مخاطبان FIFA 21 از فیزیک جدید موها در بازی بسیار راضی هستند
بازی FIFA 21 رسماً بر روی کنسولهای نسل نهمی پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس منتشر شده است. نسل بعدی کنسول شاهد پیشرفتهای مختلفی از جمله اجرای سریعتر و افزایش کیفیت صدا در عنوان شبیه ساز فوتبال شرکت EA یعنی FIFA است. با این حال، یک ویژگی به ویژه موها توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.
EA اخیراً تجزیه و تحلیل کاملی از ویژگیهای نسل بعدی FIFA 21 برای پلیاسیتشن ۵ و اکسباکس سری اکس ارائه داده است. در اقدامی غافلگیرکننده، ناشر نسخهی نسل بعدی بازی را ۲۴ ساعت قبل از انتشار برنامه ریزی شده اولیه منتشر میکند. فیزیک موی این بازی ورزشی کاملاً مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده است. در ادامه در قالب ویدیویی که میتوانید مشاهده کنید که نشان دهندهی حرکت واقعی موهای این عنوان است. کلیپ شش ثانیه ای مورد بحث ، آلیسون بکر ، دروازه بان لیورپول را به نمایش میگذارد. بعد از اینکه به نظر میرسد یک تلاش برای گلزنی از سمت راست دور میشود، بکر با یک مشت محکم جشن میگیرد. بازیبازان میتوانند مشاهده کنند که تارهای موی بکر در حین حرکت واقعاً طبیعی تکان میخورند، مانند آنچه در دنیای واقعی رخ میدهد.
فناوری جدید اارئهی حرکات مو در بازی همان چیزی است که باعث میشود موهای جدید با کیفیت بیشتری نمایش داده شود. با استفاده از موتور فراستبایت (Frostbite) انحصاری EA ، فیزیک موهای اضافه شده تنها یکی از بسیاری از جذابیتهای جدید FIFA 21 است. هر دو نسخهی نسل نهمی این عنوان نوید این موضوع را میدهند که تجربهی واقعیتری را به بازیبازان در آینده ارائه دهند. تصاویر، نور انیمیشن و حتی صداها ظاهراً از گذشته واقعی تر شدهاند. نسخهی نسل بعدی بازی FIFA 21 شامل چندین شعار مختلف جذب شده از برخی از بزرگترین مسابقات این ورزش در جهان، مانند لیگ برتر است. گرچه، واقع گرایی بازی نیز باعث شده است که درگیر جنجالهایی شود. ماه گذشته، زلاتان ابراهیموویچ فوق ستارهی فوتبال با انتقاد شدید از EA Sports ادعا کرد که FIFA 21 بدون اجازه از چهره و ظاهر او استفاده میکند. مهاجم میلان برای ابراز ناامیدی در توییتر خود خواستار تحقیقات در این زمینه شد. علی رغم این اتهامات، واقعیت این است که باشگاه ابراهیموویچ توافقنامهای انحصاری با EA امضا کرده است که به توسعه دهندگان اجازه میدهد از اسکن صورت دقیق استفاده کنند. نماینده این بازیکن حتی گفته است که دادخواست فعلی آنها علیه EA فقط در مورد گرفتن پول است. فیزیک جدید مو واقعاً گام بعدی را در واقع گرایی بازیهای ویدیویی را نشان میدهد. FIFA 21 واقع بینانه ترین بازی فوتبال تاکنون است، منهای این واقعیت است که Dua Lipa یک شخصیت قابل بازی است!!
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
سوپر ابر فرا نو آوری دیگر از سوی EA.
اسپم:نمره سایبر فردا میاد ?:-)
این خصوصیت بر می گرده به طراحی Clothing و Particle system ها در انجین بازی. این قابلیت ها در بیشتر انجین ها از اواخر نسل نسل هفت بودن، اما سخت افزار کنسول طوری نبود که بتونن هم دیگر ویژگی های بصری رو ساپورت کنن و هم Clothing بیشتر در object های قابل cloth شدن مثل لباس ها و مو ها. توو نسل هشت این داستان بهتر شد ولی همچنان ضعیف هست. نسل جدید مطمئنن این قابلیت رو بهتر می کنه
نه عزیز هیچ ربطی نداره particle sys که سیستم ذراته و واسه انفجار دود و …. به کار میره بحث فیزیک لباس هم که کلا از مو جدا هست
فیزیک مو ها رو اول انویدیا تو نسل هشت مورد عنایت قرار داد
مطالعه بعدش نظر
در حقیقت فیزیک مو رو amd توی بازی tomb rider 2013 با قابلیت tressfx اول مورد عنایت قرار داد
به به بالخره یکی پیدا شد یه نظر تکنیکی هرچند غلط بده. واسه شروع خیلی خوبه.
