سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد

سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبه‌رو خواهد شد

حسن اکرامی
۱۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد

به نظر می‌رسد عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 بسیار فاجعه‌بارتر از تصور بوده و حواشی پیرامون آن هنوز هم به اعتبار و ارزش شرکت بازی‌سازی بزرگ سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) ضربه خواهند زد. هشدار PSA در مورد وضعیت OpenCritic این اثر به بازی‌بازان، فراخوان گسترده‌ی دو شرکت مایکروسافت و حتی خود سی‌دی پراجکت رد در مورد پس گرفتن بازی Cyberpunk 2077، هشدار رسمی فروشگاه مایکروسافت در مورد اجرای ضعیف این عنوان بر روی کنسول ایکس‌باکس وان، حذف کامل بخش فروش بازی از فروشگاه پلی‌استیشن توسط شرکت سونی تا زمان رفع شدن مشکلات بسیار آن و سقوط بیش از یک سوم سهام شرکت سی‌دی پراجکت رد را می‌توان از مهم‌ترین حواشی به وجود آمده در روزهای پس از عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 به شمار آورد. حتی در گزارشی شرح داده شده بود که کارمندان استودیوی سی‌دی پراجکت رد نیز از وضعیت مدیریت این شرکت به شدت ناراضی هستند و دست به اعتراض زده‌اند.

حال با توجه به اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد که قرار است وضع برای شرکت سی‌دی پراجکت رد بدتر هم شود. اخیرا گزارشی در مجله‌ی نیویورک تایمز (NY Times) اظهار داشته است که به زودی این شرکت بازی‌سازی لهستانی باید خود را برای شرکت در یک مجمع قضایی و پاسخ‌گویی به شکایتی که از آن شده است، آماده سازد. در واقع آقای میکولاژ اورزکوفسکی (Mikołaj Orzechowski) که از سرمایه‌گذاران شرکت سی‌دی پراجکت رد به شمار می‌آید و شغل اصلی وی وکالت است، در بیانیه‌ای از طرح دعوی خود بر علیه این شرکت مبنی بر احتمال وقوع جرم طبق ماده‌ی ۲۸۶ قانون مجازات پرده‌برداری کرد. این قانون در مواقعی به کار می‌رود که یک شرکت یا رسانه با ارائه‌ی نادرست اطلاعات، قصد کسب منافع مالی داشته باشد. همچنین این شخص به صورت رسمی اعلام کرده است افرادی که قصد دارند با او در این شکایت همراهی کنند، می‌توانند با وی تماس بگیرند.

با توجه به این واقعیت که شرکت سی‌دی پرجکت رد قبل از عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 اعلام کرده بود عملکرد این اثر بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان به طرز “شگفت‌آوری” خوب است و آن‌ها در تماس‌های مختلف با سرمایه‌گذاران این موضوع را تایید کرده بودند، انجام یک فرآیند قانونی و قضایی بر علیه آن‌ها کار تعجب‌آوری نخواهد بود. با این حال باید در نظر گرفت که در دنیای تجارت، داشتن صداقت با شرکای مالی و سرمایه‌گذاران یک پروژه، اصلی‌ترین قانون به شمار می‌آید.

عنوان نقش‌آفرینی Cyberpunk 2077 هم‌اکنون بر روی سرویس گوگل استدیا، پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی این اثر را از طریق این نشانی مشاهده نمایید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد
سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • Neil_druckman گفت:

      اسمش بدشانسی نیست.مدیر نالایق وقتی بالا باشه همین میشه.
      ولی واقعا غم انگیزه.خیلی ناراحت کنندست.بازیی مثل سایبر که این همه پتانسیل از دست رفته داره به کنار.ببین سیدی پراجکت که محبوب ترین استودیو واسه گیمرا بود چه بلایی داره سرش میاد

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        ای کاش فقط یک روز بفهمیم چرا اینطور خودکشی کردن چون هر چی فکر میکنم دلیل قانع کننده ایی نمیبینم این بازی با چند ماه تاخیر میتونست ایده های نابشو به رخ بکشه که به نظرم همین الانم از چشم گیمر های حرفه ایی تر پنهان نمونده ….
        .
        .
        سی دی پروجکت رد اگر بتونه از این منجلابی که برا خودش درست کرده یا کردن ( هیچ بعید نیست جریان خاصی پشت ماجرا باشه ) بیرون بیاد واقعا هنر بزرگی کرده ، شخصا به خاطر گرالت هم که شده من بخشیدمشون منی که بازیشون تقریبا ۱۰۰ دلار برام اب خورده و کلی مشکلات مالی دارم اما یکسری اعتراضات که از عصبانیت و ناراحتی هست و کاملا به جا هست بگذریم یکسری هم خوب موج سواری میکنن این افراد خطرناکترین دشمن ویدیو گیم هستن و بهتره بدونیم هیچ موقع کسی همیشه بر تخت پادشاهی نمیشینه ، فکر روزای بدمونم باشیم بد نیست .
        .
        .
        ویدیو گیم بدون سی دی قرار نیست گلستان بشه با بودن استودیو های ریسک پذیر و حریان ساز این صنعت پیشرفت میکنه امیدوارم از صمیم قلب مشکلات این شرکت و استودیو زودتر تموم بشه و این کابوس لعنتی پایان خوشی داشته باشه فعلا که اوضاع و اخبار و همه چی بر علیه سی دی پیش میره …..

