زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا

زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us

امیر محمد جیریایی
۱۴:۳۵ ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا

باز هم استدیوی NetherRealm با یک عنوان فایتینگ دیگر برگشته تا بار دیگر پادشاهی خود را در این سبک ثابت کند. البته این بار خبری از Mortal Komba نیست و Injustice: Gods Among Us آمده تا صدای خرد شدن استخوان ها را این بار با قرار گرفتن قهرمان های کمیک های DC در برابر یک دیگر نشان دهد. جنگی که می تواند نابودی بشریت را به همراه آورد.

نام: Injustice: Gods Among Us

سازنده: NetherRealm

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment

سبک: Fighting

پلتفرم ها : X360 / PS3 / Wii U

باکس آرت بازی

عدالت در معنایی متفاوت :

Joker سرانجام به هدف خود رسید و با گذاشتن یک بمب هسته ای در مرکز شهر میلیون ها انسان را به کام مرگ کشاند. متاسفانه دو نفر از این کشته شدگان نیز جزو خانواده ی سوپرمن بودند : لوئیس لین همسرش و پسری که هنوز به دنیا نیامده بود خانواده ی سوپرمن را تشکیل می داند. که البته خانواده ی سوپرمن و مردم شهر به دست خود سوپرمن کشته شده بودند به این خاطر جوکر سوپرمن را مسموم کرده بود و تایمری که باعث فعال شدن بمب می شد در همسرش  لوئیس قرار داشت. صدای خنده ی جوکر در اداره پلیس شهر گاتهام منعکس می شود و بتمن در حال بازجویی از وی است. ناگهان سوپرمن دیوار بازداشتگاه را نابود کرده و با خشمی فراوان جوکر را از روی زمین بلند می کند. جملات تحریک آمیز جوکر با سوپرمن شروع می شود و و در نهایت در چشم سوپرمن آتش خشم زبانه می زند و او دست خود را بالا می برد و در مقابل بتمن در قفسه ی سینه ی جوکر فرو می کند. صفحه ی نمایش سیاه می شود و خنده های جوکر هم بلندی خود را از دست می دهد. سوپرمن دیگر ایمان خود را در مقابل بشریت از دست داده و یک نظام جهانی جدیدی را به وجود آورده است. نبردی بین کسانی که با حکومت سوپرمن پیمان بسته اند و کسانی که به حکومت بتمن پیوسته اند رخ می دهد. قهرمان ها در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند و هرج  مرجی به وجود آمده . باید دید پایان این درگیری مهیب کدام جناحین را پیروز می کند.

داستان Injustice: Gods Among Us بخشی است که به طرز حیرت انگیزی بازی در آن می درخشد. نحوه روایت داستان بازی دقیقا به مانند Mortal Kombat می باشد ، جایی که Injustice به مانند MK با یک مقدمه ی ابتدایی بعد از مدتی فلش بکی رو به عقب می زند و نکات ناگفته ی داستان را فاش خواهد کرد. ضمن این که داستان بازی در مراحل پایانی به اوج خود خواهد رسید.

