سازندهی The Callisto Protocol برای القای ترس بیشتر از قابلیتهای DualSense بهره خواهد برد
به تازگی توسعهدهندهی عنوان ترسناک The Callisto Protocol در مصاحبهی جدید خود اظهار داشت که برای غوطهوری هر چه بیشتر بازیبازان در فضای وحشتناک و ترساندن هر چه بیشتر آنها، قصد دارد از قابلیتهای منحصر به فرد کنترلر DualSense کنسول پلیاستیشن ۵ بهره ببرد.
بازی The Callisto Protocol یک عنوان ترسناک و جاهطلبانه به کارگردانی خالق سری Dead Space به شمار میآید که در هفتههای گذشته و در جریان رویداد The Game Awards 2020 به صورت رسمی معرفی شد. این عنوان که به گفتهی سازنده قرار است یکی از ترسناکترین و عمیقترین عناوین سبک وحشت باشد، نه تنها از طریق اتفاقات ناگهانی و تصاویر دلهرهآور بازیبازان را خواهد ترساند، بلکه قصد دارد با استفاده از کنترلر نیز آنها را در این فضای ترسناک غرق نماید. همانطور که گفته شد، اخیرا اعضای استودیوی استرایکینگ دیستنس (Striking Distance Studio) در مصاحبهی خود در مورد تکنولوژیها و قابلیتهای حسی منحصر به فرد کنترلر DualSense به بیان مطالبی پرداختند و استفاده از آنها برای تجربهی ترسناکتر بازیبازان در دنیای The Callisto Protocol را شرح دادند.
داستان بازی The Callisto Protocol در مورد فردی زندانی خواهد بود که در یک منطقهی فوق امنیتی در کرهی ماه Callisto از سیارهی مشتری اسیر شده است. زمان وقایع داستان مربوط به آیندهی دور و زندگیهی پیشرفتهی بشری خواهد شد اما بازیبازان با جنبهی تاریک و ترسناک این زندگیهی مدرن آشنا خواهند شد. همانطور که از یک عنوان وحشتناک انتظار میرود، محیطها و اتفاقات درون آن میتواند یکی از مهمترین عوامل برانگیختن حس ترس در بازیبازان باشد و بدون شک آقای گلن اسکافیلد (Glenn Schofield) در سری Dead Space نشان داده است که در این زمینه تخصص بالایی دارد. اینجاست که میتوان انتظار درخشش کنسول پلیاستیشن ۵ و کنترلر DualSense آن را داشت. کنسول پلیاستیشن ۵ قادر به پخش صدای سه بعدی قدرتمند و بسیار با کیفیتی است که میتواند در ایجاد صداهای محیطی و احاطه شدن بازیبازان توسط این موارد را به سادگی فراهم آورد. همچنین کنترلر DualSense از قابلیت بازخوردهای لمسی نسل نهمی برخوردار است تا در مواقع بحرانی با لرزشهای متوالی و کم شدت خود حس ترس را به بازیبازان القا نماید و تریگرهای تطبیقپذیر آن قادر به سنجش میزان فشار انگشت بازیبازان و دریافت اطلاعاتی در مورد لرزش انگشتان خواهند بود تا پتانسیلهای بازی در بهترین زمان ممکن خود را نشان دهند.
آقای اسکافیلد در مصاحبه با مجلهی رسمی پلیاستیشن در مورد انواع ترسهایی که قرار است برای بازیبازان عنوان The Callisto Protocol ایجاد شود، اظهار داشت:
بسیاری از برنامههای ما برای ایجاد حس ترس در بازی The Callisto Protocol بر پایهی قابلیتهای کنترلر DualSense خواهد بود و از میان آنها، بازخورد لمسی و صدای سه بعدی نقش بسیار پررنگتری خواهند داشت. من فکر میکنم ما از این طریق قادر هستیم از روشهای گوناگونی، حس ترس را به بازیبازان القا کنیم. چیزهای زیادی در کنترلر DualSense وجود دارد که به ما در ارائهی القای حس ترس واقعی و ارائهی نسل جدیدی از عناوین ترسناک کمک زیادی خواهد کرد.