        • .Rock گفت:

          کاملا باهات موافقم داداش.واقعا دلم داره میسوزه حیف این شرکته واقعا حیفه اگه از هم بپاشه.کاملا مشخه این کار از عمد بوده ویه جریانی پشتشه.مخصوصا مدیر و مسئولش که کاملا خودآگاه دست به این کارا زده حالا چه نفعی برده معلوم نیست.بازی که آماده نبوده و داشتن هنوز روش کار میکردن چطور یهو گلد شده اعلام میکنه چطور! تمامه کارکنان تعجب کردن که بازی آماده نیست چرا!؟.جز ضربه زدن ومنافع پشت پرده هیچ خری با دو کلاس سوادم این کارو نمیکنه. حالا یه مدیریت صد در صد تحصیل کرده با اینکه میدونه بازی و محصولش اصلا آماده نیست وصد در صد میخوره زمین جز جریانات پشت پرده که ما خبر نداریم دلیلی نداره اینجور به ۸ سال زحمت چند صد نفر بدونه هیچ نفعی بیاد ضربه بزنه حتما یه چیزی بوده وهست

        • 1726eyxjenxjr گفت:

          متاسفانه نباید تاریخو انتشارو موقع تاخیر زدن اعلام میکردن
          من امروز که بازی کردم بازی واقعا پتانسیل داره
          ولی مجبور شدم به خاطر فریم بالاتر کیفیتو بیارم پایین
          و صدا و تصویرم هماهنگ نیست شما میدونید چرا؟

          • 🤘Mohsenj74 گفت:

            نه دقیقا نمیدونم ولی رو pc اگه بازی میکنی تنظیمات گسترده ایی داری اگرم نه که باید منتظر اپدیت باشی متاسفانه ، پچ ۱.۰.۵ رو دانلود کن اگر نکردی

          • Inspody گفت:

            بازی عالیه فقط حیف ایکس باکس باتل نک بازی شده طبق معمول. مثل کل نسل
            ps 4فت۱.۸۴ترا فلاپسیه هفت سال پیش از ایکس باکس وان ایکس ۶ ترافلاپسی بازیو بهتر اجرا میکنه ( تو هر دو پچ۱.۰۴و۱.۰۵). الان یه سریا میگن تعداد ان پی سی ها تو پلی استیشن کمتر باید بگم که تو آبدیت جدیدش به یه اندازه شده و تنها فرقشون تو تعداد فریمه که طبق معمول پلی استیشن بالا تره
            حالا از اینا بگذریم میرسیم به کنسول های نسل بعدی که بازیو به صورت بکوارد اجرا میکنن(یعنی بهونه ی دیر رسوندن کیت ها وجود نداره)و طبق معمول کنسول ۹ ترافلاپسی با اختلاف از کنسول ۱۲ ترافلاپسی بازیو بهتر اجرا میکنه حتی تو آبدیت جدیدش که تعداد ان پی سی ها بیشتر شده تو پلی استیشن (منظورم آبدیت ۱.۵ هست)
            https://uupload.ir/files/l41x_screenshot_(78).png
            https://uupload.ir/files/gzbi_screenshot_(79).png
            رو ps 5 تو هیچ صحنه ایی حتی رو ۵۹ هم نمیاد. ثابت ثابت…
            این نشون میده که تمام بازی های مولتی پلتفرم تا آخر نسل رو ps 5بهتر اجرا میشن یعنی بهونه دیر رسوندن کیت ها خط میخوره…

        • Jaxteller گفت:

          دمت گرم :yes: سوالی که من دارم اینه که اگه شرکتاب گردن کلفتی مثل EA بودن هم میرفتن شکایت کنن ازشون یا نه :smirk:
          تو این جریانات هم خودشون مقصرن بخاطر بیش از حد زود معرفی کردن بازی و دروغی که گفتن هم گیمرا همینایی که الان دارن هیت میکنن کسایی هستن که اعضای بیچاره سی دی پراجکت رو تهدید به مرگ کردن اونام مجبور بودن این سری دیگه واقعا بازیو عرضه کنن
          خودشونم میدونستن بازی این همه ایراد داره ولی از ترس مجبور شدن عرضه کنن.کرانچ از یه طرف تهدید به مرگ شدن هم از یه طرف

          • 🤘Mohsenj74 گفت:

            این احتمال وجود داره :yes: شاید ترسیدن اگر تاخیر بزنن مشکلات بزرگتری براشون پیش بیاد چه از لحاظ فن بیس عظیمشون و چه سهامدارا و سرمایه گذارا ….. احتمال داره خودشونو برا عواقب کارشون آماده کرده بودن ولی اوضاع بدتر از چیزی شد که فکرشو میکردن….. جدا از اینا بعضی گیمرا هم دیگه خیلی بی رحم شدن شخصا اینو نمیپسندم ما همه جزو جامعه گیمینگ هستیم انقدر هیت کردن در سطح اینترنت به نظرم یک نوع بیماری هست.