فدات شم دود و آتش ساده ترین مثال بزای P.System هاست که توو ویکی پدیا نوشتن. والا بنده ازMaya 2012 دارم مو رو از طریق P.system می سازم، هر مجموعه ای رو که بخوای در تعداد زیاد حرکاتش رو شبیه سازی کنی، می تونی از تکتنیک Procedural Modeling که شامل P.System ها میشه استفاده کنی. هیچ محدودیتی نداره.
در مورد Clothing، اولین چیزی که در این مبحث به همه می گم اینه که از دایره ی لغات زبان انگلیسیتون که cloth رو به لباس ترجمه می کنه استفاده نکنید. عنوانش غلط اندازه، همه فک می کنن فقط برای شبیه سازی لباس استفاده میشه! فدات شم از برگ درخت گرفته تا مو و شن و ماسه از clothing واسه القا فیزیکش استفاده میشه.
رفیق این یه مورد درست گفتی که انویدیا ارائه داد، ولی خیلی وقته ارائه داده، اولین بار سال ۲۰۰۹ در Apex clothing.
لامصب یعنی تا نسل ۸ حرکت لباس شبیه سازی نشده بود؟!؟!؟!
بابا این فیزیک clothing جز اولین تکنیک عای Physic Engine ها بوده.
از سال ۲۰۱۲ داری روش اشتباه رو میری اینجا تو تورنتو ورکفلوی lookdevelopment های شرکت ما اول استفاده از Ornatrix یا Yeti و بعد استفاده از xgen هست برای کارهای پیچیده تر که باید Procedural باشه در ابعاد وسیع هم از houdini استفاده میکنیم و برای گیم هم چون فقط از ue استفاده میکنیم(و تخصص اصلی من هم هست ) از Groom system استفاده میشه و تعدادی ابزارهای اختصاصی که با c++ دولوپ شده مخصوص شرکت
خب اینا پلاگین هایی هستن که هرکی مایا رو تازه یاد گرفته و یا تووی چندتا ویدیو توو یوتیوب دیده مو رو چطور درست می کنن، باهاشون آشناست.
خب آقای متخصص فرض کن سال ۲۰۱۸ می خواستیم توو UE مو رو شبیه سازی کنیم، اونموقع که چیزی به نام Groom نبود. کسی که متخصصه UE(هرچند که اصلا UE به عنوان یه انجین تجاری free که در دسترس همه هست متخصص شدن تووش اصلا عنوان کردن نداره!) یه ویژگی جدید انجین رو به عنوان روش عرف ازش یاد نمی کنه. حالا واقعن قبل از ۲۰۱۸ چطوری مو درست می کردی توو آنریل؟ بدون Groom. ابعاد وسیع هودینی؟؟ procedural پیچیده؟؟ اصن procedural چیه؟ یه توضیح راجع بهش بده، اینجا همه استفاده کنیم.
کتاب Maya Complete Code رو بخون که مثل آماتور ها نری از پلاگین ها واسه مدلینگ استفاده کنی. به هر حال شما متخصصی، درست نیست.
سعی کن اینقدر اگررسیو نباشی، چیزی و که نمی دونی بپرس که یاد بگیری، نه اینکه چون نمی دونی بگی نیست متخصص. راستی یه دونه از ابزارهای اختصاصی که با C++ دولوپ کردی رو بگو آشنا بشیم با دولوپرعای سایت گیمفا!
” ابعاد وسیع هودینی؟؟ procedural پیچیده؟؟ اصن procedural چیه؟ ”
همین جمله کافی بود برای ادامه ندادن متاسفانه این طرز فکر اوپراتورهایی امثال شماست
نداشتن دانش از الگوریتمها و بلوپرینتها و.. در ue و نشناختن اساتید و بزرگان این انجیل باعث میشه حرفهایی بزنیم خنده دار ارزش افراد در شرکتهای بزرگ کار با شرتکاتها و نرم افزار ها و کلا اوپراتوری و… نیست . کمی تفکر و دانش
متخصص گفتم که لایک و دیسلایک ول کن بیا چارتا حرف تخصصی بزنیم، از Procedural تکنیک ها بگو ببینم چی بلدی ازت یاد بگیریم. فقط نری دوباره ویکی پدیا استاد.
