طراح ارشد The Medium به چالشهای ساخت بازی اشاره کرده است
دیگر زمان زیادی تا انتشار بازی The Medium، ساختهی جدید استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) باقی نمانده است. این بازی ترسناک و به شدت مورد انتظار، بزرگترین پروژهی این استودیو و یکی از عناوین انحصاری مهم در نسل نهم برای شرکت مایکروسافت به شمار میرود. طراح ارشد بازی در جدیدترین مصاحبهی خود، به صحبت دربارهی چالشهای توسعهی بازی و مشکلات یشآمدهی ناشی از گسترش ویروس کرونا، پرداخته است.
در مصاحبه با وبسایت VG24/4، آقای Wojciech Piejko، طراح ارشد بازی The Medium، به صحبت دربارهی دشوارترین چالشهایی که تیم سازنده با آن روبهرو شده، پرداخته است. اگرچه آقای Piejko جزئیات زیادی از مشکلات داخلی استودیو را در اختیار ما قرار نداده است، ولی با توجه به صحبتهای ایشان، به نظر میرسد طراحی دو جهان و واقعیت موازی در این بازی بلندپروازانه، کمی تیم سازنده را با مشکل روبهرو کرده و در نهایت باعث تغییر برخی از تصمیمات پیرامون توسعهی این بازی شده است. علاوه بر این، به گفتهی آقای Piejko، بازی The Medium در ابتدا به عنوان یکی از عناوین هنگام عرضهی کنسولهای ایکسباکس سری ایکس و اس در نظر گرفته شده بود، ولی به دلیل مشکلات پیش آمده، این بازی با کمی تاخیر عرضه خواهد شد.
ما بازی را در شرایط همهگیری ویروس کرونا توسعه دادیم و همانطور که میدانید اتفاقات بدی در این دوران رخ داد. ساختن بازی با دو جهان برای ما بسیار چالشبرانگیز بود؛ چراکه این اولین تجربهی ما بود و نمیدانستیم که چگونه باید برخی از کارها را انجام دهیم. ساخت این بازی مانند یک بازی عادی نبود که شما مثلا به دنبال یک سیستم تیراندازی باشید و با نگاه کردن به عملکرد بهترین بازیهای موجود در بازار و مهندسی معکوس آنها، بازی خود را طراحی کنید. در بسیاری از مواقع، ما مجبور به آزمایش راههای مختلف برای یافتن پاسخ به برخی از سوالاتمان بودیم.
ساختن بازی The Medium، شبیه به سفر به یک منطقهی ناشناخته و امید به یافتن یک سرزمین جدید بود و ما این سرزمین را پیدا کردیم و از این موضوع بسیار خوشحال هستیم.
بازی The Medium در تاریخ ۹ بهمن ماه سال جاری (۲۸ ژانویهی سال ۲۰۲۱ میلادی) بر روی کنسولهای ایکسباکس سری ایکس، سری اس و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. شما میتوانید پیشنمایش این بازی مورد انتظار را از طریق این لینک مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
دمشون گرم
حتی اگه متای بازی هم پایین باشه ، بازم بلوبر تیم با این خلاقیتش به صنعت گیم کمک کرده و راه رو برای پروژه های بعدی باز کرده
نمرات بازی فردا میاد؟!
چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰
بر طبق تعاریف کلاسیکی که از Video Game در کتاب های مرتبط با گیم دیزاین دیده میشه، اصولا گیم مجموعه ای از تصاویر متحرک است که Player می تواند با آن ها از طریق Controller تعامل داشته باشد به طوری که در طول زمان بازی، Player سرگرم شده و به چالش کشیده شود.
یعنی در واقع به چالش کشیده شدن از ویژگی های اصلی یه بازی باید باشه. ولی متاسفانه این مورد رو در بازی های اینروزا کمتر می بینیم.
استودیو ها به اشتباه فک می کنن تولید یه بازیه چالشی در فروشش تاثیر منفی می زاره، درصورتی که در واقعیت اینطوری نیست. یه چالش متعادل اتفاقا بازی باز رو ترغیب می کنه برای حل این چالش