          • nazli pinar گفت:

            داداش هر روز داره از ea سیاه بخت بخاطر لوت باکس های فیفا و استفاده از فلان بازیکن و سیمز و … شکایت دادگاهی میشه ! حداقل یکی دیگه رو مثال میزدی :rotfl:

        • xbox and halo گفت:

          منم آرزو میکنم ، که این مشکلات سریع حل بشه که میشه ، و مطمعنم که میشه .
          به امید حل شدن مشکلات سابرپانک و شرکت مورد علاقه سیدی پراجکت رد. :heart: :heart: :heart:

        • Ozhan گفت:

          چیزی پشت پرده نبوده محسن جان
          جوابش سادست
          اعتماد گیمرا رو داشتن و تو نقطه عطف بازی سازی تاریخ لهستان قرار داشتن
          ۲۰۱۸ یه ورتیکال اسلایس میسازن و هدفشون رو روی این میذارن که بازی با اون کیفیت اجراشه
          ۲۰۱۹ از بازیشون که مطمعن میشن که پروژه تقریبا تمامه تاریخ انتشار میدن ولی به دلیل اینکه پروژشون متفاوت ترین کارشونه و همچنین انجین اپگرید شده و تازه داشتن برنامه درستی واس پولیش بازی طرح نکردن و حتی با کرانچ های شدید بازم بازی به مشکلات فنی زیادی برمیخوره و چون تاریخ انتشار دادن و گیمرا هم صبرشون لبریز ممکنه بشه(دلیل زیاد داره یکیش اینکه ممکنه بازی از هایپ بیفته و یا سهام دارها فشار بیارن چون با هر تاخیر سهام شرکت افت میکنه و کلی دلیل دیگه) و واس همینه که میبینیم بازی رو کنسول های نسل هشتم غیرقابل بازیه و یا حتی قید یه سری چیزا رو مث سیستم ان پی سی ها تو شهر یا پلیس ها یا نداشتن یه سیستم پارکور حداقلی با وجود داشتن پتانسلین خیلی بالا چون هممون دیدیم تو اون دمو۴۸ دقیقه ای چقد بازی خوب بود ولی به گفته خودشون(بخونین تنبلی خودشون) مثلا المان wall runing رو حذف کردن
          اینا دلایلیه که بخاطر مدیریت بدشون + دروغ های رییس های این شرکت داره زمین میزنه این استدیو دوست داشتنی رو
          من که امیدوارم هرچه زودتر درست کنن بازی رو
          ماهی رو هروقت از اب بگیری تازست

        • nazli pinar گفت:

          ای کاش فقط یک روز بفهمیم چرا اینطور خودکشی کردن چون هر چی فکر میکنم دلیل قانع کننده ایی نمیبینم این بازی با چند ماه تاخیر میتونست ایده های نابشو به رخ بکشه که به نظرم همین الانم از چشم گیمر های حرفه ایی تر پنهان نمونده ….
          .
          .
          .
          صد بار گفتم بازم میگم : کار با چندماه تاخیر درست نمیشد فکر میکنید چرا میتونن بعد از انتشار باگ های یه بازی رو به این سرعت رفع کنن؟ چون یه شرکت نهایتا ۱۰۰ تا تستر داشته باشه ولی وقتی بازی منتشر میشه یجورایی به دست میلیون ها تستر میرسه و باگ های مختلف به سرعت شناسایی میشن اگرم دقت کنید تو بازی هایی که زمان عرضه خیلی باگ دارن همیشه اون باگ هایی که چنل های هایلایت معروف ازشون ویدیو میسازن اول از همه برطرف میشن

    • وقتی توی تریلر سایبر میگفتن ” به نسل بعد بازی‌های جهااااان باز خوش آمدید” باید فکر اینجا هم بودن .. حالا یه سری دوستان معترضن که این بازی نقش آفرینی، شوتر و اول شخصه چرا با آثار راکستار مقایسه شده .. همین کم هایپ و ادعاس که این بازی قرار بود نسل بعدی بر ردد و جی تی ای باشه؟ :dazed:

      • یعنی طرف یه بار ندیده جی تی ای چطور بازییه اونم ده سال پیش ساخته شده

      • ببخشید اقای اکرامی عزیز از شما بعیده یه نویسنده بیاد از یه بازیه خاص طرفداری کنه (نمیخوام بگم حتما بی طرف باشید ولی این درست نیست)
        متوجه شدیم شما هم طرفدار رد دد و gta هستید 😐 خوب ما هم هستیم 😐
        تازه مقایسه بین این بازی هارو طرفدارای سایبرپانک که نکردن و کار فن بوی ها بود مخصوصا بعضی هاشوووون

        • دوست عزیزم حالا اسمش هرچی هس طرفداری ترول یا فن بوی بازی مهم نیست مهم اینه که این جا بخش نظراته و ما و دوستان نظرمونو راجب خبر میدیم .. منم کسی نیستم که خودمو از بازی ها محروم کنم و اگر سایبر بازی قابلی بشه حتما تجربش میکنم ولی دلیل نمیشه یه مدت با تریلر و خبر دروغ هایپ بشم و در نهایت با این وضعیت اعتراضمو از دروغگویی های زیاد یه شرکت بروز ندم

          • farshadx گفت:

            “”مهم اینه که این جا بخش نظراته و ما و دوستان نظرمونو راجب خبر میدیم “”
            وقتی حرفتون درسته که نظرات همه رو تایید کنید نه فقط نظراتی که به نفع خودتون هست
            و اینکه نویسنده و منتقد یک سایت اعتباره اون سایت هست
            در مورد شما اقای حسن اکرامی
            کاملآ مشهوده قبل از نویسندگی گیم فا تو بخش نظرات گیم فا فعال بودین و با صحبت ها و موضع گیرهاتون معلومه فن کدوم پلتفرم بودین همین حالا هم میشه حدس زده کدوم کاربر بودید یا شاید هستید