همچنین آقای اسکافیلد به تمجید از قدرت سختافزاری و گرافیکی کنسول پلیاستیشن ۵ پرداخت و اظهار داشت که میتوان با استفاده از آن تصاویری پویا و زنده را تولید کرد. از نظر ایشان بازی The Callisto Protocol بسیار واقعیتر از سایر عناوین سبک وحشت خواهد بود و تیم سازنده با سیستمهای جدید قادر خواهند بود جزئیات دیوانهواری را در محیط و گیمپلی بازی خود قرار دهند.
طبق اعلام استودیوی استرایکینگ دیستنس، عنوان ترسناک The Callisto Protocol قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه شود؛ از همین رو تیم سازنده وقت زیادی برای استفادهی بالقوه از قابلیتهای کنترلر DualSense خواهد داشت تا بازیبازان بتوانند به تجربهی یکی از نقاط عطف عناوین سبک وحشت بر روی کنسول پلیاستیشن ۵ خود بپردازند. بدون شک هواداران سبک وحشت و مجموعهی Dead Space منتظر دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتری از عنوان The Callisto Protocol هستند. این عنوان علاوه بر پلیاستیشن ۵، قرار است بر روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای ایکسباکس سری ایکس و سری اس نیز عرضه شود.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
کاشکی موشکم شلیک میکرد دوال سنس 🙁
نمیخواستم بهت ریپلای کنم ولی بدون که دوالسنس آینده گیمینگه
تنها فرق بین کنترلر ایکس باکس سری ایکس(خار مادر نام گزاری ) با نسل ۸ و ۷ اینکه یه دکمه شیر داره که اونم از دویل شوک ۴ کپی کرده اینا کلا نابودن نابود
ناوشکن فعال اتک :rotfl:
دوال سنس رو بیخیال من خودم موشک دارم بهت میدم
کاشکی الیت هم باتری قلمی نمی خورد
چقدر نوبی تو. هبچ کدوم از ویژگی های پلی استیشن رو که نمیدونی. ویژگی های ایکس باکس هم نمیدونی.
الایت باتری شارژی داره که ۴۰ ساعت شارژ نگه میداره و فست شارژه و زیر ۴ ساعت شارژ میشه.
این دفعه خواستی ترول کنی تحقیق کن ضایع نشی :laugh:
میتونی بستنی سفارش بدی کنترله خودش پا میشه میره میاره 😀
مثل قضیه همون ssd که مارک سرنی میوفت تو آب بجوشون بخور کورونا نمیگیری
شما همین جوریشم انتحاری بستید
موشکش هزینه اضافیه :rotfl:
سوس ماست
نه که گیم پس خرج ناسا رو برای همه فعالیتاش در میاره
#نو آوری
#کپی پست قلمی
نترس …. به تو نمیخوره 😉
سونی عجب خرجی میکنه
دمش گرم
معلوم نیست با چند تا استدیو قرارداد بسته و بهشون پول داده تا از قابلیت های دوال سنس استفاده کنن
چون در جالت معمول سازنده ها نمیان کلی وقت و زمان صرف بهینه کردن بازی روی دوال سنس کنن
خوب سونی تحت فشار و روحی روانی گذاشته امسال شما هیترارو!
همین نسل هشت کلی کمپانی از قابلیت های کنترلر ps4 استفاده کردن از راکستار گرفته تا کپکام و بقیه سونی که اگه به این همه کمپانی پول داده بود ورشکست میشد!