خدایی چه متخصص باحالی هستی چقدر وقت اضافی داری از ساعت ۳ صبح به وقت کانادا داری لایک دیسلایک می کنی، بابا ما بیکاریم توو ایران شما چرا دیگه؟! یکم از BP های آنریل بگو واسم می خوام یاد بگیرم از متخصص ها.
خلاصه دست ما رو بگیر توو کانادا، خیلی چیزا بلدم. راستی نگفتی با آنریل زیر ۴٫۲۴ چطوری مو درست می کردی؟ احیانن جادو می کردی متخصص جان؟
راستی یه سوال داشتم سورس کد های Noise Procedures ها رو داری بهم بدی؟ اونی که خوده Ken perlin نوشته؟اسم زبان برنامه نویسیش چی بود؟ حافظم ضعیف شده ها، همین ۱ هفته پیش داشتم ور می رفتم باهاش، روی چه OS اجرا می شن؟
زدیم به معدنش به واله.
متخصص لایک و دیسلایک و ول کن، مگه کلا چند نفر توو این پست اومدن! بیا با هم اختلاط کنیم با آی پی ایران
علی جان از شما بعیده با این مولتی اکانت ها بحث می کنی، اول اومد یه چیزی گفت بعدش هم با یه اکانت دیگه اومد یه ماله هم کشید روش. اینا یه روز استاد دانشگاه می شن، یه روز متخصص بازی سازی از کانادا، یه روز مادر نمونه…
چی بگم والا، آخه یه سری اطلاعات ویکی پدیایی داشت می داد گفتم دوستانه اصلاحش کنم، ولی خب کلا بحث با این ها بر عبث پاییدنه، نهایت خلاقیتشونم اینه که لایک و دیسلاک فیک درست کنن
خیلی پیشرفت کرده برین مقایسه فیس مسی تو دو نسل رو ببینین واقعا از ea بعیده
تا ۲۰۴۰ قراره راضی باشین با همین
واقعا نسل بعدی شده موهای بازیکنان گیمپلی بازی لو رفته و لحظه به لحظه میتونین موهای بازیکنان رو ببینین
https://www.aparat.com/v/0Nelb
https://www.aparat.com/v/hnQlV
:-*
آپارات ؟
موها خوب بود
ولی ریش هنوز خیلی جای پیشرفت داره
هم تو این
هم تو اساسین که مزخرفه
یعنی انقدر برای فیزیک، انیمیشن و خصوصا تخریب پذیری پیشرفته توی نسل نهم هیجان زدم برای هیچ چیز نیستم انصافا، AMD هم که کتابخونه فیزیک FEMFX اش رو دو سال پیش معرفی کرد(حتما سخرانی معرفیشو ببینن کسایی که علاقه دارن) و ۱۰۰ درصد کنسولا هم ازش به صورت Hardware Accelerated پشتیبانی میکنن، بالاخره قراره روی کنسولا هم فیزیکای خیلی خوبی ببینیم و چون بیس کار روی کنسوله در نتیجه رو pc هم همه بازی ها از فیزیک پیشرفته استفاده میکنن، کسایی که کارت انویدیا دارن و توی سری metro از advanced physics و توی arkham knight از nvidia gameworks و.. استفاده کردن میدونن چی میگم!
موهای مسی توی دنیای واقعی انقدر تکون نمیخوره داخل زمین ! ولی موهای بلند در فیفا ۲۱ نسل جدید اغراق آمیز طراحی شده یه گردن تکون میدن موها میره رو هوا ! دیگه تا این حد !!! حتی موهای بالای گوش مسی که کوتاهع اونام تکون میخوره !
گیمپلی بازی همون نسل قبلیه فقط فیزیک توپ خیلی عالی شده اما از دور نگاه کنی نمیتونی تفاوت خاصی ببینی در گرافیک و گیمپلی بین دو نسل قبل و جدید
البته این قابلیت بطور خیلی وسیع در frostbite engine وجود داره و خیلی روش داره کار میشه و خیلی جزیی در fifa 2021 استفاده شده یکی از همکاران بنده در شرکت ۳p-vision که چند وقتیه به تیم ما ملحق شده چند ماهی روش کار میکرده و میگه در بازیهای جدید ea قراره بصورت گسترده استفاده بشه و اوجش رو در Dragon Age نسل بعد خواهیم دید لازم به ذکره در این بخش استاد گرانقدر سجاد ربیعی هم به عنوان Senior Houdini FX Artist از طریق شرکت Rodeo FX همکاری داشته که بنده ارادت خاصی به ایشون دارم