            • بدون شک پلتفرم محبوب من کنسول پلی‌استیشن ۴ و ۵ بوده و خواهد بود .. البته پی‌سی پلتفرم مادر گیمینگه و من با اون شروع کردم و بدون شک سری فورتزا و گیرز برام قابل ستایشه و دوس دارم تجربه کنم .. ولی متاسفم که من هرگز در بخش نظرات گیمفا فعال نبودم و البته تایید نظرات با ادمین مخصوص خودشه .. در ضمن این که نظری خلاف میل شما باشه باید حتما برای تسکین یه برچسب بهش بزنین روند عادی داره ولی من اگر هزار مخالفم داشته باشم نظرمو بدون هیچ ترسی بیان میکنم .. در ضمن بی طرفی باید تو نگارش اخبار باشه نه نظر شخصی نویسنده چیزیو به عنوان شعار استفاده میکنین که بی پایس و مدام تکرار میکنین .. من هم منتقد نیستم مترجم و خبرنگارم .. در ضمن این که این واقعیت برای طرفدارای پلتفرمای دیگ خوش نیست و هرجور هست میخان از بازی با این وضع دفاع کنن خیلی ناخوشاینده چون واقعیت همینه و نباید چون کاربر یه پلتفرمی از بازی بد بگی یا بزور ازش خدا بسازی .. باز هم میگم هیچ پلتفرمی نمیتونه منو از لذت بازی هایی که دوست دارم منع کنه چه کنسول چه پیسی

              • Dr.Who گفت:

                شک دارم بارها ما پای کامنت های یه خبرنگار که بهش میگن استاد استاد نوشتیم و تایید نشد…..اون تموم شد داستانش و مث اینکه شما قراره طلوعی دوباره باشید..https://uupload.ir/files/ml6f_mat89gq94n461.png

                • نه من خیلی کم وقت کامنت خوندن یا نوشتن دارم ولی سر سایبر واقعا ناامید شدم و دلخورم برای همینه اعتراض می‌کنم .. البته گفتم کامنتا ادمین مشخصیم داره و اینکه بی دلیل رد نمیشن

                • خب اقای اکرامی عزیز شما سر سایبر نا امید شدید درست ولی شما که هنوز بازیش نکردید و فقط خبر دارید که بازی پر از مشکله

                • ببینید یه وقتا هست گیمرا یه سری میگن داستان لست آشغاله یه سری میگن شاهکاره .. این نیاز به تجربه ی بازی داره ولی سر سایبر نود و نه درصد دارن میکوبن بازیو و یه بازی مولتی هست یعنی فن و هیت خیلی راجبش کمتره .. در ضمن اطراف خیلی از دوستان هستن تجربه کردن بازیو .. ویدیوهای تحلیلی معتبر، نمره های وب سایتای معتبر یا ویدوی های کاربرا تو یوتیوب خیلی زیاده در مورد این قضایا .. این قضیه از اون داستانا نیست که فقط با تجربه بشه قضاوت کرد فقط میشه امیدوار بود بازی روز به روز پیشرفت کنه اونم با شیب سریع نه مثل Anthem که در سکوت فرو رفته و خبری ازش نیست

                • آقای اکرامی نکنه منظورتون از ۹۹ درصد علی پاور و پیمانن 😐
                  اگه اره منظورت امثال ایناست که هیچی
                  اگه نه خب یه بحث دیگه میاد وسط
                  اونم اینکه هیچکس بخاطر کم بودن فعالیت های فرعی بازیرو نمیکوبه
                  همه بخاطر مشکلات فنی بازیرو میکوبن اگر کوبشی در کار باشه

              • @حسن اکرامی
                درود بر شما آقای اکرامی عزیز
                متاسفانه تو این یکی دو هفته ای ک بازی سایبرپانک منتشر شده شاهد ی سری نظرات منفی بودیم در مورد کسایی از بازی انتقاد میکنن و مشکلات بازی رو مطرح میکنن!
                جدیدا نث اینکه ب منتقد ها هم میگن هیتر!
                باور کنید دوستان هست با انتقاد، از زمین تا آسمون فرقشونه!!!
                بنده ب عنوان کسی از ویچر ۳ لذت بردم و استودیوی سی‌دی‌پراجکت رد برام قابل ستایش بود، الان منتقد و مخالف کامل بازی جدیدش ی سایبرپانک هستم (مشکلات این بازی واقعا آزار دهنده‌ هستش و قشنگ ب همه‌ی جهان وعده‌ ی دروغ دادن و فقط ب فکر منفعت و کسب پول واسه خودشون بودن متاسفانه)

              • اقای اکرامی عزیز
                ما که در باره لذت و … بردن از بازی حرفی نزدیم
                حرف من اینه یه نویسنده که یه مقاله رو مینویسه (مثلا همین مقاله شما که نوشته سازنده ها با پرونده قضایی روبه رو خواهد شد) شما هم اومدید زیرش از بازی نقد کردید
                به نظرم این کار درست نیستش و جو سایت که متاسفانه خیلی بدجور شده رو بدترش میکنه چون یه نویسنده سایت با یه کاربر سایت فرق دارن نظراتشون قبول دارید خدایی دوستان دقت کنید منظورم رو متوجه میشید

                • Drama گفت:

