گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد
گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد
گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد
گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد

گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد

محسن رضوی فر
۲۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد

گزارش جدید بلومبرگ (Bloomberg)، جزئیاتی از مشکلات ساخت بازی‌ها در آمازون گیم استودیوز (Amazon Game Studios) را بیان می‌کند.

بدون شک آمازون جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان به شمار می‌رود و در همه چیز از جمله تولید فیلم و سریال تلویزیون گرفته تا خرده‌فروشی آنلاین وارد شده است. با این حال به نظر می‌رسد این شرکت بزرگ در صنعت بازی و ساخت عناوین مختلف به مشکل برخورده است. گزارش جدید منتشر شده از سوی بلومبرگ، برخی از مسائل و مشکلات پشت پرده‌ی شاخه‌ی گیمینگ شرکت آمازون را شرح می‌دهد.

براساس گزارش جدید بلومبرگ که توسط جیسون شرایر (Jason Schreier) و پریا آناند (Priya Anand) منتشر شده، طی چند سال گذشته چندین عامل در ایجاد مشکلات داخلی در پروژه‌های مربوط به بازی شرکت آمازون نقش داشته‌اند. در همین راستا، بیش از ۳۰ کارمند فعلی و سابق آمازون تجربیات خود را در هنگام کار در آمازون گیم استودیوز را به اشتراک گذاشتند.

طبق گزارش منتشر شده، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی بخش گیمینگ شرکت آمازون با آن روبه‌رو بوده است، به مدیر این بخش ارتباط داشت. مایک فراتزینی (Mike Frazzini) از افراد باتجربه در شرکت آمازون محسوب می‌شود که سابقه‌ای در ساخت بازی‌های ویدئویی ندارد. این کمبود تجربه باعث ناامیدی توسعه‌دهندگان شده است زیرا به نظر می‌رسد فراتزینی توصیه‌ها و تصمیمات آن‌ها را نادیده بگیرد و یا خلاف نظرشان عمل کند. این امر باعث شده است که بسیاری از افراد آمازون گیم استودیوز را ترک کنند.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که پروژه‌های در حال توسعه‌ی آمازون اغلب از مشکل عدم تمرکز و مقیاس رنج می‌برند. بسیاری از تیم‌های توسعه سعی در ساخت پروژه‌هایی دارند که با عناوینی مانند Overwatch و Fortnite رقابت کنند. همچنین توسعه‌دهندگان آمازون گیم استودیوز با مشکلات ابزارهای توسعه‌ی داخلی این شرکت به نام Lumberyard که اغلب کار با آن کند و دشواری بود، دست و پنجه نرم می‌کردند.

سال گذشته بخش آمازون گیم استودیوز عنوان Crucible را به بازار عرضه کرد. این بازی شباهت زیادی به عنوان Overwatch دارد. با این وجود، سرورهای بازی مذکور چند ماه قبل برای همیشه خاموش شدند. از طرف دیگر، این استودیو مشغول کار بر روی یک بازی در سبک MMO به نام New World است. این اثر ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ منتشر شود، اما عرضه‌ی آن به دلایل مختلف به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد
گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد
گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد
گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد
گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد
گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    بقیه شرکت های بزرگ فکر میکنن به همین راحتی میشه با هزینه های میلیاردی به راحتی وارد صنعت گیم شد و ترکوند اگه به همین سادگی ها بود که همه ناشرین میشدن پلی استیشن :cowboy:

    • Star1 گفت:

      اگه میلیاردی خرج میکرد که موفق میشد ولی مشکل اینه که خرج نمیکنه.
      بعدشم نوشته سعی در ساخت پروژه‌هایی دارند که با عناوینی مانند Overwatch و Fortnite رقابت کنند که خود
      پلی استیشن استودیو هم موفقیتی تو این زمینه کسب نکرده.