http://cdn.escapistmagazine.com/media/global/images/library/deriv/468/468722.jpg

Injustice: Gods Among Us

مبارزه ای با طعم Mortal Kombat

گیم پلی Injustice و مبارزات بخشی است که NetherRealm باز هم توانسته به مانند Mortal Kombat در آن سنگ تمام بگذارد. اگر حتی با یک کدام از شخصیت های کمیک های DC نیز آشنا نیستید به هیچ وجه نگران نباشید. زیرا اگر نام این عنوان را از رویش برداریم و همچنین قویه تخیلی بالایی هم داشته باشید باید فرض کنید که در حال بازی کردن یک Mortal Kombat دیگر هستید ! بله جنگجویان بازی دقیقا همان کارهایی را در ضربات انجام می دهند که بیش از این در Mortal Kombat لذتش را برده بودید. مثلا اگر یک فرد تازه کار هستید با چند ضربات ساده و زمان بندی درست در دفاع توانایی چیره شدن بر حریف خود را دارا خواهید بود. ولی اگر چنین ضربات آرامی راضیتان نمی کند NetherRealm با ترکیب کمبوهای بازی با یکدیگر کاری کرده که چنان بلایی بر سر حریف نگون بخت بیاورید که تا عمر دارد فراموش نکند ! نوعی قابلیت برگشت دادن ضربات نیز در بازی گنجانده شده که البته سرعت عمل و مهارت بسیار بالایی را می خواهد ولی اگر موفق به انجامش شوید در یک حرکت سریع شخصیت شما خونین ترین ضربات را اجرا خواهد کرد. البته در کنار کمبوها هر کدام از شخصیت ویژگی های منحصر به فردی هم دارند. شخصیتی مثل بتمن می تواند از قلابش برای کشیدن خریفان به سمت خود استفاده کند . آشنا به نظر می رسد درست است ! بله چنین حرکتی یاور آور قلاب معروف اسکورپین در MK می باشد. لیزرهای سوپرمن ، شلاق کت ومن و بیشتر همگی باعث میشوند تا تنوع در بازی حرف اول را بزند. البته متاستفانه NetherRealm بر روی کمبوهای بعضی از شخصیت ها آن طور که باید شاید خوب کار نکرده  به عنوان مثال بسیار کم پش می آید که اقدام به انتخاب شخصیت هایی مثل Wonder Woman ،  Lobo به علت ضربات ضعیفشان در بازی کنید.

بخشی که در آخرین قسمت Mortal Kombat مورد استقبال قرار گرفت ، حرکت مخصوص X-Ray برای هر کدام از شخصیت ها بود که با پر شدن نوار نیروی هر کدام از شخصیت ها می توانستید مهلک ترین ضربات را بر روی حریف اجرا کنید ، به گونه ای که اسکلت حریفتان نیز ب ضربات شخصیت شما نمایان می شد. Injustice هم البته از چنین ویژگی در سبکی متفاوت استفاده کرده که باعث شده هر کدام از شخصیت ها یک قدرت منحصر به فرد داشته باشند. به مانند Mortal Kombat نوار قدرت در طول مبارزه به آرامی پر می شود که با فعال کردنش نیز که با فشار دادن دکمه های ( LT ، RT ) فعال می شود می توانید یک حرکت منحصر به فرد را داشته باشید. مثلا سوپرمن با قدرت خود و با یک مشت پرقدرت می تواند حریف را از جو زمین خارج کند و به فضا بفرستد ! از این گزینه های بسیار اغراق شده برای بیشتر شخصیت های بازی وجود دارد که علاوه بر کم کردن مقداری زیادی از سلامتی حریف هیجان بالایی را هم دارا است

2

مبارزات بازی سریع و دارای هیجانی بسیار خوب است.

البته در حین مبارزه می توانید از اشیایی که در محیط های بازی گنجانده شده برای غلبه بر حریف کمک بگیرید. مثلا با یک ضربه ی پرقدرت حریف را به داخل آسانسور کشانده و تا می خورد کتکش بزنید. ساختمان هایی که فرو می ریزند ، مجسمه هایی که حرکت می کنند و وسایل نقلیه همگی حکم یک سلاح را در بازی دارند. تنها بخشی که به عقیده ی بنده مقداری گیج کننده است سیستم wager می باشد که اغلب توسط حریفان شما  زمانی که سلامتیشان کم شده باشد استفاده می شود. در این سیستم که به نوعی شبیه دوئل کردن است بعد از رجز خوانی دو شخصیت با یکدیگر شما باید به سرعت دکمه هایی که گفته می شود را فشار دهید تا در دوئل پیروز بشوید که به قدری سریع اتفاق می افتد که احتمال این که دکمه ها را اشتباه بزنید و در دوئل شکست بخورید بسیار زیاد است و حس ناخوشایندی را به شما خواهد داد.