                  نویسنده مقاله یک انسانی مانند من و تو هست ایشون میتونه نظرشو بگه و انتقاد کنه تا وقتی که توهینی به کسی نشده خب حقیقت رو هم داره میگه چیزی که همه گیمر ها دارن ازش میگن همه پلتفرم ها از عملکرد بازی راضی نیستن و همه جور مدارک و رسانه ای موجوده که نشون میده بازی ضعیف عملکرده توی مشکلات فنی ایراد بسیار داره و دروغ های این کمپانی واضح و حرفاشون موجوده

                • مگه من گفتم نویسنده چیه 😐
                  ببخشید شما متوجه منظورم نشدید متاسفانه

              • farshadx گفت:

                من نگفتم بی طرفی گفتم اعتبار سایت
                من کاری به نظر مخالف ندارم میگیم چرا نظرات ما تایید نمیشه؟!
                با اینکه نه توهینی توش هست نه ترولی 😯 😯
                ولی با کمال تعجب میبنیم کامنتهای ترول و توهین به راحتی تایید میشه
                شما یا نگرفتی من چی گفتم یا خودتون رو زدین به اون راه
                من نه دفاع کردم نه گفتم چرا شما دفاع میکنی نه گفتم باید بی طرف باشید
                شما گفتی
                “”مهم اینه که این جا بخش نظراته و ما و دوستان نظرمونو راجب خبر میدیم “”
                منم گفتم در صورتی حرفتون درست هست که نظرات ما هم تایید بشه
                الآ این نظرات ما و نظر خودتون رو ادمین تایید کرده؟!
                اقای اکرامی عزیز به کسی بگیر این بهانه هارو که تاحالا کار نکرده باشه
                حالا هم میبینید من تنها هم نیستم این اتفاق هم فقط برای پستهای شما میوفته
                باید اشاره کنم قبلآ هم این اتفاق میوفتاد اسکرین هم دارم

                • همین کامنتو الان از زباله دان درآوردم دوست عزیز و نمیدونم چرا .. بحث با شما بی فایدس چون من دنبال نظر دادن خودم هستم نه متقاعد کردن بقیه که مشخص نیست فن بوی هیتر هستن یا نیستند .. شما که بلد راهی باید بدونی هم نویسنده هم ادمین میتونن کامنتارو تایید کنن ولی نویسنده تایید نکنه ادمین حتما انجام میده .. با تشکر

              • farshadx گفت:

                وقتی توانایی جواب دادن ندارید کامنا رو پاک میکنید
                من اسکرین گرفته بودم از اینم گرفتم با اینکه تایید نمیکنید ولی خوب نشون میده چقدر متعصب و هیتر هستین متاسفانه

            • Fight Club گفت:

              farshadx
              فکر کنم جزئ محدود دفعاتی هست که کاملا باهات موافقم…
              شاید دو بار بعد از ۸ سال عضویت تو این سایت … از سیاستی که تو قسمت نظرات هست انتقاد کردم و در کمال تعجب تا یک ماه شایدم بیشتر نطرانم تایید نمیشد!
              اقای اکرامی عزیز.. فکر نکنم همه ازاد باشن نظراتشونو تو سایت بگن

              • من نمیدونم مشکل چیه که اینا تو زباله دان میره مث همین پیام .. پیگیری میکنم 🙂

                • اقای اکرامی عزیز درست میگن من خودمم احساس میکنم بعضی نظراتم تایید نشدن
                  ولی منظور شما رو نمیفهمم همش میگید زباله دان یه حسی هی بهم دست میده انگار نظرات ما اشغالن 😐
                  لطفا تایید کنید

                • پیامایی که پاک میشن میرن به اون بخش .. من از شرایط تایید کامنتا مطلع نیستم لابد از سیستم خاصی پیروی میکنن

                • Drama گفت:

                  البته اینم اضافه کنم گیمفا خلوت شده و مقاله نیست خبرا هم دیر میاد چند روزه که اینجور شده
                  تا چند وقت پیش نظرات خیلی خوب و سریع تایید میشد و مقاله و خبر ها زود میومد

                • حالا که بحث کامنتا شد
                  بعضی از نظرات اصلا فرستاده نمیشن 😐
                  یعنی چند بار درباره ی یه چیزی من ده خط نوشتم بعد فرستادم و حتی برای تایید هم نرفته
                  مثلا در جواب محمد کالاف فن ریپلای میکردم درباره ی فانتوم پین
                  و اصلا فرستاده نمیشد
                  اینم بگم که مقایسش با gta اشتباس
                  رقیب اصلی و هم سبکاش ادر وورلدز و فالوتن
                  که خب حداقل در سطحشون هست
                  یکم بدتر

                • Ozhan گفت:

                  اره این مشکل فرستاده نشدن کامنت برا منم پیش اومده جوری که دیدم اصن کامنت غیب میشه تا دکمه ارسالش رو میزنم
                  عجیبه!!

