گیفت کارت
گیفت کارت
گیفت کارت 98

گزارش: حجم بازی Cyberpunk 2077 و زمان پیش‌دانلود آن برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ مشخص شد

به تازگی گزارشی از سوی منبع نسبتاً معتبر منتشر شده است که حجم زمان عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 و تاریخ شروع پیش‌دانلود (Pre-Load) این اثر را برروی کنسول نسل هشتمی (و احتمالاً نهمی) شرکت سونی مشخص می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این اطلاعات منتشر شده به واسطه‌ی گزارش مذکور داشته باشیم.

کمتر از دو هفته تا انتشار جدیدترین اثر استودیو‌ی لهستانی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) فاصله داریم و جالب است بدانید این کمترین زمانی است که تا کنون در این ۸ ساله بازی‌بازان تا عرضه‌ی بازی شدیداً مورد انتظار Cyberpunk 2077 فاصله داشته‌اند. اگرچه با توجه به اطمینانی که این استودیو چند روز قبل به سرمایه‌گذاران خود داده بود، مبنی بر آنکه این عنوان مطمئناً در آخرین تاریخ اعلام شده منتشر خواهد شد، بازی‌بازان می‌توانند این دو هفته را نیز با خیال راحت تا تجربه‌ی جدیدترین اثر استودیو‌ی خالق مجموعه‌ی The Witcher سپری کنند.

حال به تازگی اکانت PlayStation Game Size در شبکه‌ی توییتر (Twitter) که به صورت اختصاصی زمان پیش‌دانلود و حجم بازی‌های گوناگون را برروی کنسول‌های شرکت سونی اعلام می‌کند و در این زمینه شهرت نسبتاً بالایی نیز دارد، زمان پیش‌دانلود و حجم اولیه‌ی بازی Cyberpunk 2077 را اعلام کرده است. بر اساس پستی که PlayStation Game Size به تازگی در خصوص جدیدترین اثر استودیو‌ی سی‌دی پراجکت رد منتشر کرده است، بازی Cyberpunk 2077 بدون دریافت به‌روزرسانی روز عرضه چیزی در حدود ۷۲ گیگابایت از فضای کنسول پلی‌استیشن ۴ را اشغال خواهد کرد. همچنین بازی‌بازان دو روز قبل از عرضه‌ی جهانی بازی Cyberpunk 2077 یعنی از تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۹۹ (۸ دسامبر ۲۰۲۰) می‌توانند اقدام به پیش‌دانلود این اثر بکنند (که البته با توجه به این گزارش، استودیوی سی‌دی پراجکت رد زمان بسیار کمتری را نسبت به اکثر بازی‌های ویدئویی برای پیش‌دانلود در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد). شما در ادامه می‌توانید تصویر مربوط به این پست حساب کاربری PlayStation Game Size را مشاهده کنید.

 

اگرچه همان‌طور که مشاهده می‌کنید و با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی حساب PlayStation Game Size همچنان حجم به‌روزرسانی روز عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود حجم آن برروی کنسول‌های نسل هشتمی بین ۱۰ تا ۲۰ گیگابایت بیشتر از حجم اعلام شده باشد. همچنین حساب  PlayStation Game Size اعلام کرده است این احتمال وجود دارد که زمان پیش‌دانلود بازی Cyberpunk 2077 به تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۹۹ (۳ دسامبر ۲۰۲۰) تغییر کند که در آن صورت بازی‌بازان یک هفته فرصت خواهند داشت تا این اثر را برروی کنسول خود پیش‌دانلود کنند.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ (۱۰ دسامبر ۲۰۲۰) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استیدیا عرضه خواهد شد. همچنین این اثر از ابتدا برروی هر دو کنسول نسل نهمی اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ به خوبی اجرا خواهد شد اما به‌روزرسانی مخصوص این دو کنسول و همین‌طور کنسول اکس‌باکس سری اس در سال ۲۰۲۱ به بازی اضافه خواهد شد که موارد بسیاری از جمله ویژگی رهگیری پرتو (Ray Tracing)، بافت‌های بهبود یافته و موارد دیگر را به این عنوان اضافه خواهد کرد.