NetherRealm همیشه در بازی های قبلی خود از حیث محتویات اضافه دست و دلبازی زیادی به خرج می داده و Injustice هم همچنان راه پیشنیان خود را ادامه می دهد. در مجموع در بازی چهار حالت منحصر به فرد قرار گرفته که هر کدام دارای پاداش ها  و چالش های منحصر به فرد خود می باشند. حالت داستانی بازی مقدمه ای برای مبارزات دیوانه وار Injustice است. جایی که قهرمانان و خائنان کمیک های DC با حوادث بسیاری که در طول بازی اتفاق می افتد در برابر یک دیگر قرار می گیرند و شوخی های کنایه داری که هر کدام از شخصیت ها با یکدیگر می کنند تا مدت ها شما را سرگرم می کند.

به هر حال اگر از خونریزی های بخش داستانی بگذریم به Battle mode می رسیم که با مبارزه با هشت شخصیت پایان هر کدام از شخصیت ها برایتان باز خواهد شد. البته همین بخش Battle mode نیز دارای ۲۴ بخش مختلف است که چالش ها و مشکلات مختلفی را با خود دارد. ااما نکته ی عجیبی که  مقداری ناراحت کننده اینجا است که اگر بخواهید پایان منحصر به فرد هر کدام از شخصیت ها را ببینید فقط باید بخش “Classic Battle” را به اتمام برسانید که ممکن است با خود سوال کنید که پس برای چه این همه بخش در حالت Battle mode گذاشته شده است ؟

1

بتمن رو به حریف خود : بیا اینجا ببینم !

سومین حالت بازی نیز با نام S.T.A.R شناخته می شود. این جا سرگرم کننده ترین بخشی است که NetherRealm توانسته با همه ی قهرمانان و خائنان داشته باشد. S.T.A.R نوعی آزمایشگاه می باشد که ۲۴۰ چلنج مختلف را ( ۱۰ تا برای هر یک شخصیت ها ) با خود دارد. در این حالت اغلب باید کارهای خاصی را انجام دهید مثلا باید با Superman در حالی که خونتان نصف می باشد یک شصیت را شکست دهید یا با همین شخصیت ۲۰۰ بار دور سیاره بچرخید ، برای بقیه شخصیت ها نیز از این دست کارها وجود خواهد داشت. در پایان این چلنج ها نیز ستاره ها هستند که ارزش کارتان را مشخص خواهد کرد. هر چقدر که ستاره های بیشتری به دست بیاورید چلنج های بیشتری باز خواهد شد. البته متاستفانه اگر بخواهید که همه ی قفل های این حالت را باز کنید باید تمامی اهداف را به اتمام برسانید که با توجه به این که شخصیت های که با آن ها در این حالت بازی می کنید از پیش تعیین شده هستند ممکن است باعث عدم لذت کامل شما از حالت S.T.A.R شود. مثلا اگر Wonder Woman جزو شخصیت های مورد علاقه ی شما باشد با توجه به ضرباتی که دارد رسیدن به تمامی چلنج هایش برای باز کردن ۳۱۹ ستاره ی بازی چیزی در حد رویا می باشد !

هر مبارزه و پیروزی که در بازی به دست می آورید باعث ارتقای رتبه ی شما ، باز کردن تصاویر جدید از قهرمان ها ، آیکن ها و بنر هایی برای گذاشتن در پروفایل قسمت آنلاینتان می شود. به بخش آنلاین اشاره شد ، باید گفت که قسمت انلاین بازی نیز بسیار خوب کار شده است. چلنج هایی که به صورت روزانه تغییر می کنند ، توانایی ساخت اتاقی شخصی در بخش آنلاین که می توانید دوستان خود را به اتاقتان دعوت کنید ، گوشه ای از بخش های سرگرم کننده ی حالت آنلاین می باشد. البته مقداری تاخیر در مسابقات و ضربات وجود دارد که شاید در ابتدا باعث نارضایتیتان شود ولی بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد.

هر شخصیت دارای توانایی ها و ویزگی های منحصر به فرد خود است.

نسل قبلی را در این نسل ببینید !

نقطه ی تاریک Injustice: Gods Among Us بدون هیچ گونه شکی گرافیکش می باشد که در مقایسه با MK نیز پسرفت داشته است. با این که بازی با موتورUnreal Engine 3 ساخته شده ، ولی نتیجه آن طور نبود که تصورش را می رفت. اگر از جزییات نسبتا خوب برخی از شخصیت های بازی ( همه ی آن ها نه ) و تخریب پذیری و تاثیر پذیری خوب محیط به همراه طراحی جالب محیط ها بگذریم . بقیه بخش های گرافیک Injustice نا امیدی بزرگی را به ارمغان می آورد. جزییات بسیار بد شخصیت های فرعی که حتی از نسل قبل نیز پایین تر می باشد، نور پردازی بسیار زشت بخش دیگری از گرافیک رنگ و رو رفته ی Injustice را می رساند. البته در کمال تعجب گرافیک بازی  در هنگام مبارزات و مخصوصا وقتی که قدرت های ویژه ی هر کدام از شخصیت ها را فعال می کنید بهتر از میان پرده های بازی ساخته شده است. البته جزییاتی که محیط هایی که نبرد در آن صورت می گیرد در مقایسه با دیگر نقاط نا امید کننده ی گرافیک بهتر می باشد.

به هر حال من خیلی سعی کردم که در گرافیک Injustice نقطه ی درخشانی پیدا کنم ، ولی به معنای واقعی کلمه بخشی که بتواند ناخوشایندی من را از گرافیک بازی کم تر کند پیدا نشد !

3

به غیر از طراحی خوب برخی از شخصیت ها ، Injustice چندان حرف زیادی در بخش گرافیک ندارد.

صدای دلنشین خرد شدن استخوان ها !:

می رسیم به بخش موسیقی و صداگذاری بازی که Injustice به مانند MK موفق عمل کند. موسیقی های بازی مطابق MK در هر محیط متفاوت می باشد و برای قدرت موسیقی های بازی کافی است که به موسیقی منوی بازی اشاره کنیم که بسیار شنیدنی کار شده است. از صداگذاری بازی یز همین بس که بسیاری از صداگذارن مشهور شخصی های کمیک های Dc همچنان در Injustice حضور داشته اند. به عنوان مثال Kevin Conroy یک بار دیگر توانسته صدای بتمن را به زیای هر چه تمام تر اجراکند. البته Richard Epcar که وظیفه صداگذاری جوکر را بر عهده داشته همچنان به خوبی از پس وظیفه خود بر آمده است. ولی در مقایسه با سری ARKHAM مقداری افت داشته است.همچنین میزان ضرباتی که بر روی حریفان خود وارد می کنید بستگی به شدت آن متفاوت می باشد و دلنشین هم کار شده است .ضمن این که اغلب شاهد رجز خوانی ها و دیالوگ های جالبی بین شخصیت ها هستیم که بسیار مناسب و خوب می باشد.

نتیجه گیری :

در پایان باید گفت که قرار دادن بیشتر شخصیت های کمیک DC universe در یک بازی شاید در ابتدا یک ریسک بزرگ به حساب می آمد ولی یک بار دیگر NetherRealm توانست شایستگی های خود را در خلق یک عنوان فایتینگ این بار با Injustice: Gods Among Us نشان دهد. تلفیقی موفق از فرمول مبارزات Mortal Kombat به همراه خلق ایده هایی جالب در بازی همگی باعث شده تا Injustice: Gods Among Us به اثری قابل قبول تبدیل شود.

 

injustice gods among us

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا
زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

زمانی برای اجرای عدالت |نقد و بررسی بازی Injustice: Gods Among Us - گیمفا