              • farshadx گفت:

                Fight Club@
                خیلی وقت بود ندیده بودمت دیدم جدیدآ سایبرو بازی کردی الآ کجای بازی هستی؟! 😀

                • Fight Club گفت:

                  farshadx
                  درود….
                  والا یه ماموریت اصلی رو میخوام شروع کنم البته ۱۲ به بعد :inlove:
                  اسمشم اگه یادم باشه..love like fire بود… :yes:

                • farshadx گفت:

                  Fight Club@
                  اگه درست بگم love like fire اولین ماموریت که جای سیلور هند هستی و بعدش ACT1 تموم میشه بعد از act1 تازه ماموریت هست که میاد سمتت
                  گوشی v میشه ۱۱۸ :rotfl:
                  ماموریت های اصلی رو ول کن اول تا جایی که میتونی فرعی هارو برو
                  17 ماموریت psycho killer البته هر ۱۷ تا کلآ ۱ ماموریت هست
                  بعدش gig ها رو برو
                  حتمآ هم با موتور برو با موتور شخصیتت هم معلومه خیلی بیشتر لذت داره البته با ماشین هم معلومه ولی با موتو یه چیز دیگه است

              • god_of_war گفت:

                سلام دوست عزیز و دوستان عزیز گیمفایی
                پیرو حرف آقای اکرامی باید بگم حق با ایشونه؛ سایت بر مبنای وردپرس طراحی شده و وردپرس پنل مدیریت از پیش تایین شده داره و قسمتی داره به اسم جفنگ (نظرات بد و بیراه میره اونجا) ولی یک مشکل اساسی داره و باگ عجیب و غریبیه شاید چون فارسیه درست تشخیص نمیده ولی (این برای کاربرهایی هست که زیاد پیام میدن) نا خواسته جفنگ تشخیص میده و پیام ها به صورت ایمیل برای مدیریت میره ولی جفنگ ها خیر برا همینه بعضی پیام ها تایید نمیشه دوستان و بعد از مدتی وردپرس خودش جفنگ پاکسازی می کنه این تقصیر آقای اکرامی و تیم گیمفا نیست.
                امیدوارم خوب توصیح داده باشم

          • خب مشکل همین جاست که نظر منو کسی درست متوجه نشده
            من اصلا نگفتم که بازیش نکید تازه تو پست ها همش میگم ایکاش مشکلاتش برطرف بشه و همه بتونن تجربش کنن
            درسته هرکسی میتونه نظر خودش رو بده و نظر همه محترمه ولی نه اینطور که هربار بیام با دیگر شرکت ها و بازی ها مقایسه کنیم و … این اصلا درست نیست هرکدوم به نوبه خود برتر هستن

        • Golden_Sauber گفت:

          ینی اگر سوم شخص بود سایپر رو میشد با gta مقایسه کرد الان اول شخصه نمیشه؟خیلی حرف بی ربطیه خدایی

      • داداش این بازی rpg چندبار باید بهتون بگم rpg اه آیا شما تاحالا بازی rpg بازی کردین بازی rpg/:

        اگه چیزی در مورد بازی rpg نمی دونی بازی های rpg هوش مصنوعی و باگ براشون مهم نیست بلکه باید جهان بازی باید پویا باشه /: الدروسکور ۴ یا اسکایریم هوش مصنوعی آنچنای نداشتن و باگ خیلی داشت ولی انقدر جهان بازی پویا ،داستان عالی و npc مختلف بود متای بالای نود و تازه گوتی هم شد /: بدی این بازی فقط افت فریم میفهمی افت فریم از ی نویسنده بعید بود این بازی rpg بیاد با عنواین راکستار مقایسه کنه /: فقط شباهت شون اینکه هر دوشون جهان باز اند همین ولی باید به سبک شون دقت کنی /:

      • sefirot2011 گفت:

        آقای اکرامی چهار تا سوال دارم از شما ،قبول میکنیم که بخش نظرات ازاد و برای شما هم هست ،

        اولین سوال ایا شما به عنوان یک مقاله نویس یکی از نماینده های گیمفا هستید یا خیر ؟

        دومین سوال مثال بزنیم اگر حرف بد از طرف شما در نظرات زده شد آیا این مورد به گیمفا باید ربط بدیم یا خیر ؟

        سومین سوال فرض کنیم اگر یک روزی برسه در یک رسانه بر علیه سایت گیمفا تبلیغات فن بوی زده بشه و همه به این باور برسن ،در این مورد خودتون رو مقصر میدونید یا خیر ؟

        چهارمین سوال وقتی که شما یک مقاله نویس ، یک تحلیل گر ، یک کسی در جامعه گیمر ، عاشق هست و داره نقد و بررسی انجام میده ، باید خودش رو به عنوان الگوی جامعه گیمری قرار بده

    • DOTA_2 گفت:

      بد شانسی چیه در این حد کلاه برداری بود که پرونده قضایی براش درست کردن
      مثل این که بگی طرف میره دزدی میگیرنش بگی طرف بد شانس بوده

    • alizalogy گفت:

      اتفاقا خیلی خیلی خوش شانسن، که یه دونه ویچر ۳ داشتن که واقعا به صورت اتفاقی خوب دراومده بود، والا اگه همین یه بازیه خوب رو نداشتن که الان توو اعماق جهنم بودن. خودشون و فن بوی ها ی این استدیو مبتدی این ویچر رو کردن پیرهن عثمون که آی مشکل از باگه فقط، چون سازنده ی ویچر ۳ مطمئنن بازی بد نمی سازه!! اخه این چه توجیه خنده داریه

      • ارخ خیلی اتفاقی زد پر افتخار ترین بازیه تاریخ و یکی محبوب ترین بازی های تاریخ صنعت گیم رو ساخت 😐
        ای کاش اول فکر کنیم و بعد نظر بدیم 😐

        • alizalogy گفت:

          این همه داستان گقتم که به خوب شدن ویچر ۳ ربط ندید بازم میای می گی ویچر ۳…
          اتفاقا من جای طرفدارا بودم پای ویچر رو اصلا وسط نمی کشیدم، چون مشخص میشه اونم شانسی خوب در اومده.
          البته اینم بگم که چندین سال طول کشیده تا ساخته بشه و کلی آزمون و خطا کردن که در اومده، همه ی استدیو از این فرصت ها واسه بازی اول دارن ولی گندش وقتی در میاد که می خوان بازی دوم رو تحت فشار و با انتظار بالا بسازن، اونموقع نتیجه اش می شه سایبر