وقتی قابلیت باشه امکانات باشه اینا از خداشونه بازیشون رو جوری طراحی کنن که حال بدن به گیمرا واسه خودشون و کلاس و بازیشون هم افتخاره و جذب میشن گیمرای بیشتری هم برای کمپانی سازنده بازی هم سونی بلاخره سونی تو خیلی چیزا نوآوری و تغییرات جذابی تدارک میبینه برای مشتری هاش و هر نسل تنوع و شاهکار و بهترین هارو در اختیار میزاره!یادی هم کنیم از دورانی که خیلی کمپانی ها دلبخواه خودشون تو نسل هفت و شیش برای سونی انحصاری بازیو میزدن!و بعداز دینو کرایسیس ۱ و ۲ مایکروسافت اومد پول داد دینو کرایسیس ۳ رو انحصار ایکس باکس زد که بعدش یک افتضاح تاریخی رخ داد!
همون کلی ناشرا از کدوم قابلیت استفاده کردن؟
چرا دروغ الکی میگی خجالتم نمیکشی از قابلیت های دوال شاک ۴ فقط چند تا از فرست پارتی های سونی اونم اول نسل فقط استفاده کردن
بعدم مگه من گفتم دوال سنس بده که اینقدر سوختی
تو که کنسول سونی نداری و مایکرو فنی
سونی فنا خودشون خوب میدونن کلی بازی از قابلیت های دوال شاک ۴ استفاده کردند و حتی گزینه اضافی هم تو بعضی بازیا برای دوال شاک ۴ بود جز فرست پارتی ها در بازی بتمن و تمام رزیدنت اویل ها و اوت لست و gta v و چندین بازی دیگه که حضور ذهن ندارم کلی بازی از قابلیت های لایت بار و صدا و تاچ لمسی و لرزش دوال شاک ۴ استفاده کردند
اگه پیگیر اخبار باشی ؛ میفهمی کپکام و اکتیویژن و اسکوئر انیکس به همراه کلی استودیو گفتن که از ویژگی های دوال سنس استفاده میکنن
gta v کلا شیره ی دوال شاک چهارو کشید
چون نمی دومی بهت میگم مکالمه های تلفنی و مکالمه های بیسیم پلیسا از طریق بلنگوی کنترلر پخش میشد هنگام تعقیب پلیس لایت بار کنترلر مثل رنگ چراغهای پلیس میشد
اینفیموس دیزگان لست یک بخوبی ازشون استفاده کردن چون فقط کپی پست دیدی و نمی دونی نو آوری چیه عمده ترین بخش کاربردیش همون تاچپد لمسی بود که تایپ کردنو بی نهایت آسون میکرد برو پول پسنداز کن واسه باتری قلمی یا چندین دلار بده الیت که نصف این امکاناتو نداره یا بازم می تونی هزینه اضافی بکنی باتری شارژی بخری خلاصه شما اکس فنا خوب خودتونو قول می زنین
مثل مایکروسافت نیست که بره پول بده بگه واسه من ۴K کن واسه سونی ۱۰۸۰ حداقل سونی همینو داره مایکرو همینم نداره جدیدا میخوان یک کپی هم بزنن چون کاری جز کپی کردن بلد نیستن . ولی PS5 میتونه ۴K بده اما چون پول گرفتن مجبورن ۱۰۸۰ بدن .
:laugh:
بگو قدرتش نمیرسه اجرا کنه.