0
برچسب‌ها: ، ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • majid گفت:

    یا خدا این همه جزیئیات فقط ۷۲گیگ Yes Shock
    یادی کنیم از اپدیت ۸۰گیگی کالاف برای چهار تا اسکین اسلحه ROTFL

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 148Thumb up 7Thumb down
    • mohsenj74 گفت:

      نمیدونم کالاف چرا انقدر حجمش بالاست یعنی دیگه تخیلی بالاست Laugh کاش دلیلشو توضیح میدادن یا اگه کسی میدونه بگه ،،،، اینطوری پیش بره کال اف دیوتی به حجم ا ترابایت هم میرسه Grin

      نظر محبوب به انتخاب کاربران 50Thumb up 1Thumb down
      • alizalogy گفت:

        فرایند کم کردن حجم بازی ها به شدت زمان بره، اصلن فرایند ساخت Asset های بازی یه طرف و پروسه ی Optimizing در جهت کم کردن حجم Asset ها هم یه طرف. یکی از تکنیک های کم کردن حجم بازی ها و کلا بهبود عملکرد بازی استفاده از Lowpoly (آبجکت با تعداد کمتر پلی گان ها و در نتیجه کیفیت پایینتر آن و به تبع حجم کمتر و البته پرفورمنس بهتر) به جای Highpoly (آبجکت با تعداد بیشتر پلی گان و در نتیجه کیفیت بالاتر و به تبع حجم بیشتر و البته پرفورمنس ضعیفتر) با استفاده از Texture Mapping آبجکت Highpoly. زمان در رندرینگ این روش برای یک آبجکت بزرگ و پر جزییات حتا به یک شب تا صبح هم می رسه. حالا شما تصور کنید در یه بازی چندتا آبجکت هست. البته کلا نباید همه ی آبجکت ها رو به دلایلی از این روش اپتیمایز کرد. مورد بعدی کات سین هاست، رندرینگ انیمیشن اونم از نوع ۴k آدم پیر می کنه، به شدت کند و نفس گیر انجام میشه. ولی این همه ی کار نیست، یه انیمیشن با فورمت های معمول در ساخت انیمیشن با کیفیت ۴K گاها حجم های ترابایتی دارند، برای کمپرس کردن نیاز به یه زمان زیاد دیگه هست.
        حالا شما استدیو سازنده سریه COD یعنی Infinity Ward رو در نظر بگیرید که داره سالی ۲-۳ تا COD می ده بیرون، به نظرتون اصلن می رسه این کارها رو در جهت کاهش حجم بازی انجام بده؟؟؟
        حتا اگه تمام این کارها هم انجام بدید(یه سری تکنیک های دیگه هم هست که از حوصله ی بخش کامنت های گیمفا خارجه) و در نهایت انجین بازی سازیتون نتونه با کمپرس بهینه ای بازیتون رو لانچ کنه، باز هم با حجم های سنگین در برابر محتوای کم طرف هستید. انجین سری COD انجین اختصاصی استدیو به نام IW که به نام خوده شرکتشونه. گویا در بخش کمپرس کردن ضعیفه، و اینقدر پشت هم بازی می دن بیرون که اصلن زمان نمی زارن واسه تعدیل این داستان. توو پرانتز بگم که فرآیند تصحیح و ساخت گیم انجین کار به شدت زمان بریه، یه همچین موردی حداقل ۱-۲ سال زمان و هزینه می خواد که سودجویی امون اکتیویژن و IW رو بریده ظاهرن که وقت صرف این موضوع نمی کنن.
        دوستان توجه کنن، بازی های نسل ۸ رو اگه سازنده زمان بذاره و همه چیز اپتیمایز کنه یه بازی فوق العاده با کیفیت و پر از جزییات با کات سین های زیاد و گیم پلی مفصل با نهایتن ۴۰ گیگ درست میشه. زمان و برنامه ریزی موردیه که باید خرج این قضیه بشه.

        19Thumb up 0Thumb down
    • AliH گفت:

      یادی کنیم از آپدیت ۲۰ گیگ که هلیکوپتر ها حذف شدن و با ۳۰ گیگ آپدیت برگشتند!!! ROTFL

      نظر محبوب به انتخاب کاربران 57Thumb up 2Thumb down
  • Alifz گفت:

    جدی جدی این سری دیگه داره میاد In Love
    آخرین گیمی که با حضور کیانوریوز بازی کردم matrix path of neo بود که عالی بود اون زمانا
    امیدوارم بترکونه

    32Thumb up 3Thumb down
    • mohsenj74 گفت:

      این بازی ماتریکس فکر کنم اخرای پلی استیشن ۲ اومد دقیقا موقعی که ناچار شدم با کنسول خداحافظی کنم و برم برا مدت یک نسل و نیم فقط pc gamer بشم ماتریکس فکر کنم اولین بازی یا دومی بود که رو pc بازی کردم الان که فکر میکنم احتمالا یه بازی هم بود به نام کنستانتین اونم فکر کنم کیانو نقش اصلی بود

      21Thumb up 1Thumb down
  • Grandwarden گفت:

    برای بازی ای به این وسعت حجم معقول و مناسبیه.به امید موفقیت بازی هایی که در این ماه منتشر میشن.

