شایعه: Final Fantasy 7 Remake همزمان برای پلیاستیشن ۵ و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد
اخیراً یکی از کابران فعال در شبکهی اجتماعی ردیت مدعی شده که استودیوی اسکوئر اینکس (Square Enix) قصد دارد تا بازی Final Fantasy 7 Remake را به صورت همزمان برای کنسول پلیاستیشن ۵ و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر کند.
همچنین، هفتهی گذشته نیز کاربری با نام KatharsisT از Resetera شواهدی از عرضهی این بازی برای پلتفرم رایانههای شخصی را منتشر نمود و بدین ترتیب، میتوان امیدوار بود که کاربران پلتفرم رایانههای شخصی در حداقل زمان ممکن بتوانند از تجربهی این عنوان لذت ببرند. البته، استودیوی مذکور پیشتر طی مصاحبههای متعدد اعلام کرده بود که قصد ندارد تا Final Fantasy 7 Remake را راهی پلتفرم دیگری کند، اما در عین حال اگر کمی به گذشته برگردیم، اعلامیهای از جانب سونی را میبینیم که قرارداد خود و شرکت اسکوئر اینکس را “انحصاری زمانی” میخواند.
البته، مدت زمان زیادی از این مصاحبهها نگذشته بود که در ماه ژانویه سال گذشتهی میلادی، برخی از کدهای نسخهی آزمایشی بازی Final Fantasy 7 Remake برای پلتفرم رایانههای شخصی فاش شد. در واقع، این نسخهی آزمایشی حاوی کدهایی بود که به بهرهگیری رزولوشن بالاتر این عنوان با استفاده از کارتهای گرافیکی AMD و NVIDIA اشاره دارد. در نهایت، در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد تریلر رسمی از بازی Final Fantasy VII Remake بودیم که نمایشی از نسخهی رایانههای شخصی آن را به تصویر میکشید.
اما مهمتر از زمان عرضهی این بازی برای پلتفرم رایانههای شخصی، پشتیبانی و یا عدم پشتیبانی این بازی از قابلیتهای Ray Tracing و DLSS در نسخهی رایانههای شخصی بوده که تاکنون هیچ شایعه و خبری در مورد آن منتشر نشده است. از طرفی دیگر، با علم به اینکه عنوان Final Fantasy XV در نسخهی رایانههای شخصی خود از قابلیت DLSS پشتیبانی میکرده است، میتوان امیدوار بود که اسکوئر اینکس در مورد بازی جدید خود نیز سیاستهای یکسانی را پیش بگیرد.
بازی Final Fantasy 7 Remake، هماکنون در دسترس کاربران کنسول پلیاستیشن ۴ قرار دارد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
سلام خدمت تمام دوستان عزیزم و کاربران عزیز گیمفا
اکثر دوستان من رو میشناسن یه چند وقتی هست که خیلی توی بخش کامنت ها فعالیت نمیکنم چون دیگه وضعیت سایت مثل قدیم نیست و……
اما امروز با یکی از دوستان نشستم و صحبت کردم و متوجه یه اتفاقی شدم.
گویا یک دو قطبی توی سایت راه افتاده ، همین مسئله ی red dead 2 و tlou2 واقعا دلیل این مقایسه های بیخود و بی ثمر رو نمیفهمم .اولا نه دو بازی تو یه ژانرن که بشینیم با هم مقایسشون کنیم نه هیچ ربطی از لحاظ پیشینه ای به هم دارن.
به شخصه خودم احترام زیادی برای راک استار و آی پی به شدت فوقالعاده رد دد قائلم چون که نزدیک به یک سال من با این بازی زندگی کردم و وقت گذروندم ،
بنظرم که اصلا اثبات کردن راک استار به بعضی ها لازم نیست چون راک استار خیلی وقته که خودش رو ثابت کرده.
از طرفی هم استودیوی ناتی داگ با tlou2 امسال خیلی پیشرفت کرده و تونسته خیلی از انتظارات رو برآورده کنه ، حالا نمیخوام اصلا به داستان اشاره کنم ……..
خلاصه که از اون دسته عزیزانی که این بحث رو راه انداختن میخوام که به این بحث دیگه ادامه ندن و سعی کنن که از این دو بازی لذت ببرن
یکی از بهترین انحصاری های سونی هر کی بازی نکرده و به سبک نقش افرینی علاقه داره تجربه نه که نمونه مشابهی نداره
“انحصاری زمانی”
متنو بخون مجید جان
واسه پی سی تایید شده فقط نه xbox
انحصاری کنسولی بهش میگن باهوش
برای اکس باکس نمیاد سلطان
سلام، ایول، همیشه خوش خبر باشید!
۲ تا بازی هست که یکسال گذشته نکردم و بدجوری دلم میخواد بازیشون کنم یکی همین فاینال ریمک یکی هم لست ۲ به امید خدا بزودی پلی ۵ رو میگرم و بازیشون میکنم ، البته الان رفتم دندون پزشکی کفت یه دندونت جراحی میخواد با روکش اون یکی هم عصب کشی میخواد خلاصه بدبخت شدم اقای مناف زاده عزیز :laugh:
لست ۲ رو حتما بازی کن شاهکاره ولی این غیر از گرافیکش متوسطه و تقریبا میشه گفت از شخصیت تیفا استفاده ابزاری شده و گیم پلی بازی هم منطق درست حسابی نداره و غیر از حرکت های تاکتیکی که اونا هم ناکارآمد هستن تو کل گیم پلی فقط باید ضربه بزنی و هیل کنی و اصلا مثل مانستر هانتر . دارک سولز و … نیازی به برنامه ریزی نداری
مهمترین چیز توی گیمپلی این بازی “stagger” کردن دشمنا و نابود کردنشون به سریعرین شکل ممکن با استفاده از تمام اعضای گروهه. نوار “استگر” هر کدوم از دشمنها و باسهای بازی به یه شکل متفاوت پر میشه. بعضی وقتها با پَری کردن، آسیب زدن به دشمنها با استفاده از یک اِلِمان خاص، حمله کردن به دشمن توی یک لحظه خاص، استفاده کردن از حملات ویژه و…
خلاصه بگم واسه زدن هر کدوم از دشمنها و باسهای بازی به یه استراتژی خاص نیاز دارید و باید از هر کدوم از قابلیت ها به موقع استفاده کنید. من تاحالا یک بازی با مبارزات نوبتی ندیدم که نیاز به استراتژی نداشته باشه. چه برسه به این بازی که توی این سبک یکی از بهترین هاست. تنها دلیلی که میگید “گیمپلی بازی نیازی به برنامه ریزی نداره” و “حرکت های تاکتیکی ناکارآمد هستن” اینه که شما از قابلیتهای مختلف درست استفاده نکردید و فکر کردید مشکل از مبارزات بازیه. اصلا همین که مبارزات بازی رو با دارک سولز مقایسه میکنید نشون میده چه قدر روش بازی کردنتون اشتباه بوده…
من از سبک jrpg خوشم نمیاد
وعاشق هک اند اسلش مثل dmcم
نسخه ۱۳ رو هم خواستم بازی کنم با اینکه خیلی فضا و کاراکترای این سری رو دوست دارم نتونستم با سیستم بازی کنار بیام
میگن این نسخه خیلی از ریشه هاش دور شده و خیلی اکشن تر شده. بنظرتون بدرد من میخوره؟
ولی با توجه به تریلرا نسخه ۱۶ فک کنم بدردم میخوره