پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا
پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا
پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا
پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا

پتنت جدید تیک تو احتمالا به پیشرفت‌های چمشگیر هوش مصنوعی در GTA 6 اشاره می‌کند

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
gta 6

به نظر می‌رسد که اخیراً برخی از کاربران سایت رددیت (Reddit) موفق به کشف یک پتنت و ثبت اختراع جدید، که توسط شرکت مادر راکستار، تیک تو (Take-Two)، ثبت شده است، در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر-آبان ۱۳۹۹) شده‌اند که احتمال می‌رود با ارتقای هوش مصنوعی در عنوان بعدی سری GTA در ارتباط باشد.

این اختراع، با نام سیستم و روش جهت یابی مجازی در یک عنوان ویدیویی ثبت شده است که به احتمال زیاد موید این موضوع است که این اختراع برای استفاده در عنوان بعدی سری GTA به کار گرفته خواهد شد. اخیرا یک خبر نیز منتشر شده بود که احتمال می‌داد که راکستار به GTA 6 اشاره کرده است.

اگر چه هیچ چیز خاصی در توضیحات این اختراع نیامده که بتوان با آن به صورت قطعی ثابت کرد که این پتنت برای GTA 6 توسعه داده شده است، اما در توضیحات مربوط به این پتنت ذکر شده است که توسط دو برنامه نویس اصلی استودیوی راکستار یعنی، سایمون پار (Simon Parr)، برنامه نویس هوش مصنوعی راکستار و دیوید هیند (David Hynd)، کارگردان اصلی بخش توسعه‌ی تکنولوژی‌های راکستار ساخته شده است که نشان می‌دهد این پتنت می‌تواند مرتبط با بازی بعدی سری GTA از راکستار باشد.

اساسا این اختراع جدید به نسل بعدی هوش مصنوعی و کاراکترهای غیر قابل بازی و همچنین فناوری‌های پیشرفته برای ایجاد یک سیستم حمل و نقل جدید در بازی‌های ویدیویی مرتبط است و به نظر می‌رسد که قرار است تا شاهد استفاده از این سیستم جدید در بازی Grand Theft Auto 6 نیز باشیم. اگر این ادعاهای مطرح شده بر اساس توضیحات این پتنت را درست در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد که در GTA 6 قرار است تا با کاراکترهای غیر قابل بازی (NPC) هوشمندتری نسبت به سایر عناوین ویدیویی و همینطور یک سیستم شهری بسیار هوشمند و قابل تعامل‌تر نسبت به سایر عناوین جهان باز روبه‌رو شویم که به شدت هیجان انگیز است.

این پتنت جدید، ماهیتی به شدت فنی دارد و توضیح آن تقریبا غیر ممکن است اما بر اساس آنچه که منتشر شده، به نظر می‌‌آید که این اختراع جدید با استفاده از یک سری روش‌های پیشرفته قرار است تا الگوهای رفتاری متفاوتی برای هر کاراکتر در بازی ایجاد کرده و همینطور فعالیت‌های روزانه و اطلاعات خاصی برای هر شخصیت موجود در جهان بازی، ایجاد کند که مطمئنا باعث ایجاد یک تنوع شگفت انگیز در میان شخصیت‌های عناوین ویدیویی می‌شود.

البته لازم به ذکر است که این پتنت جدید به نوعی قصد دارد تا یک تحول بزرگ در طراحی هوش مصنوعی پدید بیاورد و همینطور با استفاده از سیستم‌های جدید، روایت خطی تعریف شده برای شخصیت‌های غیر قابل بازی را کنار بزند.

همانطور که می‌دانید، بدلیل محدودیت سخت افزاری و همینطور عدم در دسترس بودن تکنولوژی‌های لازم، در بیشتر عناوین جهان آزاد این نسل شاهد کاراکترهایی از پیش تعیین شده بودیم که در مکان‌های مختلفی از بازی در یک لحظه‌ی خاص وجود داشتند. برای مثال با استفاده از این پتنت می‌توان تا بر اساس اتفاق‌های موجود در جهان بازی شخصیت‌ها را تغییر داد. مثلا ممکن است در جایی از جهان بازی یک دزدی بزرگ اتفاق بیافتد و در بقیه‌ی مناطق بازی ببینید که تمامی شخصیت‌ها درباره‌ی این اتفاق اظهار نظر می‌کنند یا این که شکل جهان بازی بر اساس یک سری اتفاقات به شکل گسترده‌ای تغییر می‌کند.

البته ممکن است که بگویید در عنوان Red Dead Redemption 2 نیز ما شاهد این اتفاق بودیم که اتفاقات جهان بازی در سایر نقاط از دنیای بازی تاثیر گذار بود اما اینطور که معلوم است راکستار قصد دارد تا این مورد را به شدت گسترش دهد و تاثیر اتفاقات مختلف در جهان بازی‌ها را بیشتر از قبل نماید.

پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا

پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا

اکثریت بازی‌بازان یک مشکل با بازی‌های جهان باز دارند و آن مشکل، تمام شدن فعالیت‌های موجود در جهان بازی و همینطور بی روح بودن شخصیت‌های غیر قابل بازی در این دسته از عناوین ویدیویی است که به نظر می‌آید با این اختراع جدید، این مشکل نیز حل شود و شاهد NPC هایی با قابلیت تفکر و یا دیدن فعالیت‌های بسیار متنوع و مختلف از آن‌ها باشیم که در نوع خود بدون شک بسیار جالب خواهد بود.

همچنین در ادامه‌ی توضیحات مربوط به این اختراع آمده است که توسعه دهندگان راکستار به دنبال ایجاد ساختارهایی هستند تا بر اساس آن‌ها کاراکترهای غیر قابل بازی دیالوگ‌های بسیار متنوع‌تری داشته باشند. در واقع این اختراع می‌خواهد تا با روش‌هایی با استفاده از دیالوگ‌های نوشته شده برای یک شخصیت، دیالوگ‌های جدیدی ایجاد کند و همچنین برای هر شخصیت یک سری فعالیت‌های روزانه‌ی متفاوت ساخته شود تا بازی‌باز بیش از پیش در این عناوین غوطه ور بشود. همچنین این پتنت باعث افزایش عمق بازی‌های جهان باز تا حد زیادی می‌گردد که به شدت برای طرفدارن عناوین جهان باز خبر خوبی خواهد بود.

علاوه بر این سیستم آب و هوای بازی‌ها نیز با استفاده از این پتنت به شدت بهبود خواهند یافت و شاهد آب و هواهای متفاوتی بر اساس فعالیت‌های انجام شده در جهان بازی خواهیم بود که بدون شک تجربه‌ی چند باره‌ی یک بازی را بسیار لذت بخش‌تر از قبل خواهد کرد.

همچنین این پتنت می‌خواهد که تا حد ممکن اجرای بازی‌های جهان باز بر روی پلتفرم‌های متفاوت را بهبود بخشد و به نوعی باعث کمتر شدن اختلاف اجرای بازی بر روی سیستم‌های خیلی قوی و سایر سیستم‌ها گردد که این نیز خبر بسیار خوبی برا تمامی بازی‌بازان به ویژه ما ایرانیان است. حتی تصور بازی بعدی سری GTA نیز هیجان انگیز است و از الان دل خیلی‌ها را برده است!

نظر شما در این باره چیست؟ به نظرتان GTA 6 بعدی با استفاده از این پتنت‌های ثبت شده چگونه خواهد بود؟ شما چه انتظاراتی از بازی بعدی GTA دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا
پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا
پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا
پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا
پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پتنت جدید تیک تو و ارتباط آن با GTA 6 - گیمفا