شیگرو میاموتو در مورد نحوه رهبری خود و برنامه های آینده نینتندو صحبت می کند
شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، مغز متفکر تیم توسعهی نینتندو، در مورد برنامههای آینده و همچنین شیوهی رهبری خود صحبت میکند که مطمئناََ برای بسیاری از طرفداران جذاب خواهد بود.
آقای میاموتو یکی از نمادهای صنعت بازیهای ویدیویی محسوب میشود و تاثیر شگرفی در خلق عناوین مهم این صنعت داشته است. پدر شخصیتهای ماریو و لوییجی، برای دههها چهرهی کلیدی شرکت نینتندو بوده و در طول این سالها، عناوین بینظیری از سری بازیهای مختلف مانند Zelda ،Mario و Donkey Kong به ما ارائه داده است. میاموتو اخیراََ در مصاحبهای با وبسایت نیو یورکر (The New Yorker)، پیرامون شیوهی رهبری خود صحبت کرده است و همچنین آیندهای را که برای این شرکت در ذهن دارد، توصیف میکند.
شیگرو میاموتو که اخیراََ جایزهی لیاقت فرهنگی در ژاپن را دریافت کرده بود، اکثر اوقات به عنوان یک شخصیت شاد و محبوب میان طرفداران و بازیبازان شناخته میشود. او برخی اوقات با ظاهری جالب بر روی صحنهی معرفی عناوین مختلف خود حاضر میشود و به طور کلی طرفداران، او را به عنوان شخصیتی خوشاخلاق و شاد میشناسند. با این وجود، ظاهراََ میاموتو شخصیت دیگری نیز دارد و همیشه شاد و با اخلاق خوش دیده نمیشود.
برای رهبری پروژههای مختلف نینتندو، باید مهارتهای گوناگونی وجود داشته باشد و همچنین مدیریت دقیق نیز عامل مهمی به شمار میرود. در کنار این که میاموتو یک رهبر خلاق به حساب میآید، او خود را به عنوان یک حمایتگر تیم توسعه توصیف میکند. وی باید در طول هر پروژه، ایدههایی در سطح عظیم ارئه دهد، در کنار این که دستورالعملهای جزئی نیز برای افراد تیم توسعه ترسیم شود. میاموتو وظیفههای مختلفی را برعهده میگیرد؛ به عنوان یک چهرهی کلیدی تور Super Mario World را برای مخاطبین انجام داد و پس از آن در حال ترسیم چشماندازی پیچیده برای The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 است. این وظایف مختلف و همچنین وجود پیچیدگی در آنها باعث میشود، میاموتو همیشه برخورد خوشایندی نداشته باشد و طبق عقیدهی او، این موضوع برای یک رهبر مورد نیاز است. او در مصاحبهی یاد شده در این باره گفت:
من شخصاََ باور دارم، حس موفقیت زمانی به وجود میآید که مطمئن شویم بازیبازان از تجربهی اثر ما لذت بردهاند. قبل از رسیدن به چنین هدفی، افراد من را به عنوان یک رئیس بداخلاق میشناسند که قصد دارد آنها را از مسیرهای سخت بگذراند. با این وجود، من فکر میکنم چنین موضوعی برای یک رهبر خوب الزامی باشد.
آقای میاموتو که اولین بازی خود را ۴۰ سال پیش عرضه کرد باور دارد، از دید کارمندان نینتندو، میتواند شخصی منفینگر باشد و به طور کلی کار کردن با او پروسهای سخت و طاقت فرسا است. این اتفاق در حالی رخ میدهد که برای ارتباطات، خط مشی کاملاََ متفاوت و مثبتی را پیش میگیرد. او از قدرتها و ضعفهای این رویکرد آگاهی کامل دارد و میداند که سطحی از نگرانی و عدم اطمینان در هنگام به وجود آوردن تجربههای جدید برای مخاطبین، در او ایجاد میشود. بر اساس گفتههای وی، سعی او همیشه بر این بوده است که به طور کامل یک شخص را از پروژه دور نکند بلکه دید خلاقانهای در فرد ایجاد کند، تا تجربههای تازه و هیجانانگیز خلق شود.