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        نیازی نداره کسب کنه پلی استیشن ، اینا خیلی فاصله دارن از پلی استیشن پلی استیشن بزرگترین معمار این صنعت هست این واقعیت رو هرگز نباید فراموش کرد این سونی بود که با پلی استیشن ۱ صنعت گیم رو از دوباره ساخت تقریبا بزرگترین فرنچایز های تاریخ مدیون ابتکار سونی و معرفی ملی استیشن هستن . برای مثال همین لست ۲ یک شبه نشد لست ۲ و پر افتخارترین بازی تاریخ ناتی داگ و پلی استیشن و دراکمن بار ها و سال ازمون و خطا و تجربه غنی بدست اوردن در کنار مهارت بالا تا رسیدن به عنوانی مثل لست ۲ ( از انچارتد۱ تا لست ۲ کاملا میشه پیشرفت رو در اثار ناتی داگ لمس کرد ) که فقط یکی از نگین های پلی استیشن هست مطمئن باش اگر بقیه شرکتا میتونستن با هزینه میلیاردی به یه شاهکار هنری دست پیدا کنن درنگ نمیکردن اما خب این راهش نیست

      • داره در مورد ماهیت کل گیم حرف میزنه
        قطعا با فقط خرج کردن کسی به جایی نمیرسه پلی استیشن الان برند گیمه اکثرا گیمر حرفه ای نیستن توی دنیا نصف گیمر ها کنسول رو پلی استیشن میدونن این یعنی پلی استیشن موفق شده

    • GodHand گفت:

      یه شرکت نیاز داره تجربه داشته باشه و بازار رو بشناسه و مدیریتشم دیت آدم درتی باشه حالا توی هر صنعتی، سونی و مایکروسافت و نینتندو به شبه اینی که الان هستن نشدن بعد از ۲۰ ۳۰ سال تجربه و شکست و دوباره سرپا شدن به اینجا رسیدن، اما در کنارش میلیاردی هم خرج کردن با دعا و نزری هم نبوده!

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        بله میلیاردی خرج کردن ولی فقط پول نبوده و اون تجربه ایی که بدست اوردن هیچ شرکتی نمیتونه با هزینه میلیاردی چند ساله و یکباره بدست بیاره ، هیچ چیزی هم تو دنیا با دعا و نزری پیش نمیره که اگر اینطور بود یا دنیا گلستان میشد یا حهنم !

  • @alistar گفت:

    امازون بازیاش رو میده روی ویندوز یا سیستم عامل خوش رو داره ؟

  • REZA_ISS گفت:

    کار هر خر نیست خرمن کوفتن،گاو نر میخواهد و مرد کهن….

  • alizalogy گفت:

    Lumberyard واقعن گیم انجین ضعیفیه. قشنگ معلومه با عجله و بدون هیچ پشتوانه ی تکنیکی و علمی ساخته شده. انگار که یه گیم انجینه که توسط یه دانشجویای دوران لیسانس گیم دیزان برای پروژه ی پایانی ساخته شده. کافیه یه Level بزرگ و پر جزییات طراحی کنی باهاش، اونجاست که دیگه خودش نشون می ده که واقعا حالا حالا ها کار داره تا به انجین های تجاری هم رده ی خودش مثل کرای انجین و آنریل انجین و یونیتی برسه. آنریل اگه آنریل شده پشتش بیش از ۲۰ سال تجربه کاریه

    • SiRSiNa گفت:

      داداش فعلا نمیتونم
      ولی این تابستون که بیاد خصوصی ساعتی چند تومن واسم میزاری؟؟؟(جدی)

      • alizalogy گفت:

        رفیق کلاس خصوصی؟!
        خودم دوست دارم که یاد بدم ولی اول که در حدی نیستم که بتونم آموزش بدم، به نظرم برای آموزش باید روی مبحث مسلط باشی و بعد پیش بری. و اینکه برنامه دارم که مسلط تر بشم که اگه پیش بیاد آموزش بدم ولی زمان می بره یکم، باید یادداشت هایی که موقع ی خوندن نوشتم رو جمع و جور کنم. خودم فکر این بودم که آموزش ویدیویی بزارم یوتیوب، چون خودم بدون هزینه یاد گرفتم و دوست دارم بدون هزینه هم یاد بدم.
        ولی برای شروع کتاب Computer Graphics نوشته ی John Hughes و James Foley رو بخون. نمی دونم ترجمه شده اش هست یا نه. ولی ترجیحا از روی ورژن اصلیش که انگلیسیه بخون، ولی اگه راحت نیستی ترجمه شده اش باید باشه، چون کتاب معروفیه. این کتاب یه پیش زمینه راجع به گرافیک کامپیوتری بهت می ده، و با یه سری اصطلاحات و عملکرد ها در گرافیگ و گیم آشنا می شی. یعنی دیدت باز می کنه و آماده میشی برای یاد گیری