      • mm_44 گفت:

        مگه تخم مرغ شانسیه که به صورت اتفاقی بازیش خوب درومد لاقل زحمت سازندگان رو زیر سوال نبرید ویچر ۳ حاصل دوبار ازمون و خطای دو نسخه ی قبلی بود هر نسخه ی ویچر نسبت به نسخه ی قبلی خودش پیشرفت داشته متای نسخه اول ۸۱ نسخه ی دوم ۸۸ نسخه ی سوم ۹۲

      • G.LN گفت:

        نه عزیزم این استودیو با همین سایبرپانک نشون داد که مبتدی نیست، لازم نیست به ویچر ۳ مراجعه کنیم
        این بازی اگه باگهاش رفع و رجوع بشه در حد یک شاهکار میشه
        مشکل npc ها هم مطمئنا رفع میشه
        هوش مصنوعی به طور کلی مشکل نداره در بازی

    • بدشانس نیست کلاهبرداره!
      بعد اینکه آخرین دکل سکوته!
      دکل فروریخته شده ی تارزان های محترم و هیترای همیشه آویزون… حالا دیگه از چی آویزون بشن؟ :-(( 🙁 😥
      ای خدا خودت کمکشون فعلا از غار بیرون بیان بعد برن دکل جدید پیدا کنن.

  • سرمایه گذارش داره ازش شکایت میکنه؟؟؟؟
    چطوری آخه؟؟؟؟
    اونم وقتی همه ی سهامدار ها و سرمایه گذارهاش تو گیمفا دارن ازش دفاع میکنن؟؟؟

  • وضع دقیقه به دقیقه داره بدتر میشه :-((
    امیدوارم اتفاق بدی برای cdpr نیفته (البته همین حالاشم بدترین ها براش اتفاق افتاده) ولی منظورم اینه شایعه شده که مایکروسافت قصد خریدش رو داره (اگه وضع cdpr از اینی که هست بدتر بشه) نمیخوام بگم که بده اگه مایکروسافت این شرکت رو بخره برعکس خوشحال هم میشم اینطوری منبابع مالی و کارمندان بیشتری هم در اختیار داره و شاید بعد بتسدا بزرگ ترین خرید تاریخش هم باشه ولی خوشحال تر هم میشم اگه cdpr خودش راه خودش رو بره
    نه یک روز قبل عرضه بازی و شرکت و نه الان بازی و شرکت

  • SaEiD CeZaR گفت:

    واقعا این اتفاق هایی که داره برای CPR میفته بسیار ناراحت کنندست.امیدوارم این شرکت ورشکست نشه . نظرم اینکه مشکلات بازی با آپدیت حداکثر تا ۳ یا ۴ ماه حل میشه ولی چنین اتفاق هایی باعث ضربه خوردن به صنعت گیم میشه ، با اینکه یه عده (نمی دونم چرا ) از این وضعیت پیش اومده خوشحالن اما آخر سر این گیمرا هستن که ضرر میکنن .CPR هیچیم نباشه جز ده شرکت برتر بازی سازیه

  • Golden_Sauber گفت:

    الان باز یه عده میان میگن با اپدیت درست میشه! فعلا با اپدیت فریم از ۲۰ رسیده ۲۲ موقع رانندگی،این بازی میخواست gta رو به زیر بکشه اما عملا باخت،جالب اینه مقایسه داره میشه با gta 3 ینی در این حد داغون

    • amin_ahmadi گفت:

      از ۲۰ فریم رسیده به ۲۲ فریم 😯 😯
      چه پیشرفت عظیمی :rotfl: :rotfl:

    • Dr.Who گفت:

      این بازی قرار بودgtaرو به زیر بکشه؟این rpgهستش باید سعی کنه الدر اسکرول و فالوت رو بزنه نهgtaرو(حداقل برید دوتا مرحله فرعیش رو برید تا ببینید مگه اینکه الدرجدید بیاد و کولاک کنه توی دیالوگ و مرحله فرعی و گرنه در زمینهRPG کارش درسته)…..خیالت راحت دو تا چیز درست میشن یکی گرافیک هیلو که زخممون کردن یکی هم باگ های این بازی و اون روز یه عده باز هم توی سایت مشغول هیت کردنن……..البته نظرات این چند روزه نشون میده یه عده شب زیر پتو گریه میکردن و به حالت جنینی کز کرده بودن یه گوشه خدا خدا میکردن سایبر یه مشکلی داشته باشه موج سواری کنن که البته شانس هم بهشون نظر انداختع

      • xbox and halo گفت:

        من به حرفت اعتماد دارم ، موقعی که یه سری فن بوی سونی ادعا میکردند هیلو نمیتونه گرافیکش رو بالا ببره و یه سری حرف های مزخرف ، دیدیم که چه طور گرافیکش از این رو به اون رو شده بود ، پستش داخل گیمفا هست بعد سریع رفتن توی غار ، مشکل سایبر پانک هم حل میشه ، این دادگاه بازیا همش الکیه ، این همه شرکت از ea شکایت کردند ، همین چند ماه پیش ابرامویچ زلاتان شکایت کرد چی شد ؟
        ea زلاتان رو به انگشت کوچیکش هم حساب نکرد ، این ها همش ادعا الکی هست.