میاموتو در مورد چشمانداز وسیعتر باور دارد، هستهی اصلی ایدئولوژی نینتندو، آوردن لبخند بر روی چهرهی بازیبازان است. دلیل اصلی خندان بودن او در دید عمومی، به همان هستهی اصلی ایدئولوژیهای شرکت نینتندو بر میگردد. آنها همواره قصد داشتهاند ارتباطات میان خانوادهها را حفظ کنند و سرگرمی را در اولویت قرار دهند. به طوری که حتی پدربزرگها و اعضای سنتیتر خانواده نیز میتوانند در بسیاری از بازیهای ساخته شده توسط نینتندو شرکت کنند.
میاموتو اخیراََ به سن ۶۸ سالگی رسیده است اما باور دارد، شرکت نینتندو با افراد توانا به مسیر خود ادامه خواهد داد. او در این سالها تلاش کرده است؛ روح اصلی شرکت نینتندو به نسلهای بعد منتقل و هیچوقت از مسیر خود خارج نشود. به طور حتم در طول این سالها، میاموتو و نینتندو تلاش کردهاند خنده و شادی را به مخاطبین خود هدیه دهند و به نظر میرسد هدف اصلی آنها در طول این سالها، تغییری به خود ندیده است.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
مرد تمام نشدنی :heart: هم نسل های من و قبل از من و بعد از من و خیلی ها در دنیا اولین بار ویدیو گیم رو با آثار ایشون تجربه کردن امیدوارم همیشه سلامت باشن
.
.
خودم به شخصه اولین بازیی رو که رسما به عنوان ویدیو گیم شروع کردم در اتاری به اسم کنترا بود هنوزم بازیش میکنم البته اون موقع به اسم راکی رامبو معروف بود بین بچه ها :laugh: ولی اولین باری که لذت تموم کردن یه بازی بهم خیلی چسبید با قارچ خور در میکرو بود واقعا یادم نیست اتاری یا میکرو :laugh:
ماریو بصورت رسمی فقط برای پلتفرمهای نینتندو میاد و جز چند تا بازی موبایلی، هرگز برای کنسولی غیر از نینتندو عرضه نشده. اون بازی که خیلی ازماه بازی کردیم، سوپر ماریو بروس هستش که برای فامیکوم اومده و تو ایران کپی اون کنسول بنام میکرو جنیوس یا دندی رو میخریدیم.
:yes: 😎
میاموتو مرد بزرگیه و همینطور نینتندو که صنعت ویدئو گیم رو انقدر بزرگ کردن اگه نینتندو نبود شاید هیچ وقت صنعت ویدئو گیم و کنسول ها انقدر محبوب و بزرگ نمیشدن واقعا چه سونی فن باشیم چه مایکروسافت فن همگی مدیون تمام زحماتی هستیم که این شرکت و اعضاش طی این همه سال طولانی مدت برای این عرصه کشیدن به امید پیشرفت این صنعت و به ویژه هر سه شرکت یعنی سونی و مایکروسافت و نینتندو :yes: :rose: :heart:
این بشر فوقالعادس :inlove:
“حس موفقیت زمانی به وجود میآید که مطمئن شویم بازیبازان از تجربهی اثر ما لذت بردهاند.”
حرف های این استاد رو باید با طلا نوشت !
“قبل از رسیدن به چنین هدفی، افراد من را به عنوان یک رئیس بداخلاق میشناسند که قصد دارد آنها را از مسیرهای سخت بگذراند”
بعضی وقتا سر و کارمون به چنین ادمهایی میخوره و بعد از اینکه بخاطر سختگیری های زیاد اونجا رو ترک میکنیم ، بعد از مدتی متوجه میشیم که چه لطفی شامل حالمون بود و اصلا متوجه موضوع نبودیم!!
دقیقا. هرچه استاد که از هر شرکتی تو هر زمانی هستن، بعد میاموتو قرار میگیره و این مرد با اختلاف بالا، در صدر هر لیست قرار داره.
یه اسطوره واقعی
دقیقا مصداق بارز این جملس
A living legend اگه درست نوشته باشم
مرد دوست داشتنی و خیلی خوبی هست. هنوز یاد اون حرفش می افتم؛
A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad
یک بازی با تاخیر در نهایت خوب است ، اما یک بازی عجله ای برای همیشه بد است :yes:
رشد صنعت گیم خیلی به ایشون وابسته بود
واقعا توی صنعت گیم یکی از بزرگ ترین ها هستش
میگه که با بازیکنان با خوش رویی برخورد میکنم ولی از اونطرف با کرمندان بداخلاقی میکنم (بدبختا) 😀 :laugh: شوخی
:inlove: :inlove:
لقب استاد برازنده میاموتو هست.اولین بازی عمرم ماریو بود