    25Thumb up 2Thumb down
  • Play ground گفت:

    خیلی بهش امیدوارم Yes
    شک ندارم این بازی موفق میشه In Love In Love In Love

    30Thumb up 8Thumb down
  • mohsenj74 گفت:

    من واقعا فکر میکردم حداقل ۹۰ گیگ جا بگیره خیلی تو کار بهینه سازی مایه گذاشتن جای تحسین داره خداییش بعدشم موقعی که داریم بازی رو انجام میدیم تازه متوجه اینا چی خلق کردن یه شهر که ساخته ذهن هست و شبیه سازی نیست و در سال ۲۰۷۷ با تمام فرق هایی که امکان داره وجود داشته باشه پیش بینی میکنم این اثر خیلی مرز های بزرگتری از ویدیو گیم رو طی کنه کاری که ویچر ۳ هم کرد ( و تعداد خیلی اندکی بازی های سوپر فرا شاهکار ) اما ابعاد سایبر پانک خیلی عظیم تر هست …. ۸ سال انتظار برا یه بازی …

    ” به وسعت سایبر پانک به عظمت سی دی پروجکت رد “

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 35Thumb up 2Thumb down
    • majid گفت:

      تا الان دوتا بازی دیدم که این حجم از بهینه سازی رو داشتن در عین کیفیت ۱ سایپرپانک ۲گوست اف سوشیما اگه شما هم بازی خوبی میشناسین که بهینه سازی عالی داشته بگین

      13Thumb up 4Thumb down
      • mohsenj74 گفت:

        نمیدونم الان حضور ذهن ندارم ولی سری کال اف دیوتی اون موقع که pc داشتم همیشه یادمه یکی از بهترین گرافیک ها رو داشت و با سیستم خیلی معمولی هم بازی کاملا روان انجام میشد که واقعا جای تعجب داشت یا مثلا یادمه فکر کنم نسخه pc فارکرای ۲ احتمالا کمتر از ۴ گیگ جا میگرفت که اون همه جزئیات و گرافیکی که با موتور دنیا فکر کنم ساخته بودن و خیلی رقابت خاصی بود بین انجین گرافیک کرایسیس ۱ و انجین گرافیک فارکرای ….. اما در سال های اخیر چون بازی ها رو دوستم برام دانلود میکنه Grin اصلا به حجمشون توجه نمیکنم

        11Thumb up 2Thumb down
      • خود ویچر ۳ هم تصور اینکه اسکلیگه و نویگراد و بقیه مکان هاش که یادم نیست تو ۳۵ گیگ جا شدن سخته

        5Thumb up 0Thumb down
  • rooh-e-zendeh گفت:

    دوست عزیز@alifz:البته کیانو ریوز در فیلم وبازی کنستانتین هم نقش افرینی کرده…

    4Thumb up 1Thumb down
  • Geralt74 گفت:

    با دوتا پک داستانیش اگه ۱۰۰ گیگ هم بشه بازم خیلی خوبه

    5Thumb up 0Thumb down
  • z for zack گفت:

    پس احتمالا دوتا دیسک هست
    فروشندگان عزیز هم که حاضر در صحنه… آماده تیغ زدن مشتری ها….
    همین الان Ps5 و سری جدید لیکس باکس رو تو تهران دارن بالای ۳۰ تومن میفروشن…
    مشتری براش هست یعنی…. این یعنی کلا هرچی اتحاد و نخرید و نکنید گفتیم کشک….
    خاک عالم……..

    21Thumb up 1Thumb down
  • Neil_druckman گفت:

    ۷۲ گیگ…بازی با این همه عظمت هفتاد و دو گیگ.بازی با این همه جزییات هفتاد و دو گیگ.دردت بخوره تو سر اکتیویژن و ا.ح.م.ق های انگلیسی که خودشونو واسه کالاف پاره میکنن و قدر ابرشاهکار نمیدونن Yes

    18Thumb up 3Thumb down
  • عالیه بهینه سازیش
    کل حجم بازی از یه آپدیت کالاف کمتره

    11Thumb up 1Thumb down
  • ERFAN103079 گفت:

    ماه پیش گفتم بازی بیاد یک ماه پچ و آپدیت براش بیاد بهینه شه ماه بعد میگرمش الان باید فقط یک هفته دیگه واسش صبر کنیم ای خِدا حکمت ما رو بین Laugh

    3Thumb up 1Thumb down
  • Holy link گفت:

    واقعا داره میاد؟ In Love In Love
    .
    واکتروشو نمی بینم وایمیستم تا بازیش کنم
    .
    ویچرو ندیدم الان گیم پس خریدم میخوام بازیش کنم
    .
    بهتون پیشنهاد میکنم همین کارو کنید
    .
    واکترو دیدن لذت بازیو ازتون میگیره هیچ خمار ترتونم میکنه
    .
    اسپم:
    .
    راستی ویچر میشه ص.ح.ن.ه هاشو رد کرد؟
    .
    چون در اتاقم همیشه بازه مادرمم خیلی رفت و آمد میکنه
    .
    زیاد جالب نمیشه ببینه

    5Thumb up 0Thumb down
گیفتی