    • GodHand گفت:

      عزیز lumberyard در اصل یه نسخه ویرایش شده از خود cry engine هستش که هنوزم هسته اش رو حفظ کرده و بازی star citizen هم داره باهاش ساخته میشه(به خاطر مشکلات حقوقی با کرایتک و شباهت ساختار اصلی)، پس یعنی پشتش ۲۰ سال تجربه هست، حتی امکاناتش از کرای انجین اصلی کرایتک هم بیشتره(توی بخش آنلاین و مولتی پلیر خصوصا که با سرورای aws کاملا سازگاره) و اتفاقا به درد لولای بزرگ و بازیای اپن ورد میخوره، ولی چه لامبریارد چه کرای انجین این مشکل رو دارن که کارکردن باهاشون پیچیدست و اینکه بیشتر به درد شوتر اول شخص کم سرعت میخورن(و نه فست پیست) و انعطاف کافی برای سبکای دیگه رو ندارن مثل آنریل، بهینه سازی بازیا هم خیلی باهاشون مشکله چون بر مبنای بازیهای فک بر انداز از نظر گرافیکی ساخته شدن و نه بازیای سبک، ui هم که تعطیل، اما با کلیت نظرت و اینکه توانایی رقابت با آنریل رو ندارن باهات موافقم.

      • alizalogy گفت:

        فقط لایسنسه کرای رو گرفتن و خودشون براساس ساختار کلی کرای، لامبر رو ساختن. این یه اتفاق عرف در ساخت انجین هاست، مثلا رد انجینه CD Red سال ها پیش لایسنسش رو از آنریل گرفت. ولب بعدن خودشون توسعه دادن. انجین های زیادی هستن که از لحاظ ساختاری شبیه همند ولی کارکرد یکسان ندارن. لامبریارد حتا رندر انجینش هم کرایتک نیست. چون ضعف اساسیش رندرینگه. کرایتک رو که به شخصه خیلی قبول دارم، واقعا عالیه. من کار آلمانی ها رو همیشه بهترین می دونم.
        لامبریارد حدود ۳-۴ سال ساخته شده، حداقل ۷-۸ سال زمان می خواد تا به سطح خوبی برسه و استدیو ها بتونن بهش اعتماد کنن برای بازی ساختن

    • آنریل هم اول رو خوب نهاد ، این موتور راه زیادی داره
      یونیتی و آنریل یکی از بهترین موتور ها هستن ، برای همینه که مایکروسافت برای موتور ۳۴۳ فقط ۳۵۰ میلیون دلار پول خرج کرد
      انجین ساختن راحت نیست

  • Sackboy گفت:

    اینا باید متوجه بشن که اگر بخوان در سطح اسمشون رقابت کنن و در صنعت گیم موفق بشن یا باید تجربه و پشتکار و سونی رو داشته باشن، یا مثل مایکرو حسابی دست به جیب بشن. وگرنه اینجور که گوگل و آمازون و فیس بوک تا حالا پیش رفتن به هیچ جا نمی‌رسن

  • AGS گفت:

    بسیاری از تیم‌های توسعه سعی در ساخت پروژه‌هایی دارند که با عناوینی مانند Overwatch و Fortnite رقابت کنند.
    اورواچ پشتش بلیزارد هستش و فورتنایت هم اپیک گیمز اینا چجوری میخوان بازیایی مثل اینا بسازن که حتی خیلی از استودیای بزرگ هم نمیتونن بازی بسازن که به موفقیت این دو تا بازی برسه؟

گزارشی در خصوص مشکلات شرکت آمازون در ساخت بازی‌ها منتشر شد