دیر یا زود از آن عبور می‌کردند و آن هم یافتن یک ناشر برای این عنوان بود که بخاطر بی تجربه بودن استودیوهای سازنده‌ی این بازی و همینطور عدم وجود هیچ موفقیت قبلی در رزومه‌ی آن‌ها، کار بسیار سختی بود. استودیوی جاینت اینتراکتیو یک استودیوی تازه تاسیس شده بود و به نوعی از خاکسترهای LEGO Interactive تشکیل شده بود. بنابراین قابل درک است که چرا هیچ شرکتی حاضر به پذیرش مسئولیت نشر بازی در دست توسعه‌ی آن‌ها نبود که البته حق هم داشتند.

بالاخره بعد از گذشت زمانی نسبتا طولانی دو شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) و ادیوس (Eidos) به بازی علاقه‌مند شدند و آمادگی خود را برای انتشار این اثر عنوان کردند، با این حال اعضای استودیو قراردادی را با شرکت ادیوس در سال ۲۰۰۵ بستند و ادیوس رسما به عنوان ناشر این بازی معرفی شد. طبق گفته‌ی استون شرکت ادیوس در آن زمان خیلی بازی پرفروش و موفقی نداشت و به همین دلیل استودیو تصمیم گرفت تا این شرکت را انتخاب کند چرا که اینگونه شرکت موظف بود تا برای موفقیت خود هم که شده با جان و دل از این بازی حمایت کند.

با تمامی این مشکلات، بازی LEGO Star Wars در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و با استقبال بسیار مثبت منتقدان و طرفداران روبه‌رو گردید. همچنین تبدیل به پرفروش ترین بازی سال ادیوس شد و استودیوهای ترولر تیلز و جاینت گیمز اینتراکتیو نیز با همدیگر ادغام شده و استودیوی تی‌تی گیمز (TT Games) را ایجاد کردند. LEGO Star Wars II سال بعد منتشر و مثل عنوان قبلی آن با استقبال زیاد بازی‌بازان روبرو شد و از آن پس تی‌تی گیمز تقریباً هر سال یک بازی LEGO را منتشر می‌کند که آخرین آن، LEGO Star Wars: The Skywalker Saga، در سال جاری منتشر خواهد شد و طبق گفته‌ی توسعه دهندگان آن قرار است تا بهتر از همه‌ی نسخه‌های قبلی باشد و یک تجربه‌ی متفاوت را به ارمغان بیاورد.

بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga در حال حاضر برای ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی  در حال ساخت است و قرار است در سال ۲۰۲۱ منتشر شود.

نظر شما درباره‌ی این مجموعه از بازی‌های LEGO چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

آرینY.RmeysambDk-_-Man@alistarP.G
برچسب‌ها: ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید