الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد
الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد
الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد
الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد

الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد

مرصاد قدیری
۲۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد

پتنت جدید ثبت شده توسط الکترونیک آرتس (Electronic Arts) نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار بر روی یک تکنولوژی برای انیمیشن‌های صورت است که احتمالاً نحوه‌ی ابراز احساسات در بازی‌ها را متحول خواهد کرد.

با پیشرفت تکنولوژی و قوی‌تر شدن سخت افزار‌ها، بازی‌ها هر چه بیش‌تر به واقعیت نزدیک‌تر خواهند شد. حال این‌طور که به نظر می‌رسد، الکترونیک آرتس یکی از شرکت‌هایی است که از همین حالا در حال کار بر روی بهبود و تکامل حالت‌های چهره و رندرینگ شخصیت‌ها در بازی‌های ویدئویی است. به لطف تلاش توسعه دهندگان، بازی‌بازان از همین اوایل نسل جدید کنسول‌ها شاهد برخی تکنولوژی‌های قابل توجه در زمینه‌ی رندرینگ، نورپردازی و همچنین فیزیک بوده‌اند. برای مثال، فیزیک مو‌ی سر در نسخه‌ی نسل بعدی FIFA یکی از آن‌ ویژگی‌هایی است که بازی‌بازان را شگفت زده کرده است. حال اگر پتنت جدید الکترونیک آرتس نیز به واقعیت تبدیل شود، ممکن است شاهد جهشی قابل توجه در رندرینگ شخصیت و انیمیشن‌های صورت باشیم.

طبق توضیحات ارائه شده، این پتنت شامل سیستم‌ها و روش‌هایی برای تبدیل انیمیشن‌ها و حالت‌های چهره‌ برای یک مدل سه بعدی صورت می‌شود. این سیستم با دریافت مدل سه بعدی چهره‌ی یک شخصیت مجازی، آن را وارد یک رابط کاربری کرده و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا جزئیات نقاط مختلف صورت را با این رابط کاربری تغییر دهند. یکی از بخش‌های جالب این پتنت، ذخیره‌ی شکل‌های چهره‌ی هر شخصیت در یک پایگاه داده‌ی مختص به آن شخصیت است. راهکار پیشنهادی الکترونیک آرتس با اختصاص شناسه به هر کدام از شکل‌های مربوط به مدل صورت شخصیت، می‌تواند انیمیشن‌های مختلفی را در شرایط متفاوت نشان دهد.

به طور کلی، نحوه‌ی کار این سیستم طوری است که پس از دریافت ورودی از سوی کاربر و تعیین آن به عنوان یک یا چندین شناسه‌ی مربوط به شکل‌های چهره، مدل سه بعدی صورت شخصیت با توجه به شناسه‌های مشخص شده رندر شده و تغییر می‌کند. برای مثال، می‌توان به لحظه‌ی قبل از برخورد توپ با سر یک بازیکن در FIFA و یا آماده شدن یک سرباز در بخش چندنفره‌ی Battlefield برای یک انفجار اشاره کرد. توسعه دهندگان می‌توانند با مشخص کردن شناسه‌ برای چهره‌ی شخصیت‌ها، انیمیشن‌های دقیقی را برای شرایط مختلف تعیین کنند.

نظر شما چیست؟ شما چه انتظاراتی از تکنولوژی‌های نسل بعدی دارید؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد
الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد
الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد
الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد
الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

الکترونیک آرتس پتنت جدیدی را برای انیمیشن‌های صورت ثبت کرد