اگه بحث قدرت باشه ؛ dirt و dmc و … خیلی چیزا رو نشون دادن
در واقعیت 😥 😥 😥 😥
در کامنت :laugh:
دوست عزیز لطفا این بازی کثیف رو تموم کنید نصف دست اورد های سونی و مایکرو سافت توسط هیتر ها به پول و دسته چک ربط داده میشه شما اینکارو بکنید سونی فن ها هم میکنند و فقط جو بهم میخوره قطعا دوال سنس سخت افزار بسیار خوبیه و تو القا کردن ترس یا هر حس دیگه ای خیلی تاثیر گذاره
دوالسنس خودش قابلیتی داره که تاثیری خیلی زیادی روی سرعت به کارگیری ویژگی هاش برای سازنده ها میذاره یادم نیست اسمش چی بود ولی جایی خونده بودم که سونی این کار رو برای راحت تر کردن کار سازنده ها انجام داده
خوب الان با ناوشکن منفی میدی فکر میکنی میتونی واقعیت رو عوض کنی 😛
سازنده ها که نمیان برای رضای خدا کلی زمان بزارن برای دوال سنس بازی بهینه کنن
اصلا شرایط روحی خوبی نداری
بخدا برای خودت میگم
آخه هیتر
مگه بده سونی هزینه کرده تا حس عوض شدن نسلو بهت تزریق کنه!!!؟
تو به تنهایی کلاس گیر دادن بیخودو دو پله بالا بردی
خرج اضافی نیست خروجی بازی رو بهتر و پویاتر میکنه این قابلیتی هست که رقبا از اون بی بهره هستن و متاسفانه باید سماق بمکن
سونی با پول اینکارو نکرده. با مغز اینکارو کرده. یه حرکتی زده هر سازنده ای با خودش فکر میکنه میبینه اگر از این قابلیت استفاده کنه کلی فروش میکنه.
به خرجش نیس صنعت بازی به همچین نو آوری احتیاج داشت وگرنه با کپی پست و قلمی نمیشه این صنعتو برد به جلو
تجربه بازی با دوال سنس صد برابر متفاوت تر از کپی پست قلمی هست و باید از سونی شاکر باشی که این کارارو میکنه شاید باعث بشه مایکرو هم تکونی بده
هر چند تکنولوژی هست که واسه سازنده هم میتونه جالب باشه و بهتر بتونه مخاطبو درون بازیش غرق کنه
؟
حالا اگه دسته اکس باکس این قابلیت ها رو داشت اینجور حرفی میزدی؟
دوال سنس نیاز به بهینه سازی نداره ؛ همونجور که بقیه استودیو ها گفتن ؛ کار باهاش بسیار راحته و باعث تجربه بی نظیر میشه ؛ در نتیجه باعث بالا رفتن بازی خودشون میشه ؛ قطعا توی بازی های ترسناک حتی باعث بالاتر رفتن متا هم میشه
خیلی از استودیو ها از انقلابی بودن دوال سنس میگن ؛ شما صرفا بخاطر هیت و ترول به خودت اجازه میدی هر حرفی بزنی :no:
الان ۴ تا حرف درشت بهت بزنن ؛ خوشت میاد؟
شما مشکلی داری سونی پول میده از جیب تو داره میده داری میسوزی که نمیتونی از قابلبت های خفن دوالسنس استفاده کنی
این DualSense لعنتی رسما ترکوند سونی اول نسلی کلی سوپرایز برامون داره که برا همش هایپم فقط بزنه از ریبوت Silent Hill رونمایی بکنه دل هممون رو ببره :inlove: :chic:
سونی با ریبوت میونه خوبی نداره همیشه دنبال ریسکو ساخت عناوین درجه ۱ جدیده
سایلنت استثناست داداش ؛ استودیو ژاپن داره ریبوت سایلنت هیلز میسازه
جواب این ترولا و فن بوی هارو خواهشا ندید عادتشونه کلا
باش
دوال سنس واقعا یه دسته ی محشر و انقلابیه
ولی
هنوز بنظرم آرگونومیش مشکل داره
مخصوصا جای شوک هاش
اصلا انگشتای آدم درد میگیره مدت طولانی وقتی بازی میکنه
من مطمئنم این بازی اصلا در حد اندازه های این حرفا نیست و بازم دارن مردم فریب میدن.
سازنده ها عادت کردن تا از هر روش کثیف و فریبی برای هایپ و فروش بازیها استفاده کنن .اینقدر که سایر سازنده ها دوال سنس دوال سنس میکنن خود سونی بد بخت هم تبلیغ نکرده.
ترسناک ترین بازی نسل ۸ :rotfl:
“من مطمئنم این بازی اصلا در حد اندازه های این حرفا نیست و بازم دارن مردم فریب میدن.”
چند روزه گیمر شدی مهندس
بعد از عرضه سابر پانک 😀