    • من خودم از طرفدارای gta هستم
      ولی واقعا چکاریه مقایسه کردن این عناوین باهم
      ولی اینو بهت قول میدم اگه این مشکلات فنی مثل کرش کردن افت فریم لگ زدن و … رو نداشت صد در صد gta v رو به چالش میکشید کلا تواناییشو رو هم داره

    • همونطور که فریم والهالا تو سری اکس اومد بالا با کاهش رزولوشن اینم بالا میاد…
      ای جانم دو ماه دیگه نسخه ی نسل نهمی کنترل میاد بعو اونوقت معلوم میشه که سری اکس خوشگله چند مرده حلاجه!؟ :laugh:

  • sm1414 گفت:

    با اینکه در کل کلاه برداری کردن ولی واقعا حال کسایی که تمام وجودشون رو برای بازی گذاشتن باید خیلی داغون باشه
    کاش سال نو بهتری می داشتن
    هر چیزی که اعتقاد دارم و هرچیزی که اعتقاد دارن امیدوارم کمکشون کنه

  • بنظرم باید تو گیم اواردز امسال به مناسبت عرضه سایبرپانک یک بخش “تمشک طلایی” اضافه کنن و اون رو به سایبرپانک بدن
    مثل امسال که بخاطر لست ۲ بخش”دسترسی معلولین” اضافه شد

  • واقعا حیف.
    امسال سال خوبی نبود.
    خدا به سال آینده رحم کنه

  • reza.mhp گفت:

    شده حکایت سریال اقازاده ..اولش همچیز خوبو رنگی ….اخرش هم جرم و قضایی

    • Dr.Who گفت:

      سریال ایرانی نبینین توروخدا…بریکینگ بد..بوجک هورسمن…پوآرو…..ماندلوریان….بد بویز…دارک…بند اف برادرز…وان پانچ من….سوپرنچرال…فرار از زندان اینایی هستش که من دیدم و راضی بودم تازه من سریال زیاد نمیبینم(یه عادت بدی که هست اینه که فک میکنیم اگه چند قسمت از یه سریال دیدیم و خوشمون نیومد از ادامش مجبوریم بشینیم ببینیم تهش چی میشه من اینجوری نیستم خداییش من گیم اف ترونز بیگ بنگ تیوری و خیلی های دیگه رو ول کردم…)سریال ایرانی نبینید

  • 1726eyxjenxjr گفت:

    امروز داشتم از هایپ درد میمردم که دیگه به قول شپرد قرض کردم
    یه ساعت بازی کردم و تا اینجاش که خوب بوده بازی(کرش و باگ ندیدم)
    فقط یه سوال مال من یکم صدا و تصویر موقع حرف زدن و تیر اندازی ناهماهنگه مشکل از کجاست؟؟؟

  • من الان دو حسی هستم یک رو بد یک رو خوب
    خوب : حیف شد طرفداراش خیلی منتظرش بودن
    بد: آخ جون شانس هیلو رفت بالا

  • نمیدونم شخصاً واقعاً
    بخش داستانی، مپ خوشگل و شهر پر جزییات بازی و گیم‌پلی رو ستایش کنم
    یا این جمله که بازی رو کنسولای نسل هشتم Surprisingly Good اجرا میشه و عالیه رو قبول کنم
    اجازه ندادن برای انتشار ویدیو از گیم پلی بازی کنسولا رو قبول کنم
    در واقع زحمتشونو باید کلاه برداری مستقیم تلقی کنیم به واسطه‌ی دروغ‌هاشون یا کمبود وقت برای توسعه و پولیش کردن بازی رو عامل اصلی بدونیم!
    فقط این و میتونیم قبول کنیم که وضعیت بازی رو کنسولای نسل هشتم اصلاً خوب نیست شخصاً هم خیلی بعید بدونم گرافیک بازی ارتقای چشمگیری کنه حتی بعد از ۱۰ تا آپدیت یا حتی فریم ریت خیلی بیاد بالاتر
    این همه دروغ، کلاه برداری، سخره گرفتن میلیون ها گیمر کنسول نسل هشتم، هایپ و انتظار و…. با جمله‌هایی نظیر با فلان بازی مقایسه نکنیم و یا با آپدیت حل میشه، حل نمیشه!

  • Ninja theorey گفت:

    وقتشه که ماکرو با شراکت eaحرکت کنه واسه تصاحب این استودیو قبل اینکه سونی حرکتی بزنه.مطمئن هستم که مشکلات مالی و بدهی باعث عرضه زودهنگام این بازی شده بوده است.
    نگرانی به خودت راه نده سی دی، ماکرو می تازد

  • Vahid3333 گفت:

    باید زیر مجموعه یک شرکت شن که اینطوری نشه

  • Old Gamer گفت:

    سایبرپانک که دیگه سرپا نمیشه فقط کاش خود استودیو منحل نشه. ویچر چهار تو نسل نه خیلی رویایی میشه

  • GrandWarden گفت:

    با این که دوست داشتم سی دی از کار زشتش عبرت بگیره و مدیریت‌ استودیو حسابی گوشمالی بشه،اصلا از این قضیه خوشحال نیستم.امیدوارم کار به جاهای باریک تر از این نکشه.بالاخره هر چی نباشه یک استودیو تک نفره سازه.

سازنده‌ی Cyberpunk 2077 با پرونده‌ی قضایی روبرو خواهد شد